Keksitkö itsellesi piristystä helposti?

Nämä ajat osaa olla ahdistavia monelle. Itsellä ei sinäänsä elo ole suuresti muuttunut, mutta sosiaalinen media on täynnä koronaa, telkkari, netti yleensä ja varsinkin tää palsta.
Sitten täälläkin slkaa kuplimaan kaikenlaista eripuraa, haluspa tai ei...

Mutta itse ajattelin lähteä pihalle ja talliin niputtamaan pyörää sen verran, että voin käydä testilenkillä kartsalla. Aurinkokin paistaa ja taitaa ollakin ehkä viimeinen päivä, kun näin voi tehdä, kun lupaili takatalvea näin syksyn keskelle ainaskin tännepäin...

Osaatko sinä piristää itseäsi ja temmata johonkin muuhun ajatuksesi? Tai keksitkö muillekin sitä tekemistä? Mun vinkki on ainakin, että ei isommalti näpyttele netissä vaan menee ulos... mäkin lähden ihan just... morjens.

136

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama juttu! Mä oon just menossa pitkälle kävelylenkille. Ehkäpä nappaan sauvatkin mukaan. On kaunis keli, ulkona raitis ilma ja melko rauhassa saa tallustella. Siinä menee helposti pari tuntia ja sitten suihkut ja kehonhuolto ja ruuanlaitto siihen påälle niin ollaan jo iltapäivässä. Liikunnasta ainakin itselle tulee tosi hyvä olo ja se myös kestää pitkään. Sen voimalla ajattelin itse ainakin tämän koronakauden jaksaa. Toki, jos mulla olis vielä se mp, niin ajelisin ehdottomasti myös sillä 😎

• Joo. Kävely tai juoksulenkki vois tehdä myös poikaa. Mutta nytten kun keksin tämän moottoripyörän tähän saumaan, niin ei kyllä nyt malta. 😬

• Disse kirjoitti:

Joo. Kävely tai juoksulenkki vois tehdä myös poikaa. Mutta nytten kun keksin tämän moottoripyörän tähän saumaan, niin ei kyllä nyt malta. 😬

no uskon... mä kävin jo lyhyellä lenkillä, mutta tulikin tehtyä juoksulenkki tänään. Nyt selailen täällä taas nettimotoa 😖😅 On tää vaan niin kamalaa.... Pitikin eilen kirjoitella siitä, nyt ajatukset taas ihan jumissa.... eikä tuo nätti keli auta yhtään 🤨

• Lillis2020 kirjoitti:

no uskon... mä kävin jo lyhyellä lenkillä, mutta tulikin tehtyä juoksulenkki tänään. Nyt selailen täällä taas nettimotoa 😖😅 On tää vaan niin kamalaa.... Pitikin eilen kirjoitella siitä, nyt ajatukset taas ihan jumissa.... eikä tuo nätti keli auta yhtään 🤨

Hahaaa....😂
        Kaverikin kävi viime kesänä pikkulenkin mun pyörällä, niin se oli siinä. Sen oli ostettava oma. No sit kävästiin Porvoossa katsoo Stand uppia paahtimossa ja vietettiin iltaa. Seuraavana Myrskylän kautta luikittiin takas.... upeita maisemia ja välillä sai laskee korva kiinni tiessä. 😎

• Lillis2020
        Disse kirjoitti:

Hahaaa....😂
        Kaverikin kävi viime kesänä pikkulenkin mun pyörällä, niin se oli siinä. Sen oli ostettava oma. No sit kävästiin Porvoossa katsoo Stand uppia paahtimossa ja vietettiin iltaa. Seuraavana Myrskylän kautta luikittiin takas.... upeita maisemia ja välillä sai laskee korva kiinni tiessä. 😎

Joo kaikenlaiset koeajot ovat ihan pahinta.... sellaista kidutusta.... silti on pakko joka vuosi sitäkin itselleen tehdä. Mä vaan en löydä yhtään järkisyytä ostaa taas mp. Siksi se jää ostamatta. Eli ihan vaan kovalla itsekurilla mennään, vaikka miten polttelis... 😫

• Lillis2020 kirjoitti:

Joo kaikenlaiset koeajot ovat ihan pahinta.... sellaista kidutusta.... silti on pakko joka vuosi sitäkin itselleen tehdä. Mä vaan en löydä yhtään järkisyytä ostaa taas mp. Siksi se jää ostamatta. Eli ihan vaan kovalla itsekurilla mennään, vaikka miten polttelis... 😫

No mulla oli tuulilasivene ennen ja kyllä toi pyörä on vaan niin kiva laitos, että en mä halua enää olla ilman... viime kesänä vasta ajoin kortin ja hommasin tuon Kaisan. Kawasaki zr7 750 vm. 2002. Sillä on ajettu alle 30 tkm. Mä ajoin viime kesänä 6000 km ja tänäkesänä aion tuplata sen. 😊 Ajaisin varmaan keittiön ja olohuoneen välitkin, jos näppärästi sopis ovesta. 😀

• Disse kirjoitti:

No mulla oli tuulilasivene ennen ja kyllä toi pyörä on vaan niin kiva laitos, että en mä halua enää olla ilman... viime kesänä vasta ajoin kortin ja hommasin tuon Kaisan. Kawasaki zr7 750 vm. 2002. Sillä on ajettu alle 30 tkm. Mä ajoin viime kesänä 6000 km ja tänäkesänä aion tuplata sen. 😊 Ajaisin varmaan keittiön ja olohuoneen välitkin, jos näppärästi sopis ovesta. 😀

🤔 en nyt tiedä miten isossa talossa sä oikein asut, mutta ainakin kilsojen kerryttämisen suhteen tuo oh-k väli kuulostaa hieman haastavalta 😉😅

• Lillis2020 kirjoitti:

🤔 en nyt tiedä miten isossa talossa sä oikein asut, mutta ainakin kilsojen kerryttämisen suhteen tuo oh-k väli kuulostaa hieman haastavalta 😉😅

No ei tämä nyt niin iso ole tosiaan, mutta mukava ois ajaa kaikki siirtymät pyörällä. 😀

• Disse kirjoitti:

No ei tämä nyt niin iso ole tosiaan, mutta mukava ois ajaa kaikki siirtymät pyörällä. 😀

Hear, hear!

• Lillis2020 kirjoitti:

Hear, hear!

Jumankeuta.... nyt on päällä kaikki ajovehkeet! Huh!!! 😳

Nyt liikkuu!!😃

• Anonyymi
        Lillis2020 kirjoitti:

"Mä vaan en löydä yhtään järkisyytä ostaa taas mp."

Ne on nautinto vehkeitä 😊 Ei niitä järjellä ostetakaan, vaan tunteella 😉

-mpmies

• Anonyymi kirjoitti:

"Mä vaan en löydä yhtään järkisyytä ostaa taas mp."

Ne on nautinto vehkeitä 😊 Ei niitä järjellä ostetakaan, vaan tunteella 😉

-mpmies

No tiedän! 😂
        Mut välillä on vähän pakko sitä järkeäkin käyttää 😏
        Nähtäväksi jää nyt taas tänä vuonna kumpi voittaa. Se on tää jokavuotinen taistelu....😖

• Lillis2020 kirjoitti:

No tiedän! 😂
        Mut välillä on vähän pakko sitä järkeäkin käyttää 😏
        Nähtäväksi jää nyt taas tänä vuonna kumpi voittaa. Se on tää jokavuotinen taistelu....😖

Se taistelu loppuu helpolla konstilla! ☝️😁

• Disse kirjoitti:

Se taistelu loppuu helpolla konstilla! ☝️😁

Joo... rahallahan siitäkin selviäis 😁 💸💸💸

• Lillis2020 kirjoitti:

Joo... rahallahan siitäkin selviäis 😁 💸💸💸

Niin... mäkin aika edullisesti sain tuon. 2250,- vaan oli. Ei paha ollenkaan. 😬

• Disse kirjoitti:

Niin... mäkin aika edullisesti sain tuon. 2250,- vaan oli. Ei paha ollenkaan. 😬

No niinpä... mutku.... sen pitäis kuitenkin olla tietynlainen tiedäks. 🤔

• Lillis2020 kirjoitti:

No niinpä... mutku.... sen pitäis kuitenkin olla tietynlainen tiedäks. 🤔

No tietenkin... munkin piti saada nakukawa.

Minkäslainen pyörä sulle pitäis olla? Customi? Intikka? 🤔

• Disse kirjoitti:

No tietenkin... munkin piti saada nakukawa.

Minkäslainen pyörä sulle pitäis olla? Customi? Intikka? 🤔

No, mulla eka pyörä oli yamahan FZ6-S ja toka HD sportster Superlow. Kumpikin hienoja. Varmaan joku sport-touring pyörä on mun juttuni. Ihan kyykkyjä en halua, enkä custom pyöriä. Endurokin olis helpon käsiteltävyytensä vuoksi kiva, mutta kun en ainakaan toistaiseksi ole pitänyt erityisemmin off roadista. Vaikea päätös.

• Lillis2020 kirjoitti:

No, mulla eka pyörä oli yamahan FZ6-S ja toka HD sportster Superlow. Kumpikin hienoja. Varmaan joku sport-touring pyörä on mun juttuni. Ihan kyykkyjä en halua, enkä custom pyöriä. Endurokin olis helpon käsiteltävyytensä vuoksi kiva, mutta kun en ainakaan toistaiseksi ole pitänyt erityisemmin off roadista. Vaikea päätös.

Kieltämätt itseäkin kiehtoi Joensuussa näkemäni Ktm-endurot. Niissä on jotain kivaa...

Mutta ootkos sä kokeillut minkäänlaista tuontyyppistä pyörää? Mä ainakin huomasin, ettei meikäläisen 173 cm persjalkaisella ruholla, kovin korkeita pyöriä ajella.... jotkut on tosi korkeita. 🤔

• Disse kirjoitti:

Kieltämätt itseäkin kiehtoi Joensuussa näkemäni Ktm-endurot. Niissä on jotain kivaa...

Mutta ootkos sä kokeillut minkäänlaista tuontyyppistä pyörää? Mä ainakin huomasin, ettei meikäläisen 173 cm persjalkaisella ruholla, kovin korkeita pyöriä ajella.... jotkut on tosi korkeita. 🤔

NO sehän se. Kun itse oon vähän päälle 160 cm pitkä, niin aika extreme asentoon sitä saa itsensä heilauttaa, jos meinaa pystyä ajamaan niillä. Dukea oon kokeillut, se oli sillai semisti ok, ja niin oli Honda CRF 250:kin (koska hyvä jousitus). Yamaha Tenere oli itselle ihan kamalan liian korkea 😂, sillä ei pal olis huvittanut liikennevaloihin jäädä 😅 mut kokeilin mä silti. Peppu vaan reippaasti toiselle puolelle ja varaa toisella jalalla vaan, niin kyllä se menee, mutta joo... en ostaisi. Mä katon aina ensin tuosta motorcycle ergosta kun kiinnostun jostain pyörästä... tietää vähän, että kannattaako edes lähteä koeajamaan.

• Lillis2020 kirjoitti:

NO sehän se. Kun itse oon vähän päälle 160 cm pitkä, niin aika extreme asentoon sitä saa itsensä heilauttaa, jos meinaa pystyä ajamaan niillä. Dukea oon kokeillut, se oli sillai semisti ok, ja niin oli Honda CRF 250:kin (koska hyvä jousitus). Yamaha Tenere oli itselle ihan kamalan liian korkea 😂, sillä ei pal olis huvittanut liikennevaloihin jäädä 😅 mut kokeilin mä silti. Peppu vaan reippaasti toiselle puolelle ja varaa toisella jalalla vaan, niin kyllä se menee, mutta joo... en ostaisi. Mä katon aina ensin tuosta motorcycle ergosta kun kiinnostun jostain pyörästä... tietää vähän, että kannattaako edes lähteä koeajamaan.

Varmaan jo 5 kerta kun vastaan... puhelin hävittää vastauksen, kun sitä keikauttaa..

Mutta toi Jan1;nhän ois kanssa pätevä neuvomaan pyörähommissa. Sekin on vähän pyöriinsekaantuja. 😀

• Disse kirjoitti:

Varmaan jo 5 kerta kun vastaan... puhelin hävittää vastauksen, kun sitä keikauttaa..

Mutta toi Jan1;nhän ois kanssa pätevä neuvomaan pyörähommissa. Sekin on vähän pyöriinsekaantuja. 😀

No jotain pientä kirjoiteltiin toisessa ketjussa joo, mutta aika vaatimattomasti se omaa harrastustaan esille toi 😊. Kertoi kyllä että useampi pyörä ollut ja silleen ja jäin käsitykseen että tykkää pyöristä 😊

• Lillis2020 kirjoitti:

No jotain pientä kirjoiteltiin toisessa ketjussa joo, mutta aika vaatimattomasti se omaa harrastustaan esille toi 😊. Kertoi kyllä että useampi pyörä ollut ja silleen ja jäin käsitykseen että tykkää pyöristä 😊

Niin. Näitä pyöriäkin kun on niin juuttaan paljon, mutta kun tietää merkin ja mallin, niin sitten on jo pitkällä. Hintahaarukka vaan sitten selväks ja eikun ettimään.

Itsellä oli jotenkin niin selkeä valinta, että sitten kun toi tuli myyntiin tässä samassa kaupungissa, niin nappasin heti kiinni. Fyffet kannattaakin jo varata valmiiks, kun sopiva tulee kohdalle, niin voi nappasta siltä istumalta sopivan summan kouraan. 😬

• Disse kirjoitti:

Niin. Näitä pyöriäkin kun on niin juuttaan paljon, mutta kun tietää merkin ja mallin, niin sitten on jo pitkällä. Hintahaarukka vaan sitten selväks ja eikun ettimään.

Itsellä oli jotenkin niin selkeä valinta, että sitten kun toi tuli myyntiin tässä samassa kaupungissa, niin nappasin heti kiinni. Fyffet kannattaakin jo varata valmiiks, kun sopiva tulee kohdalle, niin voi nappasta siltä istumalta sopivan summan kouraan. 😬

Totta 😊. Pitää nyt katsoa sitten miten mimmin käy tänä keväänä.... koskaan ei voi tietää, mut mä päivitän kyllä jos päädyn ostamaan jonkun pyörän 😊

• Lillis2020 kirjoitti:

Totta 😊. Pitää nyt katsoa sitten miten mimmin käy tänä keväänä.... koskaan ei voi tietää, mut mä päivitän kyllä jos päädyn ostamaan jonkun pyörän 😊

Kannattaa katsella aktiivisesti ja oikeastaan ympäri vuotta. Tää keväthän on myyjän aikaa. 🤔

• Disse kirjoitti:

Kannattaa katsella aktiivisesti ja oikeastaan ympäri vuotta. Tää keväthän on myyjän aikaa. 🤔

Niin... mutku mähän koitan olla ostamatta 😂, kun ei oo sitä järkisyytä ostaa! 😅

• Lillis2020 kirjoitti:

Niin... mutku mähän koitan olla ostamatta 😂, kun ei oo sitä järkisyytä ostaa! 😅

Järkisyytä? Sinä. Sinun elämä. Onko järkevämpää syytä olemassa? 😁

• Disse kirjoitti:

Järkisyytä? Sinä. Sinun elämä. Onko järkevämpää syytä olemassa? 😁

Mut mun elämä on ihana näinkin 😁, ja pyörän voi vuokratakin 🤗

• Lillis2020 kirjoitti:

Mut mun elämä on ihana näinkin 😁, ja pyörän voi vuokratakin 🤗

Haha... huijaat ihtees vaan. 😀

Noh, kunhan kiusaan. 😄

Mä en enää tiedä mitä oisin ilman pyörää? Eksynyt? Puolikas? 😄

• Disse kirjoitti:

Haha... huijaat ihtees vaan. 😀

Noh, kunhan kiusaan. 😄

Mä en enää tiedä mitä oisin ilman pyörää? Eksynyt? Puolikas? 😄

Heh... niin... en minäkään ihan kokonainen oo näin keväisin.... 🤔 Mut silti ollut riittävän kasassa etten nyt ainakaan vielä oo langennut.. 😅Mut joo. Katsotaan miten käy...😉

• Lillis2020 kirjoitti:

Heh... niin... en minäkään ihan kokonainen oo näin keväisin.... 🤔 Mut silti ollut riittävän kasassa etten nyt ainakaan vielä oo langennut.. 😅Mut joo. Katsotaan miten käy...😉

No jos törmäät mieheen, jolla on moottoripyörä, niin jörötätkö itse kiltisti ritsillä? 😉
        Tai sitten jos on moottoripyörätön, niin jääkö koko laji? 🤔😄

No mullehan tämä tuli, kun edellisellä naisella oli pyörä. No mäkin sjoin sit kortin ja hommasin pyörän. Ja paluuta ei ole. 😀

Tänäänkin oli pakko yhdellä pikkutiellä vähän kääntää tuppia enemmän ja huutaa. On se vaan niin siistiä se kiihdyttäminen. 😆

• Disse kirjoitti:

No jos törmäät mieheen, jolla on moottoripyörä, niin jörötätkö itse kiltisti ritsillä? 😉
        Tai sitten jos on moottoripyörätön, niin jääkö koko laji? 🤔😄

No mullehan tämä tuli, kun edellisellä naisella oli pyörä. No mäkin sjoin sit kortin ja hommasin pyörän. Ja paluuta ei ole. 😀

Tänäänkin oli pakko yhdellä pikkutiellä vähän kääntää tuppia enemmän ja huutaa. On se vaan niin siistiä se kiihdyttäminen. 😆

"No jos törmäät mieheen, jolla on moottoripyörä, niin jörötätkö itse kiltisti ritsillä? 😉"

- Juu, istun toki, sekin on kivaa. Mutta sen verran herkkupeppu kyl oon, et jos satula ei pepulleni sovi, eikä mies suostu peppuystävällisempään malliin siirtymään, niin ostan oman 😂

"Tai sitten jos on moottoripyörätön, niin jääkö koko laji? 🤔😄"

- Niin, kyllä siinä varmasti niin kävisi, koska nurkka-ajo ei oo koskaan erityisemmin kiinnostanut.

• Lillis2020 kirjoitti:

"No jos törmäät mieheen, jolla on moottoripyörä, niin jörötätkö itse kiltisti ritsillä? 😉"

- Juu, istun toki, sekin on kivaa. Mutta sen verran herkkupeppu kyl oon, et jos satula ei pepulleni sovi, eikä mies suostu peppuystävällisempään malliin siirtymään, niin ostan oman 😂

"Tai sitten jos on moottoripyörätön, niin jääkö koko laji? 🤔😄"

- Niin, kyllä siinä varmasti niin kävisi, koska nurkka-ajo ei oo koskaan erityisemmin kiinnostanut.

No mä olin kyllä varma, että jos kerta hommaan kortin, niin hommasin pyöränkin. Vaikka naisella oli 800 intruderi, millä ois keposeen kötötellyt kahdestaan, niin kyllä se on vaan niin siistii ajaa ihan yksin....

Nurkka-ajo? 🤔

• Disse kirjoitti:

No mä olin kyllä varma, että jos kerta hommaan kortin, niin hommasin pyöränkin. Vaikka naisella oli 800 intruderi, millä ois keposeen kötötellyt kahdestaan, niin kyllä se on vaan niin siistii ajaa ihan yksin....

Nurkka-ajo? 🤔

Mmm... niin, oli mullakin nuo molemmat pyörät silloisen miehen aikana. Tehtiin aika pitkiäkin reissuja, Euroopassa toki kuitenkin pysyteltiin.

Nurkka-ajo = Sitä, että mp:llä ajetaan pelkästään sellaista joutavaa lyhyttä kruisailua, yleensä iltaisin, omalla paikkakunnalla, sis. kokoontumiset yms. Eli ei siis koskaan matka-ajoa.

Sitä ei pidä kuitenkaan käsittää väärin. Nurkka-ajokin on ihan kiva välillä. Esim. jätskireissu ( tai muu romanttinen jutska, esim. ajetaan rannalle yöuinnille ja sitten grillataan nuotiomakkarat) mutta siis mä tykkään matka-ajosta. Ja jos toinen sitten ei ole lainkaan moottoripyöräilystä kiinnostunut, niin silloin se harrastus siis kyllä jäisi minultakin. Ja just siksi, että moottoripyöräily on hienointa yhdessä koettuna. Omilla pyörillä ihan parasta, mutta yhdelläkin pyörällä ihan jees.

• Lillis2020 kirjoitti:

Mmm... niin, oli mullakin nuo molemmat pyörät silloisen miehen aikana. Tehtiin aika pitkiäkin reissuja, Euroopassa toki kuitenkin pysyteltiin.

Nurkka-ajo = Sitä, että mp:llä ajetaan pelkästään sellaista joutavaa lyhyttä kruisailua, yleensä iltaisin, omalla paikkakunnalla, sis. kokoontumiset yms. Eli ei siis koskaan matka-ajoa.

Sitä ei pidä kuitenkaan käsittää väärin. Nurkka-ajokin on ihan kiva välillä. Esim. jätskireissu ( tai muu romanttinen jutska, esim. ajetaan rannalle yöuinnille ja sitten grillataan nuotiomakkarat) mutta siis mä tykkään matka-ajosta. Ja jos toinen sitten ei ole lainkaan moottoripyöräilystä kiinnostunut, niin silloin se harrastus siis kyllä jäisi minultakin. Ja just siksi, että moottoripyöräily on hienointa yhdessä koettuna. Omilla pyörillä ihan parasta, mutta yhdelläkin pyörällä ihan jees.

No meillähän napsahti oikeastaan heti poikki kun kortin sain, että ei tullut testattua pariskuntana enemmälti ajelua.... tarkoitus oli lähteä rannikolle, mut se jäi sit.

Eipä ole tullut oikeastaan mietittyä, että joku moottoripyöräily voisi vaikuttaa mahdolliseen tulevaan suhteeseen, mutta itseasiassa kyllä tämä tulee olemaan yksi tärkeä osa minua jatkossakin... 🤔

Jäänä homma... 😬

• Disse kirjoitti:

No meillähän napsahti oikeastaan heti poikki kun kortin sain, että ei tullut testattua pariskuntana enemmälti ajelua.... tarkoitus oli lähteä rannikolle, mut se jäi sit.

Eipä ole tullut oikeastaan mietittyä, että joku moottoripyöräily voisi vaikuttaa mahdolliseen tulevaan suhteeseen, mutta itseasiassa kyllä tämä tulee olemaan yksi tärkeä osa minua jatkossakin... 🤔

Jäänä homma... 😬

Ikävä kuulla. Joo, mä oon sitä mieltä, että jos joku harrastus on itselle tosi tärkeä, niin siitä on kyllä hyvä kertoa ihan suoraan alussa ja olla myös sitten realistinen ja rehellinen itselleen. Jos se harrastus on toiselle ihan no go tai hän suhtautuu siihen joltain osin negatiivisesti, niin siitä tulee helposti parisuhteen kipupiste mistä aina ja ikuisesti riidellään.

Minulle se matkustaminen taitaa olla se tärkein juttu tuossa. Että näen uusia paikkoja ja maisemia. MP vaan tekee siitä astetta kivemman. Niin mä voisin siksi kompromisseja tehdäkin, mutta matkustamisesta en luopuisi.

• Lillis2020 kirjoitti:

Ikävä kuulla. Joo, mä oon sitä mieltä, että jos joku harrastus on itselle tosi tärkeä, niin siitä on kyllä hyvä kertoa ihan suoraan alussa ja olla myös sitten realistinen ja rehellinen itselleen. Jos se harrastus on toiselle ihan no go tai hän suhtautuu siihen joltain osin negatiivisesti, niin siitä tulee helposti parisuhteen kipupiste mistä aina ja ikuisesti riidellään.

Minulle se matkustaminen taitaa olla se tärkein juttu tuossa. Että näen uusia paikkoja ja maisemia. MP vaan tekee siitä astetta kivemman. Niin mä voisin siksi kompromisseja tehdäkin, mutta matkustamisesta en luopuisi.

Vaikka, saattaisin mä kyllä jäädä kaipaamaan sitä jos ei sitten ollenkaan tavallaan olis mitään mahdollisuuksia ajella, kun oikein tarkkaan mietin. Mmm... enpä tiedäkään nyt sanoa sitten... 🤔

• Lillis2020 kirjoitti:

No mun elämä on tässä muutamassa vuodessa muuttunut niin, etten ole hiffannut kaikkea niin tarkkaan edes miettiä. Mutta tottahan toi on...

Nyt oonkin ollut sellaisessa suvsntovaiheessa... ei oo hotsittanut hirveesti tutustuu edes ihmisiin. Jotenkin mun ikäisten naisten maailma on niin erilainen kuin oma...

Mutta tosiaan mietittävää taas tuli...😊

• Lillis2020 kirjoitti:

Vaikka, saattaisin mä kyllä jäädä kaipaamaan sitä jos ei sitten ollenkaan tavallaan olis mitään mahdollisuuksia ajella, kun oikein tarkkaan mietin. Mmm... enpä tiedäkään nyt sanoa sitten... 🤔

Niin... no mä en aineskaan lajista tule vähällä luopumaan kun löysin sen...😳

Sama on toi säbä.... mä oon lirissä kun paikat ei enää kestä ja on pakko lopettaa! 😳

• Disse kirjoitti:

No mun elämä on tässä muutamassa vuodessa muuttunut niin, etten ole hiffannut kaikkea niin tarkkaan edes miettiä. Mutta tottahan toi on...

Nyt oonkin ollut sellaisessa suvsntovaiheessa... ei oo hotsittanut hirveesti tutustuu edes ihmisiin. Jotenkin mun ikäisten naisten maailma on niin erilainen kuin oma...

Mutta tosiaan mietittävää taas tuli...😊

Niinkö? 😕 Minkä ikäisiä he sitten ovat?

• Lillis2020 kirjoitti:

Niinkö? 😕 Minkä ikäisiä he sitten ovat?

Ainiin mun ikäiset? 40-44 v. niillä on monella lapsia, isät ei juuri hoida lapsia, joten he eivät saa paljoa vapaa-aikaa. Jne...työ usein vaativaa ja sitten lasten mahdolliset harrastukset vie paljon aikaa.

Onhan mullakin omat muksut ja työ, harrastukset, mutta myös omaa aikaa. Itseasiassa yllättävänkin paljon. 😊

• Disse kirjoitti:

Ainiin mun ikäiset? 40-44 v. niillä on monella lapsia, isät ei juuri hoida lapsia, joten he eivät saa paljoa vapaa-aikaa. Jne...työ usein vaativaa ja sitten lasten mahdolliset harrastukset vie paljon aikaa.

Onhan mullakin omat muksut ja työ, harrastukset, mutta myös omaa aikaa. Itseasiassa yllättävänkin paljon. 😊

Totta. Tuo on varmaan se kuvio monella. Itsekin kyllä tuossa ikähaarukassa ja myös äiti. Mutta mä aloitin niin nuorena, että oma on jo täysikäinen ja asuu omillaan. Eikä sen puolen, noi on kyllä järjestelykysymyksiä muutenkin loppujen lopuksi.

• Lillis2020 kirjoitti:

Totta. Tuo on varmaan se kuvio monella. Itsekin kyllä tuossa ikähaarukassa ja myös äiti. Mutta mä aloitin niin nuorena, että oma on jo täysikäinen ja asuu omillaan. Eikä sen puolen, noi on kyllä järjestelykysymyksiä muutenkin loppujen lopuksi.

No onhan ne, mutta ei aina ole kovin mahdollista... tai sit vaan oon aina törmännyt vaan sellaisiin ihmisiin...

No mä oon saanut oman elämäni rullaamaan kivasti ja tässä on yllättävän paljon selkeyttä, vaikka teen vuorotyötä, että kyllä sit pitäis löytyä sellainen ihminen, minkä kanssa kaikki sujuu. 😊

Ja varmaan toi moottoripyöräily on yks mikä olis hyvä olla tärkeä, samoin liikunta. Eikä saa muuten olla halkoholistivastainenkaan. 😂

• Disse kirjoitti:

No onhan ne, mutta ei aina ole kovin mahdollista... tai sit vaan oon aina törmännyt vaan sellaisiin ihmisiin...

No mä oon saanut oman elämäni rullaamaan kivasti ja tässä on yllättävän paljon selkeyttä, vaikka teen vuorotyötä, että kyllä sit pitäis löytyä sellainen ihminen, minkä kanssa kaikki sujuu. 😊

Ja varmaan toi moottoripyöräily on yks mikä olis hyvä olla tärkeä, samoin liikunta. Eikä saa muuten olla halkoholistivastainenkaan. 😂

Nyt on savon ukko kohta kiipeelissä. :)

• Jan1 kirjoitti:

Nyt on savon ukko kohta kiipeelissä. :)

Meinaatko? 😬

• Ihan tuplanako vetäsit? 😂
        Hei, tää on keskustelupalsta, muistaks? 😉

• Disse kirjoitti:

Meinaatko? 😬

Kyä nyt hirvittää sun pualestas.

• Lillis2020 kirjoitti:

Ihan tuplanako vetäsit? 😂

Juu, mutta pikkusen pitää poikaa pelotella. ;P

• Lillis2020 kirjoitti:

Ihan tuplanako vetäsit? 😂

Katohan tuplaa tulee. :D

• Jan1 kirjoitti:

Kyä nyt hirvittää sun pualestas.

Mulla on Sthill ja kaks Fiskarssia.... ihan suotta. 😁

• Disse kirjoitti:

Mulla on Sthill ja kaks Fiskarssia.... ihan suotta. 😁

Ja niilläki viillät itteäs. :D

• Jan1 kirjoitti:

Juu, mutta pikkusen pitää poikaa pelotella. ;P

😂😂

• Jan1 kirjoitti:

Ja niilläki viillät itteäs. :D

No kun kohteet puuttunut.... vielä. 😂

• Disse kirjoitti:

Niin niin kokeilit vaan, että on hyvässä terässä tosipaikan tullen. :D

Sormi vaan läks.

• Lillis2020 kirjoitti:

😂😂

Näinpä näinpä. :D

• Disse kirjoitti:

Halkoholisti? Klapejako sä siellä teet päivät pitkät? 😳

• Jan1 kirjoitti:

Niin niin kokeilit vaan, että on hyvässä terässä tosipaikan tullen. :D

Sormi vaan läks.

Niin tietysti...

Nooh, onhan noita.... pikkurillit varsin joutais sipelöidä poikkeen. 😬

• Disse kirjoitti:

Eipä siinä, hyvillänihän minä oon jos sinä hyvän emännän löydät. Kunhan nyt kurillani veistelen. Minpä meen katsomaan tota 'matamia', sillä tuntuu olevan jotakin tarvetta, kun pyytelee työkkeen. Jatkakaa. :)

Hyvät yöt kumpasellekin.

• Lillis2020 kirjoitti:

Halkoholisti? Klapejako sä siellä teet päivät pitkät? 😳

Niitäkin... 😀
        Salille mua ei saa kuin aseella uhaten, mutta polttopuunteosta on vaikea päästä... liki joka vuosi sitä jossainmäärin tulee tehtyä... nyt vähän sivullisillekin... oiskohan tuota jo tänä keväänä tullut noin 20 mottia tehtyä. 😁

• Disse kirjoitti:

Niin tietysti...

Nooh, onhan noita.... pikkurillit varsin joutais sipelöidä poikkeen. 😬

Niinpä, mitäpä noista liikasormista, tulee sormikaskin halvemmaksi kun ei tarvi niin monesta sormesta maksaa. Palataan. :)

• Jan1 kirjoitti:

Eipä siinä, hyvillänihän minä oon jos sinä hyvän emännän löydät. Kunhan nyt kurillani veistelen. Minpä meen katsomaan tota 'matamia', sillä tuntuu olevan jotakin tarvetta, kun pyytelee työkkeen. Jatkakaa. :)

Hyvät yöt kumpasellekin.

Tiedän, tiedän.

Palaillaan vaan. 😊

• Jan1 kirjoitti:

Niinpä, mitäpä noista liikasormista, tulee sormikaskin halvemmaksi kun ei tarvi niin monesta sormesta maksaa. Palataan. :)

No näinpä... selvää säästöä. 😃👌

• Jan1 kirjoitti:

Hyvät yöt kumpasellekin.

Ihan asiapitoinen ketju, edes mikään flirtti ollut tässä koko ketjussa, ja silti sä innostut 😅.

Öitä, senkin dorka 😄😉

• Disse kirjoitti:

Niitäkin... 😀
        Salille mua ei saa kuin aseella uhaten, mutta polttopuunteosta on vaikea päästä... liki joka vuosi sitä jossainmäärin tulee tehtyä... nyt vähän sivullisillekin... oiskohan tuota jo tänä keväänä tullut noin 20 mottia tehtyä. 😁

Ok, mutta sehän on ihan mainiota hyötyliikuntaa, plus että tulee siitä jotain rahaakin sulle. 😊

• Lillis2020 kirjoitti:

Ok, mutta sehän on ihan mainiota hyötyliikuntaa, plus että tulee siitä jotain rahaakin sulle. 😊

No en ole vielä rahasta sitä tehnyt. Ihan ollaan polteltu itse ja eräälle tutulle yksinelävälle naiselle tekaisin muutaman kuution ihan kuntoilumielessä.

Ja on se hyvää hyötyliikuntaa. Aikaisemmin tein koneellisestikin, mutta nyt nskutellut ihan käsipelissä vaan. Ei tule ylituotantoa niin paljoa. 😬👌

• Disse kirjoitti:

No en ole vielä rahasta sitä tehnyt. Ihan ollaan polteltu itse ja eräälle tutulle yksinelävälle naiselle tekaisin muutaman kuution ihan kuntoilumielessä.

Ja on se hyvää hyötyliikuntaa. Aikaisemmin tein koneellisestikin, mutta nyt nskutellut ihan käsipelissä vaan. Ei tule ylituotantoa niin paljoa. 😬👌

Oho! Käsin? Aika kova juttu. Ei siinä kyllä mitään salitreenejä päälle enää kaipaakaan. Hikistä hommaa! 😅

• Lillis2020 kirjoitti:

Oho! Käsin? Aika kova juttu. Ei siinä kyllä mitään salitreenejä päälle enää kaipaakaan. Hikistä hommaa! 😅

No enemmän siitä ehkä kroppa tulee rangan haalausvaiheessa sitä fyysisyyttä, mutta sellaista voimistuluun tai vst. verrattavaa. Mutta mä tykkään, että tulis just sellaista suht kevyttäkin ja monipuolista liikkumista. Kyykintää, poimintaa, heittoa yms.

Mulla tulee se anaerobinen sit säbässä ja jalat... toi on käsille. 😊

• Anonyymi

Kaunis aamu ja jäällä erinomainen keli.
      🤗
      Sinne, palaan ellen tipahda uve avantoon,
      Joskus on käynyt niinkin 🙄

Hienoa päivää kaille kaikesta huolimatta👍

• Elä hitossa putoa avantoihin... naskalit mukaan ja paukkuliivit jos on. 😳

• Tekemistä riittää. Heräsin tuossa 8 korvilla.

Kolmeen viikkoon en ole käynyt missään, nyt rohkenen lähteä apteekkiin. Korona tietysti vaanii jo kulman takana, valmiina käymään päälle. Otan riskin.

• No luiki silleen mutkille, niin se ei saa sua kiinni.

Kävin ruuviajolla. Toimi. Nyt söin ja käyn ajovehkeet vaan alhaalta ja sit rällään jonnekin. 😄

• Disse kirjoitti:

No luiki silleen mutkille, niin se ei saa sua kiinni.

Kävin ruuviajolla. Toimi. Nyt söin ja käyn ajovehkeet vaan alhaalta ja sit rällään jonnekin. 😄

Luikin. Kyllä oli autio kylä.

• Jan1 kirjoitti:

Luikin. Kyllä oli autio kylä.

No mä polokasin nuapurpitäjään sumpille huoltsikalle. Hyvin tarkenee kurvailla, mutta ei yhtään passaa olla kylmempi keli, tahi munat on huurussa. 😬

Soi ja kukkuu hyvin. Mutta on täällä vähän ankeaa vielä... ei voi mitään... Ehkä sitten kun saavat hiekat pois jokakohdasta ja alkaa heinikot työntää vihreää ja puut, alkaa olla kohillaan kelitkin...

Mä luulen, että on mäkkipäiväkin tänään. 😋
        Käyn sit autolla hakee luukulta, kunhan pääsen kotiin.

• Disse kirjoitti:

No mä polokasin nuapurpitäjään sumpille huoltsikalle. Hyvin tarkenee kurvailla, mutta ei yhtään passaa olla kylmempi keli, tahi munat on huurussa. 😬

Soi ja kukkuu hyvin. Mutta on täällä vähän ankeaa vielä... ei voi mitään... Ehkä sitten kun saavat hiekat pois jokakohdasta ja alkaa heinikot työntää vihreää ja puut, alkaa olla kohillaan kelitkin...

Mä luulen, että on mäkkipäiväkin tänään. 😋
        Käyn sit autolla hakee luukulta, kunhan pääsen kotiin.

Helkatti, yrität tehdä kateeks! Onnistuitkin. Mäkki tännekin, kiitos.

• Jan1 kirjoitti:

Helkatti, yrität tehdä kateeks! Onnistuitkin. Mäkki tännekin, kiitos.

Voin tuuva tullessa. Ala tula jo tänne, niin mä tarjoon. 😀👌

Kurkkases facepäivytys muuten! 😂

• Jan1
        Disse kirjoitti:

Voin tuuva tullessa. Ala tula jo tänne, niin mä tarjoon. 😀👌

Kurkkases facepäivytys muuten! 😂

Ihan hetki menee, jos nyt lähden. Hyvä pätkä, video siis. :)

• Jan1 kirjoitti:

Ihan hetki menee, jos nyt lähden. Hyvä pätkä, video siis. :)

No saattaahan sulla joku tunti livahtaa, mutta mä voin sit ottaa toisen kattauksen. 😋

• Disse kirjoitti:

No saattaahan sulla joku tunti livahtaa, mutta mä voin sit ottaa toisen kattauksen. 😋

Kyl pysähdysten kanssa livahtaa äkkiä 3 h siivuun, mites pitkän lenkin pärtsäsit?

• Jan1 kirjoitti:

Kyl pysähdysten kanssa livahtaa äkkiä 3 h siivuun, mites pitkän lenkin pärtsäsit?

Alle sata kilsaa. Ois sitä voinut enemmänkin ajaa, mutta tuli nälkä ja väsy. 😃

• Disse kirjoitti:

Alle sata kilsaa. Ois sitä voinut enemmänkin ajaa, mutta tuli nälkä ja väsy. 😃

Ja huomenna on talvi.

• Jan1 kirjoitti:

Ja huomenna on talvi.

On vai? 😳

Pitänee sitten koittaa ajaa se edes talliin. 🤔

• Disse kirjoitti:

On vai? 😳

Pitänee sitten koittaa ajaa se edes talliin. 🤔

Ainakin täällä viilenee.

• Jan1 kirjoitti:

Ainakin täällä viilenee.

No voi rähmä... pitää katsoa miten täällä, mutta saattoi se olla, että täälläkin jäähtyy... 🤔

• Disse kirjoitti:

No voi rähmä... pitää katsoa miten täällä, mutta saattoi se olla, että täälläkin jäähtyy... 🤔

Jep. Pakkaselle menee, eli ajelut oli toviksi siinä sitten. 😞

• Disse kirjoitti:

Yhden asteen paikkeille kipuaa päivällä ja yöksi menee miinukselle ennusteen mukaan.

• Jan1 kirjoitti:

Yhden asteen paikkeille kipuaa päivällä ja yöksi menee miinukselle ennusteen mukaan.

No täällä on ihan pakkasella reippaasti koko päivän... ja tais sitten olla koko viikko. Noh... jos mä sit viikolla vielä vaihtaisin ne eturenkaan laakerit ja jarrupalat eteen ja taakse? 😉

• Disse kirjoitti:

No täällä on ihan pakkasella reippaasti koko päivän... ja tais sitten olla koko viikko. Noh... jos mä sit viikolla vielä vaihtaisin ne eturenkaan laakerit ja jarrupalat eteen ja taakse? 😉

Nypit nyt sen Kaisan joka kolon, niin jaksaa kehrätä kesän. :)

• Jan1 kirjoitti:

Nypit nyt sen Kaisan joka kolon, niin jaksaa kehrätä kesän. :)

No vielä mä noi hommat teen. Sitten joku siinä päris peräpuolella, mikä pitää jossain vaiheessa paikallistaa. Oisko joku kate. Sitten pakoputkeen pitää saada sellaisia varttiputkrn puolikkaita. Pitää yhdestä ottaa mitat. 😊

Kyllä mä tuolla luikin kesän jo nyt, että heilahtaa. Se on 10-12 tkm. Sano mun sanoneen. ☺️

• Korven kasvattina ja nykyisenä maalaisasukkaana itsensä huvittaminen on perushuttua.
      Palstankin saa aina tarvittaessa kiinni. Samoin muun median.

Viimeinen keksintö on piirileikki rotan kanssa. Ajattelin sen kotikonstein purkittaa, mutta ovelia ne on. Ensimmäinen ansaversio ei tuottanut tulosta.

• Erilaiset TI-henkilöt YouTubessa inspiroivat kovasti.

• Kiva..😊

Mulla on ollu kesyrottia joskus, fiksuja olentoja.

• Thymallus kirjoitti:

Erilaiset TI-henkilöt YouTubessa inspiroivat kovasti.

TI ..tee se itse?
        DIY..

• Anonyymi

Rotat ovat oikeasti todella älykkäitä. Oppii muun muassa ajamaan autoa. Toki uskon, että sinäkin osaat ajaa autoa, joten ehkä sinulla on mahiksia voittaa kaksin(?)kamppailu.

• Thymallus kirjoitti:

Erilaiset TI-henkilöt YouTubessa inspiroivat kovasti.

Joo. Joku on tehnyt ihan oman youtubekanavsn, missä jahtaa hiiriä ja rottia loukkuihin. ☝️😀

• Wwuwuw kirjoitti:

TI ..tee se itse?
        DIY..

Kyllä.
        YouTubesta näkee vielä näitä persoonia, joita valmiit tuotteet kiinnostaa vähemmän kuin itse tekeminen.

Elävänä olis tarkoitus tuo purkittaa, mutta tuskin kesyttämään alan.
        Saa nähdä mitä keksin, jos se nyt pyytöön menee.

• Anonyymi kirjoitti:

Rotat ovat oikeasti todella älykkäitä. Oppii muun muassa ajamaan autoa. Toki uskon, että sinäkin osaat ajaa autoa, joten ehkä sinulla on mahiksia voittaa kaksin(?)kamppailu.

No, nyt sitä mittaillaan. Toinen ansaversio on asemissa.

• Anonyymi kirjoitti:

No, nyt sitä mittaillaan. Toinen ansaversio on asemissa.

• Disse kirjoitti:

Joo. Joku on tehnyt ihan oman youtubekanavsn, missä jahtaa hiiriä ja rottia loukkuihin. ☝️😀

Joo. Olen seuraillut häntäkin nyt, kun tuli tuo haaste tuonne talon alle.
        Mutta muutkin ti-tyypit kiehtoo.

• Anonyymi kirjoitti:

Totta. Monesta on tullutkin taksikuski.

• Thymallus kirjoitti:

Joo. Olen seuraillut häntäkin nyt, kun tuli tuo haaste tuonne talon alle.
        Mutta muutkin ti-tyypit kiehtoo.

Joo, sehän taitaa testailla just paljon niitä, missä ottaa elävänä ja päästää sitten jossain metsässä ne vapaaks. 😃

• Anonyymi

Ei juurikaan eroa normaalista, paitsi tosiaan sali kiinni. Tekemiset aina kotona.

Nyt aloitin yhden helvatun vaikean homman, joka on haastava ja vaatii tiukkaa keskittymistä ja kärsivällisyyttä.

Oli vähän vaikeaa luoda liikuntarutiini, koska inhoan ulkoilua, mutta pääsimpäs hyvään. Reilun viikon karanteenin alussa tein "kotitreeniä" vaan pari kertaa ja sitten kaivoin pyörän varastosta kauppareissuja varten. Harmi vaan nuo kauppareissut 10 km ei ihan riitä mun kunnolle, vieläkin oli löysä ja tekemätön olo. Sitten tällä viikolla palasin vanhalle pyöräreitille joka kestää n. 2 tuntia ajella. Se oli hyvä, nyt on normaali, kireä ja ylikuntoinen, nälkiintynyt olo☺.

• Anonyymi

No pyöräilyä en laske kuntoiluksi ellei polje satoja kilometrejä, paljon tehokkaammin saat kotona tehtyä kehonpainolla.

• Anonyymi kirjoitti:

No pyöräilyä en laske kuntoiluksi ellei polje satoja kilometrejä, paljon tehokkaammin saat kotona tehtyä kehonpainolla.

Nappase joku autorengas tai kaksi perään ja pöllyytä niillä pitkin tietä. 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sulla onkin varmaan parempi kunto, kun jollain tour du france kilpailijalla sitten😂

Et edes osaa tehdä eroa lihastreenin ja aerobisen liikunnan välille..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sulla onkin varmaan parempi kunto, kun jollain tour du france kilpailijalla sitten😂

Sanoin etten laske kuntoiluksi muutaman kymmenen kilometrin polkemista. Etkö ymmärtänyt lukemaasi?

Ja osaan tehdä kyllä eron kun treenaan molempia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mun kaverilla on kotona vapaapainot, penkki ja kahvakuulat jos tekee mieli harjoitella, kerran jo kävin tekemässä sielä.

Kun tunnen oman kehoni noin niinkuin aika hyvin, niin pieni lihasmassan vähennys on vaan tällä hetkellä ihan positiivinen juttu. Koko talven tullut nosteltua salilla ja painoa on.

Muutaman pyöräilykerran jälkeen peppukin jo näyttää niin pieneltä ja pyöreältä, että voisin suorastaan iloita tilanteesta, elleivät jotkut ressukat olisi koronaan kuolleet😢

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut se on hyvä jos saat jonkinlaisen treenin polkemalla muutamia kilsoja, itse en edes hengästy semmoisessa, muutenki yksipuolista kun kädet tee siinä mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut se on hyvä jos saat jonkinlaisen treenin polkemalla muutamia kilsoja, itse en edes hengästy semmoisessa, muutenki yksipuolista kun kädet tee siinä mitään.

😂😂😂

Onko tylsää kun alat naiselle vittuilemaan ja pätemään, kakkospainos? Tarvitko jotain erityistä egoistista kiihoketta kenties, että ottaa eteen?

Sä et tunne mua etkä mun treeniä ja selvästi tarvit jotain sankarikuvitelmia tunteaksesi itsesi mieheksi. Sori, mutten ole hei kiinnostunut mitä mieltä olet mun treenistä, koska peili kertoo sen mulle ja ne ihailevat katseet😊

Mee vaikka vaihteeksi treenaan päätäsi, luuseri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😂😂😂

Onko tylsää kun alat naiselle vittuilemaan ja pätemään, kakkospainos? Tarvitko jotain erityistä egoistista kiihoketta kenties, että ottaa eteen?

Sä et tunne mua etkä mun treeniä ja selvästi tarvit jotain sankarikuvitelmia tunteaksesi itsesi mieheksi. Sori, mutten ole hei kiinnostunut mitä mieltä olet mun treenistä, koska peili kertoo sen mulle ja ne ihailevat katseet😊

Mee vaikka vaihteeksi treenaan päätäsi, luuseri.

Olen nainen.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Nappase joku autorengas tai kaksi perään ja pöllyytä niillä pitkin tietä. 😄

Sorry Disse-kulta kun nyt vähän jouduin riitelemään sun kivassa ketjussa..😢

Toivottavasti oli kivaa sulla motopyöräillessä☀!!

Sää on mahtava, suorastaan kaikesta pahasta tietämätön, ainakin täällä Uudellamaalla nyt. Tänään kaverin luokse nostelemaan painoja, viiniä juomaan ja saunomaan❤❤

• Anonyymi kirjoitti:

Sorry Disse-kulta kun nyt vähän jouduin riitelemään sun kivassa ketjussa..😢

Toivottavasti oli kivaa sulla motopyöräillessä☀!!

Sää on mahtava, suorastaan kaikesta pahasta tietämätön, ainakin täällä Uudellamaalla nyt. Tänään kaverin luokse nostelemaan painoja, viiniä juomaan ja saunomaan❤❤

Eipä mitään. Pitää sitä välillä vähän räyhätä. 😂

Mä käpäsin vain pienellä testiajolla, mutta nyt tongin varusteet tuolta kellarista ja paketoin ihteni niihin, sitten lähden ihan ajamaan. En vielä kyllä tiedä minne, riippuu varmaan siitä miten tarkenee. Laitan alle fleecealusasun, sitten irtovuoret ja katsotaan palellunko kuin torakks, vai pärjääkö niillä... ei oo kokemusta. 😬

Kohta on. 😁

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Eipä mitään. Pitää sitä välillä vähän räyhätä. 😂

Mä käpäsin vain pienellä testiajolla, mutta nyt tongin varusteet tuolta kellarista ja paketoin ihteni niihin, sitten lähden ihan ajamaan. En vielä kyllä tiedä minne, riippuu varmaan siitä miten tarkenee. Laitan alle fleecealusasun, sitten irtovuoret ja katsotaan palellunko kuin torakks, vai pärjääkö niillä... ei oo kokemusta. 😬

Kohta on. 😁

Ajele varovasti ja pidä hauskaa🌈😊☀

On tääläkin aika viileä, laitoin eilen korvatulpat, enkä pipoa, niin nyt aamulla oli vähän nuhainen olo. Pysähdyin kauppaan ostamaan leivoksia, nyt kun treeni taas kulkee, voi vähän herkutellakkin. Vaikka vaan niin lyhyt tauko, niin hikisissä vaatteissa kylmeneminen tuntui heti todellakin.

-

Ai nainen vai? Tarvitko sit tsemppiä kotitreeniin😉?

• Anonyymi kirjoitti:

Ajele varovasti ja pidä hauskaa🌈😊☀

On tääläkin aika viileä, laitoin eilen korvatulpat, enkä pipoa, niin nyt aamulla oli vähän nuhainen olo. Pysähdyin kauppaan ostamaan leivoksia, nyt kun treeni taas kulkee, voi vähän herkutellakkin. Vaikka vaan niin lyhyt tauko, niin hikisissä vaatteissa kylmeneminen tuntui heti todellakin.

-

Ai nainen vai? Tarvitko sit tsemppiä kotitreeniin😉?

Joo. Ajeltu jo. Kävin vajaa sata kilsaa ajelee... riitti tällepäivää. 😊

Poitsukin kävi mummonsa luona maalla mopolla, tai se on vieläkin sillä reissulla...🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen nainen.

Tää on ihan helppo mulle, menee normisti sarjana ja repimättä. Olen vähän allerginen tuolle kotitreeni-sanalle eikä kehonpainotreeni innosta pätkääkään. Kaks tuntia vedän kyllä helposti niin lujaa, että tuntuu korkealla sykkeellä. Varmaan urheilijana tiedät senkin, miten eri tyypit liikkuvat omien kehollisten ominaisuuksiensa mukaan, joillakin pitkät, joillakin lyhyet suoritukset. Ääliö. Jos nyt kerran haluat päteä, niin mikäs siinä😍 Kerran vetäsisin sua tauluun, niin sulta henki pois😘🌷

https://aijaa.com/GoPCtL

Mukavaa päivää sinulle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tää on ihan helppo mulle, menee normisti sarjana ja repimättä. Olen vähän allerginen tuolle kotitreeni-sanalle eikä kehonpainotreeni innosta pätkääkään. Kaks tuntia vedän kyllä helposti niin lujaa, että tuntuu korkealla sykkeellä. Varmaan urheilijana tiedät senkin, miten eri tyypit liikkuvat omien kehollisten ominaisuuksiensa mukaan, joillakin pitkät, joillakin lyhyet suoritukset. Ääliö. Jos nyt kerran haluat päteä, niin mikäs siinä😍 Kerran vetäsisin sua tauluun, niin sulta henki pois😘🌷

https://aijaa.com/GoPCtL

Mukavaa päivää sinulle!

Lähinnä ajattelin että jos treeni on pelkkää pyöräilyä niin siinä jää kädet vähälle huomiolle. Ja toisaalta menee myös aikaa polkea noita 2 tunnin lenkkejä. Mutta jokaisella oma tapansa. Ei tässä nyt ketään tarvitse turpaan alkaa lyömään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähinnä ajattelin että jos treeni on pelkkää pyöräilyä niin siinä jää kädet vähälle huomiolle. Ja toisaalta menee myös aikaa polkea noita 2 tunnin lenkkejä. Mutta jokaisella oma tapansa. Ei tässä nyt ketään tarvitse turpaan alkaa lyömään.

Nä älä nyt peräydy nurkkaasi, kun vasta alkaa verenmaku tuntumaan suussa😓😝

No totta. Pitäisiköhän houkutella kaveria hakemaan säkki kellarista ensi viikolla, nami nami! Kiitos huomautuksestasi, en juuri ajattele käsien treenausta, kun teen käsillä niin paljon hommia, että ovat yleensä tosi väsyneet, ranteita särkee nytkin. Olisi kyllä varaa kiinteyttääkkin habaa, salilla teen toki suht normaalisti, mutta ehdottomasti alavartalotreeni on oma suosikkiosuus☺

• Anonyymi

Arkipäivinä ei tekemisen puutetta ole, kun yhdeksästä puoli viiteen istun kotikonttorissa ja teen töitä. Työpaikalle ei saa mennä, niin että konttori muutti kotiin.
      Illalla sitten ulkoilu ja muut kotihommat, siinä se päivä sitten meneekin.
      Viikonloppuna kuten nyt suuntaan metsään missä ei ketään tule vastaan. Siellä mieli rauhoittuu ja tasaantuu. Huolet jää unholaan. En voisi elää jos en pääsisi metsään ja meren rannoille!
      Sosiaalista mediaa en juurikaan seuraa, paitsi oman fb-sivun tarkistan ja sielläkin visusti varon mitä avaan. Kavereitten ja tuttujen juttuja luen, muuta en. On niin valtavasti sonnanheittoa ja pään aukomista nyt joka tutissa että ei todellakaan ole halua lukea. Asialliset ilmoitukset ja ohjeet luen, öyhöttäjien öyhöt jätän omaan arvoonsa.

• Kuullostaa fiksulle. Kyllä mäkin jätän monta juttua lukematta ja pari innokkaimpaa koronauutisien linkkaajaa olen poistanut seurannasta, en mä jaksa kokoaikaa masentua niistä.
        Mullakin alkaa taas työt pitkästäaikaa ja ensviikolla tulee muksutkin, niin siinä sitä arkihommissa aika kuluu, että heilahtaa. 😁
        Lupas vähän takatalvea, niin ehkä mä sit tuon moottoripyörätouhun jätän lämpimämpään aikaan ja vipotan vaikka lenkillä. 😬

• Joo, kyllä keksin tekemistä. Se saattaa alkaa aivan pienestä, kuten esim. käyn läpi ja järjestelen vanhaa korurasiaa. Siitä se rönsyili pöytätason ja laatikoston siivoamiseen, lopulta vielä imuroin makuuhuoneen. Tämä siis eilen.
      En ollut suunnitellut tuota(kaan) etukäteen. Homma vaan eskaloitui ja lähtee lapasesta. Näin käy usein. Aina keksii jotain puuhastelua. :)

• Voisitkin tulla järkkäämään mun kaikki kaapit samalla. 😬

• Disse kirjoitti:

Voisitkin tulla järkkäämään mun kaikki kaapit samalla. 😬

Hmmm.. erittäin houkutteleva tarjous. Minulla on hyvin pedantti ja tehokas ote kaappien järjestelemiseen. Ainakin ne tulisi kerralla oikein ja kunnolla järjestettyä. (Sellainen Sheldon Cooper:mainen/ Rillit Huurussa/ lähestymistapa siivoamiseen ja järjestyksen pitämiseen)

Toistaiseksi tyydyn antamaan hyviä ohjeita näin kaukoetäisyydeltä. :)

• tosi..typy kirjoitti:

Hmmm.. erittäin houkutteleva tarjous. Minulla on hyvin pedantti ja tehokas ote kaappien järjestelemiseen. Ainakin ne tulisi kerralla oikein ja kunnolla järjestettyä. (Sellainen Sheldon Cooper:mainen/ Rillit Huurussa/ lähestymistapa siivoamiseen ja järjestyksen pitämiseen)

Toistaiseksi tyydyn antamaan hyviä ohjeita näin kaukoetäisyydeltä. :)

Ohos, eli liiankin tarkka. Sitten pitäis viivottimen kanssa mitaten laskostaa vaatteetkin. 😳
        Tuoooota, jos mä sittenkin hoidan itse. 😀

• Disse kirjoitti:

Ohos, eli liiankin tarkka. Sitten pitäis viivottimen kanssa mitaten laskostaa vaatteetkin. 😳
        Tuoooota, jos mä sittenkin hoidan itse. 😀

Sinun omaa mielenrauhaa ja etuasi ajatellen, ehkä niin on parempi. :)

• tosi..typy kirjoitti:

Sinun omaa mielenrauhaa ja etuasi ajatellen, ehkä niin on parempi. :)

Joo. Sellainrn pikkutarkka näpertely ei kuulu mun vaatekaappi ja hylly valikoimiin.... siks niissä on ovet. 😀

• Eilen ja toissapäivänä järjestelin takapihalla pressun alla ollutta suurta polttupuu läjää, jossa seassa suuria mänty pötkyjä, joita halkomakoneella tuli halottua pienemmäksi ja laitettua pinoon.
      Mä olen kateellinen niille, jotka kertoo, että lähdenpä tästä pitkälle kävelylenkille.
      Oli muutaman tunnin polttopuu talkoon jäkeen toinen nilkka niin kipeä, ettei meinanut saada saapasta jalasta pois.
      Sai klinkuttaa siitä sisälle ja selkäkin oli niin kipeä, että kyljellään joutui laahustamaan sisälle.
      Ei pysty meikäläisen jaloilla kilometriä kävelemään, on sen jälkeen jalat niin kipeät.
      Ainostaan pyörällä pystyy liikkumaan.

• No voi voi... jospa se joskus paranee...

• Disse kirjoitti:

No voi voi... jospa se joskus paranee...

Juu, kyllä nilkka on parempi, kun on ollut muutaman päivän rauhassa ja voi vähän liikkua, mutta pahenee, jos liikkuu runsaammin.
        Välillä on turvonnut, mut ei siinä veritulppaa ole, koska ei tässä enää hengissä oltaisi.
        Kuulemma parissa viikossa veritulppa kun lähtee liikkelle niin menee keuhkoihin, joten ei se sitä ole, kun on kesästä saakka oireillut.
        Pyörällä polkeminen ei haittaa ja voi polkea vaikka 50 km, mutta käveleminen on myrkkyä.

• Anonyymi

No helposti.

Kävelin ap. pikkukaupassa, vähän täydennystä tarv.
      Katselin banned.video David Icke pätkän.
      Juuri nyt menee NHK News.
      Illalla saunon ja pelaan, samalla pyörii pesukoneet.
      Kellojen ruuvailu on oma homma sekin, joskin aloitin sen jo vk sitten.

• Kellojen ruuvailu? 🤔

• Anonyymi

Pornohub Premium on nyt ilmainen.

• Anonyymi

sehän on tuttu paikka sulle,

• Anonyymi

Sanomalehden luvulla aamuisin usein aloitan päiväni, kahvin kera. Nyt en ole aamurapsoille osallistunut, kuin kuunteluoppilaana... jotta vähän tiedän miten hommat sujuu. Klo 8 jälkeen teen töitä toimistossa, ovi lukittuna koska oon vapaaehtoisessa karanteenissa. Eilen vaihdettuani puhelut yhdistymään suoraan Kakkoselle, pyyhin pinnat toimistosta desinfioivalla ja kertakäyttöhanskat kädessä ajoin yläkertaan asunnolleni. Majailen taas samassa talossa työpaikkani kanssa.
      Illalla mä välillä kurkin palstalla, mutt pääasiassa mä tein pääsiäiskortteja, joita sitt jaan asukkaille ja sukulaisille ja ehkä osan postitankin... vaikka lupasin kiukussani olla;
      Ei missään tekemisissä kyseisen firman kanssa. Eikä kysymys ollut postinjakajiin pettymyksestä, vaan Postin johtajiin ja ihan lakkoiluun johtaneista syistä.
      Tänään lopetin tyot jo aikaisemmin, kun Kakkonen tarvitsi työpisteen käyttöönsä.
      Olettekos käyneet onkimassa siikaa, sitä nousee nyt aika reippaasti merestä, itse en ole kalliorannoilla vielä käynyt pyytämässä kalaa, mutt jahka tästä ehdin sinnekin.

Broidi toi 3kpl n. ½kg siikoja mulle perattuina pakastepussissa, joista yhden fileroin ja sokerisuolasin, ruisleivän päällä voita ja graavatua siikaa tuorett tillii ! nam.

Prätkän takana saatan roikkua satunnaisesti, mutt ikiomaa tuskin tulen enää hankkimaan. Mulla on ihan tarpeeksi jo rahareikiä, joita pitäisi tilkitä. Niin minkään prätkän hankinta ei tule enää kuuloonkaan, se ois konkurssi, ja muija varmaan maantiellä silloin. Vimpan lauseen saatte tulkita kuten itse haluatte!
      trollikka

• No sulla ei taatusti ole tekemisen puutetta! Siitä ei ole epäselvyyttä. Sentään yöllä maltat nukkua. 😆

Joo, no onhan toi pyörä jonkinlainen rahareikä, mutta voihan sillä siirtyä paikasta toiseen siinä missä autollakin. Jos ei tartte isoa laumaa ihmisiä tai tavaraa sitten kuskata. Jos mullei ois noita nakeroita kuskattavana, voisin jopa pistää auton kesäks seisontaan. 🤔 Vois porukoilta lainata tarvittaessa autoo, jos tarviis... mutta vielä mun persaus toistaseks kestää tämän järjestelyn. 😊

• Anonyymi

Kyllä. Tälläkin hetkellä keinun alasti kattokruunussa.

• Se on hyvä, että sisällä tarkenee alastikin...

• Anonyymi

Tules alas sieltä varovaisesti, ennen kuin se koko valaisin irtoaa siltä katosta.
        Hommaa ennenminkin renkaat, jotka kiila-ankkuroidaan kattoon tai vaikka tangon oviaukkoon jossa voit halutessasi roikkua. Muistit kai vetaista verhot ikkunoiden eteen.
        trollikka

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      74
      4344
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3085
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      3055
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      395
      2136
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      217
      1249
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1193
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      74
      1176
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1045
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      61
      1032
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      973
    Aihe