Uskonnot ovat aina olleet vähemmän vaikutusvaltaisia kuin olisivat halunneet olla. Ihmiset ovat uskonnosta huolimatta useimmiten tehneet mitä ovat halunneet.
Miksi on vaikeaa hyväksyä, että suurin osa ei usko?
15
<50
Vastaukset
Uskonnot eivät halua mitään. Tarkoitatko, että kirkon johtohahmot ovat aina halunneet enemmän valtaa?
En näe, että tämä pitäisi välttämättä paikkaansa. Varmasti jokunen piispa on ollut varsin haluton lisäämään omaa valtaansa.- Anonyymi
Ei piispaksi pääse ellei halua valtaa.
"Uskonnot eivät halua mitään."
Jeesusmyytissä Jeesus on Taivaan valtakunnan kuningas ja tuo myyttinen kuningas käski tehdä kaikki kansat hänen alamaisikseen noudattamaan hänen lakejaan. Kyllä tässä on aika paljon haluamista.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.»- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei piispaksi pääse ellei halua valtaa.
Haluaako henkilö valtaa.
Ateismiko antaa sen tiedon että tietää mitä toinen ihminen haluaa.
Aivan varmaa on että on paljon "johtotehtäviä" joita ei ole haluttu vaan on tehtävä koska jonkun on ikävätkin päätökset tehtävä.
Se toinen tai kolmas "aalto" sen johtajan takana kyllä pitää huolen että päällikkö saa runsaan palkan onhan siinä suuri "vaara" että itse " joutuu" valtaan ja sitten on mukava kun palkkiot ovat jo valmiiksi runsaat
Ennaltatietäminen kukoistaa.
Ei voitu sairaanhoitajille korottaa pakkaa koska ensin piti ylempien saada korotus jotta he olisivat ylempiä,
muutama vuosi takasin työehtosopimuksissa kävi noin
nää_on_näitä myös uskonnottomilla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluaako henkilö valtaa.
Ateismiko antaa sen tiedon että tietää mitä toinen ihminen haluaa.
Aivan varmaa on että on paljon "johtotehtäviä" joita ei ole haluttu vaan on tehtävä koska jonkun on ikävätkin päätökset tehtävä.
Se toinen tai kolmas "aalto" sen johtajan takana kyllä pitää huolen että päällikkö saa runsaan palkan onhan siinä suuri "vaara" että itse " joutuu" valtaan ja sitten on mukava kun palkkiot ovat jo valmiiksi runsaat
Ennaltatietäminen kukoistaa.
Ei voitu sairaanhoitajille korottaa pakkaa koska ensin piti ylempien saada korotus jotta he olisivat ylempiä,
muutama vuosi takasin työehtosopimuksissa kävi noin
nää_on_näitä myös uskonnottomilla"Ateismiko antaa sen tiedon että tietää mitä toinen ihminen haluaa."
Ateismi ei ota kantaa asioihin, eikä se ole minkäänlainen jumala. On se ihme, että ette ikinä opi näitä asioita.
- Anonyymi
Miksi on vaikeaa hyväksyä, että suurin osa ei usko?
Koska jokainen eri uskontoinen ja uskonnoton todistaa määrätyille uskovaisille sitä että uskonnoton voi olla niin paljon parempi ihminen kuin nämä uskovaiset silloin se syö heidän omaa uskomustaan ja laittaa epäilemään omaa uskoaan.
Saarnamiehille taas on kyseessä valta raha ja toimeentulo miksi hyväksyä että uskonnottomuus leviää ja ihmiset sivistyvät . - Anonyymi
Aitouskovaiselle ateismi on kauhistus sillä se herättää uskovaisessa epäilyksen siemenen omasta oikeassaolostaan. Sellainen oman uskon epäily johtaa taas puolestaan rajuun taivaspaikkapisteiden laskuun ja pahimmassa tapauksessa päätymiseen pannuhuoneen puolelle hommiin.
Toisaalta jos säännöt ovat ne mitkä isossa kirjassa on kerrottu niin aitouskovaiset ovat joka tapauksessa matkalla pannuhuoneeseen. He eivät vaan itse tajua sitä. Mutta kyllä asia niillekin aikanaan valkenee. Itkun ja hammasten kiristelyn kera. - Anonyymi
Uskovaiset ovat kateellisia ateisteille, koska heidän koko elämä ei mene hukkaan kuvitellun taivaspaikan varmistamisessa.
- Anonyymi
Mihin perustat väitteesi, että suurin osa ei usko?
Kirkon ja uskonnollisten yhdistysten jäsenrekistereihin?
Jopa mielipidemittaukset osoittavat, että yli puolet suomalaisista uskoo johonkin jumaluuteen tai korkeampaan voimaan. Mitä maailman ihmisiin tulee, niin eiköhän niitä kirkkojen ja uskonnollisten yhdistysten jäsenkirjoissa ole hiukan enemmän nimiä kuin Vapaa-ajattelijoiden ja muiden ateistien kerhoissa?- Anonyymi
Vain 1/3 maailmasta on nimellisesti kristittyjä ja niistä melkein 2/3 on katolilaisia.
- Anonyymi
Uskomaton on uskovaisille kiusallinen koska saa uskovaiset temppuilemisineen näyttämään naurettavilta.
- Anonyymi
temppu on katsojan silmässä uskot tai et
nää_on_näitä
"Uskonnot ovat aina olleet vähemmän vaikutusvaltaisia kuin olisivat halunneet olla. Ihmiset ovat uskonnosta huolimatta useimmiten tehneet mitä ovat halunneet."
Sikäli kun kysymys on kristinuskosta, niin se ei perustu vaikutusvallan hankkimiseen yhteiskunnassa, vaan evankeliumin ilosanoman viemiseen kaikille kansoille. Se antaa meille niin paljon iloa, että kaikesta muusta tulee sivuasia sen rinnalla.- Anonyymi
Jostain syystä jotkut saavat iloa myös siitä, että eivät ota selvää ateismista vaikka kirjoittavat sata viestiä aiheesta.
- Anonyymi
"Sikäli kun kysymys on kristinuskosta, niin se ei perustu vaikutusvallan hankkimiseen yhteiskunnassa, vaan evankeliumin ilosanoman viemiseen kaikille kansoille. Se antaa meille niin paljon iloa, että kaikesta muusta tulee sivuasia sen rinnalla."
Kauniitahan sitä voi puhua, mutta jos tekoja katsotaan niin tarina on aikalailla eri. Valtaahan sinäkin haluat esimerkiksi määräillä miten muiden tulisi elää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi664157Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D833754- 423245
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192578Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!222447Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa532257- 482095
- 471798
- 361750
- 301586