Älä anna kastaa itseäsi uudestaan lahkoon!

Anonyymi

"Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni. "

97

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miltä se tuntui kun aloittajaa nieltiin?

    • Anonyymi

      Vauvakaste on Saatanasta. Siitä ei enää kaste pahene.

      • Anonyymi

        Uudestikaste on saatanasta. Siksi nuo saatanan vallassa olevat lastennussijat sen kimppuun hyökkäävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikaste on saatanasta. Siksi nuo saatanan vallassa olevat lastennussijat sen kimppuun hyökkäävät.

        Älä unohda katolisia pedofiileja.


      • Anonyymi

        Minun mielestäni tuo on erittäin törkeästi ja loukkaavasti sanottu kasteesta, joka tehdään Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Matt 12:32
        "Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa."


      • Anonyymi

        Mikähän on se ikä, jolloin lapsi kykenee päättämään pätevästi kasteelle menemisestä ihan itse ilman, että vanhemmat millään tavalla häntä siihen manipuloivat? Siis oman uskonsa perusteella.

        Kaste on Jumalan lahja ihmiselle, eikä siihen tarvita ihmisen omaa pätemistä. Alkuseurakunnan aikana uskoon tulevat olivat aikuisia, jotka halusivat luonnoĺisesti Jumalan lahjan koko perhekunnalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän on se ikä, jolloin lapsi kykenee päättämään pätevästi kasteelle menemisestä ihan itse ilman, että vanhemmat millään tavalla häntä siihen manipuloivat? Siis oman uskonsa perusteella.

        Kaste on Jumalan lahja ihmiselle, eikä siihen tarvita ihmisen omaa pätemistä. Alkuseurakunnan aikana uskoon tulevat olivat aikuisia, jotka halusivat luonnoĺisesti Jumalan lahjan koko perhekunnalleen.

        Itse olin n 12 vuotta vanha, kun leirillä Raamattua lukiessani ymmärsin asian.
        Juutalaisuudessa pojasta tulee mies 12 vuotiaana Bar Mizvah-juhlassa, joten tuo ikä on mielestäni sopiva ajankohta. Tokihan ihmiset kehittyvät eri aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olin n 12 vuotta vanha, kun leirillä Raamattua lukiessani ymmärsin asian.
        Juutalaisuudessa pojasta tulee mies 12 vuotiaana Bar Mizvah-juhlassa, joten tuo ikä on mielestäni sopiva ajankohta. Tokihan ihmiset kehittyvät eri aikaan.

        Juutalaisuudessa poikalapsi liitettiin ympärileikkauksessa 8 pv. iässä Jumalan valtakuntaan.
        Tytöistä uhrattiin kaksi kyyhysen poikasta syntien sovitukseksi kun tyttölapsi liitettiin Jumalan valtakunnan jäseneksi.

        Raamattu puhuu kasteesta Kristuksen ympärileikkauksena. Jeesus ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä.
        Raamattu käyttää kasteesta myös sanaa uudestisyntymisen peso.


    • Anonyymi

      En kerta kaikkiaan voinut mitään sille, että minut kastettiin lahkojohtaja Lutherin lahkoon.

      • Anonyymi

        Taidat itse olla juoppo Jammu-setä. Ei sillä ole väliä minkä ikäisenä kastetaan


      • Anonyymi

        Sinusta on tullut luopio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta on tullut luopio.

        En ole Jammu-setäsi


    • Anonyymi

      Uucdestaan kastaminen on aina väärin, jos aikaisemmin on kastettu uskoon tulon ja parannuksen teon jälkeen upotuskasteella vedessä Jeesuksen nimeen.
      Apt. 2:41. 10:48.

    • Anonyymi

      Jumala tahtoo siunata jokaista ihmistä; ja siunaus on kätketty Hänen Sanansa opetuksiin.
      Uskoon tulon jälkeen parannus ja kasteelle meneminen on lähetyskäskyssä annettu ehdoton kehotus jokaiselle. Sitä ei voida sivuuttaa rikkomatta Jumalan suunnitelmaa. "Fariseukset ja lainoppineet tekivät turhaksi Jumalan aivoituksen heitä kohtaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta." Luuk. 7:30.
      Toivottavasti jokainen lukee Raamatusta Apt. 2:38,41. 10:48. 22:16. Raamattu ei siis tunne sellaista mahdollisuutta, että joku voisi jäädä kastamattomaksi kastekäskyn antamisen jälkeen.
      Tässä linkissä siitä tarkennus:
      https://Jeesus-on-Herra.com/kasteopetukset/

      Ota yhteyttä ja lähde kasteelle. Näin Jumala siunaa sinua.

    • Anonyymi

      Kastamatta jääminen kertoo kapinamielestä Jumalaa vastaan. Sellaiset ovat hylänneet Raamatun opetukset.
      "Fariseukset ja lainoppineet hylkäsivät suunnitelman, joka Jumalalla oli heitä varten, eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta." Luuk. 7:30.
      Hylkäätkö sinä Jumalan suunnitelman? Vai oletko samaa mieltä Jumalan kanssa?
      Jeesus sanoo näin: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaaan kadotukseen." Mark. 16:16. Apostolit toteuttivat Jumalan tahtoa: "Jotka ottivat vastaan hänen (Pietarin) sanansa, ne kastettiin.." Apt. 2:41. "Hän KÄSKI kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.." Apt. 10:48. Siinä ei kysytty, jos uskoon tullut mahdollisesti tahtoisi tulla kasteelle. Asia oli selvä: Koska sinä nyt olet ottanut vastaan Jeesuksen ja tahdot elää Hänen suunnitelmassaan, niin sinut kastetaan Hänen nimessään. .. Ja kukaan ei jäänyt kastamatta. Raamatussa ei ole ainuttakaan sellaista esimerkkiä.
      Raamatussa ei opeteta meitä vähättelemään kasteelle menemistä poikkeustapausten esimerkeillä. Lähetys- kastekäsky on se, jonka pohjalta tulee toimia. Näin tekivät alkuajan kristityt, joilla oli oikea tieto, oppi ja Elämä.

      https://www.Jeesus-on-Herra.com/kaste/

    • Anonyymi

      Älä anna kastaa itseäsi lahkoon, vaan kastata itsesi Jeesukseen Kristukseen, heti sen jälkeen kun olet tullut uskoon. Aivan niinkuin raamattu sen sanoo.
      Raamatullinen järjestys on ensin usko sitten kaste.
      Sanoohan raamattu; joka uskoo ja kastetaan pelastuu, mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen.
      Tuostakin tulee esille oikea järjestys, ja se että joka ei usko, tuomitaan kadotukseen.
      Kastehan ei ilman uskoa pelasta ketään, vaikka kastettais kymmenen kertaa.

    • Anonyymi

      Yksi ainoa kristillinen kaste riittää, kun se on tapahtunut uskoon tulleelle ihmiselle upottamalla vedessä Herran Jeesuksen nimeen ja kastajana on ollut uskossa oleva seurakunnan yhteydessä elävä kristitty.
      '

      • Anonyymi

        Minut on kastettu uskovien kasteella Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Eikö se ollutkaan oikea kaste?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minut on kastettu uskovien kasteella Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Eikö se ollutkaan oikea kaste?

        Jos kaste on tehty Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, se on oikea kristillinen kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minut on kastettu uskovien kasteella Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Eikö se ollutkaan oikea kaste?

        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Kasteen siirtäminen siihen ikään, että ihminen tekee uskonratkaisun ennen kasteelle menoa, on ihmistyön tuomista Jumalan tarjoaman lahjavanhurskauden lisäksi. Pelastus tulee yksin armosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteen siirtäminen siihen ikään, että ihminen tekee uskonratkaisun ennen kasteelle menoa, on ihmistyön tuomista Jumalan tarjoaman lahjavanhurskauden lisäksi. Pelastus tulee yksin armosta.

        Mutta vanhempien päätös viedä vauvansa kummien avustuksella kastettavaksi vasta onkin todellinen ihmisten taidonnäyte. Se on armottomuutta, jos lapsen pelastuminen riippuu vanhempien teoista.
        Jumaa tarjoaa lahjavanhurskautta jokaiselle joka uskoo Häneen.
        Ei siihen tarvita kastetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vanhempien päätös viedä vauvansa kummien avustuksella kastettavaksi vasta onkin todellinen ihmisten taidonnäyte. Se on armottomuutta, jos lapsen pelastuminen riippuu vanhempien teoista.
        Jumaa tarjoaa lahjavanhurskautta jokaiselle joka uskoo Häneen.
        Ei siihen tarvita kastetta.

        Raamatun mukaan se kaste vaan on tarpeellinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteen siirtäminen siihen ikään, että ihminen tekee uskonratkaisun ennen kasteelle menoa, on ihmistyön tuomista Jumalan tarjoaman lahjavanhurskauden lisäksi. Pelastus tulee yksin armosta.

        siinä sitä hoetaan kirkollisia mantroja ymmärtämättä niistä mitään, joka on kirkon tarkoituskin, riittää kunmaksaa kirkkovaronsa, muusta ei ole kysymys näissä vauvakastetempuissa.

        yksin armosta.... mitä ihmettä luulet tuon tarkoittavan.... yksin armosta meinaatko että nuo medioitten julkihuoratkin pelastuvat siitä sinun armostasi ihan yksin,

        ihan yhtä pöljää kuin sanoo että elämä tulee leivästä...ihan noin vaan se tulee ei tarvitse sitä leipää hankkia ei syödä ei muuta kuin hokee fraasia ja kas elämä tuli niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinä sitä hoetaan kirkollisia mantroja ymmärtämättä niistä mitään, joka on kirkon tarkoituskin, riittää kunmaksaa kirkkovaronsa, muusta ei ole kysymys näissä vauvakastetempuissa.

        yksin armosta.... mitä ihmettä luulet tuon tarkoittavan.... yksin armosta meinaatko että nuo medioitten julkihuoratkin pelastuvat siitä sinun armostasi ihan yksin,

        ihan yhtä pöljää kuin sanoo että elämä tulee leivästä...ihan noin vaan se tulee ei tarvitse sitä leipää hankkia ei syödä ei muuta kuin hokee fraasia ja kas elämä tuli niinkö?

        Niin sinun "uskosi" ei ole armosta pelastumista, etkä tiedä mikä on seurakunnan tehtävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vanhempien päätös viedä vauvansa kummien avustuksella kastettavaksi vasta onkin todellinen ihmisten taidonnäyte. Se on armottomuutta, jos lapsen pelastuminen riippuu vanhempien teoista.
        Jumaa tarjoaa lahjavanhurskautta jokaiselle joka uskoo Häneen.
        Ei siihen tarvita kastetta.

        Ei pakkokastajien eli lapsikastelijoiden puuhastelulla ole mitään raamatullista perustetta. Luulotellaan että väkisinkastetut ovat automaattisesti pelastettuja.
        Automaattisia veronmaksajia kylläkin heistä tulee.


    • Anonyymi

      ”Kun lapsi on syntynyt turmeluksen siemenestä, niin se kasteessa synnytetään katoamattomasta siemenestä Jumalan valtakunnan lapseksi vanhurskauteen. Mutta jos joku kasteen liitosta luopuu, niin hän kadottaa sen armon ja voiman, jonka sai kasteessa.”

      Uudestikasteessa lahkoon ihminen luopuu lapsena saamastaan kasteen armosta.

      • Anonyymi

        Tuo on totta.

        Jos kerran valitun kansan Juutalaisten tuleva kuningas oli syntinen jo äitinsä kohdussa, niin kuinka paljon ennemmin me pakanakansan lapset olemme synnitä osallisia jo äitimme kohdussa. Raamattu ei valhettele tässä asiassa sanoessaan näin:

        Ps. 51:5 " Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."


      • Anonyymi

        voi herrankengät viissataa vuotta noita hokemia on tehnyt tehtävänsä, kuninkaan housut jäi kotio mutta se ei haittaa kun kuninkaalla on tosihienot housut !

        mitään kasteen armoja ei ole kuin lutterin päässä sen paskerinsa alla, raamatussa ei ole sanan sana amoisesta ihmeestä.

        JOS olet löytöänyt laita ihmeessä tarjolle !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta.

        Jos kerran valitun kansan Juutalaisten tuleva kuningas oli syntinen jo äitinsä kohdussa, niin kuinka paljon ennemmin me pakanakansan lapset olemme synnitä osallisia jo äitimme kohdussa. Raamattu ei valhettele tässä asiassa sanoessaan näin:

        Ps. 51:5 " Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."

        älä hyvöä ihminen hävettää jo lukeakkin sivullisen moista tietämätöntä tuubaa !

        lukekaa vähän nyt enemmän asian tiimoilta ja ennenkaikkea tulkaa ensin uskoon, se saattaa hyvinkin katkaista isien harhapolun jatkumon ja taivaan valo pääsee valaisemaan pimeää päätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä hyvöä ihminen hävettää jo lukeakkin sivullisen moista tietämätöntä tuubaa !

        lukekaa vähän nyt enemmän asian tiimoilta ja ennenkaikkea tulkaa ensin uskoon, se saattaa hyvinkin katkaista isien harhapolun jatkumon ja taivaan valo pääsee valaisemaan pimeää päätä.

        uskoja ja uskoontuloja on monelaisia ja oppisuuntia,

        lahkouskoja Suomessa on yhdistysrekisterissä yli 1000 uskonnollista yhdyskuntaa

        sodomiaan ja pedofiliaan kastettavat Parhamilaiset ovat paha harhaoppinen uskonlahko

        se oikea usko ei ole jukamiehen

        löytäneekö hän uskoa maan päältä, paljon uskonlahkoja kylläkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi herrankengät viissataa vuotta noita hokemia on tehnyt tehtävänsä, kuninkaan housut jäi kotio mutta se ei haittaa kun kuninkaalla on tosihienot housut !

        mitään kasteen armoja ei ole kuin lutterin päässä sen paskerinsa alla, raamatussa ei ole sanan sana amoisesta ihmeestä.

        JOS olet löytöänyt laita ihmeessä tarjolle !

        Älähän hätäile, "sillä usko ei ole joka miehen", sanotaan Raamatussakin. 2. Tessalonikalaiskirje 2:12 KR38
        Sen verran mutkikas tuo kirja kokoelma on että kehotan lukemaan muutamaankin kertaan sen läpi. Lisäksi kehotan lukemaan sen uskossa ja ennen lukemista kannattaa rukoilla lyhyesti, niin tekstit tuppaavat aukeamaan paremmin.
        Kysyit missä kohtaa Raamattua puhutaan kasteesta. Se on uudessa testamentissa hyvin vahvasti esillä,
        Matteus, Markus, Luukas ja Apostolien teot.
        Itse suosittelen raamatun kohtaa mooses 1 - ilmestys 22 ja vt. Apo:t päälle.

        Kaste on pyhä toimitus, mutta Luterilaisessa kristinuskossa konfirmaatio on se hetki jossa nuori itse tunnustaa omasta tahdostaan kasteen merkityksen itselleen. Oma käsitykseni on että se vastaa vapaitten suuntien peräänkuuluttamaa aikuiskasteen oma valinta -ajatusta.

        Mitä tulee armoon, pelastus on armo kysymys. Tämäkin löytyy Raamatusta.
        "Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo." Roomalaiskirje 9:18 KR38
        Vain uskova voi pelastua ja lapsen usko piisaa jo pelastukseen.
        Jokainen tietysti tuomitaan tekojensa mukaan jahka kirjat avataan.

        En tässä osa enemmän tätä nyt avata, mutta kehotan avaamaan raamatun ja lukemaan sitä siis uskossa ja ennen lukua lyhyen rukouksen saattelemana.
        Jos et omista Raamattua ja/tai lukeminen ei ole sinun juttusi niin lataappa itsellesi älypuhelimeen "piplia" sovellus. Sieltä voit käsittääkseni kuunnella ainakin KR92 äänikirjana ilman lisenssiä ja lisenssillä aukeaa sitten enemmän käännöksiä yms. Lisenssin saat Raamattu.fi verkkokaupasta.

        Tervetuloa uskoon.


    • Anonyymi

      Miettikää nyt enalkuun mitä on syntyä synnin alaisuuteen !

      sen kun saatte selville moni tuubateksti jää pöytälaatikkoon sen jöälkeen.

      tutkikaa ja yrittäkää kiivetä sen isien huuhaaoppiebn muurin yli, sen takana on paljon valoa ja tilaa.

      • Anonyymi

        Paratiisissa ei syntynyt yhtään synnitöntä lasta, eikä kukaan ehtinyt syödä ikuisen elämän tuovasta elämänpuusta hedelmää.

        Ps. 51:5

        (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, Job 25:4]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paratiisissa ei syntynyt yhtään synnitöntä lasta, eikä kukaan ehtinyt syödä ikuisen elämän tuovasta elämänpuusta hedelmää.

        Ps. 51:5

        (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, Job 25:4]

        " Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

        Tuon jakeen väärään tulkintaan perustuu koko taikauskoinen vauvakaste.
        Tuossa jakeessa vesi-sanasta käytetään termiä "hydor", mikä on vertauskuva Jumalan Sanasta!
        "Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä isoa, eikä janoa, vaan....." sanoi Jeesus.
        Jos siinä puhuttaisiin kasteesta, olisi pitänyt käyttää saaa "baptismo"! Vesi on Jumalan Sanan vertauskuva.
        "Niinkuin vesi ja lumi, joka taivaasta tulee, on minun sanani..."

        Luterilaisilla on ristiriitainen oppi, kun väittävät, että Jeesus asetti kasteen vasta kuolemansa JÄLKEEN, mutta nyt he selittävät, että tuossa tarkoitetaankin kastetta , joka olisikin asetettu ENNEN ylösnousemusta!!!
        Oppi vaihtuu näköjään tilanteen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon jakeen väärään tulkintaan perustuu koko taikauskoinen vauvakaste.
        Tuossa jakeessa vesi-sanasta käytetään termiä "hydor", mikä on vertauskuva Jumalan Sanasta!
        "Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä isoa, eikä janoa, vaan....." sanoi Jeesus.
        Jos siinä puhuttaisiin kasteesta, olisi pitänyt käyttää saaa "baptismo"! Vesi on Jumalan Sanan vertauskuva.
        "Niinkuin vesi ja lumi, joka taivaasta tulee, on minun sanani..."

        Luterilaisilla on ristiriitainen oppi, kun väittävät, että Jeesus asetti kasteen vasta kuolemansa JÄLKEEN, mutta nyt he selittävät, että tuossa tarkoitetaankin kastetta , joka olisikin asetettu ENNEN ylösnousemusta!!!
        Oppi vaihtuu näköjään tilanteen mukaan.

        5Joh.3:5 vesi on todellakin vettä. Uudestisyntymisessä, uudestiluomisessa Jumalan Henki ja vesi kuuluvat yhteen.

        Lainasit eri kohtaa, jossa nimenomaa tarkennetaan, että nyt juuri siinä kohdassa vedestä puhutaan symbolissa merkityksessä.

        Ei mennyt harhautuksesi läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon jakeen väärään tulkintaan perustuu koko taikauskoinen vauvakaste.
        Tuossa jakeessa vesi-sanasta käytetään termiä "hydor", mikä on vertauskuva Jumalan Sanasta!
        "Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä isoa, eikä janoa, vaan....." sanoi Jeesus.
        Jos siinä puhuttaisiin kasteesta, olisi pitänyt käyttää saaa "baptismo"! Vesi on Jumalan Sanan vertauskuva.
        "Niinkuin vesi ja lumi, joka taivaasta tulee, on minun sanani..."

        Luterilaisilla on ristiriitainen oppi, kun väittävät, että Jeesus asetti kasteen vasta kuolemansa JÄLKEEN, mutta nyt he selittävät, että tuossa tarkoitetaankin kastetta , joka olisikin asetettu ENNEN ylösnousemusta!!!
        Oppi vaihtuu näköjään tilanteen mukaan.

        Kastekohta on siis Joh.3:5 " Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

        Luehan tarkemmin, Jeesus antoi kastekäskyn (Kristittyjen kaste) viimeisinä sanoinaan maan päällää ennen taivaaseen astumista helatorstaina. Ne olivat Jeesuksen tärkeimmät sanat maan päällä.

        Mt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5Joh.3:5 vesi on todellakin vettä. Uudestisyntymisessä, uudestiluomisessa Jumalan Henki ja vesi kuuluvat yhteen.

        Lainasit eri kohtaa, jossa nimenomaa tarkennetaan, että nyt juuri siinä kohdassa vedestä puhutaan symbolissa merkityksessä.

        Ei mennyt harhautuksesi läpi.

        Tarkoitatko, että Jeesus kehoitti juomaan kastevettä?
        "Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastekohta on siis Joh.3:5 " Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

        Luehan tarkemmin, Jeesus antoi kastekäskyn (Kristittyjen kaste) viimeisinä sanoinaan maan päällää ennen taivaaseen astumista helatorstaina. Ne olivat Jeesuksen tärkeimmät sanat maan päällä.

        Mt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Eläissään maan päällä Jeesus ei kastanut ketään silloisella Johanneksen kasteella.

        Joh. 4:2

        -vaikka Jeesus ei itse kastanut,

        Kristillinen kaste Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuten alkoi vasta Jeesuksen noustua taivaaseen ja lähetettyään sielät Pyhän Hengen kasteeseen.

        Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä kristillisessä kasteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläissään maan päällä Jeesus ei kastanut ketään silloisella Johanneksen kasteella.

        Joh. 4:2

        -vaikka Jeesus ei itse kastanut,

        Kristillinen kaste Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuten alkoi vasta Jeesuksen noustua taivaaseen ja lähetettyään sielät Pyhän Hengen kasteeseen.

        Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä kristillisessä kasteessa.

        "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."

        Ef.4:5 "yksi kaste"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."

        Ef.4:5 "yksi kaste"

        Vesi ei ole tuossa mikään vertauskuva kun se sanan Henki kanssa esiintyy. Vesi ja Henki on jo alkuseurakunnassa ymmärretty kasteeksi. Vertauskuvallinen tulkinta on myöhempää perua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesi ei ole tuossa mikään vertauskuva kun se sanan Henki kanssa esiintyy. Vesi ja Henki on jo alkuseurakunnassa ymmärretty kasteeksi. Vertauskuvallinen tulkinta on myöhempää perua.

        Nikodeemushan puhui useita kertoja "syntymistä YLHÄÄLTÄ" eli Pyhästä Hengestä, eikä alhaalta, vedestä!
        Alkuseurakunnassa Henki tarkoitti aina Pyhää Henkeä eikä vettä!
        Jeesus puhui usein vertauskuvilla.

        "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."
        Henki todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia.
        Vesi todistaa maailmalle, että ihminen on Jeesuksen seuraaja (Joka tunnustaa minut ihmisten edessä..."
        Veri todistaa Jumalan edessä, että syntimme on sovitettu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nikodeemushan puhui useita kertoja "syntymistä YLHÄÄLTÄ" eli Pyhästä Hengestä, eikä alhaalta, vedestä!
        Alkuseurakunnassa Henki tarkoitti aina Pyhää Henkeä eikä vettä!
        Jeesus puhui usein vertauskuvilla.

        "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."
        Henki todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia.
        Vesi todistaa maailmalle, että ihminen on Jeesuksen seuraaja (Joka tunnustaa minut ihmisten edessä..."
        Veri todistaa Jumalan edessä, että syntimme on sovitettu!

        Jeesus puhui syntymisestä YLHÄÄLTÄ vedestä JA Hengestä. Alkukristityistä kukaan ei ymmärrä tuota kohtaa muuten kuin kastekohtana. Tuossa ei ole tarpeen ymmärtää mitään vertauskuvina. Myös muu Raamatun opetus uudestisyntymisestä tukee tätä perinteistä näkemystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus puhui syntymisestä YLHÄÄLTÄ vedestä JA Hengestä. Alkukristityistä kukaan ei ymmärrä tuota kohtaa muuten kuin kastekohtana. Tuossa ei ole tarpeen ymmärtää mitään vertauskuvina. Myös muu Raamatun opetus uudestisyntymisestä tukee tätä perinteistä näkemystä.

        "Alkuseurakunnassa Henki tarkoitti aina Pyhää Henkeä eikä vettä!"

        Oikeassa olet! Henki tarkoittaa Pyhää Henkeä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus puhui syntymisestä YLHÄÄLTÄ vedestä JA Hengestä. Alkukristityistä kukaan ei ymmärrä tuota kohtaa muuten kuin kastekohtana. Tuossa ei ole tarpeen ymmärtää mitään vertauskuvina. Myös muu Raamatun opetus uudestisyntymisestä tukee tätä perinteistä näkemystä.

        Onko teidän oppinne taas muuttunut?

        Vai että tuossa puhuttiinkin kasteesta kun teidän aikaisemman oppinne mukaan kristillinen kaste syntyi vasta ylösnousemuksen jälkeen!!!

        Miksihän Jeesus ei kastanut Nikodeemusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko teidän oppinne taas muuttunut?

        Vai että tuossa puhuttiinkin kasteesta kun teidän aikaisemman oppinne mukaan kristillinen kaste syntyi vasta ylösnousemuksen jälkeen!!!

        Miksihän Jeesus ei kastanut Nikodeemusta?

        Ei oppi ole muuttunut. Jo vanha Testamentti puhui tulevasta kasteesta, niin Jeesuskin teki tuossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oppi ole muuttunut. Jo vanha Testamentti puhui tulevasta kasteesta, niin Jeesuskin teki tuossa.

        Näytäppäs se VT:n kohta, jossa puhutaan vauvakasteesta!

        Teillä oppi muuttuu aina tilanteen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oppi ole muuttunut. Jo vanha Testamentti puhui tulevasta kasteesta, niin Jeesuskin teki tuossa.

        itselläni on nuoruudessa uudelleen kaste.
        Muistan ainoastaan, että OLIN EPÄVARMA, - olinhan raamatusta yksinäni lukenut, ja selkeästi raamatussa: "yksi kaste, yksi usko", noh jotenkin tyhmyydessäni menin, enkä oikein edes ymmärtänyt, miksi pitää kaste (vielä uudelleen ??), menin kuitenkin, kun ei oikein muuta vaihtoehtoa ollut, jotenkin annettiin ymmärtää, että jos olet "uskossa", niin se pitää todistaa kasteella. . . enkä tänä päivänä muista mitään mihin "nimeen" kastoivat !!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itselläni on nuoruudessa uudelleen kaste.
        Muistan ainoastaan, että OLIN EPÄVARMA, - olinhan raamatusta yksinäni lukenut, ja selkeästi raamatussa: "yksi kaste, yksi usko", noh jotenkin tyhmyydessäni menin, enkä oikein edes ymmärtänyt, miksi pitää kaste (vielä uudelleen ??), menin kuitenkin, kun ei oikein muuta vaihtoehtoa ollut, jotenkin annettiin ymmärtää, että jos olet "uskossa", niin se pitää todistaa kasteella. . . enkä tänä päivänä muista mitään mihin "nimeen" kastoivat !!?

        Kyllähän asia on niin, että jos on väärä usko, niin kyllä sen saa vaihtaa oikeaan.
        Samoin on kasteen laita. Ap 19 kertoo, kuinka väärällä kastetut kastettiin uudelleen Jeesuksen nimeen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän asia on niin, että jos on väärä usko, niin kyllä sen saa vaihtaa oikeaan.
        Samoin on kasteen laita. Ap 19 kertoo, kuinka väärällä kastetut kastettiin uudelleen Jeesuksen nimeen!

        Ei se ollut väärä kaste, vaan Johanneksen kaste, joka oli vavnhentunut. Ei se väärä ollut, koska se oli Jumalasta.


      • Anonyymi

        Niin, synti tuli yhden ihmisen kautta koko maailmaan ja Jeesuksen Kristuksen sovituksen kautta kaikki synnit ovat sovitetut.
        Tuo varmasti vastaa huoneesi siitä "mitä on syntyä synnin alaisuuteen".

        Raamattu sanoo että laki määrittelee synnin ja että synnin palkka on kuolema. Armosta ihminen kuitenkin voi vapautua synnistä, mikäli hän kääntyy ja tekee parannuksen.
        Tässä ei rajata syntiä (lue tekoa) millään tavalla, sillä kuten todettu Jeesus Kristus sovitti kaikki maailman synnit ristillä.

        "Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi." Roomalaiskirje 5:20 KR38

        Se mitä huuhaaoppeihin ja muureihin tulee niin valoa niistä on sinunkin tai kenen hyvänsä turha hakea.
        "Sillä pimeys on heille kaikille aamun vertainen, koska pimeyden kauhut ovat heille tutut." Job 24:17 KR38
        "Niin, minä odotin onnea, mutta tuli onnettomuus; minä vartosin valoa, mutta tuli pimeys." Job 30:26 KR38
        "Mutta jos silmäsi on viallinen , niin kokonruu on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suu onkaan pimeys!" Matteus 6:23 KR38
        "Katso siis, ettei valo, joka sinussa on ole pimeyttä." Luukas 11:35

        Otetaan kuitenkin varovasti boidennooetusten kanssa sillä Raamattu sanoo myös...
        "Veljet, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme siitä kovemman tuomion." Jaakobin Kirje 3:1 KR38

        Lukaisehan itsekin tuota Raamattua ja ylläty.
        Tervetuloa uskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon jakeen väärään tulkintaan perustuu koko taikauskoinen vauvakaste.
        Tuossa jakeessa vesi-sanasta käytetään termiä "hydor", mikä on vertauskuva Jumalan Sanasta!
        "Joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä isoa, eikä janoa, vaan....." sanoi Jeesus.
        Jos siinä puhuttaisiin kasteesta, olisi pitänyt käyttää saaa "baptismo"! Vesi on Jumalan Sanan vertauskuva.
        "Niinkuin vesi ja lumi, joka taivaasta tulee, on minun sanani..."

        Luterilaisilla on ristiriitainen oppi, kun väittävät, että Jeesus asetti kasteen vasta kuolemansa JÄLKEEN, mutta nyt he selittävät, että tuossa tarkoitetaankin kastetta , joka olisikin asetettu ENNEN ylösnousemusta!!!
        Oppi vaihtuu näköjään tilanteen mukaan.

        Ennen ylösnousemusta kastoi jo Johannes ihmisiä vedellä. Hän itse sanoi "minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jälkeeni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella." Matteus 3:11 KR38

        "Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä." Markus 1:8 KR38

        "Niin Johabne vastasi kaikille sanoen: 'minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä. Ja tulella."Luukas 3:16 KR38

        "Johanne vastasi heille sanoen: 'minä kastan vedellä; mutta teidän keskellänne seisoo hän, jota te ette tunne" Johannes 1:26 KR38

        Johannes myös kastoi Herramme Jeesuksen Kristuksen vedellä. Tästä opimme että Kaste todella oli asetettu jo ennen ylösnousemusta, eikä oppi suinkaan muutu tilanteen mukaan, joten ole huoleti.
        Se että Jeesus asetti kasteen ylösnousemuksensa jälkeen on sikäli totta, että Hän antoi opetuslapsilleen kastekäskyn tuolloin. Hän käski kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Tulkintakysymys sitten kaiketi, onko kastekäsky kasteen asettamista vai kehoitus kastaa ihmisiä kuten Hänetkin oli jo aiemmin kastettu Johanneksen toimesta.

        Luehan Raamattua lisää ajatuksella. Mikäli osaat kreikkaa enemmänkin kuin em termit, niin uusi testamentti on varmasti hieno kokemus alkuperäiskielellä.

        Tervetuloa uskoon.


    • Anonyymi

      Aloitus on totta. Amen!

      Lapsen sydän on avoin ottamaan vastaan kasteessa luvatun Pyhän Hengen lahjan.

      Siksi saatanan hengen valtaamat lahkolaiset vastustavat apinan raivolla ja Parhamin opeilla lapsen kastamista kristityksi.

      Raamattu sanoo:

      Jes. 12:3
      "Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä."

      • Anonyymi

        Ai että kapaloissa makaava on avoin ottamaan vastaan Hengen lahjan.... mene kuvauttamaan pääsi ellet vitsinä moista satua julkista !

        ja mitä tuo ammennus tähän kohtaan kuuluu, otiko lottoamalla tuon kohdan vai mistä se siihen tipahti, mitääntekemistä sillä ei ole asiankanssa.


        mutta tuommoistahan se on fariseusten raamatunlukeminen aina ollut ja tulee olemaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että kapaloissa makaava on avoin ottamaan vastaan Hengen lahjan.... mene kuvauttamaan pääsi ellet vitsinä moista satua julkista !

        ja mitä tuo ammennus tähän kohtaan kuuluu, otiko lottoamalla tuon kohdan vai mistä se siihen tipahti, mitääntekemistä sillä ei ole asiankanssa.


        mutta tuommoistahan se on fariseusten raamatunlukeminen aina ollut ja tulee olemaankin.

        Pystytkö perustelemaan Raamatulla että Pyhä Henki ei voi toimia lapsessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö perustelemaan Raamatulla että Pyhä Henki ei voi toimia lapsessa?

        Olkiukkopappanne ei peruste Raamatulla yhtään mitään kun ei moiseen hullutukseen usko !


      • Anonyymi

        Jesaja jo liittää veden ja pelastuksen yhteen.

        Profetia kristillisestä kasteesta.

        Jes. 12:3
        "Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä."


      • Anonyymi

        Heh heh, hah, hah

        Luuleeko tuo trolli että kastevettä annetaan tuttipullosta?


    • Anonyymi

      En annakaan. Minulle riittää yksi kaste

      • Anonyymi

        hieno juttu, että olet välttynyt pervoparhamin seksileikeiltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hieno juttu, että olet välttynyt pervoparhamin seksileikeiltä

        mihin nimeen helluntailaiset kastavat ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hieno juttu, että olet välttynyt pervoparhamin seksileikeiltä

        Eikö tuo jonglööri osaa kirjoittaa mistään muusta, kun tuosta parhamista, johon hän on ihastunut?
        Sama virsi vuodesta toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tuo jonglööri osaa kirjoittaa mistään muusta, kun tuosta parhamista, johon hän on ihastunut?
        Sama virsi vuodesta toiseen.

        Hävettääkö sinua tuo oppiherrasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hävettääkö sinua tuo oppiherrasi?

        Kyllä todella hävettää nuo Lutherin julmat opit ja teot!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä todella hävettää nuo Lutherin julmat opit ja teot!

        Häpeät sitten myös parhamiasi näköjään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mihin nimeen helluntailaiset kastavat ?

        u-kastajien kohtalo
        Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        u-kastajien kohtalo
        Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Lutteri ei ainakana pääse tuohon listaan, siellä kun ei ole tapahtunut mitään ihmeellsitä tekoa ainakaan viitensataan vuoteen, eli ole toki onnellinen asian johdosta äläkä unohda kertoa parhamista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutteri ei ainakana pääse tuohon listaan, siellä kun ei ole tapahtunut mitään ihmeellsitä tekoa ainakaan viitensataan vuoteen, eli ole toki onnellinen asian johdosta äläkä unohda kertoa parhamista !

        Lutteri ei ole elänyt viiteensaataan vuoteen, ehkä siinä selitys miksei hän ole mitään tehnyt tänä aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häpeät sitten myös parhamiasi näköjään.

        Miksi valehtelet jatkuvasti ja väität jotain parhamia isäkseni.
        En tunne koko miestä. Onko hän sinun rakastajasi?

        Etkö todella osaa esittää asiaasi valehtelematta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet jatkuvasti ja väität jotain parhamia isäkseni.
        En tunne koko miestä. Onko hän sinun rakastajasi?

        Etkö todella osaa esittää asiaasi valehtelematta?

        Parhami on helluntailaisten isä. Harmittaako se sinua?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami on helluntailaisten isä. Harmittaako se sinua?

        Saatana on luterilaisten isä. Harmittaako se sinua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana on luterilaisten isä. Harmittaako se sinua?

        Eikö se olekaan Luther, mäkun luulin... :DDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se olekaan Luther, mäkun luulin... :DDDD

        Mutta kun parhamista lyödään tekstiä mustaa valkoisella hellarien omasta sivustosta niin johan pomppasi vihan purkaus tuolla inttäjä-eksyttäjällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun parhamista lyödään tekstiä mustaa valkoisella hellarien omasta sivustosta niin johan pomppasi vihan purkaus tuolla inttäjä-eksyttäjällä

        Totuus satuttaa, näemmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun parhamista lyödään tekstiä mustaa valkoisella hellarien omasta sivustosta niin johan pomppasi vihan purkaus tuolla inttäjä-eksyttäjällä

        Totta.
        Jonglööri ei kestä totuutta. Sellaista se rakkaus parhamiin on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Jonglööri ei kestä totuutta. Sellaista se rakkaus parhamiin on!

        Eikö Jonglööri-parka kestä sitä että hellarien omat sivut kertovat parhamista? Hänkö siitä raivostui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Jonglööri-parka kestä sitä että hellarien omat sivut kertovat parhamista? Hänkö siitä raivostui?

        Jonglöörillä on näköjään vaikeuksia ymmärtää lukemaansa, sillä tuo julkaisu, jota hän siteeraa ja jossa kerrotaan helluntaiherätyksen alkuvaiheessa todistaa, että sen syntyyn vaikutti useita henkilöitä ja herätysliikkeitä. Helluntaiherätyksellä ei ole ketään "isää" tai muuta henkilöä, jota voitaisiin palvoa, kuten Lutheria:

        "Oppi Pyhän Hengen kasteesta syntyi lähinnä metodismin, pyhitysliikkeen ja amerikkalaisen herätyskristillisyyden vaikutuksesta. Pyhän Hengen kasteen teologia muotoutui kuitenkin varsin hitaasti. Sen kehittymiseen vaikuttivat monien arvostettujen julistajien henkilökohtaiset hengelliset kokemukset."

        Mutta kun on tarve pilkata ja rienata, ja taito valehdella, niin jonglöörin kirjoituksista näkyy selvästi tuo sairaalloinen viha helluntaiherätystä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonglöörillä on näköjään vaikeuksia ymmärtää lukemaansa, sillä tuo julkaisu, jota hän siteeraa ja jossa kerrotaan helluntaiherätyksen alkuvaiheessa todistaa, että sen syntyyn vaikutti useita henkilöitä ja herätysliikkeitä. Helluntaiherätyksellä ei ole ketään "isää" tai muuta henkilöä, jota voitaisiin palvoa, kuten Lutheria:

        "Oppi Pyhän Hengen kasteesta syntyi lähinnä metodismin, pyhitysliikkeen ja amerikkalaisen herätyskristillisyyden vaikutuksesta. Pyhän Hengen kasteen teologia muotoutui kuitenkin varsin hitaasti. Sen kehittymiseen vaikuttivat monien arvostettujen julistajien henkilökohtaiset hengelliset kokemukset."

        Mutta kun on tarve pilkata ja rienata, ja taito valehdella, niin jonglöörin kirjoituksista näkyy selvästi tuo sairaalloinen viha helluntaiherätystä kohtaan.

        Parham on yksi perustajista ja vaikuttajista, mutta ei häntä palvoa pidä kuten ei Lutheriakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parham on yksi perustajista ja vaikuttajista, mutta ei häntä palvoa pidä kuten ei Lutheriakaan.

        Totta.
        Minusta tuo kommentti "Saatana on luterilaisten isä. Harmittaako se sinua?" on yhtä lailla valehtelua ja luterilaisten pilkkaamista ja rienaamista, mistä huokuu sairaanloinen viha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana on luterilaisten isä. Harmittaako se sinua?

        Löytyykö tälle väittämälle muuta lähdettä kuin se pahan olon lähde joka sisältäsi kumpuaa?


    • Anonyymi

      Saatana vie ihmisen mennessään, jos menee lahkoon uudestikasteelle.

    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät mene taivaaseen eikä salli lastenkaan sinne pääsevän, koska estävät heiltä Kristittyjen kasteen.

      Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

      Fariseukset olivat aikansa helluntailaisia.

      • Anonyymi

        Kasteen merkitys on säilynyt koko ajan samana sekä Johanneksen kasteessa että sen jäkeen tulleessa Kristilliessä kasteessa SYNTIEN ANTEEKSISAAMINEN, ja Kristittyjen kaste on uuden liiton merkki ja ihminen saa kasteessa sydämen ovipieleen hengen tekemän veden ja verensivelyn merkiksi vihan enkelin jättää Kristuksen omaksi kastettu rauhaan Ihmisen Pojan päivänä.
        1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
        2 Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
        3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
        4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen
        KASTETTA SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEKSI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteen merkitys on säilynyt koko ajan samana sekä Johanneksen kasteessa että sen jäkeen tulleessa Kristilliessä kasteessa SYNTIEN ANTEEKSISAAMINEN, ja Kristittyjen kaste on uuden liiton merkki ja ihminen saa kasteessa sydämen ovipieleen hengen tekemän veden ja verensivelyn merkiksi vihan enkelin jättää Kristuksen omaksi kastettu rauhaan Ihmisen Pojan päivänä.
        1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
        2 Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
        3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
        4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen
        KASTETTA SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEKSI.

        Siinä taas voimallista kasteenpalvojen evankeliumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas voimallista kasteenpalvojen evankeliumia.

        Niin kai apostolit sitten olivat kasteenpalvojia kun Pietarin puheesta tuo on otettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kai apostolit sitten olivat kasteenpalvojia kun Pietarin puheesta tuo on otettu

        kunhan vielä ymmärryskin olisi otettu silloin olisi jotain luettavaakin foorumilla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kunhan vielä ymmärryskin olisi otettu silloin olisi jotain luettavaakin foorumilla !

        Sinulla sitä ymmärystä ei ole missään vaiheessa ollut, ei maksa siis vaivaa tulla tänne foorumille aukomaan päätänsä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla sitä ymmärystä ei ole missään vaiheessa ollut, ei maksa siis vaivaa tulla tänne foorumille aukomaan päätänsä !

        Oih miten voimallinen julistus kirkon huippuevankelistalta!

        ei ole pomppiminen eikä kurssitus mennyt harakoille, otollinenmaaperä on opeille löytynyt!

        ehkä syvennät vielä opintoja talven kuluessa%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oih miten voimallinen julistus kirkon huippuevankelistalta!

        ei ole pomppiminen eikä kurssitus mennyt harakoille, otollinenmaaperä on opeille löytynyt!

        ehkä syvennät vielä opintoja talven kuluessa%

        Oi miten jumalallinen kirjoitis helluntaikirkon evankelistalata, nyt oli pomppimista taustalla ihan satasella.


    • Amen.
      Galatalaiskirje:
      5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

    • Anonyymi

      Raamattu varottaa luopumasta lapsen uskosta ja kasteen armosta.
      Ensi rakkaudesta ja esikoisoikeudestan menemällä lahkoon hurmoskokemusten perässä saatanallisille uudestikasteille vieraiden villitsevien henkien sitomaksi.

      1. Tim. 4:1 "Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja."

    • Anonyymi

      1. Kor. 12:13 "Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."

      Kristillinen oikea Kaste on enää käytössä vain vanhoissa Kristillisissä Kirkoissa.

      Uususkonnossa on käytössä pelkkiä vettä sisältäviä omia yhdistyksen määräämiä liittymisrituaaleja. Ne ei ole Jeesuksen tarkoittamia kristillisiä kasteita ollenkaan.

      Uususkontojen opit ovat siirtäneet kaikki Raamatussa mainitut asiat, mitkä tapahtuu Raamatun mukaan vain ja ainoastan Kasteessa,
      niin uususkontojen harhaopit ovat siirtäneet ne tapahtuvaksi kun ihminen tekee uskonratkaisun ja alkaa uskomaan lahkon opettamalla tavalla.
      Uususkonnoissa alkuperäisen Kristillisen kasteen merkitys ja sisältö on täysin mitätöity, eli "vesitetty".

      • Anonyymi

        kaste ei ole oma teko,

        kaste on lahja,



        Eihän maaemokaan synnytä sadetta eikä saa sitä hankituksi millään työllä (ratkaisulla),
        kultilla eli viljelyllä eikä voimalla, vaan maa ottaa sateen vastaan ylhäältä taivaasta tulevana
        lahjana.
        Juuri niin Jumala lahjoittaa meille taivaallisen vanhurskauden (kasteen lahja) ILMAN
        meidän OMIA ansioitamme.

        Se joka laittaa JÄRKENSÄ röyhkeästi raamatun yläpuolelle ja röyhkeästi ajaa omaa etuaan, ottaa vastaan pedon merkin,
        (on sanonta, että jollakulla on otsaa väittää jotakin)

        "oikea käsi",
        on se, jolla tehdään töitä,
        oikea käsi on se, jolla tehdään töitä,
        (se, joka luottaa omiin töihinsä, ottaa oikeaan käteen pedon merkin)

        kaste: "LAHJAKSI olette saaneet, LAHJAKSI antakaa" , Matt: 10: 8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaste ei ole oma teko,

        kaste on lahja,



        Eihän maaemokaan synnytä sadetta eikä saa sitä hankituksi millään työllä (ratkaisulla),
        kultilla eli viljelyllä eikä voimalla, vaan maa ottaa sateen vastaan ylhäältä taivaasta tulevana
        lahjana.
        Juuri niin Jumala lahjoittaa meille taivaallisen vanhurskauden (kasteen lahja) ILMAN
        meidän OMIA ansioitamme.

        Se joka laittaa JÄRKENSÄ röyhkeästi raamatun yläpuolelle ja röyhkeästi ajaa omaa etuaan, ottaa vastaan pedon merkin,
        (on sanonta, että jollakulla on otsaa väittää jotakin)

        "oikea käsi",
        on se, jolla tehdään töitä,
        oikea käsi on se, jolla tehdään töitä,
        (se, joka luottaa omiin töihinsä, ottaa oikeaan käteen pedon merkin)

        kaste: "LAHJAKSI olette saaneet, LAHJAKSI antakaa" , Matt: 10: 8

        Lahjaa ja armoa ei voi mitenkään omilla teoilla ansaita eikä avittaa. Eihän se muuten armoa ja lahjaa olisi.

        Eikä lahjalle ja armolle voi laittaa mitään esteitä, portaita, vaatimuksia, kelpoisuusehtoja.

        Itämään tietäjät toivat kallisarvoisia lahjoja Jeesuslapselle aivan yllättäen heidät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahjaa ja armoa ei voi mitenkään omilla teoilla ansaita eikä avittaa. Eihän se muuten armoa ja lahjaa olisi.

        Eikä lahjalle ja armolle voi laittaa mitään esteitä, portaita, vaatimuksia, kelpoisuusehtoja.

        Itämään tietäjät toivat kallisarvoisia lahjoja Jeesuslapselle aivan yllättäen heidät.

        Ap. t. 2:38

        "Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne."


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe