Onko Mänttä-Vilppulan hanke uusi "Airiston helmi"?

Anonyymi

Tavallinen kansalainen ei näe mitään järkeä tässä kumallisessa hankkeessa. Miten ihmeessä jollakin rahattomalla italialaisella olisi mitään intressiä rakaentaa lomakylää esitettyyn paikkaan Suomessa? Rahoittajistakaan ei ole vielä mitään julkista tietoa, mutta osa kuntalaisista kannattaa silti hanketta. Hulluus on huiussaan.

On vain yksi syy, miksi tietty taho haluaisi rakentaa lomakylän. Sijaintinsa puolesta lomakylästä voitaisiin tehdä uusi "Airiston helmi", mutta yhdelläkään kotimaisella taholla ei ole halua sitä rakentaa. Naapurimaista halukkaita saattaisi kyllä löytyäkin riittävästi.

Jos katsotaan karttaa, niin Mäntän uusi lentokenttä on sopivasti Pirkkalan kentän ja Tikkakosken sotilaslentokentän puolessa välissä. Mäntän kentältä käsin ystävällismielisen naapurimaan sotilaskoneiden olisi äärimmäisen helppoa häiritä Pirkkalan kentän ja Tikkakosken kentän sotilaslentotoimintaa. Mäntän kenttä on niin edullisessa paikassa, että sieltä voitaisiin helposti tukea Suomenlahdella lentävien vieraiden lentokoneiden ilmatilanloukkauksia. Mäntän kentältä voitaisiin helposti operoida aina Pohjanlahdelle asti. Kentän sijainti olisi siis naapurivaltiolle aivan erinomainen.

Naapurivaltion kannalta olisi aivan mukava seikka, jos tämä uusi sotilastukikohta voidaan naamioida siviilihankkeeksi. Kansainväliset hämärämiehet järjestäisivät jostakin epämääräisestä kohteesta sopivasti rahaa, jotta lentokenttä ja riittävät polttoainevarastot voidaan rakentaa voidaan "siviililiikenteen" tarvetta varten. Tarkoitus on ilmiselvästi rakentaa Mänttään uusi uljas "Airiston helmi".

https://yle.fi/uutiset/3-11225992

5

766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikös Kuorevesikin ole Puolustusvoimille aika tärkeä paikka? Eihän sinnekään Mäntän uudesta "sotilastukikohdasta" pitkä matka olisi. Kyllä se naapuri osaa löytää sopivat paikat. Toivottavasti maakauppoja ei vielä ole tehty, tai muuten meidät perii hukka.

• Anonyymi

Kyllä kyseessä on Mänttä-Vilppulan "Airiston Helmi" ja plusana vielä paikkakunnan "Sunny Car Huttu Center".
      Onnea, ja sitä kyllä tarvitsette, Mänttä-Vilppulan veronmaksajat.

• Anonyymi

Suomen hävittäjät operoi tositilanteessa salaisista maantietukikohdista joista ei rauhanaikana tiedä kukaan.
      Joten nuo lentokentät on yksi lysti.

• Anonyymi

Minkälaisella "sotilaskoneella" ajattelit nousta 850 metrin kiitotieltä?

• Anonyymi

up

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      273
      2834
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      40
      2259
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1977
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1697
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1355
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1297
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1169
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1126
    Aihe