Suomen kirkot

Tunnetko Suomen kirkot:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e5344ae2-d145-463d-a8e5-1c04164216da

7/10

Arvauksiakin oli, yhden arvasin oikein arkkitehtuurista, toinen oli ihan puhdas oikea arvaus. Yksi arvaus meni väärin mutta tajusin heti klikatessa mikä olisi ollut oikea vastaus. Onko se sitten 7.5/10?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siitä ei ole ihmiselle mitään hyötyä vaikka hän tunnistaisi kaikki maailman kirkot mutta eläisi armon ja totuuden hylkääjänä, sillä vain uskon kautta voi saada synnit anteeksi ja päästä taivaaseen. Moni suuri kirkkoarkkitehtuurin tuntija joutuu helvettiin sillä niitä on maailmassa paljon mutta evankeliumin uskojia on vain vähän.

      • Anonyymi

        Millä tavoin nämä kaksi eri asiaa poissulkevat toinen toisensa?
        Vain kirkkokuntien suhteen umpisivistymättömän helluntailaisen 🐗 korvien välissä.


    • Anonyymi

      8/10. Vastasin Sodankylä, kun vastaus oli Lauritsala. Samaten arvuuttelin Toivakan kirkon kattomaalauksen Kotkaan. Muutoin tiesin.

      • Kouvolan vedin sillä fiiliksellä, että on niin ruma kirkko, ettei ole vaihtoehtoja. Rumuudestahan Kouvola tunnetaan.


      • Anonyymi
        a-teisti kirjoitti:

        Kouvolan vedin sillä fiiliksellä, että on niin ruma kirkko, ettei ole vaihtoehtoja. Rumuudestahan Kouvola tunnetaan.

        Minäkin ajattelin, että missään muualla ei tuollainen voi olla.


      • Toivakka meni väärin. Se oli se puolenpisteen juttu, tajusin klikatessa, että Toivakkahan se. Maalauksista oli Hesarissa tai liitteessä taannoin iso juttukin. Herättivät hiukan keskustelua nimittäin. Maalari taisi käyttää hiukan liikaa omaa harkintaa ja kirkkoherrakin lähti lätkimään kun ei kestänyt niitä katsella.


    • Anonyymi

      Kerrankin erilainen testi IL:ssä.

      Minä en edes aio yrittää muuta kuin opetella tuosta. Häpeäksi olen aivan liian ateistinen, että tuntisin kunnolla maamme kulttuurihistoriaa.

      Upeita rakennuksia. Ja jotkut muka kirjoittavat, että haluavat jyrätä nuo ja rakentaa kerrostaloja kannabiksen viljelyyn...

      • Anonyymi

        Meinaako ne myös jyrää tämän helssinkin tuomistuskirkon ja pykätä tilalle näille uusille uutisasukkaille useampikerroksisia majoitustaloja? Terv. Ähtävän mummo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaako ne myös jyrää tämän helssinkin tuomistuskirkon ja pykätä tilalle näille uusille uutisasukkaille useampikerroksisia majoitustaloja? Terv. Ähtävän mummo.

        Toivottavasti eivät. Tulijat mahtuvat kyllä asumaan muuallekin ja pitäähän heille moskeija rakentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti eivät. Tulijat mahtuvat kyllä asumaan muuallekin ja pitäähän heille moskeija rakentaa.

        Suomessa on ollut tapana, että kukin uskonto- ja kirkkokunta on itse rakentanut rukoushuoneensa itse, omin varoin.

        Näin lienee ollut aiemmin myös Islamilaisen seurakunnan kanssa.

        Näillä uusilla maahanmuuttajilla ei ole selkärankaa tehdä mitään itse. Vain raiskata ja rääkätä ihmisiä ja eläimiä. Ja jotkut sitten pitävät näitä hyvinkin hurmaavina "miehinä". Naisensa samanlaisia: muiden elätettäviä.


    • Anonyymi

      1 väärin. lauritsalan kirkko!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe