Suomen salaliittoteoria

Anonyymi

Mikä on Suomen salaliittoteoria? Se on Konginkankaan rekan ja bussin kolari missä kuoli yli 20 ihmistä. Siinä on yksi sana mitä ei saa sanoa. Se on nopeudenrajoitin. Jos Rekassa ei olisi ollut nopeudenrajoitinta olisi rekka voinut lisätä nopeutta ja perävaunu olisi oikaistu. Mutta nyt se rajoitin jarrutti jäisessä alamäessä ja perävaunun heitteleminen vain paheni. Jos tämän saisi sanoa silloin vaadittaisiin pois otettavaksi nopeudenrajoittimet rekoista, mikä aiheutti tuon yli 20 hengen kuoleman.

17

<50

    Vastaukset

    • Rekkakuski tiesi autossa olevasta rajoittimesta, olosuhteiden ollessa mitä olivat olisi pitänyt malttaa pitää niin alhaista nopeutta että on vielä varaa rajoittimen sallimissa rajoissa kiihdyttää mikäli tilanne sellaista vaatii.

      Mutta kun rekat aina ajaa rajoittimessa ei tuollainen ole mahdollista.

      • Ennen vanhaan oli mahdollista jarruttaa perävaunua erikseen, mutta sellainen kytkentä on kielletty. Se olisi voinut auttaa tässä tapauksessa.


      • Rekan vauhti olisi joka tapauksessa noussut alamäessä, että rajoitin tuli joka tapauksessa vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ennen vanhaan oli mahdollista jarruttaa perävaunua erikseen, mutta sellainen kytkentä on kielletty. Se olisi voinut auttaa tässä tapauksessa.

        Se olisi todennäköisesti vaan pahentanut perävaunut heittelemistä.

        Tietenkin samaa tietä ajoi monta rekkaa. En tiedä heittelitkö niissä perävaunut, sitä ei tiedä. Ei ainakaan tullut ketään vastaan muuta kun tälle yhdelle rekalle tuli bussi vastaan. Siinä on kyllä ohituskaista rekasta katsottuna vastaantulijoille. Että mäessä oli tilaa väistää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rekan vauhti olisi joka tapauksessa noussut alamäessä, että rajoitin tuli joka tapauksessa vastaan.

        Ennakoimalla tarpeeksi, ja ammattikuskille ei pitäisi olla vaikea arvioida paljonko alamaa kiihdyttää rekkaa, olisi voinut hidastaa ennen alamaata tarpeeksi.

        Jos alamaa vaikkapa nostaa nopeutta 20km/h niin ennen alamaata vain 7 kymppiin, tai varmuuden vuoksi 6 tai 5 kymppiin niin ei kiihdy liikaa.

        Avainsana: tilannenopeus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ennakoimalla tarpeeksi, ja ammattikuskille ei pitäisi olla vaikea arvioida paljonko alamaa kiihdyttää rekkaa, olisi voinut hidastaa ennen alamaata tarpeeksi.

        Jos alamaa vaikkapa nostaa nopeutta 20km/h niin ennen alamaata vain 7 kymppiin, tai varmuuden vuoksi 6 tai 5 kymppiin niin ei kiihdy liikaa.

        Avainsana: tilannenopeus.

        Mutta kun nopeus saavuttaa alamäessä rajoittimen nopeuden, alkaa moottori jarruttamaan ja raskas perävaunu alkaa heittelehtimään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun nopeus saavuttaa alamäessä rajoittimen nopeuden, alkaa moottori jarruttamaan ja raskas perävaunu alkaa heittelehtimään.

        Mutta ennakoimalla riittävästi nopeus ei koskaan alamäessä saavuta rajoitinta.

        Ammattikuskin pitäisi tutulla tiellä tietää hyvin tarkasti mitenkä jokainen mäki nopeuteen vaikuttaa.

        Miksi tätä on vaikea käsittää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ennakoimalla riittävästi nopeus ei koskaan alamäessä saavuta rajoitinta.

        Ammattikuskin pitäisi tutulla tiellä tietää hyvin tarkasti mitenkä jokainen mäki nopeuteen vaikuttaa.

        Miksi tätä on vaikea käsittää?

        Olisiko pitänyt pudottaa vauhti ihan 50km/h?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko pitänyt pudottaa vauhti ihan 50km/h?

        Olisi pitänyt pudottaa sellaiseksi ettei se kiihdy rajoittimeen.

        Olkoon sitten 10 tai 50.

        Tilannenopeus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi pitänyt pudottaa sellaiseksi ettei se kiihdy rajoittimeen.

        Olkoon sitten 10 tai 50.

        Tilannenopeus.

        Edeltävä mäkikin oli jäässä joten sitä varten piti ottaa vauhtia. Nyt oli mäen päällä liikaa vauhtia, mutta liian vähällä alkuvauhdilla rekka olisi jäänyt mäkeen. Oli niin huono keli että olisi pitänyt jättää kokonaan ajamatta, mutta se ei ole helppo päätös tehdä. Ei vilkkaasti liikennöidyn päätien pitäisi olla niin kapea ja kallistella mihin sattuu, ja olla niin huonolla hoidolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edeltävä mäkikin oli jäässä joten sitä varten piti ottaa vauhtia. Nyt oli mäen päällä liikaa vauhtia, mutta liian vähällä alkuvauhdilla rekka olisi jäänyt mäkeen. Oli niin huono keli että olisi pitänyt jättää kokonaan ajamatta, mutta se ei ole helppo päätös tehdä. Ei vilkkaasti liikennöidyn päätien pitäisi olla niin kapea ja kallistella mihin sattuu, ja olla niin huonolla hoidolla.

        Juuri näin on asia. Tosin siinä on ohituskaista rekasta katsottuna vastaantulijoille. Eikä ollut kaiteita ainakaan silloin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ennakoimalla riittävästi nopeus ei koskaan alamäessä saavuta rajoitinta.

        Ammattikuskin pitäisi tutulla tiellä tietää hyvin tarkasti mitenkä jokainen mäki nopeuteen vaikuttaa.

        Miksi tätä on vaikea käsittää?

        Eli rajoitin menee alamäessä kovempaa kuin rekka? WTF????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ennakoimalla riittävästi nopeus ei koskaan alamäessä saavuta rajoitinta.

        Ammattikuskin pitäisi tutulla tiellä tietää hyvin tarkasti mitenkä jokainen mäki nopeuteen vaikuttaa.

        Miksi tätä on vaikea käsittää?

        Eli rajoitin menee alamäessä kovempaa kuin rekka? WTF????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rekan vauhti olisi joka tapauksessa noussut alamäessä, että rajoitin tuli joka tapauksessa vastaan.

        Eli rajoitin oli syynä onnettomuuteen? autokoulussa opetettiin että jänistä pienempää ei väistellä. Oletan että rajoitin on pienempi kuin jänis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli rajoitin oli syynä onnettomuuteen? autokoulussa opetettiin että jänistä pienempää ei väistellä. Oletan että rajoitin on pienempi kuin jänis.

        Ei helvetti, oikeesti?

        Ei se nopeudenrajoitin siinä rekan edessä mene hidastamassa sitä.


    • Kyse oli liian huonosta ja huonosti pidetystä tiestä. No, saivatpahan taas hyvän syyn pienentää nopeusrajoituksia eri puolilla Suomea.

      • Suolaustako olisi pitänyt lisätä? Oli sen verran pakkasta, ettei suolaus olisi auttanut .


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Avustettuja CoVid murhia ruotsissa?

      >> “Ruotsissa iäkkäiden koronapotilaiden kuolemia on joudutettu morfiinilla" – Sairaanhoitaja Sonja Aspinen kertoo järkyttävistä kokemuksistaan >> Yle
      Maailman menoa
      159
      8008
    2. Niko Ranta-Aho vihjaa perhehaaveistaan

      Miten voi olla, että tätä typerää rikollista paapotaan ja glorifioidaan joka tuutissa? Haastattelua annetaan ja otetaan sinne sun tänne. Ovatko kaikk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      3661
    3. Murha Varkaudessa

      Eli kuka tekijänä ja kuka mahtoi olla uhri?
      Varkaus
      89
      2608
    4. Niin alhaista toimintaa Martinalta!

      Nyt kun Stefu ja Sofia pitävät matalaa profiiliä niin Martina yrittää väkisin ärsyttää Stefua.Haluaa kai että hän suttuu ja ärähtää niin että porukat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      993