Eli takahampaani on kipeä kun siihen puree yleensä kun puret monta kertaa niin rupeaa vasta tuntumaan tai jos siihen jää jotain ja sitten puree. Hammas on ehkä paikattu (en ole ihän varma) Eli onko jollain kokemusta vastaavasta vai varaanko vaan suoraan lääkärille?
Arka hammas
4
113
Vastaukset
- Anonyymi
Käy lääkärillä.
- Anonyymi
On kaksi vaihtoehtoa: Hammas on kuollut ja juurenkärjen ympärillä leukaluussa on tulehdus. Tai hampaassa on halkeama, joka joustaa purressa ja ärsyttää hampaan hermoa. Ensimmäiseen auttaa juurihoito. Toisessa tapauksessa hoito riippuu lohkeaman syvyydestä. Jos lohkeama ulottuu juureen, on poisto ainoa vaihtoehto. Jos lohkeama on kruunun alueella, hoitona on paikkaus tai keraaminen kruunu (voi joutua ensin juurihoitamaan). Käy näyttämässä hammaslääkärille.
- Anonyymi
On kolmaskin vaihtoehto. Voi olla ihan purentarasitusta. Joko hammas tai paikka korottaa. Hampaan asento voi muuttua ajan kanssa ja ihmisen purenta voi muutenkin kuluttaa eri hammaspareja epätasaisesti, josta syystä joku hammaspari onkin voimakkaammin kontaktissa. Jos korotusta, niin siihen auttas ihan hionta. Puremallakin voi saada hampaan hermon ärtymään ja jopa kuolioon. Kuten edellä suositeltu, käy hammaslääkärillä.
- Anonyymi
Nyt tuntuukin että arkuus on vähän jo lähtenyt joten taidan vielä siirtää ainakin aikaa eteenpäim
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46992Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu96933Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5859Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan241835- 41819