Matkailuvaunu kunnon sängyillä

Anonyymi

Olen ihmetellyt vuosien mittaan miksi markkinoilta löytyy vähän sellaisia vaunuja joihin saisi kunnolliset vuodepaikat kaikille yöpyjille. Onnettomia pieniä sänkyjä, kulmat viistettynä jne muuta ihmellistä. Moneen parivuoteeseen ei mahdu kuin yksi nukkumaan, itse en ole edes pisimmästä päästä, 184 cm normipainoinen mies. Vaunu on nukkumista varten, sen tärkein ominaisuus on kunnon sänky, johon saa tarvittaessa vaihdettua vaikka oman patjan mukaan. Kolmelle aikuiselle kunnon nukkumapaikat alkaa olla jo mahdoton yhtälö. Kertokaapa hyviä vaihtoehtoja, vai onko niitä ?

7

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kolme rakentamatta nukkumiskunnossa olevaa sänkyä taitaa olla harvinaista herkkua... Ei ainakaan heti tule mieleen yhtään edes keskikokoista vaunua tai autoa.

      Mutta jos vuoteesta yleisemmin, niin kyllä meidän aiemmassa Solifer S6 vaunussa oli ihan ok parivuode. Jalkopään kulmaa hieman viistetty, kuten nykyisessä Kabe-autossakin, mutta ei sitä käytännässä huomaa ja hyvin ollaan vaimon kanssa mahduttu.
      Olen saman pituinen ja pikkuisen ylipainoinen. Vaimo 170 ja normaaalimitoissa.

      Kabessa on kyllä vimpan päälle hyvä patja. Eikä ollut paha Solikassakaan.

      • Anonyymi

        Mulla Fiat Ducato retkeilyauto, periaatteessa makuupaikkojen saa viidelle mutta auto rekisteröity kahdelle, neljälle hyvät makuupaikat joten valinnan varaa on missä nukkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla Fiat Ducato retkeilyauto, periaatteessa makuupaikkojen saa viidelle mutta auto rekisteröity kahdelle, neljälle hyvät makuupaikat joten valinnan varaa on missä nukkuu.

        Valmiit, ilman rakentelua ja kulkemista estämättämät sangyt? Siis kaikkinhan saa sängyt useammallekin, mutta missä niitä ei tarvitse rakennella... Ehkä ymmärsin kysymyksen väärin, en tiedä...


    • Anonyymi

      Sen verran lisään että kärsin selkäongelmasta. Haluan oman patjan matkalle mukaan. Harvoin vaunussa on normaalimitoituksella olevaa sänkyä, 80 x 200 cm. Pituus vajaa, leveydestä tingitty tai jos nuo riittäviä niin joku kulma aina viistetty siten että patjan vaihto ei onnistu. Mielellään ottaisi vaunun, jossa kolmelle aikuiselle yöpyjälle kiinteät vuodepaikat. Toimisi myös sellaisessa vaihtoehdossa että ollaan miesporukalla kalassa. Hyviä vaihtoehtoja tulemaan, vai onko niitä sittenkään ?

      • Anonyymi

        Katsele vain sieltä nettisivuilta ja laita valikosta hakuehdoksi "erillissängyt", niin löydät runsaasti toimivia vaihtoehtoja täyskokoisilla pitkittäisillä erillissängyillä. Kyllä se yksi voi nukkua istuinryhmässä, kun nostaa vain ne kulmapalat sivuun jonnekin.
        Jos tämäkään ei kelpaa, niin voihan siihen vaunuun teettää sisustusmuutoksen.
        Pitää nimittäin olla melkoisen pitkä ja painava proomu, missä on useita valmiita sänkyjä ja lisäksi vielä pöytäryhmää riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsele vain sieltä nettisivuilta ja laita valikosta hakuehdoksi "erillissängyt", niin löydät runsaasti toimivia vaihtoehtoja täyskokoisilla pitkittäisillä erillissängyillä. Kyllä se yksi voi nukkua istuinryhmässä, kun nostaa vain ne kulmapalat sivuun jonnekin.
        Jos tämäkään ei kelpaa, niin voihan siihen vaunuun teettää sisustusmuutoksen.
        Pitää nimittäin olla melkoisen pitkä ja painava proomu, missä on useita valmiita sänkyjä ja lisäksi vielä pöytäryhmää riittävästi.

        Juurikin tähän tulokseen olen päätynyt. Erillissängyt ja kolmas paikka askarrellaan ilalla ruokailutilaan. Onhan noita isojakin vaunuja, mutta niissä ei asiat yhtään sen paremmin. Koossa panostettu ainoastaan suurempaan henkilömäärään. Aika yhteneväisiä ratkaisuja kaikki valmistajat tarjoaa (enkä tarkoita ainoastaan nukkumista), joskus olisi paikallaan katsoa asioita myös uudesta näkökulmasta ja kyseenalaistaa sitä perinteistä tapaa tehdä asioita.


      • Anonyymi

        Tarkoitato, ettet löydä sopivaa viistettyä patjaa? Jos, niin voithan leikkauttaa sellaisen parhaasta mahdollisesta vaahtomuovista vaikka Etolassa. Sen verhoilet tai verhoilutat.
        Tai ostat hyvän vaahtomuovipatjan ja muokkaat tai muokkautat siitä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe