että kukaan uskoo ketään kun kaikki opettaa eritavoin?
Miten luulette
42
70
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä kysymys. Mutta vaikka kaikki opettavat eri tavalla niin jokainen väittää olevansa oikeassa. Yksi lahko saarnaa sitä, toinen tätä. Ensimmäinen sanoo että me olemme oikeassa mutta tuo on väärässä. Toinen sanoo samalla tavalla. Tuo on väärässä me olemme oikeassa.
Siis varsinaiset valehtelijoitten seurakunnat!- Anonyymi
Valehtelijat eivät peri taivasten valtakuntaa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelijat eivät peri taivasten valtakuntaa.
1234567---Tuomitsit TAAS itse itsesi kadotukseen !
Kauanko aiot yhä jatkaa tuolla tielläsi ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuomitsit TAAS itse itsesi kadotukseen !
Kauanko aiot yhä jatkaa tuolla tielläsi ?Mitä olen valehdellut ?
1234567---
- Anonyymi
2Moos.33:19. Room.9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan.
- Anonyymi
Alussa ikävä uutinen.Huomaa pommisuojassa pelokas tyttö.
Loppupuolella kerrassaan hyviä uutisia, tosin muslimit teeskentelevät mutta kaavaviitteitä on Raamatun kertomaan valherauhaan,väliaikaiseen 3,5v, teeskennellään hyvää pataa ja mietitään oikeaa hetkeä päästä iskemään veitsi selkään:
https://www.tv7.fi/vod/player/70684/ - Anonyymi
Tuopa on kertakaikkiaan hyvä kysymys.
Ja nyt ei kun vaan kaikki kynnelle kykenevät seurakuntien johtajat kehiin vastaamaan kyseiseen aiheeseen.
Kirkkokuntien välisissä symposiumeissa olisi aihetta ryhtyä tosimielellä käsittelemään aloituksen aihetta ja laatia Raamatun Kirjoitusten mukaisesti yhteinen oppilinjaus, jota kaikki noudattaisivat. Ehkä uskonkysymyksistä ja vastauksista silviisteen jokin tolkku tulisi. - Anonyymi
Ps.25:13. 37:9. 37:11. 37:22. 37:29 Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti. Ps.115:16 Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
Kuitenkin pelastava evankeliumi on selkeä ja yksinkertainen ja kannattaa lukea rukoillen Jumalan sanaa. Kannattaa pidättäytyä siinä minkä kokee omassatunnossa ja Raamatun valossa oikeaksi. Ei tarvitse omaksua sellaista joka sotii ymmärrystä vastaan!
- Anonyymi
"Ei tarvitse omaksua sellaista joka sotii ymmärrystä vastaan!"
Tuota kun noudattaa, tulee hyljänneksi kaikki uskonnot. Itselleni kävi juuri niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota kun noudattaa, tulee hyljänneksi kaikki uskonnot. Itselleni kävi juuri niin.Sivusta. Uskominen ei olekkaan mikään man päällinen uskonto vaan henkilökohtainen suhde Jumalaan, joka on sisäisesti Jumalan lapsissa ja tuo on Jumalan valtakunta maan päällä.
Anonyymi kirjoitti:
Tuota kun noudattaa, tulee hyljänneksi kaikki uskonnot. Itselleni kävi juuri niin.Ymmärryksesi ei riitä ,sana tulkitsemiseen,niin kui se kuulisi ymmärtää.
- Anonyymi
Jer.30:11. 46:28 Sillä minä olen sinun kanssasi, sanoo Herra, ja pelastaa sinut. Minä teen lopun kaikista kansoista, joiden sekaan minä olen sinut hajottanut; ainoastaan sinusta minä en loppua tee: minä kuritan sinua kohtuudella, mutta rankaisematta minä en sinua jätä. Sinä, minun palvelijani Jaakob, älä pelkää, sanoo Herra, sillä minä olen sinun kanssasi. Minä teen lopun kaikista kansoista, joiden sekaan minä ole sinut karkoittanut; mutta sinusta minä en loppua tee: minä kuritan sinua kohtuudella, mutta rankaisematta minä en sinua jätä.
- Anonyymi
hellentailaisuuden henkivalta on pahan hengen aikaansaama eksytys, joka luvattu on tulevaksi "Jumala lähettää väkevän eksytyksen....siitä on kyse
- Anonyymi
Pelastuksen evankeliumin osoittama uskon kohde on Jeesus Kristus.
Paavali antaa meille ohjeen oikeasta julistuksesta.
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3. Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4. ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5. ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
( 1Kor 2)
17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
( 1Kor 1)
Usko Toivonen- Anonyymi
Alkussa oli Jumalan ajatus, joka välitettiin Sanan /Poika välityksellä kuulijalle. Kun Jumalan Sana on ymmärrettynä uskovassa juuri sellaisena kuin Jumala tarkoitti on tehtävä suoritettu.
Näin on päivänselvää ettei Jumalan Sanalla ole yhtä montaa merkitystä kuin on kirkkoja ja lahkoja!
Tällä perusteella en kuulu mihinkään kirkko/lahkokuntaan jäsenenä.
Jeesuksen opetus oli sopusoinnussa sen opin kanssa joka oli annettu juutalaisille, Ja puhtaan juutalaisuuden perustukselta on löydettävissä jatkumo siihen uskoon jota Jeesus tarkoitti meidän tunnustavan.
Joku sanoo ettei kukaan voi pysyä uskossa irrallaan seurakunnista.
Itse tein herätyskokouksessa ratrkaisuni antaen itseni Herran Jeesuksen haltuun. En siis lupautunut kenenkään ihmisen alaisuuteen. Herra on pitänyt muistissaan tekemäni lupauksen jo 60 vuoden ajan. Ja koko ajan opettanut lisää antaen anteeksi erehdykseni opetuksensa mukaisesti .
Luuk. 17:3 Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.
17:4 Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi."
17:5 Ja apostolit sanoivat Herralle: "Lisää meille uskoa."
- Anonyymi
Ei kai uskoon tulon opetuksessa juuri ole erimielisyyttä.
Kannattaa itse perehtyä asioihin Veijosen sivujen avulla
http://wwnet.fi/users/veijone/ - Anonyymi
Mark.14:49 Biblia (1776) Minä olen joka päivä ollut teidän tykönänne ja opettanut templissä, ja ette minua ottaneet kiinni. Mutta nämät tapahtuvat, että Raamattu täytettäisiin. Kirjoitetaan: temppelissä, tämä. Alaviite. Jes.53:12.
- Anonyymi
Mark.14:55-56 Mutta ylipapit ja koko neuvosto etsivät todistusta Jeesusta vastaan tappaaksensa hänet, mutta eivät löytäneet. Useat kyllä todistivat väärin häntä vastaan, mutta todistukset eivät olleet yhtäpitäviä.
- Anonyymi
Ei tässä mitkään jakeet lohduta. Minä olen täysin väsynyt pohtimaan oikeaa pelastusta, oikeaa tempausoppia ja oikeaa kastetta. Oikea uskovienyhteyskin puuttuu. Ihminen tarkoittaa hyvää mutta tekee vain hallaa näillä kirjotuksillaan.
- Anonyymi
Oikea henki ratkaisee, siksi helluntailaiset opettavat oikein.
- Anonyymi
>>>>Siksi helluntailaiset opettavat oikein<<<<
Oikea Pyhän Hengen johdossa oleva pitää Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä ja rukoushuoneidensa ovet sapattisin auki jumalanpalveluksille. Naiset pastorina on väärästä hengestä lähtöisin. Samoin sielunkuolemattomuusoppi kuin ikuisen piinanoppikin.
1234567---
- Anonyymi
Noinhan ne uskovat mutta onko se totuus.Kuunnella korvassyyhyä vai jotain muuta?
- Anonyymi
Niin kuin on kirjoitettu: "sydämen kyllyydestä suu puhuu". On melko helppoa sanoa, kuka opettaa Herran Jeesuksen tuntemusta ja kuka oman herransa ja oman sydämensä oppia.
1234567---:n, sydän ja herra ovat selvästi nähtävillä: sapattihan on hänen jumalansa.
- Anonyymi
Monille on sattunut onnettomuus askartelussaaan epäpyhien kirkkojen opeissa.
Väärän innokkaasti ovat tohinassaan liimanneet sydämensä kiinni paholaisen palveluksiin.
Vain omituisia oppeja uskomuksineen ja totuus on hukassa. Onneksi apu on lähellä kun hätätila on suuri.
Minä harjoittelen kotona tätä uskoa:
https://www.Jeesus-on-Herra.com- Anonyymi
Ojasta allikkoon !
Weijon lahkossa vesikaste pelastaa !!!
- Anonyymi
Ota opetuksesta se mikä on oikein:
Aloita alusta
- rakasta itseäsi
-samoin muita
-anna anteeksi--- itsellesi kuten muille
Jumala on Rakkaus - Anonyymi
Tätä olen ennenkin kysynyt saamatta ikinä vastausta.
Uskovilla on yksi pyhä kirja ja Jumalan Pyhä henki sitä valaisemassa. Miksi kristinuskossa on tuhansia keskenään ristiriitaisia oppisuuntia?
Jos menen kyselemään luonnontieteiden perusteista (esimerkiksi evoluutioteoria) Helsingin ja Tokion yliopistoista, saan samansisältöisen vastauksen.
Jos kysyn kasteesta paikkakuntani luterilaiselta papilta ja helluntaiseurakunnan saarnaajalta, vastaus on niin erilainen, että on vaikea uskoa kyseessä olevan saman uskonnon.
Miksi?- Anonyymi
Siksi koska Raamattu ei aukene vain ihmisjärjen avulla, sillä se on salattua ja kätkettyä viisautta, joka on salattu muilta kuin uudestisyntyneiltä uskovilta.
1. Kor. 2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
Ilm. 2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'
Ja "nuorella" uskovalla ei ole vielä tarpeeksi sitä viisautta / tietoa itsellään ja siksi moni uskova eksyy ja eksytetään uskomaan ihmis oppeihin eli valheisiin.
Ef. 4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
Mutta perus syy siis on se, että Raamattu eli Sana on kätketty ja salattu uskosta osattomilta eli näennäsi uskovilta jotka vain harjoittavat uskontoa vailla todellista Jumalan synnyttämää Uskoa.
Kristus eli Sana on vain ja ainoastaan todellisten Jumalan lasten perintöosa, johon muilla ei ole osuutta ja siksi se Raamatun sanoma on salattua.
Kol. 2:2 että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
Eli Kristus eli Sana, eli siis Raamattu on vain ja ainoastaan todellisen uudestisyntyneen Jumalan lapsen perintöosa, eikä se siis aukene muille eli uskosta osattomille, ja lisäksi siis se ei ole ehtinyt avautua nuorelle uskovalle joka yhä kahlaa eksytyksen kavalissa opintuulissa. - Anonyymi
Tässä vielä yksi Raamatunkohta edelliseen liittyen, joka selittää syytä:
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
- Anonyymi
2Moos.31:14-15 Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa. Kuusi päivää tehköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla. 2Moos.23:12.
- Anonyymi
Miksi irroitat lauseita oikeasta yhteydestään?
Jotta ymmärtäisimme asian kokonaisuudessaan on oltava tieto myös asiayhteydestä.
Jumala teki liiton Israelin kanssa ja eritti sen pappiskansaksi ohi muiden kansakuntien. Israelaiseksi ei liitytä. Siihen synnytään. Sekä huonommat että paremmat kansalaiset kuuluivat samaan liittoon kunhan olivat syntyperäisiä.
31:13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.
31:14 Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa.
31:15 Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
31:16 Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona.
- Anonyymi
Onhan noita taivasten valtakuntia peräti 15 kpl.
1. Roomalais-katolinen kirkko Eli Efeso
2. Evankelis-Luterilainen kirkko eli Smyrma ja Galatia
3. Kreikkalais-katolinen kirkko eli Pergamo ja Kolossa
4. Jehovan todistajat eli Tyatira ja neljäs vertauskuva peltoon kätketty aarre.
5. Helluntaikirkko eli Sardes ja viides vertauskuva eli kauppias joka löytää helmen.
6. Adventtikirkko eli Filadelphia kuudes vertauskuva nuotasta, joka lasketaan veteen.
7. Vapaakirkko tai Pelastusarmeija seitsemäns vertauskuva eli Laodikea.
8. Anglikaaninen kirkko eli ?????
9. MAP-kirkko
10. Luostarit ja ritarikunnat. Vertaus palvelijoista kolmannella, kuudennella, yhdeksännellä ja yhdennellätoista hetkellä.
11. Vertaus kahdesta pojasta, joista toinen menee puutarhaan töihin toinen ei.
12. Vertaus: Puutarha, Aita, Viinikuurna ja vartiotorni. (ekumeeninen. Rooma, Luther, Kreikkalais-katolinen ja Jehovan todistajat)
13. Vertaus: Kuninkaanpojan häät ja häävieraat jotka kieltäytyvät.
14. verataus: Kymmenen morsiusneitoa.
15. vertaus : Kolme palvelijaa, jotka saavat rahaa eri määrän taitojensa mukaan.
jne. - Anonyymi
En mää mitään luule. Raamatussakin se lukee, ettei kaikki usko, vaikka näkisivät.
- Anonyymi
Näinhän se on näkemällä nähkää, älkääkä ymmärtäkö, ja kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö.
Olisiko näinkin, että Jumala lähettää väkevän eksytyksen hengen niille, joilla ei ole rakkautta totuuteen voidaksensa pelastua.
1234567---
- Anonyymi
Matt.13:3 Ja hän puhui heille paljon vertauksilla....... Matt.13:34 Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään. Mark.4:34 ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsillensa hän selitti kaikki, kun he olivat yksikseen. Mitähän mahtoi selittää?
Jumala on vielä sama kuin eilen ja aina. Ja on sanonut että Hän opastaa ihminen Totuuteen Pyhä Hengen kautta. Rukoile että Hän tekee sen myös ja opettaa ja näyttää kaiken.
- Anonyymi
Matt.7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä. Malka. 1. olki tai tuohikaton oleva harjalta räystäälle ulottuva katemateriaalin painona käytetty halkaistu kuusiseiväs. Rikka tai roska silmässä (sarveiskalvon tai sidekalvon vierasesine).
- Anonyymi
No ota
- Anonyymi
Lue itse Raamattua,älä tukeudu niinkään ulkopuolelta tulevaan muiden opetukseen vaan lue itse ja tule Jumalan opettamaksi ja rukoile,että Jumala antaa ymmärrystä.Kun tiedät mitä Raamatussa lukee niin huomaat jos joku puhuu sellaista mitä Raamatussa ei lue.
- Anonyymi
Lue Raamattua itsenäisesti rukoillen.
- Anonyymi
Raamatun Sanoma on kokonaisuus. Pitää pyriä ensin ja ennen kaikkea tuntemaan Jumalan ilmoituksen suuret pääperiaatteet. Paavali sanoo:
tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden,
Kannattaa suhtautua kriittisesti kaikkeen opetukseen, mitä kuulee hengellisissä tilaisuuksissa tai löytää netistä. Jumala antaa omilleen Pyhän Hengen opettajaksi ja Pyhä Henki johdattaa kaikkeen totuuteen.
Rukous Pyhässä Hengessä ja Sanan tutkiminen ovat tie Jumalan tuntemisen. Mutta kuka on seisonut Herran neuvottelussa ja nähnyt ja kuullut hänen sanansa? Kuka on tarkannut ja kuullut hänen sanansa?"
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898206
- 906302
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586213Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344791- 443274
- 503255
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo572812- 442809
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per482760- 492740