Mies, nimeltään Jeesus.

Anonyymi

Jeesus on ollut ihana ihminen, hyvätahtoinen mies. ..Näin ihan normaali kielellä ilman niitä ulkoa opeteltuja lauseita joita tulkitaan väärin..

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen aina ihannoinut Jeeusta, en kuitenkaan käy missään uskonnollisissa tilaisuuksissa, suorayhteys ei tarvitse niitä päälle puskuroivia tyrkyttäjiä..Aiheesta olisi kiva kuulla mielipiteitä normikielellä.🤩

    • Anonyymi

      Lapsena jouduin käymään salem seurakunnassa, mutta se jotenkin kummastutti..Melkein pelotti kun jotkut menivät siihen tilaan jota en ymmärtänyt,?

    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Joh. 8:12-51
      Niin Jeesus taas puhui heille sanoen:
      "Minä olen maailman valkeus;
      joka minua seuraa,
      se ei pimeydessä vaella,
      vaan hänellä on oleva elämän valkeus."

      Niin fariseukset sanoivat hänelle:
      "Sinä todistat itsestäsi;
      sinun todistuksesi ei ole pätevä."

      Jeesus vastasi
      ja sanoi heille:
      "Vaikka minä todistankin itsestäni,
      on todistukseni pätevä,
      sillä minä tiedän,
      mistä minä olen tullut
      ja mihin minä menen;
      mutta te ette tiedä,
      mistä minä tulen,
      ettekä,
      mihin minä menen.

      Te tuomitsette lihan mukaan;
      minä en tuomitse ketään.
      Ja vaikka minä tuomitsisinkin,
      niin minun tuomioni olisi oikea,
      sillä minä en ole yksinäni,
      vaan minä ja hän,
      joka on minut lähettänyt.
      Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna,
      että kahden ihmisen todistus on pätevä.

      Minä olen se,
      joka todistan itsestäni,
      ja minusta todistaa myös Isä,
      joka on minut lähettänyt."

      Niin he sanoivat hänelle:
      "Missä sinun isäsi on?"
      Jeesus vastasi:
      "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni;
      jos te tuntisitte minut,
      niin te tuntisitte myös minun Isäni."
      Nämä sanat Jeesus puhui uhriarkun ääressä,
      opettaessaan pyhäkössä;
      eikä kukaan ottanut häntä kiinni,
      sillä hänen hetkensä ei ollut vielä tullut.

      Niin Jeesus taas sanoi heille:
      "Minä menen pois,
      ja te etsitte minua,
      ja te kuolette syntiinne.
      Mihin minä menen,
      sinne te ette voi tulla."
      8:22 Niin juutalaiset sanoivat: "Ei kai hän aikone tappaa itseänsä, koska sanoo: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla'?"
      8:23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
      8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
      8:25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
      8:26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla." >> Jakeen lisätiedot
      8:27 Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä.
      8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
      8:29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
      8:30 Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen.
      8:31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
      8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi."
      8:33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
      8:34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
      8:35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
      8:36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
      8:37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
      8:38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
      8:39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme." Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
      8:40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
      8:41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala."

      • Anonyymi

        Jeesuksen puheen jatko-osa Joh 8:42-59
        Jeesus sanoi heille:
        "Jos Jumala olisi teidän Isänne,
        niin te rakastaisitte minua,
        sillä minä olen Jumalasta lähtenyt
        ja tullut;
        en minä ole itsestäni tullut,
        vaan hän on minut lähettänyt.

        Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani?
        Sentähden,
        että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
        Te olette isästä perkeleestä,
        ja isänne himoja te tahdotte noudattaa.
        Hän on ollut murhaaja alusta asti,
        ja totuudessa hän ei pysy,
        koska hänessä ei totuutta ole.
        Kun hän puhuu valhetta,
        niin hän puhuu omaansa,
        sillä hän on valhettelija
        ja sen isä.

        Mutta minua te ette usko,
        sentähden että minä sanon totuuden.

        Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin?
        Jos minä totuutta puhun,
        miksi ette minua usko?

        Joka on Jumalasta,
        se kuulee Jumalan sanat.
        Sentähden te ette kuule,
        koska ette ole Jumalasta."

        Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle:
        "Emmekö ole oikeassa,
        kun sanomme,
        että sinä olet samarialainen
        ja että sinussa on riivaaja?"

        Jeesus vastasi:
        "Minussa ei ole riivaajaa,
        vaan minä kunnioitan Isääni,
        ja te häpäisette minua.

        Mutta minä en etsi omaa kunniaani;
        yksi on,
        joka etsii ja tuomitsee.

        Totisesti,
        totisesti minä sanon teille:
        jos joku pitää minun sanani,
        hän ei ikinä näe kuolemaa."

        Juutalaiset sanoivat hänelle:
        "Nyt me ymmärrämme,
        että sinussa on riivaaja.
        Aabraham on kuollut
        ja profeetat,
        ja sinä sanot:
        'Jos joku pitää minun sanani,
        hän ei ikinä maista kuolemaa.'

        Oletko sinä suurempi kuin isämme Aabraham,
        joka on kuollut?
        Ja profeetat ovat kuolleet;
        keneksi sinä itsesi teet?"

        Jeesus vastasi:
        "Jos minä itse itselleni otan kunnian,
        niin minun kunniani ei ole mitään.
        Minun Isäni on se,
        joka minulle kunnian antaa,
        hän,
        josta te sanotte:
        'Hän on meidän Jumalamme',
        ettekä tunne häntä;
        mutta minä tunnen hänet.
        Ja jos sanoisin,
        etten tunne häntä,
        niin minä olisin valhettelija niinkuin tekin;
        mutta minä tunnen hänet
        ja pidän hänen sanansa.
        Aabraham,
        teidän isänne,
        riemuitsi siitä,
        että hän oli näkevä minun päiväni;
        ja hän näki sen
        ja iloitsi."

        Niin juutalaiset sanoivat hänelle:
        "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha,
        ja olet nähnyt Aabrahamin!"

        Jeesus sanoi heille:
        "Totisesti,
        totisesti minä sanon teille:
        ennenkuin Aabraham syntyi,
        olen minä ollut."
        Silloin he poimivat kiviä heittääksensä häntä niillä;
        mutta Jeesus lymysi
        ja lähti pyhäköstä.


    • Anonyymi

      Kirkastaako korona Kristuksen?

      • Anonyymi

        Jeesuksella ja oppipojillahan on sellainen sädekehä.


    • Anonyymi

      Itsekin olen ollut hyväntahtoinen, ja kuka mua edes arvostaa?

    • Anonyymi

      Jeesus eli esimerkillisesti.

      Kun Raamatussa kerrotaan, kuinka Hän paransi sairaan, niin muistetaan vain ihme, eikä niitä lukusia parantumattomasti sairaita, jotka saivat terveytensä takaisin Hänen ansiostaan. Kun Saatana tarjosi kaiken maailman loiston, vallan ja nautinnot, Jeesus ajoi Saatanan pois ja vieraili ja ruokaili hyljyksittyjen luona. Kun Jeesus näki nälissään olevat, hän ruokki heidät. Kun Hän näki aviorikoksen tehneen naisen kivittäjien edessä, Hän muistutti kivittäjiä kaikesta siitä pahasta, jota nämä olivat jo elämässään tehneet, eivätkä nämä kivittäneet naista. Kun Hän näki, miten juutalainen papisto oli ottanut toivon pois ihmisiltä, Hän antoi ihmisille toivoa. Kun hänet kavallettiin, Hän ei syyttänyt kavaltajaansa. Kun häntä lyötiin ja hänen päälleen syljettiin, Hän salli niin tehtävän.

      Ja tällaista ihmistä ihmistä pilkataan tällä foorumilla, ikäänkuin Hän olisi ansainnut ristiinnaulitsemeistakin pahemman kuoleman. Jo ristiinnaulitseminen aiheuttaa hitaan ja tuskallisen elämän päättymisen tukehtumiseen.

      Jeesus on väärin ymmärretty tahallaan ja varmaan tahattomastikin, Hänen nimissään on tehty paljon vääryyttä, Hänet sanojaan on väännelty Häntä itseään vastaan, Hänen olemassaolonsa kumoamaiseksi on etsimällä etsitty todisteista. Mutta Jeesus elää fyysisesti maailmassa niiden kautta, jotka Häneen uskovat.

    • Anonyymi

      Minä olin ihmissyöjä lahkon johtaja ja minut tuomittiin ristillä.

      • Anonyymi

        Ilmestyskirja, 20:1-4, KR 1933/-38
        Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin,
        jolla oli syvyyden avain
        ja suuret kahleet kädessään.
        Ja hän otti kiinni lohikäärmeen,
        sen vanhan käärmeen,
        joka on perkele
        ja saatana,
        ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        ja heitti hänet syvyyteen
        ja sulki
        ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä,
        ettei hän enää kansoja villitsisi,
        siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet;
        sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

        Ja minä näin valtaistuimia,
        ja he istuivat niille,
        ja heille annettiin tuomiovalta;
        ja minä näin niiden sielut,
        jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen
        ja Jumalan sanan tähden,
        ja niiden,
        jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä;
        ja he virkosivat eloon
        ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

        Ihmettelen kuinka esimerkiksi Iran sanoo, että USA on se suuri saatana ja Israel on pieni saatana ja kun heidän mahdi joukkonsa ovat tuhonneet nuo kaikki, niin silloin
        heidän jeesus mahdi ottaa kaiken vallan maanpäällä, seitsemäksi vuodeksi.
        = antikristus peto sen jälkeen saa vallan seitsemän vuoden jaksoksi,maan päällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmestyskirja, 20:1-4, KR 1933/-38
        Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin,
        jolla oli syvyyden avain
        ja suuret kahleet kädessään.
        Ja hän otti kiinni lohikäärmeen,
        sen vanhan käärmeen,
        joka on perkele
        ja saatana,
        ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        ja heitti hänet syvyyteen
        ja sulki
        ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä,
        ettei hän enää kansoja villitsisi,
        siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet;
        sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

        Ja minä näin valtaistuimia,
        ja he istuivat niille,
        ja heille annettiin tuomiovalta;
        ja minä näin niiden sielut,
        jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen
        ja Jumalan sanan tähden,
        ja niiden,
        jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä;
        ja he virkosivat eloon
        ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

        Ihmettelen kuinka esimerkiksi Iran sanoo, että USA on se suuri saatana ja Israel on pieni saatana ja kun heidän mahdi joukkonsa ovat tuhonneet nuo kaikki, niin silloin
        heidän jeesus mahdi ottaa kaiken vallan maanpäällä, seitsemäksi vuodeksi.
        = antikristus peto sen jälkeen saa vallan seitsemän vuoden jaksoksi,maan päällä?

        Viikossa on seitsemän päivää, juutalaisten kynttelikössä on seitsemän kynttilää.
        Jos ei ole rahaa ei voi ostaa eikä myydä, mutta se joka toisten rahoihin käy käsiksi ja niitä verottaa niin sillä ei ole kenelle myydä.


    • Anonyymi

      En ole koskaan ajatellut sitä minään. Se on ollut vaan mauste, eikä edes suola.

