Ilouutinen mormoneille!

Anonyymi

16

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyseessä ei ole moniavioisuuden laillistamisesta vaan rikoksen lieventämisestä, koska laki ei toimi nykyisessä muodossa. Samanlaista liberisointia tehdään nykyisin esimerkkiksi huumeiten kohdalla. Ei siitä sen kummemasta ole kyse.

      Mitä mormonien ( Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsenten) " toivomukseen" tulee, niin meillä ei ole sellaisia toiveita kuin annat ymmärtää. Moniavioisuus ei ole meidän " toivomuslistassa". Olemme tyytyväisiä nykyiseen tilanteeseen.

      • Anonyymi

        Millä valtuudella sinä puhut kaikkien mormonien eli myöhempien aikojen pyhien puolesta?


      • Anonyymi

        En väittänytkään, että nyt moniavioiuus laillistetaan. Kysymys on yhdestä askelesta siihen suuntaan. Eli käytännössä moniavioisuutta voi harjoittaa helpommin Utahissa siinä missä TV:stä tuttu Kody Brown tekee. Hän taisi joutua muuttamaan toiseen osavaltioon.

        Tietenkin moniavioisuus, tuo ikuinen periaate kiehtoo etenkin teitä mormonimiehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä valtuudella sinä puhut kaikkien mormonien eli myöhempien aikojen pyhien puolesta?

        Mitä valtuutta tarkoitat? Vaikka esitinkin mielipiteeni yksin, niin olen varma, että edustan kirkon jäsenten yleistä mielipidettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väittänytkään, että nyt moniavioiuus laillistetaan. Kysymys on yhdestä askelesta siihen suuntaan. Eli käytännössä moniavioisuutta voi harjoittaa helpommin Utahissa siinä missä TV:stä tuttu Kody Brown tekee. Hän taisi joutua muuttamaan toiseen osavaltioon.

        Tietenkin moniavioisuus, tuo ikuinen periaate kiehtoo etenkin teitä mormonimiehiä.

        " En väittänytkään, että nyt miniavioisuus laillistetaan. Kysymys on yhdestä askeleesta siihen suuntaan."

        Puhuit kuitenkin moniavioisuuden " paluusta" ja vastauksessasi sanot, että kyseessä on " yhdestä askeleesta siihen suuntaan".

        Koska moniavioisuutta on ollut 1890 jälkeen tähän päivään asti, niin kyseessä ei voi mistän " paluusta". Sellainen, jota on ollut jatkuvasti olemassa ei voi palata.

        itse viitasin yleiseen liberalisointiin, jota tapahtuu myös muualla. Esimerkiksi joitakin huumelajeja halutaisiin vapauttaa kokonaan tai ainakin niiden käytöstä rankaisemista lieventää. Perustet ovat samoja kuin tässäkin yhteydessä: Voimassa olevat lait eivät toimi käytännössä.

        Moniavioisuus ei ole muussa mielessä " ikuinen periaatte" kuin siinä, että se voitaisiin antaa ilmoituksen kauta uudelleen. Se ei ole uskontomme keskipiste eikä meille vältämätön.

        Joitakin jäseniä se saatta "kiehtoa" pohditaessa sitä, miten itse suhtautuisi tilanteeseen. Se saattaa pohdituttaa niin miehiä kuin naisiakin, mutta mikään keskustelun aihe se ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " En väittänytkään, että nyt miniavioisuus laillistetaan. Kysymys on yhdestä askeleesta siihen suuntaan."

        Puhuit kuitenkin moniavioisuuden " paluusta" ja vastauksessasi sanot, että kyseessä on " yhdestä askeleesta siihen suuntaan".

        Koska moniavioisuutta on ollut 1890 jälkeen tähän päivään asti, niin kyseessä ei voi mistän " paluusta". Sellainen, jota on ollut jatkuvasti olemassa ei voi palata.

        itse viitasin yleiseen liberalisointiin, jota tapahtuu myös muualla. Esimerkiksi joitakin huumelajeja halutaisiin vapauttaa kokonaan tai ainakin niiden käytöstä rankaisemista lieventää. Perustet ovat samoja kuin tässäkin yhteydessä: Voimassa olevat lait eivät toimi käytännössä.

        Moniavioisuus ei ole muussa mielessä " ikuinen periaatte" kuin siinä, että se voitaisiin antaa ilmoituksen kauta uudelleen. Se ei ole uskontomme keskipiste eikä meille vältämätön.

        Joitakin jäseniä se saatta "kiehtoa" pohditaessa sitä, miten itse suhtautuisi tilanteeseen. Se saattaa pohdituttaa niin miehiä kuin naisiakin, mutta mikään keskustelun aihe se ei ole.

        Moniavioisuutta on toki aina ollut ei-luopiomormoneiden keskuudessa. Takoitin paluulla sitä, että moniavioisuus voi palata kaikkien mormonien, myös luopioiden pariin. Näihin kuuluu Map-kirkko. Sinäkin ennakoit jo sitä, että ilmoituksen kautta moniavioisuus voi palata Map-kirkkoonkin. Joo, ette halua keskustella aiheesta, koska se on edelleen arka, mutta halukkuutta teillä ilman muuta on. Monillehan se on yksi olennainen syy olla mormoni. Toki monet nykymormonimiehet haaveilevat moninainnista lähinnä korotuksessa, mutta kuten sanoit, voihan piankin profeetta saada ilmoituksen moninainnin palauttamisesta myös tähän maalliseen nykyelämään. Odottanet suurella innolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniavioisuutta on toki aina ollut ei-luopiomormoneiden keskuudessa. Takoitin paluulla sitä, että moniavioisuus voi palata kaikkien mormonien, myös luopioiden pariin. Näihin kuuluu Map-kirkko. Sinäkin ennakoit jo sitä, että ilmoituksen kautta moniavioisuus voi palata Map-kirkkoonkin. Joo, ette halua keskustella aiheesta, koska se on edelleen arka, mutta halukkuutta teillä ilman muuta on. Monillehan se on yksi olennainen syy olla mormoni. Toki monet nykymormonimiehet haaveilevat moninainnista lähinnä korotuksessa, mutta kuten sanoit, voihan piankin profeetta saada ilmoituksen moninainnin palauttamisesta myös tähän maalliseen nykyelämään. Odottanet suurella innolla.

        En ennakoi mitään. Totesin vain mahdollisuutena, mutta se ei merkitse, että sitä tapahtuisi. Totesin myös ettei se ole mitenkään uskontomme keskipisteenä. Se tarkoitta, että monen vaimon omistaminen ei ole edellytys korotukselle. Sitä ei sanota edes OL 132 luvussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ennakoi mitään. Totesin vain mahdollisuutena, mutta se ei merkitse, että sitä tapahtuisi. Totesin myös ettei se ole mitenkään uskontomme keskipisteenä. Se tarkoitta, että monen vaimon omistaminen ei ole edellytys korotukselle. Sitä ei sanota edes OL 132 luvussa.

        Hyvin todennäköisesti tapahtuu. Map-kirkkohan joutuu taistelemaan muita mormonikirkkoja vastaan, joissa jo on moniavioisuus käytäntönä. Map ei halua menettää kymmenystuloja noille ryhmille menetteyjen jäsenten toivossa. J atietysto johdon ja rivijäsenten halu vaikuttavat myös.

        > Se tarkoitta, että monen vaimon omistaminen ei ole edellytys korotukselle.

        Profeetta Brigham Youngin mukaan sen hyväksyminen nimenomaan on edellytys korotukselle. Onko kirkko tuominnut Youngin sanat harhaopiksi? Milloin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä valtuutta tarkoitat? Vaikka esitinkin mielipiteeni yksin, niin olen varma, että edustan kirkon jäsenten yleistä mielipidettä.

        Miten sinä voit olla varma että sinun mielipiteesi edustaa kirkon jäsenten yleistä mielipidettä? Oletko käynyt kuulostelemassa mielipiteitä Amerikoissa, Aasiassa? Entäs Afrikan pyhien parissa tahi Ukrainassa?


    • Anonyymi

      Tuo olisi ihan tarkoituksenmukainen ratkaisu. Nyt synnytysikäiset naiset jäävät pariutumatta kun persupallerot ovat syrjäyttäneet itsensä markkinoilta.

      • 1TIM. 3: 2. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        1TIM. 3: 2. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

        Jospa se koskisikin tällä kertaa vain rivimormoneja, ei kirkon johtoa? Tosin kirkon johto varmaankin "saa" sellaisen "ilmoituksen", että se koskee ennen kakkea kirkon johtoa. Niin se oli Smithinkin aikaan.


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        1TIM. 3: 2. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

        Kuinka moni pappi tai piispa mahtaa olla raitis Luterilaisessa kirkossa? Moni juo olutta, viiniä tai viinaa suomalaiseen tapaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jospa se koskisikin tällä kertaa vain rivimormoneja, ei kirkon johtoa? Tosin kirkon johto varmaankin "saa" sellaisen "ilmoituksen", että se koskee ennen kakkea kirkon johtoa. Niin se oli Smithinkin aikaan.

        Eikun pastoreita eli kirkon johtoa.


      • Anonyymi
        Artonsuorat kirjoitti:

        Eikun pastoreita eli kirkon johtoa.

        Kaikki mormonimiehet ovat pappeuden haltijoita.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        1TIM. 3: 2. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

        MATT.19: 5. ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?

        Vaimoonsa yksikössä ei vaimoihinsa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe