Ohjelma ajan ilmiöistä ja mieltä askarruttavista kysymyksistä.
Uumajalainen Suvi Kling jätti Jehovan todistajat lopullisesti usean vaiheen jälkeen. Uskonnollinen liike valvoo jäsentensä elämää monin tavoin ja hän ei hyväksynyt sen kaikkia arvoja.
Suvi Kling teki eroa Jehovan todistajiin pitkään: konflikti, paluu ja jättäminen. Tiiviistä yhteisöstä poistuminen ei ole helppoa, varsinkaan silloin, kun edessä on totaalinen poissulkeminen.
"Kaikki mitä on tapahtunut on kuitenkin mukana, vaikka et sitä haluaisikaan. Asioita ei voi vain painaa pois. Niitä pitää käsitellä yksi kerrallaan", Suvi Kling sanoo.
Kuuntele noin 50 minuutin radio-ohjelma täältä:
https://sverigesradio.se/avsnitt/1438338
SverigesRadio: Miksi erosit Jehovan todistajista?
5
53
Vastaukset
- Anonyymi
Ruotsissa on myös jehovantodistajuutta koskeva foorumi
hjalpkallan.se/forum
taitaa tosin olla jo arkistoitu, suljettu uusilta viesteiltä. - Anonyymi
Suvin teki vierasta mieli ja ai, ai, erotus tuli.
- Anonyymi
Ja minun teki mieli vierasta seurakuntaa (kristillistä) ja potkut tuli.
- Anonyymi
Seurakuntalaisten teki mieli lapsia ja minä lähdin. Monta on tarinaa.
- Anonyymi
kaikki kopio kerhosta lähtee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344511Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1092284- 641538
- 571279
- 2611157
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1361124Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k10976Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49876Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast33828Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39790