Tietämättömyys ei saa olla ateismin syy

Anonyymi

Ei ole ihan harvinainen kommentti, että minähän en uskonnoista tiedä mitään ja ei kiinnosta oppiakaan.
Ateismi on monella tapaa järkevä ajattelutapa, mutta mikään maailmankatsomus ei saa perustua tietämättömyyteen.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ateismi perustuu usein siihen, että ateistilla ei ole tietoa eikä todisteita jumalista. Ateismiin parhaiten toimiva lääke onkin jumalien todistaminen olevaisiksi.

    • Anonyymi

      Ateismi ei ole maailmankatsomus.

    • Anonyymi

      Ja kun ihminen tietää millainen osaamaton ÄÄLIÖ Jumala, uskovaiset ovat niin hänestä tulee ateisti kun rukoilu ei auta.
      t. avaaja

      • Anonyymi

        Näinhän sinä aina nostelet omia aloituksiasi ja yrität myrkyttää keskustelua.


    • Anonyymi

      Perustuuhan kreationismikin täydelliseen tietämättömyyteen.

      Ateismi taas perustuu pikemminkin siihen, että kukaan ei ole koskaan kyennyt esittämään mitään tietoa mistään jumalista.

    • Anonyymi

      Minun ateismini perustuu (ainakin) näihin kahteen seikkaan:

      - Jumalasta tai jumalista ei ole mitään havaintoja, ainoastaan huhupuheina levinneitä tai leviäviä kuvitelmia. Kaikki jumalat tuntuvat keksityiltä jutuilta.

      - Jumalan olemassaolo on loogisesti järjetön ajatus, siihen ei ole mitään todellista järjellistä syytä. Siitä, mitä tiedän jumalista tai uskonnoista, johtaa siihen, että en pysty pitämään jumalia todellisina, ne tuntuvat hyvin epäuskottavilta. Ateismini johtuu tietämättömyyden vastakohdasta.

      Minun maailmankatsomukseni ei perustu ateismiin, vaan maailmankatsomukseeni ei vain kuulu teismi.
      .

      • Anonyymi

        Hienosti tiivistetty. Itse asiassa on tutkittu että ateistit tuntevat uskontoja paremmin kuin uskovat itse.
        Tuntuu välillä että teistit luulevat ettei ateistit ole kuulleet juuri heidän jumalasta, mutta todellisuudessa he ovat kuulleet jo valtavan määrän niistä. Nämä "minulla on varma todiste" jutut ovat jo tarkemmin otettuna niin kulahtaneen vanhoja, ettei kaikki edes jaksa reagoida niihin. Varsinkin jos ateisti on itse ollut teisti ja aikoinaan käyttänyt samoja argumentteja, hän kyllä on varmasti syventynyt niihin perinpohjin ja huomannut itse käytännössä kuinka typeriä ne ovatkaan. (Kuten minä itse).

        Teistejä ei ainakaan edesauta se että nämä kaikista häiriintyneimmät yksilöt ovat juuri ne jotka sitä yrittävät kaupitella. Kun tälläkin palstalla Mark5 yrittää myydä jumalaansa, niin voin vakuuttaa sen aiheuttavan päinvastaista vaikutusta. Sen verran sekopäistä juttua, että jokaisen Jahveen uskovan kannattaa vilkaista sitä omaa uskomustaan.


    • Anonyymi

      Tiedottamistehtävässä epäonnistuneet jumalten markkinoijat ovat syypäät ateismiin. Voihan se olla, että jumalten tiedotustoimisto on epäpätevä ja jättää koko homman oman tahdon varaan. Haluaako uskoa asioita, joista on kirjoitettu ennen muinoin vai onko se vanhentunutta?

    • Anonyymi

      Inha olla oikeassa. 1.Korinttolaiskirje: 13:8.

      • Anonyymi

        Tieto jumalista ja profetoiminen ovat myyttejä, jolla uskonnon valtarakenteet pystytetään. Jokaisessa uskonnossa on ollut kauan sitten joku jumala, mestari tai profeetta, josta kuoleman jälkeen on tehty elämää suurempi kun kukaan ei enää muista niitä aikoja eikä osaa sanoa että hei, ei se niin mennyt.


    • Anonyymi

      Jos joku yrittää syöttää minulle pajunköyttä niin saa kuulla siitä suoraan.

      • Anonyymi

        Uskonnon verukkeella syötetty pajunköysi on peitetty hunajaan, vaikka orjantappuroitakin voi saada kouraansa jos siihen koskee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnon verukkeella syötetty pajunköysi on peitetty hunajaan, vaikka orjantappuroitakin voi saada kouraansa jos siihen koskee.

        - Kop, kop
        - Kuka siellä?
        - Jeesus. Avaa ovi. Tulin pelastamaan sinut.
        - Pelastamaan miltä?
        - Siltä mitä tapahtuu jos et avaa ovea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe