Arvostellaan Suomen psykiatrit

Anonyymi

Moikka. Suomessa ei ole mitään hyvää metodia taikka netti sivua jossa voisi arvostella ja lukea arvosteluita psykiatreista. Laittakaa siis tähän alle arvosteluita. Nämä suomi24 sivut nousevat googlessa tosi ylös joten jos joku googlaa psykiatria niin se pitäisi näkyä siellä näkyä.

21

1110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niitä kun on sellaisiakin ongelmia, joihin ei edes psykiatrit taidoillaan voi vaikuttaa.

      • Anonyymi

        Niin onkin! Yhteiskunnallisia ongelmia ei pidä hoitaa sairauksina. Siinä tukkiutuu julkinen sektori eikä psykiatrit ehdi hoitaa varsinaisia sairauksia. Koulutusvaiheessa pitää karsia joukosta pois ne psykiatrioppilaat jotka kuvittelee taidoistaan liikaa.


    • Anonyymi

      Psykiatrit kärsivät ahdistuksesta, koska pelkäävät potilaiden tappavan heidät. Määräävät toisilleen ahdistukseen lääkkeitä ja se tekee heistä tunteettomia psykopaatteja. Hyötysuhde: työläinen tehtaassa vai pilleri povessa kulkija? Siis hyöty ihmisestä paljonko? Sotilas maksaa hengellään, kerta käyttöistä. Psykiatrian potilas, uusiutuva luonnonvara. Yhteiskunta edelläkävijä, hyötyjä. Eihän hyvää tai huonoa psykiatria voi arvostella vai voiko? Ei ainakaan jos he ovat niin pyytäneet ettet olisi meille vihainen. Eli he ovat silloin poikenneet linjasta, muutoinhan psykiatri elää potilaassa ja hänen ongelmassaan avaten sitä ja oppien siitä eivätkä siten ole tuomittavina teoistaan, kuten eivät kansanedustajatkaan. Työn tekee aina potilas itse tai työläinen, kuhnuri. Kuka sinun palkkasi tänään maksaa, hän on armollinen..

    • Anonyymi

      Kenen tahansa " hyvyys tai huonous " on aina sen ihmisen pääteltävissä joka hänen kanssaan asioi.
      Aina voi kysellä muilta mielipiteitä esim. psykiatreista mutta kukaanhan ei voi tietää minkälaisesta ihmisestä toinen ihminen pitää tai arvostaa tms.
      Kaikki ihmiset eivät pidä jokainen samasta/samoista tyypeistä. Meistä kukin luo oman näkemyksensä muista.

      Joku saattaa haukkua jotain mutta joku toinen taas saattaa pitää tästä haukutusta.
      Ikinä ei voi tietää, eikä voi luottaa muiden mielipiteisiin sokeasti.

    • Anonyymi

      Sairaanhoitopiirillä ja kaupungilla on Rovaniemellä hyvät psykiatrit ja erikoistuvat niin Muurolassa kuin Valtakadulla.

      • Anonyymi

        Onko sellaista olemassakaan kuin hyvä psykiatri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sellaista olemassakaan kuin hyvä psykiatri?

        Onhan siellä, avan kuin potilaissakin, niin hyviä kuin huonoja. Suurin osa tietenkin keskinkertaisia.


    • Anonyymi

      Mitä bentso automaattia tässä nyt ollaan etsimässä?

      • Anonyymi

        Täähän se olis. Lääkäri on paska jos ei bentsoja irtoa. Bonuspisteitä jos kyseessä nuori naislääkäri


    • Anonyymi

      Auroran sairaalassa oli ainakin siinä mielessä hyviä psykiatreja, että otti mun epämääräiset oireet tosissaan. Olin sairastanut skitsofreniaa jo useita vuosia, mutta pidin kaikki harhat visusti pään sisällä koska ne oli "salaisuuksia". Olin kolme kertaa ennen Auroraa hoitokontaktissa avohoidossa, eikä siellä osattu tarttua mun oireisiin vaan hoidettiin masennusta ja ahdistusta.

      Mutta että oliko Auroran psykiatri huono vai hyvä, kun määräsi mulle psykoosilääkkeet (joista ihan hirveet haittavaikutukset) niin on sitten ihan eri asia.

    • Anonyymi

      Psykiatria on kyllä vähän sellainen ala, että kaikki psykiatrit on tavallaan huonoja, kun määrää niitä lääkkeitä, mitkä on toinen toistaan huonompia paitsi ehkä rauhoittavat.

      Oon ite kokeillut viittä psykoosilääkettä ja saman verran eri masennus/ahdistuslääkettä sekä muutamaa rauhoittavaa. Kaikista muista lääkkeistä paitsi rauhoittavista tuli niin paljon haittavaikutuksia, että ne vei työkyvyn. Nyt en pääse lääkkeistä eroon, kun on nii kauheet vieroitusoireet. Siinä mielessä voisin haukkua joka ikisen psykiatrin, joka mulla on ollut.

      Mutta pahin oli se, kun yksi määräsi mulle tuplapsykoosilääkityksen. Sen lääkärin nimeä en kyllä valitettavasti muista. Oli joku eläkkeelle jäänyt, joka teki muutaman tunnin viikossa töitä eräässä Helsingin kuntoutusyksikössä. Ei kuunnellut yhtään, kun sanoin että siitä toisesta lääkkeestä tuli pahoinvointia niin määräsi mulle siihen takas edellisen lääkkeen, tuloksena se tuplalääkitys. Sen toisen psykoosilääkkeen olisi muka pitänyt poistaa se pahoinvointi.

      • Anonyymi

        sinä oot niin tyytymätön ja katkera että oot siitä sairastunu ja ja jatkat sitä tyytymättömyyttä purnaamista vielä hoidossa. ei ihme että et parannu ikinä. pahat ihmiset saa pahoja asioita minä kun en ole paha niin hoito on auttanu ja ei ole pahaa sanaootavaa mistään hoidosta tai hoitajista tai lääkäreistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinä oot niin tyytymätön ja katkera että oot siitä sairastunu ja ja jatkat sitä tyytymättömyyttä purnaamista vielä hoidossa. ei ihme että et parannu ikinä. pahat ihmiset saa pahoja asioita minä kun en ole paha niin hoito on auttanu ja ei ole pahaa sanaootavaa mistään hoidosta tai hoitajista tai lääkäreistä.

        Sinä olet joko ollut onnekas ja saanut hyvää (harvinaista) hoitoa, tai sitten haluat vain miellyttää psykiatria (auktoriteetti hahmo). Sairautesi saattaa tehdä tämän ilmiön, se on selviytymistä. Jos kritisoit psykiatria niin joudut kohtaamaan ikävän todellisuuden että kaikki ei todellakaan ole hyvin yhteiskunnassa. Se varmasti pelottaa sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet joko ollut onnekas ja saanut hyvää (harvinaista) hoitoa, tai sitten haluat vain miellyttää psykiatria (auktoriteetti hahmo). Sairautesi saattaa tehdä tämän ilmiön, se on selviytymistä. Jos kritisoit psykiatria niin joudut kohtaamaan ikävän todellisuuden että kaikki ei todellakaan ole hyvin yhteiskunnassa. Se varmasti pelottaa sinua.

        meillä on se ero että minä olen älykäs ja aikuinen ja sinä et . aina olen voinu keskustellakaikesta ja kaikkiin kysymyksiin on vastattu ja lääkkeitä on vaihdettu ku tarvis. jos ei hoito kelpaa niin älä mene sinne!! pysy pois ja auta itse itseäs ja kiukuttele kotona nii ei tartte muita sietää ja sitte haukkua.


    • Anonyymi

      Hannu Saloheimo, jäänyt jo elääkkeelle mutta tuli sitten silti töihin eikä kyllä yhtään kuunnellut että psykoosilääke aiheuttaa pahoinvointia ja oksentelua.

    • Anonyymi

      "sinä oot niin tyytymätön ja katkera että oot siitä sairastunu ja ja jatkat sitä tyytymättömyyttä purnaamista vielä hoidossa. ei ihme että et parannu ikinä. pahat ihmiset saa pahoja asioita minä kun en ole paha niin hoito on auttanu ja ei ole pahaa sanaootavaa mistään hoidosta tai hoitajista tai lääkäreistä."

      Minä luin tuon kirjoituksen siten, että psykiatria on aina ristiriitaista, että tuskin moni voi kokea sen pelkästään hyvänä. (sitä tukee tuhannet kirjoitukset netissä)

      Jos itse ajattelet mustavalkoisesti saamasi psykiatria hoidon vain hyvänä ni kiva juttu sulle :D

    • Anonyymi

      Sana psykiatri ja psykiatria saa kylmät väreet huonolla tavalla aikaiseksi. Mitä kauempana heistä pysyn sen parempi olla. Ei olisi pitänyt mennä ensimmäisellekään tuon pseudotieteen edustajalle niin ei olisi nyt niitä ongelmia mitä on lääkkeistä. Voisin luetella vaikka mitä nimiä ketkä ovat surkeita vaan koko systeemi on surkea koska psykiatria on pseudotiede. Sain koko hommasta enemmän haittaa kuin hyötyä ja haitan kohdatessa en saanut oikeasti mitään kunnon tukea.

      Arvostelkaa te vaan ketkä vielä uskotte koko soopaan.

    • Anonyymi

      Sitten kun psykiatrian lääketieteessä toimivat alkavat muuttaa käyttämiään metodeja potilaiden hoidossa ja todella kuunnella potilaitaan ja ymmärtää heitä, niin ehkä sitten on jotakin toivoa muutoksesta parempaan suuntaan.

      - Ja kun ihmisen henkisiä ongelmia lähestytään psykososiaalisin keinoin ja ratkaisukeskeisin menetelmin, niin ollaan jo oikealla tiellä.

      Psilosybiinit voivat muuttaa ja mullistaa masennuksen hoidon siitä kärsivien kohdalla.

      Mutta edelleen hoidon perustan täytyy pohjautua lääkärin/hoitajan versus potilaan kanssa käytyjen keskustelujen kautta.

    • Anonyymi

      "Voisin luetella vaikka mitä nimiä ketkä ovat surkeita vaan koko systeemi on surkea koska psykiatria on pseudotiede. Sain koko hommasta enemmän haittaa kuin hyötyä ja haitan kohdatessa en saanut oikeasti mitään kunnon tukea. "

      Sama!

      Itseasiassa olen juuri nyt kärsimässä niistä haitoista, kun yritän vieroittautua lääkkeistä, joista tuli paha olo. Vieroitusoireista tulee erilailla huono olo, mm. loputon väsymys josta lukenut englanninkielisiltä sivustoilta että en ole ainoa. Hermostoon noi lääkkeet ainakin vaikuttaa voimakkaasti.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe