Liittyy Suomen metsiin ja kirkkaaseen alkoholiputeliin.
Vakava tietokilpailukysymys haltijasta ja väkevästä alkoholista
10
59
Vastaukset
Tikkuviina - valmistettiin puusta, Altian tehtaiden H- hallissa, Rajamäellä.
Onhan nää visailut aina vakavia kun joku osallistuu pyrkii jau voittaa rahaa tai matkan jonnekin. Aina vakavaa. mutta sen tiedän että tilkkuviina on mummon vanhojen räsyjen,kangastikkujen rippeistä keitetty pontikkamainne viina.
Ei tässä tietokilpailussa kysytty tilkkuviinasta. Tilkkuviina oli aina eri väristä, riippuen kangastilkkujen värityksestä. Tikkuviina muuttui myöhemmin pöytäviinaksi, kun sitä alettiin valmistaa vanhoista huonekaluista.
Rajamäen tehtailla oli Suomessa ainoana teollisuuslaitoksena omat ilmatorjuntatykitkin - tiedettiin, että ryssä on kovasti tikkuviinan perään.
- Anonyymi
Ettekö muka tiedä vastausta?
- Anonyymi
En mä ainakaan osaa tota ratkassa. Valvosin 4 tuntia viime yönä kun ratkasua tehtävään hain. Soitin jopa Pulkkiselle.
- Noin kompleksiseen kysymykseen en ala vastausta skannaamaan, se kuittasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mä ainakaan osaa tota ratkassa. Valvosin 4 tuntia viime yönä kun ratkasua tehtävään hain. Soitin jopa Pulkkiselle.
- Noin kompleksiseen kysymykseen en ala vastausta skannaamaan, se kuittasi.Oikea vastaus on tietenkin Tapio-vodka.
- Anonyymi
Ennen ei ollu ko koskisen antin korvalääkettä, nykyään kaiken maailman urhoja ja suomiviinoja ja leijonia, samaa Jaskaa eri putelissa.
- Anonyymi
Mikä se kysymys on?
- Anonyymi
Ai perkule, tosiaan. Unohdin sen laittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai perkule, tosiaan. Unohdin sen laittaa.
Hälläkään ny niin välii, notta mitä kysytähän tai mitä vastatahan. Vastaan eläinlääkäri W. Brenda. Kuuluu tri J. Pol'in teamiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682590
- 622542
- 681752
- 241567
- 201490
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91430- 151352
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81157- 251076