Luotettavaa Autokauppaa

Anonyymi

Tervehdys täältä kanaverkkoaitauksesta. Muistuttaisin jälleen kaikkia autokuumeisia, kuinka hienoja autoja olen onnistunut hankkimaan tähän jalasmökin ympärille. Otamme vaihdossa kaikenlaiset menopelit, eikä meillä pikkuasioihin takerruta. Kojelaudan hassu valo korjataan meillä tuossa tuokiossa, meilla on pikkulaatikko jolla asia hoituu. Tervetuloa. Velkommen.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko yhtä luotettavaa ostaa auto pienestä peltihallin kopperosta?

      • Anonyymi

        Ei ainakaan Vantaalla.


    • Anonyymi

      Pienillä toimisto- sekä kiinteistökuluilla voi myydä hyvinkin edullisesti hyviä autoja. Esim. markettien parkkipaikoilta voi löytyä todellisia helmiä, kuten myös jonkun sivukadun reunasta voi myös löytyä luotettavalta autokauppiaalta hyvinkin halvalla oivallinen menopeli tarvitsevalle vuosikausiksi, jopa vuosikymmeniksi. Siksi hintatietoinen automies/nainen suosii aina, kun on mahdollista, näitä auto-alan pienyrittäjiä.

      • Anonyymi

        Niin. Tehtiin joskus laskelmia 300m2 hallin ja pihan vuokra olisi ollut 1400€/kk lämmitys, jätehuolto, kunnossapito ymym. Tämä olisi kaikkineen syönyt 24 000€ rahaa vuodessa. Tultiin päätökseen jossa pidämme vanhan paikan jossa kulut 200€/kk.
        Miettikääpä paljonko jonkun kamuxin ym vastaavien kiinteät kulut ovat ja kenen pussista ne otetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Tehtiin joskus laskelmia 300m2 hallin ja pihan vuokra olisi ollut 1400€/kk lämmitys, jätehuolto, kunnossapito ymym. Tämä olisi kaikkineen syönyt 24 000€ rahaa vuodessa. Tultiin päätökseen jossa pidämme vanhan paikan jossa kulut 200€/kk.
        Miettikääpä paljonko jonkun kamuxin ym vastaavien kiinteät kulut ovat ja kenen pussista ne otetaan?

        Joo, miksi sitten ei näy myytävien autojen hinnassa, taitaa jäädä kauppiaan pusseja paisuttamaan.

        Siksi mukavampaa asioda oikeassa liikkeessä.


    • Olen aikaisemmikin huomauttanut, että aika moneen asiaan pätee se tosiasia, että pitää olla pienet menot.
      Näitä kutsutaan oppikirjoissa kiinteiksi menoiksi - siis sellaisiksi - jotka ovat olemassa riippumatta siitä, myykö auton vai kymmenen autoa viikossa.

      • Anonyymi

        Ihan juuri näin se on. Kuitenkin mitä näille työttömille amatsupojille mitään selittää kun eivät mistään mitään ymmärrä eikä heistä koskaan ole yrittäjiksi , turhapuroja palsta täynnä, hukkaan menee täällä yleensä kirjoittaa tai edes lukea näitä, kateellisten ymmärtämättömien hölmöläisten kirjoituksia.


    • Kirjoitin jossain muualla olevani eläköitynyt lehtori.
      Kun lähtökohtana on, että "ei kouluja tarvitse käydä"! niin sitten olemme tässä.
      Puoleentoista lauseeseen saadaan helposti 10 kielioppivirhettä ja kun niistä uskaltaa huomauttaa, niin tulee, että mitä välii!, ja loppu koostuu vain v:llä alkavista sanoista. Ongelmana on arvatenkin se, ettei kotipuolessakaan ole ketään neuvomassa!
      Kukaan ei enää osaa kaunokirjoitusta ja valtaosa ei kaunoa osaa lukea.
      Kysyn, onko suuntaus kenties hyvä?

      • Anonyymi

        Paljonkos virkamies on tehnyt omalla yrityksellään tulosta tai ollut yksityisenä yrittäjänä?
        Perinteinen kunnan virkamies ei oikein kauheesti voi eikä kannata puuttua yrittäjien asioihin, kun ei ole päivääkään uskaltanut heittäityä pitkästä ja kapeesta palkkatyöstä itsenäisesti toimivan rooliin joka maksaa itselleen palkan ja vastaa itse jokaisesta asiasta jonka tienaa, jos ei osaa myydä eikä ostaa ei saa euroakaan rahaa ja kuolee nälkään kun ei uskalla sanoutua irti ja alkaa itse itsensä työnantajaksi. Kuitenkin nämä puuttuuvat eniten asioihin joista eivät todellakaan mistään mitään ymmärrä. Koulutus on hyvä joo , kuitenkin jo vanhat Kreikkalaiset ja Roomalaisten opettajat sanoivat vain itse oppineet ovat oppineita, muut ovat opetetuja.
        (Sori kirjoitus ja kielioppivirheet, et varmaan ikinä toivu niistä......)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkos virkamies on tehnyt omalla yrityksellään tulosta tai ollut yksityisenä yrittäjänä?
        Perinteinen kunnan virkamies ei oikein kauheesti voi eikä kannata puuttua yrittäjien asioihin, kun ei ole päivääkään uskaltanut heittäityä pitkästä ja kapeesta palkkatyöstä itsenäisesti toimivan rooliin joka maksaa itselleen palkan ja vastaa itse jokaisesta asiasta jonka tienaa, jos ei osaa myydä eikä ostaa ei saa euroakaan rahaa ja kuolee nälkään kun ei uskalla sanoutua irti ja alkaa itse itsensä työnantajaksi. Kuitenkin nämä puuttuuvat eniten asioihin joista eivät todellakaan mistään mitään ymmärrä. Koulutus on hyvä joo , kuitenkin jo vanhat Kreikkalaiset ja Roomalaisten opettajat sanoivat vain itse oppineet ovat oppineita, muut ovat opetetuja.
        (Sori kirjoitus ja kielioppivirheet, et varmaan ikinä toivu niistä......)

        Yhdeltä ostaa alihintaan ja toiselle myy ylihintaa. Mitä tuottavaa toimintaa se muka on?
        Pääasiassa hallissa istumista.

        Eihän autokauppias oikeasti tuota oikeastaan mitään, jos vaikka vertaa rakennusmieheen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkos virkamies on tehnyt omalla yrityksellään tulosta tai ollut yksityisenä yrittäjänä?
        Perinteinen kunnan virkamies ei oikein kauheesti voi eikä kannata puuttua yrittäjien asioihin, kun ei ole päivääkään uskaltanut heittäityä pitkästä ja kapeesta palkkatyöstä itsenäisesti toimivan rooliin joka maksaa itselleen palkan ja vastaa itse jokaisesta asiasta jonka tienaa, jos ei osaa myydä eikä ostaa ei saa euroakaan rahaa ja kuolee nälkään kun ei uskalla sanoutua irti ja alkaa itse itsensä työnantajaksi. Kuitenkin nämä puuttuuvat eniten asioihin joista eivät todellakaan mistään mitään ymmärrä. Koulutus on hyvä joo , kuitenkin jo vanhat Kreikkalaiset ja Roomalaisten opettajat sanoivat vain itse oppineet ovat oppineita, muut ovat opetetuja.
        (Sori kirjoitus ja kielioppivirheet, et varmaan ikinä toivu niistä......)

        Perustin ennen eläköitymistäni osakeyhtiön vuonna 2005. Se on edelleen on hengissä v. 2020. En siis missään vaiheessa elellyt yli varojeni. Liikevaihtoa Oy:llä ei enää paljoakaan ole, mutta yrittämisen voi puhelinsoitolla heti aloittaa uudelleen.
        Osakeyhtiötä kun on vaikea hukata, eikä sen nimeäkään voi vaihtaa kuten paitaa.
        Sen osakepääoma oli ja on edelleen € 8.000,-
        Tänään noita summia ei enää tarvitse pistää tiskiin ennen rekisteröintiä. Tosin koko rahaa ei enää ole kasassa.
        Harrastin yritykseni nimiin alv-velvollisena vajaa kymmenen vuotta sitten yrityksien kouluttamista muutaman vuoden lähinnä vientiin ja tuontiin liittyvissä sopimusasioissa.
        Aluksi mielessä ollut agentuuritoiminta kuivui kokoon, koska riskit olivat liian suuret. Olisi pitänyt olla varaa voittaa tai hävitä 100.000,- kerralla.
        Niin ja mitä siihen kielioppiin tulee, niin minäkin olin huono koulussa suorastaan laiska, mutta elämä opettaa - jos pitää silmänsä ja korvansa auki, vai osuiko joku kielioppivirhe herra Anonyymin eteen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhdeltä ostaa alihintaan ja toiselle myy ylihintaa. Mitä tuottavaa toimintaa se muka on?
        Pääasiassa hallissa istumista.

        Eihän autokauppias oikeasti tuota oikeastaan mitään, jos vaikka vertaa rakennusmieheen.

        Vai niin!
        Kaikki kauppa perustuu kyllä siihen, että on oltava kyky ostaa alle markkinahinnan ja myydä markkinahinnalla - mielummin yli markkinahinnan.
        Tili tehdään ostaessa ei myydessä, vai ovatko nämä säännöt muuttuneet?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      209
      4387
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      65
      2996
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2782
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2239
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2047
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1687
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1635
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1588
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1449
    10. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      44
      1405
    Aihe