kaihtimet kii

Anonyymi

Ei oo ihme että ihmisillä masennusta, kun eilen olimme kävelylenkillä vaimon kanssa niin alettiin ihmetellä kun suurimmassa osassa taloja oli kaikki kaihtimet umpikiinni vaikka ulkoa tulvi ensimmäisiä kevään merkkejä,oli puhdas lumi maassa ja aurinko jo melko korkealla.Eikä ne kaikki voi olla vuorotyölääsiä jokka nukkuu päivällä,eikä silloinkaan tartte laittaa ku makuuhuone pimeäksi.Meillä ikkunat on tehty sen takia että siitä näkee pihalle ja siitä tulee valoa.Esim.naapurimme kaihtimet eivät ole koskaan auenneet ja hän on muutenkin sulkeutunut jörö,eikä ihme,mä tulisin ihan hulluksi pimiäs kopis.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sulla näyttää olevan käytännön kokemusta tuosta hulluksi tulemisesta.

      • Anonyymi

        missä luuraa vapaa elämä ja laaja elämänkatsomus,
        itse se on joka itsensä sulkee koppeihin irti yhteiskunnasta

        antaa mielen vapautua omista luuloisista kahleista, olla vapaana kuin taivaan lintu


      • Anonyymi

        Aha ,sori ,taisi osua. Kyllä on taas niin komea kevätpäivä ja valoa tulvii ikkunoista,en kyllä ymmärrä että kevät on joillekkin vaikeaa aikaa,itselle se on ihan parasta.


    • Anonyymi

      Seinäjoella ikkunat ovat jalkakäytävien kohdalla ja ihmisillä on tarve olla utelijaita, aina joku on tiiramas sisälle.
      Mutta, kaikkein oleellisin syy on se, kun ihmiset kuvittelevat, että oikominen ihmisten ikkunoidenalta, puutarhoista, nurmikoilta on sallittua, kun eletään kaupungissa. Koiran paskattaminen on etuus kierellä ja paskattaa pihoihin.

      Eräs tyyppi tuumaskin tässä taannoin: Kaupungissa kaikki on yhteistä ja paskoa voi vaikka naapurin portaille. Hänen elämänsä ohje olikin kaupunki omistaa kaikki oli sitte kerros, rivi tai omakotitaloista puhe. Jos ei ole aidattu alue on yhteistä, eli kaupungin omsaisuutta.

      • Anonyymi

        kaupungeissa ei elä työ
        vaan näpertely ja yhteiskunalta
        kaiken vaatien itse sopukoissaan kyyhöttäen

        harmaat aatokset seuranaiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaupungeissa ei elä työ
        vaan näpertely ja yhteiskunalta
        kaiken vaatien itse sopukoissaan kyyhöttäen

        harmaat aatokset seuranaiin

        oon joskus sanonukin että kurikkalaisten jälkee seinäjokiset on suomen kovimpia kyttääjiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oon joskus sanonukin että kurikkalaisten jälkee seinäjokiset on suomen kovimpia kyttääjiä

        Se on vähän tää kaupunki touhut elämä sitä entisaikain putsottaa
        -kuka ensimäisenä näkee nurkantakaa tiiraten


      • Anonyymi

        Ne vahtaajat on maalta muuttaneita. Useimmiten tuolta pohjoispuolelta. Eivät ole ennen nähneet niin hienoja asuntoja, kauniita ja rikkaita ihmisiä.


      • Anonyymi

        Kylläpä ahistaa,lähde hetkeksi ulos haukkaamaan happea ja nauttimaan kauniista kevätsäästä


    • Anonyymi

      Ennenkin luuloisia on kaupukimiljööt kasvattaneet, vaikkei omaa joskus ei ole kuin vaatteet päällä, silti posket paukuttaa jostakin hyvästä luuloineen -

    • Anonyymi

      "Suomalainen on ry55än ja ihmisen risteytys."

      -Martti Innanen , 1931 -2014

    • Anonyymi

      Suurin osa jokka pimees kämpis on joko avohoidokkeja tai huumeiden kanssa tekemisissä,heillä omat lamput vaatehuoneen kasviviljelmille.Kaikki ns.elämä on neljän seinän sisällä joittenka vuokrat Kela tyytyväisenä maksaa. Pakko on kääntää takki ja äänestää kans persuja josko tuo hyysääminen vihdoin loppuus.

    • Anonyymi

      Mutta, jos ihmisillä on niin paskaiset ikkunat, että on pakko pitää kaihtimet kiinni, ettei silmiin satu, saastat näy.

      Naapurihan on se kaikkein pahin tiirailija, kulkee kävelytiellä niskat vinos vahdaten ja urkkien.
      Niin onhan sitten niitäkin ihmisiä jotka vain aikansakuluksi kulkevat uteliaisuuttaa vahtaamas, kun muuten on niin Tylsää, laiskuus viehättää.

      Toisisanoen näitä kaikenkarvaisia tiirailijoita joukkoon mahtuu.

    • Anonyymi

      SOLARKAIHTIMET Kalajoelta on täyttä paskaa.

    • Anonyymi

      Tällaiset kelit ja sisällä naama näytös kiinni ja kaihtimet kiinni.IlPos juttua ku tehdään psykiatrista sairaalaa 41 miljoonalla eurolla,ja pian lisää tarvitaan enkä ihmettele.

    • Anonyymi

      Naapurissa on kaikki ikkunat peitetty mustalla muovilla eikä koskaan näy mitään liikettä. Kerran näin kun sinne rahdattiin isoa määrää julmetun suuria valonheittimiä ja joskus sieltä jostain raosta tulee pihalle erittäin voimakas outo makea tuoksu. Mitä ne oikein puuhaa?

      • Anonyymi

        Tunneli mansikaa ne siä sisällä viljelöö.....elä murehdi kaikki järjestyy.


    • Tuo oli sinun kommenttesi mutta ei välttämättä oikea.
      Ihmisillä on syynsä karttaa sitä valoa jota itse pidät sellaisena ihmeenä mitä muut eivät ymmärrä.

      Eivät he kaikki ole mitenkään outoja vaan heidän tapansa ja tyylinsä on erilainen.
      Itse voin kertoa täältä Helsingistä käsin että nyt lämpimällä laitan kaikki kaihtimet kiinni ja tuulesta riippuen joko avaan tai suljen ikkunat heti kun herään.

      Meillä paistaa aurinko suoraan sisään keittiön sekä olohuoneen puolelle josta syystä että koirani ei saisi lämpöhalvausta suljen ne kaikki,
      Iltapäivällä sama toiselta puolelta jossa on makuuhuone. Sinne ei aurinko kuitenkaan koskaan pysty paistamaan suoraan. Aiinoastaan säkeitänsä' lähettää.

      Mm nämä ja monet muut syyt puhuvat puolestaan. Mutta henkilökohtaisesti sanoisin että älä tuijota naapureittesi elämää vaan paneudu omaasi.

      Meitä on erilaisia ihmisiä, joku elää näin ja joku toinen taas toisin.

      • Anonyymi

        vaasassa on muuten halpaa sähköä ja hyvät ulkoilu mahdollisuudet..siks varmaan ihmiset hymyilee


    • Anonyymi

      Minä pidän niitä kaihtimia kiinni siksi, että tämän viestiketjun aloittajan kaltaiset tirkistelijät eivät näe sisälle.

      Mielellään pitäisin niitä auki, mutta se edellyttäisi sitä, että tirkistelijöillä olisi joku muu harrastus kuin katsella muiden asuntojen sisään mitä siellä näkyy tai on näkymättä. Ei taida kuulua millään tavalla tämän viestiketjun aloittajalle!

      • Anonyymi

        Just joo,mitähän tirkisteltävää sieläki olis,vainoharhaisuus on kans aika paha,onneksi saadaan uus komia laitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo,mitähän tirkisteltävää sieläki olis,vainoharhaisuus on kans aika paha,onneksi saadaan uus komia laitos.

        Tuntuu sua häiritsevän kun et näe naapurin hellaa pihalta käsin. Eikö yhtään hävetä tirkistelijä? Sitähän sä rutajit, kun verhot on kiinni.


    • Anonyymi

      Ei tainnut mennä kaaliin,aloituksessahan taidetaan viitata sulkeutumiseen omiin oloihin.Saman olen huomannut omalla asuinalueella,verhojen takana lymyillään koko päivä ja posti haetaan nopeasti katse metri eteen,ei sivuille ettei tulisi vahingossa sosiaalista kontaktia naapureihin,itse en edes yritä päästä puheille tuollaisten kanssa,silti säälittäviä ovat.

      • Anonyymi

        mä istun kymmenen muun kanssa abc.llä koko päivän kyttäämässä ketä siä käy


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4101
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      67
      3001
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2117
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1955
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe