Aski Camelia maksaa 9,10 €/24 kpl, eli 0,38 € kpl.
Paljonko sätkät tulevat maksamaan?
Esim. toppa Westiä, montako sätkää siitä saa?
Mitä maksavat Rizlat ja filtterit?
Ihan kotimaasta kaupasta tai kioskista ostettuna.
Ja kaikki näsäviisaat neuvot voi jättää kirjoittamatta, kiitos.
Sätkien kääriminen
36
718
Vastaukset
- Anonyymi
Sätkätupakki esim, west on 7 eur,sätkäpaperi 50lehteä 1.50 ja filtterit 0.65eur 100kpl.
Itse käärin ilman konetta niin tulee 50 sätkää elikä 7 1.50 0.30 elikä noin 9 eur tulee maksaan 50sätkää. Sätkäpaperia jos saa ostettua jostain halvemmalla. Joku 18centtiä tulee sätkä maksaan. Jos 20 käryttää niin tulee maksaan n, 3.50eur. 25eur viikko ni hitto kyllä sätkäkin kuukaudessa sen 100eur tulee maksaan.- Anonyymi
Hyvä, kiitos tiedosta. Eli 2 toppaa vaatii 2 rizlapakettia ja yhden pussin filttereitä.
Joskus teininä sätkiä polttelin, mutta en muistanut, kun se nyt oli sellaista harrastelua.
Kauppa aukee puolen tunnin päästä ja tupakat loppu. Tulot putos, siirryn sätkiin. Totta, että kallista sekin on. - Anonyymi
Filtterit oli Prismassa 0,55 €. Muut hinnat samat. Enkä todella nyt millään v.ttuilulla tarkoita. Ihan hyvää toi West on. Muut voivat nyt jatkaa vapaasti terveysvalistusta.
- Anonyymi
Miksi pilata terveys tupakalla? Tupakan vaaroista on kyllä niin paljon näyttöä, että olisi järkevintä moinen tapa lopettaa! Alkakaa vaikka harrastaa liikuntaa tupakan polton sijaan !
- Anonyymi
100€/kk tupakkaan ???
Onneksi en ole koskaan tupakkaa polttanut.
Alkoholin käytön olen lopettanut. - Anonyymi
Noin 5000 Suomalaista vuosittain kuolee sairauksiin jonka aiheuttaa tupakointi.
90% keuhkosyöpään sairastuneista polttaa tupakkaa.
Sairastumisia on noin 2500/vuosi.
Keuhkoahtautuma,Suurin syy tähän on tupakointi.
Sairastavia on jopa noin 300000.- Anonyymi
Halvemmaksi vielä tulee jos saa sätkäpaperit vaikka Virosta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyrnäväläisena, ja syvästi Herran omana vanhoillislestadiolaisena olen jo vuosikymmeniä kasvattanut ulkohuussini takana kessua. Sitä sitten olen kuivatellut vuosien varrella varastooni, sekä vanhuudenpäivien varalle noin 90 kg. Sätkäpaperina olen käyttänyt hyvän naapurini ja uskonveljeni antamaa Päivämies- lehteä. Olenkin laskenut tupakan( kessun) polttoni aivan ilmaiseksi nautinnokseni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. 100 kappaleet laatikko ( 100 x 50 = 5000 lehdykkää eli liparia) maksaa Virossa noin 18 - 20 euroa. Noin 20 senttiä kpl. Vähän eroa suomen 1.50 euron hintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. 100 kappaleet laatikko ( 100 x 50 = 5000 lehdykkää eli liparia) maksaa Virossa noin 18 - 20 euroa. Noin 20 senttiä kpl. Vähän eroa suomen 1.50 euron hintaan.
Vieläkin halvemmalla - enemmän !
https://www.tubakas.ee/fi/savukepaperi-ja-savukepatruunat/174-zig-zag-red-cut-corners-100-x-60.html
Kyllä kelpaa.
- Anonyymi
West-pussi maksaa 7 euroa, Rizlan sätkäpaperit 1,50€ ja filtterit kaupasta riippuen 50-70 senttiä/pussi. Ärrältä tm ei filsuja kannata ostaa, maksavat siellä puolta enemmän.
Paperithan siinä kalleimmat on, mutta tietty jos ei ole mahdollisuutta ulkomailta tilata/hakea tai pyytää ketään tuomaan mukanaan.
West-pussissa on muistaakseni 30grammaa tupakkaa ja siitä käärii sellaiset 30-50 sätkää, riippuen kuinka paksuja pölkkyjä tekee. Eli tulee jonkin verran halvemmaksi kuin askitupakka. - Anonyymi
Niin miksei vaan lopeta tupakan lopetus ei ole kovinkaan hankalaa ja rahaa säästyy itse olen lopettanut kauan sitten turhana raha ja terveyshaittana.
- Anonyymi
Itse kun kääräsen sätkän niin pitkällä filtterillä ja ilman konetta. Jos koneella ja lyhyellä filtterillä niin yhdestä sätkästä menee hukkaan jo jonkun verran
- Anonyymi
Jos kasvattaa itse tupakat, niin pussi Virginialaisen siementä maksaa postikuluineen 6€ ja siitä saa hyvin vuoden tupakat itselle ja lisäksi siemeniä seuraaviin satoihin. Joten 6€ sijoituksella pääsee alkuun ja sen jälkeen omat tupakat kasvaa jossain nurkan takana tai puutarhapalstalla. Jos opettelee käärimään itse sikarit, niin saa vielä huippusikaritkin. Joskus myytiin Lidlissä humidoreja halvalla sikareiden säilytykseen, mutta helppo tehdä itsekin vaikka trukinlavoista askartelemalla, jos ei sitten osta valmista Virosta. https://www.tubakas.ee/fi/32-humidori
Kiva harrastus tuo tupakka, voi opetella fermeroimaan ne tupakanlehdet, niin saa parempaa laatua.
Jotkut hakee sätkäpaperiksi kirppareilta raamattuja, niissä sopivan ohuet lehdet sätkän käärintään, joten filtterit vaan pitää ostaa kaupasta.- Anonyymi
Miksi pitää antaa vinkkejä tupakankasvatukseen? Tupakointi erittäin vaarallinen tapa, pahimpia terveyshaittoja. Lopettakaa käryttäminen. Hajukin ihan karmee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitää antaa vinkkejä tupakankasvatukseen? Tupakointi erittäin vaarallinen tapa, pahimpia terveyshaittoja. Lopettakaa käryttäminen. Hajukin ihan karmee.
Tupakointi on tosiaan ihan järjetöntä, mutta miksi sitten ei kasvattaisi itse tupakkaa, jos kerran tupakoi. Säästyisi siinäkin rahaa melkoisesti ja olisi jotain harrastusta.
Todellisuudessa monikaan ei edes viitsi kasvattaa tupakoitaan, vaan tuhlaa vielä rahansa.
Sama juttu ruokaankin liittyen, moni köyhä ostaa kalliisti eineksiä, kun voisi valmistaa itse ruokansa edullisista aineksista. - Anonyymi
Vaude, kiitos tiedosta. Voitko tehdä youtubeen opetusvideon miten kasvatus tapahtuu?
- Anonyymi
Mitä kivaa on terveyden pilaamisessa?
- Anonyymi
Minä en itse tupakoi, mutta kiva harrastus tuo tupakka on. Aivan järjetöntä pilata terveytensä tupakoimalla! Ja yhtä järjetöntä poltella kalliita tupakoita.
- Anonyymi
Hengittäkää raikasta ilmaa.Syöpäsairaana sängynpohjalta ja monisairaana on enää turha itkeä ja syyttää yhteiskuntaa.
Juomien kanssa sama homma. - Anonyymi
Tupakin hinnassa niin saakurasti veroja että jos sairastuu niin hotellitasoinen hoito. Verot mitä saadaan niin menee loisien elättämiseen. Terveyskasvatusta yrittävät sairastuvat itse niin se vaan on. Ihan lähipiiristäkin niin ukkeli ja nainen eikä kumpikaan polttanut tai käyttäny alkoholia. Harvinaisempi neurologinen sairaus ja toinen haimasyöpä. Eläkää omaa elämää ja älkää kyylätkö mitä toiset tekee.
- Anonyymi
Miksi tupakoitte?
- Anonyymi
Kyllä on kallista. Tupakka aski maksoi tasan 2 markkaa kun ensimmäisiä ostin.
- Anonyymi
Valtio verottaa ja sitten kauhistellaan kun salakuljetuksia mutta eipä varmaan koskaan lopu kokonaan alkoholinkäyttö ja tupakointi.
- Anonyymi
Ei polta tupakkia, ei juo alkoholia, eikä tee mitään,ei oo rahaa, ei oo töitä, ei telkkarista tuu mitään,
- Anonyymi
Mää verä vaa Mahorkkaa kaike parast se o.
- Anonyymi
Tuskin vetelet mahorkkaa... Harva viitsii tuoda mahorkkaa Venäjältä, kun sieltä on parempaakin tupakkaa mahdollista tuoda samalla vaivalla. Ja muutenkin tuo Belomorkanal on aika tuhtia ja ilman filtteriä.
- Anonyymi
Lopeta tupakointi tai tupakointi lopettaa sinut.
- Anonyymi
Valehtelet kun on suhteet yläkertaan kunnossa niin on ikuinen elämä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet kun on suhteet yläkertaan kunnossa niin on ikuinen elämä.
Amen..!!!
- Anonyymi
Eipä ole köyhällä varaa laittaa rahaa tupakkaan.
Tai sitten pitäisi olla 3 viikkoa syömättä mitään.- Anonyymi
8eur per päivä on varattu ruokaan toimeentulotuessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä, mutta toimeentulotuki ei huomioi tupakkaa, joten tupakka menee ruokamenoista. Joten tupakkaan menevä raha lähtee pois ruoasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä, mutta toimeentulotuki ei huomioi tupakkaa, joten tupakka menee ruokamenoista. Joten tupakkaan menevä raha lähtee pois ruoasta.
Elämä on valintoja! Ihan oma valinta, että syötkö hyvin vaiko poltat ja hävität rahasi muuten. Turha siitä on vinkua, jos raha ei riitä. Yhteiskunta jakaa ihan riittävästi rahaa!
Toisella jää vielä rahaan ylitsekin toimeentulotuesta tai takuueläkkeestä, kun elää taloudellisesti, eikä tuhlaa rahoja turhuuteen.
Tupakka on turhuutta ja tyhmyyttä poltella rahaa ja terveyttään tupakoimalla. Jos pitää välttämättä tupakoida, niin miksi ei sitten kasvattaisi itse tupakoitaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruokaa saa ilmaiseksi. Rahat voi laittaa tupakkaan ja kaljaan.
- Anonyymi
Jos käryttää sätkää ja kaljottelee niin hakee avustuksista ruokia ja pärjää,-moni tekee noin.
Aloitukseen sen verran että kyllä sätkän kääriminen puolet halvemmaksi tulee kuin askitupakki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k323748Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet501677- 731359
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751201Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1721057Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911041- 84925
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua40819Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?49771- 39750