Mikä on arkkienkeli Gabriel ja mitkä ovat hänen voimansa?

Anonyymi

Onko voimakkaampi kuin Jeesus?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomenkielinen raamattu on kylläkin ollut kansamme keskuudessa vuodesta 1648. Miksi et hae vastausta sieltä? Tällä foorumilla saat vastaukseksi sen mitä mielikuvitus sattuu tuomaan. Minullakin on viisi raamattua, eri kielillä.

      • Anonyymi

        Nykyään netistä googlaamalla saa ajantasaista tietoa, toisin kuin Raamatusta.


    • Anonyymi

      Vaikea sanoa voimasta, mutta Jeesus on korkeammassa asemassa:

      "Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."
      Fil . 2:9-11

      "Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
      1 Kor. 15:27-28

    • Anonyymi

      Enkelit palvelee, varsinkin arkkienkelit. Jeesus on vain nimi mihin uskotte, uskokaa enkeleihin.

      • Anonyymi

        Ne ei ole vielä tajunneet että kukaan ulkopuolinen ei voi pelastaa. Totuus on vapaamuurarien totuus: ihminen itse sovittaa omat erehdyksensä.


    • Anonyymi

      Jopa on järjetön kysymys !

      Siis toisin sanoin se kuuluu näin:

      Onko enkeli voimakkaampi kuin Jumala ???

    • Enkelit on luotuja ,kuten ihmisetkin.Samalla viivalla kuin ihmiset ja ovat meidän kanssa palvelijoita.
      Jos oikein ymmärrän niin Jumala on luonut kaiken Jeesuksen kautta eli kaikki enkelit ja luomakunta kumartaa Jeesusta ,jonka jalkojen alla on nyt kaikki..

      • Anonyymi

        Ihmiset ovat Jumalasta irrotettuja olentoja, joten voimme sanoa olevamme Jumalia mekin.
        Kukaan ei ole sen ylhäisempi tai alhaisempi kuin joku toinen.
        Enkelit ovat enkeleitä ja arkkienkelit ovat ansioituneet tai oivaltaneet mistä on kyse, mutta hekään eivät toimi kuin Jumalan kautta.


      • Anonyymi

        no. aika lähellä, mitä on Kirjoitettu :)

        ja lukemista, kyllä se siitä!

        Hepr. 1:14
        5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

        14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?

        Virka on esim SUOJELLA:
        Ps 34:8 Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät.
        Ps 34:8 Herran enkeli on asettunut vartioon. Hän suojaa niitä, jotka palvelevat Herraa, ja pelastaa heidät.

        ps 91
        11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
        12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.

        Onko TUOMARI isompi. aseman perusteella?
        1. Kor. 6:3
        Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?

        Me, olimme luotuja, mutta nyt SYNTYNEITÄ!
        Joh. 1:
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

        Luuk. 1:35
        Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

        Joh. 3:6
        Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

        Joh. 3:8
        Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

        Gal. 4:29
        Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe