onko laillista vai laitonta että kun minun nimissä on nyt 2 autoa joista toista käytän itse ja toista käyttää siskoni mutta sen takia minun nimissäni koska minulla on kumpaankin täydet vakuutusbonukset joten siskon käyttämässä on paljon halvemmat vakuutukset. hän ei saisi kuin sen pohjabonuksen. ja nyt jos veljeni on ostamassa ensiautoaan ja jos se pistetään minun omistukseen niin saisin siihenkin täydet bonukset joten halvemmaksi tulee. joten minun nimissä olisi 3 autoa täysillä bonuksilla. tietenkin sisko ja veli maksaisi ne vakuutusmaksut vaikka ne minulle tuleekin. seuraako tuollaista kikkailua kukaan ja mitä seuraamuksia voi tulla?
vakuutusbonus kikkailu?
7
229
Vastaukset
- Anonyymi
Saat lain mukaan omistaa vaikka 10 autoa ja autoa saa lainata kaverille ihan vapaasti.
- Anonyymi
Siinä on vain yksi mutta. Jos siskosi tai veljesi ajaa kolarin ja on syyllinen, seuraa siitä se, että bonus laskee 20% joka vakuutukselle.
Kun vakuutus on henkilökohtainen, ei autokohtainen, vakuutusmaksut nousevat joka auton kaskovahinkoon. Jos joudutaan käyttämää myös liikennevakuutusta, nousevat maksut kaikissa kolmen auton liikennevakuutuksessakin.
Kun joudut käyttämään oman auton vakuutusta, nousevat vakuutusmaksut myös sisaresi autoissa.
On myös mietittävä olisiko kannattavampaa kerätä itselle bonuksia itselleen. - Anonyymi
Bulvaanina oleminen on nykyisin rikos jo ja ollut kauan. Tässä luetttavaa.
https://yle.fi/uutiset/3-6565593- Anonyymi
Niin minkä lain mukaan on rikos ?
Eipä löydy kohtaa.
- Anonyymi
Kyllä kait se laillista on mutta kannattaako pitemmän päälle? Jos siskosi/veljesi ajaa mällin niin sun bonukset menee. Ja eikö heidän kannattaisi kerätä itselleen sitä bonus-historiaa.
- Anonyymi
Toinen autoni on poikani käytössä, mutta vakuutusyhtiö vaati että pojan täytyy olla auton haltija, koska hän asuu eri huushollissa. Minä tosin maksan auton vakuutukset. Työtön poikani maksaa autoveron.
- Anonyymi
Auto pitää olla sen vakuutuksissa joka köyttää autoa eniten.Ihan sama kuka omistaa mutta haltijan pitää olla kuskin eli voi olla isot vakuutusmätkyt jos siskosi ajaa kokoajan autoa ja sinun vakuutuksissa. Edes vanhemmat ei voi pitää enään autoa omissa nimissä ja vakuutuksisa kuten ennen lapsilleen tehtiin lähes aina.Kolaritilanteessa jos vakuutusyhtiö huomaa voi olla korvaamatta mitään ja vastapuolenkin laskun maksaa auton oikea omistaja kokonaisuudessaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221094Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73849