Koiravero turha

Itse tiedän tämän asian kanssa työskennellässäni että vero oli turha.

Muistan kun omilla koirillani killuivat pannassa metalliset "verokoiramerkit". Ne jätettiin ainakin Helsingissä ja kait muuallakin koska sitoivat henkilökuntaa liikaa. Siihen aikaan joskus jäällä liikkueassa tuli vastaan "koirapoliisit" jotka tarkistivat että onko veromerkkiä.

Ja työläs oli kyllä sitä asiaa hoitaa myöhemminkin. Se sitoi ihmisiä älyttömästi puhelimitse sekä lähetettyjen kirjeiden myötä. Ei siinä ollut enää mitään järkeä.

Kyllä se laskettu juttu on että se 50 euron koiravero ei kata lähestulkoonkaan kaikkia siitä aiheutuneita kuluja. Siinä on laskujen lähetys ja lopetettujen ja syntyiden tallentaminen järjestelmään Lisäksi muuttaneet jne. Nyt puhun siis Helsingistä, muista en tiedä.

Jos kustannuksissa halutaan säästää niin ainoa oikea tapa koiraveron suhteen oli lopettaa se.

Ja kuinka moni oikeasti omistava maksoi sen? Ei päästä lähellekään 100 % .

9

870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koiravero pakolliseksi kaikille koirille 500€ / Vuosi ei ole vaikeaa periä kyseistä maksua kerätäänhän kaikkia muitakin veroja ja jos ei 500€ riitä, niin korotetaan maklsua puolella.

      • Kyllä mutta miten vahdit ylipäätään että on koira jos ihmiset eivät itse ilmoita. Niitä jotka eivät maksaneet edes sitä 50 e on tuhottomasti.

        Tuossa mielessä veromerkki koiran pannassa kertoisi sen että koira on verotettu. Tietty pitäisi kysellä merkittömien perään tuolla omansa kanssa kulkiessaan mutta yksityisen henkilön oikeus kysyä saatikka saada vastaus on lain vastainen. Ei ole oikeutta siihen.

        Kuka valvoisi merkittömät koirat.


    • Anonyymi

      Koirista maksetaan nytkin tavallaan veroa.Ruuista,tarvikkeista,harrastuksista,tapahtumista.Eli kovasti tuottavat koirat verorahoja nytkin,ja kaikki omistajan vapaasta tahdosta.

      • Kyllä nyt oli kyse veronlaisesta erikseen perittävästä ns. koiraverosta joka ei ole vero varsinaisesti vaan ns. veronluonteinen maksu. Sellainen oli se 50 e josta Helsinki luopui syystä että tulot olivat mitättömät verrattuna siihen työmäärään ja henkilöresursseihin mitä se vaati.

        Jos sellainen vielä tulisi niin nämä vapaamatkustajat tulisi jotenkin saada mukaan jotta kaikki koirien omistajat olisivat samalla viivalla.
        Poliisilla ei ainakaan ole aikaa koiria kytätä ja jos siihen palkattaisiin jotain muita ihmisiä niin taas menot tuloihin ei juuri voittoa tuottaisi.

        Totta on että maksamme veroa joka asiassa sekä työllistämme eläinlääkäreitä ja paljon muuta kun ajattelemaan alkaa.

        En itse veron perään itke mutta silloin tällöin jatkuvasti vaaditaan sitä takaisin. Ei mikään kaupunki ole ottanut koiraveroa uudelleen käytäntöön juuri em. syistä. Sen pitäisi olla paljon jotta se kattaisi kaikki kulut.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Kyllä nyt oli kyse veronlaisesta erikseen perittävästä ns. koiraverosta joka ei ole vero varsinaisesti vaan ns. veronluonteinen maksu. Sellainen oli se 50 e josta Helsinki luopui syystä että tulot olivat mitättömät verrattuna siihen työmäärään ja henkilöresursseihin mitä se vaati.

        Jos sellainen vielä tulisi niin nämä vapaamatkustajat tulisi jotenkin saada mukaan jotta kaikki koirien omistajat olisivat samalla viivalla.
        Poliisilla ei ainakaan ole aikaa koiria kytätä ja jos siihen palkattaisiin jotain muita ihmisiä niin taas menot tuloihin ei juuri voittoa tuottaisi.

        Totta on että maksamme veroa joka asiassa sekä työllistämme eläinlääkäreitä ja paljon muuta kun ajattelemaan alkaa.

        En itse veron perään itke mutta silloin tällöin jatkuvasti vaaditaan sitä takaisin. Ei mikään kaupunki ole ottanut koiraveroa uudelleen käytäntöön juuri em. syistä. Sen pitäisi olla paljon jotta se kattaisi kaikki kulut.

        Juurihan koiraverot lopetettiin.Eli ei se tule takas,saavat tosiaan veroja helpoiten kerättyä koirien tarvikkeista ja muista kuluista.Ja ne on tasapuolisia,jokanen maksaa joka koiratarvikkeita,ruokaa,lääkärikuluja,harrastuksia,näyttelyitä,kokeita yms käyttää.Eikä tarvii erikseen laskuttaa tai kytätä onko maksettu,helppoa ja toimivaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan koiraverot lopetettiin.Eli ei se tule takas,saavat tosiaan veroja helpoiten kerättyä koirien tarvikkeista ja muista kuluista.Ja ne on tasapuolisia,jokanen maksaa joka koiratarvikkeita,ruokaa,lääkärikuluja,harrastuksia,näyttelyitä,kokeita yms käyttää.Eikä tarvii erikseen laskuttaa tai kytätä onko maksettu,helppoa ja toimivaa.

        Muuten ok mutta veron koirien ruosta yms. sellaisesta ei tule kaupungin kassaan vaan loppupeleissä ruoan tai minkä tahansa hyödykkeen valmistaja eli yritys saa sen palautuksena . Hyötyjä jos sellainen on , se on valtio arvonliäveron suhteen.

        Ensin yritys lisää sen tuotteidensa hintaan ja myöhemmin valtio maksaa siitä osan takaisin.
        Yksityinen ihminen ei saa alveista takaisin mitään vaan ainoastaan maksaa.
        Yrityksille alvia palautetaan.
        Ja kaupunki ei saa äyriäkään niin kuin itse aikoinaan laskutti koiraveron ja sai myös tulot. Että näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan koiraverot lopetettiin.Eli ei se tule takas,saavat tosiaan veroja helpoiten kerättyä koirien tarvikkeista ja muista kuluista.Ja ne on tasapuolisia,jokanen maksaa joka koiratarvikkeita,ruokaa,lääkärikuluja,harrastuksia,näyttelyitä,kokeita yms käyttää.Eikä tarvii erikseen laskuttaa tai kytätä onko maksettu,helppoa ja toimivaa.

        Tämä, ennemmin jokin kurssi mikä pitäisi käydä pennun kanssa tai ihmiselle koiran koulutuksen teoria kurssi, siitä menisi veromaksu ja saataisiin kaikille jokin haju mitä pennun kanssa tehdä.


    • Anonyymi

      Koiravero on jo ollut ja mennyt kuten vanhanpiian verokin.Joten täysin turha vaivata päätään asialla.

      • Totta tuo ainakin nyt. Jos tulee olen valmis maksamaan jos ei niin hyvä niinkin. Koirastani en luopuisi vaikka vero olisi jonkun "vauhtihirmun vaatimuksen" mukainen 500 e/vuosi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      590
      3966
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3368
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2879
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2841
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2184
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2131
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2047
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1895
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1870
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1839
    Aihe