Epätodellinen olo

Anonyymi

Hei,
Minulla on ollut usein sellainen olo kuin en olisi ruumiissani. Yleensä sellainen unenomainen, epätodellinen olo missä en tiedä missä olen ja miksi olen siellä. Tähän tilanteeseen ei liity esim pyörtyilyä, mutta muulloin sitä minulla suhteellisen usein esiintyy. Ei ole mitään yhtä tilannetta missä tätä esiintyy. Onko jollain tätä samaa? Jos on niin millaisissa tilanteissa ja onko tähän löytynyt joku syy? Minulle on diagnosoitu masennus ja saan usein paniikkikohtauksia (epäilyksenä jonkun asteinen ahdistus-/ paniikkihäiriö), joten voisivatko nämä jotenkin vaikuttaa tähän, sillä muistan yhden tilanteen todella hyvin, missä olin ison ihmisjoukon keskellä festareissa ja tällainen tuli.

15

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla tapahtuu aina joskus että herään aamulla vaatekaapissa ja kuulen ääniä enkä aluksi tiedä yhtään missä olen. Sitten kuulen naisen äänen ja säikähdän kun tajuan tilanteen. Tunnen naisen äänen mutta hänen miehensä ääni on römeä ja vieras.
      Olen äärimmäisen hiljaa ja toivon että mies lähtisi pian töihinsä ja minä pääsisin vessaan tyhjentämään äärimmilleen pingottuneen rakon.
      Näin tapahtuu usein vain reippaamman baari-illan jälkeen ja vain silloin jos huushollissa on tarpeeksi iso vaatekaappi. Kyllä niitä näkyy aika paljon ihmisillä olevankin.

      • Anonyymi

        Ei sentään kannata pinnistää rakkoaan aivan äärirajoille, sillä löytyyhän vaatekaapista toki joku saapas tai vastaava tilapäisapu.


    • Anonyymi

      Minusta vaivut vain helposti meditatiiviseen tilaan. Olen huomannut minullekkin käyvän niin. Olen tässä, mutta olen muualla.

    • Anonyymi

      Minullekin on tuttu tila, kestää vain hetken. Joskus autolla ajaessa hätkähdän, mitä mitä, minne olenkaan menossa. Kestää muutaman sekunnin kun paikallistan itseni ja mieli selkeytyy. Olen ajatellut että on vain syviin ajatuksiin vaipumista, mutta voi olla kyse muustakin. Eikö vain ole joku tautikin, johon kuuluu hetkellinen poissaolon tunne.

      • Anonyymi

        Tarkoittanet Deja Vu -kokemusta. Siihen liittyy kokemus nykyisyyden kokemuksesta myös menneisyydessä. Toisin sanoen, tunne siitä, että olet elänyt ja kokenut nykyisyyden myös aiemmin elämässäsi.

        Tämä on aika yleinen ilmiö, eikä minkään sairauden oire. Esiintyy terveillä henkilöillä, tarkkaa esiintymistiheyttä en tiedä.


    • Anonyymi

      Auton ratissa kannattaneet olla ns. läsnä, eikä lähteä liikenteeseen haahuilemaan.

      Kaikki mitä ihminen syö, vaikuttaa myös tunteisiin. Lisäaineet, natriumglutamaatti, ym voivat aiheuttaa ahdistavaa oloa, koska niitä ei ole tarkoitettu ihmiskehoon. Kannattaa kuulostella ja tunnustella, eri ruoka-aineiden ja elintarvikkeiden vaikutusta itseen.

      Mahdollisimman puhdas keho, ei myrkkyjä elintarvikkeissa, antaa mielellekin rauhaa. Puhdas ruoka ei tietenkään auta, jos tupakoi, ta käyttää kovia päihteitä, eli luonnonmukaisesti paras.

    • Anonyymi

      Löytyisikö vastaus täältä, ainakin kaikenlaista joogitietoa näkyy olevan, https://joogiapu.vuodatus.net/

      Luulen että kannattaisi maadoittaa itseään, luulen että joogan avulla vois onnistua.

    • Anonyymi

      Uskoisin, että tuo liittyy sinulla diagnotisoituun ahdistus/masennushäiriöön. Ne eivät oman kokemukseni mukaan ole mitään pieniä "häiriöitä", vaan todellinen sairaus.

      Itselläni on ollut vastaavia kokemuksia kuin sinulla. Kuten sanoit: "olo kuin en olisi ruumiissani". Tuollaiset kokemukset liityvät ahdistuksen käsittelyyn ihmisen mielessä. Jos ahdistukseen ei löydy muuta keinoa, tuo ulkopuolisuuden kokemus auttaa jotenkin.

      Se ei kuitenkaan ole parantumiskeino. Parantumiseen tarvitset psykoterapiaa sekä lääkitystä. Uskon, että selviät, koska itsekin olen selvinnyt vastaavasta sairaudesta.

      • Anonyymi

        Minä en ainakaan löytänyt tuosta muuta kuin Asetyylikysteinin. jolla hoidetaan joitakin maksasairauksia, esimerkiksi parasetamolin yliannostuksia. Mitään muuta, tähän viestiketjuun viittaavaa, en löytänyt. Ja aloittajahan ei esittänyt syöneensä parasetamolia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ainakaan löytänyt tuosta muuta kuin Asetyylikysteinin. jolla hoidetaan joitakin maksasairauksia, esimerkiksi parasetamolin yliannostuksia. Mitään muuta, tähän viestiketjuun viittaavaa, en löytänyt. Ja aloittajahan ei esittänyt syöneensä parasetamolia.

        Oli siitä 29.03.2018 04:28 kirjoittamani viestin lopussa https://tinyurl.com/y4whvxw5 viitsimättä toistella sitä tässä.


    • Anonyymi

      Mielisairaalat hoitavat tuollaisia tapauksia. Entisinä aikoina niitä kutsuttiin hullujenhuoneeksi tai pöpiläksi. Sinne vain lähimpään hoitolaan apua hakemaan ennenkuin äityy liian pahaksi.

      • Ihan asiatonta nälvimistä ja herjaa, joka pitäisi oikeasti poistaa lyömästä lyötyjä vain lisää. Kovien ja sadististen lähimmäisten takiahan monet heikommat sairastuvat henkisesti kestämättä sitä kiusaa.


    • Anonyymi

      keskity siihen mikä olet ja anna unien olla omassa rauhassaan unia.

    • Anonyymi

      Minullekin tuttu tunne. Itselläni diagnosoitiin nuorena yleistynyt ahdistuneisuushäiriö joka alkoi paniikkikohtauksilla. En osannut käsitellä ahdistustani ja pelkojani, ja luulen että epätodellinen olo oli seurausta siitä. Sellainen unenomainen ahdistava olo jossa oma kroppa tai sanat eivät tunnu omilta. Ei ole läsnä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe