Meneekös palstalaisilta ruokaa roskiin, jos on vähän hometta.
Riippuu tietenkin onko se leipää, pullaa, kalaa, lihaa ym.
Meikäläinen ei roskiin heitä helposti mitään, kuten vaikka leipä, jos on hometta, niin leikkaan homeisen kohdan pois ja loput syön.
Kerran oli kaupasta ostettu kääretorttu homeessa, vaikka oli vielä parasta ennen päivämäärää jäljellä.
Kotona huomasin, että kattos, on tortun alanurkassa hometta.
Ei auttanut, vaikka leikkasi homeisen osan reilusti pois, maistui homeelle koko kääretorttu ja pakko oli roskiin kipata, ei voinut syödä.
Pilaantunutta lihaa ja kalaa en syö, kyllä sen hajusta tietää, jos on pilalla.
Kerran oli samperin kananmunia pilaantunut, vaikka kananmuna kennossa oli vielä monta käyttöpäivää jäljellä, ihan karsee haju, piti vetää wc-pöntöstä alas.
Tänään vedin rahkaa, avattu purkki joka oli jääkaapissa ollut, pinnaltaan homeessa, tosin kaavin homeisen osan pois ja loput vedin kurkusta alas.
Saas nähä miten käy, aiemminkin olen homeisia rahkoja syönyt, eikä ole mitään vatsavaivoja tullut, tosin en suosittele ketään tekemään samoin.
Saas nähä miten ukon käy kun yön aikana alkaa rahka vatsassa vaikuttamaan.
Jos mitään ei kuulu, niin silloin on ruma mies heittänyt veivinsä ja se on The End !
Heitätkö roskiin ruokaa, jos on vähän hometta
13
375
Vastaukset
- Anonyymi
Ennen heitin kokonaan pois, nykyään olen syönyt , leikannut vaan ensin homeisen osan pois. Vaikka niinkään ei kai saisi tehdä, mutta alkoi olla vähän liian usein tuo homeongelma muoviin pakatuissa jutuissa, eikä viitsi heittää pois ruokaa jatkuvasti.
Juustosta leikkaan homeet vaan pois ja syön. Leivät menee roskiin, jos hometta näkyy. Oikeestaan harvoin ehtii ruoat homehtumaan, kun ne on jo syöty.
En välttämättä rahkaa uskaltaisi syödä jos on päässyt homehtumaan. Juustoa on joskus tullut ehkä syötyä silleen että on vaan leikannut homeisen pinnan pois ja joskus ehkä leipää että on sen osan leikannut poijes missä hometta. Muuta en usko edes homeisena syöneeni/nähneeni kun harvoin mulla mitään pilaantuu, Kerran hörpännyt purkin suusta vanhentunutta maitoa, se kyllä sitten tuli uloskin samantien, ei jäänyt epäilystä oliko pilaantunutta kun maha kääntyi väkisin. Veikkaisin tuon rahkankin kohdalla että vatsa kyllä olisi välittömästi kertonut jos liian pilalla syötäväksi.
Hapan maito kyllä lehahtaa nenään ennenkuin sitä ryyppää.
Joskus, kun kerma happanee, niin siitä olen tehnyt maustekakun.
Hyvänmakuinen kakku siitä tulee, eikä maistu happamelta.
Rahkan söin parikymmentä minuuttia sitten, että varmaan ottaa aikansa, ennenkuin alkaa pahoinvointi, jos se pahoinvointia aiheuttaa.
Maku oli neutraali, eikä haissut pahalle ja jogurtin kanssa kiskoin menemään.
No huomennahan ollaan viisaampia, jos ei ole rahka potkinut takaisin suun kautta, niin voi todeta, ettei se aihettanut vakavempia oireita.RumaMies kirjoitti:
Rahkan söin parikymmentä minuuttia sitten, että varmaan ottaa aikansa, ennenkuin alkaa pahoinvointi, jos se pahoinvointia aiheuttaa.
No huomennahan ollaan viisaampia, jos ei ole rahka potkinut takaisin suun kautta, niin voi todeta, ettei se aihettanut vakavempia oireita.Tuon jutun mukaan kestää syödä melko homeisiakin juttuja.
https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-72192
Tuolla ollaan kriittisempiä mutta ei tuossakaan hirverän vaarallisena pidetä:
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000001026329.html
Sitähän voisi myös ajatella että on ihan hyväkin välillä syödä jotain vähän homeista, sen suulisi kehittävän elimistön vastustus- ja sietokykyä.- Anonyymi
RumaMies kirjoitti:
No huomennahan ollaan viisaampia, jos ei ole rahka potkinut takaisin suun kautta, niin voi todeta, ettei se aihettanut vakavempia oireita.Hapan maito sotketaan piimään ja nautiskellaan
- Anonyymi
Hyvin vähän tulee heitettyä pois. Asun yksin. Homeista en syö. Paljon suurempi ongelma ovat kaikki vaikka leivontaan käytettävät erikoistuotteet, joita tarvitsee vain vähän. Jäävät kaappiin tilaa viemään. Nytkin esim. vaahterasiirappi. Toinen ongelma ylimääräinen ruoka, joka jää pakastimeen. Ikuisesti.
- Anonyymi
Ruokaa ei mene hukkaan ollenkaan. Asun yksin kissani kanssa ja ostan sen verran kun tulee syötyä.
Mikään ei ehdi homehtua sillä en säilyttele mitään pitkään. Biojätteen kuten hedelmien ja vihannesten kuoret yms lajittelen, samoin kuivan roskan, paperin, metallin, muovin, lasin jne. Meidän taloyhtiössä on erinomainen lajittelupiste jota käytetään oikein ja siitä olen iloinen.
Minulta tulee yksi pussi kuivajätettä noin puolessa-toista kuukautta, ei siis todellakaan usein. Biojätettä ja muovia sitten enemmän vaikka esim. pesuaineet yms pyrin ostamaan täyttöpakkauksissa välttääkseni turhaa muovia. En käytä myöskään kaupan muovikasseja enkä hedelmäpusseja. Minulla on reppu jossa kuljetan ostokset.
Lajittelu on erittäin helppoa ja sujuu kuin itsestään kun vain viitsii aloittaa. Jos vähänkään on taloudellinen osaa käyttää ruoka-aineita oikein eikä niitä jää seisomaan ja homehtumaan. Heitän pois. Paitsi sinihomejuuston☝️
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .985189Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631463385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503195Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382439Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2491502Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 811260
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1331108