Tarkoittaako monelle

Anonyymi

Oikea uskominen sitä että samalla alistuu noudattamaan ja tottelee (jonkun) seurakunnan sanelemaa oppia uskosta eli uskoo nimenomaan sen mitä tietty oppi opettaa kaikesta eli jonkin niistä - oppia, siksi näin kysyn, koska eri seurakuntien opit kuitenkin poikkeavat toisistaan.

elämää niiden raamien sisällä mitä seurakunnassa opetetaan, sitäkö se on "oikea usko" että uskoo oman seurakuntansa opetuksiin koska siellähän ne on selitetty miten uskoa pitää ja kerrotaan esim. se mitä saat tehdä ja mitä et ja muutoin ei voi olla..kaan, koska se on uskosta luopumista?

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mielestäni uskonliikkeissä ohjataan ihmiset ymmärtämään uskonasiat juuri tietyllä ja halutulla tavalla ja kaikki muu on sitten väärin....

      • Anonyymi

        Kukaan ei kiellä käyttämästä omia aivojaan. Ei sellaista seurakuntaa olekaan, jonka kanssa ajatteleva ihminen voi olla kaikesta samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Oikea uskominen = Joh 3:5  Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. 

      Mat 10:38  ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. 
      Mat 10:39  Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen. 

      Joh 14:15  Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. 

      Kuka opettaa meitä opettaa Jeesuksen mukaan?

      Joh 14:26  Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. 

      Jas 1:22  Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne. 

      Mat 15:8  'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana, 
      Mat 15:9  mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'." 

      2Ti 4:3  Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia 
      2Ti 4:4  ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin. 

      Meidän tulee seurata Jeesusta ja Pyhän Hengen opetuksia eikä ihmisiä sokeasti, koska he helposti menevät harhaan. Lue evankeliumit henkilökohtaisesti, Tee parannus ja etsi Jumalaa koko sydämestäsi. Älä luota sokeasti ihmisten opetuksiin. Pyhä Henki toimii vieläkin

      Joh 3:36  Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." 

      Heb 10:26  Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, 
      Heb 10:27  vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. 

      Mat 22:36  "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?" 
      Mat 22:37  Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. 
      Mat 22:38  Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. 
      Pelastuksen voi menettää. Voisin heittää enemmänkin raamatunkohtia, mutta toivon että menet ja luet ne ITSE, koska henkilökohtainen suhde/tunteminen Jumalaan on tärkein.

      • Anonyymi

        Usko, teologia täyttää tyhjyyden. Etsikkoaika on todellakin etsimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko, teologia täyttää tyhjyyden. Etsikkoaika on todellakin etsimistä.

        Jumala on kyllä todistanut monia kertoja hänen olemassaolonsa ja se on ilmiselvää että koko meidän planeetta ja kaikki elämä on suunniteltua ja luotua. Jumala on henkilökohtaisesti Pyhällä Hengellä todistanut olemassaolonsa minulle ja varoitan muita. On helppo sokaista itsensä, mutta lopulta olet vastuussa Jumalalalle teoistasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on kyllä todistanut monia kertoja hänen olemassaolonsa ja se on ilmiselvää että koko meidän planeetta ja kaikki elämä on suunniteltua ja luotua. Jumala on henkilökohtaisesti Pyhällä Hengellä todistanut olemassaolonsa minulle ja varoitan muita. On helppo sokaista itsensä, mutta lopulta olet vastuussa Jumalalalle teoistasi.

        Jos oikea jumala on olemassa älä ylläty kun hän kysyy lespaavalla äänellään 'miksi palvelit kristinuskon kolmiomaista epäjumalaa?'

        Esität väitteitä jumalan olemassaolosta, mutta sinulla tai kenelläkään muulla ei ole minkäänlaisia todisteita noiden väitteiden tukemiseksi. Olet siis epäjumalasi puolesta valehteleva valehtelija.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Jos oikea jumala on olemassa älä ylläty kun hän kysyy lespaavalla äänellään 'miksi palvelit kristinuskon kolmiomaista epäjumalaa?'

        Esität väitteitä jumalan olemassaolosta, mutta sinulla tai kenelläkään muulla ei ole minkäänlaisia todisteita noiden väitteiden tukemiseksi. Olet siis epäjumalasi puolesta valehteleva valehtelija.

        Omia tekojaan sitten katuu, kun sielu on tyhjä tässä maailmassa joutuu eksyttäjien tielle. Paha ja hyvä on olemassa, muistakaamme tämä.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Jos oikea jumala on olemassa älä ylläty kun hän kysyy lespaavalla äänellään 'miksi palvelit kristinuskon kolmiomaista epäjumalaa?'

        Esität väitteitä jumalan olemassaolosta, mutta sinulla tai kenelläkään muulla ei ole minkäänlaisia todisteita noiden väitteiden tukemiseksi. Olet siis epäjumalasi puolesta valehteleva valehtelija.

        Jeesus nousi kuolleista ja hänen hautansa on tyhjä. Tämä on historiaa, jonka ignoraat. Raamattu on täynnä ennustuksia, jotka todistavat Jumalan kaikkitietämyksen. Jeesuksestakin on satoja ennustuksia, jotka hän täytti erittäin tarkasti. Todisteita löytyy erittäin paljon, mutta et silti halua uskoa. Et halua tutkia asiaa itse vaan oletat ettei todisteita ole.

        Joh 3:16  Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. 
        Joh 3:17  Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. 
        Joh 3:18  Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. 
        Joh 3:19  Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. 
        Joh 3:20  Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. 

        Jos etsit Jumalaa, koko sydämestäsi tulet löytämään hänet. Minä en edes etsinyt, mutta hän löysi minut silti. Siunausta ja toivon, että tutkit asiaa enemmän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus nousi kuolleista ja hänen hautansa on tyhjä. Tämä on historiaa, jonka ignoraat. Raamattu on täynnä ennustuksia, jotka todistavat Jumalan kaikkitietämyksen. Jeesuksestakin on satoja ennustuksia, jotka hän täytti erittäin tarkasti. Todisteita löytyy erittäin paljon, mutta et silti halua uskoa. Et halua tutkia asiaa itse vaan oletat ettei todisteita ole.

        Joh 3:16  Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. 
        Joh 3:17  Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. 
        Joh 3:18  Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. 
        Joh 3:19  Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. 
        Joh 3:20  Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. 

        Jos etsit Jumalaa, koko sydämestäsi tulet löytämään hänet. Minä en edes etsinyt, mutta hän löysi minut silti. Siunausta ja toivon, että tutkit asiaa enemmän.

        Valehtelet niin että nenäsi kasvaa silmissä!

        Historiallisesta jeesuksesta ei ole jälkeäkään löydetty, ei mitään, nada, zero, zip.

        Kaikki mitä tuosta iljettävästä valheesta tiedetään on kirjoitettu kymmeniä vuosia tuon fiktiivisen jeesushahmon väitetyn kuoleman jälkeen.

        Kyseessä on kokonaan ihmisen luoma epäjumala tai sen kolmas- tai neljäsosa kultistin tulkinnoista riippuen.

        Sitäpaitsi kristinuskonharhaisten juhlima syyttömän syntipukin ristiinnaulitseminen on fiktiivisenäkin tekona rikos. Jokainen taikauskoinen joka luulee omat syntinsä tuolla teolla puhdistetun on syyllistynyt rikokseen ihmisyyttä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus nousi kuolleista ja hänen hautansa on tyhjä. Tämä on historiaa, jonka ignoraat. Raamattu on täynnä ennustuksia, jotka todistavat Jumalan kaikkitietämyksen. Jeesuksestakin on satoja ennustuksia, jotka hän täytti erittäin tarkasti. Todisteita löytyy erittäin paljon, mutta et silti halua uskoa. Et halua tutkia asiaa itse vaan oletat ettei todisteita ole.

        Joh 3:16  Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. 
        Joh 3:17  Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. 
        Joh 3:18  Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. 
        Joh 3:19  Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. 
        Joh 3:20  Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. 

        Jos etsit Jumalaa, koko sydämestäsi tulet löytämään hänet. Minä en edes etsinyt, mutta hän löysi minut silti. Siunausta ja toivon, että tutkit asiaa enemmän.

        " Raamattu on täynnä ennustuksia, jotka todistavat Jumalan kaikkitietämyksen. "

        Mainitsepa nyt vaikka kymmenen niistä.


        "Jeesuksestakin on satoja ennustuksia, jotka hän täytti erittäin tarkasti."

        Joo, Jeesus itse ennusti tulevansa takaisin yhden sukupolven aikana. Erittäin tarkasti toteutui.


        "Todisteita löytyy erittäin paljon, mutta et silti halua uskoa."

        Sellainenhan mainitaan Raamatussa että kun tekee nuotion mutta ei sytytä vaan päin vastoin kastelee sen läpimäräksi niin Jumala sytyttää sen kun rukoilee. Sellaisen näkisin mielelläni, oletko kokeillut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Raamattu on täynnä ennustuksia, jotka todistavat Jumalan kaikkitietämyksen. "

        Mainitsepa nyt vaikka kymmenen niistä.


        "Jeesuksestakin on satoja ennustuksia, jotka hän täytti erittäin tarkasti."

        Joo, Jeesus itse ennusti tulevansa takaisin yhden sukupolven aikana. Erittäin tarkasti toteutui.


        "Todisteita löytyy erittäin paljon, mutta et silti halua uskoa."

        Sellainenhan mainitaan Raamatussa että kun tekee nuotion mutta ei sytytä vaan päin vastoin kastelee sen läpimäräksi niin Jumala sytyttää sen kun rukoilee. Sellaisen näkisin mielelläni, oletko kokeillut?

        Katso vaikka Mike Wingerin opetuksia hän käy paljon läpi näitä asioita, https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ3iRMLYFlHuhA0RPKZFHVcjIMN_-F596

        Mainitsen muutaman ennustuksen en kerkeä selittämään niitä kaikkia auki.

        Raamattu ennustaa, että Israelin kansa menettää maansa ja heidät sekoitetaan kansoihin, mutta ne saa sen myöhemmin takaisin mikä tapahtui vuonna 1948.

        2Ti 3:1-7
        (1)  Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        (2)  Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        (3)  rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        (4)  pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        (5)  heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
        (6)  Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        (7)  jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.

        Katso ihmisiä nykyään. Nämäkin täyttyvät.

        Rev 13:16  Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, 
        Rev 13:17  ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku. 

        2000 vuotta sitten ei olisi ollut edes mahdollista pakottaa kaikkia ihmisiä yhden rahasysteemin alle, mutta nykyään se on mahdollista.
        Raamattu ennustaa, että kaikki valtiot tulevat kääntymään ja piirittämään Israelin ja vihaamaan heitä. Ehkä joskus avaat silmäsi ja muistat nämä asiat.

        "Sellainenhan mainitaan Raamatussa että kun tekee nuotion mutta ei sytytä vaan päin vastoin kastelee sen läpimäräksi niin Jumala sytyttää sen kun rukoilee. Sellaisen näkisin mielelläni, oletko kokeillut?"

        Kun teet tuommoisen väitteen niin laitappa raamatunpaikka, jossa sinulle luvataan tuo.
        Puhut 1. Kuninkaan kirjan 18:20-40 kohdasta, joka oli special tilanne. Ei Jumala aina tee samoja ihmeitä. Nykyäänkin tapahtuu ihmeitä ja parantumisia, oma teorina miksi niitä tapahtuu niin paljon vähemmän nykyään on koska uskovat ovat unessa eivätkä OIKEASTI seuraa Jeesusta.
        Rev 3:15  Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! 
        Rev 3:16  Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos. 

        Nykyään on myös Pyhä Henki minkä jokainen uskova voi saada jos on kuuliainen :
        Act 5:32  Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
        Eph 4:30  Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.  

        Uskon, että kuten Jeesus sanoi:
        Mar 16:17  Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, 
        Mar 16:18  nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." 

        Minkä takia ne harvoilla toimii, koska on paljon "uskovia", jotka eivät oikeasti ole kuuliaisia Jumalalle. Minulla on kanssa parannettavaa tässä asiassa.

        Otan vielä kantaa

        "Joo, Jeesus itse ennusti tulevansa takaisin yhden sukupolven aikana. Erittäin tarkasti toteutui."
        eli siis:
        Mat 24:34  Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat. 

        Lue contexti. Käsittääkseni hän ei puhunut niistä ihmisistä sinä aikana vaan niistä tulevaisuudessa, joiden aikana tapahtuu juuri ne asiat mistä hän kertoo ( hyvin mahdollista että meidän aikana, koska temppeli tullaan rakentamaan pian kaikki on jo valmiina sitä varten )
        Mat 24:7  Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin. 
        Mat 24:8  Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua. 

        Mat 24:15  Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon - 

        Eli "tämä sukupolvi" = se sukupolvi, jonka aikana ne asiat tapahtuu. (lue koko kohta läpi tarkasti)

        Pitkä viesti, mutta haluan ettet väärien luulojen takia ole hylännyt kristinuskoa. Jeesus on elävä ja haluaa että sinä teet parannuksen. Tarvitset uskoa mutta minulle Jumala on monta kertaa näyttänyt läsnäolonsa ja kuinka todellinen hän on! Myös sinullekkin voi jos haluat muuttua ja seurata häntä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Usko, teologia täyttää tyhjyyden. Etsikkoaika on todellakin etsimistä.

        Miksi elämän pitää olla tyhjää, että onnistuu uskonnoista? En ymmärrä m


      • Eipä Raamatusta kannata katsoa tulevaisuutta. Pertsakin joutui häpeämään esittäessään naurettavia ennusteitaan.


    • Anonyymi

      Ei teidän uskonlähde ole muu kun raamattu, sieltä pitää satunne ammentaa.

    • Anonyymi

      Mutta miksi on uskottava aina kaikki juuri niin kuin seurakunnassa opetaan ja selitetään ne Raamatupaikat, nehän ne päättää ja kertoo - mitä niist on ajateltava ja mitä ne tarkoittaa ja niiltä kysellään että "kuinka tää ja tää kohta ymmärretään" ja sitten vain peesataan.

      Kuinka monta kertaa tämä pitää toistaa että noinhan se menee, sitä pitää totella sitä seurkuntaoppia ja siellä pitää kulkea kuuntelemassa opetusta, kaikki muu on väärin jos jotenkin muuten muualla puhutaan koska Vain he tietävät ketkä siellä ohjaavat oikeaan ymmärrykseen, kukaan muu ei tiedä eikä ketään muuta voi uskoa - se on ilman muuta väärin jos se vähän poikkeaa?

      • Anonyymi

        ps. ..ja sitten ei ole enää turvallista/turvallinen olo jos on loikkinut jotain muuta kuulemassa?


      • Anonyymi

        olisit hiljaa kun et tajua mitään aiheesta !


      • On paljon lihallista väärää opetusta, Pyhää Henkeä meidän täytyy kuunnella ja henkilökohtainen lukeminen on niin tärkeää. Se kuka opettaa vastaan mitä Jeesus ja väittää tietävänsä paremmin on

        Joh 14:26  Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. 

        1Joh 4:1  Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        2 Kor 13:5  Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.


    • Anonyymi

      odotellaan virusta, tyhjeneekö foorumikin kun henki lakkaa kulkemasta ei niin paljoa kiinnosta kirjotella luulen.

      joko torre on hankkinut kaasunaamarin?

      • Eipä ole tullut mieleen hankkia naamaria.

        Olin eilen kyseisessä sairaalassa leikkauksessa. Oli sitten väärä hälytys koko koronavirus.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe