Tesla on autotehdas, joka on täysi kupla. Se on tehnyt koko toimintansa ajan kaikki autot tappiolla, mutta jostakin kumman syystä hype on niin voimakas, että rahoittajia on vielä löytynyt. Ei Teslan tappioputkikaan voi jatkua loputtomiin, sillä jossakin vaiheessa rahoittajien pokka pettää, ja tehdas joutuu suoritustilaan.
Viimeisten päivien aikana myös USA:n pörssi on ollut vapaassa pudotuksessa Korona-viruksen vuoksi, joten monet sijoittajat saattavat tulevien päivien aikana joutua keinotteluosakkeittensa pakkomyynteihin. On siis täysin mahdollista, että Korona-viruksen aikaansaama paniikki USA:n osakemarkkinoilla kaataa nopeasti koko Teslan.
Onkohan Teslan akkutakuu sen jälkeen voimassa, jos koko Teslan täysin tyhjän päälle rakennettu korttitalo rymisten luhistuu? Onneksi Tojota älysi jo vuosia sitten myydä pois kaikki Teslan osakkeet, sillä se omisti alkuauíkoina 15 % Teslan osakkeista. Teslan osakkeista saaduilla rahoilla Tojota on nyt kehittänyt maailman parhaimmat hybridiautot, jotka murskaavat myyntiennätyksiä kaikialla maailmassa.
Kaataako Korona-virus Teslan?
13
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mitenköhän se takuu toimii, kun tehdas pistää ovet kiinni ? Voihan ne autot tietty laittaa kierrätykseen, mutta mielestäni melkoista rahantuhlausta.
- Anonyymi
Kiinalaiset killisimmut saavat paiskia nyt etätyötä kotosalla ja popsia riisiä!😷😷
- Anonyymi
Tilanne on aika kinkkinen sellaisella elvistelijällä, joka on ostanut kalliin Teslan velaksi ja aikoo maksaa sen pörssikeinottelulla saamaillaan voitoilla. Korona-virus kaatoi jo pörssin, joten velan takaisinmaksu on suoritettava muilla konsteilla. Varakkaista takuumiehistä on kohta kova kysyntä.
Kyllähän sen Teslan joku ostaa, jos se kaatuu.
- Anonyymi
Nyt näyttää entistä todennäköisemmältä, että Korona-virus kaataa Teslan. Italia on ryhtynyt niin laajamittaisiin karanteeritoimiin, että se varmasti syöksee Italian rahoituskriisiin, ja sen myötä pörssikurssit Euroopassa romahtavat. Euroopan tilanne tartuu myös Yhdysvaltain pörssiin, jolloin keinottelijat joutuvat massiivisiin pakkomyynteihin, ja sehän romahduttaa myös Yhdysvaltain pörssin. Tässä rytäkässä myös Tesla-kupla tulee puhkeamaan, sillä keinottelijoilla ei ole enää rahaa puhaltaa Teslaan-kuplaan lisää henkeä. Automaailmaan Teslan konkurssi ei aiheuta suurta hämminkiä, sillä Teslahan on aika mitätön valmistaja esin Tojotaan tai Volkkariin verrattuna.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006430788.html
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006432191.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt näyttää entistä todennäköisemmältä, että Korona-virus kaataa Teslan. Italia on ryhtynyt niin laajamittaisiin karanteeritoimiin, että se varmasti syöksee Italian rahoituskriisiin, ja sen myötä pörssikurssit Euroopassa romahtavat. Euroopan tilanne tartuu myös Yhdysvaltain pörssiin, jolloin keinottelijat joutuvat massiivisiin pakkomyynteihin, ja sehän romahduttaa myös Yhdysvaltain pörssin. Tässä rytäkässä myös Tesla-kupla tulee puhkeamaan, sillä keinottelijoilla ei ole enää rahaa puhaltaa Teslaan-kuplaan lisää henkeä. Automaailmaan Teslan konkurssi ei aiheuta suurta hämminkiä, sillä Teslahan on aika mitätön valmistaja esin Tojotaan tai Volkkariin verrattuna.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006430788.html
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006432191.htmlTodellisuudessa tilanne on paljon pahempi, kuin miltä se näyttää tällä hetkellä. Ennustuksesi saattaa olla oikea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt näyttää entistä todennäköisemmältä, että Korona-virus kaataa Teslan. Italia on ryhtynyt niin laajamittaisiin karanteeritoimiin, että se varmasti syöksee Italian rahoituskriisiin, ja sen myötä pörssikurssit Euroopassa romahtavat. Euroopan tilanne tartuu myös Yhdysvaltain pörssiin, jolloin keinottelijat joutuvat massiivisiin pakkomyynteihin, ja sehän romahduttaa myös Yhdysvaltain pörssin. Tässä rytäkässä myös Tesla-kupla tulee puhkeamaan, sillä keinottelijoilla ei ole enää rahaa puhaltaa Teslaan-kuplaan lisää henkeä. Automaailmaan Teslan konkurssi ei aiheuta suurta hämminkiä, sillä Teslahan on aika mitätön valmistaja esin Tojotaan tai Volkkariin verrattuna.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006430788.html
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006432191.htmlEipä liene Italia kovin iso markkina Teslalle. Taitaa olla Italiassa liikaa perseaukisia joilla ei varaa Teslaan ole. Mutta onneksi heille riittää useita mallia Toyotaa tai Volkkaria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä liene Italia kovin iso markkina Teslalle. Taitaa olla Italiassa liikaa perseaukisia joilla ei varaa Teslaan ole. Mutta onneksi heille riittää useita mallia Toyotaa tai Volkkaria.
" Eipä liene Italia kovin iso markkina Teslalle. Taitaa olla Italiassa liikaa perseaukisia joilla ei varaa Teslaan ole. Mutta onneksi heille riittää useita mallia Toyotaa tai Volkkaria. "
Vähän väärin olet ymmärtänyt avauskirjoitukseni. En puhunut sanaakaan Italiasta Teslan markkina-alueena. Ei Tesla kaadu Italian markkinatilanteeseen, vaan siihen, että Yhdysvalloissa tulevan pörssiromahduksen seurauksena sijoittajat eivät enää pumppaa rahaa konkurssikypsään Teslaan, vaan antavat sen kaatua. Sellainen autotehdas joutaakin pyllähtää, joka ei usean toimintavuoden jälkeenkään ole onnistunut tekemään voittoa yhdelläkään sähköautolla.
Sähköautobisnes on kovaa kaikille muillekin autotehtaille. Saksalaiset isot valmistajatkin myyvät kaikki sähköautonsa tappiolla, koska niiden valmistaminen on niin tolkuttoman kallista. Akkujen saatavuuskin on huono, ja siksi kaikki tehtaat joutuvat kilpailemaan akuista. Akkujen valmistajat voivat pyytää akuista mitä hintaa tahansa, niin autotehtaan nurkumatta suostuvat sen maksamaan.
Kohti konkurssia kaikki muutkin sähköautoja valmistavat tehtaat ovat menossa. Kunnollisia itselataavia ja vähäpäästöisiä hybridiautoja valmistava Tojota voi kaikessa rauhassa jatkaa entisellä tuotepaletilla, sillä nykyisellä konseptilla sähköautoja ei saada kunnolla toimimaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Eipä liene Italia kovin iso markkina Teslalle. Taitaa olla Italiassa liikaa perseaukisia joilla ei varaa Teslaan ole. Mutta onneksi heille riittää useita mallia Toyotaa tai Volkkaria. "
Vähän väärin olet ymmärtänyt avauskirjoitukseni. En puhunut sanaakaan Italiasta Teslan markkina-alueena. Ei Tesla kaadu Italian markkinatilanteeseen, vaan siihen, että Yhdysvalloissa tulevan pörssiromahduksen seurauksena sijoittajat eivät enää pumppaa rahaa konkurssikypsään Teslaan, vaan antavat sen kaatua. Sellainen autotehdas joutaakin pyllähtää, joka ei usean toimintavuoden jälkeenkään ole onnistunut tekemään voittoa yhdelläkään sähköautolla.
Sähköautobisnes on kovaa kaikille muillekin autotehtaille. Saksalaiset isot valmistajatkin myyvät kaikki sähköautonsa tappiolla, koska niiden valmistaminen on niin tolkuttoman kallista. Akkujen saatavuuskin on huono, ja siksi kaikki tehtaat joutuvat kilpailemaan akuista. Akkujen valmistajat voivat pyytää akuista mitä hintaa tahansa, niin autotehtaan nurkumatta suostuvat sen maksamaan.
Kohti konkurssia kaikki muutkin sähköautoja valmistavat tehtaat ovat menossa. Kunnollisia itselataavia ja vähäpäästöisiä hybridiautoja valmistava Tojota voi kaikessa rauhassa jatkaa entisellä tuotepaletilla, sillä nykyisellä konseptilla sähköautoja ei saada kunnolla toimimaan.Vuosia sitten on täälläkin fiksuimmat ennustaneet, että sähköautokupla tulee puhkeamaan. Se vaan ei ole mahdollista ainakaan vielä nykyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosia sitten on täälläkin fiksuimmat ennustaneet, että sähköautokupla tulee puhkeamaan. Se vaan ei ole mahdollista ainakaan vielä nykyään.
Pahin sähköautointoilu taitaa hetkeksi loppua, koska öljy on nyt näin halpaa. Teslalla ei enää ole suuria mahdollisuuksia selvitä tästä rytinästä, sillä Yhdysvaltain Tesla-keinottelijoilta on nyt rahat lopussa. Käytetyn Teslan myyminen on kohta mahdoton tehtävä. Takkin taitaa siinä tulla rutosti.
https://yle.fi/uutiset/3-11247555
- Anonyymi
Autotehtaita kyllä tulee kaatumaan kuin russakoita ja kaikki ne ovat valmistaneet polttisautoja. Teslalla on niin monen vuoden etumatka sähköauton valmistajana etteivät muut saa sitä kiinni pitkiin pitkiin aikoihin. Teslahan ei ole pelkkä auto, se on oma ekosysteemi. Vanhat autovalmistajat tekevät vielä autoja, ihan kuin mikään ei olisi muuttunut. Vanhat autofirmat ovat kuin Nokia kapulauskossaan kun iPhone tuli kehiin.
Tesloja on myyty 7 vuoden aikana Suomessa 2044 kpl.
Toyotoita myytiin pelkästtään tammi-helmikuussa tänä vuonna 2969 kpl.
- Anonyymi
Paitsi että Tesla on kyllä voitollinen ja erityisesti autojen tekeminen on hyvinkin kannattavaa. Teslan rahat palaa maailmanlaauiseen latausverkostoon ja eritäin nopeaan myynti- ja huoltoverkon rakentamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387735Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251910- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802