Nelikymppinen nainen...

Marieene

keski-ikäinen, onko nelikymppinen nainen nuori vai vanha?
Entä miehen mielestä onko nelikymppisessä naisessa vielä jotain mikä kiinnostaa?

75

9644

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies 40

kiinnostavaa ja kypsä nainen ei tartte opettaa jos hormoonit pelaa parhaimmillaan..en muita katselekkaa..

• Marieene

"kiinnostava", toi oli hyvä.
        Kypsä... kypsä tarkoittanee mielestäsi käytettävissä juuri nyt, parasta ennen päivämäärää, riippuu kuiteskin hormoonien määrästä, tjaaah.

Hmmm... suuntaa antava vastaus, hyväksyn tämän.

• mies40
        Marieene kirjoitti:

"kiinnostava", toi oli hyvä.
        Kypsä... kypsä tarkoittanee mielestäsi käytettävissä juuri nyt, parasta ennen päivämäärää, riippuu kuiteskin hormoonien määrästä, tjaaah.

Hmmm... suuntaa antava vastaus, hyväksyn tämän.

tarkoitin samaa ku haluttava..kypsä=elämää nähny..ja tietty osaa seksileikit opettamatta..taitasitpa olla sellainen???

• Marieene
        mies40 kirjoitti:

tarkoitin samaa ku haluttava..kypsä=elämää nähny..ja tietty osaa seksileikit opettamatta..taitasitpa olla sellainen???

kyllä ymmärsin, on totta tai ainakin omalta kohdaltani olen huomannut että seksi on kiinnostavampaa nyt kuin kolmekymppisenä, johtuu ehkä siitä että asioiden tärkeysjärjestys jotenkin on muuttunut.
        Joten taidampa olla sellainen, *iloisesti*.

• mies40
        Marieene kirjoitti:

kyllä ymmärsin, on totta tai ainakin omalta kohdaltani olen huomannut että seksi on kiinnostavampaa nyt kuin kolmekymppisenä, johtuu ehkä siitä että asioiden tärkeysjärjestys jotenkin on muuttunut.

ja se tekee "iloseksi"

• mies40
        Marieene kirjoitti:

ja se tekee *iloiSEKSI*

• Nimetön

moi
        onko paikalla ketään joka on ollut parisuhteessa ilman seksiä 4 vuotta?

• Iiris
        Nimetön kirjoitti:

moi

sinut sellaisessa suhteessa, jos itsestäsi puhut?
        Tästä voisi jutella kunnolla, mutta olisiko alettava uusi ketju? Minua ainakin kiinnostaisi.

• Nimetön kirjoitti:

moi

Ihanko parisuhteessa? En kuulu heihin, mutta
        voiko tuo olla muuten mahdollista kuin henkilön
        kanssa, jolla fyysiset edellytykset estävät sen?

• Marieene
        Nimetön kirjoitti:

moi

kuullut että jotkut yhteisestä sopimuksesta elävät parisuhteessa ilman seksiä. Se on myös peruste jolla parisuhteen voisi purkaa.

• OmituinenHopottaja
        Marieene kirjoitti:

kuullut että jotkut yhteisestä sopimuksesta elävät parisuhteessa ilman seksiä. Se on myös peruste jolla parisuhteen voisi purkaa.

Mikä ihmeen peruste? Ei parisuhteen tai avioliiton purkamiseen mitään perusteita nykyaikana tarvita.

Siksipä sitä onkin helppo erota...

• Marieene
        OmituinenHopottaja kirjoitti:

Mikä ihmeen peruste? Ei parisuhteen tai avioliiton purkamiseen mitään perusteita nykyaikana tarvita.

olisikin niin yksinkertaista, vaan kun ei ole...

Joskus toisesta eroon pääseminen voi olla todella vaikeaa, vaikka olisi niitä perusteitakin.

• ggnojoP
        OmituinenHopottaja kirjoitti:

Tottahan tuo. Avioliiton purkautumisen perusteiksi
        ei enää lueta uskottomuutta tai "aviollista täyt-
        tymystä". Vain salattu vakava sairaus voi olla
        syy purkamiseen lyhyen ajan kuluessa vihkimisestä.

Tosin 4 vuoden yhdessäolon jälkeen haetaan eroa
        normaaliteitse.

Tämä olikin karvas pala katoliselle kirkolle Suo-
        messa

Nuo olivat ns. inhimillisíä. Rikos onkin jo toinen
        juttu.

• oleva mies

vanhennutaan vain huoleti ! Nelikymppisillä naisilla ihanan kosteat paikat vieläkin. Mikäs on lykkiessä !

• Nelivitonen

Sinulle on siis nelikymppiset naiset vain pelkkiä panopuita?

• Marieene

ilman huolia, sehän tässä niin kamalaa onkin.
        Keski-iän kriisi, eihän tätä voi hyväksyä tuosta noin vain, eihän?
        Seksi, jaa, että se sujuisi ja nelikymppisen naisen kanssa se olisi vieläpä ihanaa, vastauksesta päätellen yksi huoli vähemmän, kitoooos.

• tuffe

Oisko nuoha, jos yhdistää "nuori" ja "vanha" toisinpäin, se muistuttaa liikaa "vaari" :)

Vakavasti, välillä ikä pääsee yllättämään (taas uusia ryppyjä ;)), mutta kaikki on kuitenkin suhteellista, 70 vuotiaana ajattelen varmaan haikeana että "voi kun olin nuori ja nätti silloin nelikymppisenä". Eli siihen nähden olen vielä nuori...

• Marieene

jos ajattelet noin, en minäkään itseäni kovin vanhaksi tunne:
        vastahan olin lapsi,
        äskettäin se teini-ikäinen,
        hetki sitten nuori aikuinen,
        nyt aikuinen nainen.... ja sitten seuraavaksi, apua, no ei pidä ajatella sitä, vielä.

Tiedossa ryppyjä, muhkuroita ja makkaroita, ei hyvältä näytä... voi itku ja irvistys, mutta eipä hätää, kunnon nainen aina keinot keksii ryppyjen, muhkuroiden ja makkaroiden piilottamiseen.
        Tässä iässä on aikaa minulle itselleni, aikaa pysähtyä myös peilin eteen, aikaa omasta itsestä ja kunnostaan huolehtimiseen.

• PARAS

JOS NAINEN ON HUOLEHTINUT, JA HUOLEHTII ITSESTÄÄN, NAINEN ON PARHAASSA NAISELLISUUDESSAAN. ITSENI SILMÄT LEPÄÄVÄT NELIKYMPPISISSÄ NAISISSA, NE ON TOSI KIIHOTTAVIA.JÄRKEVIÄ HIMOTTAVIA.

• Marieene

kuuluu naiseuteen, ainakin on aikaa huolehtia omasta itsestään.
        Oli minkä ikäinen hyvänsä naisen tulee näyttää naiselta, tyylejä on tietysti vaikka kuinka paljon.
        Omasta mielestäni olen naisellinen ja siksi sitä myös korostan.
        Pukeutumisessa joskus paheksutaan vanhempia naisia jotka pukeutuvat liian seksikkäästi ja nuorekkaasti. Pitäisikö nyt sitten pukeutua kolttuihin kun on nelikymppinen ja keski-ikäinen, ikää ja avoa vastaavasti?

• Marieene
        Marieene kirjoitti:

Oli minkä ikäinen hyvänsä naisen tulee näyttää naiselta, tyylejä on tietysti vaikka kuinka paljon.
        Pukeutumisessa joskus paheksutaan vanhempia naisia jotka pukeutuvat liian seksikkäästi ja nuorekkaasti. Pitäisikö nyt sitten pukeutua kolttuihin kun on nelikymppinen ja keski-ikäinen, ikää ja avoa vastaavasti?

loppulauseessa... ikää ja arvoa vastaavasti?

• PalNia
        Marieene kirjoitti:

Miksi emme todellakaan saisi korostaa naisellisia piirteitämme. Kirjoitit muuten kuin olisin itsekin vastannut.;))
        Olkaamme ja näyttäkäämme naisilta!

• oma25

Jos nainen on huolehtii itsestään niin fyysisesti kuin henkisesti ei iällä ole väliä. Minua jopa usein viehättävät kauniit ja älykkäät hieman vanhemmat naiset enemmän kuin nuoremmat vastineet. Jos olisin taiteilija haluaisin muusakseni itseäni vanhemman naisen.

• Marieene

kiinnostavat usein nuoria miehiä ja päin vastoin.
        Joillakin vanhemmilla naisilla on suhde huomattavasti nuoremman miehen kanssa, mistäköhän sekin johtuu, sitäkin paheksutaan, mutta sitä ei että vanhemmalla miehellä on suhde nuoren naisen kanssa... *miettii*

• Käsi, joka akkaa keinuttaa - forever young!

• PalNia

Itse nelikymppisenä koen olevani *nuorekas aikuinen nainen*. 40 numerona ei tee meistä enää nuorta eikä vielä vanhaakaan.
      *Nuori-vanha* on hyvin laaja ja henkilökohtainen käsite. Mielestäni samanikäinen mies on joitakin poikkeuksia lukuunottamata usein *raakile*.;))
      Vastaavasti samanikäinen mies ajattelee että olemmekin liian vanhoja.;))

• Marieene

paljon riippuu siitä miten on säilyttänyt, mies poikamaisuutta ja vastaavasti nainen tyttömäisyyttä, (nuorekkuus) vai eletäänkö liikaa joka suhteessa aikuismaisesti, totuus lasten suusta, viittaan kalkkismaisuuteen.

Jotain aikuista tietty pitääkin olla, mutta totta huomiosi, joistakin miehistä ei tule aikuisia koskaan, "raakile", hyvin kuvailtu.
        Sitten tuo että samanikäinen mies ajattelee että nelikymppinen nainen on "vanha" pitää myös paikkansa joltain osin, tiedä sitten riippuuko se naisesta itsestään kenet voisi luonnehtia iästä riippumatta vanhaksi.

• savon seppä

mieltä olen, nelikymppiset naiset ovat itsenäisiä ja lisään vielä, että he ovat kypsiä naisia niin psyykkisesti kuin fyysisestikkin ja kykenevät tekemään isojakin ratkaisuja..:)

• PalNia
        Marieene kirjoitti:

paljon riippuu siitä miten on säilyttänyt, mies poikamaisuutta ja vastaavasti nainen tyttömäisyyttä, (nuorekkuus) vai eletäänkö liikaa joka suhteessa aikuismaisesti, totuus lasten suusta, viittaan kalkkismaisuuteen.

Jotain aikuista tietty pitääkin olla, mutta totta huomiosi, joistakin miehistä ei tule aikuisia koskaan, "raakile", hyvin kuvailtu.
        Sitten tuo että samanikäinen mies ajattelee että nelikymppinen nainen on "vanha" pitää myös paikkansa joltain osin, tiedä sitten riippuuko se naisesta itsestään kenet voisi luonnehtia iästä riippumatta vanhaksi.

Eletty elämä sanelee joitakin faktoja, jotka vaikuttavat ollako joissain asioissa *aikuisempi* kuin toisissa. En rupea tässä erittelemään sen kummemmin, mitkä esim minulla ovat sellaisia *arempia* alueita. Kalkkismaisuuden ei tarvitse tulla silloinkaan esille, jos on tiedostanut ja pystyy elämään sulassa sovussa oman sisäisen itsensä kanssa.

• Amalia

Neljäkymmentä on parasta ikää... olen itse 41-v nainen ja sitähän on jo oppinut ja oppii nauttimaan itsestään ja toisista ja tietysti pitää huolehtia itsestään...

• Marieene

olen kuullut usein sanottavan, neljäkymmentä olisi paras ikä.
        Mutta miksi?
        Puntarissa ovat sekä hyvät että huonot puolet, painaako vaakakupissa ne hyvät puolet niin paljon enemmän, että vertailussa lopputulos olisi se paras ikä.
        Miksei kolmekymppinen ole paras ikä tai viiskymppinen? Vai onko se paras ikä aina sillähetkellä elettävänä oleva ikä?
        *Miettii taas ja ihmettelee*.

• mrmatias

nelikymppinen nainen on parhaimmillaan. Lapset ovat pääsääntöisesti kasvatettu ja parhaassa tapauksessa he ovat lentäneet omille laitumille. Nelikymppisellä naisella on aikaa itselleen, tunne elämälle ja maailman katsomus on jo vankkaa. Siksi kai nelikymppiset naiset ovat kaikilta osiltaan hyvin energisiä ja antoisia, eivätkä ole silleen "huikentelevaisia"...;))

• Iiris

Minusta tuntuu, että neljän kympin korvissa sain jotenkin uuden otteen elämästä. Näköpiiriini ilmestyi myös mies, joka jollakin tavalla herätti minut, vaikka varsinaista suhdetta meillä ei ollutkaan. Ihan eri tavalla nyt koen itseni naiseksi ja nautin siitä. Kummallisesti tuntuu, että peilistä katsoo mukavamman näköiset kasvot kuin nuorempana konsanaan. Tämä on ihmeellistä. Onko muilla samantapaisia kokemuksia?

• japanitar
        Iiris kirjoitti:

Minusta tuntuu, että neljän kympin korvissa sain jotenkin uuden otteen elämästä. Näköpiiriini ilmestyi myös mies, joka jollakin tavalla herätti minut, vaikka varsinaista suhdetta meillä ei ollutkaan. Ihan eri tavalla nyt koen itseni naiseksi ja nautin siitä. Kummallisesti tuntuu, että peilistä katsoo mukavamman näköiset kasvot kuin nuorempana konsanaan. Tämä on ihmeellistä. Onko muilla samantapaisia kokemuksia?

Kun hoitaa kukkaa hyvin, näkee, kuinka se voi paremmin..

• Amalia
        Iiris kirjoitti:

Kun nainen saavuttaa 40-iän, hän on jo paljolti löytänyt oman tyylinsä ja tietää hyvät ja huonot puolensa. Elämää on jo nähnyt ja parhaassa tapauksessa on ottanut siitä oppia ja tarvittaessa uskaltaa ottaa aikaa myös itselleen ja olla vähän ns itsekäs. Ja tärkein uskaltaa NAUTTIA elämästä... ja tietysti ainahan on niin että se ikä mitä itse elää on omasta mielestä parasta aikaa ja ikä on se mitä tuntee sisällään. Ja itse olen ainakin nyt paremman näköinen kuin aiemmin..

• Nelikymppinen nainen se vasta alkaa olla kuin
      oikea nainen. Turhat sälät ovat hioutuneet, jos
      ei pois niin ainakin tylsistyneet.

Monikymppinen nainen on hyvä kahdenkeskisessä
      "intiimissä keskustelussa", jossa liikettä ilmai-
      sevat verbit ovat sensuellissa hallinnassa.

Hän on kuin viini - anteeksi klishee - jota naut-
      tii enemmän ilokseen kuin nuorta kypsymätöntä
      vailla miellyttävää bukeeta.

Hän osaa kokemuksensa myötä arvioida tarkemmin,
      mihin päänsä pistää. Ehkäpä huolellisemmin valit-
      semaan tuota "keskustelukumppania".

• Kiitos Pojongg, olipa kiva kommentti :).

• japanitar

ehkä liiankin hyvältä suomalaiseksi mieheksi...? Oletko itse tätä mieltä, mitä kirjoitit..onko omakohtaisia kokemuksia?...En halua olla ilkeä:)

• japanitar kirjoitti:

ehkä liiankin hyvältä suomalaiseksi mieheksi...? Oletko itse tätä mieltä, mitä kirjoitit..onko omakohtaisia kokemuksia?...En halua olla ilkeä:)

On mukavaa hemmotella naista. Kokemusta on ja
        voin sanoa, että mieluisimmat kokemukseni ovat
        aina olleet yli nelikymppisiä.

• MystikkoNainen

luettavaa! Eikä siihen oikein ole lisättävää. Itsekin viihdyn iässäni erittäin hyvin, monesta edellä ketjussa mainitusta syystä.
      Hienoa oli huomata, että 40 nainen ovat osanneet viestiä hyvän olonsa, itsevarmuutensa ja kokemuksen mukana karttuneen viisauden miehille niin, että hekin meitä noin kovasti arvostavat! Eihän meillä tytöt ole mitään hätää!!!
      Mutta missä ne tuollaiset miehet luuraa täällä ”oikean elämän” puolella :((( ?

• bluepoem

Hyvä kysymys, ja missäs ne naiset ? jotka oikeesti ajattelee että jokainen ihminen on kaunis.

Täälä nää kesustelut on todellakin tajunnan tasolla, (teoreettisia) Kun samaa koitaa löytää realimaailmasta niin aika vähiin menee "edustajat" molemminpuollin.

Tuohon arvostus juttuun voinkin komentoida että ainahan mies on naista arvostanut, toisinpäin on hiukan heikompaa..tääläkin valtaosa naisten kommentista on,,miehiä opettavia tai muuten kritisoivia.
        Siitä helposti syntyy mielikuva että, miehissä ei ole mitään hvyää naisten mielestä.
        No täytyy myöntää etten ole läheskään kaikkia viestiketjuja edes vilkaisut, saatika sitten lukenut viestiketjujen kaikkia viestejä.

Mutta aika vähän naiset miehiä julkisesti arvostavat, voi olla että miehissä ei ole mitään arvostettavaa, tai sitten se ei kuulu naisten tapoihin ilmaista arvostustaan. Vaan miehen on itse ymmärrettävä milloin on hyvä ja oikeus hyvään itsetuntoon yms.

Siitä siten väännetään käsitys että ompas miehet itseriittoisia.

No ei taida olla mulla ihan paras päivä tänään..
        mut .... joo hiljenen taas hetkeksi.

• MystikkoNainen
        bluepoem kirjoitti:

Hyvä kysymys, ja missäs ne naiset ? jotka oikeesti ajattelee että jokainen ihminen on kaunis.

Täälä nää kesustelut on todellakin tajunnan tasolla, (teoreettisia) Kun samaa koitaa löytää realimaailmasta niin aika vähiin menee "edustajat" molemminpuollin.

Tuohon arvostus juttuun voinkin komentoida että ainahan mies on naista arvostanut, toisinpäin on hiukan heikompaa..tääläkin valtaosa naisten kommentista on,,miehiä opettavia tai muuten kritisoivia.
        Siitä helposti syntyy mielikuva että, miehissä ei ole mitään hvyää naisten mielestä.
        No täytyy myöntää etten ole läheskään kaikkia viestiketjuja edes vilkaisut, saatika sitten lukenut viestiketjujen kaikkia viestejä.

Mutta aika vähän naiset miehiä julkisesti arvostavat, voi olla että miehissä ei ole mitään arvostettavaa, tai sitten se ei kuulu naisten tapoihin ilmaista arvostustaan. Vaan miehen on itse ymmärrettävä milloin on hyvä ja oikeus hyvään itsetuntoon yms.

puolin ja toisin ollutkin illan keskusteluissa varsin mehevästi esillä, joten se tuskin kaipaa lisää kommentointia...

Onko päiväsi parempi tänään?? :)))

• bluepoem
        MystikkoNainen kirjoitti:

puolin ja toisin ollutkin illan keskusteluissa varsin mehevästi esillä, joten se tuskin kaipaa lisää kommentointia...

Onko päiväsi parempi tänään?? :)))

Jaa ha pääsiäisaamu on tänävuona oikeen kaunis.

Olo on aika hyvä, jopa niin hvyä etti oikeen osaa mitään aloitaa. kunhan vain on.

"vain hymyä Sumuista hymyä eikä mitään asiaa kenelekään..." (I. Alanko)

:)))

• MystikkoNainen
        bluepoem kirjoitti:

Jaa ha pääsiäisaamu on tänävuona oikeen kaunis.

Olo on aika hyvä, jopa niin hvyä etti oikeen osaa mitään aloitaa. kunhan vain on.

"vain hymyä Sumuista hymyä eikä mitään asiaa kenelekään..." (I. Alanko)

:)))

onnellinen olotila siis :)))
        jatkukoon päiväsi hymyssä suin!

• Marieene
        bluepoem kirjoitti:

että tunne on moelmminpuolinen, mies kokee ettei saa arvostusta naiselta ja nainen kokee ettei saa tarpeeksi arvostusta miehen puolelta ja molemmat sitä tarvitsevat.
        Mies tarvitsee arvostusta miehenä, puolisona, isänä, etc... omine ominaisuuksineen, samoin kuin nainenkin, sekä työelämässä että parisuhteessa.
        Positiivisen palautteen ja arvostuksen antaminen ja vastaanottaminen (puolin ja toisin) suoraan voi olla vaikeaa, opeteltavissa kuitenkin.

• Aleksi40

Eiköhän tuo ole yksilöstä ja yksilön ominaisuuksista enemmän kiinni kuin iästä. Olen tavannut nuoria ja vanhoja 4-kymppisiä naisia, osa on ollut jo "kiikkutuolikamaa" osa taas bailaa nuoruuden innossa ...
      Parasta 4-kymppisessä naisessa on kokemus ja ymmärrys ... , ulkonäköön muutamat juonteet vaan antavat hohdetta. Parhaat taideteokset eivät ole virheettömiä :-))

Höh, entäpä 4-kymppiset miehet, tykkääkö meistä kukaan???

• kovastikkin

Olen omasta mielestäni aika nuorekas 40 nainen, mutta kyllä tuntuu että omanikäiset miehet vaan kuitenkin kattelee mielellään noita nuorempia naisia. Onkohan se jotain itsetunnon kohennusta teillä miehillä, vai mitäköhän lie.

• Aleksi40
        kovastikkin kirjoitti:

Olen omasta mielestäni aika nuorekas 40 nainen, mutta kyllä tuntuu että omanikäiset miehet vaan kuitenkin kattelee mielellään noita nuorempia naisia. Onkohan se jotain itsetunnon kohennusta teillä miehillä, vai mitäköhän lie.

Mielenkiintoinen väite. Väitteesi mukaan KAIKKI 40 miehet katselee nuorempia naisia, kenties kohentaakseen itsetuntoa. Yleistys on liian laaja (oma arvio), asiassa voi jossakin määrin olla totuuden siemen. Aikaisemmin talvella täällä kyllä naiset oli sitä mieltä, että 40 miehistä ei ole seksuaalisesti enää mihinkään, eli luonnollisempaa on että 40 nainen ottaa alle 3-kymmpisen miehen, joka vielä johonkin kykenee. Kuinkahan on...

• ggnojoP
        kovastikkin kirjoitti:

Jos kyseisillä miehillä on noita-akat (näin pää-
        siäisen kunniaksi) vaimoina tai tyttöystävinä?
        :)

• japanitar
        ggnojoP kirjoitti:

Jos kyseisillä miehillä on noita-akat (näin pää-
        siäisen kunniaksi) vaimoina tai tyttöystävinä?
        :)

sitä mieltä, että nainen kyllä pystyy pitämään miehen itsellään, jos haluaa, ja näkee ehkä vaivaakin sen eteen...

• Aleksi40
        japanitar kirjoitti:

sitä mieltä, että nainen kyllä pystyy pitämään miehen itsellään, jos haluaa, ja näkee ehkä vaivaakin sen eteen...

no ei se taida ihan kokonaan noin olla, ei mies eikä nainen pysty sitä tekeen. Yritys kyllä auttaa mutta ei estä... :-(( ainakaan kaikissa tapauksissa. Mukavan positiivinen ja innostava ajatus muuten :-))

• japanitar
        Aleksi40 kirjoitti:

no ei se taida ihan kokonaan noin olla, ei mies eikä nainen pysty sitä tekeen. Yritys kyllä auttaa mutta ei estä... :-(( ainakaan kaikissa tapauksissa. Mukavan positiivinen ja innostava ajatus muuten :-))

jos ei voitakaan. Vai, vaikuttaneeko tähänkin se jokaisen itsetunto ja- varmuus..hm...

• MystikkoNainen
        japanitar kirjoitti:

että ei se aina ole halusta kiinni. Vaikka itse olisi kuinka halukas panostamaan suhteeseen ei toista voi väkisin pitää. On tilainteita joissa on ymmärrettävä antaa toisen mennä.

• Amans

Te 4-kymppiset miehet olette ihania, avoimia ja komeita, minä ainakin rakastan teitä !

• Marieene

näitä viestejä lukiessa saa sellaisen mielikuvan että nelikymppinen nainen on kauneimmillaan ja parhaimmillaan, eikä kukaan ainakaan tunnusta että kyseessä olisi millään lailla kriisi. Olenko siis ainoa joka kokee asian kriisinä, nuoruus on mennyt, olen nyt keski-ikäinen ja vanhuus on edessäpäin... en jaksa edes ajatella, olen aivan kauhuissani, tai noh melkein,:D

Niin ja kiinnostaisi myös tietää mitä mies ajattelee asiasta, neljänkymmenen rajan ylittämisestä, keski-iästä, vanhuudesta, onko se kriisi vai asia jonka voi ohittaa noin vain ajattelematta?

Ja-ha ja tykkääkös teistä kukaan?
        Nelikymppinen mies...hmmm, paljon tietoa, taitoa ja elämänkokemusta, charmikkuutta, rauhallisuuta ja tasapainoa, kieltämättä mielenkiintoinen ja tykättävä ja kiinnostava.:D

• bag_gie
        Marieene kirjoitti:

näitä viestejä lukiessa saa sellaisen mielikuvan että nelikymppinen nainen on kauneimmillaan ja parhaimmillaan, eikä kukaan ainakaan tunnusta että kyseessä olisi millään lailla kriisi. Olenko siis ainoa joka kokee asian kriisinä, nuoruus on mennyt, olen nyt keski-ikäinen ja vanhuus on edessäpäin... en jaksa edes ajatella, olen aivan kauhuissani, tai noh melkein,:D

Niin ja kiinnostaisi myös tietää mitä mies ajattelee asiasta, neljänkymmenen rajan ylittämisestä, keski-iästä, vanhuudesta, onko se kriisi vai asia jonka voi ohittaa noin vain ajattelematta?

Nelikymppinen mies...hmmm, paljon tietoa, taitoa ja elämänkokemusta, charmikkuutta, rauhallisuuta ja tasapainoa, kieltämättä mielenkiintoinen ja tykättävä ja kiinnostava.:D

luulen että suurella osalla naisista se kriisi on kolmekymppisenä. Näin ainakin miun tuntemilla ja itseni luen samaan joukkoon myös.
        Nelikymppisenä alkaa jossain mielessä "uusi elämä". Ei välttämättä mitään mullistavaa mutta jotain muutosta naiset yleensä hakevat.
        Sitä tuntee että on oma ihminen eikä perheen jatke. Ei ole enää nuori hupsu mutta vielä on jopa puolet elämästä jäljellä, toisilla enemmänkin.
        Vielä kerkiää vaikka opetella uuden ammatinkin ja kaikki tuntuu olevan mahdollista kunhan vain valitsee mitä haluaa.

Ja monella tuo perheasetelma muuttuu kun lapset alkaa olla isoja ja lentää pois pesästä. Sekin vaatii uutta suhtautumista itseensä.

• bag_gie
        bag_gie kirjoitti:

luulen että suurella osalla naisista se kriisi on kolmekymppisenä. Näin ainakin miun tuntemilla ja itseni luen samaan joukkoon myös.
        Nelikymppisenä alkaa jossain mielessä "uusi elämä". Ei välttämättä mitään mullistavaa mutta jotain muutosta naiset yleensä hakevat.
        Sitä tuntee että on oma ihminen eikä perheen jatke. Ei ole enää nuori hupsu mutta vielä on jopa puolet elämästä jäljellä, toisilla enemmänkin.
        Vielä kerkiää vaikka opetella uuden ammatinkin ja kaikki tuntuu olevan mahdollista kunhan vain valitsee mitä haluaa.

Ja monella tuo perheasetelma muuttuu kun lapset alkaa olla isoja ja lentää pois pesästä. Sekin vaatii uutta suhtautumista itseensä.

ja itse asiassas tunsin itseni paljon vanhemmaksi kolmekymppisenä kuin nyt. Eihän tuota nytkään huimana pentuna itteään pidä mutta iällä ja vuosilla on ehkä vähemmän merkitystä nyt.=)

• Krouvari
        Marieene kirjoitti:

Luulenpa että miehillä ja ihmisillä yleensä mukaanlukien naiset ja miehet on 40-iässä elämän tarkastelun paikka. Ollaan puolessavälissä ja kun katsoo taakseen ja 40 vuotta, voi kuvitella samanmittaisen ajanjakson eteen ja nähdä kuoleman kolkuttelevan. Samalla tulee punnittua sitä, mitä on saanut aikaan, toivottavasti on lapsia jos lapsista tykkää, kaikilla ei ole ollut halua tai mahdollisuutta siihen. Parisuhde menee kriittisen tarkastelun kohteeksi, onko tuo ihminen tuossa vierellä se, mitä haluan, kaikkine vikoine ja puutteineen. Ehkä nähdään puolison vanhenevan, halutaan kenties paeta sitä. Ehkä lapset antavat viimeinkin mahdollisuuden siihen, että huono liitto voidaan purkaa. Parista kuitenkin alkaa olla realistinen kuva, samoin elämästä.
        Hitsi, alkaa ensimmäiset vaivatkin ilmaantua ja harmaat...

Saman verran eteenpäin ja nukahdamme ikiuneen...

• japanitar kirjoitti:

Voin vain puhua vain omasta puolestani. Meitä
        miehistä kun niin moni on renttuja... :)

Unohdetaan materiaalinen osuus (koti)

Naisen ei tarvitse paljoa tehdä:

- Osoittaa tervettä järkeä ja keskustelutaitoa.
        Näin opin tuntemaan.

- Olla lempeä ja hyväsydäminen. Suuri sydän taas
        saa minut tuntemaan mitättömäksi hurskasteli-
        jaksi.

- Laittaa meikkejä. Se ei ole kriteeri, jota ar-
        vostan. Silti oman mielenrauhansa vuoksi annan
        hänen askarrella kasvojensa kimpussa, jos tilan-
        ne niin vaatii.

- Pukeutua trendivaatteisiin. Itse asiassa sellai-
        nen vain kiusaa minua. Verkkarit käy hyvin.
        Iloinen olemus ja aurinkoinen hymy peittoaa
        helposti Pradat, YSL:tit, Dolce&Gabbanat tms.

- Tarvitse pukeutua stringeihin tai muihin pitsi-
        tekeleisiin. Kiihotun ilman niitäkin.

- Muuta kuin olla hyvä ihminen. Silloin on minun
        vuoroni nähdä vaivaa...

• Marieene
        bag_gie kirjoitti:

että kolmekymppisenä ei ollut mitään kriisiä, tai ei ollut aikaa miettiä asioita niinkuin nyt. Elämä oli kiireistä ja toisen lapsenikin sain kolmekymppisenä, sitten siinä oli ammatin vaihdosta ja vaikka mitä, muutakin.
        Nyt on aikaa, miettiä menneitä ja miten sen elämänsä järjestäsi mielekkäästi, niin ja onneksi on vielä, teoriassa ainakin, puolet elämästä vielä jäljellä, lohdutus tuokin,:D

Mennyttä kun ajattelee tulee mietittyä miten paljon on muuttunut ihmisenä, esim. siitä mitä oli kymmenen vuotta sitten,
        omista mielipiteistä ja ajattelusta, asioiden tärkeysjärjestyksestä ja asioista jotka ovat muokanneet ihmisestä sen mikä se on nyt nelikymppisenä.
        Luulen että aika vähän enää voi asiosta käsityksiään ja mielipiteitään muuttaa.

• Marieene
        Krouvari kirjoitti:

Luulenpa että miehillä ja ihmisillä yleensä mukaanlukien naiset ja miehet on 40-iässä elämän tarkastelun paikka. Ollaan puolessavälissä ja kun katsoo taakseen ja 40 vuotta, voi kuvitella samanmittaisen ajanjakson eteen ja nähdä kuoleman kolkuttelevan. Samalla tulee punnittua sitä, mitä on saanut aikaan, toivottavasti on lapsia jos lapsista tykkää, kaikilla ei ole ollut halua tai mahdollisuutta siihen. Parisuhde menee kriittisen tarkastelun kohteeksi, onko tuo ihminen tuossa vierellä se, mitä haluan, kaikkine vikoine ja puutteineen. Ehkä nähdään puolison vanhenevan, halutaan kenties paeta sitä. Ehkä lapset antavat viimeinkin mahdollisuuden siihen, että huono liitto voidaan purkaa. Parista kuitenkin alkaa olla realistinen kuva, samoin elämästä.
        Hitsi, alkaa ensimmäiset vaivatkin ilmaantua ja harmaat...

Saman verran eteenpäin ja nukahdamme ikiuneen...

ja kolotukset ne ainakin lisääntyy näistä pohdinnoista.:D
        Totuushan tuo on, elämästä on muodostunut hyvinkin realistinen kuva, sitä on myös oppinut suhtautumaan asioihin rauhallisemmin kuin aiemmin, lautaset eivät enää lentele seinille samaan tahtiin kuin ennen.:D

Käsittääkseni nelikymppisille miehille on elämässä tärkeää turvallisuus ja jatkuvuus, vaikka se vaimon vanheneminen siinä vierellä ja yleensä parisuhde laittaa miettimään, sekä naista että miestä.
        Tyytyväisyys puntarissa vastaan tyytymättömyys.
        Myös se mitä elämässä on saavutettu, onko se sitä mitä on haluttu.
        Voisi ajatella, että nelikymppisenä vielä pystyisi muuttamaan elämässään jotain oleellista, mitä vanhemmaksi tulee sen vaikeampaa se voi olla, ehkä?

• Iiris
        Marieene kirjoitti:

ja kolotukset ne ainakin lisääntyy näistä pohdinnoista.:D
        Totuushan tuo on, elämästä on muodostunut hyvinkin realistinen kuva, sitä on myös oppinut suhtautumaan asioihin rauhallisemmin kuin aiemmin, lautaset eivät enää lentele seinille samaan tahtiin kuin ennen.:D

Käsittääkseni nelikymppisille miehille on elämässä tärkeää turvallisuus ja jatkuvuus, vaikka se vaimon vanheneminen siinä vierellä ja yleensä parisuhde laittaa miettimään, sekä naista että miestä.
        Tyytyväisyys puntarissa vastaan tyytymättömyys.
        Myös se mitä elämässä on saavutettu, onko se sitä mitä on haluttu.
        Voisi ajatella, että nelikymppisenä vielä pystyisi muuttamaan elämässään jotain oleellista, mitä vanhemmaksi tulee sen vaikeampaa se voi olla, ehkä?

olen ajatellut. Vielä ehtii yhtä sun toista, kun panee tuulemaan, ellei nyt vaikka onnettomuudessa kuole tms. Esimerkiksi työelämässä 40-kymppiset naiset on parhaimmillaan. Osaavia, vastuuntuntoisia, perheeltä jo paremmin ehtiviä. Olen omalla työpaikallani usein ihaillut neliviiskymppisiä naisia. Sellasen haltuun voi yleensä uskoa vaikeatkin työt. Minustakin tuntuu monta kertaa, että tämä olis ollu nuorena hikinen paikka, mutta nyt minä tiedän, mitä teen.

• MystikkoNainen
        Pojongg kirjoitti:

Näin opin tuntemaan.

jaksi.

ne niin vaatii.

vuoroni nähdä vaivaa...

nuo arvot, hyvänä ihmisenä oleminen ja siihen lisäksi vielä naisen halukkuus nähdä vaivaa
        siihen että useammat miehetkin viitsisivät nähdä vaivaa *huokaa*
        - vai ovatkohan sitten olleet renttuja =O ???

• japanitar
        Pojongg kirjoitti:

Näin opin tuntemaan.

jaksi.

ne niin vaatii.

vuoroni nähdä vaivaa...

niin on, että harvempi mies kuitenkaan saunaraikasta naista nykypäivänä katselee..sillä silmällä.. Mitä enemmän meikkiä ja muuta niin taitaneepa mennä mieheen kuin "häkä"....? Ainakin siinä ensi tapaamisessa? Vai, miten on..:)

• Marieene
        Iiris kirjoitti:

olen ajatellut. Vielä ehtii yhtä sun toista, kun panee tuulemaan, ellei nyt vaikka onnettomuudessa kuole tms. Esimerkiksi työelämässä 40-kymppiset naiset on parhaimmillaan. Osaavia, vastuuntuntoisia, perheeltä jo paremmin ehtiviä. Olen omalla työpaikallani usein ihaillut neliviiskymppisiä naisia. Sellasen haltuun voi yleensä uskoa vaikeatkin työt. Minustakin tuntuu monta kertaa, että tämä olis ollu nuorena hikinen paikka, mutta nyt minä tiedän, mitä teen.

Kokemus ja ikä vaikuttavat siihen että osaa erottaa olennaisen epäolennaisesta,
        työ ja siihen liittyvä päätöksenteko sujuu paremmin ja pääsee helpommalla kuin nuorempana.
        Kokonaisuuden pystyy hahmottamaan "yhdellä silmäyksellä",
        kun siihen vastavalmistuneena ja nuorena meni turhaa aikaa ja energiaa.
        Työstä ja siihen liittyvistä ihmissuhteista myös nauttii enemmän kuin ennen.:D

• Marieene
        Pojongg kirjoitti:

Näin opin tuntemaan.

jaksi.

ne niin vaatii.

vuoroni nähdä vaivaa...

tärkeämpää kuin ulkoinen olemus.
        Niinhän sen pitäisi ollakkin.
        Eivät ulkonaiset ominaisuudet tee ihmisestä ihmistä vaan se miten ajattelee ja toimii
        ja miksi,
        tapa käsitellä asioita ja
        huomioida toiset ihmiset.

Naiselle itselleen ulkoisesta olemuksesta huolehtiminen on tärkeää, meikit ja myös ne stringit ja pitsitekeleet alusasuina, jos niissä itse viihtyy, siis ei pelkästään miehen takia...*hymyillen*.

• siiri-iiris
        Marieene kirjoitti:

tärkeämpää kuin ulkoinen olemus.
        Niinhän sen pitäisi ollakkin.
        Eivät ulkonaiset ominaisuudet tee ihmisestä ihmistä vaan se miten ajattelee ja toimii
        ja miksi,
        tapa käsitellä asioita ja
        huomioida toiset ihmiset.

Naiselle itselleen ulkoisesta olemuksesta huolehtiminen on tärkeää, meikit ja myös ne stringit ja pitsitekeleet alusasuina, jos niissä itse viihtyy, siis ei pelkästään miehen takia...*hymyillen*.

nyt stringeissä viihtyy muuta ku tositarkoituksella??? :)

• Marieene kirjoitti:

Kokemus ja ikä vaikuttavat siihen että osaa erottaa olennaisen epäolennaisesta,
        työ ja siihen liittyvä päätöksenteko sujuu paremmin ja pääsee helpommalla kuin nuorempana.
        Kokonaisuuden pystyy hahmottamaan "yhdellä silmäyksellä",
        kun siihen vastavalmistuneena ja nuorena meni turhaa aikaa ja energiaa.
        Työstä ja siihen liittyvistä ihmissuhteista myös nauttii enemmän kuin ennen.:D

Moi kaikille!

Olen serannut keskustelua hieman jälkikäteen. Itse olen sitä mieltä että nainen on ehdottmasti parhaimmillaan 40-50 vuoden välimaastossa. Silloin nainen osaa jo arvostaa itseään, tietää mitä haluaa, on tyylikäs, on kokenut paljon....eritoten osaa olla eroottinen!!!

Joten naiset olkaa ylpeitä itsestänne ja iästänne!!!

• blue-velvets
        Pete-64 kirjoitti:

Moi kaikille!

Olen serannut keskustelua hieman jälkikäteen. Itse olen sitä mieltä että nainen on ehdottmasti parhaimmillaan 40-50 vuoden välimaastossa. Silloin nainen osaa jo arvostaa itseään, tietää mitä haluaa, on tyylikäs, on kokenut paljon....eritoten osaa olla eroottinen!!!

Totta haastelet!.

• annina2
        Pete-64 kirjoitti:

Moi kaikille!

Kiitos kiva kuulla nelikymppisenä.

• Mies

Mulla on ollut pitkään yli viiskymppinen joka oli tosi kuuma pakkaus.

Sitten tuli bänät. Löytyi uusi joka oli vähän alle nelikymppinen. Ei ollut yhtä kuuma pakkaus.

Jokainen nainen on naisenakin yksilö ikään katsomatta. Tämä ei ole kohteliaisuus, vaan kokemusperäinen fakta.

• tosi-jorma

Se on Naiselle Todella Hyvä ikäluokka...
      Koska siinä on kokenut ja kokemuksia vielä paljon edessäkin...
      Kyllä ainakin mulle, ja varmasti monelle muullekkin...

• Marieene

aiheesta ja asiasta on tullut keskusteltua myös tuttavapiiriin ja työtovereihin kuuluvilta miehiltä (ja naisilta myös) mitä mieltä nelikymppisestä naisesta ollaan noin yleensä.
      Vastaukset aikas lailla samanlaisia kuin täällä, lähes jokainen oli sitä mieltä että yli neljänkymmenen on naiselle hyvä jopa paras ikä.
      Miesten mielipiteet, kokemukset ja arvostus yllättivät, täytyy myöntää.

Perusteluina, tässä jotain:
      Nainen katsottiin olevan elämänkokemuksen myötä pehmeämpi mielipiteissään, ymmärtävän elämää ja toisia ihmisiä erilailla kuin nuorempana.
      Päättäväisempi, pystyy perustelemaan asiat, päätöksiä ei tehdä pelkästään tunnetasolla, itsevarmempi.
      Tiedostaa omat heikkoudet ja vahvuudet.
      Kiinnostunut ympäröivästä maailmasta, itsestään ja toisista ihmisistä.
      Aistillinen, eroottinen, turhat estot ja ujous ovat karisseet, rohkeampi, avoimempi, iloinen ja osaa suhtautua elämään huumorilla.:D

Tämän kaiken perusteella voisi siis lakata murehtimasta vanhenemista jos kerran se elämän paras jakso on tässä ihan nenän edessä.:D

Kiittää mukavasta keskustelusta ja uuteen kirjoittajaan myönteisestä suhtautumisesta.:D

• MystikkoNainen

tämä oli mielenkiintoinen ketju! Myös tämä yhteenveto, hyvin siitä itsenikin/ajatukseni löysin :))
        Tämä todella on hieno ikä, joten eiköhän nautita siitä täysin siemauksin!

Kirjoittelemisiin
        Terv. Melkein yhtä uusi kirjoittaja

• luuskia

ei voi mitään

Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2356
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      121
      1944
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1519
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1459
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1268
    7. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1200
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1141
    9. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1107
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1052
    Aihe