Dieselille ei meinaa löytää ostajaa

Anonyymi

Ei saa niin helposti dieseliä kaupaksi kuin ennen, 4-5 vuotta sitten kysyntä oli parempaa ja tarjontaa selvästi vähemmän. Huomaan kun oma on ollut myynnissä.

Tietysti ei kannata millä tahansa hinnalla myydä vaikka ajaa itse, muutaman satasen extra lisä vuosikuluissa ei vielä aiheuta konkurssia.

Olisi silti hyvä jos dieselvero poistetaan H-autoista.

48

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koko käyttömaksu pitäisi poistaa ja polttoaineen käytön yhteydessä verotetaan. Jos on jotain erityisryhmiä, niin ne voivat sitten anoa lupia erikseen. Poliisilta jäisi yksi turha rasti pois kyttäämisestä ja Trafilta voisi ainakin 10 ylensyönyttä virkakyöstiä pistää kortistoon... terveys paranee kun pääsee liikkumaan päivällä.

    • Anonyymi

      Vanhoja hurjasti ajettuja dieseleitä voi tosiaan olla vaikeampi saada myytyä juuri käyttövoimaveron vuoksi. Jos autosta maksaa vaikkapa tonnin, niin muutama satanen käyttövoimaveroa voi olla liian korkea kynnys ostamiseen.

      Jos ja kun käyttövoimavero poistuu jossain vaiheessa, niin tilanne helpottuu. Tosin sitten dieselin hintakin nousee, verot ainakin hiukan vajaat 26 senttiä ja melkoisen varmasti hinta on bensaa kalliimpi. Ehkä nykyinen hintasuhde muuttuu päinvastaiseksi.

      • Anonyymi

        Vanhoja etenkin paljon ajettuja dieseleitä on varmasti tosi vaikea saada kaupaksi. Ei niitä osta enemmän tai vähemmän ajavat.

        Sitten ne joissa verot korkeammat 600 - 750, isot dieselit ja painavat autot.

        200tkm mittarissa edullinen dieseli ruosteeton jossa lähiaikoina kytkin / jakopää tehty 500 veroilla. Auttaa vielä myyntiä

        Sellaisia hintoja on pyydetään aika paljon ajetuista bensa-autoista että vielä kun tulee kilsoja lisää ja kunto huononee, hintojen pysyessä korkeammalla, kannattaa katsella uutta edullista bensa-autoa jolla ajaa pitkään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoja etenkin paljon ajettuja dieseleitä on varmasti tosi vaikea saada kaupaksi. Ei niitä osta enemmän tai vähemmän ajavat.

        Sitten ne joissa verot korkeammat 600 - 750, isot dieselit ja painavat autot.

        200tkm mittarissa edullinen dieseli ruosteeton jossa lähiaikoina kytkin / jakopää tehty 500 veroilla. Auttaa vielä myyntiä

        Sellaisia hintoja on pyydetään aika paljon ajetuista bensa-autoista että vielä kun tulee kilsoja lisää ja kunto huononee, hintojen pysyessä korkeammalla, kannattaa katsella uutta edullista bensa-autoa jolla ajaa pitkään !

        Ja nousihan sellaisten bensa-autojen ajoneuvovero joissa korkea C02 esim V70 bensaturbo, 2.4L , jo 400-500 eur luokkaa. Ja bensa kelpaa näihin eli todella kallista ajoa, jopa dieseleitä enemmän pienillä kilometreillä.

        Kuutoskoneiset audit, bemarit, mersut, citymaasturit.

        Kysyntää paljon tietynlaisille autoille ja koneille joita ei ole tarpeeksi markkinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nousihan sellaisten bensa-autojen ajoneuvovero joissa korkea C02 esim V70 bensaturbo, 2.4L , jo 400-500 eur luokkaa. Ja bensa kelpaa näihin eli todella kallista ajoa, jopa dieseleitä enemmän pienillä kilometreillä.

        Kuutoskoneiset audit, bemarit, mersut, citymaasturit.

        Kysyntää paljon tietynlaisille autoille ja koneille joita ei ole tarpeeksi markkinoilla.

        Miksi ostaa moista veronkerääjää?
        Vanhalla hyväkuntoisella bensakasilla, jota verotetaan kokonaismassan perusteella, vero pyörii jossain 120-180€:ssä. Dieseliä päinkään en edes katselisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ostaa moista veronkerääjää?
        Vanhalla hyväkuntoisella bensakasilla, jota verotetaan kokonaismassan perusteella, vero pyörii jossain 120-180€:ssä. Dieseliä päinkään en edes katselisi.

        En katselisi mitään v-kasimoottoria koskaan milloinkaan eli ikinä.
        Perusteena ainakin jäätävä kulutus ja silti aina normaalisti aivan hemmetin laiskoja.
        Tyhmän tuntuisuus kun jollain blazerilla, yms chevyn vanilla ajaa en tiedä mihin tarkoitettuja maasturit on, ehkä jenkkien punaniskoille mutta toivoisin ja uskoisin ettei meillä ole trumppia symppaavia eikai ainakaan enempää kuin kihniölaisia, tyhmyys ei tartu kuitenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoja etenkin paljon ajettuja dieseleitä on varmasti tosi vaikea saada kaupaksi. Ei niitä osta enemmän tai vähemmän ajavat.

        Sitten ne joissa verot korkeammat 600 - 750, isot dieselit ja painavat autot.

        200tkm mittarissa edullinen dieseli ruosteeton jossa lähiaikoina kytkin / jakopää tehty 500 veroilla. Auttaa vielä myyntiä

        Sellaisia hintoja on pyydetään aika paljon ajetuista bensa-autoista että vielä kun tulee kilsoja lisää ja kunto huononee, hintojen pysyessä korkeammalla, kannattaa katsella uutta edullista bensa-autoa jolla ajaa pitkään !

        Noissa molemmissa esimerkeissä ( 600-750e ja 500e) on perusvero mukana, joka on myös bensa-autossa.
        Pelkkä käyttövoimaveron osuus on varmaankin 350-400e.

        Yleisesti sekoitetaan dieselin maksut yhdeksi veroksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noissa molemmissa esimerkeissä ( 600-750e ja 500e) on perusvero mukana, joka on myös bensa-autossa.
        Pelkkä käyttövoimaveron osuus on varmaankin 350-400e.

        Yleisesti sekoitetaan dieselin maksut yhdeksi veroksi.

        Noinhan se lähes aina menee. Sekoitetaan tahallaan nuo verot.

        Dieselauton ’perusveto’ on poikkeuksetta alhaisempi kuin vastaavan bensa-auton, koska tuon ’perusveron’ kriteerinä olevat päästöt ovat bensa-autossa aina selvästi suuremmat.

        Käyttövoimavero (=dieselvero, kun kyseessä on dieselauto) on toinen asia ja käyttövoimaveroa muuten peritään kaikilta muilta voimanlähteiltä paitsi bensa-autoista.

        Dieselpolttoaineen pumppuhinnassa on vähemmän veroa kuin bensassa ja tuo ero peritään kiinteänä dieselverona. Näin tuetaan mm ammattiliikennettä kuljetuskustannusten kurissapitämiseksi. Käytännössä tämä menettely johtaa siihen, että dieselauton pitäminen polttoainekustannusten osalta tulee kannattavaksi keskimäärin jossain vajaan 20tkm/vuosi ajomäörällä. Merkkikohtaiset ero ovat suuria tuon osalta.

        Nyt on kuultu huhuja, että dieselvero poistuisi ja sen vaikutus siiretään pumppuhintaan. Julkisuudessa on ollut laskelmia, että se nostaisi dieselin pumppuhinnan veroa vajaat 25senttiä/litra. Jos tämä menisi suoraan pumppuhintaan, niin nykyiset hintaerot diesel vs bensa kääntyisi toisinpäin. Markkinoilla tosin lopullinen pumppuhinta määräytyisi.
        Sillä olisi merkitystä kuljetuskustannuksiin ja edelleen loisi hinnankorotuspaineita kaikkialle, myös bensan hintaan. Tietysti on mahdollisuuksia tukea ammattiliikennettä muilla tavoin, jos noita kuljetuskustannuksen korotuspaineita halutaan vähentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ostaa moista veronkerääjää?
        Vanhalla hyväkuntoisella bensakasilla, jota verotetaan kokonaismassan perusteella, vero pyörii jossain 120-180€:ssä. Dieseliä päinkään en edes katselisi.

        Valitettavasti sinun kasista ei löydy vääntöä, edes 2--litrisen dieselin verran. Itsellä löytyy pari 460 (7.5-litraa) varustettua jenkkiä ja ainoa mikä niissä kiihtyy on kuski.
        Kulutus rauhallisessa ajossa 20 litraa satasella, toki varustelu jo 70-luvulla parempi, kuin uudessa Corollassa.


    • Anonyymi

      Vanha pikkudiesel voi olla hankala, mutta uudemmat ja isommat viedään käsistä kunhan hinta on realistinen.

      • Anonyymi

        Niin ne ostohinnat on jo useita tuhansia euroja vastaavaa bensa-autoja matalampia eli joku ottaa takkiin paljon. = kalliita kilometrejä

        Sama edessä sillä uudemman ostajalla, arvo tippuu maksun jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ne ostohinnat on jo useita tuhansia euroja vastaavaa bensa-autoja matalampia eli joku ottaa takkiin paljon. = kalliita kilometrejä

        Sama edessä sillä uudemman ostajalla, arvo tippuu maksun jälkeen.

        Aika harvassa autossa hinta nousee kaupan jälkeen. Uuden auton kun ostat niin 5k€ lähtee kaupasta ulos ajamalla vaikka se laite toimis missinpissillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika harvassa autossa hinta nousee kaupan jälkeen. Uuden auton kun ostat niin 5k€ lähtee kaupasta ulos ajamalla vaikka se laite toimis missinpissillä.

        Taas ihan höpötarinaa. Huomaa ettet ole uutta koskaan ostanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas ihan höpötarinaa. Huomaa ettet ole uutta koskaan ostanut.

        autossa ja asunnossa sama jos olet ostannu uuden asunnon niin 1 kk päästä se on käettetty ja pitää myydä 20000e halvenmalla asunto pois uusi auto ja uusi asunto molenmissa arvo tippuu 1 kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ne ostohinnat on jo useita tuhansia euroja vastaavaa bensa-autoja matalampia eli joku ottaa takkiin paljon. = kalliita kilometrejä

        Sama edessä sillä uudemman ostajalla, arvo tippuu maksun jälkeen.

        Eikö se ole hyvä ostos bensa-autoon verrattuna kun hinta on laskenut ja saa autoa enemmän halvemmalla hinnalla.
        Perustelu ontuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas ihan höpötarinaa. Huomaa ettet ole uutta koskaan ostanut.

        Aika selvää on , kuka tässä ei ole uutta autoa ostanut.


    • Anonyymi

      Pitäisi ostaa asuntoauto. Vieläkö sellaisen uskaltaa ostaa vai kieltääkö hallitus dieselin kokonaan?

      • Anonyymi

        Et varmaan ole tosissasi, taidat provoilla, eikö niin?
        Koko Suomi ja maailma pyörii dieselillä ja jos ne nyt kiellettäisiin, niin Suomi sananmukaisesti pysähtyisi kuin seinään.
        Joskus tulevaisuudessa polttomoottorit voidaan hyvinkin kieltää, mutta tuskin sillä on enää merkitystä sinulle ja asuntoautoilullesi.


    • Anonyymi

      Minä ainakin ostin dieselfarkun ja muutin sen pakettiautoksi.

    • Anonyymi

      kyllä joka päivä myydään dieseleitä. jos on tunnearvoa hinnassa sit voi olla haastavaa. kerrasta poikki sanon suoraan sen.

      • Anonyymi

        samoin asunto jos tunnearvoa jää myymättä 2 vuodeksi.


    • Anonyymi

      Ei kai nyt saa myytyä kun markkinat on kyllästetty vanhoilla dieselin romuilla. Käytettyjen raijaaminen tänne muualta johtaa siihen että on ylitarjontaa.

      • Anonyymi

        Toimivat vanhat dieselit voisi kaupata jonnekin afrikkaan, onhan niille käyttöä monissa maissa.


    • Anonyymi

      jos sun dielinsrvo on 8000e niin myy se 4299e kyllä ssiitö eroon pääsee,

      • Anonyymi

        Tuo neuvo toimii minkä tahansa tavaran kauppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo neuvo toimii minkä tahansa tavaran kauppaan.

        Kyllä. Kun hinta on sopiva niin kaikki menee kaupaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo neuvo toimii minkä tahansa tavaran kauppaan.

        Kauppa varmasti käy jos puoleen hintaan käyvästä arvosta myy.


    • Anonyymi

      ihan turhaa hopinaa että ei pääse eroon viel tänäänkin aikaa 1 tunti myydä diesel pois

    • Anonyymi

      myitkö oli tunti aikaa ja jos et myynny niin kerro syy miksi et myynyt kun kirjotin klo 17 on vielä 1 tunti aikaa tänään myydä mikä sun selitys

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hirveä ylitarjonta käytetyistä dieseleistä, harva niitä enää ostaa uutenakaan.


    • Anonyymi

      jos ajat 50000km vuodessa voi vielä jotenkin suositella diesel autoa muuten bensa.

      • Anonyymi

        On tullut tosi vähemmän kuluttavia bensa-autoja joilla voi ajaa 5.x L matkaa verojen ollessa jopa 500eur pienemmät, sekä varmempi tekniikka kuin nykyisissä dieseleissä.

        Bensakone on hiljainen suhisija eli mielyttävä ajella muutenkin


      • Anonyymi

        10-15 tkm riittää merkistä ja mallista riippuen.

        50tkm vuodessa, että kannattaa on ihan essonbaarijuttuja.


    • Anonyymi

      2 vuotias diesel mikä maksannu 35000e ja ajettu 100000km arvo 13000e

      • Anonyymi

        Olisi varmaan kannattanut ostaa edulinen käyttöauto ja ajaa noi kilometrit. Nyt olisi 20 000eur säästössä.


    • Anonyymi

      Liikkeiden tuonti ulkomailta on vähentynyt paljon jotka ostavat itse ja laittavat myyntiin.

      Ei ole ostajia kotimaassa olevillekaan. Vanhemmat menee seisontaan ja osiksikin.

      Jos sinulla ruosteeton hyvä 2006-2007 5 sarjan bemari 3.0d ja automaatti niin aika pienellä summalla pitää myydä että joku ottaa itselleen. 800eur verotkaan ei houkuta pitämään ajovalmiina pihalla.

    • Anonyymi

      palaako

    • Anonyymi

      Jos työmatkaa tai työajoja enemmän ja joka aamu niin premiun diesel hiljainen auto jolla matka taittuu on itselle aika pakollinen. Moni ajaa lyhempiä matkojakin sen takia. E sarjan mersu diesel käytettynä riittävästi ajettuna. Ei viitsisi kovin pienellä bensalla ajella pitkää työmatkaa. On se mese vaan hyvä, isällä w211 sedan 1.8 komressor 5-auto, 120tkm. Mahdoton ero minun lähes uuteen keskiluokan autoon. Kyllä tuolla mesellä ajelee kyläajo ja pidempiä siivuja. Hiljainen ja penkit antaa hyvä asennon

      Suomessa voisi poistaa dieselin polttoaineveron koska maksetaan dieselin hinnassa. Ja pienempi co2 on hyvä. Kyllä maa saa verotuloa näilläkin

      Euroopassakin pitäisi suosia näiden hieman isompien premium autojen dieselkoneita. Tekniikasta tehdä virlä varmempi.


      Mitä hyviä diesel autona kannttaisi katsella? Hiljaisuus kestävä automaatti kuin mb toimi

      Onko c mersu nykyään alustan ja korin osalta milloinen?

      Pitäisi hankkia mese niin pääsee suomesa kiertämään ja lappiin. Omat ajut päälle

    • Anonyymi

      Niin se on että ei ikinä kannata ostaa diesel HENKILÖAUTOA sillä niiden hinnat tippuu ja verotus nousee rajusti tulevaisuudessa.Pakettiauto ainoa vaihtoehto ja mieluiten sellainen jonka voi rakentaa matkailuautoksi halutessaan pienellä vaivalla sillä niiden kysyntä tulee rejähtään käsiin lähi vuosina.

      • Anonyymi

        Taitaa kyse olla enemmänkin siitä kannattaako mitään vain polttomoottorilla varustettua henkilöautoa enää ostaa. Bensa-autojenhan myynti on jo pudonnut enemmän kuin dieselautojen viimeisten kuukausien aikana.

        Polttomoottoriautojen alamäki alkoi dieseleistä ja lienee lopullinen taso alkaa olla saavutettu. Sitähän edisti erittäinkin voimakkaasti se, kun autonvalmistajat lopettivat dieselit pienissä ja edullisissa autoissa kalliin, vaikkakin tehokkaan, puhdistustekniikan vuoksi. Ei sitä kannata pistää muihin kuin vähän kalliimpiin ja isompiin autoihin.

        Nyt syöksy on siirtymässä bensa-aitoihin. Sitä voimistaa autonvalmistajille asetetut kovat sanktiot, jos ko valmistajan uusien autojen myynti ei päästöjen osalta saavuta sitä tasoa, joka on päätetty. Ainoa keino sen saavuttamiseksi on bensa-autojen myynnin voimakas pudottaminen, koska bensa-autojen päästöjä ei näillä näkymin kyetä millään tekniikalla vähentämään tarpeeksi. Se näkyy sähköautojen ja miksei joiltain osin hybridienkin hintojen kovana laskuna.

        Jos nyt on aikeissa ostaa uutta autoa, niin kovasti epävarmalla pohjalla joutuu autonsa ostamaan, jos haluaa varmistaa joskus vastaan tulevan vaihtoarvon olevan mahdollisimman korkea ja jos tämä on se tärkein kriteeri autonhankinnassa.

        Voihan tietysti aina ostaa sellaisen autonkin, jota tarvitsee ja haluaa eikä ratkaisevaa olekaan se mitä siitä uskoo saavansa joskus vuosien päästä vaihdossa. Se kuitenkin on lähinnä uskonasiaa. Tai sitten ei osta, vaan liisaa auton. Silloin tuo uskomattomaan arvoon keskusteluissa nousdut tulevaisuuden vaihtoarvo ei merkitse mitään ja saa nukkua yönsä rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa kyse olla enemmänkin siitä kannattaako mitään vain polttomoottorilla varustettua henkilöautoa enää ostaa. Bensa-autojenhan myynti on jo pudonnut enemmän kuin dieselautojen viimeisten kuukausien aikana.

        Polttomoottoriautojen alamäki alkoi dieseleistä ja lienee lopullinen taso alkaa olla saavutettu. Sitähän edisti erittäinkin voimakkaasti se, kun autonvalmistajat lopettivat dieselit pienissä ja edullisissa autoissa kalliin, vaikkakin tehokkaan, puhdistustekniikan vuoksi. Ei sitä kannata pistää muihin kuin vähän kalliimpiin ja isompiin autoihin.

        Nyt syöksy on siirtymässä bensa-aitoihin. Sitä voimistaa autonvalmistajille asetetut kovat sanktiot, jos ko valmistajan uusien autojen myynti ei päästöjen osalta saavuta sitä tasoa, joka on päätetty. Ainoa keino sen saavuttamiseksi on bensa-autojen myynnin voimakas pudottaminen, koska bensa-autojen päästöjä ei näillä näkymin kyetä millään tekniikalla vähentämään tarpeeksi. Se näkyy sähköautojen ja miksei joiltain osin hybridienkin hintojen kovana laskuna.

        Jos nyt on aikeissa ostaa uutta autoa, niin kovasti epävarmalla pohjalla joutuu autonsa ostamaan, jos haluaa varmistaa joskus vastaan tulevan vaihtoarvon olevan mahdollisimman korkea ja jos tämä on se tärkein kriteeri autonhankinnassa.

        Voihan tietysti aina ostaa sellaisen autonkin, jota tarvitsee ja haluaa eikä ratkaisevaa olekaan se mitä siitä uskoo saavansa joskus vuosien päästä vaihdossa. Se kuitenkin on lähinnä uskonasiaa. Tai sitten ei osta, vaan liisaa auton. Silloin tuo uskomattomaan arvoon keskusteluissa nousdut tulevaisuuden vaihtoarvo ei merkitse mitään ja saa nukkua yönsä rauhassa.

        Mutta kun antaa nousukkaiden ostaa sen auton uutena, niin itse voi sitten ostaa käyttöön samaisen auton edullisena käytettynä. Hyviä dieseleitä löytyy markkinoilta runsaasti.
        Oikein mukavaa ja edullista kyytiä on ajella vanhalla dieselillä automaatin kera.
        Kun ostaa siistin ja hyväkuntoisen dieselin, niin siitä on iloa lukuisiksi vuosiksi.
        Antaa niiden Esson baarin takapöydän tietäjien haaveilla niistä vanhoista lintoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun antaa nousukkaiden ostaa sen auton uutena, niin itse voi sitten ostaa käyttöön samaisen auton edullisena käytettynä. Hyviä dieseleitä löytyy markkinoilta runsaasti.
        Oikein mukavaa ja edullista kyytiä on ajella vanhalla dieselillä automaatin kera.
        Kun ostaa siistin ja hyväkuntoisen dieselin, niin siitä on iloa lukuisiksi vuosiksi.
        Antaa niiden Esson baarin takapöydän tietäjien haaveilla niistä vanhoista lintoista.

        Samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun antaa nousukkaiden ostaa sen auton uutena, niin itse voi sitten ostaa käyttöön samaisen auton edullisena käytettynä. Hyviä dieseleitä löytyy markkinoilta runsaasti.
        Oikein mukavaa ja edullista kyytiä on ajella vanhalla dieselillä automaatin kera.
        Kun ostaa siistin ja hyväkuntoisen dieselin, niin siitä on iloa lukuisiksi vuosiksi.
        Antaa niiden Esson baarin takapöydän tietäjien haaveilla niistä vanhoista lintoista.

        Tuohan ajattelu pätee kaikkiin autoihin.

        Suurin hinnanpudotushan on koitunut uusien sähköautojen kohdalle. Toinen varteenotettava tuolla filosofialla ovat isokokoiset bensa-autot. Niiden kauppa lienee tyssännyt lähes kokonaan, joten eiköhän niitä kohta, jossei jo nyt saa hyvinkin edullisesti käytettyinäkin.
        Lienee kuitenkin turvallisinta pitäytyä vähemmän ajetuissa ja uudehkoissa käytettynä ostetuissa dieseleissä. Niillä on huolettomia ja muihin nähden edullisia kilometrejä todella paljon ja pitkään vielä edessä.


    • Anonyymi

      TDI ja DSG

      tiedossa siis kaksi kallista remonttia

    • Anonyymi

      juu

    • Anonyymi

      kaveri myi vanhaa bensa passattia ja minä vastaavaa tdi passattia

      kaveri sai 4000e minä olisin saanut 1000e.ajan siis dieselin loppuun

    • Anonyymi

      alenna hintaa muutama tonni

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1175
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      21
      1057
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      208
      1026
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      308
      935
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    Aihe