Mitä on huono ajettavuus?

Anonyymi

Tätä yleensä kuulee esimerkiksi ns. japanilaisten yhteydessä, että ne ovat "vitun paskoja ajaa". Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Itse en uusissa tai yleensäkään saman aikakauden ja saman kokoluokan autojen ajettavuudessa mitään merkittäviä eroja ole huomannut. Kaikki menevät yhtä suoraan ja rattia kääntämällä kääntyvät. Tuntuma tien ja ratin välillä on aikalailla yksi yhteen, ja side silmillä tuksin osaisin sanoa mitä autoa ajan.

Kieltämättä ensimmäinen autoni toyota corolla vm -73 oli ehkä paskaa ajaa. Tästä autosta pystyi selkeästi toteamaan, että rattia kääntämällä ei tiennyt tiestä mitään, vaan autoa ohjattiin katseella. Mielestäni paska ajettavuus voisi tarkoittaa, että auto ei mene suoraan, auto vetelee, tai ohjaustuntumaa ei ole ollenkaan. Mielestäni näin ei kuitenkaan voi sanoa yhdestäkään tämän vuosituhannen(tai ei kaikkien vanhempienkaan) autojen kohdalla. Ei yksikään autonvalmistaja päästä markkinoille autoa, joka olisi selkeästi" paskempi ajettava" kuin kilpakumppaninsa.

millä tavalla esimerkiksi japist ovat paskoja ajettavia? tokihan ne ovat nykyään melkein kaikki euroopassa valmistettuja ja eurooppalaisten suunnittelemia, mutta silti?

41

1667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota ei mene suoraan, vaan hakee kaistaa kuin ajokoira laidasta laitaan. Ohjaus ylikeveä ja tunnoton. Jousitus ei koskaan onnistunut, joko pintakova ja pohjaa helposti, ei kantavuutta tai sitten liian löysä ja huojuva. Jotain kun saavat paremmaksi jonkun mallin kohdalla, niin toisen osa-alue kusee senkin edestä. Kokonaisuus ei ole hallussa juurikaan ja melu kruunaa kaiken.

      • Anonyymi

        En ole ajanut tojolla vuosiin. Ehkä ne ovat saaneet poistettua tunnottomuuden ohjauksesta.
        Kaksi asiaa mitä tiedän tojon takapenkillä istuneena heikkouksiksi ovat pintakova nypyttävä jousitus ja sisämelu.
        Kummastakaan ei joudu kärsimään jos valitsee toisenmerkkisen auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ajanut tojolla vuosiin. Ehkä ne ovat saaneet poistettua tunnottomuuden ohjauksesta.
        Kaksi asiaa mitä tiedän tojon takapenkillä istuneena heikkouksiksi ovat pintakova nypyttävä jousitus ja sisämelu.
        Kummastakaan ei joudu kärsimään jos valitsee toisenmerkkisen auton.

        Kyllä tollolootalla on perinteet kunniassa. Näihin perinteisiin kuuluu mm. takajousituksen pohjaaminen hidastetöyssyissä, jos takapenkillä on matkustajia. Tämä on ihan normi suoritus autolehtien koeajoissa.


    • Anonyymi

      Sama ketju kuin Ylilaudalla. :D

    • Anonyymi

      Olisikohan huono ajettavuus tai huonot ajo-ominaisuudet monen asian summa, esim. huono suuntavakavuus, kova melu, kova paukkulautajousitus, epämääräinen ohjaustuntuma, epäjohdonmukainen käytös esim. kaarteessa olevan kuopan johdosta, tärinät, jne.

      • Anonyymi

        Kyllä näin on. Halvalla ei laatua saa ja kun suunnittelun painipiste on säästöt niin jälki ei ainakaan parane.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näin on. Halvalla ei laatua saa ja kun suunnittelun painipiste on säästöt niin jälki ei ainakaan parane.

        Siis datsia.


    • Anonyymi

      Jouduin Avensiksella ajamaan niin pirun raskas kokemus kokoajan väänsi vastaan ei voinut olla rennosti ollenkaan

      • Anonyymi

        Yleensä on päässä vikaa kun ajaa Saksan roduilla ja mollaa Aasian autoja ne ovat varmasti kaikin puolin parempia kuin euro.." Kiimaiset romut"

        Paskattiin ja autoin pitää vaihtaa renkaiden ripustus tässä käy ja se on 30-40tkm välein moottoriin remppaa 40-70 ton välein. Korin ruosteet on jo uudesta saakka 2013 vuoden jälkeen ominaisuus.

        Ja paljon muuta koko ajan saa näpit mustana rassata niitä romuja ja aina kojelaudassa palaa punaisia tai keltaisia merkkivaloja =kaikki Saksalaiset....hyi mitä roskaa ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä on päässä vikaa kun ajaa Saksan roduilla ja mollaa Aasian autoja ne ovat varmasti kaikin puolin parempia kuin euro.." Kiimaiset romut"

        Paskattiin ja autoin pitää vaihtaa renkaiden ripustus tässä käy ja se on 30-40tkm välein moottoriin remppaa 40-70 ton välein. Korin ruosteet on jo uudesta saakka 2013 vuoden jälkeen ominaisuus.

        Ja paljon muuta koko ajan saa näpit mustana rassata niitä romuja ja aina kojelaudassa palaa punaisia tai keltaisia merkkivaloja =kaikki Saksalaiset....hyi mitä roskaa ...

        Taitaa Toyotan Dieseli olla romuttamolla siinä vaiheessa kun salainen Premium sisään ajettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa Toyotan Dieseli olla romuttamolla siinä vaiheessa kun salainen Premium sisään ajettu.

        Saksalainen Premium on korjaamolla ekan kerran jo kuukauden sisällä sen oston jälkeen, joten ole vaan luja uskossasi! Siitä niitä kokemuksia syntyy, kun pettymyksiä tulee kerta toisensa jälkeen saksalaiskikottimien muodossa! 😁😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalainen Premium on korjaamolla ekan kerran jo kuukauden sisällä sen oston jälkeen, joten ole vaan luja uskossasi! Siitä niitä kokemuksia syntyy, kun pettymyksiä tulee kerta toisensa jälkeen saksalaiskikottimien muodossa! 😁😅

        Ainakin viimeistään siinä vaiheessa, kun vikavaloja on kojelauta täynnä, kuin joulukuusessa on kynttilöitä!!!


    • Anonyymi

      Ajettavuuteen vaikuttaa:
      -ohjauksen tarkkuus ja sopiva vaste ratissa
      -tuntuma ratin kautta renkaisiin ja tiehen
      -auton käyttäytyminen mutkiin kääntäessä
      -suuntavakaus suoralla
      -myös istuma-asennolla voi olla suuri merkitys siihen miltä ajettavuus tuntuu

      Sellaiset jotka yleistää kaikkia japseja huonoiksi ajettaviksi eivät tiedä mitään autoista. Esim Mazdassa ihan yhtä hyvä ajettavuus kuin parhaissa eurooppalaisissa etuvedoissa. Mutta takavedot yleensä parhaita ajettavia. Toyota taas on perinteisesti ollut heikompi ajettavuudessa.

      Niin euroopassa kuin aasiassa löytyy hyviä ja huonoja ajettavia. Ehkä asiaa voisi kuvailla ajamisen hauskuudella ja sporttisuudella. Myöskin renkaat voivat vaikuttaa hyvin paljon ajettavuuteen ja ratin tuntumaan, halpisrenkaat yleensä heikompia ja merkkirenkaat parempia.

      • Anonyymi

        Mazdan jotkut mallit ihan ok, mutta Toyota ei.


      • Anonyymi

        > Esim Mazdassa ihan yhtä hyvä ajettavuus kuin parhaissa eurooppalaisissa etuvedoissa.

        MX-5 lie oikeasti hyvä, mutta ne muut... ei ainakaan nämä uudet "taivaspaikka" (skyactive) moottorilla varustetut ihan hirveää ylistystä ole saaneet. Mazdahan pyrkii nykyään asemoitumaan jonkinmoiseksi premiumiksi ja onhan sillä muotoilu ja sisustan materiaalit tikissä, mutta ajettavuutta on silti kommentoitu "vain rauhalliseen ajoon".... ei siis ole alusta eikä etenkään moottorin toiminta eurooppalaisten premiumpien tasolla.

        Madza siis ajettavuudeltaan keskitasoa ja tolloloota keskitasoa heikompi. Samoin Datsun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Esim Mazdassa ihan yhtä hyvä ajettavuus kuin parhaissa eurooppalaisissa etuvedoissa.

        MX-5 lie oikeasti hyvä, mutta ne muut... ei ainakaan nämä uudet "taivaspaikka" (skyactive) moottorilla varustetut ihan hirveää ylistystä ole saaneet. Mazdahan pyrkii nykyään asemoitumaan jonkinmoiseksi premiumiksi ja onhan sillä muotoilu ja sisustan materiaalit tikissä, mutta ajettavuutta on silti kommentoitu "vain rauhalliseen ajoon".... ei siis ole alusta eikä etenkään moottorin toiminta eurooppalaisten premiumpien tasolla.

        Madza siis ajettavuudeltaan keskitasoa ja tolloloota keskitasoa heikompi. Samoin Datsun.

        "mutta ajettavuutta on silti kommentoitu "vain rauhalliseen ajoon"..
        Missä testeissä on noin muka sanottu? Suurimmassa osassa testejä 2017 ja uudempien G-Vectoring Control järjestelmällä varustettujen Mazdojen ohjattavuutta ja tarkkuutta, suuntavakautta on nimenomaan kehuttu melkein yhtä hyviksi kuin saksalaisissa autoissa. Mazda 3 skyactiv-x oli hiljattain Moottori lehdessä kehuttu melko urheilulliseksi autoksi jolla luontainen ajonopeus helposti suuremmaksi melkein kaikkialla kuin esim. Toyota Corollalla. Myös TM lehdessä oli Mazda saanut näistä ominaisuuksista.

        Myös Mazda Cx-5, 6 pystyvät jo melkoisin koviin mutkanopeuksiin.
        Vaatii oikeasti laadukkaat renkaat että Mazdat pääsevät todellisiin oikeuksiinsa.

        Hiljattain TM talviautotestissäkin Mazda CX-30 oli ajo-ominaisuuksien osalta paras auto. Toyota voitti talviautotestin, Mazdan loppujen lopuksi pelkästään lämmityslaitteiden takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Esim Mazdassa ihan yhtä hyvä ajettavuus kuin parhaissa eurooppalaisissa etuvedoissa.

        MX-5 lie oikeasti hyvä, mutta ne muut... ei ainakaan nämä uudet "taivaspaikka" (skyactive) moottorilla varustetut ihan hirveää ylistystä ole saaneet. Mazdahan pyrkii nykyään asemoitumaan jonkinmoiseksi premiumiksi ja onhan sillä muotoilu ja sisustan materiaalit tikissä, mutta ajettavuutta on silti kommentoitu "vain rauhalliseen ajoon".... ei siis ole alusta eikä etenkään moottorin toiminta eurooppalaisten premiumpien tasolla.

        Madza siis ajettavuudeltaan keskitasoa ja tolloloota keskitasoa heikompi. Samoin Datsun.

        Kyllähän Mazdasta on tullut sellainen yläluokkaisen oloinen auto verrattuna vanhempiin Mazdoihin jotka oli enemmän suursarjatuotantoautoja, ihan hyvin tehtyjä kyllä nekin mutta ehkäpä "tavallisempia" autoja silloin ennenvanhaan.
        Onpahan nuo muutkin autot menneet sellaisiksi etten enää oikein tunne mitään uutta autoa "omaksi", ehkäpä pitäisi ajella sitten niillä vanhemmilla autoilla...


    • Anonyymi

      Ajettavuus on auton ajokäytökseen liittyvä asia, eli kuinka nautittavaa ja hauskaa autolla ajo on. Hyvällä ajettavuudella on oikein hauska ajella mutkaisella tiellä ja suoralla kulkee nautinnollisen vakaasti. Esim meidän Toyotalla menee hermot sen ratin vispaamiseen suoralla tiellä, Volvo kulkee niin suoraan että oikein nautinto ajaa pitkiä maantiepätkiä.

    • Anonyymi

      Käy koeajamassa BMW 530d ihan mitä vuosimallia tahansa, jos se on kunnossa, niin sen jälkeen tiedät mitä on kiitettävät ajo ominaisuudet. Auto on hiljainen, vie mukisematta sinne minne kuski käskee, jousitus nielee jämäkästi kaiken korin vaappumatta, moottorin vääntö maantiellä ei jätä kylmäksi, kun haluat mennä, niin se on menoa.

      Itselläni ollut kolmea eri koppaa ja kaikilla ajanut noin 200 000 km ilma mitään murheita, lisäksi auto on varsin polttoaine taloudellinen maantiellä vs pikku pensa kirrat.

      Eli käy huviksesi kokeilemassa, niin tunnet todellisen eron, suosittelen volvo kuskillekkin.

    • Anonyymi

      Jos pitää valita kategoriasta "hyvä ohjaus vs. luotettavuus", niin kallistun jälkimmäisen puolelle. Angendaani ei kuulu epäluotettavuus...

      • Anonyymi

        Jos autossa ei ole hyvä ohjaus niin silloin se ei ole luotettava.


      • Anonyymi

        Hanki Mazda niin saat molemmat. Ei toki takavedon ajettavuutta mutta Ford/Volvo/VW tasoisen kuitenkin.

        Mazda - Fordin kehuttu ajettavuus ja Toyotan tunnettu luotettavuus yhdistettynä. Ruostesojauksen Mazda vaatii mutta sen jälkeen on hauskaa ja vähävikaista ajoa.


    • Anonyymi

      Yleensä saksanseisojissa on alle renkaiksi valittu rotalla/goodride/triangle/vastaava pinkiponki, joka varmasti viimeistelee täydellisen ajonautinnon. Ilmeisesti korjaamiseen menee niin paljon euroja niin tärkeimmistä ajoon vaikuttavista asioista on tingittävä. Eivätkä ne valtaville kiinantinoille käärityt 30-40 profiilin renkaat ainakaan paranna asiaa.

    • Anonyymi

      1.5 vuotta sitten etsin 3 vuotiasta 520DA farkkua eli noin 30-35ke autoa.

      Koeajoin 6 tai 7. niistä vain yksi kulki suurin piirtein suoraan mutta siinäkin oli läsnä bemarin tyypillinen tahmea ohjaus mikä vei tunnon maantiellä ajosta.
      Pahimmat oli aivan karmeita ajaa. Syyksi arvelin isoa rengastusta mutta toisaalta monessa muussa merkissä isommat gummit ei kyllä aiheuta sekopäistä suuntavakautta. Lienee bemarin tyyppiomainaisuus.

      Samoihin aikoihin tuli koeajettua uusi 2L farkku Corolla. Suuntavakaampi se oli kuin yksikään noista bemareista. Muista syistä en kyllä siitä tykännyt.

      Ei tullut ostettua mitään noista, ei bemaria eikä corillaa.
      Ihmetyttää kyllä kommentit bemarin hyvästä ajettavuudesta.
      Ei ole tullut koeajettua todella suuntavakaata bemaria koskaan. Eikä niitä kyllä lehdetkään suuntavakaudeltaan ole koskaan kehuneet. rasittavia ajoltaan ovat enimmäkseen ollen.

    • Anonyymi

      Japsien ajotuntumasta, monet ovat kovia ja nopeita. Tuossa kuvaatkin vanhan Toyotan ajotuntumaa. Sama tuli mieleeni, kun ajoin vuonna 1979 Wartburg farmaria.

    • Anonyymi

      "Mitä on huono ajettavuus?"
      Mielestäni sitä, että aika usein näkee jonkun saksalaiskinnerin olevan ojanpohjalla, ja kerran viikossa ainakin. Montako Toyotaa, tai Mazdaa, tai Subarua olette nähnyt ojien pohjalla olevan samaan aikaan? Itse en ole nähnyt kyllä yhtään.

      • Anonyymi

        Itse olen ainakin nähnyt ojien pohjilla etupäässä Audeja, Mersuja, Bemareita, Opeleita, ja Volkkareita renkaat kohti taivasta sojottaen, aivan kuin ne jotenkin rukoilisivat ylemmästä tahosta armoa tuohon omaan hölmöilyynsä liikenteessä. Liikenne säännöthän heillä ovat toki tuiki tuntemattomia, mutta kuitenkin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ainakin nähnyt ojien pohjilla etupäässä Audeja, Mersuja, Bemareita, Opeleita, ja Volkkareita renkaat kohti taivasta sojottaen, aivan kuin ne jotenkin rukoilisivat ylemmästä tahosta armoa tuohon omaan hölmöilyynsä liikenteessä. Liikenne säännöthän heillä ovat toki tuiki tuntemattomia, mutta kuitenkin....

        varteen otettava usko ttavuuden tae on se että yhdys sanat kirjoit ttaa oikein ja että on pilk ulla paikat


    • Anonyymi

      jos et huomaa eroa tojotan ja bemarin ajettavuudessa sulta voisi ottaa ajokortin pois!

      • Anonyymi

        Jos sinä puolestasi et taas huomaa eroa ojien pohjilla majailevista saksalaisista Toyotan tiellä pysymiseen, niin sinulta se kortti pois pitää ottaa, jos keltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä puolestasi et taas huomaa eroa ojien pohjilla majailevista saksalaisista Toyotan tiellä pysymiseen, niin sinulta se kortti pois pitää ottaa, jos keltä!

        Joskus tiellä pysyminen on autosta tai kuskista kiinni. Saksalaisten kohdalla yleesä kuskista(amispojat) ja Toyotan kohdalla puhutaan surkeasta autosta, kuten uusi Rav joka ei pysy liukkailla lapasessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus tiellä pysyminen on autosta tai kuskista kiinni. Saksalaisten kohdalla yleesä kuskista(amispojat) ja Toyotan kohdalla puhutaan surkeasta autosta, kuten uusi Rav joka ei pysy liukkailla lapasessa.

        Monta RAV:ia olet nähnyt ojassa? Entäpä saksalaisia "hyvän ohjauksen" Omaavia saksalaisia?. Kas siinäpä se ero.....


      • Anonyymi

        Takavetoiset bemarit tosiaan onnettomia, vanhanaikaista, lähes kaikki muut luopuneet. Tojotoista ei juurikaan kokemusta, mutta Honda oli halvaksi autoksi todella hyvä ajaa. Testeissä haukuttiin aikonaan että liian pieni joustovara, mutta nopeassa ajossa ei saa joustaakaan liikaa ja sillä pystyi ajamaan mutkiin paljon kovempaa kuin useimmilla, myös ohjaustuntuma hyvä ja tarkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus tiellä pysyminen on autosta tai kuskista kiinni. Saksalaisten kohdalla yleesä kuskista(amispojat) ja Toyotan kohdalla puhutaan surkeasta autosta, kuten uusi Rav joka ei pysy liukkailla lapasessa.

        No montakos sellaista olet ojien pohjilla muka nähnyt? Saksalaisia sen sijaan näkee siellä ihan säännöllisin väliajoin.


    • Anonyymi

      On autoissa eroja ajettavuudessa ... tietty. Japsit on huonompia, kuin eurocaarat.
      Ominaisuutensa korostuvat muissa vertailukohteisa.

      • Anonyymi

        "On autoissa eroja ajettavuudessa"

        Olen samaa mieltä. Saksalaiset ojassa, ja Toyota noissa ojien välissä menossa vakaasti kohti määränpäätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On autoissa eroja ajettavuudessa"

        Olen samaa mieltä. Saksalaiset ojassa, ja Toyota noissa ojien välissä menossa vakaasti kohti määränpäätä.

        Mistä se johtuu että aina näissä lastentarhatasoisissa jutuissa on Toyota mukana. Aivan oikeastiko joku kuvitttelee että jotkut autot olisivat ojassa. Miten lapsellisia juttuja. Ja aina niissä on Toyota mukana ja saksalaiset ovat se pahis.

        https://theworldnews.net/fi-news/toyotan-koeajo-paattyi-navetan-ovien-lapi-rehusiiloon-autosta-loytyi-rukoileva-alaston-mies


        Tämä on se oikeassa maailmassa tapahtunut hauska juttu tojotalla.

        Noin 60-vuotias mies lähti koeajoreissulle Jyväskylästä uudenkarhealla japanilaisella. Matkan määränpäänä oli Helsinki.
        Lahteen tultaessa mies uskoi olevansa jo Helsingissä. Matka jatkui Lahdesta edelleen syrjäiselle maatilalle Asikkalaan, eikä mies tiennyt miksi hän sinne ajoi.

        Maatilan pihapiirissä on vanha navetta. Kuski huristeli navetan parvelle johtavaa siltaa pitkin suoraan pariovien lävitse. Lähes 200 kilometrin koeajoreissu päättyi parvella olevan rehusiilon seinään.

        Tilan väki heräsi aamulla neljän aikaan kovaan rysäykseen ja löysi parvelta ruttuun ajetun Auriksen. Autossa istui alaston mies sekavassa tilassa ja rukoili Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se johtuu että aina näissä lastentarhatasoisissa jutuissa on Toyota mukana. Aivan oikeastiko joku kuvitttelee että jotkut autot olisivat ojassa. Miten lapsellisia juttuja. Ja aina niissä on Toyota mukana ja saksalaiset ovat se pahis.

        https://theworldnews.net/fi-news/toyotan-koeajo-paattyi-navetan-ovien-lapi-rehusiiloon-autosta-loytyi-rukoileva-alaston-mies


        Tämä on se oikeassa maailmassa tapahtunut hauska juttu tojotalla.

        Noin 60-vuotias mies lähti koeajoreissulle Jyväskylästä uudenkarhealla japanilaisella. Matkan määränpäänä oli Helsinki.
        Lahteen tultaessa mies uskoi olevansa jo Helsingissä. Matka jatkui Lahdesta edelleen syrjäiselle maatilalle Asikkalaan, eikä mies tiennyt miksi hän sinne ajoi.

        Maatilan pihapiirissä on vanha navetta. Kuski huristeli navetan parvelle johtavaa siltaa pitkin suoraan pariovien lävitse. Lähes 200 kilometrin koeajoreissu päättyi parvella olevan rehusiilon seinään.

        Tilan väki heräsi aamulla neljän aikaan kovaan rysäykseen ja löysi parvelta ruttuun ajetun Auriksen. Autossa istui alaston mies sekavassa tilassa ja rukoili Jumalaa.

        Löysit siis 2,5 vuotta vanhan jutun jostain yksittäistapauksesta. WAUH!! 🤣😅


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Immu otti pataan

      Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

      Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

      Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

      tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

      Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

      Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

      jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90
      850
    8. Kyllä me vaan

      Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53
      841
    9. Oot nainen kaunis

      muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      46
      829
    10. Mitä haluaisit kysyä

      Kaivatultasi?
      Ikävä
      53
      758
    Aihe