Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Petetty ja hieman hukassa

Anonyymi

Moi,

Lasteni äiti petti minua työkaverinsa kanssa. Epäilykseni heräsi n. pari viikkoa sitten tietyistä syistä:

Viikonloput hän kulki kavereidensa kanssa ja palasi useasti kotiin vasta kun me muut olimme jo heränneet. Tätä jatkui noin pari kk kunnes hän ilmoitti ettei minun panostukseni riitä parisuhteessa, lasten hoidossa eikä kotitöissä.

Ihmettelin näitä syytöksiä, koska mikään ei pitänyt paikkaansa. Tai no... Ainoastaan parisuhde on ollut viimeisen vuoden tasaista, mutta ihan tavallista arkea kuitenkin kahden alle kouluikäisten lastemme kanssa. Viikonloput spessumpia.

Kyselin viikon ajan joka päivä onko hänellä joku toinen, tunne oli vahva, kunnes hän murtui ja kertoi että on syvästi ihastunut entiseen työkaveriinsa. Heillä oli jo jonkin aikaa ollut henkinen ja fyysinen suhde.

Shokki. Luotin tähän naiseen 100%. En koskaan voinut uskoa että näin voisi käydä meille. Viikko meni taistellessa omien ajatusten kanssa.

Päätin kuitenkin antaa anteeksi, koska panokset ovat valtavat ja koska rakastan häntä.

Hän ehdotti että katsottaisiin tilannetta eri osoitteista, aloitettaisiin alusta. Tapailisimme samalla tavalla kuin alkuaikoinakin.

Mutta.

Hän aikoo pitää edelleen yhteyttä tähän ihastukseensa, koska hän on kuulemma niin huikea ihminen. Hän ei halua menettää tätä ihmistä. Mutta hän ei omien sanojensa mukaan aio jatkaa suhdetta, vaan pysyä pelkkinä ystävinä.

En pidä ajatuksesta ollenkaan. En osaa myös tehdä päätöstä mitä tehdä seuraavaksi. Lasteni hyvinvointi on tässä etusijalla. Voisin ehkä heidän vuoksi katsoa mihin tämä johtaa...

Ainiin. Olemme molemmat 29 vuotiaita. Ikään kuin sillä olisi mitään merkitystä mutta voisiko tämä olla se 30 kriisi?

363

26778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei. Todennäköisesti naisesi haluaisi jatkaa suhdetta ihastuksensa kanssa edelleen, mutta peittää sen vain ystävyyteen. Voisiko olla että se ihastus ei kuitenkaan halua jatkaa, vaan tälle on iskenyt paniikki kun naisesi oikeasti saattaakin erota sinusta? Todennäköisesti tämä ihastus on halunnut naiseltasi vaan seksiä ja hauskanpitoa. Ja nyt kun naisesi mahdollisesti haluaisikin jotain enemmän tämän kanssa, tämä ihastus haluaakin ottaa etäisyyttä. Voin kokemuksesta sanoa, että hyppy kahden pienen lapsen äiti- tai isäpuoleksi ei ole ihan helppo päätös. Vähemmästäkin voi iskeä paniikki.

      • Anonyymi

        Sitä minäkin epäilen että yrittää peittää ystävyydellä.

        Todennäkoisesti ottaa etäisyyttä, koska hän on lapseton 23-vuotias sinkkumies ja vielä opiskelija. Tai haluaa jatkaa suhdetta tiettyyn pisteeseen saakka. En usko että on valmis isäpuoleksi.

        Pidän häntä osasyyllisenä tähän tilanteeseen. Lapsetkin joutuu tästä todennäköisesti kärsimään. Tåmä poika on täysin tietoinen minusta ja lapsistamme.

        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin epäilen että yrittää peittää ystävyydellä.

        Todennäkoisesti ottaa etäisyyttä, koska hän on lapseton 23-vuotias sinkkumies ja vielä opiskelija. Tai haluaa jatkaa suhdetta tiettyyn pisteeseen saakka. En usko että on valmis isäpuoleksi.

        Pidän häntä osasyyllisenä tähän tilanteeseen. Lapsetkin joutuu tästä todennäköisesti kärsimään. Tåmä poika on täysin tietoinen minusta ja lapsistamme.

        -ap

        Hän oli siis työssäoppimassa 4kk kyseisessä työpaikassa. Enää hän ei ole siellä.

        -ap


      • Anonyymi

        Kävi sekin mielessä. Mutta jos tilanne menee siihen että hänestä tulee poikieni isäpuoli, mikä on mahdollista, hän voisi kostaa sen lasteni kautta, jos on kusipää.

        Jos eroamme, näkisin lapsiani todennäköisesti työni vuoksi joka toinen vkl. En tiedä kuinka joustava se systeemi on mutta meidän firmassa jokainen eronnut näkee lapsiaan vain joka toinen vkl. Sekin ajatus ahdistaa. Lapset ovat isänsä perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävi sekin mielessä. Mutta jos tilanne menee siihen että hänestä tulee poikieni isäpuoli, mikä on mahdollista, hän voisi kostaa sen lasteni kautta, jos on kusipää.

        Jos eroamme, näkisin lapsiani todennäköisesti työni vuoksi joka toinen vkl. En tiedä kuinka joustava se systeemi on mutta meidän firmassa jokainen eronnut näkee lapsiaan vain joka toinen vkl. Sekin ajatus ahdistaa. Lapset ovat isänsä perään.

        Jos eroatte, niin voittehan te sopia vuoroviikkosysteemista tai niin, että lapset ovat äidillään joka toinen viikonloppu. Näkisit lapsia enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos eroatte, niin voittehan te sopia vuoroviikkosysteemista tai niin, että lapset ovat äidillään joka toinen viikonloppu. Näkisit lapsia enemmän.

        Onkohan olemassa joustavaa systeemiä? Teen toisinaan komennushommia.

        Esim. Jos olen komennuksella, lapset olisivat minulla joka toinen vkl.

        Ja kun olen töissä kotipaikkakunnalla, lapset olisivat minulla vuoroviikoin.

        Tietääkö kukaan on tämä ylipäätänsä mahdollista?

        -ap


      • Anonyymi

        Tämmöinenkin ajatus kävi mielessä.

        Kun hän haluaa jatkaa ihastuksensa kanssa ystävinä, niin voi olla, että hän kerää lisää peliaikaa. Haluaa varmistua olisiko tästä ihastuksesta lasteni isäpuoleksi vai ei, ja että haluaako hän ylipäätään pidempää suhdetta hänen kanssaan.

        Sitten kun hän on varma tilanteesta, hän tekee päätöksen sen mukaisesti.

        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin epäilen että yrittää peittää ystävyydellä.

        Todennäkoisesti ottaa etäisyyttä, koska hän on lapseton 23-vuotias sinkkumies ja vielä opiskelija. Tai haluaa jatkaa suhdetta tiettyyn pisteeseen saakka. En usko että on valmis isäpuoleksi.

        Pidän häntä osasyyllisenä tähän tilanteeseen. Lapsetkin joutuu tästä todennäköisesti kärsimään. Tåmä poika on täysin tietoinen minusta ja lapsistamme.

        -ap

        Lapset kuuluvat luonnollisesti isänsä huollettaviksi naisen haureuden takia, mutta maamme julkifeministinen oikeuskäsite on kieroutunut, jolloin mies pannaan kärsimään kahdesti ja maksamaan ruokot ruokottomalle naiselle.

        Kuka täysipäinen vanhempi voisi edes alkaa harkitsemaan suhdetta työtoverin kanssa? Keissi on selvä, että tietää naisen rikkovan avion kanssaan, mutta jostain syystä arvelee naisen luottavan tälläisen henkilön sitoutumiseen jatkossa?

        Nainen on aina vahvoilla perheen huoltajana, jolloin mikäpä estäisi tätä tekemästä mitä haluua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin epäilen että yrittää peittää ystävyydellä.

        Todennäkoisesti ottaa etäisyyttä, koska hän on lapseton 23-vuotias sinkkumies ja vielä opiskelija. Tai haluaa jatkaa suhdetta tiettyyn pisteeseen saakka. En usko että on valmis isäpuoleksi.

        Pidän häntä osasyyllisenä tähän tilanteeseen. Lapsetkin joutuu tästä todennäköisesti kärsimään. Tåmä poika on täysin tietoinen minusta ja lapsistamme.

        -ap

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävi sekin mielessä. Mutta jos tilanne menee siihen että hänestä tulee poikieni isäpuoli, mikä on mahdollista, hän voisi kostaa sen lasteni kautta, jos on kusipää.

        Jos eroamme, näkisin lapsiani todennäköisesti työni vuoksi joka toinen vkl. En tiedä kuinka joustava se systeemi on mutta meidän firmassa jokainen eronnut näkee lapsiaan vain joka toinen vkl. Sekin ajatus ahdistaa. Lapset ovat isänsä perään.

        Parasta vain lukea nyt Oikeusministeriön päivitetyt ohjeet elatusapujen laskentaperusteista ja varautua terävän juristin avulla vaatimaan yhteishuoltajuutta, vaikka sosiaalitädit todennäköisesti ajavat tulevalle vaimollesi yksinhuoltajuutta ja sinulle vain maksuvelvollisuutta! Älä suostu epämääräiseen huoltajuussopimukseen!
        Anna vaimosi jatkaa toyboyn kanssa ja turvaa lapsillesi oikea isä ja edut!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämmöinenkin ajatus kävi mielessä.

        Kun hän haluaa jatkaa ihastuksensa kanssa ystävinä, niin voi olla, että hän kerää lisää peliaikaa. Haluaa varmistua olisiko tästä ihastuksesta lasteni isäpuoleksi vai ei, ja että haluaako hän ylipäätään pidempää suhdetta hänen kanssaan.

        Sitten kun hän on varma tilanteesta, hän tekee päätöksen sen mukaisesti.

        -ap

        Tapaamiset on ihan vanhempien omasta halusta kiinni, että osataanko oikeesti ajatella lasten kannalta. Meilläkin lukee paperissa joku virallinen, en ees muista mitä, mutta ihan keskenämme joustavasti ollaan aina tapaamiset sovittu.

        Eli kaikki on mahdollista jos aikuiset kunnioittavat sekä lapsiaan että toisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapaamiset on ihan vanhempien omasta halusta kiinni, että osataanko oikeesti ajatella lasten kannalta. Meilläkin lukee paperissa joku virallinen, en ees muista mitä, mutta ihan keskenämme joustavasti ollaan aina tapaamiset sovittu.

        Eli kaikki on mahdollista jos aikuiset kunnioittavat sekä lapsiaan että toisiaan.

        Tässä tapauksessa nainen ei kyllä kunnioita ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tapauksessa nainen ei kyllä kunnioita ketään.

        Totta.Mutta ehkä, toivottavasti järki voittaa kun tulee tosipaikka(siis lasten oikeuksien kannalta). Mutta joo,kannattaa ne kaikki silti tarkasti virallisiin papereihin laittaa, ei ihmisistä tiedä. Mulla aikanaan mies lähti työkaverin mukaan, oli siinä nielemistä, mutta nyt kymmenen vuoden jälkeen, ollaan ihan kavereita ja asiat hoituu sopimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        Voihan se hengailu olla täysin viatonta! Ei koskaan minun kohdallani.

        T. Miespuolinen "ystävä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        Kyllä voin myös miehenä sanoa että jos vietän syystä tai toisesta aikaa jonkun naispuolisen seurassa niin aina on tietynlainen pilke silmäkulmassa, mikä ei mielestäni ole mitenkään väärää. Toki se jää myös siihen.

        Joku laittoi että petän myös itse, en petä. Tilaisuuksia on ollut useita illanvietoissa mutta aina olen kohteliaasti kieltäytynyt. Minua kiinnostaa vain oma muija siellä kotona.

        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voin myös miehenä sanoa että jos vietän syystä tai toisesta aikaa jonkun naispuolisen seurassa niin aina on tietynlainen pilke silmäkulmassa, mikä ei mielestäni ole mitenkään väärää. Toki se jää myös siihen.

        Joku laittoi että petän myös itse, en petä. Tilaisuuksia on ollut useita illanvietoissa mutta aina olen kohteliaasti kieltäytynyt. Minua kiinnostaa vain oma muija siellä kotona.

        -ap

        Ei ole hyväksyttyä suhteessa katsella muita naisia vaikkei koskisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan olemassa joustavaa systeemiä? Teen toisinaan komennushommia.

        Esim. Jos olen komennuksella, lapset olisivat minulla joka toinen vkl.

        Ja kun olen töissä kotipaikkakunnalla, lapset olisivat minulla vuoroviikoin.

        Tietääkö kukaan on tämä ylipäätänsä mahdollista?

        -ap

        laita akka pellolle ota lapset ja etsi parempi muija jstkossa. Kaamee pelleilijä... luuleeko se oikeesti että työkaveri haluas valmiin perheen... sänkyyn se vaan haluaa mutta tekis hyvää sun muijalle teidän molempien antaa sille kenkää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hyväksyttyä suhteessa katsella muita naisia vaikkei koskisikaan.

        Tähän vielä kun mieheni suhteen alkuaikoina erehtyi kommentoimaan jonkun muun rintoja niin sanoin hänelle suoraan, että hän saa kyllä katsella muita mutta se tarkoittaisi sitä, ettemme voisi olla enää yhdessä. No, mieheni sitten lopetti muiden akkojen vahtaamisen, ainakin toivottavasti.


      • Anonyymi

        Juuri tämä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hyväksyttyä suhteessa katsella muita naisia vaikkei koskisikaan.

        Onkos hyväksyttävää naisen katsella toisia miehiä.. Häh..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin epäilen että yrittää peittää ystävyydellä.

        Todennäkoisesti ottaa etäisyyttä, koska hän on lapseton 23-vuotias sinkkumies ja vielä opiskelija. Tai haluaa jatkaa suhdetta tiettyyn pisteeseen saakka. En usko että on valmis isäpuoleksi.

        Pidän häntä osasyyllisenä tähän tilanteeseen. Lapsetkin joutuu tästä todennäköisesti kärsimään. Tåmä poika on täysin tietoinen minusta ja lapsistamme.

        -ap

        Se on ollut hetken huumaa,vaimosi kuvittelee muuta. Itsellä oli suhde 14 vuotta nuorempaan kundiin ja tajusin itsekin,että se on hetken hupia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos hyväksyttävää naisen katsella toisia miehiä.. Häh..?

        Miksi olisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        Täällä yksi nainen on käsi pystyssä. Mulla on miespuolinen kaveri jonka kanssa hengailen. Ja me tosiaan ollaan vain ystäviä. Mulla on oma rakas mies ja hänellä on vaimo ja 3 lasta. Älä yleistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin epäilen että yrittää peittää ystävyydellä.

        Todennäkoisesti ottaa etäisyyttä, koska hän on lapseton 23-vuotias sinkkumies ja vielä opiskelija. Tai haluaa jatkaa suhdetta tiettyyn pisteeseen saakka. En usko että on valmis isäpuoleksi.

        Pidän häntä osasyyllisenä tähän tilanteeseen. Lapsetkin joutuu tästä todennäköisesti kärsimään. Tåmä poika on täysin tietoinen minusta ja lapsistamme.

        -ap

        23- vuotiaasta ei tule ikinä lastesi isäpuolta, se on fakta. Jätkä on niin nuori, että seksin perässä tuo hilluu, mitään muuta.
        Perheet perustetaan koko ajan enemmän myöhemmällä iällä ettei näitä "kaipuita" enää tulisi, siitä halutaan varmistua, mutta silti erotaan
        Mutta voin kertoa, että näin 48 vuotiaana, että erottiin sitä 24 vuoden jälkeenkin liitosta.

        Ei auta kuin avoin keskustelu, koko ajan parisuhteessa. Silloin voi ehkä tietää mitä toinen ajattelee, jos silloinkaan. Et voi luottaa keneenkään muuhun kuin itseesi 100%:sti.

        Jos nainen on noin tyhmä, että juoksee nuiren kollin perässä, niin anna mennä. Kohta tajuaa omna tyhmyytensä, nun saa tietää, että kaveri panee muutamaa muutakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapaamiset on ihan vanhempien omasta halusta kiinni, että osataanko oikeesti ajatella lasten kannalta. Meilläkin lukee paperissa joku virallinen, en ees muista mitä, mutta ihan keskenämme joustavasti ollaan aina tapaamiset sovittu.

        Eli kaikki on mahdollista jos aikuiset kunnioittavat sekä lapsiaan että toisiaan.

        Tapaamiset? Onhan tapaaminen täysin eri asia kuin asua perheenä lastensa kaa.
        Tapaamiset eivät ole luonnollinen yhdessäolon tapa.
        Eron jälkeen elämä on täysin uusi elämäntapa jossa ei ole mikään luonnollista.
        Nm. kokemustaon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos hyväksyttävää naisen katsella toisia miehiä.. Häh..?

        Minua saa katsoa. Ihan kaikki. Olen hyvätuloinen ylipainoinen keski-ikäinen kaljuuntuva mies. Enkä niin kaunis, mutta katsoa saa ja vaikka millaisella silmällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävi sekin mielessä. Mutta jos tilanne menee siihen että hänestä tulee poikieni isäpuoli, mikä on mahdollista, hän voisi kostaa sen lasteni kautta, jos on kusipää.

        Jos eroamme, näkisin lapsiani todennäköisesti työni vuoksi joka toinen vkl. En tiedä kuinka joustava se systeemi on mutta meidän firmassa jokainen eronnut näkee lapsiaan vain joka toinen vkl. Sekin ajatus ahdistaa. Lapset ovat isänsä perään.

        Väkivalta ei ole ratkaisu.
        T.ex nyrkkeilijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        Kerroppa kapea katseinen minulle mistä lähtien Homojen kanssa voi harrastaa seksiä? Mä en kertaakaan.

        Mulla on heterojakin ystävinä. Seksi kyllä valitettavasti pilaa hyvän ystävyyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        Kerroppa kapea katseinen minulle mistä lähtien Homojen kanssa voi harrastaa seksiä? Mä en kertaakaan.

        Mulla on heterojakin ystävinä. Seksi kyllä valitettavasti pilaa hyvän ystävyyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä yksi nainen on käsi pystyssä. Mulla on miespuolinen kaveri jonka kanssa hengailen. Ja me tosiaan ollaan vain ystäviä. Mulla on oma rakas mies ja hänellä on vaimo ja 3 lasta. Älä yleistä!

        Samoin itsellä miespuolisia ystäviä.
        Ei mitään seksuaalista. Ei voi yleistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta vain lukea nyt Oikeusministeriön päivitetyt ohjeet elatusapujen laskentaperusteista ja varautua terävän juristin avulla vaatimaan yhteishuoltajuutta, vaikka sosiaalitädit todennäköisesti ajavat tulevalle vaimollesi yksinhuoltajuutta ja sinulle vain maksuvelvollisuutta! Älä suostu epämääräiseen huoltajuussopimukseen!
        Anna vaimosi jatkaa toyboyn kanssa ja turvaa lapsillesi oikea isä ja edut!!!

        Toinen on lähivanhempi ja työssä oleva ukko on aina elatuksen maksaja. Muuta vaihtoehtoa suomen sossutantat ei tunne. Vaikka lapset olisi 50-50 ajasta joutuu ukko maksamaan elatuksen. lisäksi nainen saa lapsilisät ja yksinhuoltajan edut. Poikkeuksena on narkkariäidit ja nekin vasta pahimmissa tapauksissa.


      • Anonyymi

        Ota parin viikon oma loma Thaikkulaan, tinderi päälle ja parit iltaoluet Bangkokin Soi Cowboylla ja anna elämän viedä. Kun palaat parin viikon päästä niin katso maistuuko petollinen vanha emäntä vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan olemassa joustavaa systeemiä? Teen toisinaan komennushommia.

        Esim. Jos olen komennuksella, lapset olisivat minulla joka toinen vkl.

        Ja kun olen töissä kotipaikkakunnalla, lapset olisivat minulla vuoroviikoin.

        Tietääkö kukaan on tämä ylipäätänsä mahdollista?

        -ap

        Kyllä isälläkin on oikeudet ja ennen kaikkea lapsilla. Vaadi mahdollisimman lähelle puolta. Jos kommennuksia, niin niistä viikoista sopii sitten kirjallisesti miten toimitaan. Eli tapaaminen kunnan lastenvalvojalle.

        Meillä ei ole kirjallista sopimusta. Lapset on töiden mukaan meillä, mutta tasaillaan niin että saavat olla kummankin vanhemman kanssa yhtä paljon. Lasten paras etusijalla ja joustetaan tarpeen mukaan, jos toisella esim. jotain spessua menoa/ reissua. Asuminenkin järjestetty niin, että välimatkaa alle 200m. Pystyy sitten itse kulkemaan helposti koulusta kotiin kummankin vanhemman luo.

        Itse äitinä en näe, että minulla pitää jotain poikkeavia oikeuksia olla. Lapsilla on oikeus pitää molempiin vanhempiin läheinen suhde. Meidän vanhempien aikuisina se tulee järjestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ollut hetken huumaa,vaimosi kuvittelee muuta. Itsellä oli suhde 14 vuotta nuorempaan kundiin ja tajusin itsekin,että se on hetken hupia.

        Itse ryhdyin 24 v kolmen villin lapsen
        isäpuoleksi.Nyt 47v myöhemmin toimin jonkinlaisena omaishoitajana
        lasten äidille.Lapset ovat kuin omiani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapaamiset? Onhan tapaaminen täysin eri asia kuin asua perheenä lastensa kaa.
        Tapaamiset eivät ole luonnollinen yhdessäolon tapa.
        Eron jälkeen elämä on täysin uusi elämäntapa jossa ei ole mikään luonnollista.
        Nm. kokemustaon

        Oli vastaus tuon ap:n mietintöihin,että miten tapaamiset mahd.eron jälkeen. Joo, kokemusta täälläkin. Eikä asioiden muuttuminen totutteluajan jälkeen nyt ihan niiiiiiiin kamalia ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        23- vuotiaasta ei tule ikinä lastesi isäpuolta, se on fakta. Jätkä on niin nuori, että seksin perässä tuo hilluu, mitään muuta.
        Perheet perustetaan koko ajan enemmän myöhemmällä iällä ettei näitä "kaipuita" enää tulisi, siitä halutaan varmistua, mutta silti erotaan
        Mutta voin kertoa, että näin 48 vuotiaana, että erottiin sitä 24 vuoden jälkeenkin liitosta.

        Ei auta kuin avoin keskustelu, koko ajan parisuhteessa. Silloin voi ehkä tietää mitä toinen ajattelee, jos silloinkaan. Et voi luottaa keneenkään muuhun kuin itseesi 100%:sti.

        Jos nainen on noin tyhmä, että juoksee nuiren kollin perässä, niin anna mennä. Kohta tajuaa omna tyhmyytensä, nun saa tietää, että kaveri panee muutamaa muutakin.

        Amen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        Jaa miksi ei voisi olla? Kaverin vaimo useinkin ollu mun luona yötä.... Mihin tämä harha liittyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        No.
        Minä olen ollut tosi hyvä ystävä naisen kanssa jo kohta 12vuotta.
        Mitään ei ole sen aikana tapahtunut joka olisi rikkonut ystävyyden rajan.
        Fyysinen kontakti ollut halaus korkeintaan.
        Joten kyllä se on mahdollista että mies ja nainen voivat olla ystäviä ja kavereita.
        Tässä tapauksessa jopa melkein bestiksiä.
        Tunnemme toisiamme kohtaan ystävyyden rakkautta mutta emme mitään sen kummempaa.
        Naisella on perhe ja siellä asiat on kunnossa. Itse tunne perheen hyvin ja olen kaikkien kanssa hyvissä väleissä.
        Käyn myös kylässä usein.
        Olen 36v sinkku mies ja nainen kymmenisen vuotta vanhempi.
        Kaikki on mahdollista.
        Tähän meneillään olevaan asiaan jota tässä kommentoimme, Sanoisin samaa kuin useimmat muutkin.
        Nainen hakee lisää aikaa tai katselee onko miehestä isäpuoleksi tai punnitsee vaihtoehtoja.
        Mitä ikinä tapahtuukin niin voimia ja jaksamisia ap.lle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan olemassa joustavaa systeemiä? Teen toisinaan komennushommia.

        Esim. Jos olen komennuksella, lapset olisivat minulla joka toinen vkl.

        Ja kun olen töissä kotipaikkakunnalla, lapset olisivat minulla vuoroviikoin.

        Tietääkö kukaan on tämä ylipäätänsä mahdollista?

        -ap

        Lapsella on OIKEUS saada nähdä kumpaakin vanhempaansa. Siitä se lähteä. Voitte hyvin joustavasti sopia keskenänne lapsien asumisista esim vuoroviikoin tai työkomennuksiesi mukaisesti.. Tehkää kirjallinen sopimus, jonka lastenvalvoja vahvistaa. Lastenvalvojan vahvistama sopimus on yhtä virallinen kuin tuomioistuimen päätös ja täytäntöön pantava. Älä anna kenenkään uskotella sulle muuta, niin kuin ex-mieheni teki. Jos ette pääse sopimukseen keskenänne hakekaa apua perheasioiden sovittelulta ja jos sekään ei auta niin sitten käräjäoikeus määrää lähivanhemman lapsen etu mielessä. Mikään sossutantta Ei määrää missä lapset asuvat. Te vanhemmat päätätte sen.
        Etävanhempi on sitten elatusvelvollinen. Elatuksestakin voitte sopia tarvittaessa joustavasti esim kumpikaan ei maksa mikäli lapsi/et asuisivat yhtä paljon kummankin vanhemman luonna. Mutta kaikki kirjallisena.

        Älä luovu huoltajuudestasi. Huoltajuus ja lähivanhemmus ovat 2 eri asiaa. Esim voitte olla yhteishuoltajia vaikkei lapset asuisivat kokonaan toisen vanhemman luonna. Huoltajalla on oikeus päättää lapsen asioista ja saada tietoa viranomaisilta. Jos jätät EX-vaimollesi (jätä se, kun on kerran ylittänyt sen rajan se on liian helppoa tehdä uudestaan - ja se, ettei halua luopua ihastuksestaan kielii ettei arvosta sinua/parisuhdetta ne enää) yksinhuoltajuuden niin hän yksin päättää lastenne elämästä jatkossa.

        Aiemmin lapsilla sai olla vain 1 osoite. Nyt laki muuttui hiljattain ja saa olla molemmat, jossa asuvat säännöllisesti. Kuitenkin ovat edelleen kirjoilla vain jommankumman luonna ja se vaikuttaa sitten esim sosiaalietuksiin.

        Selvitä itsellesi asiat ensin rauhassa. Hae infoa netistä esim oikeus.fi, Väestöliitto, apuaeroon.fi, thl, stm, minilex ja pieni investointi lakimiehen tarvittaessa voi olla säästö pitkällä tähtäimellä (esim avioehdon voi myös vielä tehdä aviossa ollessa ennen avioerohaun jättämistä). Ilmaista lakimiehen neuvoa voi saada esim joissain kunnissa kerran kuukaudessa (kysy kuntasi palvelupisteestä).

        Voimia!
        T. Saman läpikäynyt äiti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        Niin tuttua. Miehet pystyy kyllä ihan samaan. Tää ystävyysjuttu on potaskaa, ei sellaista olekaan, selvää piilottelua ja yritys vaan huijata sinua uskomaan. Vaimosi ei nähtävästi oikein tiedä kumman kelkkaan hyppäsi. Lähde tilanteesta, muuten vain katkeroidut ja piinaat itseäsi. Lasten huoltajuus voidaan sopia lasten parasta ajatellen niin, että hyvä suhde molempiin vanhempiin säilyy.


      • Anonyymi

        Noh noh, ei se miehen syytä ole jos naisella ei ole mitään moraalia. Ei pidä mennä syyttömiä pieksemään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        Sen jälkeen kun on harrastanut vaakamamboa ei pelkkää ystävyyttä ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä yksi nainen on käsi pystyssä. Mulla on miespuolinen kaveri jonka kanssa hengailen. Ja me tosiaan ollaan vain ystäviä. Mulla on oma rakas mies ja hänellä on vaimo ja 3 lasta. Älä yleistä!

        Oletko antanut sille sällille persettä? Jos olet niin ette te mitään ystäviä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        Kyllä se arki tulee vaimollesikin kun ottaa lapset mukaan sinne treffeille nuoten oriinsa kanssa ja lapset pilaa. Seksileikit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan olemassa joustavaa systeemiä? Teen toisinaan komennushommia.

        Esim. Jos olen komennuksella, lapset olisivat minulla joka toinen vkl.

        Ja kun olen töissä kotipaikkakunnalla, lapset olisivat minulla vuoroviikoin.

        Tietääkö kukaan on tämä ylipäätänsä mahdollista?

        -ap

        Kaikki on mahdollista, lasten tapasmisopimukset tehdään aina ensisijaisesti lapsia ajatelle. Aina pyritään saamaan sellainen sopimus joka on juuri teidän perhelle se sopivin. Pidä vaan isänä puolesi ja tehkää sellainen sopimus jossa myös sinä voit olla mahdollisimman paljon lastesi kanssa ( se on sinun oikeus ja myös lastesi oikeus). Laatikaa virallinen tapaamissopimus paikkakuntanne lastenvalvojalla se on kaikkien etu.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan olemassa joustavaa systeemiä? Teen toisinaan komennushommia.

        Esim. Jos olen komennuksella, lapset olisivat minulla joka toinen vkl.

        Ja kun olen töissä kotipaikkakunnalla, lapset olisivat minulla vuoroviikoin.

        Tietääkö kukaan on tämä ylipäätänsä mahdollista?

        -ap

        On mahdollista. Huoltajuussopimus voi periaatteessa olla ihan mitä tahansa huoltajat sopivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämmöinenkin ajatus kävi mielessä.

        Kun hän haluaa jatkaa ihastuksensa kanssa ystävinä, niin voi olla, että hän kerää lisää peliaikaa. Haluaa varmistua olisiko tästä ihastuksesta lasteni isäpuoleksi vai ei, ja että haluaako hän ylipäätään pidempää suhdetta hänen kanssaan.

        Sitten kun hän on varma tilanteesta, hän tekee päätöksen sen mukaisesti.

        -ap

        Sama tuli mieleen mullakin.

        Lastesi äiti pitää sua varalla, "koeajalla". On mahdollisuus palata turvalliseen arkeen kun (lue KUN) seikkailu päättyy.

        Kannattaa miettiä jäätkö epätoivoisena odottamaan mitä hän päättää. Lastentapaamiset voi sopia työreissujen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        Selkeesti omat kokemukset ja oletukset paistaa kommentistasi läpi ja fakta siitä, ettet itse pystyisi olemaan vain kavereita naispuolisen kanssa. Itselläni on paljon miehiä ystävinä, toki naisia myös. Olen pitkässä suhteessa (8 vuotta), eikä ole koskaan tullut mieleenkään, että aloittaisin suhteen ystävieni kanssa, joista monet olen tuntenut yli puolet elämästäni (olen 30v.) Tilanne on toki täysin eri aina, jos tapaa uusia ihmisiä ja tutustuu, saattaa myös ihastua. Itse en haluaisi pidätellä puolisoani suhteessa, jos hän kokee tarvetta olla jonkun toisen kanssa, eikö tilanne ole silloin sillä selvä? Toki lapset ovat yksi asia, joka täytyy ottaa huomioon. Mutta varhaiskasvatuksen opettajan näkökulmasta olen nähnyt monia tilanteita, joissa ero ja jaettu huoltajuus on ollut jopa parempi ratkaisu kuin myrkyllisen ja petetyn perheilmapiirin ylläpitäminen lasten takia.

        Mutta palatakseni kommentin alkuperäiseen kommenttiin: naiset ja miehet voivat olla kavereita keskenään. Pettäjät pettää oli kavereita tai ei, kyse on henkilökohtaisista tunteista, tilanteesta ja kuinka niissä toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin epäilen että yrittää peittää ystävyydellä.

        Todennäkoisesti ottaa etäisyyttä, koska hän on lapseton 23-vuotias sinkkumies ja vielä opiskelija. Tai haluaa jatkaa suhdetta tiettyyn pisteeseen saakka. En usko että on valmis isäpuoleksi.

        Pidän häntä osasyyllisenä tähän tilanteeseen. Lapsetkin joutuu tästä todennäköisesti kärsimään. Tåmä poika on täysin tietoinen minusta ja lapsistamme.

        -ap

        23-vuotias, opiskelija!?
        No ei ole todellakaan vakavissaan suhteen kanssa, eikä kovin vastuuntuntoinenkaan, kun lähtee pelleilemään naisen kanssa, joka on äiti ja vieläpä naimisissa.
        Siitä hommasta ei tule yhtään mitään loppumetreillä.
        Vaimosi elää haaveunissa eikä ole realistinen.
        Sano sille Jätkälle pari valittua sanaa, ja näytä vaimollesi ettet sulata mitä tahansa. (Siis tietysti ilman väkivaltaa mutta suuttua saa silti).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä yksi nainen on käsi pystyssä. Mulla on miespuolinen kaveri jonka kanssa hengailen. Ja me tosiaan ollaan vain ystäviä. Mulla on oma rakas mies ja hänellä on vaimo ja 3 lasta. Älä yleistä!

        Riippuu iasta. Jos on kuuskymppinen, vai kolmekymppinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua saa katsoa. Ihan kaikki. Olen hyvätuloinen ylipainoinen keski-ikäinen kaljuuntuva mies. Enkä niin kaunis, mutta katsoa saa ja vaikka millaisella silmällä.

        takasilmallakinko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin epäilen että yrittää peittää ystävyydellä.

        Todennäkoisesti ottaa etäisyyttä, koska hän on lapseton 23-vuotias sinkkumies ja vielä opiskelija. Tai haluaa jatkaa suhdetta tiettyyn pisteeseen saakka. En usko että on valmis isäpuoleksi.

        Pidän häntä osasyyllisenä tähän tilanteeseen. Lapsetkin joutuu tästä todennäköisesti kärsimään. Tåmä poika on täysin tietoinen minusta ja lapsistamme.

        -ap

        Soita pojalle ja tiedustele mikä on hänen mielestään sopivaratkaisu pulmaasi. Naisesi ei ymmärrä mihin härdelliin hän, poitsu ja sinä olette joutumassa.
        Eihän se tavara käytössä tietenkään kulu mutta ei teidän elämä tule koskaan muuttumaan hyväksi ja kestäväksi. Ero siitä tulee ennemin tai myöhemmin .voi lapsiparat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän vielä kun mieheni suhteen alkuaikoina erehtyi kommentoimaan jonkun muun rintoja niin sanoin hänelle suoraan, että hän saa kyllä katsella muita mutta se tarkoittaisi sitä, ettemme voisi olla enää yhdessä. No, mieheni sitten lopetti muiden akkojen vahtaamisen, ainakin toivottavasti.

        Olet sinä kyllä naivi emäntä! Ihan varmasti miehesi katselee muita naisia, kun et ole paikalla! Vai oletko joka hetki tuijottamassa mitä mies katselee. Ei se katselu sitä toki tarkoita, että pettäisi sinua ja parempi tossun alla kuin taivasalla. Tarkkaile muuten, ettei miehesi käytä aurinkolaseja. Oiva keino katsella mitä vaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        Kokemukseni mukaan tuo kaveri höpinä on aikamoista paskaa.
        Varmaan voi toisinkin olla mutta kehottaisin kuitenkin kriittisyyteen
        jos omassa elämässä alkaa näitä juttuja kumppanilta kuulumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos eroatte, niin voittehan te sopia vuoroviikkosysteemista tai niin, että lapset ovat äidillään joka toinen viikonloppu. Näkisit lapsia enemmän.

        Jätä se huora!


      • Anonyymi

        Järkipuhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän oli siis työssäoppimassa 4kk kyseisessä työpaikassa. Enää hän ei ole siellä.

        -ap

        Eikö AP ole aika aktiivinen täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuttua. Miehet pystyy kyllä ihan samaan. Tää ystävyysjuttu on potaskaa, ei sellaista olekaan, selvää piilottelua ja yritys vaan huijata sinua uskomaan. Vaimosi ei nähtävästi oikein tiedä kumman kelkkaan hyppäsi. Lähde tilanteesta, muuten vain katkeroidut ja piinaat itseäsi. Lasten huoltajuus voidaan sopia lasten parasta ajatellen niin, että hyvä suhde molempiin vanhempiin säilyy.

        Kun joku lähtee, niin lähtee ja jättää hyvän jälkeensä, ettei siitä hyvästäkin tule paha. Kun lapsensa jättää, ja miehen, niin mitä tuota enää saikkaa asian kanssa. Hyvä mies kyllä hoitaa lapset. kun


      • Anonyymi

        Tällaisista viesteistä tehdään, ja ihan aiheesta tehdään, rikostutkintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan olemassa joustavaa systeemiä? Teen toisinaan komennushommia.

        Esim. Jos olen komennuksella, lapset olisivat minulla joka toinen vkl.

        Ja kun olen töissä kotipaikkakunnalla, lapset olisivat minulla vuoroviikoin.

        Tietääkö kukaan on tämä ylipäätänsä mahdollista?

        -ap

        Eihän ne tapaamiset kellekään kuulu, eikä niitä tarvi sopia JOS ei ole riitaa. Jos on riitaa, kannattaa tehdä tapaamissopimus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        23- vuotiaasta ei tule ikinä lastesi isäpuolta, se on fakta. Jätkä on niin nuori, että seksin perässä tuo hilluu, mitään muuta.
        Perheet perustetaan koko ajan enemmän myöhemmällä iällä ettei näitä "kaipuita" enää tulisi, siitä halutaan varmistua, mutta silti erotaan
        Mutta voin kertoa, että näin 48 vuotiaana, että erottiin sitä 24 vuoden jälkeenkin liitosta.

        Ei auta kuin avoin keskustelu, koko ajan parisuhteessa. Silloin voi ehkä tietää mitä toinen ajattelee, jos silloinkaan. Et voi luottaa keneenkään muuhun kuin itseesi 100%:sti.

        Jos nainen on noin tyhmä, että juoksee nuiren kollin perässä, niin anna mennä. Kohta tajuaa omna tyhmyytensä, nun saa tietää, että kaveri panee muutamaa muutakin.

        Olin 23 vuotias kun muutin yhteen 28 vuotiaan kolmen lapsen yksinhuoltajan kanssa, olemme vieläkin 17 vuoden yhteiselon jälkeen yhdessä ja perheemme on tässä myös kasvanut.

        Tällaiset yleistykset joita näissä viestiketjuissa näkee, kertovat vain enemmän kirjoittajistaan, kuin että niillä olisi mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

        Tämä kyseinen tilanne onkin sitten eri juttu, kuka tahansa joka kehuu petettyään kolmatta osapuolta "huikeaksi tyypiksi" saa katsoa peiliin ja pitää tyyppinsä. .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota parin viikon oma loma Thaikkulaan, tinderi päälle ja parit iltaoluet Bangkokin Soi Cowboylla ja anna elämän viedä. Kun palaat parin viikon päästä niin katso maistuuko petollinen vanha emäntä vielä.

        asiallinen kommentti, tein juuri näin ja kannatti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan olemassa joustavaa systeemiä? Teen toisinaan komennushommia.

        Esim. Jos olen komennuksella, lapset olisivat minulla joka toinen vkl.

        Ja kun olen töissä kotipaikkakunnalla, lapset olisivat minulla vuoroviikoin.

        Tietääkö kukaan on tämä ylipäätänsä mahdollista?

        -ap

        Se on täysin mahdollista, sopimalla sen tapaamissopimuksessa. Suosittelen, että pohdit vakavasti myös sitä vaihtoehtoa, että tässä tilanteessa keskustelet esimiehesi kanssa onko työssä järjestelyn mahdollisuutta jotta voit alkaa lapsillesi lähivanhemmaksi ja lapset voivat jäädä asumaan kanssasi. Tällöin lapsien elämän pysyy mahdollisimman entisellään ja äiti touhuaa omiaan ja tapaa lapsiaan kun ehtii muilta kiireiltään tai päätyy palaamaan kotiin jos siihen päädytte. Yleensä työnantajalla on mahdollisuus järjestellä työtä siten, että sen yhteensovittaminen perheen kanssa onnistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin epäilen että yrittää peittää ystävyydellä.

        Todennäkoisesti ottaa etäisyyttä, koska hän on lapseton 23-vuotias sinkkumies ja vielä opiskelija. Tai haluaa jatkaa suhdetta tiettyyn pisteeseen saakka. En usko että on valmis isäpuoleksi.

        Pidän häntä osasyyllisenä tähän tilanteeseen. Lapsetkin joutuu tästä todennäköisesti kärsimään. Tåmä poika on täysin tietoinen minusta ja lapsistamme.

        -ap

        Kakaranhan tuo eukkosi on ottanut, jos on ottanut 23-vuotiaan pojanklopin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen on lähivanhempi ja työssä oleva ukko on aina elatuksen maksaja. Muuta vaihtoehtoa suomen sossutantat ei tunne. Vaikka lapset olisi 50-50 ajasta joutuu ukko maksamaan elatuksen. lisäksi nainen saa lapsilisät ja yksinhuoltajan edut. Poikkeuksena on narkkariäidit ja nekin vasta pahimmissa tapauksissa.

        Elatusmaksut on sovittavissa kun on yhteishuoltajuus. Voi sopia 50-50 luonapidolla, että elatus hoituu sillä luonapidolla. Lapsilisät tilille, mistä otetaan VAIN lasten menoihin (vaatteet, harrastukset..). Lasten etu ja paras kun pysyy vanhemmilla mielessä niin hommat hoituu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä yksi nainen on käsi pystyssä. Mulla on miespuolinen kaveri jonka kanssa hengailen. Ja me tosiaan ollaan vain ystäviä. Mulla on oma rakas mies ja hänellä on vaimo ja 3 lasta. Älä yleistä!

        Mutta sinä et ole koskaan pannut tuon miespuolisen kaverisi kanssa. Vai oletko muka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin itsellä miespuolisia ystäviä.
        Ei mitään seksuaalista. Ei voi yleistää.

        Jostain syystä naisilla tuo lukemisen ymmärtäminen on erittäin vaikeaa.

        Koulujärjestelmässä olisi kehitettävää siltä osin.

        Ymmärrätkö mitä OP:n tapauksessa tapahtui?

        Nainen pani miehen kanssa, ja nyt yrittää peittää sitä ystävyydeksi.

        Sinä et ole pannut kaverimiehesi kanssa koska et tunne minkäänlaista himoa häntä kohtaan. Siksi sinun tilannetta ja kaveria ei voi verrata lainkaan aloittajan tilanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan olemassa joustavaa systeemiä? Teen toisinaan komennushommia.

        Esim. Jos olen komennuksella, lapset olisivat minulla joka toinen vkl.

        Ja kun olen töissä kotipaikkakunnalla, lapset olisivat minulla vuoroviikoin.

        Tietääkö kukaan on tämä ylipäätänsä mahdollista?

        -ap

        Kaikki on sovittavissa. Jos tiedät komennukset ajoissa, ei ole mitään estettä säännölliseen epäsäännöllisyyteen. Tsemppiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ryhdyin 24 v kolmen villin lapsen
        isäpuoleksi.Nyt 47v myöhemmin toimin jonkinlaisena omaishoitajana
        lasten äidille.Lapset ovat kuin omiani.

        💕👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ryhdyin 24 v kolmen villin lapsen
        isäpuoleksi.Nyt 47v myöhemmin toimin jonkinlaisena omaishoitajana
        lasten äidille.Lapset ovat kuin omiani.

        💕👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsella on OIKEUS saada nähdä kumpaakin vanhempaansa. Siitä se lähteä. Voitte hyvin joustavasti sopia keskenänne lapsien asumisista esim vuoroviikoin tai työkomennuksiesi mukaisesti.. Tehkää kirjallinen sopimus, jonka lastenvalvoja vahvistaa. Lastenvalvojan vahvistama sopimus on yhtä virallinen kuin tuomioistuimen päätös ja täytäntöön pantava. Älä anna kenenkään uskotella sulle muuta, niin kuin ex-mieheni teki. Jos ette pääse sopimukseen keskenänne hakekaa apua perheasioiden sovittelulta ja jos sekään ei auta niin sitten käräjäoikeus määrää lähivanhemman lapsen etu mielessä. Mikään sossutantta Ei määrää missä lapset asuvat. Te vanhemmat päätätte sen.
        Etävanhempi on sitten elatusvelvollinen. Elatuksestakin voitte sopia tarvittaessa joustavasti esim kumpikaan ei maksa mikäli lapsi/et asuisivat yhtä paljon kummankin vanhemman luonna. Mutta kaikki kirjallisena.

        Älä luovu huoltajuudestasi. Huoltajuus ja lähivanhemmus ovat 2 eri asiaa. Esim voitte olla yhteishuoltajia vaikkei lapset asuisivat kokonaan toisen vanhemman luonna. Huoltajalla on oikeus päättää lapsen asioista ja saada tietoa viranomaisilta. Jos jätät EX-vaimollesi (jätä se, kun on kerran ylittänyt sen rajan se on liian helppoa tehdä uudestaan - ja se, ettei halua luopua ihastuksestaan kielii ettei arvosta sinua/parisuhdetta ne enää) yksinhuoltajuuden niin hän yksin päättää lastenne elämästä jatkossa.

        Aiemmin lapsilla sai olla vain 1 osoite. Nyt laki muuttui hiljattain ja saa olla molemmat, jossa asuvat säännöllisesti. Kuitenkin ovat edelleen kirjoilla vain jommankumman luonna ja se vaikuttaa sitten esim sosiaalietuksiin.

        Selvitä itsellesi asiat ensin rauhassa. Hae infoa netistä esim oikeus.fi, Väestöliitto, apuaeroon.fi, thl, stm, minilex ja pieni investointi lakimiehen tarvittaessa voi olla säästö pitkällä tähtäimellä (esim avioehdon voi myös vielä tehdä aviossa ollessa ennen avioerohaun jättämistä). Ilmaista lakimiehen neuvoa voi saada esim joissain kunnissa kerran kuukaudessa (kysy kuntasi palvelupisteestä).

        Voimia!
        T. Saman läpikäynyt äiti

        Tässä KAIKKI tärkeä!👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsella on OIKEUS saada nähdä kumpaakin vanhempaansa. Siitä se lähteä. Voitte hyvin joustavasti sopia keskenänne lapsien asumisista esim vuoroviikoin tai työkomennuksiesi mukaisesti.. Tehkää kirjallinen sopimus, jonka lastenvalvoja vahvistaa. Lastenvalvojan vahvistama sopimus on yhtä virallinen kuin tuomioistuimen päätös ja täytäntöön pantava. Älä anna kenenkään uskotella sulle muuta, niin kuin ex-mieheni teki. Jos ette pääse sopimukseen keskenänne hakekaa apua perheasioiden sovittelulta ja jos sekään ei auta niin sitten käräjäoikeus määrää lähivanhemman lapsen etu mielessä. Mikään sossutantta Ei määrää missä lapset asuvat. Te vanhemmat päätätte sen.
        Etävanhempi on sitten elatusvelvollinen. Elatuksestakin voitte sopia tarvittaessa joustavasti esim kumpikaan ei maksa mikäli lapsi/et asuisivat yhtä paljon kummankin vanhemman luonna. Mutta kaikki kirjallisena.

        Älä luovu huoltajuudestasi. Huoltajuus ja lähivanhemmus ovat 2 eri asiaa. Esim voitte olla yhteishuoltajia vaikkei lapset asuisivat kokonaan toisen vanhemman luonna. Huoltajalla on oikeus päättää lapsen asioista ja saada tietoa viranomaisilta. Jos jätät EX-vaimollesi (jätä se, kun on kerran ylittänyt sen rajan se on liian helppoa tehdä uudestaan - ja se, ettei halua luopua ihastuksestaan kielii ettei arvosta sinua/parisuhdetta ne enää) yksinhuoltajuuden niin hän yksin päättää lastenne elämästä jatkossa.

        Aiemmin lapsilla sai olla vain 1 osoite. Nyt laki muuttui hiljattain ja saa olla molemmat, jossa asuvat säännöllisesti. Kuitenkin ovat edelleen kirjoilla vain jommankumman luonna ja se vaikuttaa sitten esim sosiaalietuksiin.

        Selvitä itsellesi asiat ensin rauhassa. Hae infoa netistä esim oikeus.fi, Väestöliitto, apuaeroon.fi, thl, stm, minilex ja pieni investointi lakimiehen tarvittaessa voi olla säästö pitkällä tähtäimellä (esim avioehdon voi myös vielä tehdä aviossa ollessa ennen avioerohaun jättämistä). Ilmaista lakimiehen neuvoa voi saada esim joissain kunnissa kerran kuukaudessa (kysy kuntasi palvelupisteestä).

        Voimia!
        T. Saman läpikäynyt äiti

        Tässä KAIKKI tärkeä!👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta vain lukea nyt Oikeusministeriön päivitetyt ohjeet elatusapujen laskentaperusteista ja varautua terävän juristin avulla vaatimaan yhteishuoltajuutta, vaikka sosiaalitädit todennäköisesti ajavat tulevalle vaimollesi yksinhuoltajuutta ja sinulle vain maksuvelvollisuutta! Älä suostu epämääräiseen huoltajuussopimukseen!
        Anna vaimosi jatkaa toyboyn kanssa ja turvaa lapsillesi oikea isä ja edut!!!

        Pidä puolesi ja hanki asianajaja. Anna akan lähteä ystävänsä kanssa, ehkä hänellä on kohta jo uudempikin ystävä. Kolmikymppisenä Sinulla on vielä elämää edessä paremman vaimon kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta vain lukea nyt Oikeusministeriön päivitetyt ohjeet elatusapujen laskentaperusteista ja varautua terävän juristin avulla vaatimaan yhteishuoltajuutta, vaikka sosiaalitädit todennäköisesti ajavat tulevalle vaimollesi yksinhuoltajuutta ja sinulle vain maksuvelvollisuutta! Älä suostu epämääräiseen huoltajuussopimukseen!
        Anna vaimosi jatkaa toyboyn kanssa ja turvaa lapsillesi oikea isä ja edut!!!

        " sosiaalitädit todennäköisesti ajavat tulevalle vaimollesi yksinhuoltajuutta ja sinulle vain maksuvelvollisuutta! Älä suostu epämääräiseen huoltajuussopimukseen!"

        Höpsistä. Sossuntädit eivät todellakaan aja yksinhuoltajuutta. Ja yhteishuoltajuus voidaan sopia millaiseksi halutaan. Elatusmaksut ovat kuitenkin aina.

        Ap: ota rennommin. Ihan turha on hötkyillä eron kanssa, ihan vain vaimon ihastuksen vuoksi. Kuuntele vanhaa tätiä; ihastukset tulevat ja menevät. Joistakin niistä voi aivan hyvin jäädä ystävyys jäljelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olisi?

        Toki on. Katsoa kyllä saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä yksi nainen on käsi pystyssä. Mulla on miespuolinen kaveri jonka kanssa hengailen. Ja me tosiaan ollaan vain ystäviä. Mulla on oma rakas mies ja hänellä on vaimo ja 3 lasta. Älä yleistä!

        Täällä toinen käsi pystyssä... minulla kaksikin miespuolista kaveria. Ollut pienen ikuisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta vain lukea nyt Oikeusministeriön päivitetyt ohjeet elatusapujen laskentaperusteista ja varautua terävän juristin avulla vaatimaan yhteishuoltajuutta, vaikka sosiaalitädit todennäköisesti ajavat tulevalle vaimollesi yksinhuoltajuutta ja sinulle vain maksuvelvollisuutta! Älä suostu epämääräiseen huoltajuussopimukseen!
        Anna vaimosi jatkaa toyboyn kanssa ja turvaa lapsillesi oikea isä ja edut!!!

        Tämä oli niin hyvin tokaistu, juuri tällainen on Suomi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapset kuuluvat luonnollisesti isänsä huollettaviksi naisen haureuden takia, mutta maamme julkifeministinen oikeuskäsite on kieroutunut, jolloin mies pannaan kärsimään kahdesti ja maksamaan ruokot ruokottomalle naiselle.

        Kuka täysipäinen vanhempi voisi edes alkaa harkitsemaan suhdetta työtoverin kanssa? Keissi on selvä, että tietää naisen rikkovan avion kanssaan, mutta jostain syystä arvelee naisen luottavan tälläisen henkilön sitoutumiseen jatkossa?

        Nainen on aina vahvoilla perheen huoltajana, jolloin mikäpä estäisi tätä tekemästä mitä haluua?

        Miesten haureus on yleisempää kuin naisten. Näin se vaan on. Yritä kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        Eli jos naisella on useampi miespuolinen kaveri, hän panee niitä kaikkia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsella on OIKEUS saada nähdä kumpaakin vanhempaansa. Siitä se lähteä. Voitte hyvin joustavasti sopia keskenänne lapsien asumisista esim vuoroviikoin tai työkomennuksiesi mukaisesti.. Tehkää kirjallinen sopimus, jonka lastenvalvoja vahvistaa. Lastenvalvojan vahvistama sopimus on yhtä virallinen kuin tuomioistuimen päätös ja täytäntöön pantava. Älä anna kenenkään uskotella sulle muuta, niin kuin ex-mieheni teki. Jos ette pääse sopimukseen keskenänne hakekaa apua perheasioiden sovittelulta ja jos sekään ei auta niin sitten käräjäoikeus määrää lähivanhemman lapsen etu mielessä. Mikään sossutantta Ei määrää missä lapset asuvat. Te vanhemmat päätätte sen.
        Etävanhempi on sitten elatusvelvollinen. Elatuksestakin voitte sopia tarvittaessa joustavasti esim kumpikaan ei maksa mikäli lapsi/et asuisivat yhtä paljon kummankin vanhemman luonna. Mutta kaikki kirjallisena.

        Älä luovu huoltajuudestasi. Huoltajuus ja lähivanhemmus ovat 2 eri asiaa. Esim voitte olla yhteishuoltajia vaikkei lapset asuisivat kokonaan toisen vanhemman luonna. Huoltajalla on oikeus päättää lapsen asioista ja saada tietoa viranomaisilta. Jos jätät EX-vaimollesi (jätä se, kun on kerran ylittänyt sen rajan se on liian helppoa tehdä uudestaan - ja se, ettei halua luopua ihastuksestaan kielii ettei arvosta sinua/parisuhdetta ne enää) yksinhuoltajuuden niin hän yksin päättää lastenne elämästä jatkossa.

        Aiemmin lapsilla sai olla vain 1 osoite. Nyt laki muuttui hiljattain ja saa olla molemmat, jossa asuvat säännöllisesti. Kuitenkin ovat edelleen kirjoilla vain jommankumman luonna ja se vaikuttaa sitten esim sosiaalietuksiin.

        Selvitä itsellesi asiat ensin rauhassa. Hae infoa netistä esim oikeus.fi, Väestöliitto, apuaeroon.fi, thl, stm, minilex ja pieni investointi lakimiehen tarvittaessa voi olla säästö pitkällä tähtäimellä (esim avioehdon voi myös vielä tehdä aviossa ollessa ennen avioerohaun jättämistä). Ilmaista lakimiehen neuvoa voi saada esim joissain kunnissa kerran kuukaudessa (kysy kuntasi palvelupisteestä).

        Voimia!
        T. Saman läpikäynyt äiti

        Penskat joutaa akan matkaan .Sehän on ne hommanutkin ja miehelle täysi vapaus uuteen elämään . Kun löydät uuden vaimon ,ei siinä riippakiviä tarvita. Rasti vaan entisen elämän päälle ja sillä siisti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        Uskoisin ellei jo Lihapora olisi ollut toiessa. Kämmenen ala ihmistä riittää viemään Talot ,Lapset ,rahat ja hermo menee. Ei jatku tuo matsi enää,lusikat jakoon ja lapset just niin kuin ne haluaa. Ja ex-vaimolle sitten Äitiys todistus että voi hankkia uutta perhettä,minä en takuulla koske muijaan joka tekee jotain vain saadakseen vaihtelua? Hyi helveta,monikohan parinvaihto kokeilu oli mennyt kiville,se oli jossain tietoiskuna en vaan muista missä mutta prosentti oli yli 70%. Kivaa tulossa kun lapset kuulee koulussa ,,Äitis on,,,!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        23- vuotiaasta ei tule ikinä lastesi isäpuolta, se on fakta. Jätkä on niin nuori, että seksin perässä tuo hilluu, mitään muuta.
        Perheet perustetaan koko ajan enemmän myöhemmällä iällä ettei näitä "kaipuita" enää tulisi, siitä halutaan varmistua, mutta silti erotaan
        Mutta voin kertoa, että näin 48 vuotiaana, että erottiin sitä 24 vuoden jälkeenkin liitosta.

        Ei auta kuin avoin keskustelu, koko ajan parisuhteessa. Silloin voi ehkä tietää mitä toinen ajattelee, jos silloinkaan. Et voi luottaa keneenkään muuhun kuin itseesi 100%:sti.

        Jos nainen on noin tyhmä, että juoksee nuiren kollin perässä, niin anna mennä. Kohta tajuaa omna tyhmyytensä, nun saa tietää, että kaveri panee muutamaa muutakin.

        ero 27v. jälkeen.. ainakin mies muistaa nuoren kiihkeän vartalon vailla huolia tulevasta,muttei niitä saa toteuttaa nuoren tytön kanssa. Jos 55v.matkii ekaa kertaa ja tyttö oli noin 15v. siitä tulee linnaa,entäpä muija joka "opettaa"poikaa ? Monesti se saa kehut kun teit miehen! Ainakin meitin 3-5 kylällä missä olen Asuttanut jos jonkin takia. Onhan se varmaan Fyysistä nuoren tai todella nuoren kanssa mutta kyllä minä otan ja unohdan. Pedofiilit laitetaan linnaanAviorikkojat pitäisi laittaa maksamaan varsinkin lasten osalta enemmän,heillä olis ollu mahdollisuus mennä lasten huoltoon/sossuun tai jonnekkin etukäteen sanomaan Äijä tai Muija tulee kärsimään minä meen ottamaan nuorta lihaa. Unelma tuokin? Käyphän se käteenvetoki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voin myös miehenä sanoa että jos vietän syystä tai toisesta aikaa jonkun naispuolisen seurassa niin aina on tietynlainen pilke silmäkulmassa, mikä ei mielestäni ole mitenkään väärää. Toki se jää myös siihen.

        Joku laittoi että petän myös itse, en petä. Tilaisuuksia on ollut useita illanvietoissa mutta aina olen kohteliaasti kieltäytynyt. Minua kiinnostaa vain oma muija siellä kotona.

        -ap

        Niin sun mielestä. Mitäs mieltä on muija siellä kotona. Ite en tykkäis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tähän vielä kun mieheni suhteen alkuaikoina erehtyi kommentoimaan jonkun muun rintoja niin sanoin hänelle suoraan, että hän saa kyllä katsella muita mutta se tarkoittaisi sitä, ettemme voisi olla enää yhdessä. No, mieheni sitten lopetti muiden akkojen vahtaamisen, ainakin toivottavasti.

        Joo. Alkaa sitten seurustelemaan vakavasti kun on katsellut rintoja riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan olemassa joustavaa systeemiä? Teen toisinaan komennushommia.

        Esim. Jos olen komennuksella, lapset olisivat minulla joka toinen vkl.

        Ja kun olen töissä kotipaikkakunnalla, lapset olisivat minulla vuoroviikoin.

        Tietääkö kukaan on tämä ylipäätänsä mahdollista?

        -ap

        Se on mahdollista vain jos pääsette sopimukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        Juu, uskon sen bullshitin koska minulla on muutama pitkäaikainen naispuolinen ystävä, joihin pidän yhteyttä epäsäännöllisen säännöllisesti. Tiedän senkin, että pari näiden miehistä on ollut mustasukkaisia. Ystävyyksien aikana minulla on ollut eräitäkin tyttöystäviä, ja heissäkin on ollut pari mustasukkaista. Ystäviäni en ajattele seksuaalisesti, sehän olis täysin friikkiä.

        Sellaiset kuin sinä, eli omalta itsetunnoltaan heikot ja halujensa ohjailemat eivät tietenkään pysty olemaan ystäviä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Järki-ihmiset kuitenkin yleensä pystyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos hyväksyttävää naisen katsella toisia miehiä.. Häh..?

        Tottakai on......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No.
        Minä olen ollut tosi hyvä ystävä naisen kanssa jo kohta 12vuotta.
        Mitään ei ole sen aikana tapahtunut joka olisi rikkonut ystävyyden rajan.
        Fyysinen kontakti ollut halaus korkeintaan.
        Joten kyllä se on mahdollista että mies ja nainen voivat olla ystäviä ja kavereita.
        Tässä tapauksessa jopa melkein bestiksiä.
        Tunnemme toisiamme kohtaan ystävyyden rakkautta mutta emme mitään sen kummempaa.
        Naisella on perhe ja siellä asiat on kunnossa. Itse tunne perheen hyvin ja olen kaikkien kanssa hyvissä väleissä.
        Käyn myös kylässä usein.
        Olen 36v sinkku mies ja nainen kymmenisen vuotta vanhempi.
        Kaikki on mahdollista.
        Tähän meneillään olevaan asiaan jota tässä kommentoimme, Sanoisin samaa kuin useimmat muutkin.
        Nainen hakee lisää aikaa tai katselee onko miehestä isäpuoleksi tai punnitsee vaihtoehtoja.
        Mitä ikinä tapahtuukin niin voimia ja jaksamisia ap.lle.

        Joo näin on. Mulla on useita ystäviä perheellisissä kotirouvissa ja tunnen puolisokki hyvin. Tarvinneeko sitä kaikkien kanssa muhia.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos hyväksyttävää naisen katsella toisia miehiä.. Häh..?

        Sivullisena tähän putkahdin. Vastaus: Ei ole hyväksyttävää naisiltakaan.
        Kirjoitti tähän eräs nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsi pystyyn "NYT!" kaikki ne, jotka uskovat sen bullshitin kun nainen hengailee miespuolisen "ystävänsä" kanssa sanoen, että ei heillä ole oikeesti mitään käynnissä...että he ovat vain kavereita. Kuka uskoo tämän? En usko siihen, että mies ja nainen voivat olla keskenään kavereita ilman mitään.

        Aika samanlaisia sukeltajia löytyy niin miehissä kuin naisissakin. Kun erosin ekasta vaimosta, tai siis hän minusta, niin kävin esim. tanssimassa aika usein, huomattavasti enemmän tapailin muiden rouvia kuin vapaita naisia. Silloin olin puolivälissä 40, rouvia oli tarjolla 20-50 ikäisiä, vanhempia olisi ollut kyllä myös, mutta jonkinlainen karsinta toki pitää olla. Ilmeisesti parisataa kuudessa vuodessa kertyi, sataan sain vielä laskettua, mutta oli kyllä toinenkin mokoma. Sitten tapasin 13 vuotta nuoremman naisen, hän vei järjen, tehtiin 3 lasta sekä paljon töitä, minä jäin eläkkeelle, lapsista tuli täysikäisiä, juuri ja juuri, sen jälkeen lähti myös hän, pakistanilaisen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos hyväksyttävää naisen katsella toisia miehiä.. Häh..?

        Miksi ei nainen katsella miehiä, millä pirulla edes voi estää, eikä niin saa tehdäkään. Kyllä minun naiset ovat saaneet katsella mitä haluavat, jos alkaa määräilemään, niin eivät vaan katsele, menevät mukaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa miksi ei voisi olla? Kaverin vaimo useinkin ollu mun luona yötä.... Mihin tämä harha liittyy?

        Minulla oli 90 luvulla Heinolassa parikymppinen naiskaveri, jonka luona kävi parin viikon välein yöpymässä joku kaljupäinen edustaja, vanha äijä. Ei äijä mitään halunnu kun että sai nukkua naisen vieressä sen yön aina. Oudolle se tuntui kun minäkin olin viikot töissä toisella paikkakunnalla. Ei siinä ollut mitään muuta, siitä olen varma, no kyllä olen, olen olen.
        Tuo oli pelleilyä, oikeasti ei ollu mitään muuta, ennen kuin tapasi minut oli kerran antanut yö sijan, siitä alkanu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapset kuuluvat luonnollisesti isänsä huollettaviksi naisen haureuden takia, mutta maamme julkifeministinen oikeuskäsite on kieroutunut, jolloin mies pannaan kärsimään kahdesti ja maksamaan ruokot ruokottomalle naiselle.

        Kuka täysipäinen vanhempi voisi edes alkaa harkitsemaan suhdetta työtoverin kanssa? Keissi on selvä, että tietää naisen rikkovan avion kanssaan, mutta jostain syystä arvelee naisen luottavan tälläisen henkilön sitoutumiseen jatkossa?

        Nainen on aina vahvoilla perheen huoltajana, jolloin mikäpä estäisi tätä tekemästä mitä haluua?

        Lapsille ne ruokot eli elatusmaksut maksetaan eikä ämmälle.


    • Anonyymi

      Pitäisiköhän heivata........ Kysy ulilautalta, niin saat vastauksen?

      • Anonyymi

        Akka pihalle ja nopee!


      • Anonyymi

        Olisin heivannut samantien siinä vaiheessa kun ilmoitti että jatkaa yhteydenpitoa siihen huoranpenikkaan. Mutta kun on lapset. Meillä on myös yhteinen asuntolainakin yms. Vaikeat ajat edessä kävi miten kävi.

        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin heivannut samantien siinä vaiheessa kun ilmoitti että jatkaa yhteydenpitoa siihen huoranpenikkaan. Mutta kun on lapset. Meillä on myös yhteinen asuntolainakin yms. Vaikeat ajat edessä kävi miten kävi.

        -ap

        Kyllä se siitä vielä järkiinsä tulee. Eiköhän näitä satu kuule muillekin. Voi olla joku kolmekympin sekoomus toki kanssa. Te tarvitsette aikaa keskenänne ja keskustelua suhteen parantamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se siitä vielä järkiinsä tulee. Eiköhän näitä satu kuule muillekin. Voi olla joku kolmekympin sekoomus toki kanssa. Te tarvitsette aikaa keskenänne ja keskustelua suhteen parantamiseksi.

        Todennäköisesti jossain vaiheessa tajuaa virheensä, mutta silloin saattaa olla jo liian myöhäistä. Toivottavasti tulisi järkiin ja pian.

        Ollaan saatu aikaiseksi asiallisia keskusteluja. Ajatus asumuserostakin kuulostaa hyvältä kunhan se tehdään fiksusti.

        Mutta jokin tässä silti haiskahtaa ja pahasti.

        Aika näyttää.

        Kiitos kaikille vastauksista jo tässä vaiheessa. Tätä asiaa en voi jakaa kovin monen ihmisen kanssa. Tänne kirjoittaminen tuntui hyvältä ajatukselta, hyvä että kirjoitin.
        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin heivannut samantien siinä vaiheessa kun ilmoitti että jatkaa yhteydenpitoa siihen huoranpenikkaan. Mutta kun on lapset. Meillä on myös yhteinen asuntolainakin yms. Vaikeat ajat edessä kävi miten kävi.

        -ap

        Jos akka käynyt huoraamassa,niin siinä ei ole paljon vaihtoehtoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se siitä vielä järkiinsä tulee. Eiköhän näitä satu kuule muillekin. Voi olla joku kolmekympin sekoomus toki kanssa. Te tarvitsette aikaa keskenänne ja keskustelua suhteen parantamiseksi.

        Komppaan tätä, eli molemmat aviohuoltoon ja huoripukille kirjallinen nootti poliisin leimalla, jonka jälkeen sharialaki käytäntöön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin heivannut samantien siinä vaiheessa kun ilmoitti että jatkaa yhteydenpitoa siihen huoranpenikkaan. Mutta kun on lapset. Meillä on myös yhteinen asuntolainakin yms. Vaikeat ajat edessä kävi miten kävi.

        -ap

        Eikös tuo suhdesoppa ole kuitenkin kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti..
        On se sinun kumppanisikin yhtälailla syyllinen kuin tuo vieras mies että turhaa häntä yksin haukut.
        Tietääkö naisesi itsekkään loppujen lopuksi mitä haluaa. Ja saako edes?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuo suhdesoppa ole kuitenkin kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti..
        On se sinun kumppanisikin yhtälailla syyllinen kuin tuo vieras mies että turhaa häntä yksin haukut.
        Tietääkö naisesi itsekkään loppujen lopuksi mitä haluaa. Ja saako edes?

        Itseasiassa syytän kumppaniani enemmän tästä. Mutta myös tätä miestä koska oli tietoinen minusta ja lapsistani.

        Toki myös itsestäni olen löytänyt asioita jotka ovat ainakin jollain tavalla vieneet asiat tähän pisteeseen. Mm. kommunikointia voisi parantaa omalta osaltani.

        Ja kyllä saa, ja saa

        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se siitä vielä järkiinsä tulee. Eiköhän näitä satu kuule muillekin. Voi olla joku kolmekympin sekoomus toki kanssa. Te tarvitsette aikaa keskenänne ja keskustelua suhteen parantamiseksi.

        Kyllä nämä persettä jakavat horot on nähty. Ap:lle voin omasta kokemuksesta kertoa että heivaa se muija ja helvetin nopeaan. Ja mitä muksuihin tulee niin varaa aika sosiaalitoimeen ja osaa sitten vaatia omien oikeuksiesi mukaisesti tasaveroista näkemistä lapsien kanssa. Ja jos muijalla on oikeasti otsaa vielä hehkuttaa kuinka "huikee" ja "ihana" se keskenkasvuinen kehari on sen jälkeen kun on sua pettänyt sen kanssa niin anna sen pitää se paskansa, muijasi on jo valintansa tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa syytän kumppaniani enemmän tästä. Mutta myös tätä miestä koska oli tietoinen minusta ja lapsistani.

        Toki myös itsestäni olen löytänyt asioita jotka ovat ainakin jollain tavalla vieneet asiat tähän pisteeseen. Mm. kommunikointia voisi parantaa omalta osaltani.

        Ja kyllä saa, ja saa

        -ap

        Niin. Hyvä,että myönnät,että olet itsekin syyllinen. Oliko kotona seksiä,hellyyttä jne. Ja kommunikaatio varmaan huonoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin heivannut samantien siinä vaiheessa kun ilmoitti että jatkaa yhteydenpitoa siihen huoranpenikkaan. Mutta kun on lapset. Meillä on myös yhteinen asuntolainakin yms. Vaikeat ajat edessä kävi miten kävi.

        -ap

        Hanki toinen rouva. Kyllä tämäkin takaisin tulee ja sitten sulla on 2😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin heivannut samantien siinä vaiheessa kun ilmoitti että jatkaa yhteydenpitoa siihen huoranpenikkaan. Mutta kun on lapset. Meillä on myös yhteinen asuntolainakin yms. Vaikeat ajat edessä kävi miten kävi.

        -ap

        Sinä tulet selviämään tuosta kuviosta. "Kerran rikottua ruukkua ei enää ehjäksi saa" sanonta pitää hyvin paikkansa. Jäljet jää, teki mitä tahansa. Ne jäljet on teillä molemmilla ja tavallaan lapsillakin. Lapset "näkevät " yllättävän paljon tuosta parisuhdekuviosta. Koita jaksaa pitää itsestäsi ja lapsista huolta. Ne on nyt ne tärkeimmät prioriteetit. Vaimosi on nyt hurahtanut ja antaa tunteen viedä, samalla rikkoen jotain tosi arvokasta. Nämä on niitä meidän elämämme oppimispaikkoja. Ole itsellesi ja vaimollesi armollinen. Voit vain muuttaa itseäsi, vaimoasi et voi muuttaa. Hän tekee itse ratkaisunsa puoleen tai toiseen. Kaikkea hyvää sinulle.


    • Anonyymi

      Entinen vaimoni petti minua avioliittomme aikana kahden tutun miehen kanssa vuoronperään kun olin komennushommissa ympäri maata, hän jäi niistä kiinni ja hain hänestä lopulta eron monen unettoman ja itkuisen yöni sekä kuukauden jälkeen. Hän nöyryytti minua ja irvaili sekä nauroi erotessamme minulle että en kyennyt tyydyttämään hänen tarpeitaan, en seksuaalisia enkä taloudellisia. Nyt pääsin kostamaan hänelle kunnolla kun hän sairastui 5 kymppisenä vakavasti ja joutui vielä myös työttömäksi. Kävimme nykyisen vaimoni kanssa katsomassa häntä sairaalassa ja irtisanoimme samalla hänet kirjallisesti asunnosta jossa hän asui vuokralaisenani 4 vuotta. Exä aneli meiltä armoa mutta sitä ei saanut, hän jopa rukoili että voisiko mennä asumaan johonkin muuhun sijoitusasuntooni mutta nykyinen vaimoni muistutti häntä hänen menneistä synneistään. Yhteinen tyttäremme pyysi minulta etten irtisano hänen äitiään asunnostani mutta en ole antanut periksi hänellekään, minä olen nyt se joka määrää ja nauraa.

      • Anonyymi

        Minulla kävi samoin, mutta vaimoni ollessa loppusuoralla syövän kanssa ja kahden pienen äpärälapsen jäädessä äidittä, niin itkien rukoilemalla rukoilin Jumalaa, että parantaisi ja armahtakaa tämän naisen. Jeesus paransi ja otti naisen lapsekseen, mutta jatkamme elämäämme erikseen, kuten aviorikosasioissa on tapana ollut.

        Me kaikki olemme syntisiä.


      • Anonyymi

        Nykyisen vaimosi tehtäväksikö muistuttaminen jäi? Voi kauheaa. Tuota roolia en ottaisi vaikka maksettais. Sinunhan tuo,tehtävä on jos lapsellisuutasi katsot tuossa vaiheessa tarpeelliseksi.


      • Anonyymi

        Ootpas sairas ja katkera ihminen! Hae ihmeessä ammattiapua, toi ei oo millään tavalla normaalia!


      • Anonyymi

        Oikein teit!


      • Anonyymi

        Aika julmaa silti tehdä noin lapsesi äidille.
        Lapsesi muistaa varmaan kun irtisanoit lapsen äidin asunnon kun hän oli vakavasti sairas ja sairaalassa. Mieti , sinun lapsesi äiti.
        Varmasti pahoitit myös lapsesi mielen tuollaisella käytösellä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika julmaa silti tehdä noin lapsesi äidille.
        Lapsesi muistaa varmaan kun irtisanoit lapsen äidin asunnon kun hän oli vakavasti sairas ja sairaalassa. Mieti , sinun lapsesi äiti.
        Varmasti pahoitit myös lapsesi mielen tuollaisella käytösellä..

        Minkä takia pitää exiä nurkissa. Minusta se on korkeintaan outoa jos entiset asuvat vuokralla. Minusta hänestä ei ole osattu päästää irti kun sen aika on tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla kävi samoin, mutta vaimoni ollessa loppusuoralla syövän kanssa ja kahden pienen äpärälapsen jäädessä äidittä, niin itkien rukoilemalla rukoilin Jumalaa, että parantaisi ja armahtakaa tämän naisen. Jeesus paransi ja otti naisen lapsekseen, mutta jatkamme elämäämme erikseen, kuten aviorikosasioissa on tapana ollut.

        Me kaikki olemme syntisiä.

        Et ole Jeesuksen oma,kun käytät saanaa äpärä.


      • Anonyymi

        Hyi mikä kirjoitus. Ex teki väärin, mutta karman laki iskee sinuunkin.


      • Anonyymi

        Miten voi joku iloita toisen sairastumisesta. Ihan sairas kuvio muutenkin. Mitenköhän olisi käynyt jos itse olisit ollut se pettänyt osapuoli . Olisitko mielestäsi ansainnut kostoksi syövän. Kiva on nyt kaksin käydä exäsi kimppuun. Toivottavasti et koskaan sairastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika julmaa silti tehdä noin lapsesi äidille.
        Lapsesi muistaa varmaan kun irtisanoit lapsen äidin asunnon kun hän oli vakavasti sairas ja sairaalassa. Mieti , sinun lapsesi äiti.
        Varmasti pahoitit myös lapsesi mielen tuollaisella käytösellä..

        Tuskin lapsi arvostaa pettävää horoäitiä. Ihan oikein teki kun kosti ex vaimolle joka nöyryytti tätä kirjoittajaa ensin. Paha sai palkkansa.


      • Anonyymi

        Helvetin hyvä ettet antanut periksi vaikka tyttäresi pyytelikin antamaan armoa.
        -syyski-


      • Anonyymi

        Oletpa julma ihminen, sydämetön. Etkö ole pystynyt antamaan anteeksi itsellesi ja hänelle mennyttä? Tuo kostaminen kuulostaa kyllä siltä. Ei ole sinullakaan helppoa sitten, kerta et ole pystynyt päästämään irti. Huh huh. Kaikki tuo tulee kertaantumaan nykyiseen / nykyisiin parisuhteisiisi kunnes pystyt oikeasti antamaan anteeksi itsellesi ja hänelle. Sitten voi vasta jatkaa eteenpäin puhtain sydämin. Kaikkea hyvää sinulle.


      • Anonyymi

        Juupa juu. Ja sitten heräsit ja huomasit, et koko ” kosto” olikin vai toiveunta. Heh jeh 😂


      • Anonyymi

        Aivan mahtava ja inspiroiva tarina😃 Karman perkele iski lujaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole Jeesuksen oma,kun käytät saanaa äpärä.

        mitä sinä olet siitä päättämään, N,


      • Anonyymi

        Tuliko kostosta hyvä mieli? Tuo kuulosti julmalta. Ok, hän oli myös julma ja typerä, mutta heikoilla nyt.


    • Anonyymi

      Kyllä minusta nyt on syytä lähteä eri suuntiin yhteisestä asuntolainasta ja lapsista huolimatta.

      Nainen on pettänyt sinua järjestelmällisesti ja nöyryyttää sinua edelleen.

      Sinun olisi nyt aika osoittaa olevasi mies ja pistää peli poikki. Saisit siten ehkä jossain vaiheessa vaimosikin kunnioituksen takaisin, vaikka et ehkä enää parisuhdetta. Joku voi jopa nähdä tuollaisen jatkuvan myötäisyn välinpitämättömyytenä.

      Tunnettua myöskin on, että nämä salarakkaat harkitsevat rakkauttaan monesti uudelleen, kun tämä pettävä puoliso lapsineen onkin tulossa tosissaan hänen niskaansa.

      Jos nyt haluat vittuilla naisesi "ystävyyssuhteesta", niin edellytät, että vietätte aikaa kolmestaan kaikessa ystävyydessä ja rupeat soittelemaan tuolle miehelle silloin tällöin ja pyydät kahville. Katsot miten puolisosi suhtautuu siihen.

      • Anonyymi

        Samoja ajatuksia olen pyöritellyt päässä. Olen itsekin yllättynyt kuinka rationaalisesti reagoin tähän tilanteeseen. Se saattaa tuntua siltä että olisin ehkä välinpitämätön.

        Ehkä pitäisi mennä jonnekkin ammattilaiselle juttelemaan yhdessä, avoimesti, ei tarvitsisi spekuloida mitä toinen oikeasti ajattelee.

        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja ajatuksia olen pyöritellyt päässä. Olen itsekin yllättynyt kuinka rationaalisesti reagoin tähän tilanteeseen. Se saattaa tuntua siltä että olisin ehkä välinpitämätön.

        Ehkä pitäisi mennä jonnekkin ammattilaiselle juttelemaan yhdessä, avoimesti, ei tarvitsisi spekuloida mitä toinen oikeasti ajattelee.

        -ap

        Se ammattiavun haku olis ihan varmasti viisas teko. Voit muuten mennä yksinkin jos puolisoasi ei kiinnosta. Auttaa sinua selvittämään asiaa itsellesi. Yksi ehdoton juttu mielestäni suhteenne mahdolliselle jatkumiselle on että vaimosi lopettaa kerta laakista sen tapailemisen tai muun kontaktin oton sen toisen miehen kanssa. Siinä laittaisin sinuna vaimosi todella koville muutoin ei ole mitään pohjaa mihin rakentaa suhdetta. Vaimosi tuntuu olevan vielä hormoonihurmoksessa ja sen loppuminen vaatii jonkin verran aikaa että palautuu jos sitten myös hän sitä itse haluaa. Ja ellei pikapuoliin ymmärrä niin teillä olisi nyt yhteisen tien päättyminen paras vaihtoehto mielestäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja ajatuksia olen pyöritellyt päässä. Olen itsekin yllättynyt kuinka rationaalisesti reagoin tähän tilanteeseen. Se saattaa tuntua siltä että olisin ehkä välinpitämätön.

        Ehkä pitäisi mennä jonnekkin ammattilaiselle juttelemaan yhdessä, avoimesti, ei tarvitsisi spekuloida mitä toinen oikeasti ajattelee.

        -ap

        Niin et voi tietää mitä toinen ajattelee. Ne "toisen ajattelut" ovat sinun omia ajatuksiasi eli arveluita. Ammattilaisen kanssa keskustelu on hyvä vaihtoehto ja sen kautta voimaannut sekä saat selkeyttä asioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja ajatuksia olen pyöritellyt päässä. Olen itsekin yllättynyt kuinka rationaalisesti reagoin tähän tilanteeseen. Se saattaa tuntua siltä että olisin ehkä välinpitämätön.

        Ehkä pitäisi mennä jonnekkin ammattilaiselle juttelemaan yhdessä, avoimesti, ei tarvitsisi spekuloida mitä toinen oikeasti ajattelee.

        -ap

        Kuulostat oikein fiksulta ja kypsältä aikuiselta. Suosittelen lämpimästi harkitsemaan parisuhdeterapiaan menoa. Olen itse elänyt tuon vaiheen. Alun venkoilun jälkeen mieheni pystyi katsomaan itseään peilistä. Terapiassa pystyimme näkemään asioita myös toisen silmin ja opimme puhumaan. Nyt viisi vuotta myöhemmin olemme kumpikin sitä mieltä, että tämä tie oli kulkemisen ja kaiken sen kivun ja kärsimyksen arvoinen. Parisuhteemme on päässyt kehittymään ja voimme sanoa olevamme entistä enemmän rakastuneita. Meistä on tullut tiimi. Tämä toki tarkoittaa sitä, että puolisosi on oltava mukana 110%. Omani onneksi oli. Huonoista asioista voi myös seurata hyviä asioita. Ihminen ei kasva ja kehity silloin kun kaikki on helppoa ja mukavaa. Tämä on myös sinun tilaisuutesi tehdä matka itseesi. Kaikkea hyvää sinulle jatkossa:)


    • Anonyymi

      Ikävä kyllä itselle kävi lähes samoin, puoliso ihastui työkaveriinsa ja alkoi tapailla miestä selkäni takana valehdellen viikonlkoppu menoistaan. Aina kyseessä tyttöjen tapaaminen tosiasiassa tapasi miestä. Sai salattua aika pitkään kunnes myönsi ihastuksensa ja halusi miettiä meneekö salarakkaan kainaloon vain haluuko olla perheellinen, ilmeisesti realiiteetit vei voiton kun oli pieni yhteinen lapsikin. NAISIIN EI VOI LUOTTAA,

      • Anonyymi

        Täysin sama kuvio. Onko arki lähtenyt rullaamaan tämän tapauksen jälkeen normaalisti?

        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin sama kuvio. Onko arki lähtenyt rullaamaan tämän tapauksen jälkeen normaalisti?

        -ap

        Jäkiä jätti mut mitäs pienistä kun ei suuretkaan meistä, kyl se rullaa, nainen oppi pitää housut jalssa vaikka koville otti alkuun.


    • Anonyymi

      Istuta satiaiset niihin. Niillä loppuu luottamus keskenään.

      • Anonyymi

        Ne satiaiset pitänee hankkia kai itse ensin? Vai onko niitä myytävänä jossakin?


    • Anonyymi

      Hei ! Tuo YSTÄVÄ sana muodostui minulle jo painajaiseksi.Kestin 10 v mieheni ystävyyttä työtoverinsa,enkä osannut lähteä.Odotin ja odotin ja pyysin ,että lopeta.Lopulta sain tarpeekseni.Erosin 26 avioliitto vuoden jälkeen.

    • Anonyymi

      Älä vaivaa päätäsi pettämisillä,ihmisen elämä on pettämistä aina jossakin muodossa.
      Joskus sen huomaamme:Usko/Toivo/ Rakasta elä omaa elämääsi ja anna toisetenkin elää.Elämä jatkuu vaikka elämänkumppani lähtisikin toisen matkaan/kuolisi sen pitää vain oivaltaa.Ihminen on yksin vaikka eläisi kumppaninkin kanssa.Lapsesi ovat vielä nuoria anna ajan kulua ilman riitoja,pian lapset ovat aikuisia.
      40 vuotias ihminen on parhaassa iässä.tekemään uusia asioita tai jatkamaan vanhaa.

      • Anonyymi

        Kiitos viisaista sanoista. Näin juuri koitan ajatella.

        -ap


    • Anonyymi

      Höpöhöpö itse petät väntä minkä kerkeät!

    • Anonyymi

      Jatkuvasti vaan mielessäsi vaimos touhut ja tuskin tosta enää tulisi mitään luottamussuhdetta. Suosittelen eroa!

    • Anonyymi

      Se on Game Over...!!!

    • Anonyymi

      Uusia eukkoja saa kyllä helposti, entistä parempia, mutta perheet ovat ainutlaatuisia. Ei vaan valitettavasti vaimosi mielestä nyt tässä tapauksessa.

    • Anonyymi

      Uskon, että nainen pettää lisää eli valehtelee kokoajan itselleen suotuisasti. Varsinkin kun salasuhde on jatkunut jo usean kuukauden ajan, niin kyseessä lienee muukin kuin pelkkä seksi. Toisaalta voi myös olla, että tämä 3. pyörä vaan pelaa ja jos/kun naisesi sitten alkaa häneltä tivaamaan enemmän, niin ottaa hatkat ja jättää naisen. Mikäli tällä toisella miehellä ei ole omia lapsia, niin ei varmaankaan halua lähteä heti toisen lasten "isäksi" ilman, että on omaa jälkikasvua. Sinuna laittaisin lusikat jakoon, naisen ulos ja jatkat elämääsi lastesi kanssa, jotta heillä olisi turvallinen ja hyvä siä sekä koti.

    • Anonyymi

      Naisen kommentti asiaan. Minä ainakin suosittelen eroa. Se on paras vaihtoehto lapsillennekkin. Miltä tuntuisi, jos oma äiti kävisi pettämässä isää jatkuvasti vaikka he ovat vielä yhdessä. Toisaalta voi se olla, että se ei tunnu miltään vaan he oppivat, että kyseinen on normaalia ja niin kuuluu toimia. Eroamalla opetat lapsillenne oikean käytöksen miten suhteessa kuuluu tai ei kuulu toimia. Sitä paitsi jos jäisitte yhteen ja vaikka nainen lopettaisi pettämisen niin sinä tuskin voisit koskaan unohtaa asiaa vaan se jäisi vaivaamaan sinua koko loppuelämäksi. Minusta sinun myös kannattaisi yrittää saada lapset asumaan luoksesi niin paljon kuin mahdollista. Eihän se ole reilua, että lapset jäävät perheenrikkojalle ja sinä jäisit puille paljaille. Minusta lapset saisivat tässä tapauksessa vierailla äidillään vain kun on aivan pakko. Itse hän on tiensä valinnut joten hänen myöskin pitää kärsiä siitä oikeudenmukainen rangaistus, ei sinun.

      • Anonyymi

        Mä en käsitä näitä lapsilla rankaisua, syyttömiä ne lapset siihen on, hirveä hätä kun elämä muuttuu ja molempia vanhempia rakastaa ja ikävöi ja suree. Ettekö te näe että lapsi tollasessa saa vaan kurjuutta kurjuuden päälle?

        Ettekö rakasta lapsianne, te jotka estätte tapaamisia? (Poislukien vaaralliset ihmiset)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en käsitä näitä lapsilla rankaisua, syyttömiä ne lapset siihen on, hirveä hätä kun elämä muuttuu ja molempia vanhempia rakastaa ja ikävöi ja suree. Ettekö te näe että lapsi tollasessa saa vaan kurjuutta kurjuuden päälle?

        Ettekö rakasta lapsianne, te jotka estätte tapaamisia? (Poislukien vaaralliset ihmiset)

        Itsehhän se nainen on valinnut jonkun vieraan miehen lastensa sijaan. Jos on tehnyt sellaisen päätöksen niin lapset siitä kärsii jos heidät pakotetaan tapaamaan kyseistä henkilöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehhän se nainen on valinnut jonkun vieraan miehen lastensa sijaan. Jos on tehnyt sellaisen päätöksen niin lapset siitä kärsii jos heidät pakotetaan tapaamaan kyseistä henkilöä.

        Et ajattele 17.42 kuin aikuinen. Lapset ikävöi vanhemman menestystä olit sitten kuinka vihainen tahansa. On väärin, että lapsi joutuu kokemaan suuren surun vihaisen vanhemman takia. Ei lapsi eroa vanhemmastaan, vaikka vanhemmat eroavat toisistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehhän se nainen on valinnut jonkun vieraan miehen lastensa sijaan. Jos on tehnyt sellaisen päätöksen niin lapset siitä kärsii jos heidät pakotetaan tapaamaan kyseistä henkilöä.

        Kuten ap myöntää myös, on pettämistapauksissa useimmiten muttei aina tietenkään kyse molempien virheistä.

        Jos ei ole läsnä, ei kuuntele, ei keskustele, lyö tai mollaa, torjuu henkisesti tai fyysisesti jatkuvasti, on kylmä ja epäempaattinen tai yhdistelmä eri asioista, on äkatdottava myös peiliin. Tilanteen jatkuessa vuosia, jossain kohtaa perustarpeiden vaje tekee ihmisen alttiiksi sellaiselle mitä muuten ei tekisi,


    • Anonyymi

      Jos yrität jatkaa suhdetta ja vaikka hän palaisikin takaisin niin tämä asia kalvaa sua joka päivä. Joka ikinen päivä. Pettämisestä et pääse yli tässä suhteessa. Itsellesi helpompaa pitemmän päälle on luopua suhteesta. Lapset sopeutuu. Älä suostu mihinkään vähempään kuin yhteishuoltajuus. Tee kaikista sopimus paperille. Kaikesta. Yhteisestä omaisuudesta yms. Jälkikäteen et saa enää mitään. Äläkä missään nimessä laita nimeäsi mihinkään paperiin jossa äidistä tulee lähivanhempi ja sinusta etä vanhempi. 50/50 tai käräjille! Trust me, tiedän mistä puhun.
      Olet vielä nuori, löydät paremman. Tuolla on paljon naisia vapaana jotka ovat niitä hyviä.

      • Anonyymi

        Vie lapsesi viikoksi "iskän" luokse hoitoon ja sano, että nyt tuli vähän pidempi työkeikka, eiköhän asia ole sillä hoidettu. - ässä


    • Anonyymi

      Ei tuollaisista ihmisitä ole mihinkään aviosuhteeseen pihalle ja ovi kiinni iäksi!

      perään voi heittää tavaransa yök.

    • Anonyymi

      Perheen perustaneilla äideillä ei ol emitään tyttöjen tapaamisia, s eon jo kertoo kuinka lapsellisia kakaroita on suomi täynnä, aina on puhelin kourass aj anapit korvissa kuin jokin robotti jota pitää ladata yhtenään.

      mihin katosi terve naiseus äitiys ja vaimous hah!

      onneksi nuo jutut ei enää koske millään tasolla ikinä.

      • Anonyymi

        Miks perheen isät sit pelaa,on netissä,kattoo pornoo,käy treffisivuilla? Aina ohjain kourassa.


    • Anonyymi

      Moi. Hyvä kun maistui.

    • Anonyymi

      Moi. Hyvä kun maistui.

    • Anonyymi

      Työkaverit joita naisille kertyy eivät ole työkavereita vaan monelle ne on panokavereita.

    • Anonyymi

      Petoksen palkka on kuolema. En kuitenkaan kehota oman käden oikeuteen. Esimerkiksi islamilaiset ovat ymmärtäneet naisen luonteen paremmin ja estävät ennakolta epätoivottavan käytöksen.

    • Anonyymi

      Naiset on pohjimmiltaan huoria.

      • Anonyymi

        Niinkuin miehetkin 😂


      • Anonyymi

        Ja miehet pukkeja. Onneks oon sinkku ja pysyn😂


      • Anonyymi

        Eikä ole kaikki naiset pohjimmiltaan huoria. Olen nainen ja rakastin syvästi aviomiestäni
        ja olin hänen kokonaan, mutta minkäs teet kuolema tuli yllättäin rakkaalle
        aviomiehelleni.
        Siitä on jo aikaa noin 6v. kun mieheni yllättäin menehtyi. En ole ollut seurustelu-
        suhteessa sen jälkeen kenenkään miehen kanssa. En vaan pysty rakastumaan
        kehenkään muuhun.

        Vieläkin rakastan edesmennyttä miestäni ja aina tulen rakastamaan.


    • Anonyymi

      Kauheeta olisi jos minusta tulisi aisankannattaja.

    • Anonyymi

      Yks työpaikka on semmonen jossa erään naisen ääni kuuluu aina ja jok paikassa huh kyllä pitää olla ruostunut teräsmies sellaisen kumpani.

    • Anonyymi

      Jos toinen jää kiinni salasuhteeltaan ei kuulu enään ottaa mitään yhteyttä siihen. Tämähän on selvä asia. Ja jos tuo toinen on tietoinen teidän yrittämisestä niin kaiken järjen mukaan hänen pitäisi osata jättää rauhaan. "ystävyys ei onnistu jatkossa koska pettäjällä on silloin täysin typerä luulo että jatkaisi ystävänä edes. Kerro ihmeessä myös puolisollesi se. Meille muille aiheuttaa myös pahaa oloa kun" tiedämme. Se joka on parisuhteessa käyttäytyy sen mukaan. Typerää touhua leikkien ystävyyttä. Ei voi olla noin idiootteja leikkijöitä nykypäivänä.

    • Anonyymi

      Kyllä naisia riittää ja on mukavaa aloittaa kaikki
      alusta ,pyytää iltapalalle niitä naisia ,jotka kiinnostaa.

    • Anonyymi

      Mulla oli nuorempana tilanne, jossa oltiin muijakaverin kanssa jo lopettelemassa avoliittoa ja varsinkin sillä kova hinku löytää joku uus äijä tai "kaveri" niinku se myöhemmim kerto seuraavasta tapauksesta. Ei siinä mitään, akka tuli kerran ihan kotiovelle asti uuden ihastuksen kanssa, kävin pihalla morjestaas juippia ja ihan ekaks vedin nyrkillä naamaan, sitten sanoin morjes. Ei näkyny juippia sen koomin 😁

      • Anonyymi

        Osta pleikka4, ja virtua fighter joku 5
        etvarmaa pääs läpi


      • Anonyymi

        Toivottavasti mojautit muijaa etkä juippia, joka oli tilanteeseen täysin syytön.


    • Anonyymi

      Naiselle ei pidä koskaan antaa tilaa suunnitellla elämäänsä kokeilemalla muitakin miehiä. Jos parisuhteessa ei löydy naiselle mitään velvoittavaa, niin sitten ns. akka pihalle. Minä en katselisi tuollaista ihmistä paria päivää pidempään. Mieluummin tekee itse radikaalin ratkaisun, kuin elää epätietoisuudessa.

      • Anonyymi

        Mikähän noihin pettämisiin sitten lopultakin johtaa. Jos niin syvästi rakastaa niin väliin ei luulisi kenenkään mahtuvan. Jokin on ollut vialla ja se ei välttämättä ole kenenkään syy. Asiat pitää selvittää rehellisesti. Asiantuntija-apu olisi nyt tarpeen. Rauhassa puhuminen syyttelyn sijaan. Tunteet menee ohi. Jotka yllyttävät vihaan ovat itse katkeria.


    • Anonyymi

      Naisilla on kumma taipumus selvitellä elämän vastoinkäymisiä kyseenalaistamalla lähes ensimmäisenä parisuhteen ja käymällä vieraissa. Ihan kuin vieras kyrpä olisi se ratkaisun avain, että onko elämä ok, vai haluaako jotain muuta.

      • Anonyymi

        Joo ja miehet ei koskaan toimi samoin...


      • Anonyymi

        Ihan kokemuksesta voin kertoa ,että sitä parempi mitä nopeampaa pystyt alottaa uuden elämäm ilman pettävää vaimoa! Älä oo lapanen vaan tee se mitä pitää! Varmasti löytyy parempi tilalle.


    • Anonyymi

      Tervehdys ,

      Itselleni kävi samoin, ex muija petti työkavereidensa kanssa vuosia...ensin annoin anteeksi juurikin lasten ja yhteisen asuntolainan takia, mutta pari vuotta myöhemmin paljastui että samalaista vehtaamista tapahtuu silloin tällöin edelleen. Kaiken huipuksi vielä jätti minut...kyllä oli nöyryyttävää. No siinä murehtiessani tajusin että olisi pitänyt lopettaa suhde jo silloin aiemmin ja päätin jatkaa elämää nöyryytettynä mutta pää pystyssä ja hitto sehän maistuikin. Exä yritti jo parin kuukauden päästä että palattais yhteen ja yrittää välillä edelleen vaikka pari vuotta oltu erossa, mutta itselläni ei minkäänlaista tarvetta sellaiseen, hullu olisin jos vapaaehtoisesti suostuisin komenneltavaksi taas. Nyt on tilalla nuorempi, kauniimpi, mukavempi ja vaikkei rahalla kovin suurta merkitystä olekaan niin vielä paremmin tienaava emäntä:D .Omaisuus meni jakoon ja lapsista yhteishuoltajuus.

      Eli jätä se heikkoluonteinen huora nyt...muuten joudut valitettavasti katumaan . Vähän hengähdät nouset jaloillesi ja annat elämän viedä uusia naisia tulet löytämään.

      • Anonyymi

        Exä oli haisuli, ja minä tupakkimuikkunen, niinpä, osta halpa käytetty kuntopyörä, sama euforia ku riidellessäs sen pontikkakanisterin nimeltä manimän (pouliso, puoliso, ouliso) kanzza

        tilaa myös kottiisi seura

        hanki suomi24 uutislätty

        Manimän, tänään vittu Barbaariin! Kato ismortalkombatti


    • Anonyymi

      Kyllä nyt on luottamus mennyt.Asukaa niin että vaimonne muuttaa pois vaikka väliaikaisesti ja huomaat eron aikana Haluatko jatkaa liittoa.Jos olette vielä rakastuneita toisiimme ei välttämättä ero ole lopullinen.Hae myös itteles nais seuraa ,se auttaa sua selviytymään tilanteesta.Voi olla et huomaat itsekin,että ei se maailmaa kaada vaikka ihastuisit johonkin.

    • Anonyymi

      Moi, jos on tarkoitus yrittää vielä pelastaa parisuhde niin onnistuminen riippuu siitä ovatko kummatkin valmiita panostamaan siihen. 3. pyörä ja syy alunperin suhteen kariutumiseen ei voi olla enää mukana. Vaikeita asioita, joista pitää keskustella mutta kenenkään ovimatoksi ei voi ryhtyä. Suunnitelma liiton pelastamiseksi ja tavoitteet. Jos osapuolet eivät voi niihin ryhtyä niin huonolta näyttää. Lapsien takia monet jäävät onnettomaankin liittoon mutta pidemmän päälle negatiivinen ilmapiiri ja riidat ovat liikaa heillekkin. Välillä joutuu tunnustamaan tosiasiat ja tehdä elämässä isoja muutoksia, helppoa se ei ole mutta eteenpäin on mentävä.

      • Anonyymi

        Jätä se h.ora!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätä se h.ora!

        heheh. Jätä Windooze ja hanki Linux Hint. Eiku Tint. Skint? No Mint!


    • Anonyymi

      Naiset on erikoisia.

      • Anonyymi

        Naiset on erikoisia mutta minusta miehet vielä erikoisempia.


    • Anonyymi

      kerran pettäjä aina pettäjä.Luottamusta ei koskaan saa enään takaisin.En kunnioittaisi puolisoani koskaan kyseisen jälkeen.Välitön eroaminen puolisosta.

    • Anonyymi

      Mul ol tollane akka 1980 granis ja 1981 se oli pihal. Älä mieti vaan toimi, jos olet MIES.

    • Anonyymi

      Vapaa seksi Työ kaverin kanssa parasta ei tarvi keskustella pyykki vuoroista se on panosta poikki sanon suoraan sen ei tarvi luvata toista panoa työkaverille ja jos Iso firma niin tavaraa löytyy. on ihanaa kun saan olla 30 minuttia työ kaverin kanssa 2 viikossa.

    • Anonyymi

      Lastesi äiti on huora ja narsisiti sekä mielisairas.
      Hae yksinhuoltajuutta (saat sen).
      Koska osaat rakastaa kannatat sellaisia voimia joita lastesi synnyttäjällä ei ole?!

      • Anonyymi

        Äly hoi älä jätä. Pelaa enempi pleikka4:ää ja vähempi dsm:ää


    • Anonyymi

      Sit Paitsi mun vaimo ei osaa edes suudella.

    • Anonyymi

      Ei ainakaan lasten takia kannata jatkaa suhdetta eli lakanapakat jakoon ja eteenpäin elämässä!!

    • Anonyymi

      Vaimo haluaa erota sinusta satuttamatta sinua. Päästä ns. helpolla. Sitte kun on muuttanut omaan asuntoon, niin eropaperit tulevat allekirjoitettaviksi. Oikeasti haluaa jatkaa suhdetta työkaverin kanssa.
      Vaihtoehtoina on erota kunnolla ja kerralla tai jatkaa vaimon kanssa puhtaalta pöydältä.

    • Anonyymi

      En kestäsi sinun tilannetta, koska nöyryytys on max. luokkaa. Ei väkisin, mutta hoida lapset..

    • Anonyymi

      Se voisi olla.. PS4 paikka. PS4 kestää pidempään kuin rahaliitto

    • Anonyymi

      Moi, näin ihan oman kokemuksen mukaisesti heitän vinkin. Suosittelen jos ero tulee ja lapsista tulee kiistaa, nauhoita kaikki sosiaalitantta käynnit puhelimeesi ja myös jos olet entisen naisystävisi kanssa tekemisissä, myös hänen. ( Huomaamattomasti äänität niin eivät varo sanojaan ) Puhelut, viestit kaikki. Auttoi meikäläistä helvetisti käräjillä kun sosiaalitantta yritti kusettaa ja myös entinen naisystävä.

      Käräjämiehet laittoi minut lastenhuoltajaksi, koska valehtelivat pokkana oikeudessa.

      Tsemppiä, kyl se siitä.

      PS, joku mainitsikin sosiaalitanttojen kieroutuneisuudesta ja kyllä, Äiti on se joka on aina oikeassa heidän mukaan. Siellä ei työskentele muut kuin nämä feministit..

    • Anonyymi

      Missä synti on suureksi tullut siellä armo suurempi on.

      • Anonyymi

        Minulla on suuri kulli se antaa armoa.
        -ap


    • Anonyymi

      Laukesikohan kondomiin? Tietysti runsaasti ja vaimo näki suuren puuteviikkojen- spermalastin roikkumassa kortsussa

      sitä avaajana mietin.

    • Anonyymi

      Ei muuta,kun kenkää moiselle vosulle. Valitan.

    • Anonyymi

      Tiedät vastauksen itse, mutta selvästi et haluaisi sitä myöntää.

      Pistetäänpä asia yksikertaisemmaksi.
      1) nainen on salasuhteessa miehen kanssa.
      2) nainen pidemmän ajan jälkeen murtuu ja myöntää suhteen .
      3) nainen ei halua päättää suhdetta mieheen, vaan haluaa jatkaa sitä "ihan vaan kaverina". ((Kyllä naiset ja miehet voi olla kavereita, mutta salasuhteessa elänyt pari jatkuenkavereina jäätyään kiinni on niin naurettava idea, että huhhahhei.))
      4) nainen haluaa jatkaa suhdetta sinun kanssasi eri asunnoissa.

      Tuo on valitettavasti niin selkeä tapaus, että silmiin sattuu.
      Nainen selvästi on jatkamassa suhdetta miehen kanssa, jos vain pystyy. Suhde sinuun on vain joko eron helpottamista ja/tai "plan B" varten, jos ei miestä innostakkaan isi-arki.

      Kuulostat hyvältä arvostettavalta mieheltä. Päätös on aina sinun, mutta itse tuossa tilanteessa olisin jo pistänyt lusikat jakoon.

      Itselläkin on takana avioliitossa pettämistä, halusimme jatkaa yhdessä, joten käytiin ongelmia läpi. Kolmas osapuoli täysin selvästi katkaistiin täysin totaalisesti irti.

      Lapset joko sinulle, tai 50/50. Elä anna lastenvalvojan pompotella, vaan tunne oikeutesi. Jos menee omaisuutta jakoon, ole ihan helevetin tarkka. Useita tuttavamiehiä ollut samassa tilanteessa kuin sinä, ja heiltä kusetettu shokin ja kieroilun avulla niin rahat, kuin lapset.

      Mies on täysi nilkki, mutta syy on täysin naisesi, ei kenenkään muun. Miestä ei ymmärtääkseni ollut kotona odottamassa rakastava vaimo ja pari lasta. Pelkkä kusipää.

      Hanki itsellesi nainen jonka sinä ansaitset ja jätä roska taaksesi. Kuten sanonta menee: jotkut ihmiset on vaan paskoja.

    • Anonyymi

      Hommaa tiukka tekopillu. Paljon parempi kuin väljä lortto😜

      • Anonyymi

        Pienimunaisten propagandaa.


    • Anonyymi

      On kova paikka luopua naisesta, jota rakastaa syvästi. Mutta elämä jatkuu senkin jälkeen. Suurimmat menetykset kohdallani ovat vieneet minua eri suuntaan kuin minne olisin muuten mennyt. En voi valittaa siitä, mihin olen päässyt - tai pikemminkin tullut.

    • Anonyymi

      Et taida ymmärtää mistä parisuhteessa on kysymys.

    • Anonyymi

      olkaa threesome

    • Anonyymi

      Se ei vaan halua olla sun kanssa enää, henkisesti tai fyysisesti. Piste. Ei sun sitä tarvitse jättää, se on jo mennyt. 50-50 -huoltajuus ja eteenpäin. Turhaa sitä kolmatta on syyttää vaikka kuinka tiesi ja varsinkaan pahoinpidellä niinkuin jotkut mamman pikku luuserit kovanaamat täällä ovat uhonneet. Ja nythän me emme tiedä millainen aviomies oikeasti olet, vaan sen, millainen haluat meidän luulla olevasi.

      • Anonyymi

        Niin, tosiaan, ei ole minun tapaistani kirjoittaa anonyyminä mitään someen. Tuntuu toisaalta pahalta kun "syytetty" ei pääse puolustamaan itseään millään tavalla.

        En minäkään todellakaan täydellinen ole, mutta yritän olla mahdollisimman hyvä isä ja puoliso. Ja niin kuin sanoin, viimeinen vuosi on ollut tasaista, paljon on tapahtunut ja parisuhde jäänyt hieman taka-alalle.

        Kyllä silti minun mielestä asioista pitäisi pystyä puhumaan, eikä kerätä pahaa oloa sisäänsä ja tehdä jotain radikaalia, niin kuin nyt kävi.

        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tosiaan, ei ole minun tapaistani kirjoittaa anonyyminä mitään someen. Tuntuu toisaalta pahalta kun "syytetty" ei pääse puolustamaan itseään millään tavalla.

        En minäkään todellakaan täydellinen ole, mutta yritän olla mahdollisimman hyvä isä ja puoliso. Ja niin kuin sanoin, viimeinen vuosi on ollut tasaista, paljon on tapahtunut ja parisuhde jäänyt hieman taka-alalle.

        Kyllä silti minun mielestä asioista pitäisi pystyä puhumaan, eikä kerätä pahaa oloa sisäänsä ja tehdä jotain radikaalia, niin kuin nyt kävi.

        -ap

        Ap, olet fiksu ja ajattelevainen <3

        Voimia Sinulle! Toivon, että saatte asianne selvitettyä. Ero ei ole lasten etu, vaikka täällä moni sellaista vouhottaa.

        Petin itse miestäni. Kerroin tästä itse ja lopetin sivusuhteen. Menimme pariterapiaan ja menin myöhemmin myös yksilöterapiaan, sillä en ymmärtänyt itsekään omaa toimintaani. Vika oli minussa, omassa historiassani ja muita en voi tekemisistäni syyttää. Tiedän monia, jotka ovat meidän tilanteessa eronneet.

        Onneksi me emme eronneet, sillä parisuhteemme voi nyt paremmin kuin koskaan. Mutta jos epäilet, että sinun on vaikea antaa anteeksi pettämistä, käy itsekin vieraissa, jotta puntit ovat tasan.

        Jos tahtoa löytyy molemmilta, sitten voitte korjata välinne tai toisin sanoen aloittaa uudenlaisen suhteen rakentamisen. Se ei ole enää sama kuin ennen, mutta voitte silti onnistua. Lapsille ero on aina iso kriisi ja työssäni näen, että se traumatisoi, vaikka vanhemmat muuta väittävät. Lapset olivat suurin syy meille yrittää uudelleen. Enää emme ole yhdessä pelkästään lasten tai lainan vuoksi, mutta nämä asiat kantoivat pahimpina aikoina.

        Jaksamista kamalassa tilanteessa!


    • Anonyymi

      Joskun aikaa sitten olin justiin tollasessa suhteessa kuin tän ketjun aloittaja. Kahteenkin otteeseen yritettiin aloittaa taas yhdessä ja ei aikaakaan kun ne työpaikka romanssit olivat taas suhteemme välissä. Nyt olen naimisissa sen mielestäni oikeen kanssa ja muutaman lapsen isä. Jotta vaihtamalla kyllä elämäntilanteeni huomattavasti koheni.

      • Anonyymi

        Olisko löytänyt isomman molon?


    • Anonyymi

      Aloittajan on hyvä tutkia tuntemuksiaan rauhassa sen uskon ,että ne kulkee laidasta laitaan mitä tehdä ei suin päin mitään tässä vaiheessa .Voi nimittäin olla ,että liian suuri tunnelataus on esteenä tehdä hyviä päätöksiä .Kun aikaa kuluu tilanne on seestynyt ja harkintakyky realistisempi tai todellisempi .Voimia sinulle ja kaikille teille.

    • Anonyymi

      Sinkkuna on niin mukavaa. Ei ole riitoja,kyttäämistä eikä ahdistavaa ilmapiiriä kotona. Eikä haise miespaska vessassa eikä kuse kukaan kansille wc.ssä. Ai että.

      • Anonyymi

        Lyhyt analyysi:
        - Pidät itseäsi tasokkaampana kuin olet, joten olet sinkku
        - Et osaa neuvotella ja sopia
        - Ahdistut kun joku laittaa faktoja tiskiin
        - WC:stä puuttuu kansi
        - Asut ahtaasti, koska on vain yksi vessa
        - Asunnossa on painovoimainen ilmanvaihto, hajusta päätellen


    • Anonyymi

      Moi Anonyymi!!! Olen jo 52v nainen. Olen elänyt tuon saman ja suunnilleen samanikäisenä kuin sinä nyt.... Mulla oli ihana perhe kaksi lasta.... Asuimme Helsingissä... Ja mies petti! Erohan siinä tuli.... Mutta en enää ole hänelle vihainen... Elämä on täynnä valintoja..... Eikä kaikki petä..... Se on vain henkistä kypsymättömyyttä.... Siis ikä kriisi jne.... Vaikka se varmasti sattuukin kun on lapset jne!!! Minäkin muutin pois kodista.... Mutta elämä jatkuu.... Päätä pystyyn vaan vaikka sattuukin.... Se kestää aikansa.... Ihminen muuttuu vuosissa..... Toivon sinulle valtavasti voimia!!!!! Menevää ei voi estää.... Anna mennä.... Se ei ollut sinun arvoisesi.... Voi olla että joskus tapaatkin samanlaisen kuin itse olet jolla on sama arvomaailma kuin sinulla on...... Kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi....

      • Anonyymi

        Samoilla sävelillä...elämä jatkuu, mutta huonossa suhteessa ei kannata elää. Ex vaimoni olisi halunnut meidät molemmat.


    • Anonyymi

      MINÄ Rakkaus SINÄ OLI IHANA HALU PANE IHANA

    • Anonyymi

      Kiinnitin tuomiota, kun kirjoitat "lasteni äiti". Olet huomioinut häntä vaimona, elämänkumppanina?
      En hyväksy salasuhteita, mutta kyllä avioliittoon kuluu myös muutakin kuin äitiys ja isyys. Toki se on haastavaa, jos lapset on pieniä.
      Huomioikaa myös toisenne.

      • Anonyymi

        Juuri samasta tulin tänne huomauttamaan!...tuo ilmaisumuoto "lasteni äiti" pisti silmääni....jotain kertoo rivien välistä...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri samasta tulin tänne huomauttamaan!...tuo ilmaisumuoto "lasteni äiti" pisti silmääni....jotain kertoo rivien välistä...?

        Hyvä tytöt.
        Muija jakaa toosaa ja vika on miehen kun "lasteni äiti".
        Taas kääntyi ratti vihervassarifeministien kelkkaan.
        Nainen pettää:rohkea, itsenäinen oman tiensä kulkija joka uskaltaa seikkailla.
        Vika miehen kun ei ole meedio, rakastaja, palvelija. Vaan estää naista löytämästä onnen, eikä tajuu.
        Pano kollista ei tule isä puolta, uusia ihkuja miehiä löytyy lisää ja aisankannattaja maksaa laskun. Ja hoitaa muksut ja joustaa ja maksaa.
        Eli, ero heti kun mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tytöt.
        Muija jakaa toosaa ja vika on miehen kun "lasteni äiti".
        Taas kääntyi ratti vihervassarifeministien kelkkaan.
        Nainen pettää:rohkea, itsenäinen oman tiensä kulkija joka uskaltaa seikkailla.
        Vika miehen kun ei ole meedio, rakastaja, palvelija. Vaan estää naista löytämästä onnen, eikä tajuu.
        Pano kollista ei tule isä puolta, uusia ihkuja miehiä löytyy lisää ja aisankannattaja maksaa laskun. Ja hoitaa muksut ja joustaa ja maksaa.
        Eli, ero heti kun mahdollista.

        Kirjoitin tuon esimmäisen kommentin, jossa puhutaan vain "lasteni äidistä". Mieheni sanoi aikoinaan, että hänellä on jo äiti ja kutsui minua etunimellä.
        Kirjoitin myös, että en hyväksy salasuhteita. Ainoa neuvo oli, että avioliitossa pitää huomioida toisensa. Eikä tähän kuulu minusta politiikka, mutta kerrotaan nyt, että en ole mikään vihervassarifeministi, aivan tavallinen alempi toimihenkilö. Ehkä ikä on tuonut sen verran näkemystä, että myös toisen, vaikkakin pettäneen, näkökanta pitäisi kuulua.
        Mutta hyvää kevättä kaikille asiantuntijoille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tytöt.
        Muija jakaa toosaa ja vika on miehen kun "lasteni äiti".
        Taas kääntyi ratti vihervassarifeministien kelkkaan.
        Nainen pettää:rohkea, itsenäinen oman tiensä kulkija joka uskaltaa seikkailla.
        Vika miehen kun ei ole meedio, rakastaja, palvelija. Vaan estää naista löytämästä onnen, eikä tajuu.
        Pano kollista ei tule isä puolta, uusia ihkuja miehiä löytyy lisää ja aisankannattaja maksaa laskun. Ja hoitaa muksut ja joustaa ja maksaa.
        Eli, ero heti kun mahdollista.

        Kirjoitin tuon esimmäisen kommentin, jossa puhutaan vain "lasteni äidistä". Mieheni sanoi aikoinaan, että hänellä on jo äiti ja kutsui minua etunimellä.
        Kirjoitin myös, että en hyväksy salasuhteita. Ainoa neuvo oli, että avioliitossa pitää huomioida toisensa. Eikä tähän kuulu minusta politiikka, mutta kerrotaan nyt, että en ole mikään vihervassarifeministi, aivan tavallinen alempi toimihenkilö. Ehkä ikä on tuonut sen verran näkemystä, että myös toisen, vaikkakin pettäneen, näkökanta pitäisi kuulua.
        Mutta hyvää kevättä kaikille asiantuntijoille!


    • Anonyymi

      Vaikka vielä vaimoasi rakastatkin, niin rakasta myös itseäsi ja mieti vakavasti jaksatko elää ikuisessa epätietoisuudessa. Jos hän on sinua jo nyt pettänyt niin minkä kulman takaa tulee seuraava ja onko tämä "ystävyys" kuinka fyysistä.
      Hajottaisit itsesi ja mielenrauhasi loppujen lopuksi pohtimalla kaikkea sitä. Luuletko, että lapsetkaan voisivat olla onnellisia, kun näkisivät tuskasi, jota todennäköisesti yrittäisit peitellä.
      Vaimosi haluaa ehkä pitää teidät molemmat, niin on sitten toinen varalla, jos toinen lähtee. Ei hän ainakaan sinua ja sinun tunteita kunnioita tippaakaan.
      Suosittelen tervettä itsekkyyttä.

    • Anonyymi

      Kun kynnys pettämiseen on ylitetty niin seuraava kerta menee helpommin kun tämä poitsu on vaimosi hylännyt. Totuus tässä vain on sellainen että vaimosi on rakastunut tähän poitsuun ja poitsu halusi vain panna vanhempaa naista. Ei mitään pelkoa että siitä tulisi lastesi isäpuoli. Kun totuus selviää vaimollesi niin hän tulee häntä koipien välissä länkyttämään ja julistamaan rakkautta sinua kohtaan. Heitä akka pihalle etkä ota takaisin niin saat elämäsi hallintaan. Kerran pettäjä, aina pettäjä.

    • Anonyymi

      Muija pihalle ja ero vireille. Naisia löytyy. Saman paskan läpi menty.

    • Anonyymi

      Huhhuh.
      Ei ole helppoja asioita käsitellä, mutta kaikesta selviää ja sen jälkeen on entistä vahvempi. Itselläni kävi niin, että 9 vuotta sitten exvaimoni vain ilmoitti, että haluaa erota ja ettei rakasta minua enää. Kyllä siinä oli kans pureksimista. Asiaa ei helpottanut, että meillä on myös 2 yhteistä lasta. Meni suunnillee puolivuotta, kun selvisi, että hänellä oli ollut toinen kokoajan. Nykyään olen kolmatta kertaa naimisissa ja onnellinen. Ensimmäinen ja toinen ero olivat molemmat vaikeita henkisesti, mutta halusin antaa elämälle vielä mahdollisuuden. Tsemppiä

    • Anonyymi

      Tuttu tilanne. Lasten etu on tärkein. SEN VUOKSI: Vaadi yhteishuoltajuutta vaimosi kanssa. Niin, että toinen lapsista on isän LÄHIHUOLLETTAVA ja toinen Äidin lähihuollettava. Näin kumpikaan vanhemmista ei joudu pelkäksi ”maksumieheksi” tai -naiseksi, tai pelinappulaksi. Rakkaussuhteita näyttää tulevan ja menevän, mutta lapsesi ovat AINA SINUN LAPSIASI ja RAKKAITA sinulle ja myös äidille. Tuo ”veri on vettä sakeampaa”- liima sitoo sinut huolehtimaan lapsistasi elämäsi loppuun asti. Vaimot voi mennä ja tulla uusia, sama koskee meitä miehiä :( . Kun jaatte LÄHIHUOLTAJUUDEN vaimosi kanssa 50-50 , kumpikaan vanhemmista ei voi alkaa ”pelaamaan” lapsilla. Esim sanoa, että muuttaa toiselle paikkakunnalle, jolloin lasten elämä järkkyy. Ja elatusmaksuja ei tule kummallekaan, ja kumpikin saa valtiolta lapsilisän 100€ kuussa auttamaan lapsia. Jos annat huoltajuuden puolisollesi molemmista lapsista, hän saa sen lisäksi myös lapsilisät sinulta elatusmaksut joka kuukausi (minimi työttömällä kahdesta lapsesta 300€ /kk, normi ehkä 4-600€/kk. Lisäksi sinun saattaa olla vaikea hoitaa lasten asioita , paitsi taloutesi horjumisen vuoksi, myös koska et välttämättä saa olla tekemisissä lastesi kanssa niin paljon, kuin haluat, koska ”Äiti on sentään äiti ” - perusteella. Tästä on itsellä karvaita kokemuksia ja yksi ”uuden iskän ” viinan voimalla säikyttämä 18-vuotias paniikkihäiriöinen poika.
      Kun JAATTE lasten LÄHIHUOLTAJUUDEN puolisosi kanssa (=jaatte lapset ) eri osoitteisiin asuvaksi, on teille luonnollista PYRKIÄ LASTEN PARHAASEEN omista tarpeistanne huolimatta . Jos näin ei tee, on kyllä luonnottoman huono vanhempi.
      Lapset asuvat siis silti koko ajan yhdessä,ovat samassa osoitteessa vuoroviikot isän ja äidin kanssa, mutta tämä pakottaa teidät vanhemmat ajattelemaan lastenne parasta.
      Toki äidistä on mukavaa, jos sinä maksat esim. 500€ kuussa elatusmaksuja ja 200 € lapsilisät menevät äidin tilille. Ja sitten jos vielä maksat vaikka lasten harrastukset ja välineet niihin ja ostat joululahjat, niin kivahan se on. Äiti voi käydä kivoilla matkoilla ja hemmotella itseään, kun sinä hoidat lapsia joka toisen viikon .
      Harva tuossa paniikissa näitä edes miettii. On vaan se kamala tunne, kun rakas onkin pettänyt lupauksensa. Eikä näillä muilla asioilla tunnu olevan mitään väliä. Josko edes elämällä tarkoitusta. Kuoppaan joutaisi....
      MUTTA, SINUN LAPSESI TARVITSEVAT SINUA. Isää, joka rakastaa ehdoitta ja loppuun asti omia lapsiaan. Sen vuoksi pysähdy nyt ja mieti. Tämä on tärkeä asia.
      Asia on jotakuinkin näin :
      200€/kk lapsilisä, 500€ elatusmaksut=700/kk sun pussista.
      Sitten pari sataa/kk menee pikkulasten ruokaan, jos ovat sulla 2vkoa /kk.
      Ja laitettaan vielä pikkulasten muihin menoihin 100/kk
      Yhteensä 1000€ / kk tällä ”ÄITI LÄHIHUOLTAJANA” -mallilla.

      Vuodessa sijoitat äidin tilille suoraan 700*12= 8400 euroa. ,!!!

      Lisäksi hoidat lasten EM. kuluja vaikka 300*12 =3600€ .

      Yhteensä 12 000€ per vuosi. Kerro se vaikka viidellätoista vuodella
      = 180 000 euroa on silloin livahtanut taskustasi, jos nyt et OLE HEREILLÄ.

      PAHINTA on, jos äiti on vieraannuttanut sinut lapsistasi! Siitä, mikä on suurin tehtävä, mikä ihmiselossa voi olla. Että saa kulkea rinnalla, opettaa ja ohjata, rakastaa ja opettaa leikkimään, pelaamaan, pyytämään ja antamaan anteeksi, elämään ihmisen elämää.

      Jos ajatte lapset (kuulostaa pahalta, älä anna sen häiritä, koska lapset eivät sitä edes tiedä eivätkä huomaa), on tilanne seuraavanlainen:
      Sinä ja vaimosi SAATTE valtiolta lapsilisän 100€ / kk. 1200€/ vuosi. Kerro viidellätoista = 18000€.
      LISÄKSI:
      Te joudutte sopimaan lastenne asioista yhteisymmärryksessä, koska ette varmasti halua heille mitään pahaa. =LASTEN ETU
      Kumpikin huolehtii lasten hoivasta, ruoasta ja harrastuksista joka toinen viikko, kun he ovat luonanne=. LASTEN ETU
      Sinä joudut opettelemaan uutta kanssakäymistä lastesi kanssa, sitä minkä vaimosi
      On tottunut puolestasi tekemään . Tutustut lapsiasi ihan uudella tavalla ja suhteenne syvenee= LASTEN ETU
      Vaimosi joutuu huolehtimaan Sinun tekemistäsi jutuista ja opettelenmaan hoitaa ne sun hoitamat asiat ja tutustuu siihen puoleen=LASTEN ETU.
      Te joudutte sopimaan yhteisistä säännöistä ja käytänteistä eri osoitteissa ex-puolisosi kanssa=LASTEN ETU.

      Mietipä näitä. Mielestäni alkoholistille ei voi antaa lapsen lähihuoltajuutta, mutta jos olet suoraselkäinen mies, niin JAKAKAA LASTEN LÄHIHUOLTAJUUS! Se on lasten etu, eikä kumpikaan pääse tanssittamaan toista taloudellisella kiristämisellä.

      Jos olet miljonääri tai vain tosi varakas , niin noilla parillasadalla tuhannella 20 vuoden aikana ei ole merkitystä, mutta keskiluokkaisen miehen ne kyllä saa polvilleen monesti.

      Tulipa pitkästi kijoitettua.Toivottavasti herätteli. Mieti nyt tätä ihan itseksesi ensin huolella, äläkä puhu näitä raha-asioita vaimollesi. Ja puhu jonkun uskotun henkilön kanssa mahdollisuuksistasi lasten huoltoon.

      Oli pakko kirjoittaa vastaus, vaikka vahingossa osui vaan silmään tää otsikko. Jakakaa huoltajuus. Voimia,

      • Anonyymi

        Etävanhempi voi saada luonapitovähennystä ja ns.ruokarahaa!Kannattaa selvittää nämäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etävanhempi voi saada luonapitovähennystä ja ns.ruokarahaa!Kannattaa selvittää nämäkin.

        Luonapitovähennys elatusmaksuissa 6€ vrk 😂 suomen systeemi on ihan perseestä koska mahdollistaa pelaamisen ja etän rahastamisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonapitovähennys elatusmaksuissa 6€ vrk 😂 suomen systeemi on ihan perseestä koska mahdollistaa pelaamisen ja etän rahastamisen.

        Jep, mutta kumman usein ne etät luulee että elarit menee vaan sen lähin makeaan elämään.Kantsii joskus ihan ajatuksella miettiä, mitä se rahallisesti tarkoittaa että on vaikka kahden lapsen lähivanhempi.


      • Anonyymi

        Ei se etä mitään lapsilisiä maksa xdd


      • Anonyymi

        Juuri näin teimme ex vaimon kanssa 3kk sitten :) erittäin toimiva ainakin itellä.


    • Anonyymi

      Älä nyt vaan sääli itseäsi ja itke naisen perään, älä ole moinaskaan vaan paineli itsekin vieraisiin ja varmuuden vuoksi useamman kanssa. Kapakat on pullollaan vaihtelunhaluisia naisia ja tyttöjä. Tsemppiä metsästykseen..

    • Anonyymi

      Otat lapset itsellesi ja jätät sen sian.

    • Anonyymi

      Heivaa se spermaviemäri ulos ja heti !

    • Anonyymi

      Heips.... Sanoisin nyt näin että koita pysyä coolina ja anna naisen nyt sählätä aikansa. Huomaa pian kuinka sinua ja suhdettanne arvostaa... Yrität siis että asutte vielä yhdessä...

      • Anonyymi

        Ehkä noin, mutta kuka itseään kunnioittava mies haluaa elää aisankannattajana, jota naisetkaan eivät kunnioita.


    • Anonyymi

      Todella ikävä tarina.

      Ajattelet lapsiasi, mutta ajattele nyt itseäsikin - kun kriiisin hoidon jälkeen tulet onnelliseksi, olet lapsillesi paras mahdollinen isä.

      Eli nyt kannattaa hankkia se juristi ja muita hyviä, luotettavia neuvojia - ammattilaisia.

      Kun tämä vaikea vaihe on ohi ja elämäsi tasaantuu, saatat löytää uuden rakkaan, joka ei ole petturi ja jonka kanssa tulevaisuudessa ei ole petoksen painolastia. Olet niin nuori, että ehdit tehdä lisääkin lapsia ja huolehtia toki ensimmäisistäkin.

      Ratkaisun teko avioerosta on se vaikein vaihe - sen jälkeen koet heti pienen helpotuksen. Välillä kadut ehkä ja mietit ” mitä jos... ” Tämä on luonnollista, mutta palaa takaisin uuteen arkeen nopeasti, tee suunnitelmia ja toteuta niitä askel kerrallaan, ihan rauhassa.

      Vie uuteen suhteeseen elämänkokemuksesi ja oppisi; lupaan, että olet vielä parempi puoliso tulevalle rakkaallesi. Onnea ja jaksamista.

    • Anonyymi

      Avioeroissa pitäisi olla käytäntö, että lapset annetaan adoptioon. Etenkin äidit tulisi pitää erossa lapsistaan kunnes täyttävät 18. Naisilla on tapana käyttää lasta aseena, jolloin lapsi vahingoittuu.

      • Anonyymi

        Sinun kannattaisi lukea/tutkia enemmän, mitä lasten erottaminen vanhemmistaan aiheuttaa lapsille. Ymmärrän, että lapset otetaan pois juopoilta, narkkiksilta, väkivaltasilta. Mutta jos ns kunnollinen pariskunta eroaa (vaikkakin hieman vierailla käyty), lapsetko adoptioon? Tämä ei nyt liity avioeroihin, mutta sotavuosina Ruotsiin lähetettiin turvaan satoja tuhansia lapsia eli erotettiin vanhemmistaan, vanhoilla ihmisillä on vieläkin traumoja.
        Joo, olen vanha, juuri eläkkeelle jäänyt. Olen ollut isoissa ja pienissä yrityksissä töissä ja kyllä se niin on, että sivusuhteita on sekä miehillä että naisilla työyhteisössä. Ja lapsia käyttää "lyömäaseena" sekä miehet että naiset. Ihan työhön liittyvänä huomattu.
        Onni oli hyvä mies, joka riitti ja suru lapsettomuus.
        Ei minulla muuta.


    • Anonyymi

      Ikävä tarina mutta niin yleistä nykymaailmassa... Et sinä voi jäädä enää saman katon alle tämän naisen kanssa. Et voi koskaan enää luottaa häneen. Et koskaan. Löydät varmasti paremman!

    • Anonyymi

      Minä kiitän kaikkia viesteistänne. Luin kaikki läpi. Tämä on ensimmäinen viestiketjuni koskaan suomi24:ssa. En olisi uskonut että tämä aihe on näin mielenkiintoinen ja että kuinka paljon ihmiset täällä tsemppaavat minua. Kiitos siitä.

      Haluan kuitenkin vielä korostaa että joka tapauksessa arvostan puolisoani lasteni äitinä. Hän on oikeasti hyvä ihminen vaikka virheen tekikin.

      Elämä tästä jatkuu joka tapauksessa johonkin suuntaan, koitan pitää mieleni avoimena ja positiivisena.

      Minä poistun nyt tältä sivustolta, jätän tämän ketjun. Sain täältä jo sen mitä halusinkin. Hyvää jatkoa kaikille!

      -ap

      • Anonyymi

        Joku tuolla edellä mainitsi tämän vaimosi ihastuksen, on 23 vee, vaikka vaimosi lähtisi alku huumassa tämän kaverin mukaan niin tää jätkä on niin nuori että vaimosi ei kauan viihtyisi hänen mukanaan, 23 vuotias on vielä täys pentu .
        Vaimosi olisi todennäköisesti 3 kuukautta jätkän mukana ja pian tulisi itkien pyytämään anteeksi ja olisit silloin voittaja. Pidä ehdottomasti pää kylmänä äläkä tee mitään tyhmää...harkitsematonta.
        Jatka arkea ja katso mitä tapahtuu..sisua nyt!


      • Anonyymi

        Lasten takia on hyvä ettet leimaa äitiä heille. Tsemppiä elämään. Elämä on enemmän kuin usein ihan perseestä. Hali


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten takia on hyvä ettet leimaa äitiä heille. Tsemppiä elämään. Elämä on enemmän kuin usein ihan perseestä. Hali

        Juuri niin. Ei saa leimata.
        Mutta lapsille pitää kertoa totuus, koko totuus. Ei valheita, miksi äiti asuu muualla.
        Ja äiti itse kertoo. Isä voi sitten kertoa lapsille äidin läsnäollessa miltä nyt tuntuu.


    • Anonyymi

      toista ihmistä eivoi omistaa. Ihmissuhteissa vain aitous merkitsee. Jos sitä ei ole niin on väärän ihmisen kanssa. Ei ihme, että nykypäivänä avioliitot loppuu hetkessä.
      Yksinelävävien kotitalouksia on miljoonia. Ihmisille ei kelpaa kuka tahansa kumppaniksi ja hyvä niin. Säälistä, rahan takia tai lapsien takia ei kannata omaa elämäänsä tuhlata jonkun muun rinnalla.

    • Anonyymi

      Minä kävisin nopeasti vieraissa , vaikka ei tekisikään mieli, mutta kuvaisin kuinka lady ottaa poskeen.
      Sitten näyttäisin sen kullalleni ja kysyisin nätisti ” tuletko kainaloon..

    • Anonyymi

      Mul oli Saksalainen muija.yks Ukko juoksenteli sen peräs.
      Ja kerran ku menin hakee pojan huvipuistoon ni aamukahvil sano se tyyppi et tais tehdä virheen. Kylhän toi vähän hymyilytti.
      Pidä vaan hyvänäs!😃
      Munahullu nymfomaani. Et ollaan sitä erikoisia kapistuksia me ihmiset

      • Anonyymi

        Kenkää vaan moiselle lutkalle.Mikään selitys ei ole oikea kun pettää toista.Ole tyytyväinen että se selvisi nyt eikä vuosien päästä! Ole mies ja älä edes puhu sille petturille.Tuollaisia nämä vastuuttomat haahkat on nykyään eikä välitetä toisen tunteista.Kun halutaan uutta jormaa niin keksitään vaikka mitä että saadaan olla rauhassa sen kanssa.. sitten kun huomaa ettei se ollutkaan niin ihanaa niin tulee itkemään ja pyytelemään anteeksi..ei muuta kuin kylmää vettä niskaan ja nutturasta kiinni pitkin portaita..


    • Anonyymi

      Ei mies ja nainen voi ystäviä olla ilman sitä
      Nainen ei myöskään vain jaa pesää se myös rakentaa

      Vaimosi haluaa opiskelijan joka puhuu hänelle rakkaudesta ja täyttää hänen kognitiivisen kaipuunsa älykkäillä huomioillaan. Hän unelmoi yhteisestä pesästä

      Vaimosi ei osoita häpeää vaan innostusta
      Suhde on siis vakava. Eri asia on miten siinä käy lopuksi, joten vaimosi pitää sinua varalla, koska ei voi tietää

      Mitä teetkin niin älä ota yhteyttä opiskelijaan, hän ei ole sinulle osapuoli vaan vaimosi on

      Ylhäällä on joku laskenut elatusmaksuja ja alkupuolella on ohje ""Parasta vain lukea nyt Oikeusministeriön päivitetyt ohjeet elatusapujen laskentaperusteis ...""

      Niitä kannattaa katsoa myös

      • Anonyymi

        Tuttu tarina,nyt exä on yli 50 v eikä ole 20 vuodessa löytänyt vakavaa suhdetta jonka hajotti.Lapset onneksi selvisi erosta ja heistä tuli kunnon kansalaisia.Älkää tehkö lapsia jos vaan tekotavan vuoksi niitä tehdään . Harrastakaa irtosuhteita ja juoskaa yöjuoksunne ennen sitä ja alkakaa vasta sitten leikkiä kotia.


    • Anonyymi

      Ei mitään saumaa jatkaa suhdetta. Kuttu kuutamolle kylmän viileästi ja tee lapsille selväksi millainen ihminen äitinsä oikeasti on.
      Valitettavasti tulet olemaan pelkkä käteisautomaatti tästä lähtien. Oman mielenterveytesi parhaaksi on sinun syytä hyväksyä tämä tosiasia. On päivänselvää että lapsesi olet jo menettänyt mutta jos dokumentoit kylmät tosiasiat niin ehkä saat heihin jonkinlaisen yhteyden kun ovat riittävän vanhoja ymmärtämään mitä tapahtui.

    • Anonyymi

      Kokemusta on vastaavasta tilanteesta jossa itse annoin anteexi lähinnä lasten takia.. jälkiviisaana voin sanoa että ei kannattanut. Mikään ei koskaan palaudu ennalleen ja kaiken lisäksi uusi suhde tulee hetkenpäästä uudestaan ja viimeistään silloin lähdet itsekin samalle tielle! Lasten kanssa on mukavampi olla kun on itse vapaalla eikä joku pettävä kottarainen ole vinkumassa ja kertomassa missä tänään olet epäonnistunut! Ero päälle ja pelisäännöt kannattaa miettiä tarkasti myöhemmin lapsia pystyy käyttää pelinappulana todella helposti ja sinä olet vain rahapussi joka on helppo nyhtää tyhjäksi! Tarkkana vaan. Miehen asemassa harvoin kannattaa sopia lastenvalvojalla mitään koska näitä sopimuksia tapaamiset/elatusmaksut voi muutella vaikka kuukausittain . Käräjäoikeuden päätöstä ei voi lastenvalvojalla muuttaa tahtomattaan suosittelenkin ehdottomasti sitä. Näin itse toimin ja olen erittäin tyytyväinen nykyiseen elämään lasten ja uuden luotettavan puolison kanssa

    • Anonyymi

      Ei teidän tulevaisuudesta voi tietää täällä kukaan viisas kommentoija. Tilanteesi on perseestä. En osaa varsinaisesti neuvoa kuinka tilanteessa olisi hyvä toimia. Itsellä oli kova murros tuossa 30 v aikaan. Voi se sitä olla. Ei se kuitenkaan ole syy satuttaa toisia.

      Pidä terveydestäsi ja itsestäsi muutoinkin huolta. Liikunta ja ystävät on ollut minulle se kantavin voima raskaina aikoina (nyt 10 v.).

      Itse otin eron seitsemän vuotta sitten pienten lasten isästä. Olin (olen) kyllä todella huolehtiva äiti. Sovimme, että isä on lasten päähuoltaja. Olemme jakaneet lapsia hyvin erilaisilla jaoilla. Kesäisin lapset ovat enemmän minulla ja talvella enemmän isällä.

      Täältä ruudun takaa on huono arvailla kuinka te pääsette sopuun käytännön asioista. Toivoa toisinaan on.

      Minun ja ex:n lapset ovat haastavia. Arki todella raskasta 8 ja 10 v lasten kanssa. Uuden parisuhteen löytäminen ei ole mitenkään itsestään selvää. Kaiholla mietin todella usein kuinka rakkaudesta tai vastaavassa tilanteessa olevasta kaveriperheestä saisi voimaa arkeen. Olen kyllä ihan "hyvä tyyppi".

      Puran tässä eilisen illan kotivääntöjä. Jos joku sovellus spesialisti lukee tätä tekstiä, voisitko tehdä Tinder-tyyppisen sovelluksen kaveriperheiden mätsäykseen? Ottaisin mielelläni jonkun kivan miehen lasten kanssa ystäväkseni.
      Osaan kuunnella murheet ja ulkoiluttaa lapsia.

      Lapseni kaipaisivat leikkikavereita JA ÄITI MYÖS!

      Hyvää alkanutta päivää kaikille ;-)

    • Anonyymi

      Yksi hyvä keino on kosto, se auttaa sinua ja naisesi saa tuntea miltä petetyksi joutuminen tuntuu. Itse olen sinkku nainen joka tykkää harrastella ja huvitella miesten kanssa ilman sen suurempia ajatuksia. Parisuhde ei ole mun juttu, mutta seksuaalisesti oon aktiivinen. Eli win-win tilanne eikä mua haittaa jos yks vaimotapaus hyökkää mun kimppuun. Kokemusta on :D :D Voit ottaa yhteytä muhun: panemua.net/natta/

    • Anonyymi

      Melkein kaikki ovat ehdottaneet eroa, mutta pyytäisin miettimään ne yhdessä elämisen plussat ja miinukset. Kukaan toinen ei osaa teitä neuvoa mikä teille on parhaaksi. Naisilla lastenteon jälkeen on usein sellaisia itsetunnon romahtamisen merkkejä ja ollaan epävarmoja vartalosta ja omasta viehätysvoimasta. Siihen ei auta oman tutun turvallisen miehen vakuuttelut kyllä sä mulle kelpaat vaan sitä huomiota haetaan muualta( Ei kaikki) ja yleensä se riittää kun vain joku kehuu tavalla tai toisella. Tässä tapauksessa se olikin noin nuori mies joka antoi huomiota. Miten itsetuntoa hivelevää. Monesti nainen rakastuu siihen tunteeseen, että olenpa minä viehättävä. Jos tuo poikanen katoaa, niin temppua yritetään uuteen ellei naisessa joku kello herätä, että haloo mitä olet tekemässä. Olet hajottamassa oman perheesi ja heittämässä pois sen miehen joka sinua oikeesti rakastaa muutenkin kuin juhlameikissä ja 3%humalassa.

    • Anonyymi

      Hei tohvelisankari.Lusikat ,haarukat jakoon ja nosta kytkintä

    • Anonyymi

      Ero ilman muuta. Et luota koskaan häneen ja jos kerran saa anteeksi, aina löytyy uusia "työkavereita". Lainat ja muut asiat järjestyy kyllä.

    • Anonyymi

      Hei,
      Uskon, että teidän kaikkien kannalta olisi parasta, että vaimosi lopettaisi kokonaan yhteydenpidon kyseiseen mieheen. Vaimosi halu pitää yhteyttä mieheen "vain kaverimielessä" kuulostaa itsepetokselta. Tunteet eivät yleensä toimi niin, että ne voi vain napsauttaa päälle ja pois päältä. Yleensä etäisyys viilentää tunteita ja auttaa asiaa.

      Toivotan sinulle voimia raskaaseen tilanteeseesi.

    • Anonyymi

      Sulla vaan on niin helvetin pieni muna etkä edes osaa käyttää sitä.

      • Anonyymi

        Kokemusta taitaa kommentoijalla olla tästä yhdistelmästä. Oletko löytänyt ketään jolle kelpaat?


    • Anonyymi

      Olen huomannut, että äitiyslomalta palaavat naiset ovat ihan villinä työpaikan miesten perään. Synnytyksen ja imettämisen jälkeen hormonit alkavat taas hyrrätä ja etsiä kohdetta. Jos kotona on täys kaaos kahden lapsen kanssa, seksi ei siellä suju eikä lasten isässä nähdä enää hohtoa. Pelkkää hormonihommaa. Nainen ei sitä kuitenkaan tiedosta vaan luulee löytäneensä suuren rakkauden.

      • Anonyymi

        Tämä on puhdasta faktaa, aivan saman todennut.


    • Anonyymi

      Saunan jälkeenhän se on samanlainen.

    • Anonyymi

      tämä voi kuullostaa aika raalta ja kylmältä, mutta tilanteeseesi vaikuttavat faktat ovat seuraavat:

      1) jostain syystä parisuhteessanne on jokun sellainen ongelma / puute, joka on johtanut siihen, että opuolisosi on ollut avoin ihastumiselle.

      2) ihminen, joka päättää pettää ihastumisen myötä (siis ei pelkästään panemisen takia) on jo tosiasiallisesti päättänyt sitoutua uuteen ihastukseensa

      3) muutto erileen ei oikeastaan liity ihastukseen, se liittyy teidän parisuhteenne päättämiseen

      4)tuo "pelkkinä ystävinä" on tarkoitettu vähentämään sinun ahdistuneisuuttasi ns. "final kind act" ja pehmentämään eroa.

      5) romanttinen pettäminen jää aina kuormittamaan parisuhdetta ja ero tulisi teille, jokatapauksessa pian vaikka yrittäisitte jatkaa

      6) "yhdessä pysyminen lasten takia" on yksi typerimmistä asioista mitä pariskunta voi tehdä, sillä te asetatte vain lastenne pään sisään mielikuvan, että aivan perseestä oleva parisuhden on tervettä.


      Vaimosi on jo jättänyt sinut, vaikka asuu samassa osoitteessa - kasvata selkäranka, ryhdistäydy ja hyväksy tosiasiat- aloita uusi elämä puhtaalta päydältä.

      • Anonyymi

        "6) "yhdessä pysyminen lasten takia" on yksi typerimmistä asioista mitä pariskunta voi tehdä, sillä te asetatte vain lastenne pään sisään mielikuvan, että aivan perseestä oleva parisuhden on tervettä."

        Tuo on yksi typerimmistä lauseista, mitä olen kuullut. Jos vanhemmat pystyvät esimerkiksi elämään kavereina ilman suuria riitoja, pitäisi heidän tehdä se, sen sijaan, että hajoittavat lasten kodin ja pakottavat heidät elämään jatkuvaa matkalaukkuelämää, hyväksymään uusia ihmisiä lähelleen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "6) "yhdessä pysyminen lasten takia" on yksi typerimmistä asioista mitä pariskunta voi tehdä, sillä te asetatte vain lastenne pään sisään mielikuvan, että aivan perseestä oleva parisuhden on tervettä."

        Tuo on yksi typerimmistä lauseista, mitä olen kuullut. Jos vanhemmat pystyvät esimerkiksi elämään kavereina ilman suuria riitoja, pitäisi heidän tehdä se, sen sijaan, että hajoittavat lasten kodin ja pakottavat heidät elämään jatkuvaa matkalaukkuelämää, hyväksymään uusia ihmisiä lähelleen .

        Samaa mieltä! Ihmisten itsekkyys saa lapset kärsimään. Olen itse ollut vaikeassa tunnesiteessä kolmanteen osapuoleen ja vaikka ei aviorikosta tapahtunutkaan niin kaikki olisi voinut johtaa molempien perheiden tuhoon. Hyvä, että vaimosi on asian tunnustanut, nyt rehellisyys ja avoimuus voivat auttaa eteenpäin, jos hän näin haluaa valita. Mutta kolmannesta osapuolesta on irrottauduttava, muuten ei tule mitään. Luottamus ja luulevaisuus ei ole liitossa hyvä ilmapiiri. Omalla kohdalla mieheni antoi anteeksi, asia on vienyt vuosia, mutta olen tosi kiitollinen, ettei oma ja toisen perhe tuhoutuneet. Vaikeudet ja kriisit voi voittaa, jos molemmilla on tahtoa. Tunteet vaihtelee, tahdon ratkaisut voivat kestää myrskyissäkin. Itse sain apua Jumalalta tehdä oikean ratkaisun vaikeassa paikassa.


    • Anonyymi

      Ite voin sanoa 15 vuoden kokemuksen perusteella siitä, miltä tuntuu kun vanhemmat sietävät toisiaan vain yhteisten lasten takia. Mun vanhemmat on naimisissa ja nillä meni hyvin kunnes mä ja mun sisko synnyttiin. Niillä tuli nii paljon erimielisyyksiä kasvatuksessa että niide välit meni poikki, ja silti ne 15 vuotta eläny täysin riidoissa saman katon alla, pelkästään mun ja siskoni takia. Oisin toivonu että ne ois eronnu sillo ku olin alle 10-vuotias, sillon oisin ehtiny tottua kaikkeen ja näin, ei ois tarvinnu kuulla jatkuvaa riitelyä ja mutsi purki sitten tunteensa meihin väkivallalla, ja kappas keppanaa nyt molemmat lapsista kärsii vakavista mielenterveysongelmista. Joten, jos pohdit eroamista, kannattaa erota. Se on useimmiten lasten kannalta parempi

    • Anonyymi

      Nyt vaihetaan kuin - kuten sanottiin - mustalainen hevosta. Täysin käsittämätöntä. Vankilassa jotkut vangit ovat sanoneet, että hänen elämänsä romahti. kun isä ja äiti erosivat. Vanhemmat joutuvat silloin kerran vastuuseen elämältä, jos oman lapsensa elämän tuhoavat.

      • Anonyymi

        Sot sot. Kyllä lasten elämän saa parhaiten tuhottua jatkamalla riitaista ja/tai kylmän ilmapiirin "lasten takia" liittoa.


    • Anonyymi

      Hae itsellesi huoltajuus, äläkä suostu yhteishuoltajuuteen, koska vaimosi rikkoi liittonne ja ei siten ole tasavertainen vanhemmaksi!

      Tämä on myös lastenetu, koska hän ei ole vakaa, vaan tunteittensa vietävä hortoilija ja seksuaalisesti tasapainoton!

      Turvaa lapsille tasapainoien elinpiiri, koti ja elämä!

      Kokemusta on!!!

      • Anonyymi

        Idiootti kirjoitus. Molemmat vanhemmat ovat lapsen huoltajia, paitsi erikoistapauksissa. Sellainen ei ole puolison vieraissakäynti.


    • Anonyymi

      Täällä kanssa! Minulla useampi miespuolinen ystävä. Ei ikinä mitään säpinää ollut eikä tule. Sama, jos sukulaisiin sotkeutuisi. Ihmettelen tätä ihmisten touhua kyllä.

    • Anonyymi

      Mistä tulee se uskomus, että aviopuoliso omistaa puolison sukuelimet?

      Nussimista voisi ihan hyvin verrata Karate tai Aerobic harrastukseen, käydään siis harrastamassa jotain mihin aviopuoliso ei osallistu. Miksi voi lähteä itekseen lenkille tai uimaan, mutta nussimaan jotain toista ei missään nimessä saa mennä vaikka kotona homma ei luista eikä kiinnosta.

      Ei kyrpä tai pillu nussimisesta kulu, päinvastoin.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä menny ihan vitun hifistelyksi
        "Ei saa runkata ja katsoa pornoa koska se on muka pettämistä"
        IHAN TÄYTTÄ HEVONPASKAA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä menny ihan vitun hifistelyksi
        "Ei saa runkata ja katsoa pornoa koska se on muka pettämistä"
        IHAN TÄYTTÄ HEVONPASKAA

        Pysy sinkkuna siihen asti, että löydät sen yhden josta et saa kylliksesi ja muuttaa muut vaan harmaaksi massaksi.

        Ukkomies


      • Anonyymi

        Anonyymi 11.03.2020 16:12
        "Mistä tulee se uskomus, ...." jne.

        Jos siis se 'valo', joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys.


    • Anonyymi

      Cuck

    • Anonyymi

      Otan osaa, sama juttu täällä 7 vuotta sitten. Lähti ja katosi yllättäen 10 vuoden jälkeen. 30v juuri ja torvet soiden haukkui pystyyn ja uhosi pitkin kyliä. Valitettavasti nykynaista ei kannata ottaa eikä uskoa pätkääkään. Hetihän se uusi suhde karahti kun narsistin luonne paljastui. Yritti luikerrella tekosyillä takaisin mutta ei ikinä enää sitä horoavtule samaan tilaan. Nyt ollut 6v ulkomaisen kanssa eikä mitään samoja vaivoja mitä suomalaisen kanssa. Lapset tietysti meni petturivosulle mutta näen niitä onneksi viikonloppuisin. Rahaahan se vosu oli vailla kuten yleensä. Nyt on jo 2 kertaa poliisia tarvittu uusperheessä selvittelemään tilannetta. Antaa vosun kärvistellä lopun elämänsä.

    • Anonyymi

      Huora pihalle vaan.

    • Anonyymi

      Maan korvessa kulkevi lapsosten tie :´-( Ei ihme että lapsista rikollisia ja huumeenkäyttäjiä kun eivät vanhemmat osaa huolta pittää ! Paremi myllynkivet kaulaan tuollaisille !

    • Anonyymi

      Se on jakanut pillua jo puoli kylälle. Vaihda uudempaan ja parempaan. Suomi on täynnä pillua, niin mitä sitä vikisemään yhden pillun perään.

    • Anonyymi

      ei muuta kuin uutta naista kehiin kokemusta on .mutta ei kannata taistela lapsista yhteishuoltajuus ja ystävyys mutta muuten vaan tuonne tinderiin tai baanalle ,ja katsomaan muita tipuja.

    • Anonyymi

      PÖ PÖ PÖ PÖ PÖ PÖ PÖ PÖ PÖLÖKYLLÄ PÄÄHÄN....

    • Anonyymi

      Ei taitane tulla uudesta suhteesta mitään. Nuori mies haluanee lähteä liikkeelle puhtaalta pöydätä.

    • Anonyymi

      Herää jo.Tolla menolla et saa muuta kun 10 vuoden kesto vitutuksen.Sinä hoidat lapset viikonloppusin ja viikolla tienaat ihanalle vaimollesi rahaa,että hän päääsee jakamaan pesää ja VOIMAANTUMAAN.Voi mies parkaa,yritä nyt ryhdistäytyä ja laita tavaras matkalaukkuun.

    • Anonyymi

      Muita vaihtoehtoja ei ole kun että hän lopettaa suhteen rakastajaansa tai sinä häneen. Vaimosi joko päättää asiasta itse, tai sitten voit päättää hänen puolestaan. Hyvin yksinkertaista. Toivon, että hän päättää jättää rakastajansa ja palata entiseen elämäänne. Kerron tämän aviomiestänsä pettäneenä vaimona. Paitsi etten ikinä kertonut miehelleni vaan lopetin rakastajan kanssa suhteen kuten seinään. Ongelmana vielä senkin jälkeen oli että minä stalkkasin entistä rakastajaa ja hän minua, kunnes sain vihdoin kaikki kanavat suljettua myös itseltäni.
      https://marriagehelper.com/how-to-end-an-affair-with-someone-you-love/

      • Anonyymi

        Mutta palasiko himo aviomiestä kohtaan?


      • Anonyymi

        Tuo on yksinkertaisten ja vanhanaikaisten ihmisten ratkaisu. Joko lopettaa suhde rakastajaan tai puolisoon. Ei tapahtuisi mitään hirveää, jos ap ehdottaisi avointa liittoa. Niin että hänkin tilanteen tullen halutessaan voisi käydä vieraissa (henkisesti tai fyysisesti). Tai sitten ihan vain myötämielisen joustavasti "katsoa toiseen suuntaan" ja hyväksyä että vaimolla on nyt vain on tällainen tarve. Tarkalleen ottaen se voisi olla myös ap:lla, mutta nyt on noinpäin.

        Jos itse olisin mies ja noin nuori... miettisin mikä meidän suhteessa pohjimmiltaan tökkii. Mitä puoliso saa toiselta sellaista mitä jää kanssani paitsi. Jos tai kun puoliso saa jotain tärkeää toisen kanssa, niin miksi minun on vaikeaa hyväksyä sitä. Kysyä mitä vaimo minulle merkitsee? Tunnenko oikeasti häntä? Voiko minulle avoimesti kertoa asioista ja pystymmekö yhdessä keskustelemaan kumpaisenkin ajatuksista, tunteista -selvittämään ongelmia ja muita ristiriitoja?


    • Anonyymi

      Autolla ajoon tarvitaan ajokortti, mutta naimisiin ja lasten tekoon pääsee kuka vain. Tahtoo vain olla, että sillä baanalla tulee enemmän viattomia uhreja kuin suojatiellä.

    • Anonyymi

      Bitches ain't shit but tricks and hoes. Ei oo mitää kriisejä, ikäkriisi ei tuo pettämishaluja elämään, sun naises kirjottamas perusteella ei aio lopettaa tän ihmisen tapailua.

      Anteeksanto on hieno asia mutta jos kerran olet antanut anteeksi niin miksi uliset tästä nettifoorumeilla? Et taida olla antanut anteeksi oikeasti jos se vaivaa.. Ei se mitään, en mäkään luottais naiseen joka pettää. Vielä vähemmän sellaiseen joka aikoo nähä hoitoaan kiinnijäämisen jälkeenkin.

      Mua on petetty tarpeeks monta kertaa vaikka aina ollu ite uskollinen ja opin ekasta kerrasta sen että jos akka o petollinen, se ei ole mun huomioni eikä aikani arvone akka.
      Eli jos akka petti nii hankeen lähti.

      Yksinhuollettuna (thanks mom <3), yhtenä neljästä veljestä, voisin sanoa et lapsi ei tarvii kahta vanhempaa jos yks pystyy pitään huolta. Ja ihan hyvin on voitu,.

      Pidä leuka pystyssä bro, plenty of fish in the sea.

    • Anonyymi

      Tyypillinen nainen. Miettinyt päänsä puhki miten saisi eron.. joo, ei riittävää panostusta kotitöihin, lapsiin yms. Nainen itse kuitenkin luuhaa yöt muualla.
      Ottaisin eron välittömästi tuollaisesta naisesta.

    • Anonyymi

      Heivaa mäkeen tuollainen kieroilija!

      • Anonyymi

        Ennen vedettiin aina turpiin sellaista miestä, joka vikitteli toisten emäntiä. Toimis varmaan vieläkin.


    • Anonyymi

      Jos jollakin ihastus iskee, monesti ei tuo ihminen itsekään voinut kuvitella, että niin kävisi. Olen katsellut näitä tilanteita läheltä ja kaukaa. Jokainen ihminen on aika yksin tunteittensa kanssa. Ihastuneen on vaikea saada oman pään sisällä selvää, onko todella kyse siitä, että elämä olisi jonkun muun kanssa "parempaa" vai heittelevätkö vaan hormonit kumpaakin kuin heittopussia. Oma mieli voi usein tehdä tepposet ja riippuu ihmisten kokemuksista, ympäristöstä ja läheisistä, kuinka hyvin he osaavat niitä hallita.

      Vaikka petetyllä on varmasti valtava pettymys, ettei elämän koreografia olekaan sitä mitä oli itse toivonut, uskon että parasta on koettaa ottaa aikaa, kestää ja hahmottaa, miöä nyt. Moni toiseen ihastunut ihan varmasti tajuaa, että pää on sekaisin, mutta silti ajatuksia on vakea hallita - tai sitten ihminen ei vain pysty muuhun ratkaisuun kuin kuvittelemaan, että nopeasti ja tunteella toimiminen on ainoa toimiva ratkaisu ristiriidasta ulos.

      Ajattelisin, että vaikka se ei todellakaan ole helppoa, paras resurssi näiden asioiden selvimisessä ja siinä, että on itse tilanteen herra, on myötätunto. Jos pettäjääkin pystyy ajattelemaan ihmisenä eikä roolin ("vaimo", "nainen", petturi", "mies"), ns. rakastunutta voi pitää myös heikkona eikä ratkaista probleemaa yksinkertaisesti vihaamalla ja haukkumalla. Se ei ole heikkoutta vaan saatananmoista vahvuutta. Kaikki ovat heikkoja eri tavoilla. Toiset täällä räyhäävät ja solvaavat tuntemattomia ihmisiä, ja tekevät näin joko huvin vuooksi tai todennäköisemmin peittääkseen omat pelkonsa ja heikkoutensa. Mitä näissä asioissa on tekemistä sillä, onko nainen vai mies - jos olet mies etkä ole koskaan toista pettänyt, silti tiedät että moni mies on. Ja toisin päin.

      Neil Young, I've been looking for a heart of gold... jne. Täydellisyyttä ei ole. Katso ihmistä lähelläsi. Onko hän hyvä? Haluatko olla hänelle hyvä?

      • Anonyymi

        "ns. rakastunutta voi pitää myös heikkona eikä ratkaista probleemaa yksinkertaisesti vihaamalla ja haukkumalla. Se ei ole heikkoutta vaan saatananmoista vahvuutta. Kaikki ovat heikkoja eri tavoilla. "

        Hieno kirjoitus! Nimenomaan myötätunto on ainoa apu tässä(kin) tapauksessa.


    • Anonyymi

      Ei se mukavaa ole jos omaa armasta muutkin miehet polkee kuin sitä tulpatonta tunturia!

      • Anonyymi

        Täytyy vaan suvaita jos vielä sentään ukolleenkin antaa?


      • Anonyymi

        Juu ei. Ei muuta kuin jäähyväiskierros kaikille aukoille ja nuorempaa tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei. Ei muuta kuin jäähyväiskierros kaikille aukoille ja nuorempaa tilalle.

        Tuskin antaa ukolleen edes lämmintä kättä? Katsokaas kun on se jatkuva päänsärky.


    • Muija valehtelee minkä kerkiää.
      Ota ero ja lasten huoltajuus ittelles.

    • Anonyymi

      Kuulostaa siltä, ettei naisestasi tule elää toimivaa kumppania. Viestistäsi huokuu se, että vaimosi ei piittää tunteistasi yhtään ja pitää pettämistä lievänä asiana. Hän on todennäköisesti hieman tunnekylmä.

      Olen itse joutunut petetyksi lasteni äidin puolelta ja pitkien keskustelujen jälkeen näin vaimossani aitoa katumusta, joten annoin uuden suhteellemme uuden mahdollisuuden. Mutta se mahdollisuus on viimeinen.

      Sinun pitää vakavasti harkita kannattaako jatkaa kitumista ja tulla uudelleen petetyksi, koska jos vaimosi aidosti haluaisi parantaa asiat niin hän katkaisisi kaikki siteet tähän kolmanteen osapuoleen, eikä haluaisi asua erillään. Nyt kuulostaa siltä, että hän haluaa itsekkäästi nauttia ns. sinkkuelämää ja palata luoksesi kun homma alkaa tympiä.

      Jos olisin housuissasi niin pistäisin kylmästi poikki. Naisia on Suomi täynnä ja sellaisia, jotka sinua vaimoasi enemmän arvostavat. Mutta helppo se minun on sanoa kun en koe tunteitasi kyseistä henkilöä kohtaan.

    • Anonyymi

      Vuoroviikko on hyvä systeemi,jos lapset eivät ole enää taaperoiässä. Anna lasten äidin selvitä tunnemyrskystä ja miettikää sitten. Voitte hakea keskusteluapua esim.perheasiain neuvottelukeskuksesta vaikka päätyisittekin eroon. Voi tehdä hyvänkin eron.
      Tunnemyrskyssä ei kannata päättää mitään. Ihmiset ihastuvat,pettävät ym...kovin inhimillistä. Harva vain puhuu avoimesti asioista. Ja samat kuviot olleet ihmisillä iät ja ajat. Pettämisestä voi päästä yli.

    • Anonyymi

      Oletko teettänyt isyystestin? Kannattaa varmistua omasta isyydestään ennen kuin alkaa mitään lasten elatuksia miettimään. Naisesi on todistanut ettei ole luotettava.

    • Anonyymi

      Jälleen yksi syy olla tekemättä yhtäkään kersaa.

    • Anonyymi

      Alottajalle, laita turpaan sitä perheenrikkoja-ehdokasta. Säästyy vähemmällä vaivalla ja pysyy perhe kasassa.
      Pari sataa maksaa.

    • Anonyymi

      Ehdoton vaatimus olisi että pettäjä katkaisee kaiken yhteydenpidon tuohon ihastukseensa, mikäli siis haluaa sinun kanssasi jatkaa. Muuten teidän suhteesta ei tule yhtään mitään! Itse laittaisin tuon yhteydenpidon täydellisen lopettamisen ehdoksi.

    • Anonyymi

      Kannattaa erota. Vuosikymmen sitten vaimo löytyi baari-illan jälkeen aamukuudelta jonkin satunnaisen miehen asunnolta. Mitään ei kuulemma tapahtunut ja juteltiin vaan. Hän ei osannut sanoa mistä oli juteltu.

      En osannut erota kun lapset olivat pieniä. Parisuhde ei toivu koskaan. Joka kerta kun vaimolla on työmatka tai tulee myöhässä kotiin niin ihan kamala tunne kalvaa. Lasten vuoksi en ottanut eroa.

      • Anonyymi

        Tietäisitpä miten paljon baari-iltojen jälkeen jatkoilla vain jutellaan (aikuisten oikeasti). Miehet sekä naiset.

        Jopa seksityöläisten vastaanotolla päädytään vain juttelemaan.


    • Anonyymi

      Heitä ny se eukko pöpelikköön

    • Anonyymi

      Tosi ikävä tilanne sinulla ja voin täysin samaistua sinuun. Minulle kävi täysin samoin pitkän avioliiton jälkeen. Vaimo ihastui ns. tyttöjen risteilyllä mieheen, jonka kanssa alkoi pitämään peliä reissun jälkeen. Ihmettelimme lasten kanssa kun äidin työpäivät venyivät ja tuli kaikennäköistä kissanristiäistä ym. Lopulta selvisi tilanne ja vaimo ehdotti muuttavansa hetkeksi pois ja katsotaan miten tilanne jatkuu ja jos voidaan mahdollisesti aloittaa puhtaalta pöydältä yms. Tosiasiassa muutti, jotta pystyi jatkamaan suhdetta tähän toiseen mieheen ilman "perheen rasitteita". Minulle vaimon pettäminen oli myös täysi shokki, luotin häneen 100 %. Suhde toiseen mieheen loppui aikanaan, mutta selvää oli, että ero tuli. Voimia sinulle ja yritä saada lasten elatus ja tapaamisoikeudet kohdaltasi mahdollisimman hyvin järjestymään.

      • Anonyymi

        itselleni kävi lähes samoin neljän vuoden seurustelun jälkeen ja meillä oli jo lapsi parille kaverille myös....mietimme kun luimme jostain julkaisusta näitä juttuja että kaikissa naisissa asuu pikkuhuora....sori vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itselleni kävi lähes samoin neljän vuoden seurustelun jälkeen ja meillä oli jo lapsi parille kaverille myös....mietimme kun luimme jostain julkaisusta näitä juttuja että kaikissa naisissa asuu pikkuhuora....sori vaan

        Ison aisan perässä lähtevät .


    • Anonyymi

      Ei tuo ole mikään kriisi.

      Ihan sama aikooko hän katsoa mitä teille tapahtuu kun asutte eri osoitteissa, jos hän on päättänyt ettei aio laittaa kolmatta osapuolta ulos suhteestanne.

      Sinun anteeksianto on hänelle yhtä tyhjän kanssa, koska sinä et ole selkeästikään hänelle niin tärkeä että hän valitsisi sinut. Etkö huomaa, hän on jo valinnut sen toisen siitäkin huolimatta että muka selittää ettei aio panna hänen kanssaan!

      Kun hän haluaa eri osoitteeseen, ja hän haluaa pitää tuon tyypin mukana, hän aikoo siellä eri osoitteessa luoda suhteen uudelleen ja panna. Sinut pidetään vain ulkopuolella löysässä hirressä sen ajan että lasten kanssa saatte hoidettua juoksevat asiat ja sen jälkeen pettäjä ottaa ja lähtee toisen matkaan.

      • Anonyymi

        Valitettavasti se on 99 % juuri näin kuin kirjoitat. Tämän kaltaisen tilanteen itse kokeneena voin tuon allekirjoittaa. Uskottelin itselleni, että ehkä tässä vielä yhteinen sävel löytyy, mutta se oli täydellistä itsepetosta. Nainen haluaa muuttaa pois kotoa, koska näin pystyy parhaiten viettämään aikaa uuden miehen kanssa ja vanhaa pidetään ns. löysässä hirressä antamalla pieniä lupauksia mahdollisesta yhteenpaluusta.


    • Anonyymi

      jätä heti se löysäperseinen naisesi minäkin katselin aikani exän touhuja mutta viimeinen niitti oli kun alkoi suhteeseen pomonsa kanssa, no kävin hieman keskustelemassa sen kanssa, tai ehkä enempi vetelin pampulla ympäri korvia.
      sai mitä ansaitsi

    • Anonyymi

      23 vuotias pojankloppi ei ole valmis isäpuoleksi. Unohda koko ajatuskin.

      Jos laitat lapsesi etusijalle, niin keskityt lapsiin ja jättäydyt vaikka nykytyöstäsi pois.

      Voin taata, että ajan kanssa kannattaa. Nuo 23/vuotiaat pojaklopit häipyy ennen pitkää omille teilleen.

      Jos kannat huolta lapsista ja olet viisas, saat yksinhuoltajuuden isänä. Kokemusta on. Älä menetä hermojasi, nyt on erilainen maraton menossa.

    • Anonyymi

      No just, ap:n pohtivassa vauhdissa jälleen...

    • Anonyymi

      Ota lapses ja lähdet tai jätä lapses ja lähdet, se on loppu nyt, muutat kerralla toiselle puolen suomea ja alat elelee yksinäs.. niin mäkin tein, eli siis jätin kaiken taakseni(lapset yms), maanantai aamusti kun muija oli lähtenyt "töihin"(ei se sillä työllä toimeen tuu mut ihan sama) niin siis omat tavarat pakuun ja toiselle puolelle suomea johonkin väliaikais majoitukseen ja omakotitalo kaupat viikon aikana, viikkoon muija ei muakaan kysellyt takas,, mut sit jouduin kertomaan että "sullahan oli se huipputyyppi?" Ymmärsi, ei ole nyt 5v soitellut enää, lapsilta tulee jouluisin kortti. Koiraa oon miettiny kaveriks..

      • Anonyymi

        No aika kusipää sinäkin. En ihmettele jos vaimo mennyt vieraisiin.


    • Anonyymi

      Älä roiku. Eroa heti. Teidän suhteenne on jo ohi. Syy siihen voi olla molemmissa tai vain toisessa, ihan sama enää. Olkaa asiallisia ja ottakaa ohjenuoraksi lastenne etu. Vanhemmuus jatkuu.

    • Onpa tyhmä tuo vaimonne. Tarkoitatte kai että mies pannaan kärsimään vuosikausia kun petos ja ruokot ruokottomalle naiselle.

      • Anonyymi

        Erittäin asiallinen suhtautuminen AP eli pidä hyvät välit tulevaan Xään niin se on lastenkin etu. Osa kehoittaa pitämään jäitä hatussa, voi olla fiksua niinkin - tiedä vaikka tilanne normalisoituisi jollain ? Mutta kokemuksesta tiedän, että tässä tilanteessa on jokin valtava suojeluvaisto miehellä päällä tai haluaa vaustomaisesti peitellä pahaa totuutta. Kun on kulunut viikkoja tai kuukausia, niin APkin hoksaa miten on tullut kaltoin kohdelluksi. Itsellänikin vaimo teki saman tempun, mutta tuplasti vanhemman työkaverin kanssa (useampi akka oli kierrossa). Yhtäkkiä alkoi tajuta, että ne niin monet epämääräiset reissut iltasella mitä ne oli, paniikin omaiset tilanteet kun saavuin kotiin töistä ja sielä oli valmiiksi työkaverini (eri työvuoro) ja kirjaimellisesti melkein housut kintussa välillä. Hän oli "vain kahvilla" ja pyöritti minua nuorta miestä/isää miten halusi. Perverssi meitä nuoria tuplasti vanhempi sekopää. Meillä oli kaksi lasta ja kaikki meni rikki. Välit on hyvät, mutta henkiset traumat kauheat vieläkin. Nyt 10v kulunut ja helpottaa, mutta suosittelen että jätä se vaimos. Henkiset traumat tulee jälkikäteen. Itsekään en ole oppinut exääni edes vihaamaan tms. on vain ikävä yhteistä hyvää aikaa. Kun tilanne laukesi/selvisi me rakensimme taloa, kaikki ihana edessä. Siinä talossakin kävivät salaa naiskentelemasss yms. Se myytiin pois, vieläkin ohi ajaessa niskahiukset nousee ja puistattaa.


    • Anonyymi

      Luulen että nainen on halunnut vaihtelua arkeen ja makariin,niin pahalta kun se tuntuukin.
      Oma vaimoni petti minua nuoren inttipojan kanssa,hakusi kuulema tuntea olevansa haluttu nuoren silmissä.Kertoi myös että halusi että otetaan todella kovasti ja kiihkeesti.
      Puhuttiin asiat ja ollaan edelleen naimisissa.nyt oltu jo 25 vuotta.
      Tsemppiä...ps.annatko suuseksiä?sen puute saattaa tehdä syrjähypyn houkuttelevaksi.

    • Anonyymi

      Tsemppiä!
      Valitettavasti useinkaan ei suhteet toimi hyvin, niin perheenä kuin eronneinakaan. Ainakaan jos ei panosta yhtään suhteen hyväksi. Luultavasti vaimosi on eniten tyytymätön itseensä ja tasaiseen arkeen (laimeaa seksiä, väsymystä, pyykkiä ja verkkareita..) Rakkauden vuoksi kannattaa yrittää ja käydä perheterapiassa ja parisuhde neuvonnassa yms. Jos ei mikään auta, on ehkä parempi kuitenkin erota, kuin riidellä vuosia ja lapset kärsii..
      Lasten tapaamisesta voi sopia ihan kuten keksii, jos molemmilta löytyy joustoa ja lapset ovat tärkeintä eikä kostaminen tms.. Mulla oli vuorotyö ja kun lapset oli pieniä olivat jokapäivä vuorojen mukaan sillä vanhemmalla kumpi pääsi töistä ensin. Raskasta ja sekavaa, mutta lasten ei tarvinnut olla klo.23 asti yksin kotona. Myöhemmin vuoroviikoin ja nykyään kokonaan asuvat äidin luona ja tapaavat kauas muuttanutta isää 2 vkonloppuna/kk. Isä on heittänyt kapuloita rattaisiin aina sen mukaan millainen naisystävä on kulloinkin ollut suhteena.. onneksi nyt aika järkevä. Nykyisen mieheni kanssa (myös eronnut kahden isä) olemme perheenä aika normaalisti, mutta kyllä sun ja mun lapset hiertää silti. Puhutaan kuitenkin paljon ja lapset toisilleen läheisiä! Tahto on kuitenkin olla yhdessä (jo 8vuotta) ja lapset aina etusijalla. Hän huolehtii aidosti minunkin lapsistani ja saimme lisäksi bonus mumman ja papan. Voimia!💕

    • Anonyymi

      Hei ja tsemppiä sinulle
      Miehen ja naisen välinen ystävyys kyllä onnistuu, jos siinä ei ole ollut eikä ole seksuaalista latausta. Mutta jos on ihastunut, ei ne housut pysy jalassa. Eikä sitä paitsi ihminen voi lennosta vaihtaa tunteidensa kohdetta. Älä jää tuohon suhteeseen. Olet vielä nuori, löydät varmasti naisen joka on sinua varten.

    • Haittaako se?
      Voihan vaimosi pitää ihastuksensa ja perheen. Luulisi aikaa riittävän.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Vaimo voi jopa pian kyllästyä ihastukseensa ja huomata miten on mokannut.


    • Anonyymi

      Voin saman kokeneena kertoa, että liittosi on lopussa, halusit tai et. Aikoinaan muija jäi pettämisestä kiinni, uusi sulho oli niin ihana ja yhteinen tulevaisuus odotti. Mies kuvitteli, että saa rikkaan muijan, mutta kun selvitin, että kun yhteiset lainamme jaetaan, on muija puilla paljailla. Meillä oli kaksi alle kymmenvuotiasta lasta. Ja sitten selvisi, että muija on tiineenä tälle sulholle. Sanoin, että hän voi ottaa eron ja häipyä jos haluaa, mutta kersat jää minulle.
      Muija jäi, mutta koskaan se liitto ei enää kestänyt. Koska se ei ollut sen siitetyn lapsen syy, päätin, että ilman isää se ei jää. Pidin lapsen kuin omani ja päätin, että kun lapsi tulee täysi-ikäiseksi, eroan. Ja niin kävikin. Hässin kyllä päissäni muijaa, mutta mitään tunnetta ei ollut
      Se vaan mietityttää, että liiton jatkamiselle laitoin ehdoksi, että lapselle ei koskaan kerrota hänen isäänsä. Nyt mietin onko se kuinka väärin. Mutta maailmahan on täynnä ihmisiä, joilla ei oikeasti ole oikeaa tietoa oikeasta siittäjästä

    • Anonyymi

      Onpa ikävä kuulla.

    • Anonyymi

      Jos otat takaisin, tee se ainoastaan lastesi takia. Hanki itsellesi uusia naisystäviä äläkä missään nimessä anna pettäjälle tekemäänsä anteeksi. Jostain syystä lastesi äidillä on ihailtavan suuri ruokahalu ja hinku vieraisiin ja kun "säkin suu" on jo saatu auki, on aivan liian myöhäistä.

    • Anonyymi

      Naisesi on rakastunut toiseen mieheen, joten kavereita he eivät voi olla. Kaveri voi olla sellaisen kanssa, johon ei ole tuollaisia tunteita. Esimerkiksi vuosien kestävä suhde,jossa kasvetaan erilleen. Tässä tapauksessa voidaan ehkä olla kavereita.

      • Anonyymi

        Tällaisissa tapauksissa kannattaisi keskittyä enemmän teidän suhteeseenne kuin pettämiseen. Olisiko sellainen mahdollista? Miten huomioit naisesi naisena? Millä tyylillä kommunikoitte?

        Naisesi haluasi muuttaa erilleen sinusta. Toisesta miehestä hän sanoo " Hän on kuulemma niin huikea ihminen. Hän ei halua menettää tätä ihmistä"

        Mitäpä jos kysäiset minkälainen ihminen sinä olet hänen silmissään? Tuntuisiko missään, jos hän menettäisi sinut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaisissa tapauksissa kannattaisi keskittyä enemmän teidän suhteeseenne kuin pettämiseen. Olisiko sellainen mahdollista? Miten huomioit naisesi naisena? Millä tyylillä kommunikoitte?

        Naisesi haluasi muuttaa erilleen sinusta. Toisesta miehestä hän sanoo " Hän on kuulemma niin huikea ihminen. Hän ei halua menettää tätä ihmistä"

        Mitäpä jos kysäiset minkälainen ihminen sinä olet hänen silmissään? Tuntuisiko missään, jos hän menettäisi sinut?

        Mies kiihottaa naista hormonaalisen tunnemyrskyn aikana. Kun myrsky laantuu ja ja mies näyttäytyy oikeassa valossa, rakkaus voi jäädä jäljelle, mutta kiihotus häviää. Sitten mies kirjoittelee tänne, että miksi akka ei enää anna vaikka sanoo rakastavansa.

        Tämä ei suoranaisesti riipu siitä, onko naisella uusi ihastus vai ei. Jos nainen ei rakastu uuteen mieheen, hän voi elää melko tyytyväisenä ydinperheessä ilman seksiä suunnitellen keittiöremonttia ja lasten koulunkäyntiä. Mies sen sijaan masentuu, kun alun kiima vaihtuu kotileikiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies kiihottaa naista hormonaalisen tunnemyrskyn aikana. Kun myrsky laantuu ja ja mies näyttäytyy oikeassa valossa, rakkaus voi jäädä jäljelle, mutta kiihotus häviää. Sitten mies kirjoittelee tänne, että miksi akka ei enää anna vaikka sanoo rakastavansa.

        Tämä ei suoranaisesti riipu siitä, onko naisella uusi ihastus vai ei. Jos nainen ei rakastu uuteen mieheen, hän voi elää melko tyytyväisenä ydinperheessä ilman seksiä suunnitellen keittiöremonttia ja lasten koulunkäyntiä. Mies sen sijaan masentuu, kun alun kiima vaihtuu kotileikiksi.

        Oman keski-ikäisen kokemukseni mukaan pienet seksiseikkailut piristävät myös vakisuhteen seksielämää. Kunhan muistetaan muutoinkin olla nätisti puolisoa kohtaan ja pitää leikkimieltä yllä.

        Enemmän kaikki menee vinoon, kun ei pidetä itsestä huolta, masennutaan ja ruvetaan osoittelemaan toisen virheitä.


    • Anonyymi

      voi ei mites näin nyt on käynyt

    • Anonyymi

      Nyt meet samantien oikeusaputoimistoon ja haet oikeusapua lapsillesi, ennen kuin toinen sen tekee, niin saat maksutonta oikeusapua asioiden hoitoon.

    • Anonyymi

      Huoran kanssa ei kannata jatkaa.

    • Anonyymi

      MENE JANUSSI NYT KU EI OO VIELÄ MULKKUMÄRÄNNYT.

    • Anonyymi

      On se vaan järkyttävää kun ihmiset elävät kuin pellossa, missä on sitoutuneisuus perheeseen ja lapsiin, kaikki kärsii typeristä eroista satasella.

    • Anonyymi

      Tervehdys, minulle kävi isänä täysin identtinen kuvio. Vaimo rakastui työkaveriin. Varaudu seuraavasti:
      1) Älä anna äidin ottaa lapsia mukaan eli lapsen kirjat eivät saa siirtyä kotoa vaikka äiti haluaakin muuttaa pois. Asemasi heikkenee mikäli haluat lähivanhemmuuden ja muutenkin mitä tulee tapaamisiin mikäli lapset asuvat äidillään. Nuo kannattaa sopia kirjallisesti vielä kun lapset / äiti asuu saman katon alla.
      2) Pidä kotivakuutus visusti itselläsi. Siinä on kahden vuoden karenssi ja se sisältää oikeusturvavakuutuksen. Älä vain annan äidin siirtää sitä itselleen. Joskus voi tulla riitoja ja tarvitset tuon vakuutuksen.
      3) Ole paikalla kun hän pakkaa tavaroitaan. Yllätysasioita lähtee helposti mukaan.
      4) Älä usko tarinoihin ja lupailuihin. Ne ovat lavastusta, jolla äiti yrittää parantaa asemaansa ennenkiin hyppää tuohon uuteen suhteeseen täysillä.

    • Anonyymi

      Onneksi olkoon. Tykkäsitkö kirjoituksestasi?

    • Anonyymi

      Jos on jalka koko ajan oven raossa, oletkohan sinä enää kovinkaan tärkeä hänelle? Hätävara?

      • Anonyymi

        Anna nyt kuitenkin sille työkaverille ensi töiksesi REIPAS SELKÄSAUNA, mutta älä vahingoita pysyvästi. Niin tosi mies menettelee.


    • Anonyymi

      Sori ei liity aiheeseen mitenkään mut miten tää on menny tämmöseksek, eli eikö täällä oo enää julkista kestustelua ollenkaan

    • Anonyymi

      Ei ole 30 kriisi. Vaan sinun aivojen riisi. Valo menee toisesta korvasta läpi.

    • Anonyymi

      Itselläni kauan sitten samanlainen tilanne, avovaimolla suhde työkaveriinsa joka kuitenkin loppui ja tilanne korjaantui ajan myötä.

    • Anonyymi

      Voi olla kriisi

    • Anonyymi

      En lähtisi katsomaan miten tuosda käy. Itse lähdin ja nyt muutaman vuoden päästä ketuttaa, että tuli jäätyä paskaan latistuneeseen parisuhteeseen, jota leimaa jatkuva epäilys ja epäluottamus. En voi suositella.

    • Anonyymi

      En d pettämisestä. Jättäisin heti jos muija pettäis.

    • Anonyymi

      Mun isäpuolella oli tuollainen nainen äitinä. Edelleen traumatisoitunut ja ikää on jo isovanhemman verran.

    • Anonyymi

      Jätä ehdottamasti....Parantumaton sairaus.....

    • Anonyymi

      Naisista tullut enemmän vain omien oikeuksien puolesta puhujia, itsekkyys päällimmäisenä johtaa ylilyönteihin, joissa sitten mm. lapset sivusta kärsijöinä. Valitettavasti lapsillekaan ei kannata totuutta kertoa siinä tilanteessa, vasta aikuisena sen paremmin ymmärtävät. Pahimmat käyttävät vielä lapsia lyömä aseina (itsekkyyttä).

    • Anonyymi

      Kyllä se on niin että jätä tuollainen nainen kokonaan, uusia naisia tulee kuin vitosen ratikoita töölöntorilla. Noin sanoi minullekin naiskaveri1900 loppupuolella, kun halusi erota. Ajattelin että jopa hän kuitenkin huolta vielä pitää, meni muutama päivä, kerroin työkaverille asiasta, hän sanoi että ei vitos ratikka ole kulkenut enää vuosiin. No en ollut minäkään kulkenut ratikalla sen jälkeen kun sai ekan auton 19 vuotiaana. 1985 on lopettanut, alkanut kulkemaan tosin uudelleen, ainakin silloin tällöin, ekan kerran on muuten aloittanut 1926.
      No, ei ratikoilla väliä, naisia on kuitenkin kulkenut, lapsiakin kertynyt viisi kahden eri naisen kanssa, miesten kanssa ei ole lykästänyt.

    • Anonyymi

      Heitä muija pihalle!

    • Anonyymi

      Sanona ja usein sanon liikaa ja ajattelemattomasti kuten varmaan nytkin mutta aiis nyt nainen ei taida ymmärtää omaa parastaan sillä kaikista valinnoistaan ihminen joutuu vastaamaan itse ja aina valuntojen seuraukset tulevat ennemmin tai myöhemmi eteen.
      Kaikki eivät usko tuota mutta ihminen joutuu aina vaatuuseen valinnoistaan ennemmin tai myöhemmin eikä tämä ole taikausko höpinää vaan faktuaalinen totuus.
      Vanhakansakin sen tiesi että paskasella on paskanen loppu.
      MUTTA tilanteeseen on mahdollista vaikuttaa jos ihminen herää ja tajuaa mitä on tekemässä tai kun tulee stoppi ja joutuu tosiasioiden kanssa vastakkain tai joutuu kovaa vasten niin että menee, joutuu menemään syvälle itseensä pahna juuria myöten räytymään syvyyksiin nähdäkseen oman osuutensa asioiden kulkuun.

    • Anonyymi

      Olet todella hyväsydäminen ihminen ja ajattelet lapsiasi. Rukoilen apua sinulle. Jumala voi auttaa, käänny Hänen puoleensa Jeesuksen nimessä. Saat nähdä, että Hn auttaa.

      Itsellä oli samantapainen tilanne. Rukoilin ja etsin Jumalalta apua. Nyt meidän tilanne on korjaantunut. Paljon voimia sinulle.

    • Anonyymi

      Tarkasta oma potenssisi!

    • Anonyymi

      koodilla 3SNMXD5 4,00 € Wolt-krediittejä jokaista 3 ensimmäistä tilaustasi kohden kannattaa hyödyntää

    • Anonyymi

      Riippuu siitä oletko valmis antamaan anteeksi tuon kaiken ja ottamaan riskin, että niin tapahtuu uudelleen. Varmaan hän on kaivannut sitä alkuhuumaa, mikä loppuu aina. Jotkut valitettavasti vaan päätyy usein pettämään. Mutta, rakkaus on kaiken se arvoinen, että anteeksi anto on mahdollista. Se taas epäilyttää, että haluaa jatkaa ystävyyttä sen toisen kanssa (=väärin). Helpommin sanottu kuin tehty, mutta laittaisin naisesi valitsemaan, sinä tai hän. Voimia. N. 35

    • Anonyymi

      30v.kriisi tulee kun katsoo peiliin ja kaveri petti naistaan ,sen pikkupojan opettajan kanssa vuosia mut ei jäänyt kiinni ja lähti kait itse kun alkoi kuumottaan paikat

    • Anonyymi

      Suhde poikki ja uusia tuulia kohti, sinulla on vain yksi elämä ja nyt sinulla on elämässäsi nainen joka ei ensisijaisesti kunnioita ja rakenna - tai ilmeisesti uskokaan - parisuhteeseen - ja hän myöskään ei oikeasti piittaa sinusta. Tuo nainen on myrkyllinen, hän on välineellistänyt sinut sensijaan että olisi inhimillistänyt sinut.

      Sellaisen ihmisen kanssa ei kannata olla suhteessa. Nyt nylkypuukko esiin ja veistelet itsesi irti tuosta suhteesta ja uskot että joko parempi nainen tai keskenään eläminen ovat ne oikeasti paremmat vaihtoehdot.

      Jos rakastat tuota naista vielä sinun tehtäväsi on osoittaa että jossain on raja. Rakkaus voi tarkoittaa luopumista, se voi tarkoittaa opetusta oikeasta ja väärästä. Jos taas et rakasta häntä voit irroittautua heti ilman mitään ongelmaa ja sinun kannattaa tehdä se aivan logiikan takia.

      Mitä pidempään nyt jatkat suhteen tunkkaamista sitä huonommin sinä voit, sitä vähemmän sinulle jää eväitä käteen tulevaisuutta varten. Lapsesi tarvitsevat ainakin yhden tolkuissaan olevan vanhemman, se olet nyt sinä - joten tuohon paskaksi ajettuun parisuhteeseen ei kannata enää haaskata yhtään ylimääräistä energiahitusta.

      Ota puolet rahoista. Nylje suhde irti itsestäsi, ala elämään itseisesti, huolehdi vanhemmuudestasi ja pelasta itsesi. Olet sen arvoinen, sinä olet elänyt uskollisesti, ex-kumppanisi ei ole. Pelasta. Itsesi.

      • Anonyymi

        Ja kaiken tämän voi tehdä ilman että alkaa elättelemään itsessään liikoja kaunaa, katkeruutta tai vihaa. Toki niitäkin varmasti tuntee, mutta niiden ei tarvi antaa päättää millainen show on.

        Sinun ei tarvi joustaa. Sinun ei tarvi nähdä itseäsi mitenkään ylettömän viallisena. Kumppanillasi oli koko ajan mahdollisuus kohdata sinut; alkaa rakentamaan sinua kohti, luottaa sinuun, uskoa sinuun ja suhteeseenne. Ja mitään näistä hän ei valinnut tehdä, ei oikeasti - vaan lähteä vain hakemaan halvinta huomiota ulkoapäin.

        Sinulla on aivan kristallinkirkkaasti umpisurkea kumppani mitä tulee parisuhteen toteuttamiseen ja sen mukaan elämiseen. Yllättävän yleinen luuserinainen, mutta kyllä maailmaan heikkoutta mahtuu. Jos hän kantaa nämä ominaisuutensa seuraavaankin suhteeseen hän ei tule koskaan saavuttamaan onnellista suhdetta oikeasti, sinulla sensijaan uskollisena ja asiallisena miehenä on mahdollisuus.

        Anna se mahdollisuus itsellesi. Olet sen arvoinen.


    • Anonyymi

      Vanha viesti toivottavasti asia on ratkennut kaikki3nnosapuolien taholta parhain päin. En hyväksy moista käytöstä,sitä joko ollaan sennyhden kanssa tai ei sitten olla. Vaimosi tulisi ennenkaikkea pelätä menettävänsä sinut. SINÄ olet tärkeämpi kuin hänen ystävänsä tilanteen huomioon ottaen . Hänen tulisi ymmärtää kuinka tuskalliåsta sinulle on kun hän tapaa ihmistä jonka kanssa on sinua pettänyt.
      En luottaisi tuollaiseen toimintaan

    • Anonyymi

      anteeksi rakas

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe