Sokkotesti, kummat renkaat autoon oli paremmat ja käytännöllisemmät

Anonyymi

Siskon perhe osti toiseksi autoksi 2012 V50 volvon, 140tkm ajettu

Autossa mukana kesärenkaina hyvät 225/50-17 merkkirenkaat 6mm pintaa

Minulla oli varastossa ylimääräiset volvon aluvanteet 195/65-15 renkailla, ehdotin että ottavat ajoon ja valitsevat kummat paremmat.

Viikon päästä sanoivat että 195 vetelee vähemmän, eivät ole niin uraherkät, myös hiljaisemmat ( tottakai kun ilmaa välissä enemmän ) Kevyempi käännellä.

Renkaiden halkaisijassahan ei ole kuin n 2cm ero.

Meteli on se "kohina" sekä kaikenlaiset karkean asfaltin, halkeamien, hiekkatien äänet helpommin alustan kautta sisään.

16" vanteelle vielä saa kaikilta ominaisuuksilta hyvän renkaan. Isommilla vanteilla ei mahdollista vaan matalaprofiilinen kumi tulee mukaan väkisin mukaan ja ylimääräinen meteli vaikka kumi olisi yhtä leveä isommassa.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensinnäkin eroa taitaa olla kolme senttiä.

      Toisekseen, minkäköhänlaisilla renkailla tuo on hyväksytty käyttöön? Pykälän verran saa poiketa, mutta jos hyväksytty leveys on vaikkapa 215, niin 205 menisi mutta 195 ei... Saattaapi olla laiton rengastus.

      Kolmannekseen, renkaan merkki/malli ja ilmanpaine ovat usein äärimmäisen ratkaisevia vetelyssä. Kerroit muuttaneesi yhtä parametria, mutta oikeasti muutit kahta tai kolmea kerralla. On aika vaikea sanoa mikä noista nyt sitten oli se merkittävin ero.

      Kaiken tämän sanottuani, en ole oikein ymmärtänyt noiden 17-tuumaisten vanteiden ideaa tuollaisessa pikkuautossa. Kai siitä ripeässä kaarreajossa jotain iloa on, mutta tieliikenteessä...

    • Anonyymi

      225/50/17 on hieman liian suuri koko kyseiseen autoon. Paras koko tuohon on 205/55/16.

      • Anonyymi

        Jos tuo 225/50-17 on auton vakiorengaskoko, 205/60-16 on kehältään lähinnä sitä vastaava ja varmasti hiljaisempi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2102
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      171
      1630
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1312
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1172
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1058
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe