Kymmenen kysymystä Raamatusta

Aikani kuluksi kyselen Raamatusta.

Kenellä oli kankea kieli?

Kuka oli juutalaisten ensimmäinen ylipappi?

Kuka oli Melkisedek?

Kenellä oli Eesaun kädet, mutta Jaakobin ääni?

Mitä Joosef varautui heinäsirkkojen tuloon?

Mistä päin Saban kuningatar saapui tapaamaan Salomonia? Mitä hän odotti matkaltaan?

Minkä raskaan tehtävän Jumala on antanut ihmiselle tehtäväksi täällä auringon alla?

Miksi Simson ei käynyt parturissa?

Mien Babylonia ja Persia liittyvät juutalaisuuteen? Entä Assyria? Löytyykö näille vastinetta nykyajassa?

Mikä oli Sebeteuksen poikien äidin nimi?

15

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mooseksella.

• Arvatenkin oikea vastaus.

• Anonyymi

"Mikä oli Sebeteuksen poikien äidin nimi?"

Salome

• Taitaa olla oikea vastaus tuokin.

• Anonyymi

Jaakobilla oli Jaakobin ääni omat olivat kätensäkin.

Commandohauis

• Anonyymi

Kuka oli juutalaisten ensimmäinen ylipappi? Aaron, vaikkakin kaikkien israelilaisten

Kuka oli Melkisedek? Saalemin (Jerusalemin) kuningas

Kenellä oli Eesaun kädet, mutta Jaakobin ääni? Jaakobilla

Mitä Joosef varautui heinäsirkkojen tuloon? Ei ole mainittu heinäsirkkoja.

Mistä päin Saban kuningatar saapui tapaamaan Salomonia? Mitä hän odotti matkaltaan? Etelän kuningas halusi kuulla Salomonin viisautta.

Minkä raskaan tehtävän Jumala on antanut ihmiselle tehtäväksi täällä auringon alla? Työtä ja tuskaa

Miksi Simson ei käynyt parturissa? Nasiirilupaus

Mien Babylonia ja Persia liittyvät juutalaisuuteen? Entä Assyria? Löytyykö näille vastinetta nykyajassa?
      Assyriaan vietiin kymmenen heimoa vankeuteen, Babyloniaan loput. Persia valloitti Babylonian

• "Mitä Joosef varautui heinäsirkkojen tuloon? Ei ole mainittu heinäsirkkoja."

Totta, Joosef valmistautui nälkävuosia varten, mutta ei kerrota, että ne olisivat heinäsirkkojen aiheuttamia. Heinäsirkat taisivat tulla vasta Mooseksen aikana.

• Juutalaiset vietiin pakkosiirtolaisuuteen Babyloniaan, nykyisen Irakin alueelle, josta Persia, nykyisin Iran, heidät vapautti ja päästi takaisin kotiin. Luonnollisesti Persian kuningas Kyyros II Suuri arvostettiin korkealle juutalaisten keskuudessa. Melkoisen erilaiset suhteet silloin verrattuna nykyisiin.

• Anonyymi

"Löytyykö näille vastinetta nykyajassa?"

Babylonia on sekoitus - uskonnollinen sekoitus eli oikeaa ja väärää opetusta Jlasta ja Jlan tahdosta.
        Tällaista Babylonian ilmentymää esiintyy nykyaikanakin.

• Anonyymi

Mooseksella oli hidas puhe ja kankea kieli.:)

• Anonyymi

No, mikä on Jakobin poikain isän nimi?

• Anonyymi

Kanada!

• Anonyymi

Ei kiinnosta.

• Anonyymi

Kysymyksiä olikin enemmän:) Yritetään:

Ensimmäinen pappissuku - polveutui Aaronin pojasta Eleasarista
      Melkisedek - pappi
      Simson - Jumalalle erotettu nasiiri ei saanut leikata hiuksiaan
      Joosef - varautui heinäsirkkojen tuloon viljavarastoilla
      Saban kuningatar - halusi oppia Salomolta viisautta. Saban valtion oletettiin olevan Etiopiassa, mutta todennäköisimmin se oli Jemenin tienoilla.
      Ihmisen tehtävä - lisääntykää ja täyttäkää maa
      Babylonia - juutalaiset vietiin sinne orjuuteen. Aabraham tuli Babylonian Ur'ista
      Persia - kuningas Kyyros vapautti israelilaiset orjuudesta
      Assyria - valtasi Israelin

• Saarnaajan kirjan mukaan ihmisen tehtävänä on harrastaa filosofiaa ja tehdä tutkimusta, siis tiedettä:

"12 Minä, Saarnaaja, olin Israelin kuninkaana Jerusalemissa. 13 Minä ryhdyin etsimään viisautta ja tutkimaan kaikkea, mitä auringon alla tapahtuu. Tämän raskaan tehtävän on Jumala antanut ihmisen vaivaksi. "

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      149
      7044
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      150
      5936
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      127
      5111
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      48
      4687
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      55
      4028
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      67
      3208
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      55
      3140
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      25
      2882
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      47
      2447
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      16
      2323
    Aihe