Vainko parasetamolia???

Eulalia

Allergian (tulee paukamia) vuoksi en voi käyttää asperiinia tai mitään missä on nimessä -profeiini, tai Buranaa.

Vatsani myöskään ei siedä kovin voimakkaita särkylääkkeitä, ja esim. Panacod (jota sain kerran hammassärkyyn) aiheuttaa pahoinvointia ja oksentelua. Ja myöhemmin taas vatsavaivoja, ilmeisesti sen oksentamisen vuoksi.

Voimakkaiden kuukautiskipujen vuoksi tarvitsisin kuitenkin jotain helpotusta, ja pelkät tavalliset Panadolit ja sen sellaiset eivät tunnu auttavan kuin hyvin harvoin. Olenkin sitten enimmäkseen vaan purrut hammasta ja lähes vääntänyt itkua kivun vuoksi.

Eikö olisi olemassa MITÄÄN vatsaystävällistä lääkettä joka auttaa kanssa?

Peräpuikkotyyppisiä särkylääkkeitä en ole vielä kokeillut, noinkohan edes siinä ryhmässä olisi jotain mikä jättää vatsan rauhaan ja mille en ole allerginen?

8

1536

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • medicin

Suosittelisin sinulle Tramal nimistä kipulääkettä. Tämä on sen tyyppinen lääke etä resepti jää apteekkiin. Puhu lääkärillesi asiasta, ja VAADI saada kunnon lääke vaivaasi. Ei nykyisin tarvitse kärsiä kuukautis kivuista, koska varmasti löytyy sinulle sopiva lääke. On paljon henkilöitä joille nämä tulehduskipu lääkkeet eivät sovi juuri vatsaoireiden takia.

• mutsi

ketomex suppoja. Olen jo käyttänyt yli kymmen vuotta.Sain kerran polvileikkauksen jälkeen ja huomasin että auttavat migreenin ja kaikenlaiseen kipuun. Käytän niitä myös flunssasena..
        Vatsani ei siedä suun kautta otettavia särkylääkeitä. Supot eivät ainakaan minulle ole aiheuttaneet vatsavaivoja.
        Panadolit ovat minunkin mielestäni tehottomia että aiheuttivat nekin minulle närästystä.
        Ketomex suppo on reseptillä. Sääli ettei suppoja saa ilman reseptiä paitsi lapsille.

• Eulalia
        mutsi kirjoitti:

ketomex suppoja. Olen jo käyttänyt yli kymmen vuotta.Sain kerran polvileikkauksen jälkeen ja huomasin että auttavat migreenin ja kaikenlaiseen kipuun. Käytän niitä myös flunssasena..
        Vatsani ei siedä suun kautta otettavia särkylääkeitä. Supot eivät ainakaan minulle ole aiheuttaneet vatsavaivoja.
        Panadolit ovat minunkin mielestäni tehottomia että aiheuttivat nekin minulle närästystä.
        Ketomex suppo on reseptillä. Sääli ettei suppoja saa ilman reseptiä paitsi lapsille.

http://www.tohtori.fi/laakkeet/tuote.php3?ID=1372

Tuo Tramal vaikuttaa kyllä vähän hurjalta...

Niin nämä supot. Kumma juttu ettei niitä saa reseptittä? Mitä ne oikein kuvittelevat ihmisten niillä tekevän, tunkevan sieraimiinsa, jos saa vapaasti...? Ääh... :P

Häätyypä kysellä TKsta kun seuraavan kerran tulee asiaa...

• Kenkkunen
        Eulalia kirjoitti:

Niin nämä supot. Kumma juttu ettei niitä saa reseptittä? Mitä ne oikein kuvittelevat ihmisten niillä tekevän, tunkevan sieraimiinsa, jos saa vapaasti...? Ääh... :P

Jos sinulle on oikeasti asperiini (ja sen mukana kaikki ns NSAID-lääkkeet eli särkylääkkeet) sopimattomia, niin tuo suppo voi aiheutaa samat yliherkkyysoireet samalla tavalla kuin suun kautta otettavatkin. Muuten, jos ongelma on vain vatsan ärsytys, niin suppo voi olla parempi, mutta ei välttämättä.

• Eulalia
        Kenkkunen kirjoitti:

Jos sinulle on oikeasti asperiini (ja sen mukana kaikki ns NSAID-lääkkeet eli särkylääkkeet) sopimattomia, niin tuo suppo voi aiheutaa samat yliherkkyysoireet samalla tavalla kuin suun kautta otettavatkin. Muuten, jos ongelma on vain vatsan ärsytys, niin suppo voi olla parempi, mutta ei välttämättä.

niitä parasetamolisuppoja olisi olemassa... Luulen että par. ei meinaa auttaa kuuk.kipuihin sen vuoksi että ehkäpä ne tabletit ovat kertakaikkiaan liian mietoja. Luulisi että suppona voi sitten tunkea hanuriinsa vaikka millaiset milligrammat, ei pääse vatsaa vanuttamaan. :)

• Sussu
        Eulalia kirjoitti:

Ketomex supot on reseptillä koska ne on neljä kertaa vahvempia kuin ilman reseptiä saatavat ketoprofeeni-valmisteet..

• Guarana

No jos Panacodistakin menee pää ja maha sekaisin, älä nyt ainakaan Tramalia kokeile! On samantyylinen mutta pahempi.

Varovasti voisi kokeilla cox-2-selektiivisiä tulehduskipulääkkeitä, siis koksibit ja meloksikaami (Mobic, Celebra, Arcoxia, Bextra jnejne). Näissäkin on ristiallergian mahdollisuus olemassa, mutta koska tilanne on noin hankala ja aspiriinistakin tulee vain ihottumaa eikä mitään anafylaksiaa, kannattaa kokeilla. Ja eivät siis ärsytä vatsaa kuten tavalliset tul.kipulääkkeet.

Kirjoittaja joka totesi, että jos saa allergisen reaktion aspiriinista, niin saa niitä myös suposta, on kans ihan oikeassa.

Anna-Leena Härkönen suositteli jossain jutussa joskus Diapamia kuukautiskipuihin... se kyllä on lihasrelakssantti (ja kohtuhan on lihas) niin mikseimiksei... jos ei muu auta niin kokeile vaan säkin. Myös e-pillereillä voi päästä kivuista eroon, tätäkin voi harkita.

Parasetamolin kanssa aikuisen ihmisen annos on 1-2 tablettia 3 kertaa päivässä, lukee siinä paketissakin. Ja se 2 tablettia kerralla ei ole mitään liioittelua eikä vaaraksi, oletko varmasti ottanut kunnollisen annoksen? Parasetamoli tosiaan ei ole kovin tujakkaa tavaraa...

Toivottavasti auttoi, olen kyllä varma että jotain kyllä löytyy olosi helpottamiseen.

• Eulalia

Kyllä ne kutinat ja paukamatkin sietäisi sen aikaa minkä ne kestävät, vatsaa kai tässä eniten aina pelkään, että alkaa kipuilla.

Taannoin otin parasetamolia 2 tbl kerralla kahtena päivänä, ja sen jälkeen on ollut lievää oireilua mistä en ole varma onko vatsaperäistä. (Rintaa on ahdistanut, kun ahdistus loppui alkoi vatsaan koskea alas oikealle, aamusella ennen kuin on syönyt mitään polttoa.) En tiedä, ehkä olen jo suorastaan luulosairas ja hysteerinen, mutta ne on todella olleet ka-ma-lia ne katarrit mitä joskus olen vatsaani saanut särkylääkkeitä ja/tai yskänlääkettä nautittuani.

E-pillereitä olen joskus kokeillut, niistä sekosi polla. Itkin päivät pääksytysten ja vuodin mustaa verta pitkin kiertoa. Ei kiitos, ja nykyään ei ole muutenkaan tarvetta kun mies on steriloitu.

Mutta kiitos noista nimistä mitä mainitsit tuossa, olen ollut siinä pelossa ettei ole enää mitään muuta jäljellä kuin parasetamooli. Pistänpä korvan taakse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe