Olen ihmetellyt vuosien mittaan miksi markkinoilta löytyy vähän sellaisia vaunuja joihin saisi kunnolliset vuodepaikat kaikille yöpyjille. Onnettomia pieniä sänkyjä, kulmat viistettynä jne muuta ihmellistä. Moneen parivuoteeseen ei mahdu kuin yksi nukkumaan, itse en ole edes pisimmästä päästä, 184 cm normipainoinen mies. Vaunu on nukkumista varten, sen tärkein ominaisuus on kunnon sänky, johon saa tarvittaessa vaihdettua vaikka oman patjan mukaan. Kolmelle aikuiselle kunnon nukkumapaikat alkaa olla jo mahdoton yhtälö. Kertokaapa hyviä vaihtoehtoja, vai onko niitä ?
Matkailuvaunu kunnon sängyillä
7
254
Vastaukset
- Anonyymi
Kolme rakentamatta nukkumiskunnossa olevaa sänkyä taitaa olla harvinaista herkkua... Ei ainakaan heti tule mieleen yhtään edes keskikokoista vaunua tai autoa.
Mutta jos vuoteesta yleisemmin, niin kyllä meidän aiemmassa Solifer S6 vaunussa oli ihan ok parivuode. Jalkopään kulmaa hieman viistetty, kuten nykyisessä Kabe-autossakin, mutta ei sitä käytännässä huomaa ja hyvin ollaan vaimon kanssa mahduttu.
Olen saman pituinen ja pikkuisen ylipainoinen. Vaimo 170 ja normaaalimitoissa.
Kabessa on kyllä vimpan päälle hyvä patja. Eikä ollut paha Solikassakaan.- Anonyymi
Mulla Fiat Ducato retkeilyauto, periaatteessa makuupaikkojen saa viidelle mutta auto rekisteröity kahdelle, neljälle hyvät makuupaikat joten valinnan varaa on missä nukkuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla Fiat Ducato retkeilyauto, periaatteessa makuupaikkojen saa viidelle mutta auto rekisteröity kahdelle, neljälle hyvät makuupaikat joten valinnan varaa on missä nukkuu.
Valmiit, ilman rakentelua ja kulkemista estämättämät sangyt? Siis kaikkinhan saa sängyt useammallekin, mutta missä niitä ei tarvitse rakennella... Ehkä ymmärsin kysymyksen väärin, en tiedä...
- Anonyymi
Sen verran lisään että kärsin selkäongelmasta. Haluan oman patjan matkalle mukaan. Harvoin vaunussa on normaalimitoituksella olevaa sänkyä, 80 x 200 cm. Pituus vajaa, leveydestä tingitty tai jos nuo riittäviä niin joku kulma aina viistetty siten että patjan vaihto ei onnistu. Mielellään ottaisi vaunun, jossa kolmelle aikuiselle yöpyjälle kiinteät vuodepaikat. Toimisi myös sellaisessa vaihtoehdossa että ollaan miesporukalla kalassa. Hyviä vaihtoehtoja tulemaan, vai onko niitä sittenkään ?
- Anonyymi
Katsele vain sieltä nettisivuilta ja laita valikosta hakuehdoksi "erillissängyt", niin löydät runsaasti toimivia vaihtoehtoja täyskokoisilla pitkittäisillä erillissängyillä. Kyllä se yksi voi nukkua istuinryhmässä, kun nostaa vain ne kulmapalat sivuun jonnekin.
Jos tämäkään ei kelpaa, niin voihan siihen vaunuun teettää sisustusmuutoksen.
Pitää nimittäin olla melkoisen pitkä ja painava proomu, missä on useita valmiita sänkyjä ja lisäksi vielä pöytäryhmää riittävästi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsele vain sieltä nettisivuilta ja laita valikosta hakuehdoksi "erillissängyt", niin löydät runsaasti toimivia vaihtoehtoja täyskokoisilla pitkittäisillä erillissängyillä. Kyllä se yksi voi nukkua istuinryhmässä, kun nostaa vain ne kulmapalat sivuun jonnekin.
Jos tämäkään ei kelpaa, niin voihan siihen vaunuun teettää sisustusmuutoksen.
Pitää nimittäin olla melkoisen pitkä ja painava proomu, missä on useita valmiita sänkyjä ja lisäksi vielä pöytäryhmää riittävästi.Juurikin tähän tulokseen olen päätynyt. Erillissängyt ja kolmas paikka askarrellaan ilalla ruokailutilaan. Onhan noita isojakin vaunuja, mutta niissä ei asiat yhtään sen paremmin. Koossa panostettu ainoastaan suurempaan henkilömäärään. Aika yhteneväisiä ratkaisuja kaikki valmistajat tarjoaa (enkä tarkoita ainoastaan nukkumista), joskus olisi paikallaan katsoa asioita myös uudesta näkökulmasta ja kyseenalaistaa sitä perinteistä tapaa tehdä asioita.
- Anonyymi
Tarkoitato, ettet löydä sopivaa viistettyä patjaa? Jos, niin voithan leikkauttaa sellaisen parhaasta mahdollisesta vaahtomuovista vaikka Etolassa. Sen verhoilet tai verhoilutat.
Tai ostat hyvän vaahtomuovipatjan ja muokkaat tai muokkautat siitä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847