YLE:n matu-uutisen outo otsikko!?

Anonyymi

https://yle.fi/uutiset/3-11214890

YLE:n jutussa kerrtotaan, kuinka Afrikasta Eurooppaan pyrkivät matut ohjataan nyt Kanarian saarille Marokon toimesta ja EU:n avustusten takia.

Jutun otsikon mukaan nuo matut olisivat "paperittomia siirtolaisia"!?

Ensinnäkin kyse ei voi olla mistään siirtolaisista, koska he pyrkivät laittomasti Eurooppaan. Toiseksi mistä ihmeestä nuo matut olisivat voineet edes saada "paperin"? Niitähän myöntävät Euroopan maat!

Tällaiseksi naurettavan valheelliseksi on mennyt päämamutusmediamme retoriikka ja nimitykset...

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä.

      Valta- eli mamutusmediamme yrittää tuollaisilla valhenimityksillä luoda myönteistä käsitystä matuista.

      Mutta ei suomalainen kansa NIIN typerää ole, kuin suomalaisvastaiset toimittajat luulevat!

    • Anonyymi

      "Paperiton " tarkoittaa tietenkin sitä, että kun ei ole passia eikä mitään henkilöpapereita , niin voi ilmoittaa iäkseen synnyinmaakseen jne. ihan mitä tahansa eikä jeesuskaan ota siitä selvää. Aivan kuten Turun puukottaja , väärällä nimellä, väärä kansalaisuus , ei mitään papereita .

      Saksasta löytyi viimein sormenjäljet ja sen perusteella nimi ja kansalaisuuskin.

      Ja tuskinpa heillä oikeita aivokirurgin tai ydinfyysikon papereita olisikaan.

    • Anonyymi

      Matuille ei määrätä sanktioita vaikka velehtelemalla harhauttavat viranomaisia.
      Miten ihmeessä niillä on kaikessa erioikeudet kuin kanttiksilla?

    • Anonyymi

      Veikkaanpa. että kohta kiihkomamuttajat ja valtamedia alkavat kutsumaan matuja paperittomiksi siirtolaisiksi jo ENNEN kuin lähtevät kotimaastaan?

      Eli käytännössä pian KAIKKI ei-valkoisten maiden asukkaat ovat sitten paperittomia siirtolaisia! Ovat näet potentiaalisia sellaisia...

      • Anonyymi

        Paperittomia EU-kansalaisia.


    • Anonyymi

      Joka vuosi velkaannumme 3,5 miljardia maahanmuuton takia. Laskun maksaa lapsemme. Reilua?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4779
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1652
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      256
      1509
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1264
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe