Jostain täältä luin etteivät kaikki suojaimet suojaa saamasta virusta vaan pikemminkin haittaa suojan käyttäjää levittämästä virusta.
Yritin googlettaa, mutta en oikein löytänyt vastausta.
Miten tuon kanssa on?
Hengityssuojaimen antama suoja
5
<50
Vastaukset
Kertakäyttöiset kuitusuojat eivät estä tautia saamasta. Jos saat pisaroita suojalle, virukset pääsevät siitä läpi.
Suojaavat jossain määrin toisia, ettei pärskeet lennä itseltä toisen naamalle.
Turvaväli hyvä, ainakin 2 metriä.
Suodattimelliset kasvosuojaimet tässä suhteessa parempia.
Se miljoona kertaa sanottu käsihygienia on parasta.
En tiedä paljonko virusta tarvitaan, että se aiheuttaa taudin, on aina hyvä, jos pystyy sitä ainakin vähentämään käsistään ja pinnoilta.
Varsinkin, kun nytkin samanaikaisesti liikkuu influenssavirukset ja norovirikset ainakin.- Anonyymi
Minä kyllä käyn kuitusuojan kanssa kaupassa. Aluksi sanottiin että tarttuu vain pisaratartuntana, mutta nyt helpomminkin. Mistä tietää vaikka virus leijailisi ilmassa. Eikä tule vahingossakaan koskeneeksi suun ja silmien lähelle kun on suoja. Jos koskeekin niin vasta kaupasta tultua kun kädet on pesty. On kyllä järeämpiäkin suojia, kalusteiden hionnan takia ostettuja.
- Anonyymi
Noroviruksen kerran sairastaneena, en kerenny suojia miettimään. Se oli niin nopee alku ja vauhdilla tuli molemmista päistä ulos eritteet huh huh, sitten meni pari päivää sänkypotilaana, vei todella voimat.
Juuri luin Yleltä, että suomalaistutkijat alkavat selvittää miten pisarat kulkevat ilmavirran mukana ja voisiko korona selviytyä ilmassa.
Vielä ei tiedetä mikä on tartuttava määrä virusta.
- Anonyymi
Minulla oli tällainen rautakaupasta ostettu kuonokoppa, jota ei saanut nenän ympärille tiiviisti kiinni ihoon. Hengitettäessä sisään tulee ilma sieltä mistä sen helpoimmin saa, joten pääosin juuri näistä aukkopaikoista.
Jostain näin suosituksen tässä koronassa etäisyydeksi 1,8 metriä. Ei takerruta tähän etäisyyteen. Sairastavan henkilön uloshengitysilmassa on viruspartikkeleita ilman aivastusta tai yskimistäkään.
Sitä voisi verrata jonkin henkilön alkoholihuuruihin. Alkoholihuurut voi havaita kaukaakin uloshengityksestä. Kuonokoppaa käyttävän alkoholihuurut uloshengityksessä hidastuvat vahvasti ja valuvat henkilön rinnuksille ja alas.
Sensijaan yllä kuvailemani kuonokoppaa käyttävän ei ole vaikeuksia havaita toisen ihmisen alkoholihuuruja.
Sanoisin, että kuonokoppa haittaa tartuttamasta muita.
Tutkimustietoa minulla ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.744989Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113369Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242680Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571737- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941332
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2251170Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711015IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra52897