Me kristityt rakastamme juutalaisia

Jumalan omaisuuskansaa 🇮🇱🇮🇱🇮🇱
Juutalaiset itse sanovat, että (oikeat)kristityt ovat ainoat joihin he voivat luottaa.
Mutta liberaaliteolgia kieltää Israelin kansan erityisaseman Jumalan silmäteränä ja opettavat korvausteologiaa 😕

289

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liberaaliteologia ei edes ole kristinuskoa vaan lahkolaisuutta.

      • On sääli, että Raamattua ja kristinuskoa tuntemattomat ihmiset pitävät kirkon liberaaleja kristittyinä 🤔


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        On sääli, että Raamattua ja kristinuskoa tuntemattomat ihmiset pitävät kirkon liberaaleja kristittyinä 🤔

        Se on median syytä.


      • Anonyymi

        Amen!


      • usko.vainen kirjoitti:

        On sääli, että Raamattua ja kristinuskoa tuntemattomat ihmiset pitävät kirkon liberaaleja kristittyinä 🤔

        Toisin sanoen kaikki aiemmat kristityt lähdes 2000 vuoden ajan, eivät sitten olekaan kristittyjä?


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        On sääli, että Raamattua ja kristinuskoa tuntemattomat ihmiset pitävät kirkon liberaaleja kristittyinä 🤔

        Ylipäätänsä kirkossa kristittyjen seassa ei kuulu olla jumalattomia , liberaaleja, agnostikkoja, ateisteja.Teoriassa muslimitkin voivat lukeavalheopein papeiksi.

        Jos kristityt päästävät kirkkoon saatanan seurakuntaa niin syy on silloin peilissä, vastuuasemassa olevista kristityistä.

        Mutta mitään ei tehdä sen eteen että eksyttäjät ovat tunkeutuneet kirkon sisään paskomaan sinne.

        Tottakai ulkopuolinen ajattelee että liberaalit sun muut kirkkoon kuulumatyomat ovat kristittyjä kun kristityt suvaitsevat jumalatonta Iisebeliä kuin hän olisi kristitty vaikka teotkin sen kertovat että saatana on heidän herransa.

        Kyllin syöneenä herkkuaterian, Commandohauis


      • Anonyymi

        Ennen kristityt pitivät juutalaisia Jeesuksen teloittajina, asiat muuttuivat holokaustin jälkeen.


      • Anonyymi

        eräs mummomuori on tästä hyvä esimerkki.


      • Anonyymi

        Se on totta.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        On sääli, että Raamattua ja kristinuskoa tuntemattomat ihmiset pitävät kirkon liberaaleja kristittyinä 🤔

        Se on sitä eksytystä joka tulee omien keskuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eräs mummomuori on tästä hyvä esimerkki.

        Todellakin on.


      • Anonyymi

        Toden totta.


      • Anonyymi

        Liberaalit täyttävät lahkolaisuuden tunnusmerkistön kirkkaasti.


    • Anonyymi

      Liberaaliteologina uskon Luciferin ylivertaisuuteen.

      • Sen uskon 😃


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Sen uskon 😃

        Liberaaliteologi paljasti korttinsa. 🐍🌴


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liberaaliteologi paljasti korttinsa. 🐍🌴

        Kortit jotka kaikki jo tiesivät 😃


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Kortit jotka kaikki jo tiesivät 😃

        Kunnia Luciferille ja maassa rauha ihmisten kesken. Amen.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Sen uskon 😃

        Miten on, uskoiko Daavid, ja Salomo ja eräs pappi, ylipappi, Zadok, saatanaa?
        vai Jumalaan?
        Daavid kyllä, uskoi ja Saloo, ja myös pappi, mutta Miten?

        Voiko ja asako Daavid ASETTAA omai poikia papeiksi?

        Mitä Daavidin ASETTAMA ylipappi opetti samoin kuin Salomo, eli vapaamuurarien isä ja äiti?

        Mitä sanoo Jumalan Sana ja Paavali?
        Ap. t. 23:
        8 Sillä saddukeukset sanovat, ettei ylösnousemusta ole, ei enkeliä eikä henkeä, mutta fariseukset tunnustavat kumpaisetkin.
        ja Jeesus:
        Luuk. 20:27
        27 Niin astui esiin muutamia saddukeuksia, jotka väittävät, ettei ylösnousemusta ole, ja he kysyivät häneltä

        eli heidän KOLME uutta uljasta oppia? ( Gal. 1:8 ,9)
        Ei Henkeä, ei enkeleitä, ei Ylösnousemusta eli Elämää kuoleman jälkeen.

        Joten jos luet, niin Jeesus kumoaa kaikki yhdessä ja heti!
        ja
        Mark. 12:18-27

        Joten:
        Kuka uskoo Jumalaa ja kuka saatanaa?
        En sano etteikö, Daavid tahi Salomo, oli olleet ainakin alussa uskossa, mutta omituista se on ?

        Miten on, sinä Joka tunnet Kirjoitukset kuin omat taskusi, niin

        Kuka saa olla PAPPI?
        Leeviläinen vai Juudalainen?

        Jos syrjäinen menee papiksi, mitä tulee tehdä?
        kerätä kiviä?


      • Anonyymi

        "Liberaaliteologina uskon Luciferin ylivertaisuuteen."

        Taidat valehdella ja se menee täydestä usko.vaiselle. :)


    • Anonyymi

      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kymmenen_käskyä

      Neljäs käsky on ainoa, johon sisältyy lupaus: "että kauan eläisit ja menestyisit". Tämä liittyy siihen, että juutalaisuudessa ei uskottu kuoleman jälkeiseen elämään vaan palkintoa hyville ihmisille odotettiin tulevaksi maanpäällisessä elämässä.

      Kuudes käsky (Älä tapa) on ristiriitainen, sillä Raamattu antaa kuolemantuomion varsin monesta asiasta. Hepreankielinen alkuteksti לֹ ֥֖א תִּֿרְצָֽ֖ח׃ (lo tirtzakh) tarkoittaa pikemminkin "älä murhaa". Raamatun syntyaikojen kielenkäytössä se olisi voinut merkitä myös "älä murhaa oman heimosi jäsentä", rajoittamatta enempää. Jälkimmäinen tulkinta on kuitenkin varsin kiistanalainen, joskin osittain uskottava Lähi-idän aikaisimman tiedetyn kulttuurin siirtyvän elämäntavan sekä sellaiseen liittyvän, nykyään kuolleen moraalisäännöstön tähden



      Ilm. 2:9
      Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

      Ilm. 3:9
      Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan

    • Anonyymi

      Ei kannata kristittyjen kauheesti leperrellä rakkaudestaan juutalaisiin: onneksi juutalaiset, joskin tietävät, että ystäviäkin on, eivät koskaan ole täysin krisuihin luottaneet.

      Onhan juutalaisilla ystäviä myös kristityissä, mutta tämä nk. ystävyys tuntuu monilla olevan pikemminkin kauppatavaraa Jumalan kanssa ja johon tälläkin foorumilla ajoittain vedotaan. Moniko teistä olisi juutalaisten ystävä, ellei tuota lausetta, jaetta 3, Raamatusta löytyisi:

      1.Moos.12:1-3
      1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
      2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
      3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

      Joskin juutalaiset itsekin, omalla käytöksellään ovat lietsoneet antipatioita heitä kohtaan, eivätkä itse liene koskaan gojimeja suuremmin siunanneet, löytyy kristityistäkin sentään pieni kourallinen ystäviä, siinä määrin kuin nyt kenenkin goj'n itsesuojeluvaisto sallii juutalaisten ystävä olla. Natsisaksassa ja ympäristössä kun moni juutalaisten ystävä menetti myös nk. oman kaulansa. Samoin ehkä tänäkin päivänä.

      Aito ystävyys ei yritä tehdä Jumalan kanssa kauppaa juutalaisilla.

      Amsterdamilainen, kristitty kelloseppä Corrie ten Boom ja hänen perheensä:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Corrie_ten_Boom

      Jos mahdollista ja jostain löytyy, kannattaa katsoa hänestä tehty elokuva 'Kätköpaikka'.

      Saksalainen, luterilainen pappi Dietrich Bonhoeffer vastusti natseja noin yleensäkin. Hänen kannastaan, nimenomaan juutalaisiin, en tarkemmin tiedä:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Dietrich_Bonhoeffer

      Dietrich Bonhoeffer - Virsi 600:
      https://www.youtube.com/watch?v=lzhzDS4FO1Y
      .

      • Nyt puhutaan oikeista kristityistä joiden veli Jeesus on ja sitä kautta kaikki juutalaiset.
        Sinä vedät aina nuo nimikristityt joka asiaan 😕


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Nyt puhutaan oikeista kristityistä joiden veli Jeesus on ja sitä kautta kaikki juutalaiset.
        Sinä vedät aina nuo nimikristityt joka asiaan 😕

        Juutalaiset vihaavat Jeesusta, joka heidän mukaansa hirtettiin!
        Ei ylösnousua!
        Ei kuolemanjälkeistä elämää.
        Pakanat eivät ole Jehovan suojeluksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset vihaavat Jeesusta, joka heidän mukaansa hirtettiin!
        Ei ylösnousua!
        Ei kuolemanjälkeistä elämää.
        Pakanat eivät ole Jehovan suojeluksessa.

        Eivät he vihaa Jeesusta 🤓 he kaikki eivät vaan vielä tiedä, että Jeesus on se Messias mktä he edelleen odottavat.


      • Jos eivät tunnusta Jeesusta juutalaiseksi ja juutalaisia Jeesuksen lihallisiksi veljiksi ja sisariksi niin kyllä 😃


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis edeltä poistettiin pitkä viesti jossa linkkejä mm. holokaustimuistomerkeille.
        Miksi?

        S24 paljasti nyt harkitun antisemitisminsä.

        Ehkä sitten niin.


    • Anonyymi

      Miten on, mitä Herra sanoo heistä, nyt tarkoitan, niitä juutalaisia jotka eivät ole juutalaisia jotka käyttävät termiä jew englanniksi.
      Jeesus sanoo:
      Joh. 8:44
      Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
      ja Arameaa
      44 Te olette isästä paholaisesta, ja teidän isänne himon te tahdotte tehdä, hänen, joka on alusta asti tappanut ihmisiä, eikä hän pysy totuudessa, koska totuutta ei hänessä ole. Puhuessaan petosta hän puhuu omastaan, koska hän on valheenkin isä.

      ja Ilm 2:
      9 Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
      ja Arameea
      9 Minä tunnen sinun kärsimyksesi ja köyhyytesi, mutta sinä olet rikas, ja mitä pilkkaa saat niiltä, jotka sanovat sieluistaan olevansa juutalaisia, kun eivät juutalaisia ole, vaan ovat saatanan kokouspaikka.

      Nyt jos Jeesus ei valehdellut ja puhui totta, kenelle ja miksi?

      siis oliko, JO Jeesuksen aikanam juutalaisia jotka olivat, ei Jumalasta, vaikka olivat Aabrahamin lihallisia jälkeläisiä, niin itse perkeleestä.

      jos oli, onko heitä vielä, jopa meidän keskuudessamme.

      se että anti.kristus tulee ja he/ne ovat meistä lähtöisin, eli he ovat olleet, uskovia, eli Pyhä Henki on heissä ollut, niin, tätä ei voi käyttää vasta-argumenttina /perusteluna.

      Missä on tämän päivän perkeleen omat?


      eli NÄKY on Jeesuksen ilmestys.
      1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa,

    • Anonyymi

      Kirjoitat:
      "Jumalan omaisuuskansaa"

      Kuka on Jumalan mielestä, tänä päivänä, Jumalan kanssaa ja mille perusteella?
      Onko Jumala tästä mitään puhunut?

      • Jumala on ottanut Israelin kansan omaksi kansakseen ja solminut heidän kanssaan ikuisen liiton.
        Löytyy Raamatusta 🤓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Jumala on ottanut Israelin kansan omaksi kansakseen ja solminut heidän kanssaan ikuisen liiton.
        Löytyy Raamatusta 🤓

        Totta turiset, toisinaan valehtelet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta turiset, toisinaan valehtelet.

        Etkö ole lukenutkaan Raamattua 🙄❓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Jumala on ottanut Israelin kansan omaksi kansakseen ja solminut heidän kanssaan ikuisen liiton.
        Löytyy Raamatusta 🤓

        Älä VALEHTELE!

        Missä on MÄÄRITELTY Jumalan suulla, kuka ja mikä on ISREAL!

        2. Moos. 4:22
        Sano silloin faraolle: 'Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani;

        1. Kun. 12:19
        Näin Israel luopui Daavidin suvusta, aina tähän päivään asti.

        Room. 9:6
        Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,

        Jer. 31:9
        Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

        - - - Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni. - - -


      • Anonyymi

        Israel on sitä nyt ja aina. Jumala teki ikuisen liiton heidän kanssaan.


    • Anonyymi

      Kirjoitat:
      "Israelin kansan erityisaseman Jumalan silmäteränä"

      Kuka on Jumalan mielestä, esikoinen ja silmäterä ja lempilapsi?

      Jer. 31:20
      Eikö Efraim ole minun kallis poikani, minun lempilapseni? Sillä niin usein kuin minä puhunkin häntä vastaan, alati minä häntä muistan. Siksi minun sisimpäni väräjää hänen tähtensä: minun täytyy armahtaa häntä, sanoo Herra.

      Jer. 31:9
      Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

      Kuka on Jumalan mielestä, esikoinen ja silmäterä ja lempilapsi?

      • Abraham on Israelin kansan kantaisä ja Israelissa on 12 heimoa 🤓
        Koko Israel on Jumalan silmäterä.



      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Abraham on Israelin kansan kantaisä ja Israelissa on 12 heimoa 🤓
        Koko Israel on Jumalan silmäterä.

        Ei
        vaan
        Jaakob, on heidän kantaisä!
        LUE kuka on kenenkin Poika!

        Jer. 31:9

        Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

        Mikä ASEMA ON ESIKOISELLA?


    • Anonyymi

      Kirjoitat:
      "opettavat korvausteologiaa"

      Matt 21
      33 Kuulkaa toinen vertaus: Oli perheenisäntä, joka istutti viinitarhan
      ja loppuun asti.
      43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

      Mitä merkitsee että, VALTAKUNTA eli viinitarha OTETIIN juutalaisilta POIS?

      Room. 11:
      20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
      21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.

      Nyt siis luonnolliset oksat ovat taitettu pois?
      ja jos uskovat Herraam ne tulee OKSASTAA puuhun samoin kuin pakanat?

      Eli ketää Herra ei säästänyt? juutalaisia vai pakanoita?
      ei kait oksia joita ei ole oksatettu voi pois repiä?

      Joten, onko tämä sitä kuuluisaa korvaus teologiaa?

      Mitä sanoo Paavali?
      Ap. t. 28:28
      Olkoon siis teille tiettävä, että tämä Jumalan pelastussanoma on lähetetty pakanoille; ja he kuulevat sen."

      26 sanoen: 'Mene tämän kansan luo ja sano: Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.
      27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
      28 Olkoon siis teille tiettävä, että tämä Jumalan pelastussanoma on lähetetty pakanoille; ja he kuulevat sen."
      ja puuttuva jae :)
      29 Ja kuin hän näitä puhunut oli, läksivät Juudalaiset pois ja riitelivät paljo keskenänsä.
      ja Arameaa
      25 Ja he hajaantuivat hänen luotaan, kun eivät rauhoittuneet toisiinsa, ja hän, Paulos, sanoi heille tämän sanan, ”kauniisti pyhyyden henki puhui profeetta Ishaia’n suun kautta teidän isiänne vastaan”,
      26 Kun sanoi, että ”mene tämän kansan luokse ja sano heille, kuulkaa, että he kuulisivat eivätkä ymmärtäisi, ja he näkisivät, eivätkä käsittäisi”.
      27 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja he ovat tukkineet heidän kuulemisensa, ja sulkeneet silmänsä, etteivät näkisi silmillään ja kuulisi korvillaan, ja ymmärtäisi sydämillään, ja kääntyisi minun luokseni, ja etten minä vapauttaisi heitä.
      28 Sen tähden, tietäkää te tämä, että tämä Jumalan lunastus on lähetetty muille kansakunnille, sillä nämä myös kuulevat häntä.
      29 Ja kun hän sanoi nämä, juutalaiset menivät pois, ja monet väittelivät heidän keskellään.
      - - - profeetta Ishaia’n suun kautta teidän isiänne vastaan”, - - -

      Mikä kansa on kyseessä, men tämän kansan tykö?
      Joh 1
      11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

      Eli missä on se korvausoppi?
      sano ja näytä tekstiä.

      • Korvauteologia on oppi mitä liberaalit opettavat.
        Siinä seurakunta on korvannut Isralin kansan aseman Jumalan liitoissa 🤓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Korvauteologia on oppi mitä liberaalit opettavat.
        Siinä seurakunta on korvannut Isralin kansan aseman Jumalan liitoissa 🤓

        Ilman sen rajumpia mielipiteitä aiheesta, näin nyt vain on käynyt. (Tämä viesti saa taatusti jäädä näkyviin!)

        Läpi Raamatun kulkee tämä kuvio, koskien esikoisoikeutta, että yhtäkkiä "vanhempi" menettääkin paikkansa ja "alkaa palvella nuorempaa". (Valitsinkohan nyt sanani oikein? Näin Raamattu... hmmm... itse sanoo.)

        Näin kävi mm. Kainille ja Aabelille. Eesaulle ja Jaakobille. Ismaelille ja Iisakille. Joosefille ja vanhemmille veljille. Moosekselle (laki) ja (Jeesukselle) Kristukselle (armo). Juutalaisille ja kristityille.

        Tällaisen, esikoisuusoikeuden vaihdon ei silti, raamatullisesti, tulisi aiheuttaa mitään pöyhkeitä asenteita kristityissä. Ansiohan ei ole meidän, vaan Kristuksen. Raamattu itsekin kehoittaa nöyryyteen. Nuo Raamatun kuopukset olivat kaikki nöyriä, klttejä ja hurskaita poikia.

        Näin tulee kristittyjenkin olla. Kohteliaita veljelle, joka mokasi sen päiväsen kerran, mutta näin oli Jumalan säätämys, "jottei kukaan voisi kerskata" ( = kehuskelisi itseään).

        Jumalan edessä me molemmat, Israel ja Kristus olemme veljeksiä / siskoksia (en ota kantaa muunsukupuolisiin, tietty hekin).

        Korvausteologia on raamatullinen oppi, mutta sen ei pidä aiheuttaa kristityissä minkäänlaista Israelin = juutalaisten ylenkatsomista. Me molemmat pelastumme kerran.

        Tietyllä valinnan hetkellä vanhempi siis menettää esikoisasemansa Isän edessä ja halveksittu nuorempi sen saa.

        Näin Jumala Itse on säätänyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilman sen rajumpia mielipiteitä aiheesta, näin nyt vain on käynyt. (Tämä viesti saa taatusti jäädä näkyviin!)

        Läpi Raamatun kulkee tämä kuvio, koskien esikoisoikeutta, että yhtäkkiä "vanhempi" menettääkin paikkansa ja "alkaa palvella nuorempaa". (Valitsinkohan nyt sanani oikein? Näin Raamattu... hmmm... itse sanoo.)

        Näin kävi mm. Kainille ja Aabelille. Eesaulle ja Jaakobille. Ismaelille ja Iisakille. Joosefille ja vanhemmille veljille. Moosekselle (laki) ja (Jeesukselle) Kristukselle (armo). Juutalaisille ja kristityille.

        Tällaisen, esikoisuusoikeuden vaihdon ei silti, raamatullisesti, tulisi aiheuttaa mitään pöyhkeitä asenteita kristityissä. Ansiohan ei ole meidän, vaan Kristuksen. Raamattu itsekin kehoittaa nöyryyteen. Nuo Raamatun kuopukset olivat kaikki nöyriä, klttejä ja hurskaita poikia.

        Näin tulee kristittyjenkin olla. Kohteliaita veljelle, joka mokasi sen päiväsen kerran, mutta näin oli Jumalan säätämys, "jottei kukaan voisi kerskata" ( = kehuskelisi itseään).

        Jumalan edessä me molemmat, Israel ja Kristus olemme veljeksiä / siskoksia (en ota kantaa muunsukupuolisiin, tietty hekin).

        Korvausteologia on raamatullinen oppi, mutta sen ei pidä aiheuttaa kristityissä minkäänlaista Israelin = juutalaisten ylenkatsomista. Me molemmat pelastumme kerran.

        Tietyllä valinnan hetkellä vanhempi siis menettää esikoisasemansa Isän edessä ja halveksittu nuorempi sen saa.

        Näin Jumala Itse on säätänyt.

        Jumalan tekemät ikuiset liitot ovat ikuisia 🤓 ihan turhaan yrität jotain muuta selittää.

        Israelille annettu asema ja annetut lupaukset elvät koske pananoita. Mutta me saamme myös pelastua juutalaisten kautta.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Jumalan tekemät ikuiset liitot ovat ikuisia 🤓 ihan turhaan yrität jotain muuta selittää.

        Israelille annettu asema ja annetut lupaukset elvät koske pananoita. Mutta me saamme myös pelastua juutalaisten kautta.

        Et ole kristitty. Kristitty ei nosta mitään ihmistä, kansaa, uskontoa ohi Kristuksen.

        Sinulla nk. Liha ohittaa Hengen. Tämä tuli viestissäsi täysin selväksi: "juutalaisuus pelastaa, ei Jeesus Kristus". Sillä nimenomaan Jeesus on Hän, joka "korvaa" Mooseksen.

        Tiedätkö, ettet ole pelastettu. Sinulla ihmisen / kansan palvonta ohittaa Jumalan Pojan. Noin eivät edes juutalaiset itse tekisi, jos tunnustaisivat Jeesuksen. Tämä kirjoitus ei siis ole kannanotto juutalaista uskontoa vastaan. Heillä on "peite silmillä", sinulla ei.

        Sinä sen sijaan tiedät. Sinulla on tieto Kristuksesta, silti valitset epäjumalaksesi ihmiset.

        Juutalaisia voi kaikinpuolin kunnioittaa, mutta ohi Jumalan ja Kristuksen sovitustyön he eivät saa mennä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole kristitty. Kristitty ei nosta mitään ihmistä, kansaa, uskontoa ohi Kristuksen.

        Sinulla nk. Liha ohittaa Hengen. Tämä tuli viestissäsi täysin selväksi: "juutalaisuus pelastaa, ei Jeesus Kristus". Sillä nimenomaan Jeesus on Hän, joka "korvaa" Mooseksen.

        Tiedätkö, ettet ole pelastettu. Sinulla ihmisen / kansan palvonta ohittaa Jumalan Pojan. Noin eivät edes juutalaiset itse tekisi, jos tunnustaisivat Jeesuksen. Tämä kirjoitus ei siis ole kannanotto juutalaista uskontoa vastaan. Heillä on "peite silmillä", sinulla ei.

        Sinä sen sijaan tiedät. Sinulla on tieto Kristuksesta, silti valitset epäjumalaksesi ihmiset.

        Juutalaisia voi kaikinpuolin kunnioittaa, mutta ohi Jumalan ja Kristuksen sovitustyön he eivät saa mennä.

        Minä en ole nostanutkaan 😃
        Jeesus Kristus syntyi juutalaiseksi kun tuli ihmiseksi tähän maailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole kristitty. Kristitty ei nosta mitään ihmistä, kansaa, uskontoa ohi Kristuksen.

        Sinulla nk. Liha ohittaa Hengen. Tämä tuli viestissäsi täysin selväksi: "juutalaisuus pelastaa, ei Jeesus Kristus". Sillä nimenomaan Jeesus on Hän, joka "korvaa" Mooseksen.

        Tiedätkö, ettet ole pelastettu. Sinulla ihmisen / kansan palvonta ohittaa Jumalan Pojan. Noin eivät edes juutalaiset itse tekisi, jos tunnustaisivat Jeesuksen. Tämä kirjoitus ei siis ole kannanotto juutalaista uskontoa vastaan. Heillä on "peite silmillä", sinulla ei.

        Sinä sen sijaan tiedät. Sinulla on tieto Kristuksesta, silti valitset epäjumalaksesi ihmiset.

        Juutalaisia voi kaikinpuolin kunnioittaa, mutta ohi Jumalan ja Kristuksen sovitustyön he eivät saa mennä.

        Juutalaiset ovat oikeassa: sovitusuhria ei ole eikä
        Jeesus ole Messias. Todellinen uhrautuja on Lucifer.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Jumalan tekemät ikuiset liitot ovat ikuisia 🤓 ihan turhaan yrität jotain muuta selittää.

        Israelille annettu asema ja annetut lupaukset elvät koske pananoita. Mutta me saamme myös pelastua juutalaisten kautta.

        Sinä siis pelastut juutalaisten kautta, kieltäen Kristuksen, sillä juutalaisuus on antikristillinen uskonto. Hengellisesti ei voi palvella molempia.

        Ei millään pahalla juutalaisia kohtaan, mutta minä luotan pelastuksessani Jumalan omaan Poikaan.

        Juutalaisia voi kunnioittaa, pitää vaikka ystävinä, mutta hengellisesti he ovat kaikessa Jeesus Nasaretilaisen vastaisia, eli antikristittyjä.

        Perustat pelastuksesi siihen, mitä Jeesus oli nk. lihansa puolesta, piittaamatta tosiasioista, että tuo mainittu"lihan" puoli vastusti ja edelleen vastustaa Hänen henkeään.

        No, asia on sinun. Mutta sinä päivänä kun juutalaiset kääntyvät näkemään Jeesuksen messiaanaan, he halveksivat sinua, joka silkasta heidän nuoleskelustaan petit Kristuksen.

