Jordan on todelline

28

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Sinun Luther ihailijan pitäisi pysyä poissa juutalaispalstalla, koska Luther oli antisemiitti pahimmasta päästä. Nykyisin hänet olisi tuomittu kansamurhaan ja vainoihin kehoittajana siis rikollisena.


    • Anonyymi

      Entä Jordania, onko sekin palestiinalaisvaltio?

      • Anonyymi

        jordaania os raamatullisten rajojen sisäpuolella...


      • Anonyymi kirjoitti:

        jordaania os raamatullisten rajojen sisäpuolella...

        Jo kuningas Hussein sanoi, että Jordania on palestiinalaisvaltio ettei siitä kannata puhua.


    • Anonyymi

      Aloittaja puhuu asiaa.
      Jisreel.

      • Anonyymi

        eikä,
        jordaania on raamatullisten rajojen sisäpuolella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikä,
        jordaania on raamatullisten rajojen sisäpuolella...

        Mikä on jordaania?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on jordaania?

        jumala lupas...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikä,
        jordaania on raamatullisten rajojen sisäpuolella...

        Jordania on yhtälailla rajojen sisällä kuin Suomi.
        Kun Messias tulee Jerusalem on rajaton kaupunki Raamatun mukaan.
        Rajaton tarkoittaa "ilman mitään rajaa", eli koko maapallo on yhtä Jerusalemia.


    • Anonyymi

      Jordania on hiekkaerämaata ja sielä ei voi yleensä viljellä maata.
      Jordania ei hyväksy arabiterroria alueellaan, joten sekin asia hiertää vastaan.
      Uusi palestiinalaisvaltio on muutenkin aivan kansainvälisten lakien ja käytäntöjen vastainen. Se on mahdoton ajatus.

    • Israel ei halua yhden valtion ratkaisua koska se tekisi Israelista arabivaltion

      Simple as that!

      • Anonyymi

        Juuri näin. Jos Israel, Jordania ja palestiinalaisalueet yhdistettäisiin, olisi alueella arabienemmistö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Jos Israel, Jordania ja palestiinalaisalueet yhdistettäisiin, olisi alueella arabienemmistö.

        Ja jos ne yhdistettäisiin Turkkiin, niin alueella olisi turkkilaisenemmistö. Mitä sitten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Jos Israel, Jordania ja palestiinalaisalueet yhdistettäisiin, olisi alueella arabienemmistö.

        Ihan voit jättää sen Jordaniankin yhteenlaskusta pois .


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        Ihan voit jättää sen Jordaniankin yhteenlaskusta pois .

        Jos puhutaan yhden valtion mallista, eli vain yksi valtio juutalaisille ja ns. palestiinalaisille yhdessä, ei ole mitään syytä jättää pois Jordaniaa laskuista, vai ajattelitkos tehdä sinne etnisen puhdistuksen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos puhutaan yhden valtion mallista, eli vain yksi valtio juutalaisille ja ns. palestiinalaisille yhdessä, ei ole mitään syytä jättää pois Jordaniaa laskuista, vai ajattelitkos tehdä sinne etnisen puhdistuksen?

        Ei ollenkaan. Kyse olisi Israelin ja Länsirannan Gazan muodostamasta kompleksista ja mihinkään näihin ei tarvita puhdistuksia vaan annetaan vaan ihmisten olla kotonaan jookosta.


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        Ei ollenkaan. Kyse olisi Israelin ja Länsirannan Gazan muodostamasta kompleksista ja mihinkään näihin ei tarvita puhdistuksia vaan annetaan vaan ihmisten olla kotonaan jookosta.

        Tuossahan olisi kaksi valtiota, eli juutalaisten ja ns. "palestiinalaisten" yhteinen Israel ja "palestiinalaisten" Jordania.

        Miksi ns. palestiinalaisille pitäisi olla kaksi valtiota, ja nekin molemmat alueella, jolle piti perustaa juutalaisten kansalliskoti?

        Kai muistit, että Hamas ei hyväksy eikä tule koskaan hyväksymään kuvailemaasi Israelin ja palestiinalaisalueiden yhdistämistä yhdeksi valtioksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan olisi kaksi valtiota, eli juutalaisten ja ns. "palestiinalaisten" yhteinen Israel ja "palestiinalaisten" Jordania.

        Miksi ns. palestiinalaisille pitäisi olla kaksi valtiota, ja nekin molemmat alueella, jolle piti perustaa juutalaisten kansalliskoti?

        Kai muistit, että Hamas ei hyväksy eikä tule koskaan hyväksymään kuvailemaasi Israelin ja palestiinalaisalueiden yhdistämistä yhdeksi valtioksi?

        Se nyt vaan on niin että tuosta Palestiinalaisvaltion tarpeellisuudesta ei olla eri mieltä. Trump sen ymppäsi paperiinsa ja Bibi sanoi ettei halua hallita palestiinalaisia. Heidän tulee hallita itse itseään.

        Erimielisyydet koskevat yksityiskohtia.


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        Se nyt vaan on niin että tuosta Palestiinalaisvaltion tarpeellisuudesta ei olla eri mieltä. Trump sen ymppäsi paperiinsa ja Bibi sanoi ettei halua hallita palestiinalaisia. Heidän tulee hallita itse itseään.

        Erimielisyydet koskevat yksityiskohtia.

        Nyt siis kannatat ilmeisesti kolmen valtion mallia, eli Israel, Palestiina ja Jordania.

        Olisi toivottavaa, että ns. palestiinalaisten puolelta löytyisi jokin taho, joka kykenisi hallitsemaan heitä. Nythän ovat olleet lähes sisällissodassa, kun Hamas ja PLO ovat niin kovin erimielisiä asioista. Lähinnähähän hallinto, viime vuosina erityisesti Hamasin edustajat, on kerännyt rahaa henkilökohtaisille tileilleen. Ymmärrän täysin, että Netanjahu ei ole innostunut ajatuksesta, että ns. palestiinalaiset olisivat Israelin hallinnon alaisina. Israelin arabeihin hän suhtautuu huomattavasti myönteisemmin.

        Hamas ei tule milloinkaan hyväksymään valtiota nimeltä Israel. Ei edes siinä tilanteessa, että Jordanian lisäksi perustettaisiin toinen palestiinalaisvaltio. PLO/Fatah voisi tällaisen kolmen valtion mallin hyväksyä välivaiheena Israelin tuhoamisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt siis kannatat ilmeisesti kolmen valtion mallia, eli Israel, Palestiina ja Jordania.

        Olisi toivottavaa, että ns. palestiinalaisten puolelta löytyisi jokin taho, joka kykenisi hallitsemaan heitä. Nythän ovat olleet lähes sisällissodassa, kun Hamas ja PLO ovat niin kovin erimielisiä asioista. Lähinnähähän hallinto, viime vuosina erityisesti Hamasin edustajat, on kerännyt rahaa henkilökohtaisille tileilleen. Ymmärrän täysin, että Netanjahu ei ole innostunut ajatuksesta, että ns. palestiinalaiset olisivat Israelin hallinnon alaisina. Israelin arabeihin hän suhtautuu huomattavasti myönteisemmin.

        Hamas ei tule milloinkaan hyväksymään valtiota nimeltä Israel. Ei edes siinä tilanteessa, että Jordanian lisäksi perustettaisiin toinen palestiinalaisvaltio. PLO/Fatah voisi tällaisen kolmen valtion mallin hyväksyä välivaiheena Israelin tuhoamisessa.

        "Nyt siis kannatat ilmeisesti kolmen valtion mallia, eli Israel, Palestiina ja Jordania."

        En nyt lukitse mitään vaihtoehtoa vaan olen avoin kaikille. Tuo mainitsemasi vain tuntuu olevan kaikkien ylivoimainen ykkönen.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jordaniassa palestiinalaiset ovat vähemmistö.

    • Anonyymi

      Minun lukemani mukaa Israel auttaa niin palestiinalaisia, kuin jordanialaisiakin koska molemmilla on vesiongelmia.
      Ovat näin ollen riippuvaisia Israelin/ juutalaisten tieto-taidosta.

      Tällaista vihollisen rakastamista käytännössä.

      • Anonyymi

        joo,
        vettä kaikille,
        paitsi arabeille ohjelma,

        zionistien terrorin vastaiset boikotit,
        ovat maailman laajuisia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo,
        vettä kaikille,
        paitsi arabeille ohjelma,

        zionistien terrorin vastaiset boikotit,
        ovat maailman laajuisia...

        Israel toimittaa arabeille vettä enemmän, kuin kuin asiasta tehdyt sopimukset edellyttävät.


      • Anonyymi

        Palestiinalaiset valmistavat vesijohtoputkistaan mieluummisn Kassameita, koska juutalaisten tappaminen on puhdasta vettä tärkeämpää.


    • Anonyymi

      No miksi avaat keskustelun asiasta, josta ei enää tarvitse mitään puhua? Alan epäillä vilpittömyyttäsi. Koko asiahan on jo kuihtunut kokoon ja maailmalla on muuta mietittävää. Kiinnostikohan asia edes koskaan kovin isoa joukkoa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe