En voi ymmärtää logikkaa, että yrittävät pyytää samaa tai enemmän mitä autoliikkeet. Autojen vuosimalli, kilometrit ja varusteet saman moisia.
Liikkeellä ymärettävästi kuluja tiloista, palkkakulut ja jonkin sortin vastuu myymästään kulkineesta. Lisäksi ottavat vanhan kulkineen vaihdossa joten kaupankäynti on helppoa vs yksityinen nylkyri.
Voisin ottaa riskiä ostaa yksityiseltäkin, mutta pitäisi näkyä hinnassa.
Vai onko homman nimi näyttää kavereille yms. Miten arvokas auto alla tai ajatus ei ole tyhmää pyytää vaan tyhmä on maksaja. Ei tuollaiselle viitsi edes soittaa...
Yli 30 000 euroa ja YKSITYINEN MYYJÄ
22
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Saman olen huomannut. Taitavat laittaa ilmoituksen vain huvikseen nettiautoon.
- Anonyymi
Ainakaan vihreällä ketjulla ei ole minkään sortin vastuita.
- Anonyymi
Ostetaan uusi auto hintaan 42 t€ (näillä varusteilla normihinta 45 t€). Ajetaan x vuotta. Mennään vaihtamaan uuteen. Hyvitys siitä (omasta melkein uudesta) onkin yhtäkkiä vain 25 t€.
Todetaan: ei prkle pistän itse myyntiin, jollain ihme logiikalla sitten isketään sama hinta kuin toiseksi kalleimmalla saman vuotisella.
Kaupataan aikansa, ostajia ei löydy. Tiputetaan hintaa tonni. Ei mene kaupaksi. Tiputetaan toinen jne.
Lopulta kumminkin palataan sinne liikkeeseen.- Anonyymi
Suomessa yksityisen myymä "oma rakas kulkine" on osittain kullalla päällystetty, hyvin huollettu (aina alkuperäisillä osilla), pesty ja puunattu vähintäin 8 kertaa/vuodessa ja käsin kaikki, myös vahaus, niin pitäähän sille "palvonnalle" hinta saada, sen pitää olla vähintäin sama kuin liikkeessä vastaavan "vaihtolinttakusetusauton" hinta, näin meille on täällä netissäkin opetettu.
Mistä autoliikkeet saavat käytettyjä autoja, taitaa suurin osa tulla "yksityisiltä" ja sitten kilpaa mollataan liikettä joka sen "kullannupun" on myynyt edelleen yksityiselle ostajalle ja auto osoittautuu "pommiksi", mistä niitä hyviä käytettyjä saa?, ruotsi/saksa/belgia/italia etc., itse rahanpuutteenvuoksi olen joutunut ostamaan n. 3 vuotta vanhoja ja aina olen ostanut kotimaisen vanhan liesing auton, jolla ajettu alle 60tkm, on huollettu laatuhuolloissa (ei halvimmalla pärnäsellä), jos ollut vikoja, korjattu takuun piikkiin etc. huoletonta ajoa sen 4-5 vuotta minulla ja sitten vaihto taas "uuteen" ennen isompia remontteja, hyvin on mennyt.
Halpaa suomessa ei ole enää kuin kävely/polkupyöräily, ennenkuin keksivät verottaa niitäkin.
- Anonyymi
Eihän tuo ole kallis edes. Minullakaan ei ole. Myyn autoa 67t€ . Liikkeitä harmittaa kun uudehko parempi on halvemmalla.
- Anonyymi
Ihme, että kerkesit tänne kirjoittaa, luulisi puhelimen pirisevän jatkuvasti ja ostajien kilvan tavoittelevan "halpa" hintaista autoasi hah!
- Anonyymi
Miten liikkeitä harmittaa? Hallinovet mutrullaan? Tippa ikkunassa?
Henkilökuntaa ei kiinnosta vähääkään kotterosi myynti, eivät tiedä edes sen olemassaolosta. - Anonyymi
Ei ketään sinun asiasi harmita,
kuvittelet vain,
ei pienen lapsen asioita ehdi kukaan muu miettimään,
kuin sinä itse, sori niin se vain on.
Kaikki muut keskittyy omiin asioihinsa, vaikka et sitä käsitäkkään.
- Anonyymi
No kun se kottero on ostettu velaksi ilman käsirahaa ja mahdollisimman pienellä kuukausierällä. Vuoden käytön jälkeen on saatu vasta pari lisävarustetta kuitattua, jäljellä oleva velka on miltei sama kuin uuden listahinta.
Toki se biltemasta ostettu sporttinen pakoputkenpää nostaa auton arvoa huimasti. - Anonyymi
Niin, ja sitten kun ammattilainen kertoo ystävällisesti faktan hinnasta,
keksitään kaikki mahdollinen valhe ja kirjoitellaan satuja ja haukutaan,
näillä palstoilla mustamaalaten,
kaikki syy on kun ei pysty myöntämään faktoja että oma rakas ja paras
auto ei ole enään minkään arvoinen eikä sitä kukaan muu arvosta,
ja jos vielä diesel , ranskalainen jne. niin ei myönnetä faktoja hinnasta,
tässä syyt kaikkeen,
ja katkeruus totuudenpuhujia kohtaan ja haukkuminen.
Voi voi ja voi......- Anonyymi
Toi analyysi sopii hyvin myös autokaupan esittely autoihin, vaikka ikää 2 vuotta ja kilometrejä
5000km niin kruunun jalokivi on jopa uutta kalliimpi.
Hyviä esimerkkejä tällähetkellä Nissan leaf uuden saa kamppanja hintaan n.32000 ja kallimpia käytettyjä myynnissä.
Toinen on bmw i3 120 charger edition uuden saa n.40000€ ja kruunun jalokivet vuoden ikäisenä ja ajettuna n.5000 kalliimmalla.
Selittelevät varusteiden hinnan vaikuttavan myyntihintaan joka on suuri vale. Tiedän sen itse kun 15000€ lisävarusteiden hinta sulasi noin 20000km ja vajaa vuodessa auton arvon alema 5000€ auton perus hinta oli n50 000€. Oli elämän tuskaisin kauppa, mutta oli pakko vaihtaa ns.sportti auto jotta vauvvan vaunut mahtuisi kyytiin vai olisko kannatanut livetä😁
- Anonyymi
Kyllä uudehkon auton jossa on vielä takuut päällä voi ja jopa kannattaa ostaa suoraan omistajalta jos se on hieman halvempi kuin liikkeestä ostettuna. Jos hinta on sama niin sitten liikkeestä. Takuuajan jälkeen yksityisen hinnan tulisi olla selvästi halvempi.
- Anonyymi
Juu, mutta, kun hinnat samoja tai jopa muutaman tontun kalliimpia, hyvässä lykyssä itse tuotu Saksasta tai Ruotsista ja yritetään tehdä hybä tili€🤑
- Anonyymi
Yksityishenkilön myymän auton kuuluu olla satoja tai tuhansia euroja halvempi, kuin samanlainen auto maksaa autoliikkeessä, riippuen tietysti auton hintaluokasta. Yrityksellä on monenlaisia kuluja ja vastuita, joita yksityihenkilöllä ei ole. Joten aivan turhaan hinnoittelette sen itulaatikkonne Luakkosen hintatasoon.
- Anonyymi
Tarkoitatko että yksityisen myyntihinnan pitäisi olla se sama, jonka jobbari/ autokauppias siitä sisäänostohintana tarjosi?
Minusta jokainen saa pyytää autostaan mitä haluaa. Kun liikaa pyytää, auto ei mene kaupaksi.
Mikään pakko sitä ei ole sillä nauruhinnalla myydä, minkä joku pihi ostaja olisi halukas maksamaan. Jobbareita ne vähän tarjoavat yleensä ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko että yksityisen myyntihinnan pitäisi olla se sama, jonka jobbari/ autokauppias siitä sisäänostohintana tarjosi?
Minusta jokainen saa pyytää autostaan mitä haluaa. Kun liikaa pyytää, auto ei mene kaupaksi.
Mikään pakko sitä ei ole sillä nauruhinnalla myydä, minkä joku pihi ostaja olisi halukas maksamaan. Jobbareita ne vähän tarjoavat yleensä ovat.Nauruhinnalla ei tarvitse myydä, riittää että auto on selvästi halvempi kuin autoliikkeen myymä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nauruhinnalla ei tarvitse myydä, riittää että auto on selvästi halvempi kuin autoliikkeen myymä.
Mulla oli hyvä saksalainen auto, mutta autokuume iski ja halusin uudehkon amg mersun, useimmat myytävistä oli autoliikkeissä ja kolmeen kysyin vaihtotarjousta, mutta hyvitys hinta ei miellyttänyt , enimmäkseen sen takia että haluamani auton hinta liikkeissä oli kauttalinjan yli 10000 euroa kalliimpi kuin muutamilla yksityisillä, mutta liikkeiden hinnoissa ei silti ollut kuulemma tinkivaraa. Noh päädyin sitten ostamaan auton yksityiseltä ja tyhjätaskuna ostin sen lähitapiolarahoituksella jonka korko oli useita prosentteja pienempi kuin kyseisissä sporttiautoliikkeiden huipputarjouksissa sekä auto oli 12000 e halvempi kuin vastaavilla varusteilla liikkeessä oleva edullisin.
Plussana tässä että sain haluamani auton lähes sillä välirahalla mitä liikkeet pyysi, myyjällä ei mennyt herne nenään vaikka en ekalla käynnillä kauppoja lyönyt lukkoon ja tokalla tinkasin hintaa ja tehtiin kaupat kaiken lisäksi möin vanhan autoni sillä mitä liikkeet tarjosi ja se hinta oli n70% autoliikkeiden halvimmista vastaavanlaisista. auto oli myynnissä viikon ja uusi omistaja osti sen yhdellä nettiauton rahoitustarjoajan rahoituksella. Nykyinen autoni on paljon kalliimpi kuin aiemmin omistamani n. Parin kolmenkympin autot jotka olen liikkeistä ostanut, kaikki ne on olleet keskihintaisia muihin verrattuna ja kaikissa niissä on ollut enemmän tai vähemmän vikaa huolimatta ennen kaupantekoa ystävällisen mutta papereiden teon jälkeen ynseän myyjän vakuutteluista ja viat on jääneet yleensä mun korjattaviksi johtuen ehkä liian kiltistä luonteesta ja siitä etten jaksa yrittää tavoitella moneen kertaan henkilöä joka lupaa soittaa 10min päästä takaisin aikomattakaan soittaa. Tästä on nyt melkein vuosi ja efelleen on myynnissä samoja autoja joita silloin kyselin ja hinnatkin on vähän tippuneet vaikkei tinkivaraa ollutkaan. Kummallista että vanha autoni meni viikossa kaupaksi vaikka piti olla sellainen malli jota ei kukaan halua. Koska nykyään on niin helppo saada yksityiseltä rahoituksella auto niin seuraavatkin autoni ostan yksityiseltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nauruhinnalla ei tarvitse myydä, riittää että auto on selvästi halvempi kuin autoliikkeen myymä.
Juuri näin!
Esimerkiksi jobbari tarjoaa autosta 10000€
Autoliikkeet myyvät samaa vuosimallia keskimäräisellä hinnalla 13000€
Yksityinen myyjä voisi pyytää 11000-11500
Olisin, niin, kuin win/win tehdä kauppaa yksityisten välillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin!
Esimerkiksi jobbari tarjoaa autosta 10000€
Autoliikkeet myyvät samaa vuosimallia keskimäräisellä hinnalla 13000€
Yksityinen myyjä voisi pyytää 11000-11500
Olisin, niin, kuin win/win tehdä kauppaa yksityisten välillä. - Anonyymi
Miksi pitäisi olla halvempi? Mieluummin yksityiseltä, kuin pikkupuljujobbarilta.
- Anonyymi
Autoliikkeestä ostettuna suoraan rahalla tai antamalla oma vaihdossa. Jo 4000-5000€ toteutuneen autokaupan hinnassa on n vähintään 1000€ enemmän hintaa verrattuna mitä identtinen auto ja kunto maksaa yksityisestä suoraan.
10 000eur eroa on vielä enemmän jne.
15 000-25 000€ autoissa useita tuhansia euroja.- Anonyymi
On kyllä niin, että autokauppa hyljeksii käteisostajaa, suoraa kauppaa vs osamaksu kate parempi luoon avaus maksu lainanhoito kulut kk ja korko. Vaihto auto on mahdollisuus tehdä taas rahaa.
Älä ole naivi tai tyhmä, kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819