Onko tupakointi syntiä?

Anonyymi

En jotenkaan koe tupakan polton olevan syntiä. Mitä mieltä te ootte ja perusteluja olis kiva kuulla?

10

87

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko tyhmyys synti?

Sitähän se röökaaminen on, tyhmyyttä Menee rahat ja terveys,

• Anonyymi

Omaa tyhmyyttä se onkin ja nuorena kun aloittaa ei silloin ymmärrä mitä tekee. Myöhemmin on sitte vaikea lopettaa.

• Anonyymi

Syntiä on hylätä Jumala, tai olla erossa Jumalasta. Jos et tupakan vuoksi hylkää Jumalaa, ei sinulla ole syntiä. Mutta, olisi toki parempi olla polttamatta, et oikeasti tarvitse sitä.

• Anonyymi

Jumala lahjoitti jokaiselle maapallon olennolle lahjan, niinkuin kissalle on kissanmittu niin ihmiselle se on tupakka.

• Anonyymi

Ehdottomasti luonto ei tarkoittanut, että saastuttaisit kehosi millään myrkyllä. Nykyihminen on kylläkin jo menetetty, koska lääkkeet, alkoholi, huumeet on jo keksitty. Niitä on myös edelliset sukupolvet käyttäneet, joten siirtäneet sen geeneihin, jotka eivät voi enää puhdistua ja siirtyvät evolution mukaisesti eteenpäin.

• Anonyymi

olen myös tupakoiva, en millään tavoin koskaan kokenut tuomiota muilta kuin, - ihmisiltä, niinpä niin . . .
        pahe se kylläkin on, tiedän !!

Jumala on kiinnostunut meidän "sydämen uskosta" (asenteesta), kuin ulkonaisista asioista.

ainahan tupakoivat ovat olleet niin sanotusti "alempiarvoisia. . ."

raamatussa Paavalin kirjoituksissa: "kaikki on minulle luvallista, mutta kaikki ei ole hyödyksi"

Kymmenen käskyä on oma "nyrkkisääntöni", - eikä niitäkään kaikkia kukaan pysty täyttään !
        ( erityisesti tuo: "rakastaa lähimmäistä, kuin itseäsi" )

• Anonyymi

Nikotiinus jumalalle uhraaminen on vakavaa harhaoppia.

• Anonyymi

tupakointi on: pahe.

ei kuitenkaan Jumalasta erottava "synti"

jos olet nuori, hyvä jos pääset eroon tupakoinnin tavasta, tässä itsellä mennyt tupakointiin
        "yhden omakotitalon verran"

mitä kauemmin tupakoi, sitä vaikeampi päästä eroon.

• Anonyymi

En ymmärrä miksi lestadiolaiset hyväksyy tupakoinnin. Se on ehdottomasti oman kehon saastuttamista. Miksi siellä opetetaan väärään uskoon ja annetaan jo nuorten polttaa tupakkaa. Missä teidän johtajien moraali on?

• Anonyymi

Raamattu ei mainitse tupakointia, nuuskaamista, eikä huumeidenkaan käyttöä synteinä, joten varmuudella eivät ole minkäänlaisia syntejä.

Myöskään lottoamista tai kolikkoautomaattipelien pelaamista ei synniksi mainita, niin ei voi syntiä olla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3023
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2275
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1775
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe