vakuutusbonus kikkailu?

Anonyymi

onko laillista vai laitonta että kun minun nimissä on nyt 2 autoa joista toista käytän itse ja toista käyttää siskoni mutta sen takia minun nimissäni koska minulla on kumpaankin täydet vakuutusbonukset joten siskon käyttämässä on paljon halvemmat vakuutukset. hän ei saisi kuin sen pohjabonuksen. ja nyt jos veljeni on ostamassa ensiautoaan ja jos se pistetään minun omistukseen niin saisin siihenkin täydet bonukset joten halvemmaksi tulee. joten minun nimissä olisi 3 autoa täysillä bonuksilla. tietenkin sisko ja veli maksaisi ne vakuutusmaksut vaikka ne minulle tuleekin. seuraako tuollaista kikkailua kukaan ja mitä seuraamuksia voi tulla?

7

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saat lain mukaan omistaa vaikka 10 autoa ja autoa saa lainata kaverille ihan vapaasti.

• Anonyymi

Siinä on vain yksi mutta. Jos siskosi tai veljesi ajaa kolarin ja on syyllinen, seuraa siitä se, että bonus laskee 20% joka vakuutukselle.
      Kun vakuutus on henkilökohtainen, ei autokohtainen, vakuutusmaksut nousevat joka auton kaskovahinkoon. Jos joudutaan käyttämää myös liikennevakuutusta, nousevat maksut kaikissa kolmen auton liikennevakuutuksessakin.
      Kun joudut käyttämään oman auton vakuutusta, nousevat vakuutusmaksut myös sisaresi autoissa.
      On myös mietittävä olisiko kannattavampaa kerätä itselle bonuksia itselleen.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Niin minkä lain mukaan on rikos ?

Eipä löydy kohtaa.

• Anonyymi

Kyllä kait se laillista on mutta kannattaako pitemmän päälle? Jos siskosi/veljesi ajaa mällin niin sun bonukset menee. Ja eikö heidän kannattaisi kerätä itselleen sitä bonus-historiaa.

• Anonyymi

Toinen autoni on poikani käytössä, mutta vakuutusyhtiö vaati että pojan täytyy olla auton haltija, koska hän asuu eri huushollissa. Minä tosin maksan auton vakuutukset. Työtön poikani maksaa autoveron.

• Anonyymi

Auto pitää olla sen vakuutuksissa joka köyttää autoa eniten.Ihan sama kuka omistaa mutta haltijan pitää olla kuskin eli voi olla isot vakuutusmätkyt jos siskosi ajaa kokoajan autoa ja sinun vakuutuksissa. Edes vanhemmat ei voi pitää enään autoa omissa nimissä ja vakuutuksisa kuten ennen lapsilleen tehtiin lähes aina.Kolaritilanteessa jos vakuutusyhtiö huomaa voi olla korvaamatta mitään ja vastapuolenkin laskun maksaa auton oikea omistaja kokonaisuudessaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      277
      6296
    2. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      52
      6188
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      92
      5804
    4. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      42
      5175
    5. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      52
      4824
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      226
      4168
    7. Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan

Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe
      Maailman menoa
      4
      3981
    8. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      151
      3676
    9. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      39
      3242
    10. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      28
      3163
    Aihe