Rehellisesti

Anonyymi

Olen miettinyt sellaista kun pääsin eläkkeelle hieman etuajassa ja sanottakoon tässä , että fyysisestä vaivasta niin tavallaan minulla on siellä talo tai siis suvulla on, jonka varmasti hyvin halvalla voisi lunastaa . Talo on aivan siinä keskustan kupeessa, eli ei missään erämailla . Toivoisin, että kertoisitte rehellisesti paikkakunnasta, elämästä, palveluista jne.

Olen itseasiassa syntynyt ja asunut pääkaupunkiseudulla mutta ajatellut nyt, että voisi olla ihan kivakin muuttaa hieman "hiljaisempaan" paikkaan. Etenkin kun tykkään ulkoilmasta , kasvimaahommista jne. Eli en ole mikään ehkä tyypillinen hienohelma jonka sielunelämä järkkyy vähintään vuodeksi yhdestä kyykkypissasta.

50

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et sitten joutavampaa keksinyt?

• Anonyymi

Et sitten joutavampaa keksinyt?

• Anonyymi

Ei kun ihan rehellisesti asiaa kyselen. Ei ole tarkoitus olla mitenkään häiriöksi vaan toivon saavani vastauksia niin miehiltä kuin naisilta ja rehellisiä sellaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun ihan rehellisesti asiaa kyselen. Ei ole tarkoitus olla mitenkään häiriöksi vaan toivon saavani vastauksia niin miehiltä kuin naisilta ja rehellisiä sellaisia.

En suosittele Lieksaan muuttoa ellei sinulla ole siellä sukua ja heihin läheiset välit. Lieksa on minusta aika kurja paikka ja omien kokemusteni mukaan siellä on aika paljon katkeria ja kateellisia juoruilijoita. Suositten Joensuuta tai sen kupeessa olevia lähikuntia. Itse muutin Joensuun seudulle yli kymmenen vuotta sitten ja täällä vallitseva luonteen piirre on iloisuus ja positiivisuus. Ero Lieksaan on kokemusteni mukaan huomattava.

• Anonyymi

Ilman muuta kannattaa Lieksaan muuttaa. Olen itsekin sitä miettinyt. Ihmiset on mukavia- ainakin osa on. Kyttääminen ei haittaa- jos ei ole kovin kytättävää. Apua saa aina- jos alyää pyytää.
      Siitä vaan muuttamaan!

• Anonyymi

Saako kysyä, että missä nyt sitten ole, siis jos et paikkakuntalaisia ole?

• Anonyymi

Aloituksesi vaikuttaa jotenkin hammerhead persutyyppiseltä. Teistä tulisi varmaankin hyvät ystävät.

• Anonyymi

No en kyllä persu ole ajatusmaailmaltani. En kyllä mikään kukkahattu tätikään, vaan ihan tolkun ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en kyllä persu ole ajatusmaailmaltani. En kyllä mikään kukkahattu tätikään, vaan ihan tolkun ihminen.

Jos olet normaali ja normaalijärkinen niin mene Helsinkiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olet normaali ja normaalijärkinen niin mene Helsinkiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli siis pysy kotonasi vai ? Koska olen jo hesassa en tosin keskustassa :d

Ihan muuten ...annat tosi kivan kuvan paikkakunnastasi.

Toihan on vähän sama kuin suksi vittuun. Tuleekin mieleen mitä yksi ihminen sanoi et tavallaan pystyyn kuolevat paikat on sen niinku itse tilanneet, kun eivät vaan halua , et kukaan muuttaisi sinne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli siis pysy kotonasi vai ? Koska olen jo hesassa en tosin keskustassa :d

Ihan muuten ...annat tosi kivan kuvan paikkakunnastasi.

Toihan on vähän sama kuin suksi vittuun. Tuleekin mieleen mitä yksi ihminen sanoi et tavallaan pystyyn kuolevat paikat on sen niinku itse tilanneet, kun eivät vaan halua , et kukaan muuttaisi sinne.

Mitäpäs sulle vastaisi? Se on ihan sama minne muutat sieltä etelästä, tai minneppäin suomea tahansa, koska ei täällä ole senkummempaa kuin muuallakaan! Jos olet huomannut aikain saatossa niin on kirjoitettu että tämä on suomen ikävin ja huonoin paikka, että tiedät sen ettet pety jos satut täälläpäin liikuskelemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäpäs sulle vastaisi? Se on ihan sama minne muutat sieltä etelästä, tai minneppäin suomea tahansa, koska ei täällä ole senkummempaa kuin muuallakaan! Jos olet huomannut aikain saatossa niin on kirjoitettu että tämä on suomen ikävin ja huonoin paikka, että tiedät sen ettet pety jos satut täälläpäin liikuskelemaan.

Ikävin ja huonoinpaikka. Ei kait nyt sentään ?

No ehkä tuo on rehellinen vastaus, kiitos siitä.

Itse en Liekassa koskaan asunut , ainoastaan käynyt lomilla ja olen kyllä kiertänyt muutakin kuin "tahkoa" eli en pelkästään Lieksassa ole käynnyt. Pakko siis kysyä mistä noin negatiivinen asenne?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävin ja huonoinpaikka. Ei kait nyt sentään ?

No ehkä tuo on rehellinen vastaus, kiitos siitä.

Itse en Liekassa koskaan asunut , ainoastaan käynyt lomilla ja olen kyllä kiertänyt muutakin kuin "tahkoa" eli en pelkästään Lieksassa ole käynnyt. Pakko siis kysyä mistä noin negatiivinen asenne?

Tästä "keskustelusta" kyllä valitettavasti saat melkoisen rehellisen kuvan, millaiseen paikkaan olet muuttamassa. Itse muutin heti pois kun mahdollista.

• Anonyymi kirjoitti:

Tästä "keskustelusta" kyllä valitettavasti saat melkoisen rehellisen kuvan, millaiseen paikkaan olet muuttamassa. Itse muutin heti pois kun mahdollista.

Ei pidä paikkaansa. Tämän palsta ei edusta lieksalaisen luonnetta. Oikeasti täällä asuu ystävällistä väkeä.

• Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Tämän palsta ei edusta lieksalaisen luonnetta. Oikeasti täällä asuu ystävällistä väkeä.

Ja Lieksan virallinen valehtelia. Hän pahinta Lieksassa.

• Anonyymi

Muuta ihmeesä Lieksaan, se on hyvä paikka. Paljon kasvimaata, pääsee kerrankin harrasteiden pariin. Pienen hädän hetkellä, menee kyykkyyn ja antaa veden virrata.

• Anonyymi

Varmaan jotain paikallista ilkeilyä ? tai jotain sellaista.

En vaan oikeasti ymmärrä tuollaista. Itse kun täällä kehä kolmosen kupeessa eläneenä ja kasvaneena, eli meille joku Nuuksio on ihan leuatloksauttava. Sitten on tuollaisia jotka jumalauta morkkaa kaikinmahdollisin keinoin ja tavoin omaa paikkakuntaansa.

Vai onko tässä joku pointti mitä en tajua, haluatte kuolla pystyy sille paikkakunnalle?
        Ette edes halua sinne uusia ihmisiä, ei edes ihan kantasuomalaisia?

Hitaasti jos mietitään niin jos se olisi maailman paskinpaikka niin kait tekin olisitte sitten muuttaneet sieltä ? Vai onko teissä jotain älyllistä vikaa, että , ette ymmärrä lähteä?

• Anonyymi

Varmaan jotain paikallista ilkeilyä ? tai jotain sellaista.

En vaan oikeasti ymmärrä tuollaista. Itse kun täällä kehä kolmosen kupeessa eläneenä ja kasvaneena, eli meille joku Nuuksio on ihan leuatloksauttava. Sitten on tuollaisia jotka jumalauta morkkaa kaikinmahdollisin keinoin ja tavoin omaa paikkakuntaansa.

Vai onko tässä joku pointti mitä en tajua, haluatte kuolla pystyy sille paikkakunnalle?
        Ette edes halua sinne uusia ihmisiä, ei edes ihan kantasuomalaisia?

Hitaasti jos mietitään niin jos se olisi maailman paskinpaikka niin kait tekin olisitte sitten muuttaneet sieltä ? Vai onko teissä jotain älyllistä vikaa, että , ette ymmärrä lähteä?

• Anonyymi

Hyvä, osittain annan varauksella osa Hyvät!
      Minä rakastan Lieksaa. Tervetuloa.

Sovitaan laulut, ja tarjoan;)

Varo jos olet katala. Olen Huijarinmetsästäjä;)

• Anonyymi

En kirjoittanut morkatakseni henkilökohtaisesti Lieksaa, mutta se mitä Suomi 24 palstalla kirjoitetaan Lieksasta ei anna kovin mairittelevaa kuvaa? Lähinnä sitäkin tarkoitan ettei pidä kaikkea uskoa mitä kirjoitetaan! Itse en kyllä lähtisi etelään asumaan edes vaikka olisi ilmainen asunto, on täällä senverran harrastusmahdollisuuksia luonnossakin.

• Anonyymi

Kiitos,laulut voidaan luikauttaa, en tosin ole mikään Koivuniemi, mut jos sen kestät voin tarjota kierroksen . Mut toisaalta eikös tuokin ole jo ihan hyvä jos sen tunnistaa. Kuppia saatan joskus ottaa, en aina mutta en koskaan muiden laskuun.

Toinen puoli sukua on tuolta toiselta puolea suomea, suurimman kraaterijärven rannalta, eli sieltä varmaan tuo tietty periaattelisuus.

• Anonyymi

Kyllä Lieksa on hyvä asuinpaikka, jos tykkää verkkaisemmasta rytmistä.

• Anonyymi

Nämä peräkamaripojat pojat morkkaa koska äidin eläke ei ole vielä tullut. On keppana kiima. Lieksa on ihan samanlainen kuin kaikki muutkin pienet paikkakunnat.

• Anonyymi

No niin, sitä olenkin miettinyt :) En kaipaa hirveitä huvituksia. No ruokakauppa tietenkin on oltava ja sellaset peruspalvelut. Riittää hyvin minulle. Kyllä elämässä on ollut ihan tarpeeksi sitä "menoakin" nykyään olenkin ihan tyytyväinen kahden aikuisen miehen vanhempana ja onpa siellä yksi lapsenlapsikin.

-aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä peräkamaripojat pojat morkkaa koska äidin eläke ei ole vielä tullut. On keppana kiima. Lieksa on ihan samanlainen kuin kaikki muutkin pienet paikkakunnat.

Ehkä asuntojen hintataso on ainakin niin alhainen, että ei taida kannattaa alkaa kylmään taloon tehdä mitään remppoja vaan ostaa sitten sellaista mitä ei tartte kuin korkeintaan maalata ja käy tuvalla fiilistelemässä ja keittelemässä kaffet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä asuntojen hintataso on ainakin niin alhainen, että ei taida kannattaa alkaa kylmään taloon tehdä mitään remppoja vaan ostaa sitten sellaista mitä ei tartte kuin korkeintaan maalata ja käy tuvalla fiilistelemässä ja keittelemässä kaffet.

Taloja on ja halpoja vaikka vaihtaisit asuntoa joka vuosi, ja sen puoeen remonteista ei tarvitse huolehtia, valitset vaina aina sopivan.

• Anonyymi

Olen Lieksassa perusoppini saanut. Opiskelujen jälkeen olen aina tänne palannut. Olen itse sopeuttanut eloni rakkaaseen Lieksaani sopivaksi. Olen käyttänyt ns. perustuslain sallimaa yksilönoikeuttani täysivaltaisena oikeustoimihenkilönä. Lieksa on minulle se paras paikka elää.
      Lieksasta löytyy monta samanhenkistä positiivisesti ajattelevaa yksilöä.
      Lieksan lumosta enemmän puhuisin kuin korvesta. Toki korpi on Lieksan lumosta osa, mutta aika lailla vain yksi ihanuus kokolumosta. Kultakin malmina vielä löytämättä, muuten kyllä löydetty. En lieksalaisena päivääkään vaihtaisi pois. Täällä on kaikki perustarpeet hyvin tarjolla, mitä muuta ihmisen olisi kaivattava?
      Tämän paltakeskustelun ryydittämänä tuskin päätöstä muutosta kukaan tekee. Syyt on ymmärrettävä muuten.

PS. Toki nuoria ymmärrän. Heillä voi työn takia olla erisuhtaiset haasteet.

NMS;)

• Anonyymi

Tietenkin palsta, ei mikään palvelualakeskustelu, vaikka sekin ihan ok. Siis palveluala.

NMS;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin palsta, ei mikään palvelualakeskustelu, vaikka sekin ihan ok. Siis palveluala.

NMS;)

Filosofinen kysymys. Mitä palvelija tekee, jos ei ole palveltavaa?

Ja ettei olisi liian helppo, niin mitä äänestäjä tekee, jos ei ole äänestettävää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Filosofinen kysymys. Mitä palvelija tekee, jos ei ole palveltavaa?

Ja ettei olisi liian helppo, niin mitä äänestäjä tekee, jos ei ole äänestettävää?

Lieksa , voisi olla jopa Maanpäällinen Paratiisi. Meillä on ihana luonto, järvet,lammet, vaarat,suot. Tosi monimuotoinen luonto ja aivan läsnä ympärillämme . Kaikki tämä on "kultaakin" kalliimpaa. Tämä vaan pitäisi oivaltaa, eikä haikailla sinne "Helsinggin " hulinaan, tungokseen, kiireeseen, ahdistukseen..ym….Ollaan ikionnellisia me kaikki tällä Lieksan seudulla asuvat. Ei valitella tyhjästä, vaan eletään täysillä yhteisymmärryksessä toistemme kanssa. tervehtien Lieksadar (ps. kyllä täällä pärjää peruspäivärahalla tai pieneläkkeellä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lieksa , voisi olla jopa Maanpäällinen Paratiisi. Meillä on ihana luonto, järvet,lammet, vaarat,suot. Tosi monimuotoinen luonto ja aivan läsnä ympärillämme . Kaikki tämä on "kultaakin" kalliimpaa. Tämä vaan pitäisi oivaltaa, eikä haikailla sinne "Helsinggin " hulinaan, tungokseen, kiireeseen, ahdistukseen..ym….Ollaan ikionnellisia me kaikki tällä Lieksan seudulla asuvat. Ei valitella tyhjästä, vaan eletään täysillä yhteisymmärryksessä toistemme kanssa. tervehtien Lieksadar (ps. kyllä täällä pärjää peruspäivärahalla tai pieneläkkeellä)

Just näin se on. Itsestä kiinni miten pärjää. Ihmisen suurin rikkaus on elämä. Ja jos vielä terve saa olla ja omat asiansa osaa hoitaa.
        Saunan nyt laitan lämpiämään, Stihlini juotin seuraavia ”taistoja” varten, kun hiki irtosi tuolla koivuja kaadellessa.
        Jos luojamme aloittaisi kaiken alusta, edelleen haluaisin syntyä kaikkine syntieni kera Pohjois-Karjalaan, Lieksaan.

Unohdin salasanani toistaiseksi, mutta Akseli vaan, näin ystävien kesken.

• Anonyymi

Lieksa ja seutu ympärillä on suositeltava paikka. Hyviä asioita ovat esimerkiksi se, että kaikki palvelut ovat kävelymatkan päässä ja kaiken tarpeellisen saa. Yleensä asiakaspalvelu on erinomaista.

Kulttuuri-, urheilu- ja järjestötoiminta on huippua. Ilman autoa ei marjametsiin tai patikoimaan pääse. Mutta kimppakyytejä järjestetään.

Ainoa heikko puoli on se, että kaupungin hallinnossa sivuutetaan tavallinen kuntalainen täysin. Aktiivisimmat vaiennetaan. Kyliä ajetaan tietoisesti nurin. Siinä suhteessa on kyllä toiminta vahvistunut maaseudun puolesta.

Tule ainakin kokeilemaan!

• Anonyymi

Älä muuta Lieksaan,kaikkien kauppojen ja palveluiden hinnat lähes puolet kalliimpia kuin muualla. Vanhemmiten moni tarvitsee lääkäriä ja muita terveyspalveluita jotka Lieksassa on supistettu minimiin ja tulevaisuudessa varmaankin loppuu kokonaan. Tiet kuin kynnöspeltoja joita pitkin pitäisi mennä 100km päähän apua hakemaan. Maisemallisesti erittäin rumakin tämä Lieksa on,hyviä puolia ei juuri mitään. Rähjäinen kyläpaha jonka valtiovaltakin hylännyt kokonaan.

• Anonyymi

Lieksassa on terveyskeskuspalvelut heikkenemässä huomattavasti kun ilta ja viikonloppu päivystykset loppuu! Jos tulee sairastuminen virka ajan ulkopuolella olet omillasi jos sulla ei ole autoa, tai et saa taksia tai ambulanssia! Ambulanssin saanti on aina huonoa kuten kävi kaverillen jonka vaimo sairasti syöpää? Rouva oli kovissä kivuissa ja yrittivät saada ambulanssin mutta sieltä vastattiin että kaikki on tärkeämmissä tehtävissä ja toinen auto Nurmeksessa? Syövän aiheuttamat kovat kivut ei ole vielä tarpeellinen asia saada ambulanssia!
        Siispä omalla autolla menivät Terveyskeskukseen! Kaverinikin on nyt kuollut, eli vaimonsa kivut loppui ensin ja kaverini kuoli vähän myöhemmin. Jotenkin ollaan eriarvoisessa asemassa terveydenhuollossa jos verrataan etelä-suomeen! Siellä saataisi nousta poru jos terveyskeskus päivytsykset loppuisi iltaisin ja viikonloppuisin!
        Hyvä neuvo, kierrä Lieksa kaukaa jos voit asua muuallakin.

• Anonyymi

Lieksassa on terveyskeskuspalvelut heikkenemässä huomattavasti kun ilta ja viikonloppu päivystykset loppuu! Jos tulee sairastuminen virka ajan ulkopuolella olet omillasi jos sulla ei ole autoa, tai et saa taksia tai ambulanssia! Ambulanssin saanti on aina huonoa kuten kävi kaverillen jonka vaimo sairasti syöpää? Rouva oli kovissä kivuissa ja yrittivät saada ambulanssin mutta sieltä vastattiin että kaikki on tärkeämmissä tehtävissä ja toinen auto Nurmeksessa? Syövän aiheuttamat kovat kivut ei ole vielä tarpeellinen asia saada ambulanssia!
        Siispä omalla autolla menivät Terveyskeskukseen! Kaverinikin on nyt kuollut, eli vaimonsa kivut loppui ensin ja kaverini kuoli vähän myöhemmin. Jotenkin ollaan eriarvoisessa asemassa terveydenhuollossa jos verrataan etelä-suomeen! Siellä saataisi nousta poru jos terveyskeskus päivytsykset loppuisi iltaisin ja viikonloppuisin!
        Hyvä neuvo, kierrä Lieksa kaukaa jos voit asua muuallakin.

• Anonyymi

Jos talo on Joensuussa, niin Joensuu on suht hiljainen verrattuna Helsinkiin, mutta synttyperäisenä joensuulaisen, Joensuussa on mukava asua. Samat palvelut löytyy, ihmiset puhuvat vieraan kanssa herkemmin ja ovat sinusta kiinnostuneita, älä mene lankaan. Etsi itsellesi se mitä haluat.

• Anonyymi

Täytyy sääliä ihmisiä ketkä asuvat tai joutuvat olosuhteiden pakosta olemaan Lieksassa. On niin kurja ja mitätön paikka,kaupatkin loppuneet lähes kaikki. Uskoakseni pärjäisi Suomen kurjin ja rumin "kaupunki"kilpailussa erinomaisesti. Hyvän katsauksen asujista saa city marketin aulassa katselemalla sitä apaattisesti laahustavaa kurjalistoa.

• Anonyymi

Kaikki suuret hankkeetkin on mennyt veetuksi, kuten siirtolapuutarha, valtakunnan matalin tornitalo, lieksanjoen alittava tunnelihanke, ympärivuotinen lossihanke Vuonislahti-Koli välille
        ja uusi siltahanke? Nyt on ainut valopilkku taksin katolla,,eikun biomöhnälaitoksen tulemisessa.

• Anonyymi

Kiitos kaikille vastanneille .

Aika karun kuvan kyllä saa. Lyhyesti sillai, et älä vaan tänne ei täällä mitään ole, siis jos ei sanavalmiita ilkeenpuoleisia ihmisiä lasketa.

Täytyy varmaan vielä harkita. Onneksi aikaa on, en siis ole just kuukahtamassa.
      Ikävää mielestäni on kyllä tuo aikatavalla negatiivinen asenne. Tokihan jokaisella pienellä paikkakunnalle ei ne palvelut ole samat kuin kaupungissa mutta kait teillä siellä jotain "hienoakin" on, koska kuten sanoin. Muutoinhan olette varsinaisia "vatipäitä" kun, ette ole ymmärtäneet sieltä lähteä. Itse ainakin lähtisin jos läpipaska paikka.

• Anonyymi

Itse kävin aikoinaan parikymppisenä etelästä vauhtia ja olin pari vuotta, muta ei ollut minun paikka! Sitten tein työurani täällä Lieksassa ja nyt on 67v. mittarissa ja miksipä se tulisi enää paikkaa vaihtamalla, ei miksikään joten parempi katsoa tämä kurjuus loppuun asti.
        Ainut mikä potuttaa on tuo terveydenhuollon rapauttaminen Itä-Suomessa.

• Anonyymi

Itse kävin aikoinaan parikymppisenä etelästä vauhtia ja olin pari vuotta, muta ei ollut minun paikka! Sitten tein työurani täällä Lieksassa ja nyt on 67v. mittarissa ja miksipä se tulisi enää paikkaa vaihtamalla, ei miksikään joten parempi katsoa tämä kurjuus loppuun asti.
        Ainut mikä potuttaa on tuo terveydenhuollon rapauttaminen Itä-Suomessa.

• Anonyymi

Minähän join sieltä Pielisjärveltä yhen muatilan ja metät. melekkein 126 hehttaarrii.
      Mäni harmmoo Fergu ja kantokoukku. Risukarhhii ei lasketa, eikä hevosniittokonetta.Maa-ilman turuille kevyesti. Voi että, ei tehnnä tiukkokkaa. Vielä jäe risukkoo onkivavoiks, jos nykypennut semmosista mittää tiettää.

• Anonyymi

Nii on minustakkii pikkusen ruvenna siltä tuntummaan, jotta taejanpa muuttoo Juankoskelle, tahi Liekssaan. Jonppaan kunppaan. Juankoskella oes se Vuotjärvi. Siitä kun suapi kalloo, jotta hyvä kuhan uskalttaa ranttaan kävellä.
      Pielisestä sen verran jotta: Kuustoesta uistinta piti poekkee ottoo hauven leuvosta. Kiitti ja möttkkäätti lähtteissään.

• Anonyymi

tyhyjäpäiset immeise pilaavat yleensä paekon kuin paekon
      -näesltä puuttuu se jumaalinen henki sisimästään jot kolokoahan se on olo näel
      täyttyy myöntää, miksi sitten muitten oloa yritävä pilata tuolla toevotomuuksillaan

tyyliin täälä ei oo yhtään kiva olla täälä eei oo mittään, pitäkööt mölysä mahassaan

• Anonyymi

On täällä näköjään ainakin tarpeeksi viinaa ja olutta teidän jutuista päätellen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On täällä näköjään ainakin tarpeeksi viinaa ja olutta teidän jutuista päätellen.

No se on hyvä kun sinulla on olutta ja viinaa, vanha dokuhan oletkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No se on hyvä kun sinulla on olutta ja viinaa, vanha dokuhan oletkin.

Onhan sitä aina milloin tarvitsee, mutta aika harvoin kuitenkin! Minä kun nukun yöllä enkä kirjoittele kännissä niinkuin sinä.

• Anonyymi

Muistathan ensi kesänä kun mänet Pieliselle kallaan, niin molemmissa piässä verkkoo pittää olla kymmen metrin lipputanko jossa on piäkallolippu. Kaloja et sua myyvä kellekkää, jos et oo täyttännä direktiiviä, ne pittää hauvata muahan, jos nuapurille ei ilimaseksi kelepoo ja ite et jaksa syyvä, on se hyvä tuo ee uu.

• Anonyymi

Minähän en kaloja viskele vaen ne männöö kattillaan olpahan järvilohi tai alamitta kuha, pirruuko niitä lokkiloelle antammaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      72
      8556
    2. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      135
      4788
    3. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      112
      3886
    4. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      79
      3452
    5. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      74
      3016
    6. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      149
      2755
    7. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      20
      2468
    8. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      39
      2177
    9. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      56
      1988
    10. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      63
      1983
    Aihe