Pelkäätkö koronaa?

Anonyymi

Samankaltainen aloitus ollut täällä varmaan jo ennenkin.

Mutta nyt vaan ajattelin tehdä uudestaan kun kaikenlaista paniikin lietsontaa ja hysteriaa alkaa olla taas tässä palstan ilmapiirissä.

Omasta puolestani voin sanoa, että en pelkää. En pelkää muitakaan tauteja. Ne tulee, jos tulee. Selviän niistä, jos minun täytyy selvitä.

Minulla henkilökohtaisesti on hyvin itsekkäät syyt noudattaa viranomaisten ohjeita. Nyt ei ole nimittäin mitenkään erityisen hyvä aika joutua lomaututetuksi tai työttömäksi. Kela ja työttömyyskassat ovat todennäköisesti ruuhkautuneet jo nyt. Eli saa olla kiitollinen siitä, että en itse ole siinä tilanteessa et joutuisin miettimään millä laskut maksaisin ja millä ruokaa ostaisin. Se on nimittäin näin, että vaikka muu maailma on lähes pysähtynyt, ei meidän pakolliset arkiset menot pysähdy. Ja tarvitaan edelleen enemmän kunkoskaan aiemmin veronmaksajia. Ja tämä kaikki täysin itsekkäistä syistä. Kaikki muu tulee oheistuotteena... :)

Toinen syy, erittäin itsekäs sekin, pysyä terveenä on se, että terveenä on kiva olla. Paljon kivempaa kuin sairaana. Ja sen oheistuotteena taas tulee se, että minusta ei ole kenellekään apua tai hyötyä, jos heittäydyn tässä altruistiksi ja alan laiminlyödä itseäni. Tässä voi hyvinkin käydä kohta näin, että tarvitaan kaikkia auttavia terveitä käsiä kun ammattilaisten alkaa loppumaan kesken...

Ok, tästä tuli nyt vähän pitempi stoori ja hiukan otsikon vierestäkin. Mut edelleen. En pelkää koronaa. Miksi sinä pelkäät, jos pelkäät?

50

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelkään koronaa siksi, että pelkään menettäväni lapseni ( joka kuuluu riskiryhmään) tai vanhempani ( jotka 71 vuotiaita, toinen riskiryhmässä myös muuten). Siinäpä se lyhykäisyydessään.

• Anonyymi

Minä olen jo menettänyt toisen vanhemmistani. Ja monia muita läheisiä, niin frendejä kuin sukuakin. Menetykset on jo tuttuja. Jos menetän jonkun vielä, niin tuttua hommaa. Eihän se kivalta tunnu, mutta jossain vaiheessa me täältä kuitenkin kaikki lähdetään.

Mietin just, et missä vaiheessa pelkäisin... Silloin, jos jotain olisi aika pahasti kesken läheisteni kanssa. Juuri nyt ei ole. Jos minun tai jonkun läheisen pitäisi lähteä, niin ehkä nyt. Ei kaunoja, ei ratkaisemattomia riitoja, ei keskeneräisiä asioita. Joskus on ollut toisinkin... :)

• Anonyymi kirjoitti:

Minä olen jo menettänyt toisen vanhemmistani. Ja monia muita läheisiä, niin frendejä kuin sukuakin. Menetykset on jo tuttuja. Jos menetän jonkun vielä, niin tuttua hommaa. Eihän se kivalta tunnu, mutta jossain vaiheessa me täältä kuitenkin kaikki lähdetään.

Mietin just, et missä vaiheessa pelkäisin... Silloin, jos jotain olisi aika pahasti kesken läheisteni kanssa. Juuri nyt ei ole. Jos minun tai jonkun läheisen pitäisi lähteä, niin ehkä nyt. Ei kaunoja, ei ratkaisemattomia riitoja, ei keskeneräisiä asioita. Joskus on ollut toisinkin... :)

Mulla taas toisinpäin. Koska ei ole mitään selvittämättömiä kaunoja, vaan läheiset välit ja koska olen menettänyt tarpeeksi läheisiä ihmisiä, se vahvistaa pelkoa. Pelkoa myös siitä, miten raskasta vaikka mun lapsen menettäminen olisi muille perheenjäsenille, esim. sisarukselle, hänen isälleen ja isovanhemmille.
        Vaikka koronasta selviytyisi, mutta se olisi sairaalahoitoa vaativaa, se olisi paitsi itselleni myös monelle muulle läheiselle suuri henkinen ja fyysinen ponnistus. En kaipaa sellaista nyt.

• Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Mulla taas toisinpäin. Koska ei ole mitään selvittämättömiä kaunoja, vaan läheiset välit ja koska olen menettänyt tarpeeksi läheisiä ihmisiä, se vahvistaa pelkoa. Pelkoa myös siitä, miten raskasta vaikka mun lapsen menettäminen olisi muille perheenjäsenille, esim. sisarukselle, hänen isälleen ja isovanhemmille.
        Vaikka koronasta selviytyisi, mutta se olisi sairaalahoitoa vaativaa, se olisi paitsi itselleni myös monelle muulle läheiselle suuri henkinen ja fyysinen ponnistus. En kaipaa sellaista nyt.

Kerroin jo sen jossain aikasemmin. Kuolema ei ole sen enempää loppu kuin syntymä alkukaan.

Mutta tässäkin tilanteessa on hyvä muistaa eräs Franciscus Assisialainen... :)

• Anonyymi kirjoitti:

Kerroin jo sen jossain aikasemmin. Kuolema ei ole sen enempää loppu kuin syntymä alkukaan.

Mutta tässäkin tilanteessa on hyvä muistaa eräs Franciscus Assisialainen... :)

Eipä tuo paljon lohduttaisi sillä hetkellä, kun näkee lapsensa kärsivän, syystä tai toisesta. Siksi haluan pitää oikeuteni pelkäämisen suhteen. En sun tarvi pelätä, mutta minä saan, jos haluan:)

• Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Eipä tuo paljon lohduttaisi sillä hetkellä, kun näkee lapsensa kärsivän, syystä tai toisesta. Siksi haluan pitää oikeuteni pelkäämisen suhteen. En sun tarvi pelätä, mutta minä saan, jos haluan:)

Ei se kiellettyä ole. Se pelkääminen siis... :)

Mutta se pelkääminen ei silti muuta sitä mikä on. Pelkäät tai ei, tilanne pysyy.

"Anna minulle rohkeutta muuttaa se minkä voin ja täytyy muuttaa. Voimia hyväksyä se mitä en voi. Ja viisautta erottaakseen ne toisistaan."

Minä olen lopulta pohjimmiltani fatalisti. En pelkää kuolemaa, mutta en myös aktiivisesti haekaan sitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se kiellettyä ole. Se pelkääminen siis... :)

Mutta se pelkääminen ei silti muuta sitä mikä on. Pelkäät tai ei, tilanne pysyy.

"Anna minulle rohkeutta muuttaa se minkä voin ja täytyy muuttaa. Voimia hyväksyä se mitä en voi. Ja viisautta erottaakseen ne toisistaan."

Minä olen lopulta pohjimmiltani fatalisti. En pelkää kuolemaa, mutta en myös aktiivisesti haekaan sitä.

Ei se pelko mussa ilmene muuta kuin varovaisuuteni. Joku voi nähdä sen ylivarovaisuutena. Mutta ei mun arki tässä ole mitenkään ratkaisevasti muuttunut. Melko samanlaisessa valmiustilassa sitä on tullut elettyä viimeiset viisi-kymmenen vuotta. Mulla oli vain pieni itsekäs ajatus/haave vuoden alussa, että tähän olisi tullut nyt pieni muutos. Ei tullut, näillä mennään. Olen jo tottunut. Pelkoon ja muuhun. Normitila. 😊

• Anonyymi

En pelkää. Olen sairastanut syövän ja nyt kolmatta vuotta remissiossa. Siinä mielessä riskiryhmässä.
      En pelkää, mutta en myöskään riskeeraa mitään. En halua tahallaan hankkia sitä itselleni enkä mahdollisesti tartuttaa sitä muille. Hyvät ystäväni ovat niin ihania että tuovat minulle kauppa-asiat. Ulkoilemassa käyn rauhallisissa paikoissa luonnossa. Tänäänkin toista tuntia.
      Meidät määrättiin reilu viikko sitten pois työpaikalta pitämään kotikonttoria. Niinpä työskentelen kotoa käsin. Työpaikalle ei saa mennä eikä edes pääse. Asun yksin ja tottunut yksinoloon ja se ei minua haittaa. Viihdyn hyvin, vaikka sosiaalisia kontakteja tietysti kaipaan. Onneksi on puhelin ja netti.
      Tietysti toivon että tämä olisi pian ohi. Mutta aikansa kutakin.

• Anonyymi

Tsemppiä! :)

• Anonyymi

En pelkää kuolemaa enkä koronaa.
      Elän tässä hetkessä;)

• Anonyymi

Ai että nyt tuli yks mun suosikkijuttu! Se hetkessä eläminen... :D

Mitä on se Hetki, mitä olet elämässä?

• Anonyymi

Koska tämä aloitus tulee seuraavan kerran ?

• Anonyymi

Pikauusinta huomisaamuna.

• En vieläkään. Mikä ei tarkoita että ei välittäisi, kaupunkilaisjärki käyttöön☝️

• Anonyymi

Pitäisikö ottaa lomaa ja lähteä Lappiin? :D

• Anonyymi kirjoitti:

Jos niin haluat.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Jos niin haluat.

Hommaan ensiksi koronan ja sit päräytän harmiksen kautta pönttiksen mökille pärskimään. :D

• Anonyymi kirjoitti:

Hommaan ensiksi koronan ja sit päräytän harmiksen kautta pönttiksen mökille pärskimään. :D

Reipasta menoa..

• Anonyymi kirjoitti:

Jos jompi kumpi kupsahtaa, tuota voi jo kutsua suunnitelmaksi.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Reipasta menoa..

Juu, loppuu se kitinä palstalla. :D

• Jan1 kirjoitti:

Jos nyt varta vasten haluaisi koronan ( taudin), niin mistähän sen saisi hommattua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lappi sulkeutuu huomenna...

• Anonyymi kirjoitti:

Lappi sulkeutuu huomenna...

Ai miten?

• Wwuwuw kirjoitti:

Jos nyt varta vasten haluaisi koronan ( taudin), niin mistähän sen saisi hommattua?

Mä menisin johonkin live- konserttiin. Sieltähän se Eevakin (Ahtisaari) onnistui saamaan. Kännissä halailemaan tuntemattomia ja sitten vielä ravintolaan tms. jatkoille. Ja aamulla parantelemaan johonkin seisovaan pöytään krapulaa 🤗

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Mä menisin johonkin live- konserttiin. Sieltähän se Eevakin (Ahtisaari) onnistui saamaan. Kännissä halailemaan tuntemattomia ja sitten vielä ravintolaan tms. jatkoille. Ja aamulla parantelemaan johonkin seisovaan pöytään krapulaa 🤗

Tietysti jos vielä pääsis sinne lentokoneella ja jonottaen huolella eri paikoissa, nenää kaivaen ja sormi välillä suussa.

• Wwuwuw kirjoitti:

HUS:sta varmaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo se mies tullessasi ;)

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

Ai miten?

Met panemha havut etheen..

• Anonyymi kirjoitti:

Miepä se koukkaanki väylän puolelta sillä kohala.

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Aika mielenkiintoista vitsiä...

• Anonyymi kirjoitti:

Aika mielenkiintoista vitsiä...

Ei poliisi setä välttämättä naura suunnitelmallisuudelle.

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Oiskohan tämä korona vähän kuin parisuhde, että jos sitä hakemalla hakee ja etsimällä etsii, niin ei ainakaan löydä.. Sitten se liimautuu kiinni jostain puun takaa, jolloin sitä viimeksi odottaisi..

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

Ai miten?

Laskettelukeskuksien osalta ainakin. Eikä sinne toivota muuallekaan tartuttajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mieki sen ajathelin. (tulikohan hoo oikeshen paikhan)

• Thymallus kirjoitti:

Miepä se koukkaanki väylän puolelta sillä kohala.

Ei se ole poka mikhään tehä pikku mukka sillä kohala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo se mies tullessasi ;)

Ööö... Mikä mies? Mulla ole täällä ku vaimoja, joista 2 kotona ja muutama muu muualla... :)

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Oiskohan tämä korona vähän kuin parisuhde, että jos sitä hakemalla hakee ja etsimällä etsii, niin ei ainakaan löydä.. Sitten se liimautuu kiinni jostain puun takaa, jolloin sitä viimeksi odottaisi..

Ja sit jos sen saisi, ajatuksena että menis tartuttamaan muihin, niin ai että, voiskin rajat mennä kiinni. Mut nyt meen ulos, ihmisiä karttelemaan :D
        T. Y.b off

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ööö... Mikä mies? Mulla ole täällä ku vaimoja, joista 2 kotona ja muutama muu muualla... :)

Se, kenhen kauta pärhäytät :) ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mieki sen ajathelin. (tulikohan hoo oikeshen paikhan)

Sie et ole Lapisa, solet känhisä. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, kenhen kauta pärhäytät :) ;)

Ai harmis? Ei pysty. Se jää sen jälkeen odottamaan kuolemaa ja kitisee palstalla siitä kun en kuunnellut sitä ja tartutin senkin... :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai harmis? Ei pysty. Se jää sen jälkeen odottamaan kuolemaa ja kitisee palstalla siitä kun en kuunnellut sitä ja tartutin senkin... :D

Mie hoijan, paranhee ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mie hoijan, paranhee ;)

Ehkä sit sun pitäisi hakea se jo ennen minua turvaan? :D

• Anonyymi

Se on asia, joka tulee ottaa vakavasti. Hallituksen antamat ohjeet on jokaisen otettava vakavasti myös 13.4.2020 jälkeen. Taudin huippu on oletettu tapahtuvan Suomessa aikaisintaan toukokuun puolivälissä, todennäköisesti joitakin viikkoja tai kuukausi myöhemmin. Riskiryhmiä ja vanhuksia tulee suojella omalla käytöksellä niin kauan kuin Suomessa tuota virusta esiintyy. Se voi tarkoittaa koko tätä vuotta. Koronan toisista aalloista ei Suomessa myöskään tiedä. Luultavasti koko viruksen taltuttamiseen maailmanlaajuisesti menee 1,5 vuotta. Kannattaa käyttää järkeä matkasuunnitelmia tehdessä sekä arkielämässä muutenkin. Maailma ei ole koronan jälkeenkään enää koskaan samanlainen kuin ennen. Voimia kaikille!

• Anonyymi

THL´llän ennustuksiin ei parane tuijottaa sokeasti uskoen. Heidän ennustukset on ennenkin pitänyt täysin kutinsa. :D

Ei sen puoleen. Ei ketään muutakaan ennustajaa kannata vielä kuunnella. Aika näyttää... :)

• Anonyymi

Eipä tässä ole mitään minkä tai kenen puolesta mitään pelkäisi, kun on työtön erakko ilman sukulaisia tai ystäviä.

• En pelkää, mutta en kaipaakaan.

• Anonyymi

Kartatteko Pettäyää?

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Eihän ätmillä ole väliä, ei ole mitään menetettävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      559
      1898
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      91
      920
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      917
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      816
    5. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      747
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      705
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      658
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe