vakuutusbonus kikkailu?

Anonyymi

onko laillista vai laitonta että kun minun nimissä on nyt 2 autoa joista toista käytän itse ja toista käyttää siskoni mutta sen takia minun nimissäni koska minulla on kumpaankin täydet vakuutusbonukset joten siskon käyttämässä on paljon halvemmat vakuutukset. hän ei saisi kuin sen pohjabonuksen. ja nyt jos veljeni on ostamassa ensiautoaan ja jos se pistetään minun omistukseen niin saisin siihenkin täydet bonukset joten halvemmaksi tulee. joten minun nimissä olisi 3 autoa täysillä bonuksilla. tietenkin sisko ja veli maksaisi ne vakuutusmaksut vaikka ne minulle tuleekin. seuraako tuollaista kikkailua kukaan ja mitä seuraamuksia voi tulla?

7

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saat lain mukaan omistaa vaikka 10 autoa ja autoa saa lainata kaverille ihan vapaasti.

• Anonyymi

Siinä on vain yksi mutta. Jos siskosi tai veljesi ajaa kolarin ja on syyllinen, seuraa siitä se, että bonus laskee 20% joka vakuutukselle.
      Kun vakuutus on henkilökohtainen, ei autokohtainen, vakuutusmaksut nousevat joka auton kaskovahinkoon. Jos joudutaan käyttämää myös liikennevakuutusta, nousevat maksut kaikissa kolmen auton liikennevakuutuksessakin.
      Kun joudut käyttämään oman auton vakuutusta, nousevat vakuutusmaksut myös sisaresi autoissa.
      On myös mietittävä olisiko kannattavampaa kerätä itselle bonuksia itselleen.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Niin minkä lain mukaan on rikos ?

Eipä löydy kohtaa.

• Anonyymi

Kyllä kait se laillista on mutta kannattaako pitemmän päälle? Jos siskosi/veljesi ajaa mällin niin sun bonukset menee. Ja eikö heidän kannattaisi kerätä itselleen sitä bonus-historiaa.

• Anonyymi

Toinen autoni on poikani käytössä, mutta vakuutusyhtiö vaati että pojan täytyy olla auton haltija, koska hän asuu eri huushollissa. Minä tosin maksan auton vakuutukset. Työtön poikani maksaa autoveron.

• Anonyymi

Auto pitää olla sen vakuutuksissa joka köyttää autoa eniten.Ihan sama kuka omistaa mutta haltijan pitää olla kuskin eli voi olla isot vakuutusmätkyt jos siskosi ajaa kokoajan autoa ja sinun vakuutuksissa. Edes vanhemmat ei voi pitää enään autoa omissa nimissä ja vakuutuksisa kuten ennen lapsilleen tehtiin lähes aina.Kolaritilanteessa jos vakuutusyhtiö huomaa voi olla korvaamatta mitään ja vastapuolenkin laskun maksaa auton oikea omistaja kokonaisuudessaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      53
      3826
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      118
      2867
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      643
      2475
    4. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      88
      2144
    5. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      20
      2117
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      44
      1821
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1733
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      1685
    9. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      97
      1526
    10. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1496
    Aihe