välillä oli.Mussolini oli väkivaltainen diktaattori ja hänen alaiset fasistiset joukot olivat Italiassa pitkään vallassa kunnes liittoutuneet vapauttivat Italian pimeästä ajanjaksosta.Miten katolinen kirkko toimi ja käyttäytyi kun Mussolini piti Italiaa rautaisessa otteessa ja kansa seurasi perässä.Ei kai katolinen kirkko ollut hiljaa ja hyväksyi kaiken väkivallan Italiassa?!
Millainen suhde Mussolinin ja Katolisen kirkon
5
239
Vastaukset
- Anonyymi
On vaikeaa hyväksyä että vihapuheita ja vihatekoja tekevät populistit tänään Euroopassa kuten Italiassa,Puolassa ja Unkarissa jne saisivat ymmärrystä Katoliselta kirkoilta ja sen jäseniltä.
Mussolinilla oli tukijoita Katolisilta piireistä koska selitettiin että se oli hyvä asia koska se oli kuulema vastavoima sosialismin vaaroja kohtaan.
Itse olen vahvasti sitä mieltä että kirkon ei saisi sotkeutua likaiseen politiikkaan ikinä koska se päättyy aina häviöön.- Anonyymi
Mistä vitun 'pimeästä ajasta'? Fasismin aika oli parasta mitä Italiassa on ollut. Mussolinin ei olisi pitänyt lähteä mukaan sotaan, vaan pysyä sivussa kuten Franco teki.
- Anonyymi
The Pope and Mussolini: The Secret History of Pius XI and the Rise of Fascism in Europe
Tässä kirja joka paljastaa Katolisen kirkon ja Mussolinin fasististen ryhmien yhteistyön kehityksen Italiassa aikana jolloin Euroopassa elettiin mullistusten ja väkivallan pimeää aikakautta jota kukaan ei halua enään koskaan takaisin. Anonyymi kirjoitti:
Mistä vitun 'pimeästä ajasta'? Fasismin aika oli parasta mitä Italiassa on ollut. Mussolinin ei olisi pitänyt lähteä mukaan sotaan, vaan pysyä sivussa kuten Franco teki.
Hassua sinänsä, näin pitkälti oli kunnes Mussu lähti Hitlerin kelkkaan. Mussu ei edes teloituttanut vastustajiaan ennen kuin hänen halveksimansa oppipoika muuttui oppi-isäksi. Hän pelkäsi Saksan miehittävän Italian ja toisaalta uskoi Saksan voittoon tulevassa sodassa. Irvokasta sinänsä, Saksa käytännössä sittenkin miehitti liittolaisensa Italian romahdettua sotilaallisesti.
Anonyymi kirjoitti:
The Pope and Mussolini: The Secret History of Pius XI and the Rise of Fascism in Europe
Tässä kirja joka paljastaa Katolisen kirkon ja Mussolinin fasististen ryhmien yhteistyön kehityksen Italiassa aikana jolloin Euroopassa elettiin mullistusten ja väkivallan pimeää aikakautta jota kukaan ei halua enään koskaan takaisin.Minä haluan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662358Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1802010Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.451985Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣301698Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1081620Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1571335Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1881289Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬251176- 80991
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9982