Vaunun tai auton kosteusmittaus

Anonyymi

Teettekö säännöllisiä kosteusmittauksia omiin kulkineisiin. Jos teette miten, itse vai ostopalveluna. Miten suuri riski 10 vuotias asuntovaunu on, ostanko pommin jos sellaisen hommaan. Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, yleisimmät vuotokohteet. Onko kellään tietoa miten vaunun lattia ja seinien liitokset ja läpiviennit on toteutettu, niistä ei paljon ole puhuttu. Sateella ajettaessa kuitenkin suuren kosteusrasituksen alla nekin. Kerran oli auto vuokralla jonka perätalli laihehti sateella ajon jälkeen, mietin silloin että kuka tuon ostaa ei kuivaa laitetta tule saamaaan. Auto oli tuolloin 4 vuotta vanha.

8

1391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse pohdiskelin samanlaisia mietteitä ja päädyin ettei minusta tule vaanaria, ostin asuttavan matka veneen ja hauskaa ollut matkoilla...

• Anonyymi

Veneessä enemmän kosteutta kuin vaunuissa :)
        Minäkin olisin ostanut veneen mutta kun veneellä ei pääse Lapin tuntureille!

• Anonyymi

Jos on vähä vedetty ja säilytetty talvet ladossa tai muuten suojassa saattaa olla aivan kuiva. Tutki nurka katosta ja jattiasta niistä seleviää paljon

• Anonyymi

Miten eroaa vaunut pohjan osalta. Onko vaunuja joissa pohja oli muuta materiaalia kuin vaneria. Siis se osuus joka jää ulospäin kuran ja loskan armoille. On kyllä käsittämättömän surkeaa tekoa nämä, sama tilanne taitaa olla myös autoissa.

• Anonyymi

itse olen lainannut kosteusmittaria kuns itä olen tarvinnut

• Anonyymi

Vaunut ja asuntoautot pitäisi tarkistaa vähintään kerran vuodessa ja TARKASTI!
      Kaikki saumat tulisi käydä huolella läpi ja samoin WC:n ja keittiön sekä suihkun vesiletkut yms ettei ole vuotoja.

• Anonyymi

Kävin katsomassa siistiksi mainostettua HOBBY 495 Exellent vaunua 2008 malli. No olihan se siisti sisältä mutta jäi epäilyttämään etuosan viat. Saumatiiviste etuseinän ja sivuseinien välissä oli useasta kohtaa kuprulla. Vesi valuu katolta juuri tätä uraa pitkin alas. Toinen pahempi ongelma oli etuseinässä, ikkunan korkeudella oleva halkeama. Halkeama siinä muoviosassa joka muodostaa kaasupullokokelon alempana. Sitä oli massalla korjattu mutta sauna oli auki edelleen. Muistan lukeneeni jostain että tämä on Hobbyjen tyyppivika ?
      Miten normaalia saumatiivisteen kupruilu on, se ei näyttänyt vielä siltä että vuotaisi ,mutta jotain sille olisi hyvä tehdä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1374
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1178
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      884
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      776
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      54
      746
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      101
      721
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60