        Oletko jo tienannut heidän kauttaan enemmän kuin vain 30 €uroa? Jos et, ainakin he pitävät sinua hölmönä.

        "Hurskas" juutalainen ei petä Jumalaa. Ottaa aikansa, että he tajuavat Jeesuksen todella olevan heidän Messiaansa: Itse Herra, Sotajoukkojen Herra, Sebaoth.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis pelastut juutalaisten kautta, kieltäen Kristuksen, sillä juutalaisuus on antikristillinen uskonto. Hengellisesti ei voi palvella molempia.

        Ei millään pahalla juutalaisia kohtaan, mutta minä luotan pelastuksessani Jumalan omaan Poikaan.

        Juutalaisia voi kunnioittaa, pitää vaikka ystävinä, mutta hengellisesti he ovat kaikessa Jeesus Nasaretilaisen vastaisia, eli antikristittyjä.

        Perustat pelastuksesi siihen, mitä Jeesus oli nk. lihansa puolesta, piittaamatta tosiasioista, että tuo mainittu"lihan" puoli vastusti ja edelleen vastustaa Hänen henkeään.

        No, asia on sinun. Mutta sinä päivänä kun juutalaiset kääntyvät näkemään Jeesuksen messiaanaan, he halveksivat sinua, joka silkasta heidän nuoleskelustaan petit Kristuksen.

        Oletko jo tienannut heidän kauttaan enemmän kuin vain 30 €uroa? Jos et, ainakin he pitävät sinua hölmönä.

        "Hurskas" juutalainen ei petä Jumalaa. Ottaa aikansa, että he tajuavat Jeesuksen todella olevan heidän Messiaansa: Itse Herra, Sotajoukkojen Herra, Sebaoth.

        Jokainen pelastuu juutalaisten kautta 🤓 Jeesus on juutalainen ja ensimmäiset apostolit olivat juutalaisia. Raamatun olemme saaneet juutalaisilta ja koko evankeliumin.
        Jeesus itse sanoi samarialaiselle naisellekin, että pelastus on juutalaisista.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Minä en ole nostanutkaan 😃
        Jeesus Kristus syntyi juutalaiseksi kun tuli ihmiseksi tähän maailmaan.

        Juutalainen iloluontoinen äiti ja paikalliset kollit asialla panemassa au-kersan alulle.
        Trauma jäi selitellä että asialla oli pyhä henki vaikka iso kanki vain tuntui jumalaiselta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen iloluontoinen äiti ja paikalliset kollit asialla panemassa au-kersan alulle.
        Trauma jäi selitellä että asialla oli pyhä henki vaikka iso kanki vain tuntui jumalaiselta.

        Maria oli hyvin harras juutalainen eikä pannut yhtään ketään ennen kuin oli vaimo 😃


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Jokainen pelastuu juutalaisten kautta 🤓 Jeesus on juutalainen ja ensimmäiset apostolit olivat juutalaisia. Raamatun olemme saaneet juutalaisilta ja koko evankeliumin.
        Jeesus itse sanoi samarialaiselle naisellekin, että pelastus on juutalaisista.

        Korotat kaikessa juutalaisuuden siksi olennaisimmaksi, jota muut, jopa Jeesus palvelisi!

        Jeesus ei ole sinulle Jumala, Jumalan Poika, vaan "juutalainen".

        Apostolien itse apostolius ei sinulle merkitse vaan se, että olivat juutalaisia. Eivät palvelleet Kristusta, vaan juutalaista uskontoa?

        Et varmaankaan välitä lukea Luukkaan evankeliumia ja Apostolien tekoja, koska ne kirjoitti "vain goj", kreikkalainen lääkäri ja taidemaalari. Hänellä ei kai evankelistana ole mitään arvoa?

        Jos olet goj, ei sinullakaan rasismioppiesi mukaan ole mitään arvoa. Kunhan muutoin toimit hyödyllisenä idioottina, niin ehkä joskus saat taputuksiakin poskellesi: "Hyvä goj. Hyvä goj. Kiltti goj. Painuhan nyt pihalle, kun oikeauskoiset keskustelee. Hae meille vaikka kahvia."

        Ryhdistäydy ja ole edes mies.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korotat kaikessa juutalaisuuden siksi olennaisimmaksi, jota muut, jopa Jeesus palvelisi!

        Jeesus ei ole sinulle Jumala, Jumalan Poika, vaan "juutalainen".

        Apostolien itse apostolius ei sinulle merkitse vaan se, että olivat juutalaisia. Eivät palvelleet Kristusta, vaan juutalaista uskontoa?

        Et varmaankaan välitä lukea Luukkaan evankeliumia ja Apostolien tekoja, koska ne kirjoitti "vain goj", kreikkalainen lääkäri ja taidemaalari. Hänellä ei kai evankelistana ole mitään arvoa?

        Jos olet goj, ei sinullakaan rasismioppiesi mukaan ole mitään arvoa. Kunhan muutoin toimit hyödyllisenä idioottina, niin ehkä joskus saat taputuksiakin poskellesi: "Hyvä goj. Hyvä goj. Kiltti goj. Painuhan nyt pihalle, kun oikeauskoiset keskustelee. Hae meille vaikka kahvia."

        Ryhdistäydy ja ole edes mies.

        Juutalaisilla on erityisasema Jumalan suunnitelmissa ja valinnoissa 😃
        Ei sen tunnustaminen ole heidän korottamistaan.

        Jeesus syntyi juuri tuohon kansaan.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Jumalan tekemät ikuiset liitot ovat ikuisia 🤓 ihan turhaan yrität jotain muuta selittää.

        Israelille annettu asema ja annetut lupaukset elvät koske pananoita. Mutta me saamme myös pelastua juutalaisten kautta.

        1. Moos. 21:12
        Mutta Jumala sanoi Aabrahamille: "Älä pahastu siitä poikasi ja orjattaresi tähden. Kuule Saaraa kaikessa, mitä hän sinulle sanoo, sillä ainoastaan Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset.

        Jokainen JOKA USKOO Herraa Jeesukseen, on OIKEA juutalainen, ei siis jew.

        Mitä sana, 'ikuinen' merkitsee?

        Kaikki lupaukset ja liitot, ja säädökset ovat pakanoille ja NYT myös juutalasille, Herran JEesuksen kautta ja PERINTÖNÄ!

        Juutalaisilla ei ole ENÄÄ mitään erikois oikeutta eik etua isistä.

        Mitä juutalainen tuo lisää tahi mukana, JO valmiiseen pelastukseen joka on Jeesuksessa, ei juutalaisuudessa?


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Jumalan tekemät ikuiset liitot ovat ikuisia 🤓 ihan turhaan yrität jotain muuta selittää.

        Israelille annettu asema ja annetut lupaukset elvät koske pananoita. Mutta me saamme myös pelastua juutalaisten kautta.

        "Israelille annettu asema"

        Matt. 21:43
        Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

        etkö osaa lukea tahi ymmärrä mitä luet?

        otettiin POIS valtakunta, eli seurakunta eli esikois-oikeus, pakanoihin nöähden ja se annettiin, jokaiselle, joka USKOO!

        ei ole erotusta onko paha juutalainen tahi hyvä ja hurskas pakana.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Jokainen pelastuu juutalaisten kautta 🤓 Jeesus on juutalainen ja ensimmäiset apostolit olivat juutalaisia. Raamatun olemme saaneet juutalaisilta ja koko evankeliumin.
        Jeesus itse sanoi samarialaiselle naisellekin, että pelastus on juutalaisista.

        Tee ero kuten Jumala tekee,
        mikä on juudan leijonan sukua ja mikä on JEW!

        Joten missä on sana Jew tullut ja koska se on ensimmäisen kerran mainittu!

        Mooses ei heistä mitään puhu!
        Jeesus puhuu:

        Joh. 8:44
        Te olette isästä perkeleestä,

        Ketkä te!
        JEW ei juuda!


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Juutalaisilla on erityisasema Jumalan suunnitelmissa ja valinnoissa 😃
        Ei sen tunnustaminen ole heidän korottamistaan.

        Jeesus syntyi juuri tuohon kansaan.

        "Juutalaisilla on erityisasema Jumalan suunnitelmissa"

        ei vaan heillä OLI ei enään!

        se otettiin POIS!


      • Anonyymi kirjoitti:

        1. Moos. 21:12
        Mutta Jumala sanoi Aabrahamille: "Älä pahastu siitä poikasi ja orjattaresi tähden. Kuule Saaraa kaikessa, mitä hän sinulle sanoo, sillä ainoastaan Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset.

        Jokainen JOKA USKOO Herraa Jeesukseen, on OIKEA juutalainen, ei siis jew.

        Mitä sana, 'ikuinen' merkitsee?

        Kaikki lupaukset ja liitot, ja säädökset ovat pakanoille ja NYT myös juutalasille, Herran JEesuksen kautta ja PERINTÖNÄ!

        Juutalaisilla ei ole ENÄÄ mitään erikois oikeutta eik etua isistä.

        Mitä juutalainen tuo lisää tahi mukana, JO valmiiseen pelastukseen joka on Jeesuksessa, ei juutalaisuudessa?

        Oikea kysymys on, mitä Jeesus tuo lisää siihen mitä maailman luoja itse sanoo ? Eihän kukaan ole juutalaisuuden mukaan edes menossa mihinkään helvettiin, se on yksin kristinuskon oppia. Miksi meidän pitäisi pelastua joltain mitä te opetatte ja mihin vain te uskotte?
        Uskotteko että Israelin Israelin jumala on höpöjä puhuva olento ja meidän pitääkin luottaa kaikkiin muihin paitsi omaan jumalaamme ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis pelastut juutalaisten kautta, kieltäen Kristuksen, sillä juutalaisuus on antikristillinen uskonto. Hengellisesti ei voi palvella molempia.

        Ei millään pahalla juutalaisia kohtaan, mutta minä luotan pelastuksessani Jumalan omaan Poikaan.

        Juutalaisia voi kunnioittaa, pitää vaikka ystävinä, mutta hengellisesti he ovat kaikessa Jeesus Nasaretilaisen vastaisia, eli antikristittyjä.

        Perustat pelastuksesi siihen, mitä Jeesus oli nk. lihansa puolesta, piittaamatta tosiasioista, että tuo mainittu"lihan" puoli vastusti ja edelleen vastustaa Hänen henkeään.

        No, asia on sinun. Mutta sinä päivänä kun juutalaiset kääntyvät näkemään Jeesuksen messiaanaan, he halveksivat sinua, joka silkasta heidän nuoleskelustaan petit Kristuksen.

        Oletko jo tienannut heidän kauttaan enemmän kuin vain 30 €uroa? Jos et, ainakin he pitävät sinua hölmönä.

        "Hurskas" juutalainen ei petä Jumalaa. Ottaa aikansa, että he tajuavat Jeesuksen todella olevan heidän Messiaansa: Itse Herra, Sotajoukkojen Herra, Sebaoth.

        Itse "JHWH sotajoukkojen JHWH " ilmoitti että on yksi ja ainoa Jumala, eikä kuole ja ilmoittaa itsensä Israelille aina omalla nimellään JHWH.
        Miksi arvelet että JHWH valehteli ja että häneen pitää silti uskoa, valehtelijana ? Luotat "Jumalan omaan poikaan", kenen jumalan poikaan ?


    • Anonyymi

      Kirjoitat:
      "Juutalaiset itse sanovat, että (oikeat)kristityt ovat ainoat joihin he voivat luottaa."

      Mitä Isä, Jumala Kaikkivaltias heistä sanoo?
      Ap. t. 7:51
      Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin.

      onko tämä oikea todistus vai väärä?

      • Lue kenelle nuo sanat sanottiin 😃
        Mutta minä tunnen vain tällä hetkellä eläviä juutalaisia.


      • Anonyymi

        Tätä kyllä saa foorumilla julistaa, mutta viesti faktoihin poistettiin.

        Turha tulla enää höpisemään kiihotuksista kansanryhmää vastaan, kun S24 itse poistaa juutalaismyönteiset viestit, linkkeineen.

        Medioilla on erillisoikeutensa kiihotuksiinsa. Puolustuspuheet poistetaan.


      • En ole koska minulla ei ole tuollaista harmia kuten sinulla 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä kyllä saa foorumilla julistaa, mutta viesti faktoihin poistettiin.

        Turha tulla enää höpisemään kiihotuksista kansanryhmää vastaan, kun S24 itse poistaa juutalaismyönteiset viestit, linkkeineen.

        Medioilla on erillisoikeutensa kiihotuksiinsa. Puolustuspuheet poistetaan.

        Myönteisten kirjoitusten poistoilla, jättäen lähinnä härskimmät juutalaisvastaiset viestit, S24 haluaa ylläpitää mielikuvaa, että kristityt (luterilaiset) ovat edelleen antisemitistejä.

        Näin toimivat vasemmistolaiset valhemediat.


      • Anonyymi

        Rauhoitu nyt. Ota toinenkin kuppi kahvia ja pullaa.
        Vedä syvään henkeä, kyllä se ohi menee. 🙂

        Tiedän, että olet muutoin vanhurskautta kaipaava mies ja Kristuksen oma. Juutalaisetkin ovat, ja jos eivät kaikki aivan vielä, niin sitten kun aika ⏳ on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhoitu nyt. Ota toinenkin kuppi kahvia ja pullaa.
        Vedä syvään henkeä, kyllä se ohi menee. 🙂

        Tiedän, että olet muutoin vanhurskautta kaipaava mies ja Kristuksen oma. Juutalaisetkin ovat, ja jos eivät kaikki aivan vielä, niin sitten kun aika ⏳ on.

        Hhhmm, esiintyykö joku täällä minuna?
        1. Moos. 32:27
        Ja hän sanoi hänelle: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob".

        "Aabraham, Aabraham!" Hän vastasi: "Tässä olen".


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Lue kenelle nuo sanat sanottiin 😃
        Mutta minä tunnen vain tällä hetkellä eläviä juutalaisia.

        Kenelle sanottii!

        11 Silloin he salaa hankkivat miehiä sanomaan: "Me olemme kuulleet hänen puhuvan pilkkasanoja Moosesta ja Jumalaa vastaan".
        12 Ja he yllyttivät kansan ja vanhimmat ja kirjanoppineet ja astuivat esiin, raastoivat hänet mukaansa ja veivät neuvoston eteen.

        15 Ja kaikki, jotka neuvostossa istuivat, loivat katseensa häneen, ja hänen kasvonsa olivat heistä niinkuin enkelin kasvot.

        KAIKKI =
        eli sanher eli "hallitus" ja kaikki "ylhäiset", ylipapit, saddukeuset, farisukset, että kirjanoppineet ja papit!

        1 Niin ylimmäinen pappi sanoi: "Onko niin?"

        51 Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin.

        AINA, merkitsee, ennen, mennyt aika, NYT, se aika jolloin puhe oli, ja tänään eli tulevaisuus, mikä oli puheen jälkeen.

        eli AINA!
        Onko sana aina samaa. "sukua" kuin ikuisuus?!

        Joten, LUE iTSE JA YRITÄ EDES YMMÄRTÄÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönteisten kirjoitusten poistoilla, jättäen lähinnä härskimmät juutalaisvastaiset viestit, S24 haluaa ylläpitää mielikuvaa, että kristityt (luterilaiset) ovat edelleen antisemitistejä.

        Näin toimivat vasemmistolaiset valhemediat.

        Kuka on SEEM?
        ja sitten sen jälkeen anti-SEEM?

        Lue kuka on Nooan poika ja kuka ei ole!

        antisemitistejä
        eli SEEMIN poikia vastaan, eli taas kierot JEW ovat asialla!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on SEEM?
        ja sitten sen jälkeen anti-SEEM?

        Lue kuka on Nooan poika ja kuka ei ole!

        antisemitistejä
        eli SEEMIN poikia vastaan, eli taas kierot JEW ovat asialla!

        Tarina Ukko Noasta menee näin :"Kun Nooa oli elänyt 500 vuotta, hänelle syntyivät Seem, Haam ja Jafet. "
        Paljon myöhemmin syntyi Seemin jälkeläinen Terach jonka pojat olivat :" (Terahille syntyivät) Abram, Nahor ja Haran".
        Abramille syntyi Isak, tälle Jakov jonka yksi pojista oli Jehuda eli sinun JEW. Kiero poika josta UT:n mukaan tuli sitten myös Jeesuksen esi-isä. Tosi kiero tarina joka nyt tuhosi Jeesuksenkin maineen. Polveutuuhan hän juuri kierosta JEW:stä. Nimi Jehuda tarkoittaa juuri juutalaista ja on teoforinen :hän joka ylistää JHWH.ea.Jeshua taas tarkoittaa "JHWH auttaa".


    • Anonyymi

      Nolla poistoa.
      hyvä, niin :)

      • Anonyymi

        Poistoja on tällä hetkellä 2, eikä 0.


    • Anonyymi

      'Juutalaiset itse sanovat, että (oikeat)kristityt ovat ainoat joihin he voivat luottaa.'

      Missä ne näin sanoo? Pääsi sisälläkö vain?

      • Ihan kasvotusten ja erilaisten yhteistyöjärjestöjen kautta 🇮🇱🇮🇱🇮🇱


      • Anonyymi

        Osa juutalaisista ei ole erityisen suopeita sille, että lahkolaiset harrastavat Israelissa käännytystoimintaa. Ja osa kyllä muistaa kristinuskon vähemmän rakkaudellisen historian juutalaisia kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa juutalaisista ei ole erityisen suopeita sille, että lahkolaiset harrastavat Israelissa käännytystoimintaa. Ja osa kyllä muistaa kristinuskon vähemmän rakkaudellisen historian juutalaisia kohtaan.

        Eikös Israelissa ole oikein lailla rajoitettu kaiken maailman uudestisyntyneiden melskaamista ja käännytystyötä maassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Israelissa ole oikein lailla rajoitettu kaiken maailman uudestisyntyneiden melskaamista ja käännytystyötä maassa?

        Nuo vapaasuuntaisia ansio-oppeja tunnustavat käännyttäjät eivät kunnioita Israelin lakeja, eivätkä juutalaisia juutalaisina, vaan ainoastaan käännytyksen kohteina, jotta omat oletetut / toivotut pointsit nousisivat Jumalan silmissä.

        Juutalaiset ovat heille ihmiskauppatavaraa, joilla uskovat ostavansa parempaa taivaspaikkaa itselleen. 5 käännytettyä juutalaista = nousu 1. Taivaasta 2:een. 30:llä juutalaisella istumapaikka Jeesuksen vieressä.

        Edes paatunut nimikristitty (?) luterilainen ei tohtisi yrittää moista Pyhän Jumalan Kasvojen edessä! Me nimikristityt kun uskomme pelastuvamme ja nousevamme Taivaisiin yksin uskon kautta Kristuksen ansioon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo vapaasuuntaisia ansio-oppeja tunnustavat käännyttäjät eivät kunnioita Israelin lakeja, eivätkä juutalaisia juutalaisina, vaan ainoastaan käännytyksen kohteina, jotta omat oletetut / toivotut pointsit nousisivat Jumalan silmissä.

        Juutalaiset ovat heille ihmiskauppatavaraa, joilla uskovat ostavansa parempaa taivaspaikkaa itselleen. 5 käännytettyä juutalaista = nousu 1. Taivaasta 2:een. 30:llä juutalaisella istumapaikka Jeesuksen vieressä.

        Edes paatunut nimikristitty (?) luterilainen ei tohtisi yrittää moista Pyhän Jumalan Kasvojen edessä! Me nimikristityt kun uskomme pelastuvamme ja nousevamme Taivaisiin yksin uskon kautta Kristuksen ansioon.

        Kristillinen sionismi joka on tämä vapaiden suuntien oppi. Eikös se ole aika huonossa huudossa Israelissa?


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Ihan kasvotusten ja erilaisten yhteistyöjärjestöjen kautta 🇮🇱🇮🇱🇮🇱

        Jakavatko muka juutalaiset kristittyjä "oikeisiin" ja "vääriin" kristittyihin?
        Muista, että puhuit nyt tuntemiesi "juutalaisten nimissä".

        Juutalaisilla voi olla käsitteensä kristityistä, mutta tuollaista jakoa en usko heillä olevan. En viitsi kirjoittaa kuinka juutalaiset meidät todellisuudessa jakavat.

        Minäkin olen tavannut heitä kasvotusten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osa juutalaisista ei ole erityisen suopeita sille, että lahkolaiset harrastavat Israelissa käännytystoimintaa. Ja osa kyllä muistaa kristinuskon vähemmän rakkaudellisen historian juutalaisia kohtaan.

        Aina löytyy myös poikkeuksia, mutta Israelissa on täysi uskonnonvapaus 😃


      • a-teisti kirjoitti:

        Kristillinen sionismi joka on tämä vapaiden suuntien oppi. Eikös se ole aika huonossa huudossa Israelissa?

        Kristillinen sionismi 😃 Mietihän mitä noilla sanoilla tarkoitat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jakavatko muka juutalaiset kristittyjä "oikeisiin" ja "vääriin" kristittyihin?
        Muista, että puhuit nyt tuntemiesi "juutalaisten nimissä".

        Juutalaisilla voi olla käsitteensä kristityistä, mutta tuollaista jakoa en usko heillä olevan. En viitsi kirjoittaa kuinka juutalaiset meidät todellisuudessa jakavat.

        Minäkin olen tavannut heitä kasvotusten.

        Ei heidän tarvitse koska vain oikeat kristityt ovat heidän puolellaan 😃
        Esim. luterilaisen kirkon liberaalit eivät ole.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kristillinen sionismi 😃 Mietihän mitä noilla sanoilla tarkoitat.

        Tuotahan sillä tarkoitetaan: https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Zionism

        Patmos kaiketi lasketaan tuohon porukkaan ja nämä Israelin Ystävät ja eiköhän muitakin löydy. Joka sormelle?


      • a-teisti kirjoitti:

        Tuotahan sillä tarkoitetaan: https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Zionism

        Patmos kaiketi lasketaan tuohon porukkaan ja nämä Israelin Ystävät ja eiköhän muitakin löydy. Joka sormelle?

        Aha, ettet pystykään itse vastaamaan 😂


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei heidän tarvitse koska vain oikeat kristityt ovat heidän puolellaan 😃
        Esim. luterilaisen kirkon liberaalit eivät ole.

        "Anonyymi klo 17:30:
        'Juutalaiset itse sanovat, että (oikeat)kristityt ovat ainoat joihin he voivat luottaa.'
        Missä ne näin sanoo? Pääsi sisälläkö vain?"
        ~
        Sinä, klo 17:57 väitit näin:
        "Ihan kasvotusten ja erilaisten yhteistyöjärjestöjen kautta 🇮🇱🇮🇱🇮🇱"
        ~
        Nyt kirjoitat, etteivät sanokaan. Kumpi vastauksesi on valetta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Anonyymi klo 17:30:
        'Juutalaiset itse sanovat, että (oikeat)kristityt ovat ainoat joihin he voivat luottaa.'
        Missä ne näin sanoo? Pääsi sisälläkö vain?"
        ~
        Sinä, klo 17:57 väitit näin:
        "Ihan kasvotusten ja erilaisten yhteistyöjärjestöjen kautta 🇮🇱🇮🇱🇮🇱"
        ~
        Nyt kirjoitat, etteivät sanokaan. Kumpi vastauksesi on valetta?

        Mikä muka on ristiriita 😃❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Aha, ettet pystykään itse vastaamaan 😂

        Jeesus-politiikkaa kuorrutettuna apokalyptisellä pas-ka-lla. Uppoaa kyllä joihinkin helluntailaisiin mutta ei täysijärkisiin. Kts. esimerkiksi Jerusalemin julistus. Siihen viittasin aiemmin tällä muistamatta tarkemmin: "Eikös se ole aika huonossa huudossa Israelissa?"

        Israelissa ei ole täysi uskonnonvapaus, käännytystyö on kielletty. Ainakin julkinen. Ellei laki ole viime aikoina sitten muuttunut. Tarkoittaa siis sitä etteivät he ole kovinkaan innoissaan kristityistä, jotka pyrkivät saamaan juutalaisia luopumaan uskostaan.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Tuotahan sillä tarkoitetaan: https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Zionism

        Patmos kaiketi lasketaan tuohon porukkaan ja nämä Israelin Ystävät ja eiköhän muitakin löydy. Joka sormelle?

        Oikea juutalaisten ystävä, mikäli nimittää itseään siionistiksi, olkoon sitä juutalaisten itsensä, ei "oikeiden kristittyjen" ehdoilla.


      • a-teisti kirjoitti:

        Jeesus-politiikkaa kuorrutettuna apokalyptisellä pas-ka-lla. Uppoaa kyllä joihinkin helluntailaisiin mutta ei täysijärkisiin. Kts. esimerkiksi Jerusalemin julistus. Siihen viittasin aiemmin tällä muistamatta tarkemmin: "Eikös se ole aika huonossa huudossa Israelissa?"

        Israelissa ei ole täysi uskonnonvapaus, käännytystyö on kielletty. Ainakin julkinen. Ellei laki ole viime aikoina sitten muuttunut. Tarkoittaa siis sitä etteivät he ole kovinkaan innoissaan kristityistä, jotka pyrkivät saamaan juutalaisia luopumaan uskostaan.

        Kristillisyyden luulen sinun kyllä tietävän mutta sionismi on tunnustaa Israel juutalaisten kotimaaksi. Mikä niissä sinua närästää 🤓❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kristillisyyden luulen sinun kyllä tietävän mutta sionismi on tunnustaa Israel juutalaisten kotimaaksi. Mikä niissä sinua närästää 🤓❓

        Juurihan sen kerroin, kristillinen sionismi: Jeesus-politiikkaa kuorrutettuna apokalyptisellä pas-ka-lla


      • a-teisti kirjoitti:

        Juurihan sen kerroin, kristillinen sionismi: Jeesus-politiikkaa kuorrutettuna apokalyptisellä pas-ka-lla

        Mutta kun se ei ole sitä 😂


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Kristillisyyden luulen sinun kyllä tietävän mutta sionismi on tunnustaa Israel juutalaisten kotimaaksi. Mikä niissä sinua närästää 🤓❓

        Siionismi on kyllä aika paljonkin enemmänkin kuin vain "tunnustaa Israel juutalaisten kotimaaksi". Mikä helvatan torvi oikein olet? Et ymmärrä siionismista alkeitakaan.

        "Siionismi on aate juutalaisvaltiosta." Ja mitä tämä pitää sisällään, ei ole yhdellä viestillä esitetty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siionismi on kyllä aika paljonkin enemmänkin kuin vain "tunnustaa Israel juutalaisten kotimaaksi". Mikä helvatan torvi oikein olet? Et ymmärrä siionismista alkeitakaan.

        "Siionismi on aate juutalaisvaltiosta." Ja mitä tämä pitää sisällään, ei ole yhdellä viestillä esitetty.

        Sitå se on mutta toki sitä käytettään myös lyömäaseena ja kirosanana 😏


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei heidän tarvitse koska vain oikeat kristityt ovat heidän puolellaan 😃
        Esim. luterilaisen kirkon liberaalit eivät ole.

        Oletko sinä sitten oikea Kristitty?

        jos olet onko sitten saatana pyhä ja vanhurskas?
        Onko pimeys valoa ja valhe totuutta!

        TEE PARANNUS!


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sitå se on mutta toki sitä käytettään myös lyömäaseena ja kirosanana 😏

        Israelin Ystävät ry:n Shalom lehden pääkirjoitus viime vuodelta:

        "Kristillinen sionismi on eräiden kristittyjen uskomus ja oppirakennelma, jonka mukaan juutalaisten paluu Pyhään maahan ja nykyisen Israelin valtion syntyminen vuonna 1948 ovat merkkejä Raamatun profetioiden täyttymisestä.
        ...
        Kristilliselle sionismille tyypillinen uskomus on, että juutalaisten kokoaminen Israeliin on edellytyksenä Jeesuksen toiselle tulemiselle. Monien protestanttisten kirkkojen piirissä on uskonpuhdistuksesta asti ollut yleinen käsitys, että kristittyjen tulee aktiivisesti tukea juutalaisten paluuta Israeliin ja heidän kääntymistään kristityiksi. Käsite kristillinen sionismi itsessään syntyi 1900-luvun puolivälissä. Kristityt sionistit uskovat, että juutalaiset ovat edelleen Jumalan valittu kansa yhdessä kristittyjen kanssa (Room.11:17-24). Tämän vuoksi kristityt sionistit ovat juutalaisen sionismin kannattajia ja tukijoita. Varsinainen sionismi on juutalaisten poliittinen kansallisuusliike, kristillinen sionismi on uskonnolliselta pohjalta rakentuva ideologia. Kristillistä sionismia on arvosteltu sen politisoitumisesta. Muut kristilliset ja sekulaarit juutalaiseen kansaan ja Israelin valtioon positiivisesti suhtautuvat tahot, jotka eivät ole dispensionalisteja tai kristittyjä sionisteja, korostavat aitoa rakkauttaa juutalaista kansaa ja Israelin valtiota kohtaan ilman erityisiä piilotettuja tai muita agendoja ja uskomuksia.

        Shalom-terveisin, Ilkka Vakkuri"

        https://www.iy.fi/shalom-lehden-paakirjoitus-lokakuu-2019/

        Väittäisin sinun olevan mitä suurimmissa määrin kristitty sionisti vaikka et tiedäkään mitä käsite pitää sisällään.

        Väitöskirja aiheesta:

        https://helda.helsinki.fi/handle/10138/154149

        Tiedän ettei sinua kiinnosta, ei edes oman ideologisen näkemyksen historialliset ulottuvuudet mutta kenties jotakuta muuta kiinnostaa.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Israelin Ystävät ry:n Shalom lehden pääkirjoitus viime vuodelta:

        "Kristillinen sionismi on eräiden kristittyjen uskomus ja oppirakennelma, jonka mukaan juutalaisten paluu Pyhään maahan ja nykyisen Israelin valtion syntyminen vuonna 1948 ovat merkkejä Raamatun profetioiden täyttymisestä.
        ...
        Kristilliselle sionismille tyypillinen uskomus on, että juutalaisten kokoaminen Israeliin on edellytyksenä Jeesuksen toiselle tulemiselle. Monien protestanttisten kirkkojen piirissä on uskonpuhdistuksesta asti ollut yleinen käsitys, että kristittyjen tulee aktiivisesti tukea juutalaisten paluuta Israeliin ja heidän kääntymistään kristityiksi. Käsite kristillinen sionismi itsessään syntyi 1900-luvun puolivälissä. Kristityt sionistit uskovat, että juutalaiset ovat edelleen Jumalan valittu kansa yhdessä kristittyjen kanssa (Room.11:17-24). Tämän vuoksi kristityt sionistit ovat juutalaisen sionismin kannattajia ja tukijoita. Varsinainen sionismi on juutalaisten poliittinen kansallisuusliike, kristillinen sionismi on uskonnolliselta pohjalta rakentuva ideologia. Kristillistä sionismia on arvosteltu sen politisoitumisesta. Muut kristilliset ja sekulaarit juutalaiseen kansaan ja Israelin valtioon positiivisesti suhtautuvat tahot, jotka eivät ole dispensionalisteja tai kristittyjä sionisteja, korostavat aitoa rakkauttaa juutalaista kansaa ja Israelin valtiota kohtaan ilman erityisiä piilotettuja tai muita agendoja ja uskomuksia.

        Shalom-terveisin, Ilkka Vakkuri"

        https://www.iy.fi/shalom-lehden-paakirjoitus-lokakuu-2019/

        Väittäisin sinun olevan mitä suurimmissa määrin kristitty sionisti vaikka et tiedäkään mitä käsite pitää sisällään.

        Väitöskirja aiheesta:

        https://helda.helsinki.fi/handle/10138/154149

        Tiedän ettei sinua kiinnosta, ei edes oman ideologisen näkemyksen historialliset ulottuvuudet mutta kenties jotakuta muuta kiinnostaa.

        Vakkuri saa ihan vapaasti olla omaa mieltään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Israelissa ole oikein lailla rajoitettu kaiken maailman uudestisyntyneiden melskaamista ja käännytystyötä maassa?

        Ei ole lailla kielletty, vain alaikäisiin kohdistuva käännyttäminen ja sellainen jossa tarjotaan materiaalista hyötyä jos kääntyvät on kielletty.
        Kristinuskoiset käännyttäjät ovat varsinainen maanvaiva Israelissa ja pitävät oikeutenaan tuputtaa ja häiritä. Jos pyytää että jättäisivät rauhaan, suututaan ja haukutaan. Olen itse kokenut.


    • Anonyymi

      Emme nyt mitenkään erityisesti. Tosin sama mielikuvitusystävä meillä on jumalana.

    • Anonyymi

      Juutalaisiin voi suhtautua aivan asiallisesti, ilman mitään erityisen fanaattisia rakkauksia, tai toisaalta vihantunteita.

      Kumpikaan ääripää ei ole aivan tervettä ja sen taustalla onkin jotkut tunteilijan omat henkilökohtaiset syyt.

      Yksi on tietenkin kristittyjen kollektiivinen syyllisyydentunto. Myös mahd. nk. tukholmasyndrooma. Usein myös jonkin toisen tahon oma toiminta, joka hyötyä saadakseen manipuloi näitä tunteita herkkäuskoisissa, jo valmiiksi uskonnonuhreissa.

      Olen itse läpikäynyt näitä, kuohuviakin tunteita, mutta myös itse kauhonut nk. rannalle päätäni selvittämään. Kokemuksesta voin sanoa, että nuo manipuloijat, ainakin omalla kohdallani, olivat nk. vapaasuuntaisia "kristittyjä". Heillä on ihan omat versionsa, esim. muutoin itsessään asiallisesta siionismista.

      • Rakkaus ei ole fanaattista 😃


    • Anonyymi

      Mone, kysymykset olivat liikaa jollekin, kuka lie sitten mukamas, uskovainen vai peräti jumalanton!

      poistoja 7

    • Anonyymi

      OK. Me kristityt rakastamme juutalaisia ja myös palestiinalaisia aivan samalla tavalla. Emme kuitenkaan hyväksy juutalaisten miehityspolitiikkaa palestiinalaisalueella, emmekä palestiinalaisten raketteja Israelin puolelle. Historia tosin osoittaa meidän kristittyjenkin syntejä juutalaisia kohtaan. Kannattaa pitää mielessä natsi -Saksan keskitysleirit.

      • Kerrotko keneltä Israel miehittää ja mitä miehittää 🤓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Kerrotko keneltä Israel miehittää ja mitä miehittää 🤓

        Karjalan kannasta miehitetään nyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Karjalan kannasta miehitetään nyt.

        Aha, ja Israel tekee sen 😂❓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Aha, ja Israel tekee sen 😂❓

        Hyvä että ymmärsit. Saat papukaijamerkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että ymmärsit. Saat papukaijamerkin.

        Se oli sarkasmia 😂😂😂 mutta kerro toki lisää miten Israel miehittää Karjalankannasta.


    • Anonyymi

      Jumala ei rakasta juutalaisia, koska salli holokaustin.

      • Anonyymi

        Näinkin voi ajatella. Meitä uskovaisiahan on moneen junaan.


      • Jumala ei estä ihmistä tekemästä tyhmyyksiä. Ihmisellä on vapaa tahto ja jokainen vastaa Hänelle tekemisistään 🤓


      • Eivät varmaan mitään sen kummenpaa, mutta tämän jutun konna onkin Hitler 🤔


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Eivät varmaan mitään sen kummenpaa, mutta tämän jutun konna onkin Hitler 🤔

        Mikä on Suomen hallitusmuoto?


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Eivät varmaan mitään sen kummenpaa, mutta tämän jutun konna onkin Hitler 🤔

        Hitler oli harras uskovainen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hitler oli harras uskovainen

        Se on vale 😂


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Se on vale 😂

        Lue historiaa niintiedät enemmän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue historiaa niintiedät enemmän.

        Onko siellä valheesikin 🤣❓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Jumala ei estä ihmistä tekemästä tyhmyyksiä. Ihmisellä on vapaa tahto ja jokainen vastaa Hänelle tekemisistään 🤓

        "jokainen vastaa Hänelle tekemisistään"

        Koskeeko tämä myös pahoja juutalaisia eli JEW?

        Matt. 27:25
        Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle".

        ja totta, he ovat saanneet ja saavat vielä paljon lisää!

        Lue Ilmestys kirja, Daniel, Sakarja, Hooosea, ja Jeremai sekä Jesaja, ja sitten ihan muuten vain Jeesuksen SANAT!


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Onko siellä valheesikin 🤣❓

        Lue, sen aikaisia lehtiä ja kuuntele uutisia!


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Jumala ei estä ihmistä tekemästä tyhmyyksiä. Ihmisellä on vapaa tahto ja jokainen vastaa Hänelle tekemisistään 🤓

        "Jumala ei estä ihmistä tekemästä tyhmyyksiä."
        Olet loistava esimerkki tällaisesta ihmisestä.


    • Anonyymi

      Juutalaiset vihaa Jeesusta ja elää pimeydessä, kuin saatanan sikiöt , kyykäärmeet., miten Jeesus heitä nimitti. Kristityt palvoo juutalaisia, jotka haluaa alistaa muut aleen, ylimielisiä.
      Jeesus tuli taivaasta, kaikkein Pyhimmästä, eikä juutalaisista, he ovat hyjännet Jumalan, ja palvelevat primitiivistä temppeli palvelusta, joka oli esikuvallista toimintaa.
      Uudella temppelillä he häpäisevät Jeesuksen ristin työn, eivätkä tajua evankeliumista mitään, koska Jeesus on vapauttaja, ja Hänestä tulee uskon voima.
      Se Jerusalem on taivaassa mistä jeesus puhui, ja temppeli on jokaisen sydämessä, jota täytyy pitää puhtaana. Ei lihassa, ei maan tomussa. Samalla ne häpäisevät Raamatun.

      • Purat nyt omaa vihaasi 🤔


      • Anonyymi

        Jumala vihaa uskovaisia juutalaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala vihaa uskovaisia juutalaisia.

        Jumala ei vihaa ketään, ei sinuakaan 😃


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Jumala ei vihaa ketään, ei sinuakaan 😃

        Ei jeesus ketään vihaa, ei edes juutalaisia vaikka sanoikin heidän olevan Perkeleen sikiöitä. Me uskovaiset kerromme vain totuuden että he menevät helvettiin perkeleensä kanssa. aamenta, aamenta...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei jeesus ketään vihaa, ei edes juutalaisia vaikka sanoikin heidän olevan Perkeleen sikiöitä. Me uskovaiset kerromme vain totuuden että he menevät helvettiin perkeleensä kanssa. aamenta, aamenta...

        Jeesus sanoi nuo sanat fariseuksille, ei juutalaiselle kansalle 🤓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Jeesus sanoi nuo sanat fariseuksille, ei juutalaiselle kansalle 🤓

        Jeesus sanoi sen kaikille kuulijoilleen jotka olivat läsnä häntä kuulemassa. Juutalaisia olivay kaikki- Eivätkä vieläkään juutalaiset kansana usko jeesukseen. AAMEN!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi sen kaikille kuulijoilleen jotka olivat läsnä häntä kuulemassa. Juutalaisia olivay kaikki- Eivätkä vieläkään juutalaiset kansana usko jeesukseen. AAMEN!

        Ei vaan fariseuksille 🤓 otahan Raamattusi esille.
        Lue samalla miten juutalaiset tulevat huutamaan Jeesusta avukseen kun tajuavat kuka Hän on.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei vaan fariseuksille 🤓 otahan Raamattusi esille.
        Lue samalla miten juutalaiset tulevat huutamaan Jeesusta avukseen kun tajuavat kuka Hän on.

        Ei mainita että hän olisi puhunut vain fariseuksille, toki myös fariseukset olivat juutalaisia. Jeesus puhui myös niille jotka uskoivat häneen.
        Sinun kannattaisi lukea hieman enemmän Raamattua että pärjäisit keskusteluissa. Nyt tuot vain tietämättömyyttäsi esille. Mututuntumasi ei riitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mainita että hän olisi puhunut vain fariseuksille, toki myös fariseukset olivat juutalaisia. Jeesus puhui myös niille jotka uskoivat häneen.
        Sinun kannattaisi lukea hieman enemmän Raamattua että pärjäisit keskusteluissa. Nyt tuot vain tietämättömyyttäsi esille. Mututuntumasi ei riitä.

        Luehan tarkemmin ketä siinä keskusteli 🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mainita että hän olisi puhunut vain fariseuksille, toki myös fariseukset olivat juutalaisia. Jeesus puhui myös niille jotka uskoivat häneen.
        Sinun kannattaisi lukea hieman enemmän Raamattua että pärjäisit keskusteluissa. Nyt tuot vain tietämättömyyttäsi esille. Mututuntumasi ei riitä.

        Matteus 23:13
        Voi teitä te kirjanoppineet ja fariseukset .........

        Mitä sinun Raamatussasi sitten lukee 🤔❓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Matteus 23:13
        Voi teitä te kirjanoppineet ja fariseukset .........

        Mitä sinun Raamatussasi sitten lukee 🤔❓

        Luulin että keskustelimme Joh. 8. luvusta jossa Jeesus sanoo juutalaisten olevan Saatanan sikiöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin että keskustelimme Joh. 8. luvusta jossa Jeesus sanoo juutalaisten olevan Saatanan sikiöitä.

        usko.vainen lukee Raamattua ottamalla sanan täältä ja toisen sieltä , lauseen sieltä ja kääntää sivuja ja liittää sieltä ajatuksen edelliseen. Näin saadaan aina toivottu vastaus. Kysymyksessä on ns. kristallipallotulkinta.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Purat nyt omaa vihaasi 🤔

        Oletko kuullut, uudesta maailman järjestyksestä, josta oma pressamme myös puhuu kuten KAIKKI pääministerit?

        Lue, mitä voi uudesta maailman järjestyksestä ja kuka ja mikä sitä johtaa?

        Oletko kuullut tahi lukenut. oizzagatesta?
        kuak ja mikä sitä johtaa?

        Oletko kuullut tahi lukenut, hulluwodista, ja kuka sitä johtaa?

        oletko kuulut tahi lukenut, musiikki-teollisuudesta, ja kuka sitä johtaa?


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Jeesus sanoi nuo sanat fariseuksille, ei juutalaiselle kansalle 🤓

        Joh. 8:44

        2 Ja varhain aamulla hän taas saapui pyhäkköön, ja kaikki kansa tuli hänen luoksensa; ja hän istuutui ja opetti heitä.
        3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle

        KAIKKI KANSA
        ja
        kirjanoppineet, fariseukset

        20 Nämä sanat Jeesus puhui uhriarkun ääressä, opettaessaan pyhäkössä; eikä kukaan ottanut häntä kiinni, sillä hänen hetkensä ei ollut vielä tullut.

        PYHÄKÖSSÄ, eli temppelissä, oli tämä puhe!

        22 Niin juutalaiset sanoivat:

        31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille

        44 Te olette isästä perkeleestä,

        48 Niin juutalaiset vastasivat

        52 Juutalaiset sanoivat hänelle:

        57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle:
        59 Silloin he poimivat kiviä heittääksensä häntä niillä; mutta Jeesus lymysi ja lähti pyhäköstä.

        Lähti pyhäköstä!

        LUE JA OPI!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulin että keskustelimme Joh. 8. luvusta jossa Jeesus sanoo juutalaisten olevan Saatanan sikiöitä.

        Vaikuttaa siltä että Jeesus oli monta mieltä samastakin asiasta eikä tietenkään siksikään voi olla Israelille luvattu messias, koska messias ei voi vihata omaa kansaansa johon hän kuuluu ja jolle hänet on valittu tuomaan hyvää. Ei tietenkään myöskään voi alkaa pitää itseäänkin jumalana.

        Jeesus väittää että hänellä on isä joka on häntäkin suurempi -kuka tämä kristinuskon isä-Jumala on? Israelin jumala hän ei voi olla koska JHWH:n ilmoitus silloin olisi kaikessa valhetta ja miksi ihmeessä uusi uskonto ottaisi inhoamiensa juutalaisten jumalan omakseen jos kerran UT itse muuta sanoo ?
        KTS:ltä kysyin, mutta ei hänkään osannut ketään nimetä vaikka pitääkin JHWH:ea pahana henkenä koska UT niin väittää. UT:ssa on näköjään todella Israelin kansaa ja sen uskontoa syvästi vihaavakin piirre .
        Kristinuskossa siis jokin kohta tihkuu vihaa, vaikka kristinusko on ollut olemassa jo 2000 vuotta on maailman suurin uskonto eikä sillä kaiken järjen mukaan pitäisi enää olla mitään ongelmaa minkään pikku uskonnon kanssa. Eihän se riitele suurempienkaan kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulin että keskustelimme Joh. 8. luvusta jossa Jeesus sanoo juutalaisten olevan Saatanan sikiöitä.

        Sanoi eräiden fariseusten olevan niitä🤓 Jeesus itse on juutalainen.


    • Anonyymi

      Vaikka vuodatus on melkoinen, hänellä on oikeus mielipiteeseensä.

      Olisiko parempi estää negatiiviset mielipiteet, jolloin ne jäävät pinnan alle muhimaan, vai kuunnella ne tyynesti ja ehkä vastatakin niihin.

      Syyllistit hänet hänen kaiketi vilpittömästä mielipiteestään.

      Itse kannatan sananvapautta.

      • Öööö 🙄 siis kenet syyllistin ❓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Öööö 🙄 siis kenet syyllistin ❓

        tuliko jo ÖöööÖööö!


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Öööö 🙄 siis kenet syyllistin ❓

        Syyllistit anonyymin klo 20:02 hänen tunteistaan ja mielipiteestään, väittäen hänen vain "purkavan vihaansa".

        Käsittääkseni hän purki vihastustaan, puolusti Jeesusta omalla tavallaan. Sinä uhriudutat juutalaiset fariseukset, tuo kirjoittaja taas näkee uhrina olleen Kristuksen.

        Jeesuskin joskus vihastui tiettyihin juutalaisiin fariseuksiin, sellaisiin "muita ylempiin" juutalaisiin, joita sinäkin edustat "oikealla kristillisyydelläsi". Vihastus ja viha ovat kaksi eri asiaa. Vaikka joskus vihastui joihinkin tekopyhiin fariseuksiin, Jeesus ei silti "vihannut" juutalaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syyllistit anonyymin klo 20:02 hänen tunteistaan ja mielipiteestään, väittäen hänen vain "purkavan vihaansa".

        Käsittääkseni hän purki vihastustaan, puolusti Jeesusta omalla tavallaan. Sinä uhriudutat juutalaiset fariseukset, tuo kirjoittaja taas näkee uhrina olleen Kristuksen.

        Jeesuskin joskus vihastui tiettyihin juutalaisiin fariseuksiin, sellaisiin "muita ylempiin" juutalaisiin, joita sinäkin edustat "oikealla kristillisyydelläsi". Vihastus ja viha ovat kaksi eri asiaa. Vaikka joskus vihastui joihinkin tekopyhiin fariseuksiin, Jeesus ei silti "vihannut" juutalaisia.

        Minä koin se ihan vihanpurkauksena 😃 harmi, ettet ole hän ja pysty selittämään moista purkausta.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Minä koin se ihan vihanpurkauksena 😃 harmi, ettet ole hän ja pysty selittämään moista purkausta.

        Ei ollut vihanpurkausta ei. Luovu omista harhoistasi ja rauhoitu nyt.


    • Anonyymi

      Juutalaiset eivät teidän kristittyjen rakkautta kaipaa.

      • Tottakai kaipaavat ja niin kaipaat sinäkin 😃


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Tottakai kaipaavat ja niin kaipaat sinäkin 😃

        Emme kaipaa.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Tottakai kaipaavat ja niin kaipaat sinäkin 😃

        Emme kaipaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Emme kaipaa.

        Sinä ja kuka muu 🤓❓


      • Anonyymi

        Tiedän ja kunnioitan sitä, että olette selviytyneet hengissä läpi milloin minkäkin kristinuskon.

        On aivan hullua, että tällaisia keskusteluketjuja täytyy käydä. Itse en usko että teitä laajemmin uhkaisi nk. uusnatsismi. Pienet jengit saattavat joskus tehdä ilkivaltaa ja se on kurjaa, eikä millään tavoin ymmärrettävää ja suvaittavaa. Näillä asioilla ei pidä "leikkiä".

        Enemmänkin tulee kiinnittää huomiota maahanmuuttajamuslimien väkivaltaan ja jonka todellista olemusta Suomessa heidän tukijoidensa, vihervasemmiston hallitsemien medioiden kautta salaillaan. Ruotsissa kantaruotsalaiset lapset ja nuoret joutuvat tämän tästä näiden joukkioiden alistus- ja kidutusryöstelyiden kohteiksi ja joita nämä kuvaavat nettiin. (Näistä uutisoidaan mm. Pt-mediassa.)

        Milloin tämäkin, islamilaisen rasismin muoto, alkaa näkyä myös Suomessa, silloin olemme "samassa veneessä" sekä "me" että "te", jaotellaan meidät sitten mitenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän ja kunnioitan sitä, että olette selviytyneet hengissä läpi milloin minkäkin kristinuskon.

        On aivan hullua, että tällaisia keskusteluketjuja täytyy käydä. Itse en usko että teitä laajemmin uhkaisi nk. uusnatsismi. Pienet jengit saattavat joskus tehdä ilkivaltaa ja se on kurjaa, eikä millään tavoin ymmärrettävää ja suvaittavaa. Näillä asioilla ei pidä "leikkiä".

        Enemmänkin tulee kiinnittää huomiota maahanmuuttajamuslimien väkivaltaan ja jonka todellista olemusta Suomessa heidän tukijoidensa, vihervasemmiston hallitsemien medioiden kautta salaillaan. Ruotsissa kantaruotsalaiset lapset ja nuoret joutuvat tämän tästä näiden joukkioiden alistus- ja kidutusryöstelyiden kohteiksi ja joita nämä kuvaavat nettiin. (Näistä uutisoidaan mm. Pt-mediassa.)

        Milloin tämäkin, islamilaisen rasismin muoto, alkaa näkyä myös Suomessa, silloin olemme "samassa veneessä" sekä "me" että "te", jaotellaan meidät sitten mitenkin.

        Miten kristinusko on sinua uhannut 😃❓


      • Nyt tuli päivän paras 😂😂😂🤣


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Nyt tuli päivän paras 😂😂😂🤣

        Oletpa yksinkertainen jos pidät tuota päivä parhaana.


    • Anonyymi

      Jeesus mursi muurit juutalaisten ja muiden väliltä. Kaikki on yhtä Jeesuksessa.
      Jumala vihaa vääryyttä ja jos Hän uskottomuutta ja pakanuutta siunaisi Hän menettäisi kunniansa ja vanhurskautensa.
      Silmäterät elää pakanuudessa ja rasismissa.
      Jolla ei ole poikaa ei ole Isääkään.
      Mikä on heidän sisäinen sydämen ja henkisyyden olemuksen tila? Rikollisella on rikollisen olemus, sen se piilottaa, kuten valehtelija uskottelee valheensa, ja levittää sitä. . Miksi ei kristityt ojenna juutalaisia, jos on uudestisyntynyt ei vihaa ketään, mutta julmia tekoja, niitä ei hyväksytä. Autuaampi on antaa kuin ottaa.

      • Jeesus ei koskaan kumonnut juutalaisten kanssa tehtyjä liittoja eikä omaa juutalaisuuttaan 😃
        Pananat olemme vain oksastettu jaloon viinipuuhun ja olemme sen kautta osallisia pelastuksesta ja armosta 🤓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Jeesus ei koskaan kumonnut juutalaisten kanssa tehtyjä liittoja eikä omaa juutalaisuuttaan 😃
        Pananat olemme vain oksastettu jaloon viinipuuhun ja olemme sen kautta osallisia pelastuksesta ja armosta 🤓

        Mitä JEesus sitten OTTI HEILTÄ POIS?

        Matt 21

        43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
        ja
        41 He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa".

        Mitä sano TUHOAA merkitsee!

        45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
        46 Ja he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana.

        Tekikö Aabraham näin?
        37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
        38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
        39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.

        Kuka on OIKEA JUUTALAINEN, siis ei JEW?

        Fil. 3:3
        Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,

        Room. 2:28
        Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;

        Room. 2:29
        vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

        Joten, ihmetelen että olet sydämesi on kova kuin kivi!


    • Anonyymi

      Ainoa jalo viini puu on Kristus, ja kaikki on oksastettu siihen, villi ja jalo on rasimia, jos mikä, itse saatanasta.
      Jeesu oli testamentti antaja , kun hän kuoli niin niin testamentti vahvistettiin, se koskee Jeesuksen seuraajia.

      • Juutalaiset ovat luonnollinen osa Kristusta koska ovat Hänen veriveljiään. Me emme ole 🤓
        meidät on oksastettu heihin.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Juutalaiset ovat luonnollinen osa Kristusta koska ovat Hänen veriveljiään. Me emme ole 🤓
        meidät on oksastettu heihin.

        Jeesus hirtettiin heidän mukaansa, ei ylösnousua, ei paratiisia.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Juutalaiset ovat luonnollinen osa Kristusta koska ovat Hänen veriveljiään. Me emme ole 🤓
        meidät on oksastettu heihin.

        Lopeta tämä VÄÄRISTELY!
        Room 11
        "19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
        Juutalaiset revittii irti omasta puusta!

        24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!

        TULEVAT, eli nyt eivät ole!


    • Anonyymi

      Kristityt ovat aina vihanneet juutalaisia historiassa. Lopulta se johti holokaustiin. Syy ei ole minulle selvinnyt.

      • Anonyymi

        Eivät kaikki!


      • Anonyymi

        Juutalaiset olivat kristittyjen mielestä Jumalan murhaajia ja siksi vihattavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset olivat kristittyjen mielestä Jumalan murhaajia ja siksi vihattavia.

        Johanneksen evankeliumissa juutalaiset olivat Saatanan sikiöitä. Fundamentalisti Adolf -setä innostui toimimaan uskonsa mukaisesti lopullisessa ratkaisussaan.


    • Anonyymi

      Juutalaiset eivät usko Jeesukseen ja mitä siitä seuraa?: HELVETTI

      • Anonyymi

        Se on aloittajan mielestä RAKKAUTTA.


      • Anonyymi

        No miten asian ottaa, todennäköisesti heidän synagogiensa suolatiinuissa säilömiensä esinahkojen tulevaisuus ei näytä hyvältä, ainakin näin elintarvikehygienistin kannalta katsottuna.


    • Anonyymi

      Juutalaiset itse sanovat, että (oikeat)kristityt ovat ainoat joihin he voivat luottaa.Talmud puhuu jotain aivan muuta.

    • Anonyymi

      Aloittaja on taas tapansa mukaan täysin tietämätön tosiasioista. Juutalaisviha on ollut yksi kristityn tuntomerkki kautta historian.

      • Anonyymi

        Minulle juutalaisviha on yhtä käsittämätön asia kuin on homovihakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle juutalaisviha on yhtä käsittämätön asia kuin on homovihakin.

        Tarvitaan todella vahvaa uskoa murhauttaa kuusi miljoonaa juutalaista. Pahimmat teot tehdään fanaattisen uskon siivittämänä. Hitler uskoi olevansa Jumalan suojeluksessa ja toteuttavansa Jumalan tahtoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitaan todella vahvaa uskoa murhauttaa kuusi miljoonaa juutalaista. Pahimmat teot tehdään fanaattisen uskon siivittämänä. Hitler uskoi olevansa Jumalan suojeluksessa ja toteuttavansa Jumalan tahtoa

        Myös Igal Amir toimi uskonsa mukaan ja lähestyi esiintymislavaa huomiota herättämättä. Israelin pääministeri Jitzhak Rabin oli juuri päättänyt puheensa ja laskeutumassa lavalta turvamiestensä saattelemana. Amir ampui hänet. Syvästi uskonnollinen Amir uskoi näin toteuttavansa Jumalan tahtoa. Rabinin tappamisesta oli äärijuutalaisten parissa uhottu jo kuukausia. Hänen pelättiin luovuttavan rauhansopimuksessa palestiinalaisille "pyhää maata".


      • Näin on eikä tuota vihaa muiden uskontojen piirissä ole vieläkään, paitsi islamin mutta ei siinäkään siinä laajuudessa eikä julmuudessa kuin kristittyjen parissa alusta asti . Itse uskon ettei juutalaisviha kristittyjen parista katoa kokonaan koskaan, vaan se on jonkinlainen endeminen virus kristinuskossa. Ikävä kyllä.


    • Anonyymi

      Tiivistäen voi sanoa, että ne kristityt joiden usko perustuu Vanhaan testamenttiin rakastavat juutalaisia. Ne jotka ovat tutustuneet Uuteen Testamenttiin ovat neutraaleja mutta eivät hyväksy Israelin valtion pahoja tekoja.

      • Anonyymi

        Jo UT:ssa on juutalaisvastaisuuden siemenet kylvetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo UT:ssa on juutalaisvastaisuuden siemenet kylvetty.

        Ei suinkaan. Kaikki apostolit ja Jeesus olivat juutalaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jo UT:ssa on juutalaisvastaisuuden siemenet kylvetty.

        Niin on ja kun kristinuskon perusjatus on Jeesuksen uhrikuolema joka sitten laitetaan juutalaisten ne syyksi- kaikkien kaikkina aikoina -niin päädytään tilanteeseen jossa emme voi olla tietyn teologian takia "normaaleja" ihmisiä vaan kannamme aina jotain syyllisyyttä ja olemme kohde johon voi projisoida mitä hyvänsä pahaa tyyliin "jo Jeesuskin kutsui heitä saatanan lapsiksi". Voi jopa tuntea tehneeensä hyvää jos on tehnyt pahaa tällaiselle kansalle.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Niin on ja kun kristinuskon perusjatus on Jeesuksen uhrikuolema joka sitten laitetaan juutalaisten ne syyksi- kaikkien kaikkina aikoina -niin päädytään tilanteeseen jossa emme voi olla tietyn teologian takia "normaaleja" ihmisiä vaan kannamme aina jotain syyllisyyttä ja olemme kohde johon voi projisoida mitä hyvänsä pahaa tyyliin "jo Jeesuskin kutsui heitä saatanan lapsiksi". Voi jopa tuntea tehneeensä hyvää jos on tehnyt pahaa tällaiselle kansalle.

        Aika harva kristitty teitä todella syyttelee mistään. Kun me luemme UT:n historiaa, eli kirjeitä, niissä tietenkin ilmenee tuon ajan tapahtumat ja juutalaisen papiston asenne meihin, mutta ei me hei lueta sitä sillätavoin, että katsokaa nyt, miten pahoja on juutalaiset!

        Luemme näitä kirjeitä ottaen sieltä itse evankeliumin sanoman, käytännön tapahtumat, eri ihmisten asenteet, ovat olemassa, mutta kirjeiden hengellinen sanoma on meille se, joka merkitsee. Mitä tehdä ja mitä ei. Otamme oppia tuon ajan kristittyjen ajatuksista ja opetuksista.

        Alkukristitytkin olivat enemmistöltään juutalaisia! Kaikki apostolitkin olivat. Sanoma levisi heiltä pakanoille: roomalaisille, kreikkalaisille, jopa afrikkalaisille ja muille aasianmaiden asukkaille. Apostoli Andreas toi evankeliumin lähes Suomeen asti, lähelle nyky-Moskovan alueita.

        UT ei levitä juutalaisvihaa, vaan kertoo kristinuskon synnyn faktat. Joissain kristityissä nämä tapahtumat ovat herättäneet vihastusta, mutta itse evankeliumiin ei juutalaisviha kuulu. Jo tuolloin juutalaisia oli erilaisia. Oli erilaisia pakanoita. Kuten tänäkin päivänä. Me kukin valitsemme asenteemme suhteessamme Jeesus Nasaretilaiseen.

        Minä en vihaa juutalaisia. Minä haluan seurata Jeesusta. On kunkin muunkin goj'n ja juutalaisen oma asia, mitä he tekevät.


    • Anonyymi

      Jos hyvin tarkkoja ollaan, he itse kylvivät nuo siemenet. Olisivat vain antaneet Jeesuksen saarnata rauhassa.

      Tämäkin täytyi nyt kirjoittaa, koska ed. kirjoittaja perättömäsati syyttää kristittyjen pyhiä kirjoituksia juutalaisvihan lietsojiksi. UT kun nimittäin ei lietso juutalaisvihaa, vaan Jumalan sanan lisäksi kertoo samalla juutalaisten vihasta kristittyjä vastaan.

      • Anonyymi

        Kun Jeesus haukkuu juutalaisten olevan isästä perkeleestä ja heidän uskonsa parhaita edustajia kyykäärmeitten sikiöiksi, niin eikö se ole kiihottamista koko kansaa vastaan, vihapuhetta ja juutalaisvihan lietsontaa? Minusta se on juuri sitä mitä se onkin. Turhaan venkoilet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Jeesus haukkuu juutalaisten olevan isästä perkeleestä ja heidän uskonsa parhaita edustajia kyykäärmeitten sikiöiksi, niin eikö se ole kiihottamista koko kansaa vastaan, vihapuhetta ja juutalaisvihan lietsontaa? Minusta se on juuri sitä mitä se onkin. Turhaan venkoilet.

        Saako Raamattuun vetoamalla sanoa julkisesti solvata juutalaisia kyykäärmeen sikiöiksi ja sanoa heidän olevan itse Saatanasta?

        Mitä vastaa uskis ja Arto tähän helppoon kysymykseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako Raamattuun vetoamalla sanoa julkisesti solvata juutalaisia kyykäärmeen sikiöiksi ja sanoa heidän olevan itse Saatanasta?

        Mitä vastaa uskis ja Arto tähän helppoon kysymykseen?

        Ei saa eikä siellä niin tehdäkään.


    • Anonyymi

      Poistettu 19
      mahtaako olla asialla, mukamas uskovainen vai mikä lie pelkuri!

    • Anonyymi

      Poistettu 23
      mahtaako olla asialla, mukamas uskovainen vai mikä lie pelkuri!

      Mahtaa joku pelätä!

    • Anonyymi

      Nykyisten normien mukaan kristittyjen jumala olisi selkeä rasisti. Valitsee yhden kansan joka on muita ylempi ja saa ikuisen siunauksen.

      Ei silti mikään varsinainen yllätys. Kansa joiden kirjoituksista kootaan kirja, niin kirjan sankarit tuskin löytyvät muualta kuin oman kansan keskuudesta.

    • Anonyymi

      Vapaat suunnat kovin ihailevat juutalaisia ja heidän valtiotaan Israelia. Kukaan ei kiellä, etteikö Jeesus olisi ollut juutalainen tai etteikö Jumala olisi valinnut juutalaisia omaksi kansakseen. Mutta tämä oma kansa tapatti hänen rakkaan poikansa Jeesuksen, jonka Jumala lähetti koko maailmalle pelastukseksi - ei ainoastaan juutalaisille. Tämä kovapäinen kansa on kieltänyt Hänen poikansa jo parituhatta vuotta ja väittänyt, että Jumala on valehdellut. Kuinka siis joku voi ihailla Israelia ja juutalaisia uskonnollisesti? Jos menet julistamaan Israeliin ja kertomaan, että Jeesus Nasaretilainen, juutalainen hänkin, todellakin oli Jumalan poika, sinut vaiennetaan ja sinua solvataan. Juutalainen ei vieläkään tunnusta omaa Messiastaan. Odotellaan vain jotakin yhteiskunnallista Messiasta, joka laittaa Israelin uuteen kukoistukseen taloudellisesti ja sotilaallisesti.

      • Anonyymi

        Totta kirjoitat.

        Mutta eiköhän kaikki oleellinen ole tässä ketjussa jo kirjoitettu, koskien molempia osapuolia.

        Tämä ketju on viritetty ansa kristittyjä vastaan. Meitä vastaan heitetään vapaasti syytöksiä ja jos yhtään varomattomasti vastaat, voidaan se tulkita "antisemitismiksi". En tiedä, onko se kriminalisoitu Suomen laissa. Mutta antikristillisyys, ei varmasti ole.

        Joten kristityn on vaarallista puolustautua.
        Ei uutta.

        Joten antaa antikristittyjen / hellareiden / uskiksen. mollata meitä. Tämä raamatullisesti ja uusitestamentillisesti suorastaan kuuluu asiaan.


      • Ei kukaan odota messiasta joka laittaa Israelin kukoistukseen e taloudellisesti ja sotilaallisesti mutta odotetaan sitä mitä JHWH lupasi: Daavidin jälkeläistä joka tuo rauhan maailman ja turvallisuuden,silloin Israelkin asuu turvassa, ei sitä enää vainota eikä uhata .
        Mitä väärää tai pahaa on alkuperäisessä ilmoituksessa ja siinä mitä JHWH itsestään sanoo: että hän on yksi, ei ole ihminen, ei kuole eikä muutu eikä vaihda nimeäänkään ja on ainoa pelastaja. Kristinusko saa totta kai vapaasti olla erimieltä, me emme teitä käännytä, mutta emme myös luovu omastamme. Omamme oli ensin.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Ei kukaan odota messiasta joka laittaa Israelin kukoistukseen e taloudellisesti ja sotilaallisesti mutta odotetaan sitä mitä JHWH lupasi: Daavidin jälkeläistä joka tuo rauhan maailman ja turvallisuuden,silloin Israelkin asuu turvassa, ei sitä enää vainota eikä uhata .
        Mitä väärää tai pahaa on alkuperäisessä ilmoituksessa ja siinä mitä JHWH itsestään sanoo: että hän on yksi, ei ole ihminen, ei kuole eikä muutu eikä vaihda nimeäänkään ja on ainoa pelastaja. Kristinusko saa totta kai vapaasti olla erimieltä, me emme teitä käännytä, mutta emme myös luovu omastamme. Omamme oli ensin.

        Ymmärrän, että juutalaisuskontoinen näkee asian noin. Kristitty taas näkee uskomme olevan tietyllä tavoin yhtä. Eli, että kyseessä on Jumalan lupaus Israelille ja että apostolinen kristinusko on suoraa jatketta ennen Jeesusta olleelle juutalaisuudelle.

        Koska te ette tunnustaneet Häntä, tämä sanoma levitettiin pakanoille. Meidän saatuamme tämän uskon ja evankeliumin, se tietenkin muodostui Kirkoksemme siten kuin pakanat tämän uskon ymmärsivät. Paljon on kristityillä väärinymmärrystä, siksi kristinusko onkin pirstaloitunut niin moneksi kirkkokunnaksi ja lahkoksi. Itse en voisi esim. kuvitellakaan rukoilevani Jeesuksen maallista äitiä, tällaista harhaa eivät Jeesus, eikä juutalaiset apostolit opettaneet!

        Pakanakristityillä on siis myös oma vastuu etsiä oikea usko ja oppi. Nk. VT monissa kohdin, ikäinkuin salaisesti, piilossa, puhuu Jeesuksesta. Jeesus on juuri kuvailemasi kaltainen Messias: Kuningasten Kuningas ja Rauhan Ruhtinas. Jumala (Immanuel / Jumalan Poika) ihmisten keskellä. Hän antaa ja levittää taivaallisen pelastuksen ja rauhan yksilöihmisten kautta, kullekin yksilölle: kyseessä on pelastus joka leviää yksilöstä toiseen, ei uskonto- / kirkkokunnittain. Uskonto / kirkkokunta voi levittää tätä sanomaa, mutta se on uskottava yksilötasolla.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Ei kukaan odota messiasta joka laittaa Israelin kukoistukseen e taloudellisesti ja sotilaallisesti mutta odotetaan sitä mitä JHWH lupasi: Daavidin jälkeläistä joka tuo rauhan maailman ja turvallisuuden,silloin Israelkin asuu turvassa, ei sitä enää vainota eikä uhata .
        Mitä väärää tai pahaa on alkuperäisessä ilmoituksessa ja siinä mitä JHWH itsestään sanoo: että hän on yksi, ei ole ihminen, ei kuole eikä muutu eikä vaihda nimeäänkään ja on ainoa pelastaja. Kristinusko saa totta kai vapaasti olla erimieltä, me emme teitä käännytä, mutta emme myös luovu omastamme. Omamme oli ensin.

        Ymmärrän, että juutalaisuskontoinen näkee asian noin. Kristitty taas näkee uskomme olevan tietyllä tavoin yhtä. Eli, että kyseessä on Jumalan lupaus Israelille ja että apostolinen kristinusko on suoraa jatketta ennen Jeesusta olleelle juutalaisuudelle.

        Koska te ette tunnustaneet Häntä, tämä sanoma levitettiin pakanoille. Meidän saatuamme tämän uskon ja evankeliumin, se tietenkin muodostui Kirkoksemme siten kuin pakanat tämän uskon ymmärsivät. Paljon on kristityillä väärinymmärrystä, siksi kristinusko onkin pirstaloitunut niin moneksi kirkkokunnaksi ja lahkoksi. Itse en voisi esim. kuvitellakaan rukoilevani Jeesuksen maallista äitiä, tällaista harhaa eivät Jeesus, eikä juutalaiset apostolit opettaneet!

        Pakanakristityillä on siis myös oma vastuu etsiä oikea usko ja oppi. Nk. VT monissa kohdin, ikäinkuin salaisesti, piilossa, puhuu Jeesuksesta. Jeesus on juuri kuvailemasi kaltainen Messias: Kuningasten Kuningas ja Rauhan Ruhtinas. Jumala (Immanuel / Jumalan Poika) ihmisten keskellä. Hän antaa ja levittää taivaallisen pelastuksen ja rauhan yksilöihmisten kautta, kullekin yksilölle: kyseessä on pelastus joka leviää yksilöstä toiseen, ei uskonto- / kirkkokunnittain. Uskonto / kirkkokunta voi levittää tätä sanomaa, mutta se on uskottava yksilötasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, että juutalaisuskontoinen näkee asian noin. Kristitty taas näkee uskomme olevan tietyllä tavoin yhtä. Eli, että kyseessä on Jumalan lupaus Israelille ja että apostolinen kristinusko on suoraa jatketta ennen Jeesusta olleelle juutalaisuudelle.

        Koska te ette tunnustaneet Häntä, tämä sanoma levitettiin pakanoille. Meidän saatuamme tämän uskon ja evankeliumin, se tietenkin muodostui Kirkoksemme siten kuin pakanat tämän uskon ymmärsivät. Paljon on kristityillä väärinymmärrystä, siksi kristinusko onkin pirstaloitunut niin moneksi kirkkokunnaksi ja lahkoksi. Itse en voisi esim. kuvitellakaan rukoilevani Jeesuksen maallista äitiä, tällaista harhaa eivät Jeesus, eikä juutalaiset apostolit opettaneet!

        Pakanakristityillä on siis myös oma vastuu etsiä oikea usko ja oppi. Nk. VT monissa kohdin, ikäinkuin salaisesti, piilossa, puhuu Jeesuksesta. Jeesus on juuri kuvailemasi kaltainen Messias: Kuningasten Kuningas ja Rauhan Ruhtinas. Jumala (Immanuel / Jumalan Poika) ihmisten keskellä. Hän antaa ja levittää taivaallisen pelastuksen ja rauhan yksilöihmisten kautta, kullekin yksilölle: kyseessä on pelastus joka leviää yksilöstä toiseen, ei uskonto- / kirkkokunnittain. Uskonto / kirkkokunta voi levittää tätä sanomaa, mutta se on uskottava yksilötasolla.

        Tuo tilanne, että Israel saa elää rauhassa, eikä teitä enää vainota, on myös monien kristittyjen (ei kaikkien) tunnustama asia.

        Ensin tulee maan päälle väärä messias, nk. Antikristus, johon monet uskovat. Hän ei kuitenkaan ole Jumalan lähettämä. Tämä väärä messias saa paljon pahaa aikaan. Kun aika on, Jeesus Messias tulee, ei enää maanpäällisenä ihmisenä, vaan astuen alas Taivaista (jonne Hän nk. helatorstaipäivänä ylösnousi), Hän tuhoaa Antikristuksen ja silloin juutalaisetkin ymmärtävät, että tässä on Itse Jumala Israelin Kuninkaana.

        Meillä, kristityillä ja juutalaisilla, on silloin yhteinen usko ja maan päällä vallitsee 1000-vuotinen rauha.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, että juutalaisuskontoinen näkee asian noin. Kristitty taas näkee uskomme olevan tietyllä tavoin yhtä. Eli, että kyseessä on Jumalan lupaus Israelille ja että apostolinen kristinusko on suoraa jatketta ennen Jeesusta olleelle juutalaisuudelle.

        Koska te ette tunnustaneet Häntä, tämä sanoma levitettiin pakanoille. Meidän saatuamme tämän uskon ja evankeliumin, se tietenkin muodostui Kirkoksemme siten kuin pakanat tämän uskon ymmärsivät. Paljon on kristityillä väärinymmärrystä, siksi kristinusko onkin pirstaloitunut niin moneksi kirkkokunnaksi ja lahkoksi. Itse en voisi esim. kuvitellakaan rukoilevani Jeesuksen maallista äitiä, tällaista harhaa eivät Jeesus, eikä juutalaiset apostolit opettaneet!

        Pakanakristityillä on siis myös oma vastuu etsiä oikea usko ja oppi. Nk. VT monissa kohdin, ikäinkuin salaisesti, piilossa, puhuu Jeesuksesta. Jeesus on juuri kuvailemasi kaltainen Messias: Kuningasten Kuningas ja Rauhan Ruhtinas. Jumala (Immanuel / Jumalan Poika) ihmisten keskellä. Hän antaa ja levittää taivaallisen pelastuksen ja rauhan yksilöihmisten kautta, kullekin yksilölle: kyseessä on pelastus joka leviää yksilöstä toiseen, ei uskonto- / kirkkokunnittain. Uskonto / kirkkokunta voi levittää tätä sanomaa, mutta se on uskottava yksilötasolla.

        Ei messiasta tarvitse tunnustaa, hän on ihminen joka tekee työnsä ja siinä se . Hepr raamattu ei puhu Jeesuksesta, ei messias tietenkään tuo mitään pelastumista emmehän mihinkään helvettiin menossakaan. Messias on ihminen joka ei myöskään toimi millään taivallisella tasolla vaan täällä maan päällä . Jumalalla ei ole poikaa.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Ei messiasta tarvitse tunnustaa, hän on ihminen joka tekee työnsä ja siinä se . Hepr raamattu ei puhu Jeesuksesta, ei messias tietenkään tuo mitään pelastumista emmehän mihinkään helvettiin menossakaan. Messias on ihminen joka ei myöskään toimi millään taivallisella tasolla vaan täällä maan päällä . Jumalalla ei ole poikaa.

        Aivan. Kerroinkin vain Jeesuksen Itsensä ja apostolien version asiasta. ✨🙂


      • ”Juutalainen ei vieläkään tunnusta omaa Messiastaan. Odotellaan vain jotakin yhteiskunnallista Messiasta…”


        Aivan kuten VT kertoo.

        Mutta miksi nuo asenteet ovat tulleet tuollaisiksi?

        On uskovia, joiden mukaan Jeesus tulee kun kaikki juutalaiset ovat kerätty yhteen valtioon ja kääntyneet kristityiksi – eli luopuneet omasta uskostaan. Näitä on eri versioita, joista ”Dispensationalismin kannattajat uskovat, että Israelin kansakunnalla on Jumalan pelastussuunnitelmassa erillinen rooli kristillisen kirkon rinnalla ja että Jumala täyttää Vanhassa testamentissa esitetyt lupaukset Israelille kansakuntana.”
        ”Jumalan lupaukset koskevat maata, joka tulevaisuudessa toteutuu tuhatvuotisena valtakuntana, josta Kristus hallitsee maailmaa Jerusalemista käsin.” (Lähde Wikistä)

        Toinen malli on se, missä näistä kahdesta uskonnosta on tehty synteesi, ja perusideologiana on, että kun kaikki juutalaiset ovat käännytetty kristinuskoon, vasta siten jeesus voi tulla.

        Vastaavaa on kristillinen sionismi, joka on lähinnä’ ideologia ja poliittinen liike. Amerikkalaisen kristityn sionistin Michael Evansin mukaan ”kun tuemme Israelia, tuemme ainoaa maailman valtiota, joka Jumala itse on perustanut. Jos emme tue Israelia, menetämme Jumalan siunauksen ja häviämme sodassa terrorismia vastaan”. Tämän vuoksi koska Jeesus voi palata vain Israeliin, niin alueiden pitää pysyä juutalaisten hallinnassa.

        Nämä eivät kuulu perinteiseen kristinuskoon, vaan ova uusia näkemyskiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tilanne, että Israel saa elää rauhassa, eikä teitä enää vainota, on myös monien kristittyjen (ei kaikkien) tunnustama asia.

        Ensin tulee maan päälle väärä messias, nk. Antikristus, johon monet uskovat. Hän ei kuitenkaan ole Jumalan lähettämä. Tämä väärä messias saa paljon pahaa aikaan. Kun aika on, Jeesus Messias tulee, ei enää maanpäällisenä ihmisenä, vaan astuen alas Taivaista (jonne Hän nk. helatorstaipäivänä ylösnousi), Hän tuhoaa Antikristuksen ja silloin juutalaisetkin ymmärtävät, että tässä on Itse Jumala Israelin Kuninkaana.

        Meillä, kristityillä ja juutalaisilla, on silloin yhteinen usko ja maan päällä vallitsee 1000-vuotinen rauha.

        Jumalahan on aina ollut Israelin kuninkaana ehdoin jotka JHWH itse on ilmoittanut, JHWH ei inkarnoidu eikä kuole eikä hänellä ole poikaa.
        En ihan ymmärrä mikä on "antivoideltu"? Tuhatvuotinen rauha joka taas päättyy sotaan? Uskontomme ovat perusteiltaan niin erilaiset ettei niistä millään saa yhtä enkä edes ymmärrä miksi pitäisi. Voimme silti elää sovussa.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Jumalahan on aina ollut Israelin kuninkaana ehdoin jotka JHWH itse on ilmoittanut, JHWH ei inkarnoidu eikä kuole eikä hänellä ole poikaa.
        En ihan ymmärrä mikä on "antivoideltu"? Tuhatvuotinen rauha joka taas päättyy sotaan? Uskontomme ovat perusteiltaan niin erilaiset ettei niistä millään saa yhtä enkä edes ymmärrä miksi pitäisi. Voimme silti elää sovussa.

        Antikristus on (meidän, kristittyjen näkäkulmastamme) Jeesuksen Kristuksen vastainen henkilö, ei siis kirjaimellisesti tarkoittaen vain "antivoideltua", vaikka Kristus sanana voideltua merkitseekin. Tietenkin antikristus MYÖS on antivoideltu, eli ei Jumalasta lähtöinen. Mutta hänen olemuksensa on Jeesus-vastaisuus, kristinuskon pyhien asioiden aktiivinen vastaisuus, joita hän pilkkaa ja alkaa myös todenteolla vainota.

        Estenkin UT:n Ilmestyskirja (joka on hurjaa luettavaa) kertoo tästä. Myös Jeesus ennusti tästä henkilöstä.

        1. Joh. 2:18
        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

        1. Joh. 2:22
        Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.

        2. Joh. 1:7
        Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Ilm. 12:9
        Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

        Ilmestyskirja:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

        Tässä kirjeessä Paavali (Saulus Tarsolainen, aiemmin farisealaisiin kuulunut juutalainen) varoittaa ja ennustaa kristityille tulevasta villitsijästä, "laittomasta", Antikristuksesta, jonka Jeesus / Messias / Jumalan Poika / JHWH sittemmin tulee "suunsa henkäyksellä" tuhoamaan:

        2. Tessalonikalaiskirje 2:
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
        14 Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
        15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
        16 Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
        17 lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.
        *


      • Anonyymi kirjoitti:

        Antikristus on (meidän, kristittyjen näkäkulmastamme) Jeesuksen Kristuksen vastainen henkilö, ei siis kirjaimellisesti tarkoittaen vain "antivoideltua", vaikka Kristus sanana voideltua merkitseekin. Tietenkin antikristus MYÖS on antivoideltu, eli ei Jumalasta lähtöinen. Mutta hänen olemuksensa on Jeesus-vastaisuus, kristinuskon pyhien asioiden aktiivinen vastaisuus, joita hän pilkkaa ja alkaa myös todenteolla vainota.

        Estenkin UT:n Ilmestyskirja (joka on hurjaa luettavaa) kertoo tästä. Myös Jeesus ennusti tästä henkilöstä.

        1. Joh. 2:18
        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

        1. Joh. 2:22
        Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.

        2. Joh. 1:7
        Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.

        Ilm. 12:9
        Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

        Ilmestyskirja:
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

        Tässä kirjeessä Paavali (Saulus Tarsolainen, aiemmin farisealaisiin kuulunut juutalainen) varoittaa ja ennustaa kristityille tulevasta villitsijästä, "laittomasta", Antikristuksesta, jonka Jeesus / Messias / Jumalan Poika / JHWH sittemmin tulee "suunsa henkäyksellä" tuhoamaan:

        2. Tessalonikalaiskirje 2:
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
        14 Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
        15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
        16 Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
        17 lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.
        *

        Tämä antikristus on sekin yksin kristillistä oppia, hepr. raamatun mukaan ei ole tuollaista ollenkaan.
        Näitä kahta uskontoa ei mitenkään voi yhdistää, kaikista perusasioista meillä on eri käsitys, siitä kuka ja mikä on Jumala, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen, mikä on syntiä, millainen on ihminen ja millainen on messias, onko jotain pahaa vastavoimaa jumalalle joka olisi jonkinlainen tämän maailman valtias.


      • "Tämä kovapäinen kansa on kieltänyt Hänen poikansa jo parituhatta vuotta ja väittänyt, että Jumala on valehdellut. Kuinka siis joku voi ihailla Israelia ja juutalaisia uskonnollisesti? Jos menet julistamaan Israeliin ja kertomaan, että Jeesus Nasaretilainen, juutalainen hänkin, todellakin oli Jumalan poika, sinut vaiennetaan ja sinua solvataan. Juutalainen ei vieläkään tunnusta omaa Messiastaan. Odotellaan vain jotakin yhteiskunnallista Messiasta, joka laittaa Israelin uuteen kukoistukseen taloudellisesti ja sotilaallisesti."

        Kovapäinen kansa kieltäytyy uskomasta että sen oma Jumala valehteli kun ilmoitti että on yksi, ei vaihda nimeään, ei kuole, ei ole ihminen ja valitsee joskus jonkun Davidin sukuisen miehen voidellukseeen tuomaan rauhan maailmaan.
        Jos Israelin uskonto ei olekaan totta, vaan on omaa keksintöä muiden muinaisten lähi-idän uskontojen tapaan, sillä erotuksella että juutalainen kansa toisin kuin muut tuolloiset pikkukansat uskontoineen selvisi hengissä sekä kristinuskon että islamin käännytysyrityksistä , olisi mukava tietää mihin kristinusko perustaa ajatuksensa Jeesuksesta messiaana jos lähtökohtana on että JHWH: ea joko ei ole, tai hän ilmoitti asioita jotka eivät ole totta.


      • "Tämä kovapäinen kansa on kieltänyt Hänen poikansa jo parituhatta vuotta ja väittänyt, että Jumala on valehdellut. Kuinka siis joku voi ihailla Israelia ja juutalaisia uskonnollisesti? Jos menet julistamaan Israeliin ja kertomaan, että Jeesus Nasaretilainen, juutalainen hänkin, todellakin oli Jumalan poika, sinut vaiennetaan ja sinua solvataan. Juutalainen ei vieläkään tunnusta omaa Messiastaan. Odotellaan vain jotakin yhteiskunnallista Messiasta, joka laittaa Israelin uuteen kukoistukseen taloudellisesti ja sotilaallisesti."

        Kovapäinen kansa kieltäytyy uskomasta että sen oma Jumala valehteli kun ilmoitti että on yksi, ei vaihda nimeään, ei kuole, ei ole ihminen ja valitsee joskus jonkun Davidin sukuisen miehen voidellukseeen tuomaan rauhan maailmaan.
        Jos Israelin uskonto ei olekaan totta, vaan on omaa keksintöä muiden muinaisten lähi-idän uskontojen tapaan, sillä erotuksella että juutalainen kansa toisin kuin muut tuolloiset pikkukansat uskontoineen selvisi hengissä sekä kristinuskon että islamin käännytysyrityksistä , olisi mukava tietää mihin kristinusko perustaa ajatuksensa Jeesuksesta messiaana jos lähtökohtana on että JHWH: ea joko ei ole, tai hän ilmoitti asioita jotka eivät ole totta.


      • JHWH ilmoitti että on yksi, on ainoa Jumala, ei muuta nimeään, ei kuole,on aina sama eikä ole ihminen eikä ketään muuta kuin häntä, JHWH:ea, saa palvella. Samoin että hän valitsee joskus palvelijakseen Davidin sukuisen miehen joka toiminnallaan tuo rauhan maailmaan ja turvan Israelille sen vihollisilta. Mikä näistä kristinuskon mukaan on totta? Juutalaisuuden mukaan kaikki on totta siksi emme voi koskaan kääntyä kristityiksi. On vain JHWH, ei ketään muuta.


    • Anonyymi

      Mitä yhteistä on kristinuskolla ja kohinoor-hiotulla zirkonilla?

    • Anonyymi

      Miksi kukaan rakastaisi sitä porukkaa joka tapatti Jeesuksen Kristuksen.? Ei ainakaan kukaan kristitty. Muslimeista en tiedä.

      • Anonyymi

        Kristinuskon teologia näkee mm. tietynlaisen paradoksin kulkevan läpi Raamatun historian: esim. jokin paha, samaan aikaan, toisin nähtynä hyvä. Jokin suuri ja mahtava: samalla pieni ja mitätön. (Esim. Daavid ja Goljat). Jeesus, aviottomana syntynyt "puusepän poika", pilkattu: Juutalaisten Kuningas, koko maailman Vapahtaja. Ym.

        Jeesuksen kuolema oli tuolloisen juutalaisen papiston aikaansaama, joskaan he itse eivät suorittaneet itse teloitusta, vaan teettivät sen roomalaisilla. Ylipappi Kaifas, tajuamatta sanojensa profeetallisuutta: "On parempi että yksi kuolee kansan edestä, kuin että koko kansa hukkuu." Siis tapattaessaan Kristuksen, hän, Jerusalemin temppelin ylipappi, (tietämättään) pelasti koko ihmiskunnan / "kansan". Hän ajatteli pelastuksen poliittisesti kohtaavan vain Israelia, ymmärtämättä sanojensa koko hengellistä laajuutta.

        Entä, jos Jeesus ei olisi kuollut? Meillä pakanoilla ei olisi Messiasta. Jeesuksen kuolemassa ja ylösnousemuksessa Hän tuli "koko kansan" / maailman pelastajaksi.

        Jeesus syntyi kuollakseen Ristillä.

        On siis ymmärtämätöntä meidän pakanoiden "vihata" juutalaisia Jeesuksen kuoleman tähden. Me kaikki olemme tässä asiassa nk. jälkiviisaita. Tämä asia on yksin heidän ja Jumalan välinen. He tekivät väärin, samalla oikein.

        Jokainen, joka tunnustaa Jeesuksen Pelastajakseen on Kristuksen murhaaja, sillä meidän kunkin pelastus riippuu juurikin uskostamme Hänen sovituskuolemaansa. Eikä yksin sovituskuolema, vaan koko Kristuksen sovitustyö on paljon enemmänkin: mm. Pyhän Hengen voimineen ja armolahjoineen, lahjavanhurskautuksineen.

        Jeesus kuoli myös minunkin syntieni tähden, sovitti ne Jumalan edessä. Siis, uskoni tähden: minäkin olen Kristuksen murhaaja. 😔
        *


      • Se porukka on kuollut jo ajat sitten. Voit hellittää jo 😃


    • Anonyymi

      Ehkä parhaita asiantuntijoita tässä VT ja UT asiassa ovat niin sanotut messiaaniset juutalaiset eli he, jotka ovat juutalaisia alkuperältään, mutta ovat ottaneet Jeesuksen vastaan juutalaisena vapahtajanaan. Näiden puheita katselen aina suurella mielenkiinnolla tv 7:sta, jota en nykyisin oikein muuten juuri katselekaan. Minua kiinnostaa erityisen paljon heidän teologinen näkemyksensä ja kokemuksensa. Juutalaisen ja kristityn me toki tunnemme jo muutoinkin, mutta on mielenkiintoista aina havaita, kuinka syvällisesti messiaaniset juutalaiset aina analysoivat Raamattua. Hehän ovat näet lapsesta saakka tunteneet ns. Vanhan testamentin, mutta tutustuttuaan Uuteen testamenttiin he pystyvät hyppelemään sinne tänne ja löytämään johdonmukaisuuksia VT:n ja UT:n välillä. Heille UT on VT:n jatke.

      • En ole lukenut ainuttakaan näiden nk messiaanisten kirjoitusta jossa näkyisi mikään hepr raamatun tuntemus. Minusta he ovatkin kristittyjä jotka häpeävät sitä ja yrittävät selittää että ovatkin yhä juutalaisia.


      • dikduk kirjoitti:

        En ole lukenut ainuttakaan näiden nk messiaanisten kirjoitusta jossa näkyisi mikään hepr raamatun tuntemus. Minusta he ovatkin kristittyjä jotka häpeävät sitä ja yrittävät selittää että ovatkin yhä juutalaisia.

        He ovat krittyjä, jotka tosiaan yrittävät elää kuten juutalaiset, tosin vain joiltakin osin.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        He ovat krittyjä, jotka tosiaan yrittävät elää kuten juutalaiset, tosin vain joiltakin osin.

        No, on olemassa niitä nk. aidosti messiaanisia juutalaisia, eli juutalaissyntyisiä, jotka tunnustavat Jeesuksen.

        Näitä messiaanisia ryhmiä on sitten erilaisia, eikä heidän monetkaan opit ole samat kuin kristinuskossa, esim. Ruotsin juutalaismessiaaniset eivät tunnuta Jeesusta Jumalan Pojaksi, vaan ainoastaan jonkinlaiseksi profeetaksi. Eli kristittyjä he eivät ole. Eivät tosin juutalaisiakaan, vaan kyseessä on uususkonto.

        Näitä matkimaan, eli nk. keräämään rusinoita pullasta, on sitten laittautunut lauma juutalaisia kadehtivia, mitä lie "kristittyjä", kutsuen myös itseään "messisaanisiksi", joita he tietenkään eivät voi olla. Nämä sitten ovat kehitelleet ihan omat "messiaaniset" juttunsa, viettäen esim "Lehtimajan juhlaa"... kristillisesti, vaikkei tuo juhla liity mitenkään kristittyihin, vaan on juutalaisen kansan oma juhla. Olen itse aikoinaan ollut jonkinlaisena hyyryläisenä näissä oikeiden juutalaisten juhlissa: kohteliaasti nakerrellut halepullan palaa ja siemaissut viintä päälle, tajuamatta koko jutusta paljonkaan, yrittämättäkään esittää muuta kuin mitä olin. Israelissa Marokon juutalaisten ystävieni luona heidän isänsä luki rukouksiaan ja ruoka oli marokkolaisittain aika tulista. Kyseessä taisi olla paastopäivä Jom Kippurin jälkeinen ilta-ateria. Muistan vahvasti maustetut kääryleet nimeltä cigarettes.

        Juutalaisia tulee kunnioittaa juutalaisina ja goj'n on ymmärrettävä oma paikkansa tarinassa.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        He ovat krittyjä, jotka tosiaan yrittävät elää kuten juutalaiset, tosin vain joiltakin osin.

        Eli onko se näin, että yksikään juutalainen ei koskaan tule tunnustamaan Jeesus Nasaretilaista Messiaaksi ja Jumalan pojaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli onko se näin, että yksikään juutalainen ei koskaan tule tunnustamaan Jeesus Nasaretilaista Messiaaksi ja Jumalan pojaksi?

        Tottakai on myös juutalaissyntyisiä, jotka tunnustavat Kristusta samoin kuin kristitytkin. Silloin he ovat uskoltaan kristittyjä, eivät "juutalaisia". Juutalaisuus on aktiivisesti antikristillinen uskonto, eivätkä rabbiiniset juutalaisuskontoiset itse kutsu Jeesusta Jumalan Pojaksi ja Messiaaksi kutsuvia "juutalaisiksi"! Johan jo tässäkin ketjussa, dikdukin kirjoituksissa, tämä selviää.

        Myös messiaaniset ovat kristittyjen vastaisia, eli meidän kristillisten kirkkojemme oppeja tunnustavia vastaan. TV7:lla vuosia sitten joku, muist. Jad Ha-Shmonan messiaaninen juutalainen sanoi jokseenkin näin (tarkkaa sanamuotoa en muista): "Emme ole kristittyjä, he pysyvät vihollisinamme. He vainosivat meitä, emmekä me halua kuulua heihin." Se, mitä jotkut pahat ihmiset ovat tehneet heille, on näille suurempi asia, kuin tunnustaa Kristusta kuten kristityt. Ihminen ensin, sitten vasta Jumala.

        Kun juutalaiset joskus, suurempana kansanjoukkona, hyväksyy Jeesuksen Messiaakseen, en tiedä, millä nimellä heitä silloin kutsutaan. Ovatko he "juutalaisia", vaikkakin tuon uskon olemus on 2000 vuotta ollut aktiivinen antikristillisyys, vai lopetetaanko rabbiinisia juutalaisia kutsumasta juutalaisiksi? Ei ikinä! Rasismia!

        Jo UT:ssa ilmenee, että Jeesuksen tunnustavia kutsuttiin ja kutsutaan kristityiksi. Juutalaiset olivat eri joukko. Kristittyihin voivat kuulua kaikki, niin juutalaiset kuin pakanatkin (gojimit).


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, on olemassa niitä nk. aidosti messiaanisia juutalaisia, eli juutalaissyntyisiä, jotka tunnustavat Jeesuksen.

        Näitä messiaanisia ryhmiä on sitten erilaisia, eikä heidän monetkaan opit ole samat kuin kristinuskossa, esim. Ruotsin juutalaismessiaaniset eivät tunnuta Jeesusta Jumalan Pojaksi, vaan ainoastaan jonkinlaiseksi profeetaksi. Eli kristittyjä he eivät ole. Eivät tosin juutalaisiakaan, vaan kyseessä on uususkonto.

        Näitä matkimaan, eli nk. keräämään rusinoita pullasta, on sitten laittautunut lauma juutalaisia kadehtivia, mitä lie "kristittyjä", kutsuen myös itseään "messisaanisiksi", joita he tietenkään eivät voi olla. Nämä sitten ovat kehitelleet ihan omat "messiaaniset" juttunsa, viettäen esim "Lehtimajan juhlaa"... kristillisesti, vaikkei tuo juhla liity mitenkään kristittyihin, vaan on juutalaisen kansan oma juhla. Olen itse aikoinaan ollut jonkinlaisena hyyryläisenä näissä oikeiden juutalaisten juhlissa: kohteliaasti nakerrellut halepullan palaa ja siemaissut viintä päälle, tajuamatta koko jutusta paljonkaan, yrittämättäkään esittää muuta kuin mitä olin. Israelissa Marokon juutalaisten ystävieni luona heidän isänsä luki rukouksiaan ja ruoka oli marokkolaisittain aika tulista. Kyseessä taisi olla paastopäivä Jom Kippurin jälkeinen ilta-ateria. Muistan vahvasti maustetut kääryleet nimeltä cigarettes.

        Juutalaisia tulee kunnioittaa juutalaisina ja goj'n on ymmärrettävä oma paikkansa tarinassa.

        ”No, on olemassa niitä nk. aidosti messiaanisia juutalaisia, eli juutalaissyntyisiä, jotka tunnustavat Jeesuksen.”

        Messiaaninen juutalaisuus on sellainen uusi suuntaus, joka on lähtöisin vapaakirkollisuudesta ja tarkemmin evankelikaalisuudesta 1800 luvun lopulla. Se nousi enemmän suosituksi 1960 luvun jälkeen.

        Seurakuntalaisessa on todella hyvä artikkeli aiheesta. 18.10.2017 ”Messiaanisen juutalaisuuden monet suuntaukset”

        Sen pohjalla on Richard Harveyn väitöskirjasta ”Mapping Messianic Jewish Theology” ollut artikkeli. Harvey on teologian tohtori ja messiaaninen juutalainen Englannista.

        ”Messiaaninen juutalaisuus on kristinuskon juutalainen muoto ja samanaikaisesti juutalaisuuden kristillinen versio.”
        ”Vasta protestanttinen lähetysinnostus 1800-luvulla herätti kristityissä mielenkiinnon juutalaisuutta kohtaan ja Eurooppaan syntyi heprealaiskristittyjen ryhmiä. Seuraava isompi herääminen ajoittui 1960- ja 70-luvuille…”

        ”Messiaaninen liike ei ole millään tavoin yhtenäinen ilmiö. Useimmat messiaaniset kuitenkin viettävät jollakin tavoin sapattia, ympärileikkaavat poikansa ja viettävät juutalaisia juhlia.”

        Eli tässä liikkeessä on yllättävän monta suuntausta, joita tosin kutsutaan ”kehittyviksi virtauksiksi”.

        ”Messiaanisen liikkeen taustalla näkyy protestanttinen evankelikaalinen vaikutus ja toisaalta halu pureutua juutalaisuuden kysymyksiin.”
        ”Monet messiaaniset ovat saaneet vaikutteita karismaattisuudesta…”

        Teologian tohtori ja messiaaninen juutalainen Richard Harvey: ”Kristillisessä laidassa teologia on lähellä evankelikaalisuutta, jonka keskellä messiaaninen liike on syntynyt, ja toiseen ääripäähän sijoittuvat ne, joiden identiteetti ankkuroituu juutalaiseen sosiaaliseen kenttään ja uskonnolliseen normistoon.”

        Eri suuntauksia ovat nämä:

        1. Juutalainen kristinusko; Kristus-keskeinen, reformoitu näkemys
        2. Dispensationalistinen heprealaiskristillisyys
        3. Israelilainen nationalismi ja Israelin ennalleenasettaminen
        4. Uuden testamentin halacha, karismaattisuus ja evankelikaalisuus
        5. Perinteinen judaismi ja Messias
        6. Postmissionaarinen messiaaninen juutalaisuus
        7. Rabbiininen halacha Uuden testamentin valossa
        8. Messiaaninen rabbiininen ortodoksia


        Näiden lisäksi on myös messiaanista islamia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai on myös juutalaissyntyisiä, jotka tunnustavat Kristusta samoin kuin kristitytkin. Silloin he ovat uskoltaan kristittyjä, eivät "juutalaisia". Juutalaisuus on aktiivisesti antikristillinen uskonto, eivätkä rabbiiniset juutalaisuskontoiset itse kutsu Jeesusta Jumalan Pojaksi ja Messiaaksi kutsuvia "juutalaisiksi"! Johan jo tässäkin ketjussa, dikdukin kirjoituksissa, tämä selviää.

        Myös messiaaniset ovat kristittyjen vastaisia, eli meidän kristillisten kirkkojemme oppeja tunnustavia vastaan. TV7:lla vuosia sitten joku, muist. Jad Ha-Shmonan messiaaninen juutalainen sanoi jokseenkin näin (tarkkaa sanamuotoa en muista): "Emme ole kristittyjä, he pysyvät vihollisinamme. He vainosivat meitä, emmekä me halua kuulua heihin." Se, mitä jotkut pahat ihmiset ovat tehneet heille, on näille suurempi asia, kuin tunnustaa Kristusta kuten kristityt. Ihminen ensin, sitten vasta Jumala.

        Kun juutalaiset joskus, suurempana kansanjoukkona, hyväksyy Jeesuksen Messiaakseen, en tiedä, millä nimellä heitä silloin kutsutaan. Ovatko he "juutalaisia", vaikkakin tuon uskon olemus on 2000 vuotta ollut aktiivinen antikristillisyys, vai lopetetaanko rabbiinisia juutalaisia kutsumasta juutalaisiksi? Ei ikinä! Rasismia!

        Jo UT:ssa ilmenee, että Jeesuksen tunnustavia kutsuttiin ja kutsutaan kristityiksi. Juutalaiset olivat eri joukko. Kristittyihin voivat kuulua kaikki, niin juutalaiset kuin pakanatkin (gojimit).

        "Juutalaisuus on aktiivisesti antikristillinen uskonto", juutalaisuus ei vastusta muita uskontoja eikä edes käännytä niiden jäseniä, mutta jutalaisuus katsoo että juutalaisilla on oikeus pysyä juutalaisina, ei ole syytä, velvollisuutta eikä edes JHWH:n antamaa lupaa kääntyä mihinkään muuhun uskontoon. Omassaan pysyminen ei ole kristinuskon vastustamista.
        Jad Hasmonassa asuu pelkästään kristittyjä joista osa on tuiki tavallisia suomalaisia kristittyjä ja he puhuvat kristittyinä eikä joidenkin yksittäisiä lausuntoja muutoinkaan pidä pitää edes heidän oman ryhmänsä mielipiteenä .

        Juutalaisuuteen voi kääntyä ja juutalaisuus määrittelee itse itsensä, tietenkään silloin muun uskoiset eivät ole juutalaisia vaikka he itse niin väittäisivät. Oletan että ette te kristitytkään pidä vaikkapa hinduja kristittyinä eikä syynä ole rasismi vaan oman uskontonne määritelmät.

        Goijim ei tarkoita pakanoita joka on täysin kristillinen käsite. Goi = kansa, Israel on yksi kansa , goi echad ja muut kansat monikossa ovat goijim. Kaikki uskonnot siihen aikaan kun Israelin uskonto syntyi, olivat etnisiä eikä siihen sisältynyt mitään rasistista, ei käännytystä eikä helvetillä uhkailua.


    • Anonyymi

      Jos nämä Israelin kansalaiset, tv 7:ssa esiintyneet messiaaniset juutalaiset todellakin ovat alkuperältään kristittyjä, niin lopetan ohjelman katsomisen välittömästi ja totean, että minua on huijattu uskonnon nimissä. Muistaakseni siellä oli joku asiallinen kaveri nimeltä Geerson / Gerson etc. jota pidin messiaanisena juutalaisena. Jos hänkin on kristitty, joka esiintyy messiaanisena juutalaisena, niin.....

      • Anonyymi

        Messiaaniset juutalaisethan pääosin ovat kristittyjä, jotka ottavat lisävaikutteita VT:stä ja juutalaisesta traditiosta. Eli kyse on huijauksesta, joka ei ole juutalaisille kovin mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Messiaaniset juutalaisethan pääosin ovat kristittyjä, jotka ottavat lisävaikutteita VT:stä ja juutalaisesta traditiosta. Eli kyse on huijauksesta, joka ei ole juutalaisille kovin mieleen.

        Ensimmäiset kristityt olivat nimenomaan juutalaisia eikä heillä ollut mitään ongelmaa olla kristittyjä juutalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset kristityt olivat nimenomaan juutalaisia eikä heillä ollut mitään ongelmaa olla kristittyjä juutalaisia.

        Ai, ei ollut ongelmia olla kristittyjä juutalaisia?

        Luepa UT uudestaan läpi.

        Kristityt juutalaiset tekivät alusta lähtien pesäeron juutalaisuuteen, sillä juutalaiset tekivät pesäeron heihin jo Jeesuksesta alkaen. He eivät olleet tervetulleita synagoogiin, heitä kivitettiin ja murhautettiin ja näin kristityt alusta alkaen joutuivat perustamaan kristilliset seurakuntansa nk. maan alle, ihan kirjaimellisestikin (katakombit).

        Jo Jeesus toimi osin niin salassa, että juutalaiset tarvitsivat Juudaksen kavaltamaan Hänet.

        Kristityt olivat niin varuillaan, että tunnistivat toisensa vain nk. kala-merkin kautta. Kyseessä oli kirjainyhdistelmä, joka kirjaimittain oli uskontunnustus, viittasi kristittyihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, ei ollut ongelmia olla kristittyjä juutalaisia?

        Luepa UT uudestaan läpi.

        Kristityt juutalaiset tekivät alusta lähtien pesäeron juutalaisuuteen, sillä juutalaiset tekivät pesäeron heihin jo Jeesuksesta alkaen. He eivät olleet tervetulleita synagoogiin, heitä kivitettiin ja murhautettiin ja näin kristityt alusta alkaen joutuivat perustamaan kristilliset seurakuntansa nk. maan alle, ihan kirjaimellisestikin (katakombit).

        Jo Jeesus toimi osin niin salassa, että juutalaiset tarvitsivat Juudaksen kavaltamaan Hänet.

        Kristityt olivat niin varuillaan, että tunnistivat toisensa vain nk. kala-merkin kautta. Kyseessä oli kirjainyhdistelmä, joka kirjaimittain oli uskontunnustus, viittasi kristittyihin.

        Apostolit ja Jessus eivät tehneet pesäeroa juutalaisuuteen vaan kirjanoppineet ja kirkon piispat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit ja Jessus eivät tehneet pesäeroa juutalaisuuteen vaan kirjanoppineet ja kirkon piispat.

        Juuri näin. Kirkko on syyllinen juutalaisvihaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Messiaaniset juutalaisethan pääosin ovat kristittyjä, jotka ottavat lisävaikutteita VT:stä ja juutalaisesta traditiosta. Eli kyse on huijauksesta, joka ei ole juutalaisille kovin mieleen.

        "Messiaaniset juutalaisethan pääosin ovat kristittyjä, jotka ottavat lisävaikutteita VT:stä ja juutalaisesta traditiosta."

        Aivan, he ovat muodostaneet symbiooosin kahden eri uskonnon kesken.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "Messiaaniset juutalaisethan pääosin ovat kristittyjä, jotka ottavat lisävaikutteita VT:stä ja juutalaisesta traditiosta."

        Aivan, he ovat muodostaneet symbiooosin kahden eri uskonnon kesken.

        Ei vaan Jeesus täytyi juutalaisen lain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai, ei ollut ongelmia olla kristittyjä juutalaisia?

        Luepa UT uudestaan läpi.

        Kristityt juutalaiset tekivät alusta lähtien pesäeron juutalaisuuteen, sillä juutalaiset tekivät pesäeron heihin jo Jeesuksesta alkaen. He eivät olleet tervetulleita synagoogiin, heitä kivitettiin ja murhautettiin ja näin kristityt alusta alkaen joutuivat perustamaan kristilliset seurakuntansa nk. maan alle, ihan kirjaimellisestikin (katakombit).

        Jo Jeesus toimi osin niin salassa, että juutalaiset tarvitsivat Juudaksen kavaltamaan Hänet.

        Kristityt olivat niin varuillaan, että tunnistivat toisensa vain nk. kala-merkin kautta. Kyseessä oli kirjainyhdistelmä, joka kirjaimittain oli uskontunnustus, viittasi kristittyihin.

        Kristityt eivät päätyneet katakombeihin Israelin maassa eikä heitä vainottu juutalaisten toimesta vaan muiden. Valtaan päästyään kristityt alkoivat oitis vainota kaikkia muita etenkin meitä juutalaisia . Se rakkauden uskonnosta...
        Synagogiin kristittyjä ei enää päästetty 1.vuosi sadan lopulla mutta silloinhan teillä oli jo paitsi oma jumala ja teologia, omat jumalanpalvelusmenot ja omat kirkotkin. Ainoa syy tulla synagogiin oli käännytys, ettehän te nytkään mene vaikkapa moskeijoihin vaan olette omissa kirkoissanne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset kristityt olivat nimenomaan juutalaisia eikä heillä ollut mitään ongelmaa olla kristittyjä juutalaisia.

        Ei hmisellä voi olla kahta eri uskontoa. Jokaisen uuden uskonnon on perustanut joku/ jotkut johonkin vanhempaa uskontoon kuulunut.
        Israelin uskonto on etninen ensimmäiset kristityt ovat voineet ajatella että kun olemme juutalaiseen kansaan kuuluvia niin uskontomme on juutalainen meidän mukaamme vaikka ei asia niin ollut. Jo ensimmäiset kristityt alkoivat käännyttää juutalaisina pysyneitä ihmisiä kristityiksi joten oli kyse uudesta uskonnossa jossa piti uskoa aivan toisenlaiseen jumalaan kuin juutalaisuuden omissa ilmoituksissa. Miksi piti käännyttää jos kaikki olisivat olleet juutalaisia sen mukaan minkä kirjoitukset sanoivat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Kirkko on syyllinen juutalaisvihaan.

        Väittäisin, että ihmiset itse yleensä, ainakin jollain tavoin, ovat syyllisiä siihen, jos heitä vihataan.

        Syytät kristillistä kirkkoa siitä, miten se reagoi juutalaisten omiin rikoksiin kristittyjä vastaan. Kun puhutte eri vainoista, ette koskaan siitä, mikä lopulta sytytti nuo vainot. Mitä juutalaiset itse ensin tekivät kristittyjä ja yhteiskuntaa vastaan.

        Juutalaisethan eivät jättäneet kristittyjä rauhaan edes diasporassa. Jos jollain seudulla vaikutti kristittyjen yhteisö, juutalaiset, kilisevät kolikkonsa käsissään, saattoivat lahjoa paikallisia viranomaisia vainoamaan heitä, myös tappamaan. Juutalaiset esim. Roomassa vakoilivat ja antoivat viranomaisille ilmi kristittyjä.

        Esim. Venäjän vallankumous oli paljolti juuri ateististen juutalaisten johtama: he halusivat hävittää maailman ehkä kristinuskoisimman keisarikunnan: julmasti tappamalla koko tsaariperheen ja lähisuvun, kaatamalla kristinuskon Venäjällä ja aloittamalla siellä kristittyjen vainot.

        In ale gasn:
        https://www.youtube.com/watch?v=1ft9iuZu0AI

        Romanovien brutaali teloitus:
        https://www.youtube.com/watch?v=uel_RBJUHuU

        Jumala Tsaaria Siunatkoon:
        https://www.youtube.com/watch?v=emNUP3EMu98

        Sisällissodan kenraaleille:
        https://www.youtube.com/watch?v=XY63kF0MHVA

        Tänäpäivänä juutalaisten johtama IMF omistaa koko Ukrainan ja käy sotaansa, Venäjää vastaan, joka luopui ateismista ja on jälleen kristinuskoinen. Ukrainassa on kauan ollut vahva juutalaisasutus, mm. Israelin ent. pääministeri, ateisti Golda Meir oli syntyjään Kiovasta.

        Brother Nathanael - Kuinka IMF todella toimii:
        https://altcensored.com/watch?v=aIfYQhZPXbs

        Onko totuuden sanominen antisemitismiä?

        Entä kristillisen kirkon yksipuolinen syyttäminen antisemitismistä, onko tämä antikristillisyyttä?


      • Anonyymi

        Aamen!


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "Messiaaniset juutalaisethan pääosin ovat kristittyjä, jotka ottavat lisävaikutteita VT:stä ja juutalaisesta traditiosta."

        Aivan, he ovat muodostaneet symbiooosin kahden eri uskonnon kesken.

        Älä puhu paskaa!


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "Messiaaniset juutalaisethan pääosin ovat kristittyjä, jotka ottavat lisävaikutteita VT:stä ja juutalaisesta traditiosta."

        Aivan, he ovat muodostaneet symbiooosin kahden eri uskonnon kesken.

        Ut:ssa ja Jeesuksessa toteutui se minkä VT ennusti. Voihan sitä symbioosiksikin sanoa.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Ei hmisellä voi olla kahta eri uskontoa. Jokaisen uuden uskonnon on perustanut joku/ jotkut johonkin vanhempaa uskontoon kuulunut.
        Israelin uskonto on etninen ensimmäiset kristityt ovat voineet ajatella että kun olemme juutalaiseen kansaan kuuluvia niin uskontomme on juutalainen meidän mukaamme vaikka ei asia niin ollut. Jo ensimmäiset kristityt alkoivat käännyttää juutalaisina pysyneitä ihmisiä kristityiksi joten oli kyse uudesta uskonnossa jossa piti uskoa aivan toisenlaiseen jumalaan kuin juutalaisuuden omissa ilmoituksissa. Miksi piti käännyttää jos kaikki olisivat olleet juutalaisia sen mukaan minkä kirjoitukset sanoivat?

        Kerro ”juutalaisuudesta”.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro ”juutalaisuudesta”.

        Olen jo kertonut ja sinä puolestasi olet kertonut millainen kristitty sinä olet- sinun tavallasi meitä vihaavien "kristittyjen" joukko on onneksi hyvin pieni.
        Lainaan tähän erään jo edes menneen juutalaisen lausuntoa, henkilön joka itse uskoi olevansa Israelille luvattu messias:" Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä".


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Olen jo kertonut ja sinä puolestasi olet kertonut millainen kristitty sinä olet- sinun tavallasi meitä vihaavien "kristittyjen" joukko on onneksi hyvin pieni.
        Lainaan tähän erään jo edes menneen juutalaisen lausuntoa, henkilön joka itse uskoi olevansa Israelille luvattu messias:" Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä".

        Kiertelet. Minulle et ole kertonut,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiertelet. Minulle et ole kertonut,

        Olen kertonut myös niille jotka inhoavat oman uskontonsa juutalaista alkuperää niin paljon että uskaltavat inhonsa esittää vain anonyymeinä. Rupea vaikka hinduksi jos muu ei auta.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Olen kertonut myös niille jotka inhoavat oman uskontonsa juutalaista alkuperää niin paljon että uskaltavat inhonsa esittää vain anonyymeinä. Rupea vaikka hinduksi jos muu ei auta.

        Et sinä mikään juutalainen ole. Olet ihan tavallinen attejuntti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä mikään juutalainen ole. Olet ihan tavallinen attejuntti.

        dikduk kylläkin on Suomen juutalainen. Oma, todellinen asenteesi aitoja juutalaisia kohtaan tuli juuri ilmi. Onhan teidän, heitä kadehtiva, halveksiva asenteenne juutalaisiin nähty jo vuosien ajan muillakin foorumeilla.

        Vaikka kristittynä itse sanonkin suoraan ajatukseni, enkä enää käännä toista poskeani, en ikinä kiistäisi etnisen juutalaisen oikeutta juutalaisuuteen, kuten te helluntaimessiaaniset valhekristityt ja valhejuutalaiset (Saatanan synagooga) olette aina - heidän selkänsä takana - tehneetkin. Minä valitettavan hyvin tunnen teidät. Nyt joutui dikduk uskontonne uhriksi.

        dikduk on juutalainen ja hänellä on oikeus tunnustaa uskoaan siten kuin rabbiininen juutalainen sen tunnustaa. Kristittyjen ja juutalaisten tavat ilmaista uskoaan ovat erilaiset, koska ne jo, näennäiseltä perustaltaan lähtevät eri pohjalta. Kristityillä ei kuitenkaan ole kolmea jumalaa, vaan Yksi.

        Se, kuinka tunnustamme Jumalan kolminaisuuden, ilmenee parhaiten nk. Athanasioksen uskontunnustuksessa (löytyy netistä). Kannattaa samointein tutustua myös nk. Kristuksen kaksiluonto-oppiin. Uskoni tähän ei kuitenkaan estä minua kunnioittamasta juutalaisia ja tunnustamasta samoin:

        "Shemaa Israel, Adonai Eloheinu, Adonai Echat."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiertelet. Minulle et ole kertonut,

        Se mikään juutalainen oo.


      • Anonyymi
        Tanhupallo kirjoitti:

        Se mikään juutalainen oo.

        Ei todellakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä mikään juutalainen ole. Olet ihan tavallinen attejuntti.

        Amen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väittäisin, että ihmiset itse yleensä, ainakin jollain tavoin, ovat syyllisiä siihen, jos heitä vihataan.

        Syytät kristillistä kirkkoa siitä, miten se reagoi juutalaisten omiin rikoksiin kristittyjä vastaan. Kun puhutte eri vainoista, ette koskaan siitä, mikä lopulta sytytti nuo vainot. Mitä juutalaiset itse ensin tekivät kristittyjä ja yhteiskuntaa vastaan.

        Juutalaisethan eivät jättäneet kristittyjä rauhaan edes diasporassa. Jos jollain seudulla vaikutti kristittyjen yhteisö, juutalaiset, kilisevät kolikkonsa käsissään, saattoivat lahjoa paikallisia viranomaisia vainoamaan heitä, myös tappamaan. Juutalaiset esim. Roomassa vakoilivat ja antoivat viranomaisille ilmi kristittyjä.

        Esim. Venäjän vallankumous oli paljolti juuri ateististen juutalaisten johtama: he halusivat hävittää maailman ehkä kristinuskoisimman keisarikunnan: julmasti tappamalla koko tsaariperheen ja lähisuvun, kaatamalla kristinuskon Venäjällä ja aloittamalla siellä kristittyjen vainot.

        In ale gasn:
        https://www.youtube.com/watch?v=1ft9iuZu0AI

        Romanovien brutaali teloitus:
        https://www.youtube.com/watch?v=uel_RBJUHuU

        Jumala Tsaaria Siunatkoon:
        https://www.youtube.com/watch?v=emNUP3EMu98

        Sisällissodan kenraaleille:
        https://www.youtube.com/watch?v=XY63kF0MHVA

        Tänäpäivänä juutalaisten johtama IMF omistaa koko Ukrainan ja käy sotaansa, Venäjää vastaan, joka luopui ateismista ja on jälleen kristinuskoinen. Ukrainassa on kauan ollut vahva juutalaisasutus, mm. Israelin ent. pääministeri, ateisti Golda Meir oli syntyjään Kiovasta.

        Brother Nathanael - Kuinka IMF todella toimii:
        https://altcensored.com/watch?v=aIfYQhZPXbs

        Onko totuuden sanominen antisemitismiä?

        Entä kristillisen kirkon yksipuolinen syyttäminen antisemitismistä, onko tämä antikristillisyyttä?

        ”Väittäisin, että ihmiset itse yleensä, ainakin jollain tavoin, ovat syyllisiä siihen, jos heitä vihataan.”
        ”Kun puhutte eri vainoista, ette koskaan siitä, mikä lopulta sytytti nuo vainot.”
        ”Esim. Venäjän vallankumous oli paljolti juuri ateististen juutalaisten johtama…”
        ”Onko totuuden sanominen antisemitismiä?”

        Nuo väitteet kuuluvat olennaisesti antisemitismiin, eivätkä perustu totuuteen. Se, joka tuntee historiaa, tietää miten asiat todellisuudessa ovat menneet.

        Väitteesi, että vihan kohde olisi aina syyllinen, on täysin perätyön. Kollektiivista vihantunnetta on aina käytetty ihmisten manipuloimiseen ja yleensä poliittisten vallankäytön perusteella. Näin etenkin silloin, kun vihamielisyyttä ohjataan tiettyä ryhmää kohtaa, missä syyllistetään kaikki jonkin yksittäisen henkilön tekemien tekojen vuoksi.

        Viittauksesi Venäjän vallankumoukseen liittyy salaliittoteorioihin (Siionin viisaiden pöytäkirjat, ”kulttuurimarxilaisuus jne.), jotka eivät perustu faktoihin.

        ”Entä kristillisen kirkon yksipuolinen syyttäminen antisemitismistä, onko tämä antikristillisyyttä?”

        Ehkä tavallaan, mutta ne ovat aika hyvin kirjattu ja tiedossa, joten katolisen kirkon juutalaisvainot ovat totta.


      • dikduk kirjoitti:

        Olen kertonut myös niille jotka inhoavat oman uskontonsa juutalaista alkuperää niin paljon että uskaltavat inhonsa esittää vain anonyymeinä. Rupea vaikka hinduksi jos muu ei auta.

        ”Olen kertonut myös niille jotka inhoavat oman uskontonsa juutalaista alkuperää niin paljon että uskaltavat inhonsa esittää vain anonyymeinä.”

        Näin on, olet avannut juutalaisuutta todella hyvin. Usein olen huomannut, miten ne mielikuvat, joita minullakin on ollut, ovat olleet aivan vääriä. Osa toki mennyt ihan oikein.

        Se, mistä väärät mielikuvat ovat peräisin, ainakin osa juuri näiltä jotka väittävät tuntevansa juutalaisuutta, mutta ilmeisesti eivät sitä tunne juuri ollenkaan. Jotenkin osalla taustalla on hyvin erikoinen käsitys, sillä taustalla tosiaan kajastaa juutalaisvastasuutta.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Väittäisin, että ihmiset itse yleensä, ainakin jollain tavoin, ovat syyllisiä siihen, jos heitä vihataan.”
        ”Kun puhutte eri vainoista, ette koskaan siitä, mikä lopulta sytytti nuo vainot.”
        ”Esim. Venäjän vallankumous oli paljolti juuri ateististen juutalaisten johtama…”
        ”Onko totuuden sanominen antisemitismiä?”

        Nuo väitteet kuuluvat olennaisesti antisemitismiin, eivätkä perustu totuuteen. Se, joka tuntee historiaa, tietää miten asiat todellisuudessa ovat menneet.

        Väitteesi, että vihan kohde olisi aina syyllinen, on täysin perätyön. Kollektiivista vihantunnetta on aina käytetty ihmisten manipuloimiseen ja yleensä poliittisten vallankäytön perusteella. Näin etenkin silloin, kun vihamielisyyttä ohjataan tiettyä ryhmää kohtaa, missä syyllistetään kaikki jonkin yksittäisen henkilön tekemien tekojen vuoksi.

        Viittauksesi Venäjän vallankumoukseen liittyy salaliittoteorioihin (Siionin viisaiden pöytäkirjat, ”kulttuurimarxilaisuus jne.), jotka eivät perustu faktoihin.

        ”Entä kristillisen kirkon yksipuolinen syyttäminen antisemitismistä, onko tämä antikristillisyyttä?”

        Ehkä tavallaan, mutta ne ovat aika hyvin kirjattu ja tiedossa, joten katolisen kirkon juutalaisvainot ovat totta.

        "Väitteesi, että vihan kohde olisi AINA syyllinen, on täysin perätön."

        Näin puheitamme muunnellaan. Kirjoitin:
        Väittäisin, että ihmiset itse YLEENSÄ, AINAKIN JOLLAIN TAVOIN, ovat syyllisiä siihen, jos heitä vihataan.

        "Viittauksesi Venäjän vallankumoukseen liittyy salaliittoteorioihin (Siionin viisaiden pöytäkirjat, ”kulttuurimarxilaisuus jne.), jotka eivät perustu faktoihin."

        Minun viittaukseni (toisin kuin minut syyllistetään) ei liittynyt millään tavoin noihin pöytäkirjoihin. Kulttuurimarxilaisuus muutoin on tosiasia, jota itsekin näytät edustavan, mutta en muista siitä (ainakaan tässä ketjussa) maininneeni.

        Esitin väitteeni siltä tosiasialta, että Venäjän vallankumouksen taustalta, - kun jo vallankumouksellisten pelkästään nimiä katsoo -, löytyy runsaasti juutalaisia, vähintäänkin agitaattoreina. Vallankumouksellisuutta oli siis kaikki se vihanlietsonta ja uuden NL:n luominen, hävittetyn kristillisen Venäjän tilalle. Olihan siellä ehkä valtaosa ihan tavallisia ryssiä.

        Katsoitko edellä olevissa linkeissä esim. jiddishinkielisen anarkistilaulun "In ale gasn"? Yleensä laitan väittämieni perään edes jonkinlaiset linkit, joista ahkera totuuden etsijä voi päästä ainakin alkuun.

        Tässä yksi, tunnettu propagandisti. Olen sallinut itsenikin katsoa pari hänen elokuvatuotostaan:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sergei_Eisenstein

        Venäläisin tekstein / Октябрь:
        https://www.youtube.com/watch?v=SK3mNGxkdmM

        Englantilaisin tekstein / October (Ten Days that Shook the World) (1928) movie
        https://www.youtube.com/watch?v=YVuf3T3k-W0

        Ed. elokuva on siis eräänlaista ohjattua dokumenttia vallankumouksesta. Elokuvassa ei muist. ilmene kuka oli ollut mitäkin uskontoa.

        En ole antisemitisti. Mutta puolustan kyllä kristittyjen oikeuksia, uhataan meitä miltä suunnalta tahansa. Olen kuunnellut tuota lässytystä, yksipuolista kristittyjen ja jopa itseni syyttämistä asioista, joihin itse en ole millään tavoin syyllinen, tätä hiljaa kuunnellut vuosikymmenet, mutten enää ole hiljaa vain siitä pelosta, että jos vastaan, minut leimataan antisemitistiksi. Minua on nuorena Israelissa syljetty, kivitetty ja huudeltu herjauksia siksi, että olen kristitty (risti kaulassa, pthyi!) ja oletettu natsi: vaaleat hiukset ja harmaat silmät. Eivätkä talmudien kehoitukset kohdallani yksin noihinkaan rajoittuneet. Olen työskennellyt siellä aikoinaan mm. eri kommunistisilla kibbutzeilla, perustajat ja jäsenet taustaltaan keskieuroopan ja NL:n juutalaisia. Tunnen kommunismiaatteen jopa siltäkin kannalta, joskin myös Suomessa nuorena saanut runsaasti, ateismilla höystettynä, kuulla tätäkin viestintää.

        Tunnen myös tuon juutalaisten taktiikan lietsoa riitakysymys historiasta, jota ei enää ole. Juutalaisella S24 foorumilla ilmoitettiin jokunen vuosi sitten: "Jos et eroa luterilaisesta kirkosta, tunnustat kannattavasi natsien tekoja." Ilmoitin sekä yp:lle että nettipoliisille, mutta asiasta ei syntynyt sen kummempaa. Ei tietenkään. Jätin tuon foorumin, jossa ei kristityn ystävyys kelpaa, sillä me kaikkihan olemme vain pahoja ihmisiä.

        Samaa kirkon ja kristittyjen vastaista propagandaa on tämäkin foorumi puolillaan. Täällä äskettäin sain (ateistilta tai mikä lie) suoran tappouhkauksen, johon en viitsinyt enempää reagoida. Näitä tulee silloin tällöin, joskaan ei aivan kovin usein, vielä.

        Kysymykseen, tunnenko juutalaisia: olen tuntenut heitä läheisesti vähintäänkin satamäärin, etäisemmin tuhansittain. Itsessänikin on muuten muutama pisara tuota valittua verta. Joku, mahd. Venäjän / Baltian juutalainen, kävi esiäidin aitassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Väitteesi, että vihan kohde olisi AINA syyllinen, on täysin perätön."

        Näin puheitamme muunnellaan. Kirjoitin:
        Väittäisin, että ihmiset itse YLEENSÄ, AINAKIN JOLLAIN TAVOIN, ovat syyllisiä siihen, jos heitä vihataan.

        "Viittauksesi Venäjän vallankumoukseen liittyy salaliittoteorioihin (Siionin viisaiden pöytäkirjat, ”kulttuurimarxilaisuus jne.), jotka eivät perustu faktoihin."

        Minun viittaukseni (toisin kuin minut syyllistetään) ei liittynyt millään tavoin noihin pöytäkirjoihin. Kulttuurimarxilaisuus muutoin on tosiasia, jota itsekin näytät edustavan, mutta en muista siitä (ainakaan tässä ketjussa) maininneeni.

        Esitin väitteeni siltä tosiasialta, että Venäjän vallankumouksen taustalta, - kun jo vallankumouksellisten pelkästään nimiä katsoo -, löytyy runsaasti juutalaisia, vähintäänkin agitaattoreina. Vallankumouksellisuutta oli siis kaikki se vihanlietsonta ja uuden NL:n luominen, hävittetyn kristillisen Venäjän tilalle. Olihan siellä ehkä valtaosa ihan tavallisia ryssiä.

        Katsoitko edellä olevissa linkeissä esim. jiddishinkielisen anarkistilaulun "In ale gasn"? Yleensä laitan väittämieni perään edes jonkinlaiset linkit, joista ahkera totuuden etsijä voi päästä ainakin alkuun.

        Tässä yksi, tunnettu propagandisti. Olen sallinut itsenikin katsoa pari hänen elokuvatuotostaan:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sergei_Eisenstein

        Venäläisin tekstein / Октябрь:
        https://www.youtube.com/watch?v=SK3mNGxkdmM

        Englantilaisin tekstein / October (Ten Days that Shook the World) (1928) movie
        https://www.youtube.com/watch?v=YVuf3T3k-W0

        Ed. elokuva on siis eräänlaista ohjattua dokumenttia vallankumouksesta. Elokuvassa ei muist. ilmene kuka oli ollut mitäkin uskontoa.

        En ole antisemitisti. Mutta puolustan kyllä kristittyjen oikeuksia, uhataan meitä miltä suunnalta tahansa. Olen kuunnellut tuota lässytystä, yksipuolista kristittyjen ja jopa itseni syyttämistä asioista, joihin itse en ole millään tavoin syyllinen, tätä hiljaa kuunnellut vuosikymmenet, mutten enää ole hiljaa vain siitä pelosta, että jos vastaan, minut leimataan antisemitistiksi. Minua on nuorena Israelissa syljetty, kivitetty ja huudeltu herjauksia siksi, että olen kristitty (risti kaulassa, pthyi!) ja oletettu natsi: vaaleat hiukset ja harmaat silmät. Eivätkä talmudien kehoitukset kohdallani yksin noihinkaan rajoittuneet. Olen työskennellyt siellä aikoinaan mm. eri kommunistisilla kibbutzeilla, perustajat ja jäsenet taustaltaan keskieuroopan ja NL:n juutalaisia. Tunnen kommunismiaatteen jopa siltäkin kannalta, joskin myös Suomessa nuorena saanut runsaasti, ateismilla höystettynä, kuulla tätäkin viestintää.

        Tunnen myös tuon juutalaisten taktiikan lietsoa riitakysymys historiasta, jota ei enää ole. Juutalaisella S24 foorumilla ilmoitettiin jokunen vuosi sitten: "Jos et eroa luterilaisesta kirkosta, tunnustat kannattavasi natsien tekoja." Ilmoitin sekä yp:lle että nettipoliisille, mutta asiasta ei syntynyt sen kummempaa. Ei tietenkään. Jätin tuon foorumin, jossa ei kristityn ystävyys kelpaa, sillä me kaikkihan olemme vain pahoja ihmisiä.

        Samaa kirkon ja kristittyjen vastaista propagandaa on tämäkin foorumi puolillaan. Täällä äskettäin sain (ateistilta tai mikä lie) suoran tappouhkauksen, johon en viitsinyt enempää reagoida. Näitä tulee silloin tällöin, joskaan ei aivan kovin usein, vielä.

        Kysymykseen, tunnenko juutalaisia: olen tuntenut heitä läheisesti vähintäänkin satamäärin, etäisemmin tuhansittain. Itsessänikin on muuten muutama pisara tuota valittua verta. Joku, mahd. Venäjän / Baltian juutalainen, kävi esiäidin aitassa.

        Ja tämä suorapuheinen kirjoitukseni EI sitten kehoita minkäänlaiseen juutalaisvastaisuuteen. Antaa heidän elää rauhassa.

        Mutta jos nenän eteen kävelee joku ovelannäköinen suunsoittaja, sille saa kyllä samoin tein tarjota takaisin varsin suorat sanat. Ei muuten.

        Itse en ole hyvä kristitty: kun minua lyödään, en enää käännä toista poskeani. 🍏


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Kristityt eivät päätyneet katakombeihin Israelin maassa eikä heitä vainottu juutalaisten toimesta vaan muiden. Valtaan päästyään kristityt alkoivat oitis vainota kaikkia muita etenkin meitä juutalaisia . Se rakkauden uskonnosta...
        Synagogiin kristittyjä ei enää päästetty 1.vuosi sadan lopulla mutta silloinhan teillä oli jo paitsi oma jumala ja teologia, omat jumalanpalvelusmenot ja omat kirkotkin. Ainoa syy tulla synagogiin oli käännytys, ettehän te nytkään mene vaikkapa moskeijoihin vaan olette omissa kirkoissanne.

        Juutalaiset rabbit farisealaiselta taustalta opettivat ensimmäisinä vuosisatoina etenkin toisen temppelin tuhoutumisen jälkeen hyvin vihamielistä oppia etenkin keskuudessaan olleita juutalaiskristittyjä vastaan. Nuo rabbithan alkoivat koota heille itselleen sopivia kirjoituksia aiempien suullisten opetusten pohjalta. Heille ei ollut enää Jumalan sana pyhää, vaan he tekivät siihen oman pimeän syntiturmeluksen tuottamia järjen päätelmiä: sehän on juutalaisten rabbien tulkintamenetelmä, kun Jumalan profeetallinen ilmoitus on heillä lakannut. Syntiturmeluksen vuoksi he kirosivat Jumalan Pyhän Hengen valaisemien juutalaiskristittyjen opetukset profeetallisista pyhistä kirjoituksista. Uskovaisten kristittyjen opetus on näin tässä ajassa elävän elävän Jumalan ohjaamaa toisin kuin kuolleeseen uskoon vajonneilla juutalaisilla rabbeilla, joilla ei ole tällä tavalla tässä ajassa elävä Jumala valaisemassa heitä pyhän Jumalan sanan opetusta.
        Juutalaiset rabbithan kyllä väittävät, että he näkevät; sen vuoksi Jeesus sanoikin heille, että synti pysyy heissä.

        Eikö siellä Amidan 12. rukouksessa ole ollutkin yksi juutalaiskristittyjen vastainen rukous, kun heidät suljettiin pois synagogayhteydestä?
        Toinen esimerkki koskee Eenokin kirjaa (siinä oli kertomuksia enkeleistä, joita rabbit eivät voineet hyväksyä, kun eivät ymmärtäneet 2. temppelin ajan loppupuolen ajankohtaisia asioita).
        100-luvulla elänyt rabbi Simeon ben Jochai julisti kirotuksi jokaisen, joka uskoi tämän kirjan sanoja. Niin kirjan kopiot hävitettiin, ja kauan luultiin, ettei kirjasta ole jäänyt kuin muutama katkelma" (löytyy apokryfikirjat.comista). Galileassa tuon saman rabbin hautapaikalla varsinkin ortodoksijuutalaiset kokoontuvat kaiketi vuosittain juhlimaan ja tanssimaan. Tämä osoittaa erityisen selvästi, miten nuo juutalaiset ovat valinneet pimeyden jo tässä ajassa osakseen vailla elävän Jumalan siunausta ja johdatusta pelkästään synnin pimentämän oman järkensä valon varassa. He ovat jättäytyneet sivuun lavean tien kulkijoiksi Daavidin armoista ja Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin saamista elävän Jumalan suurista lupauksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä suorapuheinen kirjoitukseni EI sitten kehoita minkäänlaiseen juutalaisvastaisuuteen. Antaa heidän elää rauhassa.

        Mutta jos nenän eteen kävelee joku ovelannäköinen suunsoittaja, sille saa kyllä samoin tein tarjota takaisin varsin suorat sanat. Ei muuten.

        Itse en ole hyvä kristitty: kun minua lyödään, en enää käännä toista poskeani. 🍏

        Hyvä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Väitteesi, että vihan kohde olisi AINA syyllinen, on täysin perätön."

        Näin puheitamme muunnellaan. Kirjoitin:
        Väittäisin, että ihmiset itse YLEENSÄ, AINAKIN JOLLAIN TAVOIN, ovat syyllisiä siihen, jos heitä vihataan.

        "Viittauksesi Venäjän vallankumoukseen liittyy salaliittoteorioihin (Siionin viisaiden pöytäkirjat, ”kulttuurimarxilaisuus jne.), jotka eivät perustu faktoihin."

        Minun viittaukseni (toisin kuin minut syyllistetään) ei liittynyt millään tavoin noihin pöytäkirjoihin. Kulttuurimarxilaisuus muutoin on tosiasia, jota itsekin näytät edustavan, mutta en muista siitä (ainakaan tässä ketjussa) maininneeni.

        Esitin väitteeni siltä tosiasialta, että Venäjän vallankumouksen taustalta, - kun jo vallankumouksellisten pelkästään nimiä katsoo -, löytyy runsaasti juutalaisia, vähintäänkin agitaattoreina. Vallankumouksellisuutta oli siis kaikki se vihanlietsonta ja uuden NL:n luominen, hävittetyn kristillisen Venäjän tilalle. Olihan siellä ehkä valtaosa ihan tavallisia ryssiä.

        Katsoitko edellä olevissa linkeissä esim. jiddishinkielisen anarkistilaulun "In ale gasn"? Yleensä laitan väittämieni perään edes jonkinlaiset linkit, joista ahkera totuuden etsijä voi päästä ainakin alkuun.

        Tässä yksi, tunnettu propagandisti. Olen sallinut itsenikin katsoa pari hänen elokuvatuotostaan:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sergei_Eisenstein

        Venäläisin tekstein / Октябрь:
        https://www.youtube.com/watch?v=SK3mNGxkdmM

        Englantilaisin tekstein / October (Ten Days that Shook the World) (1928) movie
        https://www.youtube.com/watch?v=YVuf3T3k-W0

        Ed. elokuva on siis eräänlaista ohjattua dokumenttia vallankumouksesta. Elokuvassa ei muist. ilmene kuka oli ollut mitäkin uskontoa.

        En ole antisemitisti. Mutta puolustan kyllä kristittyjen oikeuksia, uhataan meitä miltä suunnalta tahansa. Olen kuunnellut tuota lässytystä, yksipuolista kristittyjen ja jopa itseni syyttämistä asioista, joihin itse en ole millään tavoin syyllinen, tätä hiljaa kuunnellut vuosikymmenet, mutten enää ole hiljaa vain siitä pelosta, että jos vastaan, minut leimataan antisemitistiksi. Minua on nuorena Israelissa syljetty, kivitetty ja huudeltu herjauksia siksi, että olen kristitty (risti kaulassa, pthyi!) ja oletettu natsi: vaaleat hiukset ja harmaat silmät. Eivätkä talmudien kehoitukset kohdallani yksin noihinkaan rajoittuneet. Olen työskennellyt siellä aikoinaan mm. eri kommunistisilla kibbutzeilla, perustajat ja jäsenet taustaltaan keskieuroopan ja NL:n juutalaisia. Tunnen kommunismiaatteen jopa siltäkin kannalta, joskin myös Suomessa nuorena saanut runsaasti, ateismilla höystettynä, kuulla tätäkin viestintää.

        Tunnen myös tuon juutalaisten taktiikan lietsoa riitakysymys historiasta, jota ei enää ole. Juutalaisella S24 foorumilla ilmoitettiin jokunen vuosi sitten: "Jos et eroa luterilaisesta kirkosta, tunnustat kannattavasi natsien tekoja." Ilmoitin sekä yp:lle että nettipoliisille, mutta asiasta ei syntynyt sen kummempaa. Ei tietenkään. Jätin tuon foorumin, jossa ei kristityn ystävyys kelpaa, sillä me kaikkihan olemme vain pahoja ihmisiä.

        Samaa kirkon ja kristittyjen vastaista propagandaa on tämäkin foorumi puolillaan. Täällä äskettäin sain (ateistilta tai mikä lie) suoran tappouhkauksen, johon en viitsinyt enempää reagoida. Näitä tulee silloin tällöin, joskaan ei aivan kovin usein, vielä.

        Kysymykseen, tunnenko juutalaisia: olen tuntenut heitä läheisesti vähintäänkin satamäärin, etäisemmin tuhansittain. Itsessänikin on muuten muutama pisara tuota valittua verta. Joku, mahd. Venäjän / Baltian juutalainen, kävi esiäidin aitassa.

        ”…että ihmiset itse YLEENSÄ, AINAKIN JOLLAIN TAVOIN, ovat syyllisiä siihen, jos heitä vihataan.”

        Ok, mielestäni tuo kuitenkin on yleistys, joka ei pidä paikkaansa. Ihmiset voivat olla joko itse syyllisiä oman käytöksensä kautta siihen, että heitä kohtaan jotkut tuntevat vihaa. Ajatellaan vaikka rankkoja loukkauksia, väkivaltaa, nöyryyttämistä jne..
        Mutta vihantunteet voi herätä ilman, että kohde olisi siihen syyllinen. Näin se oma mieli tuottaa ajattelun kautta vihan tunteen, jonka syynä voi olla hänen henkilökohtaiset aiemmat kokemukset tai hänen omaksumansa ajattelutapa vaikka jostain lukemastaan.

        Ilmeisesti sinuakin ohjaa tällainen viha ”Minua on nuorena Israelissa syljetty, kivitetty ja huudeltu herjauksia siksi, että olen kristitty (risti kaulassa, pthyi!) ja oletettu natsi…”

        ”En ole antisemitisti. Mutta puolustan kyllä kristittyjen oikeuksia, uhataan meitä miltä suunnalta tahansa.”

        Kuitenkin uskot salaliittoteoriaan, jossa juutalaiset ovat se kaiken pahan alku ja juuri, ja että he tavoittelevat maailmanvaltaa?

        Huomaa, Israelissakin on omat etnonationalistinsa. Etnonatiolalismin dilemma on se, että kun ”puolustaa” omia oikeuksiaan, siinä vastustetaan toisten kansojen oikeuksia. Jos Israelissa etnonationalisti pitää kristittyjä vihollisenaan, se on aivan vastaavaa ”isänmaan puolustusta” kuin täällä kaikkien muiden uskontojen vihaaminen kuin kristinuskon.

        ”Samaa kirkon ja kristittyjen vastaista propagandaa on tämäkin foorumi puolillaan.”

        Niin, kirkon vastaista propagandaa tuottavat osa ateisteista ja osa vapaiden suuntien kristityistä. Mutta on myös aivan asiallista kritiikkiä.

        ”Kulttuurimarxilaisuus muutoin on tosiasia, jota itsekin näytät edustavan, mutta en muista siitä (ainakaan tässä ketjussa) maininneeni.”

        Niin, onko mielestäsi kaikki mielipiteet samanarvoisia? Tai riittääkö tuo ”näin asia koetaan” perusteluksi? Jos näin on, olet tavallaan postmodernisti. Sillä eräs siihen liittyvä piirre on perinteisten totuuksien kieltäminen:

        ”Brügger tarkastelee Lyotardin postmoderni-käsitettä artikkelissa What about the Postmodern? The Concept of the Postmodern in the Work of Lyotard. Lyotardille postmodernia tilaa määrittää luottamattomuus. Tiedettä ja yhteiskuntaa tukevat legitimaation kertomukset eivät enää ole luotettavia.”
        ”Moderni lineaaristen jaksojen määrittämä kulttuuri korvaantuu postmodernilla synkronisuudella, tyylien polyfonialla. (Kearney 1988, 21 – 22, 24.)”
        Lähde ”Olipa kerran Gradu Tutkielma tarinoiden merkityksestä ja postmodernista” Susanna Kovanen Filosofian Pro gradu -tutkielma Jyväskylän yliopisto Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos Syksy 2009

        ”Katsoitko edellä olevissa linkeissä”

        En, sillä en viitsi tuhlata aikaani sellaisen katsomisen, joka ei anna informaatiota sen enempää kuin mitä sitä paremmista lähteistä löytää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset rabbit farisealaiselta taustalta opettivat ensimmäisinä vuosisatoina etenkin toisen temppelin tuhoutumisen jälkeen hyvin vihamielistä oppia etenkin keskuudessaan olleita juutalaiskristittyjä vastaan. Nuo rabbithan alkoivat koota heille itselleen sopivia kirjoituksia aiempien suullisten opetusten pohjalta. Heille ei ollut enää Jumalan sana pyhää, vaan he tekivät siihen oman pimeän syntiturmeluksen tuottamia järjen päätelmiä: sehän on juutalaisten rabbien tulkintamenetelmä, kun Jumalan profeetallinen ilmoitus on heillä lakannut. Syntiturmeluksen vuoksi he kirosivat Jumalan Pyhän Hengen valaisemien juutalaiskristittyjen opetukset profeetallisista pyhistä kirjoituksista. Uskovaisten kristittyjen opetus on näin tässä ajassa elävän elävän Jumalan ohjaamaa toisin kuin kuolleeseen uskoon vajonneilla juutalaisilla rabbeilla, joilla ei ole tällä tavalla tässä ajassa elävä Jumala valaisemassa heitä pyhän Jumalan sanan opetusta.
        Juutalaiset rabbithan kyllä väittävät, että he näkevät; sen vuoksi Jeesus sanoikin heille, että synti pysyy heissä.

        Eikö siellä Amidan 12. rukouksessa ole ollutkin yksi juutalaiskristittyjen vastainen rukous, kun heidät suljettiin pois synagogayhteydestä?
        Toinen esimerkki koskee Eenokin kirjaa (siinä oli kertomuksia enkeleistä, joita rabbit eivät voineet hyväksyä, kun eivät ymmärtäneet 2. temppelin ajan loppupuolen ajankohtaisia asioita).
        100-luvulla elänyt rabbi Simeon ben Jochai julisti kirotuksi jokaisen, joka uskoi tämän kirjan sanoja. Niin kirjan kopiot hävitettiin, ja kauan luultiin, ettei kirjasta ole jäänyt kuin muutama katkelma" (löytyy apokryfikirjat.comista). Galileassa tuon saman rabbin hautapaikalla varsinkin ortodoksijuutalaiset kokoontuvat kaiketi vuosittain juhlimaan ja tanssimaan. Tämä osoittaa erityisen selvästi, miten nuo juutalaiset ovat valinneet pimeyden jo tässä ajassa osakseen vailla elävän Jumalan siunausta ja johdatusta pelkästään synnin pimentämän oman järkensä valon varassa. He ovat jättäytyneet sivuun lavean tien kulkijoiksi Daavidin armoista ja Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin saamista elävän Jumalan suurista lupauksista.

        Juutalaisvastaisuuden joku on määritellyt että se on tyhmien oppi kaikesta. Juutalaisvastaisuus on kuitenkin endeemistä vain kristillisissä kulttuureissa, muualla juutalaiset ovat saaneet elää ilman tätä järjetöntä vihaa.

        Oppi kaikesta antisemitismi onkin: olemme aina pahoja ja aina syyllisiä aivan kaikkeen. Mihin kaikkkeen, se vaihtelee ajan ja henkilöiden mukaan yleisesti ottaen: kaikkiin länsimaisiin sotiin, kaikkiin läntisen maailman yhteiskunnallisiin ongelmiin, kommunismiin ja kapitalismiin, globalisaatioon ja pakolaisten maahan muuttoon ym ym . Olemme ateisteja tai sitten syyllistymme pitämään kiinni omasta uskonnosta kun pitäisikin kääntyä kristityiksi ja alkaa palvoa Jeesusta, joka ei ollutkaan tavallinen juutalaismies, vaan jonkun jumalan inkarnaatio koska kristinusko niin opettaa, mutta vastoin kaikkea sitä mitä hepr. raamattu sanoo.
        JHWH:n ilmoitti, että kun hänen tiettyyn tehtävään voitelemansa palvelija (ei siis hän itse ) on toiminut, Israel saa elää rauhassa ja meiltä pyydetään tietoja Jumalasta, eikä niin että meitä vaaditaan hylkäämään JHWH. Silti jotkut kristityt väittävät että se mitä hepr.raamattu sanoo ei ole totta, joten meidän pitää alkaa uskoa kristinuskon oppiin. Perustetta tälle on vaikea ymmärtää. Kuka sitten on se oikea jumala joka on todella olemassa, meillähän on teidän mielestänne väärä usko, väärä Jumala ja väärä ilmoitus? Jos elämme pimeydessä pimeys alkoi siitä hetkestä kun kansan kirjoitustaitoinen osa alkoi uskoa yhteen jumalaan ja loi kirjoitukset säilyttämään tämän uskon ja lopulta oppineet itse valitsivat ne kirjoitukset jotka saastuttavat kädet.Tämä tapahtui 2.vuosisadan alussa.
        Ei tähän traditioon kenenkään muun ole pakko uskoa mutta ei myös oikeutta vaatia meitä hylkäämään omaamme. Olemme ainoa kansa joka ei ole koskaan historiallisena aikana vaihtanut omaansa uuteen . Mitä teillä on ollut antaa rakkauttako? Älä naurata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset rabbit farisealaiselta taustalta opettivat ensimmäisinä vuosisatoina etenkin toisen temppelin tuhoutumisen jälkeen hyvin vihamielistä oppia etenkin keskuudessaan olleita juutalaiskristittyjä vastaan. Nuo rabbithan alkoivat koota heille itselleen sopivia kirjoituksia aiempien suullisten opetusten pohjalta. Heille ei ollut enää Jumalan sana pyhää, vaan he tekivät siihen oman pimeän syntiturmeluksen tuottamia järjen päätelmiä: sehän on juutalaisten rabbien tulkintamenetelmä, kun Jumalan profeetallinen ilmoitus on heillä lakannut. Syntiturmeluksen vuoksi he kirosivat Jumalan Pyhän Hengen valaisemien juutalaiskristittyjen opetukset profeetallisista pyhistä kirjoituksista. Uskovaisten kristittyjen opetus on näin tässä ajassa elävän elävän Jumalan ohjaamaa toisin kuin kuolleeseen uskoon vajonneilla juutalaisilla rabbeilla, joilla ei ole tällä tavalla tässä ajassa elävä Jumala valaisemassa heitä pyhän Jumalan sanan opetusta.
        Juutalaiset rabbithan kyllä väittävät, että he näkevät; sen vuoksi Jeesus sanoikin heille, että synti pysyy heissä.

        Eikö siellä Amidan 12. rukouksessa ole ollutkin yksi juutalaiskristittyjen vastainen rukous, kun heidät suljettiin pois synagogayhteydestä?
        Toinen esimerkki koskee Eenokin kirjaa (siinä oli kertomuksia enkeleistä, joita rabbit eivät voineet hyväksyä, kun eivät ymmärtäneet 2. temppelin ajan loppupuolen ajankohtaisia asioita).
        100-luvulla elänyt rabbi Simeon ben Jochai julisti kirotuksi jokaisen, joka uskoi tämän kirjan sanoja. Niin kirjan kopiot hävitettiin, ja kauan luultiin, ettei kirjasta ole jäänyt kuin muutama katkelma" (löytyy apokryfikirjat.comista). Galileassa tuon saman rabbin hautapaikalla varsinkin ortodoksijuutalaiset kokoontuvat kaiketi vuosittain juhlimaan ja tanssimaan. Tämä osoittaa erityisen selvästi, miten nuo juutalaiset ovat valinneet pimeyden jo tässä ajassa osakseen vailla elävän Jumalan siunausta ja johdatusta pelkästään synnin pimentämän oman järkensä valon varassa. He ovat jättäytyneet sivuun lavean tien kulkijoiksi Daavidin armoista ja Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin saamista elävän Jumalan suurista lupauksista.

        Jatkan vielä. Kaikki kirjoitukset ovat oppineiden kokoamia, redaktoimia ja osin kirjoittamiakin. Oppineet olivat ne jotka päättivät mitkä niistä ja missä muodossa saastuttivat kädet (olivat sitovia, nk "kanonisia".) Siksi on olemassa hepr. raamattu sen asemesta että olisi olemassa vain suuri määrä erilaisia keskenään usein ristiriitaisia juutalaisten kirjoittamia uskonnollisia kirjoituksia.

        Jos tämä sinua häiritsee, älä sitten enää kiinnitä mitään huomiota meihin, oma uskontosihan lähtee täysin toiselta pohjalta, omin opein ja kirjoituksin. Tuskin kiukuttelet muslimeille tai hinduillekaan?
        Toisen temppelin ajan juutalaisuus oli hyvin erilaista kuin ensimmäisen ja koska se oli mitä oli, niin joku Jeesuskin voi siinä toimia tai joku hellenisoitunut diasporajuutalainen Paavali.

        Et sinä ulkoa voi tulla piirtämään oikein ja väärin viivoja juutalaisuuteen, en minäkään yritä luoda uutta teologiaa kristinukoon. Juutalainen joka kääntyy kristityksi ei enää ole uskonnoltaan juutalainen aivan samoin kuin ei islamiin kääntynyt juutalainen enää ole muuta kuin muslimi. Tosin islamiin kääntyneet juutalaiset ovat rehellisiä: he eivät synagogiin enää tule vaan menevät moskeijoihin. Tämä on logiikka jonka jokainen ymmärtää, kakun syöminen ja säilyttäminen, ei onnistu uskonoissakaan.

        Pyhä Henki on olemassa vain kristinuskossa, sehän on teillä jumaluuden kolmas osa joten me kaikki muut olemme sen ohjeistusta vailla. Älä turhaan tuo oman uskontosi teologiaa tähän, emme me sitä tarvitse .Jos uskot että omasi on oikea uskonto, elä sitten sen mukaan äläkä kuluta aikaasi turhaan muiden haukkumiseen. Tämäkin karavaani jossa minä matkustajan kulkee joka tapauksessa omaa riettiään haukkuvista koirista huolimatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Väitteesi, että vihan kohde olisi AINA syyllinen, on täysin perätön."

        Näin puheitamme muunnellaan. Kirjoitin:
        Väittäisin, että ihmiset itse YLEENSÄ, AINAKIN JOLLAIN TAVOIN, ovat syyllisiä siihen, jos heitä vihataan.

        "Viittauksesi Venäjän vallankumoukseen liittyy salaliittoteorioihin (Siionin viisaiden pöytäkirjat, ”kulttuurimarxilaisuus jne.), jotka eivät perustu faktoihin."

        Minun viittaukseni (toisin kuin minut syyllistetään) ei liittynyt millään tavoin noihin pöytäkirjoihin. Kulttuurimarxilaisuus muutoin on tosiasia, jota itsekin näytät edustavan, mutta en muista siitä (ainakaan tässä ketjussa) maininneeni.

        Esitin väitteeni siltä tosiasialta, että Venäjän vallankumouksen taustalta, - kun jo vallankumouksellisten pelkästään nimiä katsoo -, löytyy runsaasti juutalaisia, vähintäänkin agitaattoreina. Vallankumouksellisuutta oli siis kaikki se vihanlietsonta ja uuden NL:n luominen, hävittetyn kristillisen Venäjän tilalle. Olihan siellä ehkä valtaosa ihan tavallisia ryssiä.

        Katsoitko edellä olevissa linkeissä esim. jiddishinkielisen anarkistilaulun "In ale gasn"? Yleensä laitan väittämieni perään edes jonkinlaiset linkit, joista ahkera totuuden etsijä voi päästä ainakin alkuun.

        Tässä yksi, tunnettu propagandisti. Olen sallinut itsenikin katsoa pari hänen elokuvatuotostaan:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sergei_Eisenstein

        Venäläisin tekstein / Октябрь:
        https://www.youtube.com/watch?v=SK3mNGxkdmM

        Englantilaisin tekstein / October (Ten Days that Shook the World) (1928) movie
        https://www.youtube.com/watch?v=YVuf3T3k-W0

        Ed. elokuva on siis eräänlaista ohjattua dokumenttia vallankumouksesta. Elokuvassa ei muist. ilmene kuka oli ollut mitäkin uskontoa.

        En ole antisemitisti. Mutta puolustan kyllä kristittyjen oikeuksia, uhataan meitä miltä suunnalta tahansa. Olen kuunnellut tuota lässytystä, yksipuolista kristittyjen ja jopa itseni syyttämistä asioista, joihin itse en ole millään tavoin syyllinen, tätä hiljaa kuunnellut vuosikymmenet, mutten enää ole hiljaa vain siitä pelosta, että jos vastaan, minut leimataan antisemitistiksi. Minua on nuorena Israelissa syljetty, kivitetty ja huudeltu herjauksia siksi, että olen kristitty (risti kaulassa, pthyi!) ja oletettu natsi: vaaleat hiukset ja harmaat silmät. Eivätkä talmudien kehoitukset kohdallani yksin noihinkaan rajoittuneet. Olen työskennellyt siellä aikoinaan mm. eri kommunistisilla kibbutzeilla, perustajat ja jäsenet taustaltaan keskieuroopan ja NL:n juutalaisia. Tunnen kommunismiaatteen jopa siltäkin kannalta, joskin myös Suomessa nuorena saanut runsaasti, ateismilla höystettynä, kuulla tätäkin viestintää.

        Tunnen myös tuon juutalaisten taktiikan lietsoa riitakysymys historiasta, jota ei enää ole. Juutalaisella S24 foorumilla ilmoitettiin jokunen vuosi sitten: "Jos et eroa luterilaisesta kirkosta, tunnustat kannattavasi natsien tekoja." Ilmoitin sekä yp:lle että nettipoliisille, mutta asiasta ei syntynyt sen kummempaa. Ei tietenkään. Jätin tuon foorumin, jossa ei kristityn ystävyys kelpaa, sillä me kaikkihan olemme vain pahoja ihmisiä.

        Samaa kirkon ja kristittyjen vastaista propagandaa on tämäkin foorumi puolillaan. Täällä äskettäin sain (ateistilta tai mikä lie) suoran tappouhkauksen, johon en viitsinyt enempää reagoida. Näitä tulee silloin tällöin, joskaan ei aivan kovin usein, vielä.

        Kysymykseen, tunnenko juutalaisia: olen tuntenut heitä läheisesti vähintäänkin satamäärin, etäisemmin tuhansittain. Itsessänikin on muuten muutama pisara tuota valittua verta. Joku, mahd. Venäjän / Baltian juutalainen, kävi esiäidin aitassa.

        Miksi lähes jokainen rasisti kuvittelee että on olemassa jotain juutalaista verta ja sitä sitten on usein kauan kauan sitten tullut häneen itseensäkin? Älytön alibi älyttömille jutuille?
        Suomi 24Juutalaispalstalla tuskin käy juutalaisia eikä ole mitään juutalaista taktiikkaa yhtään mistään. Suuri ellei jo suurin osa diasporan juutalaisista on naimisissa kristityn kanssa, Suomessa ei käytännössä enää solmita juutalaisten keskeisiä avioliittoja vaan sellainen on jo harvinaisuus. Jokaisella meillä on kristittyjä ystäviä emmekä pidä kristittyjä pahoina ihmisinä. Osalla omat lapset ovat kristittyjä äitinsä mukaan.

        Vain hyvin harva kristitty on enää on antisemiittikaan, se Suomessa ainakin on hyvin pienen vähemmistön juttu, mutta kaikki rasistit kannattavat pahoja asioita tiettyihin vihaamiinsa ryhmiin kuuluvia kanssaihmisiään kohtaan.


      • dikduk kirjoitti:

        Miksi lähes jokainen rasisti kuvittelee että on olemassa jotain juutalaista verta ja sitä sitten on usein kauan kauan sitten tullut häneen itseensäkin? Älytön alibi älyttömille jutuille?
        Suomi 24Juutalaispalstalla tuskin käy juutalaisia eikä ole mitään juutalaista taktiikkaa yhtään mistään. Suuri ellei jo suurin osa diasporan juutalaisista on naimisissa kristityn kanssa, Suomessa ei käytännössä enää solmita juutalaisten keskeisiä avioliittoja vaan sellainen on jo harvinaisuus. Jokaisella meillä on kristittyjä ystäviä emmekä pidä kristittyjä pahoina ihmisinä. Osalla omat lapset ovat kristittyjä äitinsä mukaan.

        Vain hyvin harva kristitty on enää on antisemiittikaan, se Suomessa ainakin on hyvin pienen vähemmistön juttu, mutta kaikki rasistit kannattavat pahoja asioita tiettyihin vihaamiinsa ryhmiin kuuluvia kanssaihmisiään kohtaan.

        Yllä oleva on vastaus tähän : Anonyymi 28.02.2020 12:05


    • Anonyymi

      Voi kun saisivat sinne israeliin ja arbimaihin sen Coronaviruksen ! :)

      • Anonyymi

        Sinulla se ilmeisesti on jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla se ilmeisesti on jo.

        Mistä tiesit ? ;(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla se ilmeisesti on jo.

        Mistä tiesit ? ;(


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Joka lukee uutta testamenttia, joutuu helvettiin.
      Kristityt ovat paratiisin käärmeen ja Eevan parittelun tulosta.
      Jeesus Nasaretilainen hirtettiin ja ruumis heitettiin mm. ympärileikkaamattomia, aasien jne. kanssa samaan kasaan.
      Lutherin: "Juutalaisista ja heidän valheistaan."
      Voin kertoa myös lisää...

    • Anonyymi

      Tutustuin tarkemmin tähän messiaaniseen juutalaisuuteen. Luulin, että messiaaniset juutalaiset ovat juutalaisuudesta "kristityksi" kääntyneitä. Mutta asiahan on aivan päinvastoin. Messiaaniset juutalaiset ovatkin kristitystä "juutalaisuuteen" kääntyneitä. Eli aivan järjettömiä ihmisiä. He ovat antautuneet jälleen lain alle, vaikka Kristus on vapauttanut heidät vapauteen. He mielistelevät juutalaisia, vaikka heidän pitäisi olla kristittyjä. Pahimmat antavat jopa ympärileikata itsensä. Täysin käsittämätöntä touhua. Juutalaiset nauravat partaansa näille mielin kielin olijoille.

      • Messiaaniset eivät ole mikään yhtenäinen ryhmä, vaan aika hajanainen joukko.

        Kuten Jukka Koistinen TM, pastori, LähetyssihteeriHelsingin hiippakunnan lähetystoimisto STI kirjoittaa 21.3.2001:

        ”Suomen messiaanisten kokoontumisissa on usein mukana myös kristittyjä. Osa messiaanisista perheistä on monikulttuurisia, kun toinen vanhemmista on kantasuomalainen ja toinen esimerkiksi Israelissa syntynyt.”

        ”Uuden ja heille arvokkaan huomion mukaan juutalaisen ei tarvinnut kääntyä kristityksi uskoakseen Jeesukseen. ”

        Eli osa heistä haluaa olla ensin juutalainen ja sen lisäksi kristitty yhtä aikaa.

        ”Monissa messiaanisissa seurakunnissa on jäseninä arabikristittyjä tai islamista Jeesus-uskoon kääntyneitä arabeja.”
        ”Osa aikuisista jäsenistä on juutalaisten kanssa avioituneita, ulkomaalaisia tai arabeja. Venäläistä syntyperää olevia on tuhatkunta. Israelissa syntyneitä juutalaisia eli sabreja on alle tuhat (vuonna 1998 n.650).”

        Ehkä noista sitten tulee nuo monet suuntaukset?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Messiaaniset eivät ole mikään yhtenäinen ryhmä, vaan aika hajanainen joukko.

        Kuten Jukka Koistinen TM, pastori, LähetyssihteeriHelsingin hiippakunnan lähetystoimisto STI kirjoittaa 21.3.2001:

        ”Suomen messiaanisten kokoontumisissa on usein mukana myös kristittyjä. Osa messiaanisista perheistä on monikulttuurisia, kun toinen vanhemmista on kantasuomalainen ja toinen esimerkiksi Israelissa syntynyt.”

        ”Uuden ja heille arvokkaan huomion mukaan juutalaisen ei tarvinnut kääntyä kristityksi uskoakseen Jeesukseen. ”

        Eli osa heistä haluaa olla ensin juutalainen ja sen lisäksi kristitty yhtä aikaa.

        ”Monissa messiaanisissa seurakunnissa on jäseninä arabikristittyjä tai islamista Jeesus-uskoon kääntyneitä arabeja.”
        ”Osa aikuisista jäsenistä on juutalaisten kanssa avioituneita, ulkomaalaisia tai arabeja. Venäläistä syntyperää olevia on tuhatkunta. Israelissa syntyneitä juutalaisia eli sabreja on alle tuhat (vuonna 1998 n.650).”

        Ehkä noista sitten tulee nuo monet suuntaukset?

        Suuntausmummo ;DDDDDDDD


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suuntausmummo ;DDDDDDDD

        Suomisanakirja:

        Suuntaaminen: ”sen tulos, suunta.”
        Esimerkiksi: Valonheittimen suuntaus kohteeseen. Poran, piston suuntaus. Ajovalojen oikea suuntaus. Korkeus-, sivusuuntaus.
        ”kuvakielessä, kuvallisesti, kielikuva: suunta (2)”
        suuntautuminen. Esimerkiksi: Henkinen, poliittinen suuntaus. Muodin viimeaikaiset suuntaukset. Impressionistinen suuntaus taiteessa. Vaaleissa selvää suuntausta oikealle.


    • Anonyymi

      Valeuskovainen asialla.

    • Anonyymi

      Hyvä aloitus!

      • Anonyymi

        Kiitti sulle, uskis!


      • Anonyymi

        Ehkä sinun mielestäsi.

        Aloitus ja sitä seurannut ketju kuitenkin pyrkii provosoimaan antisemitistisiä tunteenpurkauksia. Samaten antikristillisiä. Ilman tätäkin aloitusta ei näitä tunnepurkauksia olisi.

        Keiden toimesta?


    • Anonyymi

      Aloituksen otsikko oli, että "Me kristityt rakastamme juutalaisia". Siihen voisi jatkaa, että me kristityt rakastamme hinduja / muslimeja / mormoneja / jehovan todistajia / buddhalaisia / taolaisia / shintolaisia / hare krishna liikkeen jäseniä / ateisteja / scientologeja / auringon palvojia / wiccalaisia / jne jne.
      Sen johdosta Suomen lähetysseura on perustettu. Viemään evankeliumia kaikille kansoille. Kunnianarvoisa Suomen kansalainen Martti Rautanen toteutti tätä kutsumustaan vaikeissa olosuhteissa Ambomaalla - jopa niin että hän menetti usean lapsensa Afrikassa lähetystyössä.

      • Anonyymi

        Turhaa ja perätöntä puhetta julistaa kritiikittä "rakkautta" jotain kansanryhmää kohtaan ja vieläpä kokonaisen kansanryhmän ("me kristityt") nimissä.

        Eivät juutalaiset tällaisista puheista piittaa. Asiallista olisi kunnioittaa heitä omina itsenään, ei jonkn kuvitellun ansion vuoksi. Asiallinen kunnioitus ja hyväksyntä eri kansanryhmien välillä on kaikkein parasta.

        Mutta tuollainen, kritiikitön ylikorostaminen herättää vain erilaisia, myös negatiivisia tunteita että on myös suoranainen kutsu tulla huijatuksi. Jeesus kuitenkn opetti: "Äläkä saata meitä kiusaukseen". Nämä fanittavat fanaatikot kuitenkin tekevät juuri tätä. Saattavat juutalaisia kiusaukseen. Ja tämä taas vahvistaa antisemitismiä.

        Jumalan sana ei turhaan ole sanatarkka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turhaa ja perätöntä puhetta julistaa kritiikittä "rakkautta" jotain kansanryhmää kohtaan ja vieläpä kokonaisen kansanryhmän ("me kristityt") nimissä.

        Eivät juutalaiset tällaisista puheista piittaa. Asiallista olisi kunnioittaa heitä omina itsenään, ei jonkn kuvitellun ansion vuoksi. Asiallinen kunnioitus ja hyväksyntä eri kansanryhmien välillä on kaikkein parasta.

        Mutta tuollainen, kritiikitön ylikorostaminen herättää vain erilaisia, myös negatiivisia tunteita että on myös suoranainen kutsu tulla huijatuksi. Jeesus kuitenkn opetti: "Äläkä saata meitä kiusaukseen". Nämä fanittavat fanaatikot kuitenkin tekevät juuri tätä. Saattavat juutalaisia kiusaukseen. Ja tämä taas vahvistaa antisemitismiä.

        Jumalan sana ei turhaan ole sanatarkka.

        Kuinka monta juutalaista sinä tunnet 🙁❓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Kuinka monta juutalaista sinä tunnet 🙁❓

        En yhtään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turhaa ja perätöntä puhetta julistaa kritiikittä "rakkautta" jotain kansanryhmää kohtaan ja vieläpä kokonaisen kansanryhmän ("me kristityt") nimissä.

        Eivät juutalaiset tällaisista puheista piittaa. Asiallista olisi kunnioittaa heitä omina itsenään, ei jonkn kuvitellun ansion vuoksi. Asiallinen kunnioitus ja hyväksyntä eri kansanryhmien välillä on kaikkein parasta.

        Mutta tuollainen, kritiikitön ylikorostaminen herättää vain erilaisia, myös negatiivisia tunteita että on myös suoranainen kutsu tulla huijatuksi. Jeesus kuitenkn opetti: "Äläkä saata meitä kiusaukseen". Nämä fanittavat fanaatikot kuitenkin tekevät juuri tätä. Saattavat juutalaisia kiusaukseen. Ja tämä taas vahvistaa antisemitismiä.

        Jumalan sana ei turhaan ole sanatarkka.

        "Eivät juutalaiset tällaisista puheista piittaa. Asiallista olisi kunnioittaa heitä omina itsenään, ei jonkn kuvitellun ansion vuoksi. Asiallinen kunnioitus ja hyväksyntä eri kansanryhmien välillä on kaikkein parasta. "

        Juuri näin .


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "Eivät juutalaiset tällaisista puheista piittaa. Asiallista olisi kunnioittaa heitä omina itsenään, ei jonkn kuvitellun ansion vuoksi. Asiallinen kunnioitus ja hyväksyntä eri kansanryhmien välillä on kaikkein parasta. "

        Juuri näin .

        Montako juutalaista tunnet henkilökohtaisesti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Montako juutalaista tunnet henkilökohtaisesti?

        OIkeastaan en tiedä, sillä yleensä en kysele näitä, ellei joku asia sitä vaadi. Tietääkseni ainakin kaksi, joista toinen on ateisti.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        OIkeastaan en tiedä, sillä yleensä en kysele näitä, ellei joku asia sitä vaadi. Tietääkseni ainakin kaksi, joista toinen on ateisti.

        Älä sitten laita sanoja heidän suuhunsa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten laita sanoja heidän suuhunsa!

        En todellakaan laita... :D


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        OIkeastaan en tiedä, sillä yleensä en kysele näitä, ellei joku asia sitä vaadi. Tietääkseni ainakin kaksi, joista toinen on ateisti.

        Olen tuo 26.2. klo 18:50 kirjoittaja ja kysymykseen montako juutalaista tunnen tai olen tuntenut, vastaan tuolla muualla, ylempänä, että satoja juutalaisia, etäisemmin tuhansia, sillä olen aikoinaan asunut ja ollut, tehnyt (ihan maallisia) töitä heidän keskellään ja kanssaan:

        "28.2. klo 12:05
        Kysymykseen, tunnenko juutalaisia: olen tuntenut heitä läheisesti vähintäänkin satamäärin, etäisemmin tuhansittain. Itsessänikin on muuten muutama pisara tuota valittua verta. Joku, mahd. Venäjän / Baltian juutalainen, kävi esiäidin aitassa."

        ~Soffiina~ 🥀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen tuo 26.2. klo 18:50 kirjoittaja ja kysymykseen montako juutalaista tunnen tai olen tuntenut, vastaan tuolla muualla, ylempänä, että satoja juutalaisia, etäisemmin tuhansia, sillä olen aikoinaan asunut ja ollut, tehnyt (ihan maallisia) töitä heidän keskellään ja kanssaan:

        "28.2. klo 12:05
        Kysymykseen, tunnenko juutalaisia: olen tuntenut heitä läheisesti vähintäänkin satamäärin, etäisemmin tuhansittain. Itsessänikin on muuten muutama pisara tuota valittua verta. Joku, mahd. Venäjän / Baltian juutalainen, kävi esiäidin aitassa."

        ~Soffiina~ 🥀

        Niin ja miten tämä liittyy keskusteluun?


    • Anonyymi

      Eläköön Israel, sinä ilosanoman tuoja.

      Luin juuri Jeruselem post lehdestä. Israelin tiedemiehet sanovat, että heillä on muutamassa viikossa rokote koronavirukseen.

      • Tiesin, että siellä jos missä se kehitetään 🇮🇱🇮🇱🇮🇱
        Israelin viimeisin innovaatio on myös tehdä ilmasta juomavettä.
        Ovat toimittaneet jo yhden tälläisen laitteen Gazaankin.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Tiesin, että siellä jos missä se kehitetään 🇮🇱🇮🇱🇮🇱
        Israelin viimeisin innovaatio on myös tehdä ilmasta juomavettä.
        Ovat toimittaneet jo yhden tälläisen laitteen Gazaankin.

        Totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.

        Olen samaa mieltä.


      • ”Jos kaikki menee niin kuin on suunniteltu, rokote on valmis muutaman viikon kuluessa ja saatavilla 90 päivän päästä, Israelin tiede- ja teknologiaministeri Ofir Akunis kertoi lehdelle.”
        IS ”Israelilaiset väittävät keksineensä rokotteen koronavirusta vastaan: ”Valmis muutaman viikon kuluessa” 28.2.2020

        Voi olla ettei ihan noin nopeasti homma käy.

        HS:n artikkeli lienee lähempänä todellisuutta: ”Ensimmäistä koronavirus¬rokotetta aletaan testata huhtikuussa” 27.2.2020
        ”WHO on julkaissut rokotekehittäjille tarkat ohjeet, millaisiin kysymyksiin tutkimusten täytyy vastata ennen laajaa käyttöönottoa.
        Vaikka Yhdysvalloissa kehitettävän covid-19-tautia vastaan suunnatun rokotteen on ilmoitettu pääsevän kliinisiin testeihin jo huhtikuussa, käyttövalmis se voisi olla aikaisintaan vuoden kuluttua.

        Vai miten Israelissa olisi jo tehty tarpeelliset kokeet mm. ihmisille?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Jos kaikki menee niin kuin on suunniteltu, rokote on valmis muutaman viikon kuluessa ja saatavilla 90 päivän päästä, Israelin tiede- ja teknologiaministeri Ofir Akunis kertoi lehdelle.”
        IS ”Israelilaiset väittävät keksineensä rokotteen koronavirusta vastaan: ”Valmis muutaman viikon kuluessa” 28.2.2020

        Voi olla ettei ihan noin nopeasti homma käy.

        HS:n artikkeli lienee lähempänä todellisuutta: ”Ensimmäistä koronavirus¬rokotetta aletaan testata huhtikuussa” 27.2.2020
        ”WHO on julkaissut rokotekehittäjille tarkat ohjeet, millaisiin kysymyksiin tutkimusten täytyy vastata ennen laajaa käyttöönottoa.
        Vaikka Yhdysvalloissa kehitettävän covid-19-tautia vastaan suunnatun rokotteen on ilmoitettu pääsevän kliinisiin testeihin jo huhtikuussa, käyttövalmis se voisi olla aikaisintaan vuoden kuluttua.

        Vai miten Israelissa olisi jo tehty tarpeelliset kokeet mm. ihmisille?

        Israel on johtava maa lääketieteessä ja teknologiassa.
        He jos ketkä ratkaisevat ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israel on johtava maa lääketieteessä ja teknologiassa.
        He jos ketkä ratkaisevat ongelmat.

        Juuri näin 😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Israel on johtava maa lääketieteessä ja teknologiassa.
        He jos ketkä ratkaisevat ongelmat.

        ”Israel on johtava maa lääketieteessä ja teknologiassa.”

        Ei nyt ihan sentään, mutta on yksi muiden mukana oleva maa, joka on santsannut tieteeseen ja tutkimukseen. Se on aivan hyvä asia.

        Tällä hetkellä tutkimusta tehdään ympärimaailmaa sadoissa eri yksiköissä ja yhteistyöllä.

        ”Maailmalta on kuulunut uutisia, joiden mukaan hivin hoitoon tarkoitettu yhdistelmälääke saattaisi auttaa myös covid-19-taudin hoidossa. Aikoinaan huomattiin, että se saattaa suojata sarsilta eli toiselta koronavirukselta.”
        ”Toinen mahdollinen lääke voisi olla ebolan hoitoon tarkoitettu. Kokeilujen asteelle jäänyt lääke salpaa viruksen perintöaineksen monistamisen solun sisällä.”
        ”Keskiviikkona Kiinasta kerrottiin myös, että malarian hoitoon ja ehkäisyyn käytetty klorokiini olisi edistänyt koronaviruksesta toipumista.”
        ”Rokotteen kehitystyöhön osallistuvat maailman suuret rokoteyhtiöt, joilla on kapasiteettia valmistaa rokotteita nopeasti.”
        Tiede ”Ensimmäistä koronavirusrokotetta aletaan testata huhtikuussa” 29.2.2020

        Ei siis yksi maa taida tässä kesää tehdä, mutta aivan varmaan tekevät tärkeää yhteistyötä.


    • Anonyymi

      Herra siunaa Israelia, omaa maataan ja kansaansa.

    • Anonyymi

      Näin toimimme!

    • Anonyymi

      Minä siunaan Israelia Jaakobin siunauksella.

    • Anonyymi

      He ovat Jeesuksen sisaria ja veljiä. Jeesus on juutalainen.

    • Ei Jeesus opetuksiaan brändännyt kristinuskoksi että ihan tiedoksi vaan.
      Maailmallista hapatusta kaikki tuollainen pelleily.
      Jumala on tärkein eikä tuollainen vastakkainasettelu aloittajan suunnalta.

      • Jeesuksen opetus on sydämen asia, puhdas ihmisyys ja siinä se.


    • Anonyymi

      Luterilaiset kuvittelee olevansa uusi Israel.

      • Anonyymi

        Se on korvausteologiaa.


    • Anonyymi

      Näin teemme aina!

    • Anonyymi

      Ben Zonat ei rakasta Goyporukkaa :(

    • Anonyymi

      Amen!

    Ketjusta on poistettu 46 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sofia B- on jälleen kerran rakastunut ja onnellinen nainen .

      Toivottavasti nyt on onni kestävää ja Sofia voi saada oman perheen lopulta itselleen .
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      2565
    2. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      154
      2081
    3. Puolustusvoimien henkilötiedustelukurssi

      on uusi kurssi poikkeusoloja varten, jonna kuka tahansa voi hakea. Ehkä se korvaa entisajan "kyläpäälliköt"? Vai onko mu
      Maanpuolustus
      53
      2037
    4. Opettajat kertovat miten karuksi koulunkäynti on mennyt Suomessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010672912.html Tämä asia on ollut jo tiedossa monilla tavan ihmisillä pitkään Suomessa
      Maailman menoa
      155
      1899
    5. Kysyisin vain yhden kysymyksen

      Haluatko häntä, kaivattuasi, enää oikeasti elämääsi?
      Ikävä
      116
      1708
    6. Kenen kanssa haluat rakastella??

      Siitä galluppia, vastatkaa vaan rohkeasti! SANNA! 😚😘, on aapeen vastaus. Ja se ei selittelyjä kaipaa! Mieheltä
      Ikävä
      57
      1644
    7. Mitä haluaisit sanoa ikäväsi kohteelle

      juuri nyt? Aloittaja: Olisit tarjonnut vaan!! 😛
      Ikävä
      86
      1429
    8. Uskotko että kaivattusi

      tykkäisi ulkonäöstäsi?
      Ikävä
      105
      1232
    9. Hiljaisuus särkee sydämeni

      Mutta olen yhä olemassa. Enkö ansaitse totuutta. Emmekö me -sinä ja minä -ansaitse sitä. Emmekö olisi ansainneet yhden
      Ikävä
      65
      1095
    10. Olen koittanut

      Suhtautua sinuun joka päivä kuin keneenkä tahansa muuhun ihmiseen. Mutta kun jostain ihmisestä tulee tärkeä, hänestä väl
      Ikävä
      54
      1079
    Aihe