    • Anonyymi

      Jeesus on Lihaan tullut? Luojamme kuoli kirottuna ristillä ja jätti muistoaterian muistokseen. Lisäksi hän jätti maailman hallintavallan Jumalan pojalle Jeesukselle Kristukselle ja pahiksille. Luoja opetti paljon ennen kuolemaansa ja kehotti etsimään omaa vanhurskasta tahtoaan ja Jumalan valtakuntaa, jonka kuningas on saatana, joka on Jumalan pojan palvelija. Meidän tulee olla armollisia, vaatimattomia, nöyriä ja alistuvia. Me emme voi enää uskoa hyvän voittoon, vaan tulee meidän alistua ja yrittää tulla toimeen kaikkien kanssa. Sillä koko maailma on pahan vallassa. Voimme vain etsiä sopua ja armoa ja ansaisemantonta hyvyyttä.
      Vaikeaa se on tänä aikana kun pahat niittävät satoa ja saatanasta on tulossa 2028 Jumalan valtakunnan kuningas.
      Onneksi Kristus voi tulla sydämeen asumaan. Vaikka ei siitä paljoa hyötyä ole saatanan edessä. Koraani kuitenkin sanoo, että saatanalle on annettu valta etsiä palvojia itselleen kaikin keinoin, mutta Jumalan omiin palvelijoihin hänellä ei ole valtaa. Yksi tuollainen Jumalan palvelija on tuleva messias Imaami Mahdi.
      Tulee kuitenkin varoa eksymästä väärään Mahdiin sillä sellaisiakin on olemassa.

      Itse uskon, että Kristus on sisässä asumassa, mutta myös maailmassa Jumalan inkarnaatioiden ja palvelijoiden muodossa.

    • Anonyymi

      Mulle Jeesus ei ole kovin läheinen. Miten palvoa jotakin, kuka ei ole Jumala eikä mitenkään liity mun päivittäiseen elämään. Isä Jumala, joka on Yksi, on sitten eri juttu. Häntä rukoilen Jeesuksen esimerkin mukaisesti ja häntä yritän vajavaisena palvella. Häntä yritän rakastaa vaikka usein tuntuu, ettei hän rakasta takaisin. Mutta koitan kuvitella, että kaikki hyvä johtuu Jumalasta ja mikä ei ole hyvää ei sitten ilmeisesti ole hänestä.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle:
        "Minä olen tie
        ja totuus
        ja elämä;
        ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.


      • Anonyymi

        Jumala ilmoitti tahtonsa Israelille, mutta kansa ei sitä noudattanut. Jumala lähetti Jeesuksen, että Hän avaisi israelilaisille Jumalan tahdon ja antaisi Jeesuksessa esimerkin, millaista on elää Jumalan tahdon mukaisesti. Mutta niin kuin Jeesus vertauksessaan kelvottomista viinitarhan vuokraajista ja omasta kohtalostaan ennusti (Matt. 21: 38-39), niin hänelle tapahtui (Getsemanessa): vuokraajat sanoivat: ’Hän on perillinen. Tapetaan hänet, niin perintö on meidän.’ He ottivat hänet kiinni, raahasivat ulos viinitarhasta ja tappoivat hänet.'

        Jos ihminen voisi hyvillä teoillaan pelastaa itse itsensä, niin miksi kukaan tarvitsisi Jeesusta? Jos sovitus olisi kaupan käyntiä Jumalan kanssa, niin miten kävisimme kauppaa, kun emme tiedä velkaamme tekojemme seurauksista ja kun kaikki mikä on, on Jumalan? Siksi turvamme on sovitus, joka annettiin ihmisille Jeesuksen kautta sekä Jumalan Pyhä Henki, jonka Jeesus lupasi puolustajaksemme. Sillä rakkaudella, joka tulee Jumalalta, ei voi tehdä kauppaa niin kuin maailmassa tehdään kauppaa kaikella ja kaikkialla.

        Mutta eivät ole merkityksettömiä myöskään sydämen hyvyydessä tehdyt teot. Mark 10:20-21 kertoo rikkaasta nuorukaisesta, joka kertoi noudattaneensa käskyjä kuten tuli. Nuorukaisen vastauksen kuulleessaan Jeesus katsoi häntä, [näki hänen elämänsä] ja rakasti häntä. Kenellä on oikeutta moittia nuorukaista siksi, että hän ei ollut valmis luopumaan kaikesta omaisuudestaan ja seuraamaan Jeesusta. Kuka papeista, jotka pitävät nuorukaista esimerkkinä omavanhurskaudesta, on itse myynyt kaiken omaisuutensa, jakanut sen köyhille ja mennyt sinne, minne Jeesus on käskenyt menemään?


    • Anonyymi

      Kukkaiskieli on parempi kuin keskisormikieli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe