Mitä ateismi on?

Anonyymi

Ateismi on sitä, että ei uskota teistisiin jumaluuksiin.

Palstalla on kyselty sitä, mitä ateismi on ja millaisia ihmisiä ateistit ovat. Tuo edellä mainittu määritelmä vastaa molempiin kysymyksiin. Jos et ymmärrä, niin syy ei ole määritelmän esittäjässä vaan sinussa.

16

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä ovat nuo sinun tuntemasi teistiset jumalat. Niistä ei Raamatussa ole m itään sanontaa?

      • On muitakin uskontoja kuin kristinusko. Kysyttekö koskaan esimerkiksi sunnimuslimeilta? Miksette?


      • Anonyymi

        Ei ole väliä löytyykö se Raamatusta.


      • Anonyymi
        possunturaaja kirjoitti:

        On muitakin uskontoja kuin kristinusko. Kysyttekö koskaan esimerkiksi sunnimuslimeilta? Miksette?

        Pelkäävät kääntyvänsä islamiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelkäävät kääntyvänsä islamiin.

        > Pelkäävät

        olisi riittänyt


    • Anonyymi

      Vain jotenkin määritelty voidaan hyväksyä tai kieltää. Määrittelemätöntä on hankala osoittaa kaverille olemattomaksi tai olevaksi.
      nää_on_näitä

    • On asioita, joista en tiedä, mikä on totta ja mikä kuvitelmaa.

      Universumin ja elämän syntyyn liittyvät oletukset ovat sellaisia.

      En tiedä, mitkä oletukset kuvaavat totuutta virheettömästi.

      En tiedä edes sitä, onko evoluutioteoria totuudellinen selitys biodiversiteetistä vai ei.

      En usko jumaluuksiin olivatpa ne teistisiä tai deistisiä.

      Pidän silti mahdollisena luomisen ja jumaluudet, joita ei voida osoittaa selvästi ihmisen mielikuvituksen tuotteena syntyneiksi tms.

      Olenko ateisti, agnostikko, teisti vai deisti?

      Olenko kreationisti?

      • Anonyymi

        Olet kristitty kreationisti trolli.


      • Anonyymi

        Ketä nyt kiinnostaisi tietämättömyytesi yhdestä jos toisestakin asiasta.


      • Anonyymi

        Aika tyypillisen ateistin position esitit, mutta toisaalla mainostat apostolisia näkemyksiä ja vaadit ateisteja selittämään jotain kohtia Raamatusta, Jeesuksen olemassaolosta etkä hyväksy muita kuin oman näkemyksesi asiasta. Siitä vinkkelistä mielenkiintoista.


    • "Ateismi on sitä, että ei uskota teistisiin jumaluuksiin.

      Palstalla on kyselty sitä, mitä ateismi on ja millaisia ihmisiä ateistit ovat. Tuo edellä mainittu määritelmä vastaa molempiin kysymyksiin. Jos et ymmärrä, niin syy ei ole määritelmän esittäjässä vaan sinussa."

      Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ateismissa ei uskota siihen, että on olemassa Luoja, joka on luonut kaikki ihmiset, siis ateistinkin. Eli ateistin mukaan ateistin luojaa ei ole olemassa eli ateistiakaan ei siten voi olla olemassa. Ateismi kieltää siten oman olemassaolonsa.

      • Anonyymi

        Tai sitten ei uskota sinun määrittelemään luojaan, koska kukaan ei pysty luojaa määrittelemään. Se on hulluutta, jos uskoo esim. Raamatun löpinöihin.


      • Anonyymi

        Pyrit taas kieroilemaan, tapasi mukaan, yrittäen "todistaa" omia uskomuksiasi erilaisin sanankääntein. Ei se onnistu, uskoisit jo.


      • Anonyymi

        Osoita luominen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyrit taas kieroilemaan, tapasi mukaan, yrittäen "todistaa" omia uskomuksiasi erilaisin sanankääntein. Ei se onnistu, uskoisit jo.

        huomasit siis että sinun uskomuksiisi yritetään vaikuttaa - Ei se onnistu, uskoisit jo.
        Onnittelen omasta oivalluksestasi -


      • Anonyymi

        Miljardin hindun olemassaolo todistaa että Brahma on luonut maailman. Sori Marx5, hävisit.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe