Tätä yleensä kuulee esimerkiksi ns. japanilaisten yhteydessä, että ne ovat "vitun paskoja ajaa". Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Itse en uusissa tai yleensäkään saman aikakauden ja saman kokoluokan autojen ajettavuudessa mitään merkittäviä eroja ole huomannut. Kaikki menevät yhtä suoraan ja rattia kääntämällä kääntyvät. Tuntuma tien ja ratin välillä on aikalailla yksi yhteen, ja side silmillä tuksin osaisin sanoa mitä autoa ajan.
Kieltämättä ensimmäinen autoni toyota corolla vm -73 oli ehkä paskaa ajaa. Tästä autosta pystyi selkeästi toteamaan, että rattia kääntämällä ei tiennyt tiestä mitään, vaan autoa ohjattiin katseella. Mielestäni paska ajettavuus voisi tarkoittaa, että auto ei mene suoraan, auto vetelee, tai ohjaustuntumaa ei ole ollenkaan. Mielestäni näin ei kuitenkaan voi sanoa yhdestäkään tämän vuosituhannen(tai ei kaikkien vanhempienkaan) autojen kohdalla. Ei yksikään autonvalmistaja päästä markkinoille autoa, joka olisi selkeästi" paskempi ajettava" kuin kilpakumppaninsa.
millä tavalla esimerkiksi japist ovat paskoja ajettavia? tokihan ne ovat nykyään melkein kaikki euroopassa valmistettuja ja eurooppalaisten suunnittelemia, mutta silti?
Mitä on huono ajettavuus?
41
1667
Vastaukset
- Anonyymi
Toyota ei mene suoraan, vaan hakee kaistaa kuin ajokoira laidasta laitaan. Ohjaus ylikeveä ja tunnoton. Jousitus ei koskaan onnistunut, joko pintakova ja pohjaa helposti, ei kantavuutta tai sitten liian löysä ja huojuva. Jotain kun saavat paremmaksi jonkun mallin kohdalla, niin toisen osa-alue kusee senkin edestä. Kokonaisuus ei ole hallussa juurikaan ja melu kruunaa kaiken.
- Anonyymi
En ole ajanut tojolla vuosiin. Ehkä ne ovat saaneet poistettua tunnottomuuden ohjauksesta.
Kaksi asiaa mitä tiedän tojon takapenkillä istuneena heikkouksiksi ovat pintakova nypyttävä jousitus ja sisämelu.
Kummastakaan ei joudu kärsimään jos valitsee toisenmerkkisen auton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole ajanut tojolla vuosiin. Ehkä ne ovat saaneet poistettua tunnottomuuden ohjauksesta.
Kaksi asiaa mitä tiedän tojon takapenkillä istuneena heikkouksiksi ovat pintakova nypyttävä jousitus ja sisämelu.
Kummastakaan ei joudu kärsimään jos valitsee toisenmerkkisen auton.Kyllä tollolootalla on perinteet kunniassa. Näihin perinteisiin kuuluu mm. takajousituksen pohjaaminen hidastetöyssyissä, jos takapenkillä on matkustajia. Tämä on ihan normi suoritus autolehtien koeajoissa.
- Anonyymi
Sama ketju kuin Ylilaudalla. :D
- Anonyymi
Olisikohan huono ajettavuus tai huonot ajo-ominaisuudet monen asian summa, esim. huono suuntavakavuus, kova melu, kova paukkulautajousitus, epämääräinen ohjaustuntuma, epäjohdonmukainen käytös esim. kaarteessa olevan kuopan johdosta, tärinät, jne.
- Anonyymi
Kyllä näin on. Halvalla ei laatua saa ja kun suunnittelun painipiste on säästöt niin jälki ei ainakaan parane.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä näin on. Halvalla ei laatua saa ja kun suunnittelun painipiste on säästöt niin jälki ei ainakaan parane.
Siis datsia.
- Anonyymi
Jouduin Avensiksella ajamaan niin pirun raskas kokemus kokoajan väänsi vastaan ei voinut olla rennosti ollenkaan
- Anonyymi
Yleensä on päässä vikaa kun ajaa Saksan roduilla ja mollaa Aasian autoja ne ovat varmasti kaikin puolin parempia kuin euro.." Kiimaiset romut"
Paskattiin ja autoin pitää vaihtaa renkaiden ripustus tässä käy ja se on 30-40tkm välein moottoriin remppaa 40-70 ton välein. Korin ruosteet on jo uudesta saakka 2013 vuoden jälkeen ominaisuus.
Ja paljon muuta koko ajan saa näpit mustana rassata niitä romuja ja aina kojelaudassa palaa punaisia tai keltaisia merkkivaloja =kaikki Saksalaiset....hyi mitä roskaa ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä on päässä vikaa kun ajaa Saksan roduilla ja mollaa Aasian autoja ne ovat varmasti kaikin puolin parempia kuin euro.." Kiimaiset romut"
Paskattiin ja autoin pitää vaihtaa renkaiden ripustus tässä käy ja se on 30-40tkm välein moottoriin remppaa 40-70 ton välein. Korin ruosteet on jo uudesta saakka 2013 vuoden jälkeen ominaisuus.
Ja paljon muuta koko ajan saa näpit mustana rassata niitä romuja ja aina kojelaudassa palaa punaisia tai keltaisia merkkivaloja =kaikki Saksalaiset....hyi mitä roskaa ...Taitaa Toyotan Dieseli olla romuttamolla siinä vaiheessa kun salainen Premium sisään ajettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa Toyotan Dieseli olla romuttamolla siinä vaiheessa kun salainen Premium sisään ajettu.
Saksalainen Premium on korjaamolla ekan kerran jo kuukauden sisällä sen oston jälkeen, joten ole vaan luja uskossasi! Siitä niitä kokemuksia syntyy, kun pettymyksiä tulee kerta toisensa jälkeen saksalaiskikottimien muodossa! 😁😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalainen Premium on korjaamolla ekan kerran jo kuukauden sisällä sen oston jälkeen, joten ole vaan luja uskossasi! Siitä niitä kokemuksia syntyy, kun pettymyksiä tulee kerta toisensa jälkeen saksalaiskikottimien muodossa! 😁😅
Ainakin viimeistään siinä vaiheessa, kun vikavaloja on kojelauta täynnä, kuin joulukuusessa on kynttilöitä!!!
- Anonyymi
Ajettavuuteen vaikuttaa:
-ohjauksen tarkkuus ja sopiva vaste ratissa
-tuntuma ratin kautta renkaisiin ja tiehen
-auton käyttäytyminen mutkiin kääntäessä
-suuntavakaus suoralla
-myös istuma-asennolla voi olla suuri merkitys siihen miltä ajettavuus tuntuu
Sellaiset jotka yleistää kaikkia japseja huonoiksi ajettaviksi eivät tiedä mitään autoista. Esim Mazdassa ihan yhtä hyvä ajettavuus kuin parhaissa eurooppalaisissa etuvedoissa. Mutta takavedot yleensä parhaita ajettavia. Toyota taas on perinteisesti ollut heikompi ajettavuudessa.
Niin euroopassa kuin aasiassa löytyy hyviä ja huonoja ajettavia. Ehkä asiaa voisi kuvailla ajamisen hauskuudella ja sporttisuudella. Myöskin renkaat voivat vaikuttaa hyvin paljon ajettavuuteen ja ratin tuntumaan, halpisrenkaat yleensä heikompia ja merkkirenkaat parempia.- Anonyymi
Mazdan jotkut mallit ihan ok, mutta Toyota ei.
- Anonyymi
> Esim Mazdassa ihan yhtä hyvä ajettavuus kuin parhaissa eurooppalaisissa etuvedoissa.
MX-5 lie oikeasti hyvä, mutta ne muut... ei ainakaan nämä uudet "taivaspaikka" (skyactive) moottorilla varustetut ihan hirveää ylistystä ole saaneet. Mazdahan pyrkii nykyään asemoitumaan jonkinmoiseksi premiumiksi ja onhan sillä muotoilu ja sisustan materiaalit tikissä, mutta ajettavuutta on silti kommentoitu "vain rauhalliseen ajoon".... ei siis ole alusta eikä etenkään moottorin toiminta eurooppalaisten premiumpien tasolla.
Madza siis ajettavuudeltaan keskitasoa ja tolloloota keskitasoa heikompi. Samoin Datsun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Esim Mazdassa ihan yhtä hyvä ajettavuus kuin parhaissa eurooppalaisissa etuvedoissa.
MX-5 lie oikeasti hyvä, mutta ne muut... ei ainakaan nämä uudet "taivaspaikka" (skyactive) moottorilla varustetut ihan hirveää ylistystä ole saaneet. Mazdahan pyrkii nykyään asemoitumaan jonkinmoiseksi premiumiksi ja onhan sillä muotoilu ja sisustan materiaalit tikissä, mutta ajettavuutta on silti kommentoitu "vain rauhalliseen ajoon".... ei siis ole alusta eikä etenkään moottorin toiminta eurooppalaisten premiumpien tasolla.
Madza siis ajettavuudeltaan keskitasoa ja tolloloota keskitasoa heikompi. Samoin Datsun."mutta ajettavuutta on silti kommentoitu "vain rauhalliseen ajoon"..
Missä testeissä on noin muka sanottu? Suurimmassa osassa testejä 2017 ja uudempien G-Vectoring Control järjestelmällä varustettujen Mazdojen ohjattavuutta ja tarkkuutta, suuntavakautta on nimenomaan kehuttu melkein yhtä hyviksi kuin saksalaisissa autoissa. Mazda 3 skyactiv-x oli hiljattain Moottori lehdessä kehuttu melko urheilulliseksi autoksi jolla luontainen ajonopeus helposti suuremmaksi melkein kaikkialla kuin esim. Toyota Corollalla. Myös TM lehdessä oli Mazda saanut näistä ominaisuuksista.
Myös Mazda Cx-5, 6 pystyvät jo melkoisin koviin mutkanopeuksiin.
Vaatii oikeasti laadukkaat renkaat että Mazdat pääsevät todellisiin oikeuksiinsa.
Hiljattain TM talviautotestissäkin Mazda CX-30 oli ajo-ominaisuuksien osalta paras auto. Toyota voitti talviautotestin, Mazdan loppujen lopuksi pelkästään lämmityslaitteiden takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Esim Mazdassa ihan yhtä hyvä ajettavuus kuin parhaissa eurooppalaisissa etuvedoissa.
MX-5 lie oikeasti hyvä, mutta ne muut... ei ainakaan nämä uudet "taivaspaikka" (skyactive) moottorilla varustetut ihan hirveää ylistystä ole saaneet. Mazdahan pyrkii nykyään asemoitumaan jonkinmoiseksi premiumiksi ja onhan sillä muotoilu ja sisustan materiaalit tikissä, mutta ajettavuutta on silti kommentoitu "vain rauhalliseen ajoon".... ei siis ole alusta eikä etenkään moottorin toiminta eurooppalaisten premiumpien tasolla.
Madza siis ajettavuudeltaan keskitasoa ja tolloloota keskitasoa heikompi. Samoin Datsun.Kyllähän Mazdasta on tullut sellainen yläluokkaisen oloinen auto verrattuna vanhempiin Mazdoihin jotka oli enemmän suursarjatuotantoautoja, ihan hyvin tehtyjä kyllä nekin mutta ehkäpä "tavallisempia" autoja silloin ennenvanhaan.
Onpahan nuo muutkin autot menneet sellaisiksi etten enää oikein tunne mitään uutta autoa "omaksi", ehkäpä pitäisi ajella sitten niillä vanhemmilla autoilla...
- Anonyymi
Ajettavuus on auton ajokäytökseen liittyvä asia, eli kuinka nautittavaa ja hauskaa autolla ajo on. Hyvällä ajettavuudella on oikein hauska ajella mutkaisella tiellä ja suoralla kulkee nautinnollisen vakaasti. Esim meidän Toyotalla menee hermot sen ratin vispaamiseen suoralla tiellä, Volvo kulkee niin suoraan että oikein nautinto ajaa pitkiä maantiepätkiä.
- Anonyymi
Käy koeajamassa BMW 530d ihan mitä vuosimallia tahansa, jos se on kunnossa, niin sen jälkeen tiedät mitä on kiitettävät ajo ominaisuudet. Auto on hiljainen, vie mukisematta sinne minne kuski käskee, jousitus nielee jämäkästi kaiken korin vaappumatta, moottorin vääntö maantiellä ei jätä kylmäksi, kun haluat mennä, niin se on menoa.
Itselläni ollut kolmea eri koppaa ja kaikilla ajanut noin 200 000 km ilma mitään murheita, lisäksi auto on varsin polttoaine taloudellinen maantiellä vs pikku pensa kirrat.
Eli käy huviksesi kokeilemassa, niin tunnet todellisen eron, suosittelen volvo kuskillekkin.- Anonyymi
Kulutus on korkeampaa kuin monissa bensamoottoreissa tuollaissa bemarissa ja korkeat ajoneuvoverot dieselin ja moottorin koon takia.
Muuten ok - Anonyymi
Mut ku noi palaa..... En halua kuolla elävältä palamalla!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b106b67e-aefb-4789-bf94-9cc4f58972f9
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b6b77c5-0820-45d7-b5e9-a0a7cc5e1598
https://www.kaleva.fi/juttutupa/autot/onko-sinulla-bmw-tai-aiotko-ostaa/7504824
https://www.aamulehti.fi/a/201203833
Ja laitanko vielä lisää linkkejä?,,,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut ku noi palaa..... En halua kuolla elävältä palamalla!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b106b67e-aefb-4789-bf94-9cc4f58972f9
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b6b77c5-0820-45d7-b5e9-a0a7cc5e1598
https://www.kaleva.fi/juttutupa/autot/onko-sinulla-bmw-tai-aiotko-ostaa/7504824
https://www.aamulehti.fi/a/201203833
Ja laitanko vielä lisää linkkejä?,,,,Noi linkit on kaikki siitä samasta autopalosta. Montakohan muuta muunkin merkkistä autoa on palanut linja-autoista puhumattakaan.
- Anonyymi
Jos pitää valita kategoriasta "hyvä ohjaus vs. luotettavuus", niin kallistun jälkimmäisen puolelle. Angendaani ei kuulu epäluotettavuus...
- Anonyymi
Jos autossa ei ole hyvä ohjaus niin silloin se ei ole luotettava.
- Anonyymi
Hanki Mazda niin saat molemmat. Ei toki takavedon ajettavuutta mutta Ford/Volvo/VW tasoisen kuitenkin.
Mazda - Fordin kehuttu ajettavuus ja Toyotan tunnettu luotettavuus yhdistettynä. Ruostesojauksen Mazda vaatii mutta sen jälkeen on hauskaa ja vähävikaista ajoa.
- Anonyymi
Yleensä saksanseisojissa on alle renkaiksi valittu rotalla/goodride/triangle/vastaava pinkiponki, joka varmasti viimeistelee täydellisen ajonautinnon. Ilmeisesti korjaamiseen menee niin paljon euroja niin tärkeimmistä ajoon vaikuttavista asioista on tingittävä. Eivätkä ne valtaville kiinantinoille käärityt 30-40 profiilin renkaat ainakaan paranna asiaa.
- Anonyymi
1.5 vuotta sitten etsin 3 vuotiasta 520DA farkkua eli noin 30-35ke autoa.
Koeajoin 6 tai 7. niistä vain yksi kulki suurin piirtein suoraan mutta siinäkin oli läsnä bemarin tyypillinen tahmea ohjaus mikä vei tunnon maantiellä ajosta.
Pahimmat oli aivan karmeita ajaa. Syyksi arvelin isoa rengastusta mutta toisaalta monessa muussa merkissä isommat gummit ei kyllä aiheuta sekopäistä suuntavakautta. Lienee bemarin tyyppiomainaisuus.
Samoihin aikoihin tuli koeajettua uusi 2L farkku Corolla. Suuntavakaampi se oli kuin yksikään noista bemareista. Muista syistä en kyllä siitä tykännyt.
Ei tullut ostettua mitään noista, ei bemaria eikä corillaa.
Ihmetyttää kyllä kommentit bemarin hyvästä ajettavuudesta.
Ei ole tullut koeajettua todella suuntavakaata bemaria koskaan. Eikä niitä kyllä lehdetkään suuntavakaudeltaan ole koskaan kehuneet. rasittavia ajoltaan ovat enimmäkseen ollen. - Anonyymi
Japsien ajotuntumasta, monet ovat kovia ja nopeita. Tuossa kuvaatkin vanhan Toyotan ajotuntumaa. Sama tuli mieleeni, kun ajoin vuonna 1979 Wartburg farmaria.
- Anonyymi
"Mitä on huono ajettavuus?"
Mielestäni sitä, että aika usein näkee jonkun saksalaiskinnerin olevan ojanpohjalla, ja kerran viikossa ainakin. Montako Toyotaa, tai Mazdaa, tai Subarua olette nähnyt ojien pohjalla olevan samaan aikaan? Itse en ole nähnyt kyllä yhtään.- Anonyymi
Itse olen ainakin nähnyt ojien pohjilla etupäässä Audeja, Mersuja, Bemareita, Opeleita, ja Volkkareita renkaat kohti taivasta sojottaen, aivan kuin ne jotenkin rukoilisivat ylemmästä tahosta armoa tuohon omaan hölmöilyynsä liikenteessä. Liikenne säännöthän heillä ovat toki tuiki tuntemattomia, mutta kuitenkin....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen ainakin nähnyt ojien pohjilla etupäässä Audeja, Mersuja, Bemareita, Opeleita, ja Volkkareita renkaat kohti taivasta sojottaen, aivan kuin ne jotenkin rukoilisivat ylemmästä tahosta armoa tuohon omaan hölmöilyynsä liikenteessä. Liikenne säännöthän heillä ovat toki tuiki tuntemattomia, mutta kuitenkin....
varteen otettava usko ttavuuden tae on se että yhdys sanat kirjoit ttaa oikein ja että on pilk ulla paikat
- Anonyymi
jos et huomaa eroa tojotan ja bemarin ajettavuudessa sulta voisi ottaa ajokortin pois!
- Anonyymi
Jos sinä puolestasi et taas huomaa eroa ojien pohjilla majailevista saksalaisista Toyotan tiellä pysymiseen, niin sinulta se kortti pois pitää ottaa, jos keltä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinä puolestasi et taas huomaa eroa ojien pohjilla majailevista saksalaisista Toyotan tiellä pysymiseen, niin sinulta se kortti pois pitää ottaa, jos keltä!
Joskus tiellä pysyminen on autosta tai kuskista kiinni. Saksalaisten kohdalla yleesä kuskista(amispojat) ja Toyotan kohdalla puhutaan surkeasta autosta, kuten uusi Rav joka ei pysy liukkailla lapasessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus tiellä pysyminen on autosta tai kuskista kiinni. Saksalaisten kohdalla yleesä kuskista(amispojat) ja Toyotan kohdalla puhutaan surkeasta autosta, kuten uusi Rav joka ei pysy liukkailla lapasessa.
Monta RAV:ia olet nähnyt ojassa? Entäpä saksalaisia "hyvän ohjauksen" Omaavia saksalaisia?. Kas siinäpä se ero.....
- Anonyymi
Takavetoiset bemarit tosiaan onnettomia, vanhanaikaista, lähes kaikki muut luopuneet. Tojotoista ei juurikaan kokemusta, mutta Honda oli halvaksi autoksi todella hyvä ajaa. Testeissä haukuttiin aikonaan että liian pieni joustovara, mutta nopeassa ajossa ei saa joustaakaan liikaa ja sillä pystyi ajamaan mutkiin paljon kovempaa kuin useimmilla, myös ohjaustuntuma hyvä ja tarkka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus tiellä pysyminen on autosta tai kuskista kiinni. Saksalaisten kohdalla yleesä kuskista(amispojat) ja Toyotan kohdalla puhutaan surkeasta autosta, kuten uusi Rav joka ei pysy liukkailla lapasessa.
No montakos sellaista olet ojien pohjilla muka nähnyt? Saksalaisia sen sijaan näkee siellä ihan säännöllisin väliajoin.
- Anonyymi
On autoissa eroja ajettavuudessa ... tietty. Japsit on huonompia, kuin eurocaarat.
Ominaisuutensa korostuvat muissa vertailukohteisa.- Anonyymi
"On autoissa eroja ajettavuudessa"
Olen samaa mieltä. Saksalaiset ojassa, ja Toyota noissa ojien välissä menossa vakaasti kohti määränpäätä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On autoissa eroja ajettavuudessa"
Olen samaa mieltä. Saksalaiset ojassa, ja Toyota noissa ojien välissä menossa vakaasti kohti määränpäätä.Mistä se johtuu että aina näissä lastentarhatasoisissa jutuissa on Toyota mukana. Aivan oikeastiko joku kuvitttelee että jotkut autot olisivat ojassa. Miten lapsellisia juttuja. Ja aina niissä on Toyota mukana ja saksalaiset ovat se pahis.
https://theworldnews.net/fi-news/toyotan-koeajo-paattyi-navetan-ovien-lapi-rehusiiloon-autosta-loytyi-rukoileva-alaston-mies
Tämä on se oikeassa maailmassa tapahtunut hauska juttu tojotalla.
Noin 60-vuotias mies lähti koeajoreissulle Jyväskylästä uudenkarhealla japanilaisella. Matkan määränpäänä oli Helsinki.
Lahteen tultaessa mies uskoi olevansa jo Helsingissä. Matka jatkui Lahdesta edelleen syrjäiselle maatilalle Asikkalaan, eikä mies tiennyt miksi hän sinne ajoi.
Maatilan pihapiirissä on vanha navetta. Kuski huristeli navetan parvelle johtavaa siltaa pitkin suoraan pariovien lävitse. Lähes 200 kilometrin koeajoreissu päättyi parvella olevan rehusiilon seinään.
Tilan väki heräsi aamulla neljän aikaan kovaan rysäykseen ja löysi parvelta ruttuun ajetun Auriksen. Autossa istui alaston mies sekavassa tilassa ja rukoili Jumalaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä se johtuu että aina näissä lastentarhatasoisissa jutuissa on Toyota mukana. Aivan oikeastiko joku kuvitttelee että jotkut autot olisivat ojassa. Miten lapsellisia juttuja. Ja aina niissä on Toyota mukana ja saksalaiset ovat se pahis.
https://theworldnews.net/fi-news/toyotan-koeajo-paattyi-navetan-ovien-lapi-rehusiiloon-autosta-loytyi-rukoileva-alaston-mies
Tämä on se oikeassa maailmassa tapahtunut hauska juttu tojotalla.
Noin 60-vuotias mies lähti koeajoreissulle Jyväskylästä uudenkarhealla japanilaisella. Matkan määränpäänä oli Helsinki.
Lahteen tultaessa mies uskoi olevansa jo Helsingissä. Matka jatkui Lahdesta edelleen syrjäiselle maatilalle Asikkalaan, eikä mies tiennyt miksi hän sinne ajoi.
Maatilan pihapiirissä on vanha navetta. Kuski huristeli navetan parvelle johtavaa siltaa pitkin suoraan pariovien lävitse. Lähes 200 kilometrin koeajoreissu päättyi parvella olevan rehusiilon seinään.
Tilan väki heräsi aamulla neljän aikaan kovaan rysäykseen ja löysi parvelta ruttuun ajetun Auriksen. Autossa istui alaston mies sekavassa tilassa ja rukoili Jumalaa.Löysit siis 2,5 vuotta vanhan jutun jostain yksittäistapauksesta. WAUH!! 🤣😅
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758