Hei kaikki vanhukset tai vanhusten omaiset - pitäkää itse huolenne itsestänne!
Suuret ikäluokat pääsivät nykyiseen standardiin nähden helpolla töihin, työsuhde saattoi olla vakituinen ja elämä ei ehkä monelle tuonut lisäoppia ja mitään haastetta samalla tavalla kuin nykyisin. Teollisuuden sisäänheittosektorien aika on ohi, ja nykyään yhä enemmän oma vointi ja elintaso riippuu omasta itsestä. Ainakaan suurten ikäluokkien, ikäihmisten asumisesta tai voinnista ei kyetä pitämään huolta nykyään yhteiskunnan taholta (miksette maksanu veroja lisää saatana). Ja niin makaa kuin petaa- teidän vanhusten aika vaikuttaa meni jo, anteeksi vaan. Valitan. tämä johtuu teidän suurten ikäluokkien määrästä suhteessa veronmaksajiin. Teitä on paljon, mutta olette tässä ajassa jo heikkoja joka ikinen;). Nyt jos olet kotona avun tarpeessa, ensimmäinen teko teille olisi ostaa itse kotihoito yksityiseltä ja vaatia heiltä hyvää hoitoa. Kunnallinen kotihoito ei teistä ole väkisinkään mitenkään kiinnostunut, vaikka hoitaja käynnillä esittäisikin henkilökohtaisa kohtaamista, ja palvelu teille olisi "taattu". Harjoita fyysistä kuntoa, jalosta ajattelua ja tekemistä. Näin pärjäät pitempään. Kaikki "raskas" toiminta mitä sinulle tarjotaan, pitää sinut elävien kirjoissa, joten kannattaa kunnioittaa sitä. Syö hyvin, eli kasviksia, eläinperäistä ja juureksia. Nykyään pitää löpertää liirum laarum mutta vanhat syökää - lihaa, kasviksia, juureksia (peruna). Syö lääkkeesi joka päivä lääkelistan mukaisesti, Kun tarvitset apua, muista että on olemassa julkisena, yksityisenä tai vapaaehtoisena kotihoito, ateriapalvelu, kylvetyspalvelu, ulkoilupalvelu, saattajapalvelu,seurapalvelu, jne... Eli teillä on paljon maksullisia palveluja kotona elämiseksi, mutta perus palveluna saatatte tarvita kotihoitoa. Arvostakaa kotihoitoa, se hloitaa lääkityksenne ja lääkäriasianne. Kotihoitaja tekee nykyään todella kiireistä ja raskasta työtä, et ole hänen ainoansa todellakaan;))
Vanhukselle kotona olemiseen neuvoa
4
58
Vastaukset
- Anonyymi
No huhhuh,helpottiko.?
- Anonyymi
Nykyisin ”suuret” ikäluokat on 1963 vuonna syntyneet!
- Anonyymi
Yksinkertaisesta ihmisten hoidosta on saatu nykymenolla monimutkaista. Terveydenhuollolle annettu ihmisten hoito on tehnyt koko hommasta sairasta.
Normaali elämä on unohdettu ja tehty elämästä pelkkää pillerinpyöritystä, vaipanvaihtoa, mittaamista ja kaiken sen loputonta kirjaamista.
Kenen vika? - Anonyymi
Minä kuolen kotiini mielelläni, kun voimat häviää ja ei pysty elämään ilman apua, kun hankkisin apua kunnallisesta tai yksityiseltä kotiavulta.
Minun kotiini ei tule kukaan ulkopuolinen auttamaan ja määräilemään, kuinka pitäisi elää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631443Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on561247Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241229Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141130- 1261068
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk317999Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994- 42939
- 72905
- 73899