Kristityn velvollisuus hädän aikana.

Anonyymi

Jos aika vielä pahenee ja uskovainen haluaa matkustaa ulkomaille työtä tekemään. Voiko hän jättää sairaan ja apua tarvitsevan isänsä sairasvuoteelle ja jättää isänsä toisten huolenpidon alaiseksi, vaikka isä rukoilee että älä jätä minua.? Me emme ole helluntailaisia jotka sanovat että työ on tärkeintä ja muut autavat isääni ja koska hän ei ole uudesti kastettu on tärkeämpi tehdä Jumalan valtakunnan työtä. Meillä on käsky pitää huolta lähimmäisistämme ja kyllä tämä ei uskossa oleva isä on lähimmäinen luterilaiselle uskovaiselle niin pitäisi uudestisyntyneen helluntailaisen ymmärtää että isänsä on lähimmäinen jota ei saa jättää yksin.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Helluntailainen ei ole mikään kristitty vaan lahkolainen. Kyllä he jättäisivät vainon aikana uskottomat perheenjäsenet ja itse pötkisivät pakoon rahatukku kainalossa sen kun kintuista pääsisi.

      • Anonyymi

        ja sinä olet sitten oikeauskoinen?


      • Anonyymi

        ja sinä olet sitten oikeauskoinen?


    • Anonyymi

      Kristityn velvollisuuksiin ei kuulu tehdä tänne turhia aloituksia tai sellaisia kommentoda !

    • Anonyymi

      Antakaa hyvät ihmiset ihmeessä sairaiden ja vanhusten kuolla ihan rauhassa häiritsemättä heitä. Tiedetään että perseaukiisilla hätä on vainajan rahoista.

      • Anonyymi

        Uskovaiset käyttää sanaa perseaukinen, minua eräs elämän ahdistama kutsui persaukiseksi.
        Alkoi itkeä että on itse köyhä ja jos katsoo asioita niin ei se kaveri mikään köyhä ole.


    • Anonyymi

      Suojatöitä ulkomaille voi jeesuksen vittu kuka ne maksaa.

    • Anonyymi

      Riippuu nyt varmaan tilanteesta. Heitteille ei saa ketään jättää, mutta onhan kullakin oikeus omaan, itsenäiseen elämäänsä.

      Omaan, esim. sairauteensa vedoten ei toista ihmistä saa sitoa. Me kaikki kuolemme kerran ja kunkin meidän on itse kestettävä oma kuolevaisuutemme, tarraamatta toiseen, joka jonkun kuolemanpeloista johtuen joutuisi jäämään tähän sidotuksi, lohduttamaan aikuista, jolla on ollut pitkä elämä aikaa selvittää omat kuolemanpelkonsa.

      Tällainen on itsekyyttä ja tällaisia ihmisiä, takertujia on paljon, kuka mistäkin, omista, ajallaan hoitamattomista asioistaan johtuen alkavat anastaa toisen elämää omaksi hyödykseen, sysäävät itse hoitamattomia ongelmiaan muiden harteille.

      Itse oletan kerran kuolevani aivan yksin. Olen tähän varautunut, eikä se pelota. Kuolleelle on aivan sama, löydetäänkö hänet 5 minuuttia, vai 5 kuukautta kuolemansa jälkeen.

    • Miten joku jaksaa tehdä näitä lapsellisia "mun lafkani on parempi kuin sun lafkasi" -aloituksia edelleen? Kasvaisitte joskus aikuisiksi, vai onko se liikaa vaadittu?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laita koko etunimi

      Ketä ikävöit. Ei tää muuten rupee selviimään. M-N
      Ikävä
      135
      3191
    2. 300 valtion maksamaa henkilöä Pariisissa, nolla olympiamitalia

      Pitäskö jotain tehä? Satsata vain skeittaukseen, naisten nyrkkeilyyn ja ratsastukseen? Vai tuplata joukkueen koko? Ot
      Maailman menoa
      283
      2405
    3. On aika surullista huomata, että aikuiset ihmiset saattavat

      olla pahempia kiusaajia kuin lapset. En ole koskaan hiffanut mitä joku saa toisen alaspäin painamisesta, mutta kai tämä
      Ikävä
      169
      1405
    4. Life is Life...

      Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää ikävään. ☕🌞🐺😊❤️
      Ikävä
      264
      1358
    5. Ettei jäisi epäselväksi...

      93 % briteistä ei tue mellakointia.
      Maailman menoa
      380
      1348
    6. 109
      1339
    7. Dieselpersut ennallistavat Grönlannin vihreäksi

      Tupruttelun seurauksena typerät jäätiköt sulavat ja maaperä pääsee taas sitomaan hiiltä. Kaupan päälle saadaan 7 metri
      Maailman menoa
      293
      1280
    8. Mihin päätelmään oot tullut

      Onko mulla kuitenkin tunteita sua kohtaan?
      Ikävä
      79
      1224
    9. Tunnustuksia -ketju

      En halua olla pelkkä kaverisi. Välttämättä en sitä koskaan tunnusta irl. En halua menettää sinua. Naiselta Muutkin saa
      Ikävä
      80
      1147
    10. Kesäiseen aamuun

      Hyvää huomenta päivää. ☕🌞🌾😊🤗❤️
      Ikävä
      210
      1076
    Aihe