Karanteenia jo 20 vuotta

Anonyymi

Suomen köyhillä. Ei lomia koti- eikä ulkomailla, ei elokuva tai muita teattereita, ei uimahallikäyntejä, kuntosaleja, ei ulkona syömistä eikä kapakoissa käyntejä.
Kurjalisto on pysynyt kodeissaan muutoinkin jo pitkään. Ei tee haittaa vaikka kestäis vuoden loppuun niin meidän elämä menee samaa rataa.

78

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suomen suurta köyhälistöä ei nyt voi tosiaankaan syyttää tästä vitsauksesta,syylliset löytyy yksiselitteisesti rahaeliitin puolelta. Ne joilla ns.löysää rahaa voivat reissuta pitkin ja poikien maita ja mantuja, samalla levittävät ties mitä tauteja.

• Anonyymi

loppui se rikkaidenkin rällääminen ja orgiat ympäri maapalloa. ilmasto ainakin kiittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

loppui se rikkaidenkin rällääminen ja orgiat ympäri maapalloa. ilmasto ainakin kiittää.

Hyvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä.

Pekka lienee jo ulkomaan lennoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Köyhät vertaa hintoja. http://kitupiikki.eu

• Anonyymi

Ns. Valkokauluskurjalistoon kuuluvana täytyy myöntää sama. Jonkun kerran on sentään ollut varaa käydä Tallinnassa oluen ostossa.

• Anonyymi

Tätähän sitä oltiin just ilmastomielenosoituksissa vaatimassa. Eikö nyt kelpaakaan?

• Anonyymi

Ei kelpaa.

• Anonyymi

Oottakaas kun tästä selvitään, niin aletaan säästämään ja kurjistamaan köyhää.

• Anonyymi

Kohta jo ilmoittautuu ensimmäiset kokoomuslaiset - Niin mehän olemme KAIKKI syyllisiä - no ei todellakaan

• Anonyymi

Kyllä samaa ajattelen. Siihen täytyy varautua,ketkä taas säästää ,Ne keillä ole mitään,mut moni muukin saattaa nähdä,ei ole koronan jälkeen mitään.Suomi ihmisineen selvisi sodista,tässä välissä ihmiset eli onnellisen elämän rakensi maan,vanhempani teki vanhempineen 24/7aina töitä,ei ne valittaneet kaikkea oli,toinen sukupolvi jatkoi mihin toinen jäi,ja sitten bäng! Me menetimme sen,omien muka hienomman elämän takia,eriraiteet,minusta seur ja seur.sukupolvi joka jo täällä palvoo hienoo elämää rahaa ja elämän helppoutta,nyt näyttää ihan muulta mihin tarttua pitää.Ihan kuin turhaa nostoo olisi tehneet esivanh.maksoihan suomen sotavelkaa samalla mistään ollut pulaa,kehittyi yhteiskunta koko ajan vuoteen -90.Meidän takia.No nyt kuulostaa ei vanhaltakaan ihmiseltä hapatukselta.En ole isänmaallinen ollut aikoihin,en usko politiikkaan.Elämään vielä,mutta onko jatkuuko se.Uhkia on.

• Anonyymi

Miksi köyhiltä pitäisi leikata juppimatkailijoiden idiotismin takia? Yritystuet leikkuriin, Maataloustuet leikkuriin, rikkaiden verotusta kiristettävä, pääomavero nostettava väh. 40 prosenttiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi köyhiltä pitäisi leikata juppimatkailijoiden idiotismin takia? Yritystuet leikkuriin, Maataloustuet leikkuriin, rikkaiden verotusta kiristettävä, pääomavero nostettava väh. 40 prosenttiin.

Ja tapa työttömälle lisää makailuun? Tulee hyvin erillainen tulevaisuus mitä visiossasi.

• Anonyymi

Hyvä avaus!

• Anonyymi

90-luvun lamassa työttömiksi jääneitä pitää nyt palkata huippuasiantuntijoiksi huippupalkoilla neuvomaan pudokkaita.

• Anonyymi

Karanteenissa jo vuodesta 1991

• Anonyymi

Minä annan neuvon. Sopeutatte elämisen kulut sen rahamäärän mukaiseksi mikä teillä on käytettävissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä annan neuvon. Sopeutatte elämisen kulut sen rahamäärän mukaiseksi mikä teillä on käytettävissä.

Siinä käy kuin sille mustalaisen hevoselle, juuri kun oli oppinut olemaan syömättä, niin kuoli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huutelee porvari, jonka ei ole koskaan tarvinnut laskeskella elämisensä kuluja eikä tehdä mitään.

• Anonyymi

Jep. Elämäntapavalmennusta tyyliin Jari Sarasvuo. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huutelee porvari, jonka ei ole koskaan tarvinnut laskeskella elämisensä kuluja eikä tehdä mitään.

Joo se yksi idiootti-suskikin: "Säästäkää joka kuukausi 500 eur niin jää säästöön" herranjumala

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Karanteenissa jo vuodesta 1991

Minä olen ollut karanteenissa kesäkuusta 1988 alkaen. Aina on kuulunut epäonnistua työpaikkahakemuksissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo se yksi idiootti-suskikin: "Säästäkää joka kuukausi 500 eur niin jää säästöön" herranjumala

Kirjoittelee kirjaa sopeutumisrahalla.

Kirjan kirjoittaminen tai edes kirjoittamisen suunnittelu, tekee työttömästä yrittäjän. Kaikki rahat katkaistaan. Peritään takaisin jo myönnettyjä.

Tasa-arvoa tämäkin.

• Anonyymi

Kauhea poru, kun hyväosaiset vähän joutuu kärvistelemään.
      Eikö yhtään puskuria ole?

Noin 500 euroa on perusturva kuukaudessa, millä on arvioitu pärjäävän hyvinvointi valtiossa Suomi. Miksei tuo riitä rikkaille, joilla on jo kaikkea valmiiksi?

• Anonyymi

Oikein hyvin kysytty muuten...

• Anonyymi

Hyvä kommentti!

• Anonyymi

Juu, "hauska" seurata näiden kermaperseiden parkumista, jo parin viikon lomautuksen jälkeen. EI hyvää päivää. Erityislakeja laaditaan, jotta kermallistolla olisi helpompaa jatkossakin.

• Anonyymi

Just niin. Asiapuhetta.

• Anonyymi

Minulla pitemmän aikaa ollut pieni rahallien velka mitä en ole pystynyt hoitamaan kunnolla vaan lyhentänyt pienissä erissä päivärahalla tinkien kaikesta tavalliseen elämiseen liittyvästä. Tämä ahne maailma on saanut 101 1 tilaisuutta auttaa minua maksamaan tuon pienen summan, vaan päivärahalla olen sen lyhentänyt velan pian melkein kokonaan. Minua on yhden kerran jo kusetettukin ja jätetty kuutamokeikasta maksamatta. Teki mieli laittaa sen kuutamokeikan antajan perään hartikaisen huppaveikot, toisaalta summa on niin pieni ettei yhen kuutamokeikan vuoksi viitsi. Ihan crazya, mukana vähän huonoa tuuriakin, eli ei mikään Hannu Hanhi juttu. Korona saattaa vain lisätä eriarvoistumista, tehden varakkaista entisestään itarampia.

• Anonyymi

Kysyppä sitä demari toveri pressoilta. Parhaillaan jo kolme nosti eläkettään verotta 200 K vuodessa etuineen.

• Anonyymi

terveys tietysti tärkeää säilyttää, muuten eivät työttömät ja muutkaan pienituloiset korkealta pudonneet pandemian vuoksi.

• Anonyymi

Tuntui kuin olisi pudonnut matolta lattialle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuntui kuin olisi pudonnut matolta lattialle.

hahahahahahaaaa

• Anonyymi

SUOMALAISET HULLUA KANSAA EI OLE ITSESUOJLU VAISTOA OL TUUNARI TAI HERA.
      EIKÖ HÄLYYTYSKELLOT SOINEET PÄÄSSÄ KUN PATKUSTATTE AURINKORANNOILLE MISSÄ ON KORONATAUTI.

SUOMEN HALLITUSTA EI VOI KUIN MOITTIA TÄSTÄ HÄRDELLISTÄ!!!

MITÄ MARI SANOO KUN LUET SANOMISIASI :

TÄMÄ MAKSAA HALLITUKSELLE paljon.
      loppuu teilläkin rahoilla pröystäily.

ei teille laula kunnian kukko vaan myrskytuuli.

• Anonyymi

moni katsoi totuuden lähtömaasta ja sen toiminnoista .

joka oli niin järkyttävää totuutta

miksi toimitus poistaa viestit korpusta joka tappaa kaikki.

• Anonyymi

Ei korppu tapa kuin muutaman prossan.

• Anonyymi

Olen ollut kohtuulisesti toimeen tuleva, noin 50 000€/vuosi. Nykyään olen onnettomuuden takia osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja osatyötön. Työttömyysrahaa en tietenkään saa, eläkkeen suuruudesta johtuen(1100€ käteen josta jää pakollisten menojen jälkeen 490€).

Itselläni ei tulojen rommaus, eikä korona ole juurikaan vaikuttanut, koska yleensä olen ostanut vain sitä mitä todella tarvitsen eli ruokaa ja sähköä. En ole koskaan matkustellut. Asunto tietenkin pitää olla. Jos ollaan rehellisiä, niin joskus olen ostanut ihan "turhuutta" esim. High end laitteita.

En ole koskaan äänestänyt vihreitä, mutta Linkola on mielestäni periaatteen mies, kunnioitan. Nyt tosiaan tulee näille muka rikkaille karu totuus eteen sillä erotuksella, että karenssit ja muut normi-ihmistä kiusaavat jutut eivät koske heitä.

• Lama ajan lapsuus oli ihan Best, metsässä ja kylällä seikkailemassa ilman typerää nettiä.

• Anonyymi

Mä perseilin netissä jo ysärillä. 😝

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perinteitä kunnioittaen!

Ihan kylttyyriä jo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saisko kaivettua jotain 90-luvun ketjuja esiin?

• Anonyymi

Rikkaus on puhdas luonto, mutta toimeen pitäisi tulla ja perhe elättää.

• Niinpä. Köyhillä ja yksinäisillä arki on aina tällaista. Kauheaa kun menestyneistö nyt joutuu toviksi samaan jamaan.

• Anonyymi

Tekee ihan hyvää noille lellityille maailmamatkaajille ja kaikesta valittelijoille kunnon pysähdys. Liian kauan on yhteiskunnassa menty tuon pienen mutta kovaäänisen porukan pillin mukaan, nyt se tais loppua kuin seinään, koska aina ajat muuttuu. Tätähän tuo ökyporukka on toitottanut vuosikymmenet, että maailma muuttuu, eikö muutos kelpaa.

• Anonyymi

Hyvä kommentti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kommentti.

Niin oli.

• Anonyymi

Niin. Mikään ei ole muuttunut. Töissäkin on käytävä, vaikkei sillä palkalla tahdo saada pakollisiakaan maksuja maksettua.
      Naurattais jos ei itkettäis nää: "olemme hädässä Samoalla/yrityksen tulojen pienennyttyä". Pitää olla vararahasto!

• Anonyymi

Tästä seuraa vuosisadan lama!

• Anonyymi

Kun yli 20 vuotta elää kitkuttaa köyhyydessä, niin kyllä ihmisen täytyy olla tyytyväinen elämäänsä. Tyytymätön hankkiutuisi koulutukseen, alanvaihtoon ja vaikka mihin, Harrastaisi ainakin lenkkeilyä, koska se on ilmaista!
      Työväenopistot tarjoavat monenlaista kurssia pikkuhinnalla, ja jopa ilmaiskursseja työttömille. Mutta ah ja voih, en voi tehdä mitään, olen köyhä työtön nälkään riutuva. Istun yksin kotona enkä edes sossussa käy!

• Anonyymi

möhömahaporvari huutelee.

• Anonyymi

Äläpä irvi. Olen ollut työelämässä rippikoulu ikäisestä. Pois laskien äitiyslomat. Pienellä palkalla ja nyt pieni eläke.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äläpä irvi. Olen ollut työelämässä rippikoulu ikäisestä. Pois laskien äitiyslomat. Pienellä palkalla ja nyt pieni eläke.

Niin unohtui vielä että turha kai tässä on enää kouluja ja opistoja käydä.

• Anonyymi

Nolla poissaoloa ja irvailut jatkuu

• Anonyymi

Kyllä Suomessa töihin pääsee palkatta.

Kaikenmaailman nimityksiä on keksitty.
        Kokeilu. Harjoittelu. Työssä oppiminen. Rekrykoulutus. Yhtä kaikki. Työtä ilman palkkaa.

Tämähän tulee nyt loppu. Jokainen CoVid sta henkiinjäänyt arvostaa itseään ja elämäänsä sen verran, että ei enää lähde töihin ilman palkkaa.

• Anonyymi

Pitkästä aikaa vähän rennompi fiilis, kun ei ihan täysillä ole kokoajan pelko pöksyssä, että mitä TE-tomisto keksii. Joko huomenna iskee rangaistuskarenssi?

• Anonyymi

Nyt jo vaikuttaa käynnistyneen julkisuudessakin hyvä-siskoveli-verkoston keskustelu, miten kaverille kanssa saataisiin jatkossakin taattua hyvinvointia.

Tuo juttu on ollut esillä kokoajan piilossa. Raukat ovat luulleet, että tauti tappaa vain köyhiä. Itse ovat suojassa rahoineen. Väärin köyhät ovat parhaiten suojassa, jos mitenkään ovat edes joltisessakaan kunnossa pystyneet itsensä pitämään makaronia syömällä.

• Anonyymi

Ruotsissa kävin 20 v sitten työmatkalla. Semmoinen parin päivän laivareissu. Enää en uskalla lähteä ja ole rahaakaan lähikauppaa pitemmälle.

• Anonyymi

matkustelu on yliarvostettua

• Anonyymi

Ei ole köyhällä herrojen huolia.
      Se on hyvä asia.
      Vastapainonakuitenkin on
      koko elämän pituinen eristäminen ja ramadan vietto.

• Anonyymi

Karanteenissa olen asunut melkein neljäkymmentä vuotta maaseudulla, ei varaa matkusteluun, hyvä että leivän on saanut suuhunsa.
      Ihmettelen vaan näitä jotka lentokoneella ovat koronaa tuoneet.

• Anonyymi

Ovat nykyajan minä minä juppipaskaporukkaa.

• Anonyymi

Todellakin on tilanteessa edes jotain hyvää.

• Anonyymi

Just näin eli juppikansa eli hyvä osaiset lentäneet ympäri maailmaa ja Lappia,
      hallitus keksii keinoja millä tästäkin selvitään ja eikun valtion velkaa vaan lisää.

• Anonyymi

Herroille miljarditolkulla tukiaisia, että selviävät muutamasta viikosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herroille miljarditolkulla tukiaisia, että selviävät muutamasta viikosta.

Just niin. Kamala älämölö kun pitää olla kotona. Kelle kehuisi ostamisiaan enää?.. ketään ei todellakaan enää kiinnosta 20-50vuotiaiden elvistelyt. Selfiet tai laskettelumatkat.. huoh.

• Anonyymi

Vakavarainen elinkelpoinen yritys ei voi olla konkurssikypsä parissa viikossa.

• Anonyymi

Ei.
        Ilmaista rahaa yrittävät lypsää.

• Anonyymi

Vasemmistohallituksella kova hätä pelastaa porvaeliitin bisnekset eli sen roskasakin, jotka matkoiltaan tuon viruksen tänne toi. Jos tämä koskisi vain köyhiä, ei tälläisiä operaatioita olisi pikavauhtia laitettu pystyyn. Nyt sitten porvariroskaporukka vaatii miljardeja riihikuivaa suoraan tileille. Milloin tavisduunari tai eläkeläinen saa kertabonuksena riihikuivaa?

• Anonyymi

Vahingonkorvaukset vaadittava joka ikiseltä ulkomailta viruksen tuoneelta. Sellainen että tuntuu.

• Anonyymi

Todella hyvä, että köyhät ja työttömät ovat tottuneet elämään ilman kulttuuririentoja ja kuntosaleja. Kauppareissujakin köyhä tekee harvoin. Siksipä köyhät eivät levitä koronaa sinne tänne. Heitä ei voi syyttää taudin leviämisestä, kun kapakatkin on suljettu!
      Köyhä tekee ilmaisen kuntoilun havumetsässä ja kipaisee lähikaupassa kertakäyttöhanskat kädessä (kaupan tarjoamat ilmaiset) ostamassa lankkimakkaraa ja keskikaljaa. Köyhä viettää terveellistä elämää, kaukana koronavaarasta!

• Anonyymi

Miksei nyt ylimystölle kelpaa paljon kadehdittu köyhän unelma elämä?
        Makoilee sohvalla kalsareissaan. Kittaa kaljaa. Ilmaista rahaa jokakuukausi 500. Sillä saa mäyräkoiran, jotain 12 kaljaa, päivässä.

• Anonyymi

Juuri näin. Ei elo ole muuttunut mitenkään.

• Anonyymi

Vankilat voisi sulkea, ne on tarkoitettu Kokoomuslaisten turvaksi. Emmekä me köyhät mitään oikeutta saa, joten ne on turhia.

• Anonyymi

Kas kun köyhällistöön kuuluvat ei ole liittoutuneet keskenään ja pyytänyt aseapua Venäjältä.

• Anonyymi

Kas kun porvarit eivät ole pyytääneet Saksa johtoista EU-armeijaa tulemaan pistämään köyhät kuriin.

• Anonyymi

Plus 50 euroa luvattu lisää työttömille. Toteutuuko?

• Anonyymi

Tuskin.

• Anonyymi

Erittäin hyvä avaus. Nostetaas ylös

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      62
      3862
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3020
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2951
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      372
      2021
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1151
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1146
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      969
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      47
      941
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      109
      940
    Aihe