mikä on syntiä

vvv

Mikä on syntiä? Alkoholi, homoseksuaalisuus jne..? Vastaavia asioita on monia. Kertokaa ja perustelkaa.

7

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanra

      se riippuu aika pitkälti siitä et miten uskoo syntiin ja sen luokittelee....

      jos haluaa kattoa asiaa raamatun kannalta...ni esiaviollinen seksi on syntiä, homoseksuaali saa olla kuhan sen eteen ei tee mitää...näitä löytyy...mutta suurin synti on raamatun mukaan yks yleisimmistä...eli se et porukka käy kirkosssa...misssään vaiheessa ei jumala oo halunnu omaa taloa...ja näitä löytyy...

      mun mielestä tosin mikään noista ei ole syntiä koska en usko että sellasta on olemassa...toteutan enemmänkin ajatusta...tee muille niin kuin haluisit itsellesi tehtävän juttua...

      must se on esim syntiä...jos asiaa nyt voi niin suoranaisesti erotella on et mies hakkaa vaimoaan tai vaimo hakkaa miestään...ja suurin osa suomalaisista tekee syntiä siinä vaihees ku ne menee pe/la baarii ja vetää siellä perseet ja pistää seuraavana päivänä kaiken kännin piikkiin...jos kerran tekee typeryyksiä kännissä ni pitääkö niitä sitten vuoda

    • Kaikkitietävä

      Eli syntihän lienee raamatullista propagandaa, jolla yritetään karsinoida vähemmän kiltit, uskovaiset lampaat sinne, minne ne tahdotaan, helvettipelotteluilla yms. Eli siis kenenkään täysissä ruumiin ja "sielun" voimissaan ei tarvitse korvaansa lotkauttaa näiden ihmisten keksimien syntien tähden. Voitte unohtaa ne tyystin. Pakko ei ole kenenkään uskoa mihinkään ja nämäkin huuhaat voidaan jättää kokonaan huomioimatta. Synti on siis illuusiota.

      • kuolemaksi

        Synti on Jumalan tahdon vastainen teko. Kaikki hyvätkin teot ovat Jumalan silmissä syntiä. Kaikki ovat syntiä tehneet ja syntisiä. Uudestisyntynyt uskova on armahdettu syntinen. Jeesus on kantanut päällään kaikkien syntitaakan Golgatalle. Jokaiselle joka tahtoo vastaanottaa armon se on tarjolla. Silloin Jumala ei katso syntiseen ihmiseen, vaan hänen sijaiseensa Jeesukseen Kristukseen, synnittömään uhrikaritsaan joka kuoli meidän syntiemme takia.

        Se, jolle uhri ei kelpaa ja joka ei ota sitä vastaan, Jumala on kuluttavainen tuli ja hän tulee tuhoutumaan riippuessaan synnissä. Koska Jumala on rakkaus hän ei salli syntisen kärsivän ikuisesti syntien takia. Jumala aikoo puhdistaa koko maailmankaikkeuden synnin tahrasta, siksi synnin alkuunpanija itse Saatanakin tuhotaan lopulta kaikkien seuraajiensa kanssa. Se joka ei koko sydämestään seuraa Jeesusta joutuu tuohon suureen joukkoon jonka Jumala hävittää lopullisesti.


    • Hei

      Kysyit mikä on syntiä?

      Vastaus on yksinkertainen:
      - Syntiä on Jumalan lain rikkominen!!!
      Mikä on Jumalan laki?
      - Se on 10 käskyn laki.

      Room 3:20:
      "Ei yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla.
      Lain tehtävänä on OPETTAA MITÄ SYNTI ON" !!!

      Homo asiaan vastasin juuri toisaalla. En muista nimimerkkiä, mutta löydät jos etsit kirjoitukseni tällä uskonto palstalla tai katso profiilini jarlau.

      Jos tahdot lisää perusteluja yms. kirjoita, niin vastaan.

      Kaikkea hyvää Sinulle
      Ystävällisin terveisin
      Jari

    • PikkuTiina

      Minulla nyt tiettävästi hieman hatara käsitys kristinuskosta, mutta syntiä on siis rikkoa jumalan lakia? Jos niitä rikkoo, niin seurauksena on kuolema?

      Käsityksiäni saa korjata, mutta olen näin käsittänyt: Jumala antaa kaikki synnit anteeksi, jos vain tajuaa pyytää (rukoilla ja uskoa ym.) ja sen tiedän, että tein syntiä tai en, niin kuolen kuitenkin. HÖH! Eihän tässä oo mitään järkeä! Taidan siis pitää hieman hauskaa...

    • justiina

      Kirjaimellisesti synti sanana tarkottaa "harhaan osumista", niin se selitettiin sillon aikoinaan.. Ja joka iikka tehdään jatkuvasti sanoin, teoin, ajatuksissakin. Perisynnin alaisia ollaan lisäksi joka iikka, siis pikkuvauvatkin, vaikkei ne ole vielä tehneet yhtikäs mittään. Kaikki mikä on vastoin jumalan normeja, on syntiä. Ja sitten vielä on se tahallinen synnin "harjoittaminen", eli ittepintasesti tekee sitä minkä tietää olevan väärin..Näinpä teen itekin, mutta olenkin jo täysaikainen kapinallinen, kyseenalaistaja.

    • Anonyymi

      Karkit, seksi, alkoholi, elokuva, musiikki, ym kaikki mukava asiat ovat syntia, ihmisen tulee elamassaan vain karsia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4187
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4036
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3642
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3049
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2751
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2538
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2538
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2416
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2299
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2255
    Aihe