Ateisti on henkilö, joka ei usko teistisiin jumaluuksiin.
Palstan teistit yrittävät hämärtää tätä asiaa ja he sanovat agnostisia teistejä ateisteiksi.
Ateisti on henkilö, joka tietää, että jumaluuksia ei ole olemassa eikä luomista ole tapahtunut, joten agnostiset teistit eivät ole ateisteja.
Kuka on ateisti?
21
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Minä olen uskonnoton enkä usko varsinkaan persoonallisiin jumaliin mikä on naurettava ajatus.
Se miksi joku haluaa nimittää minua sen tähden on yksi lysti.Uskotko (tai katsotko todennäköiseksi tämän hetken todisteiden mukaan) että olisi olemassa ei-persoonallinen jumaluus? Tässä tapauksessa olisit deisti tai agnostinen deisti.
Deismi siis on teismin alaluokka joka tarkoittaa että uskoo jumaluuteen* mutta ei välttämättä persoonalliseen.
Olet siitä tosin hyvin oikeassa ettei nimityksillä ja luokitteluilla ole juurikaan mitään väliä - Paitsi kun ruvetaan keskustelemaan aiheesta ja uskomuksista, jolloin on tärkeää että ymmärretään mitä eri puolet tarkoittavat.
*Syy miksi aina käytän sanaa "jumaluus" (eng. "godhead") enkä esim. "jumaliin" on koska jumaluudet sisältävät myös deistiset käsitykset.
- Anonyymi
Jumalan kieltäjät, eli ateistit pyrkivät muuttamaan ajat ja lain koska he ei tunnusta ajanlaskun alkua alkaneeksi jälkeen Kristuksen syntymän. Itse he myös elää tässä ajassa.
Danielin 7:25 ennustuksessa sanotaan että ”Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain.”- Anonyymi
Danielin ennustuksen aikaan ei siis ollut aikaa, eikä ilmeisesti näinmuodoin lakiakaan.
"Jumalan kieltäjät, eli ateistit pyrkivät muuttamaan ajat ja lain koska he ei tunnusta ajanlaskun alkua alkaneeksi jälkeen Kristuksen syntymän."
Sillä ei ole mitään väliä mistä kukakin katsoo ajanlaskun alkaneen. Ajanlaskusta toiseen kokonaan siirtyminen ei tosin myöskään ole järkevää sen tuoman työmäärän vuoksi.
Eli ainakaan ateistina en näe mitään syytä muuttaa ajanlaskua, tarkoittaako tämä että raamattulainauksesi ei liitykään mitenkään ateisteihin?- Anonyymi
"Jumalan kieltäjät, eli ateistit pyrkivät muuttamaan ajat ja lain koska he ei tunnusta ajanlaskun alkua alkaneeksi jälkeen Kristuksen syntymän. Itse he myös elää tässä ajassa."
Huh huh! Kerro nyt mihin itse uskot? Kun olet noin pahasti väärässä niin tiedän vannoa, että en ainakaan samaan uskontoon ikinä tule uskomaan kuin sinä.
- Anonyymi
Jumaluus on mahdottomuus, koska mistä se kehittyi.
Mitään kaiken luojaa ei ole olemassa on vain 1 1=2 - Anonyymi
Jumaluus on mahdottomuus, koska mistä se kehittyi.
Mitään kaiken luojaa ei ole olemassa on vain 1 1=2
Jumalan loi jumalan jumala eli ihminen eikä ihminen luonut vain yhtä jumalaa vaan lukemattoman määrän jumalia kuuluisimpia luotuja taitavat olla allah shiva jahve jne...- Anonyymi
Ihminen loi jumalan, koska ei pärjännyt menestyneille ihmisille.
- Anonyymi
Uskotko (tai katsotko todennäköiseksi tämän hetken todisteiden mukaan) että olisi olemassa ei-persoonallinen jumaluus? Tässä tapauksessa olisit deisti tai agnostinen deisti.
En oikein jumaluuksiin tai yliluonnollisiin asioihin vaan ihan realismiin ja olevaiseen minulle ne ovat luonto joka luo uutta uusia lajeja myös kasveissa sekä universumi maailmankaikkeus miten tähtiä syntyy ja sammuu ovat vaikuttavia asioita mutta ihminen tietää niin vähän vasta ja tiede on lapsen kengisää hyvin nuori siis.
Nämä raamatun ja muidenkin kansantarustojen tarut taas ovat oikeasta elämästä ja realismista niin kaukana ja hyvin lapsellisia ymmärrettävistä syistä koska aikalaisensa kirjoittaja oli vielä hyvin tietämätön ja kehittymätön ihminen pidän siis näitä kirjoja aikalaistensa mielenkuvauksina .
Muuta on vaikea vastata kun tietoni on hyvin rajallinen ja uskolla on vähän heikko ratsastaa joten realismissa näillä mennään. - Anonyymi
Jumala on vain uskovan mielessä, ei missään muualla.
- Anonyymi
Jos voit tunnustaa totuudeksi väitteen
"Jumala on vain uskovan mielessä, ei missään muualla."
niin olet ateisti.
Muutoin olet hihu kretupelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos voit tunnustaa totuudeksi väitteen
"Jumala on vain uskovan mielessä, ei missään muualla."
niin olet ateisti.
Muutoin olet hihu kretupelle.Tuohan on täysin väärin, tietysti. :) Ihan G4G tasoista juttua heität.
- Anonyymi
Palstan teisti-trolli jälleen vauhdissa määrittelemässä ateismia uusiksi.
”Ateisti on henkilö, joka tietää, että jumaluuksia ei ole olemassa eikä luomista ole tapahtunut, joten agnostiset teistit eivät ole ateisteja.”
Väärin. Ateisti on henkilö, joka ei usko jumaliin. Suurin osa ateisteista on agnostisia ateisteja eli eivät väitä tietävänsä, ettei jumalia ole - keijukaistenkaan olemattomuutta ei voi todistaa,- Anonyymi
Ajanlaskumme on maailmassa ennen ja jälkeen Kristuksen. Ateistit eivät hyväksy vaan pitävät itseään viisaampina
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajanlaskumme on maailmassa ennen ja jälkeen Kristuksen. Ateistit eivät hyväksy vaan pitävät itseään viisaampina
Mitä ihmettä selität? :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä selität? :D
Selitän että ateistit pitävät itseään viisaimpina maailmassa
Anonyymi kirjoitti:
Selitän että ateistit pitävät itseään viisaimpina maailmassa
Emme pidä. Löytyy paljon uskovaisia, jotka ovat monessa asiassa minua viisaampia. Minun suhtautuminen jumaliin on vain rehellinen toteamus, ettei minulla ole mitään järkeviä perusteita uskoa jumalien olemassa oloon.
Ja kun olen jutellut asiasta uskovien kanssa olen todennut kerta toisensa jälkeen, ettei heilläkään ole mitään hyviä perusteita - muuta kuin lohtu, toiveet jälkielämästä ja uskon mukanaan tuoma yhteisöllisyys. Kaikki nuo voi tulkita ihan hyviksi perusteiksi, jos ei välitä siitä, mikä on totta. Sitten löytyy niitä huonoja perusteita kuten arrogantti ajatus, että omat kuvitelmat ovat todiste niiden totuudenmukaisuudesta.Höpö höpö!
Agnostiset ateistit tietävät, että Hämähäkkimies ei ole todellinen, mutta pitävät sitä yhtä todennäköisenä kuin luomista!
- Anonyymi
HeHee elämästäni päättää jokin korkeampi olento, joten en ole vastuussa tekemistäni.
Uskovaiset ovat vastuuttomia epäonnistujia. Minä olen ateisti.
En usko teistisiin jumaluuksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804