Niin kumpaa helluntailainen rukoilee Jumalaa vai Jeesusta?

Anonyymi

Jos laitettaisiin vaikka nyrkkeilykehään Jumala vs Jeesus, niin kumpi mielestänne voittaisi?

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jompi kumpi olisi valittava ja toiselle niin sanotusti pyllistettävä ei ole kahta vaihtoehtoa, kumman siis valitset?

    • Anonyymi

      Eli helluntailainen ei rukoile kumpaakaan hän rukoilee aina vain jotain epäjumalaa tuli selväksi yksinkertaisella kysymyksellä, heh helluntailainen on aina vääräoppinen ja valheprofeetta :D

    • Anonyymi

      Luterilainen ei osaa rukoilla mitään ilman apukirjaa haha!

    • Anonyymi

      Katoliset pyytävät apua mieluummin joltain pyhimykseltä kuin Jumalalta.

      Niin teki myös uskonpuhdisaja Luther.

      https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1074131846/Pyha Barbara turvaa E18tunnelien tyomaat ja tekijat

      Kaivosmiesten ja kaikkien muidenkin maan alla työskentelevien suojeluspyhimys Pyhä Barbara hoivaa nyt myös Karnaisten ja Orosmäen tunnelin tekijöitä E18-tietyömaalla Lohjan Karstussa. Pyhimyksellä on varjeltavinaan sekä slovakialaisia että suomalaisia tunnelintekijöitä.

      Kaksi Pyhän Barbaran patsasta siunattiin ja aseteltiin paikoilleen juhlavin menoin keskiviikkona. Patsaiden pystytys tunneleita varjelemaan on yleinen tapa katolisissa maissa. Lohjalla seremonian järjestivät työmaata urakoivan Skanska Tekra Oy:n slovakialainen yhteistyökumppani. Pystyttäjä on aina nainen.

    • Anonyymi

      Jo on kyselyt !

      Et taida itse tajuta, mitä kysyt !

      Kysymyksesi on samankaltainen tämän kanssa:

      " Jos sinä taistelet itsesi kanssa, niin kumpi voittaa ? "

      Eli Jeesus On Jumala !

      Vaikka sinulle sekin Totuus taitaa olla pahasti yhä hukassa.

      • Anonyymi

        Onko siis Jeesus Jumalan isä?

        Mikä on cthulhu jota helluntailaiset yleensä kai palvovat, joku cthulhu?


    • Anonyymi

      Isä Jumala ja hänen Poikansa Kristus Jeesus eivät taistele toisiaan vastaan, vaan he taistelevat pahoja valtoja vastaan taivaan avaruuksissa.

      Jotenka mitä hyötyä heille siis olisi keskinäisestä nyrkkeilymatsista?

      • Anonyymi

        Entä jos enkelit Metphistophiles ja Mikael taistelisivat keskenään, kumpi voittaisi?

        Entä jos Jeesus vs Lucifer nyrkkeilykehässä?


    • Anonyymi

      Isä ja Poika ovat YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa
      ihmisenä. Lihassa Hän on Herra Jeesus Kristus.

      Nämä ovat kuitenkin sellaisia asioita, joita ihmisjärki ei kykene
      ottamaan vastaan eikä käsittämään ilman Jumalaa. Tarvitsemme
      Jumalan itsensä Opettajaksemme, jotta voisimme saada tietoa Hänestä.

      Jos Jumala itse ei opeta sinua eikä minua, me emme voi tulla
      tuntemaan Häntä. Olemme siis riippuvaisia siitä, että Jumala
      tulee Opettajaksemme. Silloin olemme riippuvaisa
      Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta koska Jumala on Jeesuksessa
      ja Jeesus on Jumalassa. Isä ja Poika ovat siis YKSI Jumala.

      https://www.jumala-kanssamme.se/440034901

      Tässä linkissä opetusta aiheesta.

      • Anonyymi

        Jeesus ei ole Jumala. Jumalan Poika kylläkin ja istuskelee Isän oikealla puolella. Siellä hän odottelee seuraavaa komennusta jonka ajankohtaa ei tiedä muut kuin Isä.
        Jeesus on Herra, Isä on Jumala eikä muita ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole Jumala. Jumalan Poika kylläkin ja istuskelee Isän oikealla puolella. Siellä hän odottelee seuraavaa komennusta jonka ajankohtaa ei tiedä muut kuin Isä.
        Jeesus on Herra, Isä on Jumala eikä muita ole.

        Kuten sanoin, ihmisjärki ei riitä.
        Tarvitset Jumalan Opettajaksesi.
        Se taas edellyttää yhteyttä Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanoin, ihmisjärki ei riitä.
        Tarvitset Jumalan Opettajaksesi.
        Se taas edellyttää yhteyttä Jumalaan.

        Riittää hyvin. Se on helppoa kun lukee mitä Jeesus itse sanoi. Opetuslapset rukoilivat Isää eikä Jeesus ole Jumalan isä. Kun te rukoilette sanokaa Isä meidän joka olet taivaassa.
        Siis rukoillessa rukous Isä Jumalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riittää hyvin. Se on helppoa kun lukee mitä Jeesus itse sanoi. Opetuslapset rukoilivat Isää eikä Jeesus ole Jumalan isä. Kun te rukoilette sanokaa Isä meidän joka olet taivaassa.
        Siis rukoillessa rukous Isä Jumalalle.

        Minä kirjoitin: "Kuten sanoin, ihmisjärki ei riitä.
        Tarvitset Jumalan Opettajaksesi."

        Sinä vastasit: "Riittää hyvin. Se on helppoa kun lukee
        mitä Jeesus itse sanoi."

        Todistatko sinä, että tutkit Jumalaa ilman Jumalaa
        itseään ja Hänen antamaansa opetusta? Yrität siis
        tuntea Jumalaa ilman yhteyttä Häneen??? Niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kirjoitin: "Kuten sanoin, ihmisjärki ei riitä.
        Tarvitset Jumalan Opettajaksesi."

        Sinä vastasit: "Riittää hyvin. Se on helppoa kun lukee
        mitä Jeesus itse sanoi."

        Todistatko sinä, että tutkit Jumalaa ilman Jumalaa
        itseään ja Hänen antamaansa opetusta? Yrität siis
        tuntea Jumalaa ilman yhteyttä Häneen??? Niinkö?

        Minä rukoilen Isää ja Jeesuksen sanat löytyvät Raamatusta.
        Niin se totuus löytyy. Yksinkertaista eikö totta? Jeesus on Herra.


    • Anonyymi

      Älä pilkkaa Jumalaa, hengellisiä asioita. Edestäsi kyllä löydät. Ei liity helluntailaisuuteen mitenkään.

      • Anonyymi

        Eli sinä olet väärä tuomari joka uhkailet. Katsos asia on niin että mitä Jeesus sanoi niin se on totuus. Minä rukoilen Isää, en Jeesusta. Teen niin kuin Jeesus opetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinä olet väärä tuomari joka uhkailet. Katsos asia on niin että mitä Jeesus sanoi niin se on totuus. Minä rukoilen Isää, en Jeesusta. Teen niin kuin Jeesus opetti.

        Rukoiliko Stefanos väärin hänen elämänsä kriittisimmässä hetkessä,
        jolloin hän näki Jumalan ja Jeesuksen? Kuitenkin hän rukoili Jeesusta
        Kristusta ottamaan hänen henkensä. Miksi hän rukoili Jeesusta eikä
        Jumalaa?

        Tässä Stefanoksen tapauksessa on kaksi henkivaltaa vastakkain.
        Perkeleen henki, joka vaikutti Stefanoksen kivittäjissä niin, että he
        tappoivat Stefanoksen.

        Jumalan Henki, joka oli Stefanoksessa niin, että Stefanos oli
        täynnä Jumalan Henkeä. Täynnä Pyhää Henkeä hän rukoili
        Herraa Jeesusta Kristusta, vaikka näki Jumalan (kirkkauden).
        Ja sinä et rukoile Jeesusta??? Olisiko syy se, että et näe Jumalaa
        ja Hänen kirkkauttaan, joka loistaa Kristuksen Jeesuksen kasvoissa?

        2 Kor 4:6 "Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä",
        on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen,
        sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa."

        Stefanos näki Jumalan kirkkauden Jeesuksen kasvoissa ja hänellä oli
        yhteys Jumalaan. Siksi hän rukoili Jeesusta. Olisitko siis ollut Stefanoksen
        kivittäjien joukossa? Näetko Jumalan kirkkauden Kristuksen kasvoissa?
        Rukoilisitko Jeesusta jos näkisit Jumalan kirkkauden? Missä sinä näet
        Jumalan kirkkauden? Stefanos näki sen Kristuksen kasvoissa.

        Apt 7:54-60 Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja
        he kiristelivät hänelle hampaitansa. Mutta TÄYNNÄ PYHÄÄ HENKEÄ
        hän loi katseensa taivaaseen päin ja NÄKI JUMALAN KIRKKAUDEN JA
        JEESUKSEN Jumalan oikealla puolella ja sanoi: "Katso, minä NÄEN taivaat
        auenneina ja IHMISEN POJAN seisovan Jumalan oikealla puolella.

        Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki
        yhdessä hänen päällensä ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät.
        Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.
        Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka RUKOILI ja sanoi: "HERRA JEESUS,
        ota minun henkeni!" Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella
        äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan
        hän nukkui pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinä olet väärä tuomari joka uhkailet. Katsos asia on niin että mitä Jeesus sanoi niin se on totuus. Minä rukoilen Isää, en Jeesusta. Teen niin kuin Jeesus opetti.

        >>>Minä rukoilen Isää, en Jeesusta. Teen niin kuin Jeesus opetti.<<<

        Teetkö ja uskotko niin kuin Jeesus opetti?

        14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet." n
        14:8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
        14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
        14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
        14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
        14:14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
        14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
        14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        14:18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
        14:19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
        14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Minä rukoilen Isää, en Jeesusta. Teen niin kuin Jeesus opetti.<<<

        Teetkö ja uskotko niin kuin Jeesus opetti?

        14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet." n
        14:8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
        14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
        14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
        14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
        14:14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
        14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
        14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        14:18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
        14:19 Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
        14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.

        Minä en ole kolminaisuuteen uskova. Olen suullani tunnustanut että Jeesus on Herra.
        Sitäpaitsi jae 16 todistaa myös Jeesuksen rukoilevan Isää joten minä teen samoin.
        Te voitte tietysi rukoilla ketä haluatte, ei se minua kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole kolminaisuuteen uskova. Olen suullani tunnustanut että Jeesus on Herra.
        Sitäpaitsi jae 16 todistaa myös Jeesuksen rukoilevan Isää joten minä teen samoin.
        Te voitte tietysi rukoilla ketä haluatte, ei se minua kiinnosta.

        Sinä teet viisaasti kun rukoilet Jeesusta, niin kuin Stefanoskin teki
        vaikka henki oli lähdössä ja näki Jumalan (kirkkauden). Mutta sinun
        tulee huomioida, että Jumalan kirkkaus loistaa Jeesuksen Kristuksen
        kasvoissa ja kasvoista. Jeesuksen Kristuksen ohi ei siis nähdä Jumalaa
        eikä Hänen kirkkauttaan. Se, joka on nähnyt Jeesuksen Kristuksen, on
        nähnyt Jumalan (kirkkauden). Niin Jeesus opetti.

        Eikö ole kivaa katsella Jumalan kirkkautta Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa
        ja rukoilla ja ylistää Häntä? Ja kun sinä rukoilet Jeesusta, sinä rukoilet Jumalaa
        koska Hän on Jumala, joka tuli ihmiseksi ja niin ilmoitti itsensä ihmiskunalle
        ihmisenä. Jumala eli ihmisenä ihmisten keskuudessa noin kolme vuotta.
        Taivaassa ylistetään ja palvotaan Jumalaa ja Karitsaa (Jeesusta) yhtenä
        Jumalana. https://www.jumala-kanssamme.se/439644965


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä teet viisaasti kun rukoilet Jeesusta, niin kuin Stefanoskin teki
        vaikka henki oli lähdössä ja näki Jumalan (kirkkauden). Mutta sinun
        tulee huomioida, että Jumalan kirkkaus loistaa Jeesuksen Kristuksen
        kasvoissa ja kasvoista. Jeesuksen Kristuksen ohi ei siis nähdä Jumalaa
        eikä Hänen kirkkauttaan. Se, joka on nähnyt Jeesuksen Kristuksen, on
        nähnyt Jumalan (kirkkauden). Niin Jeesus opetti.

        Eikö ole kivaa katsella Jumalan kirkkautta Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa
        ja rukoilla ja ylistää Häntä? Ja kun sinä rukoilet Jeesusta, sinä rukoilet Jumalaa
        koska Hän on Jumala, joka tuli ihmiseksi ja niin ilmoitti itsensä ihmiskunalle
        ihmisenä. Jumala eli ihmisenä ihmisten keskuudessa noin kolme vuotta.
        Taivaassa ylistetään ja palvotaan Jumalaa ja Karitsaa (Jeesusta) yhtenä
        Jumalana. https://www.jumala-kanssamme.se/439644965

        >>>Jumala eli ihmisenä ihmisten keskuudessa noin kolme vuotta.<<<

        Täällä ajassa on kaikki vajavaa. Siksi minunkin tekstiin tuli ajatusvirhe,
        joka ajautui sitten tekstiin. Jeesus ei tietenkään ollut ihmisten keskuudessa
        kolme vuotta vaan n. kolmekymmentä kolme vuotta.


    • Anonyymi

      Hankalaa on vängätä ihmisten kanssa, kun tavalliset maallisetkin asiat on käsityskyvyn ulkopuolella. Otan kuvaksi Suomen hx- hankinnat. Amerikan Yhdysvaltain vihaajat vaativat ruotsalaisia. Jas Grippen E- malli on kuulemma paras. Kone jonka voimanlähde on Amerikan Yhdysvalloista, sensoritekniikka ja aseistus samoin. Ohjelmistot joka tietokonetta pyörittää saattavat olla jossain määrin ruotsalaisia. Samoin muotoilu ja muutama muu juttu.

      Sitten on joitain russofiileja joiden mielestä venäläiset Suhoit ne vasta onkin koneita, kun lentävät jopa 2machia joskus. Kuitenkin Martin Lockheed F35 kulkee vain vähän päälle äänennopeuden verran. Todellisuudessa F35 ampuu suhkoit satsuit alas kaukaa horisontin takaa, ennen kuin veli venäläinen on havainnut koko konetta.

      Nyt päästiinkin varsinaiseen asiaan. Joku Jumalan nyrkkeilyottelu on, ainakin jossain määrin, yhtä hölmöä puhetta. Kaikki on hänessä ja hänen kauttaan syntynyttä. Joten hän hallitsee enemmän, monin verroin enemmän kaikkea, kuin amerikkalaiset nyt ilmatilaa.

    • Anonyymi

      Eli siis luotatko Jumalan poikaan Jeesukseen enemmän kuin arkkienkeli Mikaeliin sekä Gabrieliin?... en jos olisivat vastakkain Jumala Mikael Gabriel vastaan Jeesus, mikä voittaisi?

      • Anonyymi

        Jumala ei voi olla Jeesusta vastaan,
        eikä Jeesus Jumalaa vastaan, koska
        Jeesus on Jumala, ilmestynyt ja
        ilmoitettu lihassa. Ja Jumala on
        Herra Jeesus Kristus, ilmestynyt
        lihassa. https://www.jumala-kanssamme.se/440034901


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe