Taitaa olla kuolinisku muillekin kaasuautoille, tulee gasumille kalliiksi rakentaa ja ylläpitää verkostoa kun ei ole käyttäjiäkää.
https://www.is.fi/autot/art-2000006449669.html
VW lopettaa kaasuautojen kehittämisen
44
226
Vastaukset
- Anonyymi
Postipatelle on viimeinen malli käytössä ja koska mahtaa posahtaa sekin?
- Anonyymi
Kaasuautojen määrä kasvaa edelleen vahvasti. VW myy kaasuautoja vielä ainakin 10 vuotta vaikkei kehitä enää uusia koneita. VW:n lisäksi muitakin bensa-autoja konvertoidaan kaasuautoiksi. Valtio tukee konvertointia ja biokaasun valmistusta.
- Anonyymi
Suomen merkitys on kuin hyttysen paska tuossa pelissä, kaasuasemia olemattoman vähän eikä gasum tai mikään muukaan niitä enää rakenna lisää.
Kaasuautojen kysyntä laskee hetkessä ilmoituksen takia ja samoin loppuu valmistus. - Anonyymi
Ensimmäiset kaasuautot olivat käytössä jo 30-luvulla. Taattua sveitsiläistä laatua.
- Anonyymi
kohta on taas mämminsyöntiaika, ottaa siihen päälle vielä ruisleipää ja piimää sekä hernekeittoa niin saa seuraavan viikon ajella työmatkat suolikaasuilla...
- Anonyymi
Jos kehittäminen uinahtaa, niin ei se tarkoita vielä valmistuksen hyytymistä.
Volkkari on joutunut korjaamaan ja korvaamaan niin kalliisti dieselhuijauksen seurauksia, että pelimerkit ei vaan riitä joka sektorille, joten on vain valittava se suunta, mikä vie kauimmas tulevaisuuteen ja se lienee nyt olevan se sähkö.
Kaasuautoja kuitenkin on liikenteessä vielä pitkään, sillä Suomipoikakin ajelee selvästi yli 10-vuotiailla autoilla, vaikka vihreät laskisi alleen.- Anonyymi
Joo, jokunen promille pysyy liikenteessä muutaman vuoden, kuten petroolisaabit.
- Anonyymi
VW/Skoda/Seat -kaasumallisto on vahva. Monesta tuoreesta mallista on tarjolla kaasuversio eli se tarkoittaa että kaasuautojen vahva kasvu jatkuu ainakin 10 vuotta. Sen jälkeenkin kaasuautoja on liikenteessä ainakin 15 vuotta. Eli puhutaan vuodesta 2045.
Kaasunjakeluketju on jo nykyisellään kattava siellä missä ihmiset asuvat ja ostavat autoja. Uusimaalla ostettiin viime vuonna 53.000 autoa kun Lapissa ostettiin 2.700. Arvatkaas minne Gasum panostaa....- Anonyymi
Suomessa on käytössä yli 3 miljoonaa autoa, joista kaasuautoja n. 2000, alle 1%, onpa vakuuttavaa. Ja nekin ajaa enimmäkseen bensiinillä.
Kaasun tankkauspisteitä vaivaiset 34 ja gasum luvannut rakentaa 10 vuodessa yhteensä 59. Saa siinä bensalla ajella ja etsiä josko jostain löytyisi sitä kaasua.
"Arvatkaas minne Gasum panostaa...."
-Ei ainakaan Suomeen.
- Anonyymi
Sekä kaasuautot että sähköautot tuplasivat myyntinsä viime vuonna ja se oli luokkaa 2.000 kpl. Molemmille riittää kasvutilaa markkinoilla nykyisellä jakeluverkostolla.
- Anonyymi
Uusia asemia rakennetaan sinne missä ihmiset asuvat ja missä Suomen liikenteen kilometrit ajetaan. Korpeen on turha rakentaa mitään.
https://www.gasum.com/yksityisille/tankkaa-kaasua/tulevat-tankkausasemat/
"Vuoden 2020 aikana on suunniteltu aloitettavan useita tankkausasemahankkeita pääosin kasvukeskuksiin ja liikenteen solmukohtiin muun muassa pääkaupunkiseudulle, Järvenpäähän, Lappeenrantaan, Tampereella ja Turkuun." - Anonyymi
Lehdissä kritisoidaan EU:n päätoksiä laittaa kaikki vain sähköautojen varaan. Kaasuautoillekin pitäisi antaa verohelpotuksia, sillä niiden päästöt ovat joka tapauksessa pienemmät kuin bensiinimoottoreilla, ja erityisen pienet jos ajetaan biokaasulla, kuten Suomessa monin paikoin on mahdollista.
- Anonyymi
On täysin virheellistä väittää että EU tai Suomi laittaisi kaiken sähköautojen varaan. Se on kirjoittajan mielessä oleva harha eikä vastaa todellisuutta. Biopolttoaineita tuetaan. Vetyinfran rakentamista tuetaan, bensa-autojen konversioita kaasuun tuetaan.
https://www.motiva.fi/files/5160/Biokaasun_tukiratkaisut.pdf
Voisi pikkuhiljaa lopettaa tuon vääristelyn kun asiasta on ko. jirjoittajalle jo useaan kertaan kerrottu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On täysin virheellistä väittää että EU tai Suomi laittaisi kaiken sähköautojen varaan. Se on kirjoittajan mielessä oleva harha eikä vastaa todellisuutta. Biopolttoaineita tuetaan. Vetyinfran rakentamista tuetaan, bensa-autojen konversioita kaasuun tuetaan.
https://www.motiva.fi/files/5160/Biokaasun_tukiratkaisut.pdf
Voisi pikkuhiljaa lopettaa tuon vääristelyn kun asiasta on ko. jirjoittajalle jo useaan kertaan kerrottu.Miksi rakentaa vetyverkostoa, kun vetyautoja ei ole tulossa ?
- Anonyymi
niihän se jäi kesken bensiiniauton kehityskin
öljynsyönti oli mysteeri tehtaan mielestä
TM taas tutki että valmistus kautta suunnittelu virhe
miksi siis tehdas ei kustanna uudet moottorit ostajille ja omistajille?- Anonyymi
Moottorit muutettiin jo 2011. Mitä Toyotan omapoika sekoilee??
- Anonyymi
Heh, herkullista vittuilua :D
Tosiaan, ei ole oikein uskottavissa että helvetinmoinen öljynsyönti on normaalia kun muut merkit kykenee tekemään moottoreita jotka eivät kuluta tippaakaan öljyä vaihtovälillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottorit muutettiin jo 2011. Mitä Toyotan omapoika sekoilee??
Pakettiautopalstalla kuitenkin useat omistajat vielä valittaa, että 2016-17-18 ostetut uudet Transporterit kuluttaa öljyä vallan vimmatusti. Eikö vieläkään ole saatu hommaa haltuun ?
Käyttääkö VW vielä nykyisinkin laaduttoman huonoja alihankkijoita.
Onko mäntien öljyrenkaat taas tehty ala-arvoisesta materiaalista, vai mikä on syynä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakettiautopalstalla kuitenkin useat omistajat vielä valittaa, että 2016-17-18 ostetut uudet Transporterit kuluttaa öljyä vallan vimmatusti. Eikö vieläkään ole saatu hommaa haltuun ?
Käyttääkö VW vielä nykyisinkin laaduttoman huonoja alihankkijoita.
Onko mäntien öljyrenkaat taas tehty ala-arvoisesta materiaalista, vai mikä on syynä ?Nettikirjoittelun käyttäminen lähdetietona on osoitus siitä että kaveri on täysi imbesilli. Jos kyseessä olisi oikean elämän ongelma niin alan ammattilaiset kyllä tietäisivät sen ja auton myynti loppuisi kuin seinään.
Näin kävi tojon 2.2 D-4D koneiden kanssa. Kun pska osui tuulettimeen usealla taksikuskilla niin sana levisi ja tojon dieseleiden tarina ammattikäytössä oli siinä.
transportterin myyntiluvuissa ei näy notkahdusta joten eiköhän tämäkin trollaus ollut aika turha. Ammattilaiset eivät osta autoja nettikirjoitusten perusteella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nettikirjoittelun käyttäminen lähdetietona on osoitus siitä että kaveri on täysi imbesilli. Jos kyseessä olisi oikean elämän ongelma niin alan ammattilaiset kyllä tietäisivät sen ja auton myynti loppuisi kuin seinään.
Näin kävi tojon 2.2 D-4D koneiden kanssa. Kun pska osui tuulettimeen usealla taksikuskilla niin sana levisi ja tojon dieseleiden tarina ammattikäytössä oli siinä.
transportterin myyntiluvuissa ei näy notkahdusta joten eiköhän tämäkin trollaus ollut aika turha. Ammattilaiset eivät osta autoja nettikirjoitusten perusteella.yritykset eli ns. ammattilaiset eivät osta parasta vaan halvinta. Senhän näkee jo työvoiman palkkauksessakin, osaamista ei arvosteta, korkeintaan pelkkiä tyhjiä sanoja lausutaan mutta palkassa ei varmasti näy millään lailla ja heti lomautetaan ja irtisanotaan kylmästi vaikka mitä korulauseita olisi sanottu juhlapuheissa.
- Anonyymi
Italiassa kaasuautot ovat suosittuja. Fiat valmistaa montaakin eri mallia kaasukäyttöisenä, mutta Fiatin Suomen maahantuonti on niin onnettomissa kantimissa, ettei ole tajunnut tuoda niitä Suomeen.
- Anonyymi
Tässä aivan tuore Toyotan kaasuauto.
https://auto-gas.net/mediaroom/toyota-launches-new-lpg-hybrid-taxi/
Kaasuautot ovat kuvioissa paljon pidempään kuin fossiilipolttimet. Bensa-autoille lätkäistään kunnon käyttömaksut joilla tuetaan biopolttoaineilla käyviä ja sähköautoja.
Tietäähän sen jokainen mihin tämä maailma menee. Fossiilipolttimia rankaistaan, biopolttoaineita ja sähköä tuetaan.- Anonyymi
Hehehehe. Uutisessa ei ole päivämäärää. Tuo "taksi" on suoraan kuin 60-luvulta. Pahainen koppimopo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehehehe. Uutisessa ei ole päivämäärää. Tuo "taksi" on suoraan kuin 60-luvulta. Pahainen koppimopo.
Kyllä tämä on aivan tuoretta tavaraa.
"The manufacturer will exhibit the new vehicle at the 45th Tokyo Motor Show 2017, and also plans to use the taxi to greet visitors from around the world in 2020, when Tokyo hosts the Olympic and Paralympic Games. " - Anonyymi
Onko japanilaiset ruumisautot noin pieniä?
Tosiaan, nestemäisiä biopolttoaineita tuotetaan tulevaisuudessa paljon, kaasun tuottaminen paljon vaikeampaa ja etenkin käyttö, erittäin vaarallista myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko japanilaiset ruumisautot noin pieniä?
Tosiaan, nestemäisiä biopolttoaineita tuotetaan tulevaisuudessa paljon, kaasun tuottaminen paljon vaikeampaa ja etenkin käyttö, erittäin vaarallista myös.Ei kaasu ole yhtään sen vaarallisempaa kuin bensa. Suomessa on palanut monta bensa-autoa, Yhtään kaasuautoa ei ole. Maailmanlaajuisestikin katsottuna kaasuautot eivät ole aiheuttaneet vaaraa yhtään sen enempää kuin bensa-autot.
Tällaista huuhaa-hysteriaa yritetään lietsoa ilman mitään pohjaa tai perusteluja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaasu ole yhtään sen vaarallisempaa kuin bensa. Suomessa on palanut monta bensa-autoa, Yhtään kaasuautoa ei ole. Maailmanlaajuisestikin katsottuna kaasuautot eivät ole aiheuttaneet vaaraa yhtään sen enempää kuin bensa-autot.
Tällaista huuhaa-hysteriaa yritetään lietsoa ilman mitään pohjaa tai perusteluja.Kaasuautot ovat vielä meko uusia ja vähän, mutta kun räjähtää niin tuho paljon suurempi. Äsken vasta oli jossain lehdessä kuvattu ruostunutta kaasusäiliötä, sellainen kun vuotaa jonnekin autohalliin niin yläpuolella asuville voi käydä huonosti, sama kolarissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautot ovat vielä meko uusia ja vähän, mutta kun räjähtää niin tuho paljon suurempi. Äsken vasta oli jossain lehdessä kuvattu ruostunutta kaasusäiliötä, sellainen kun vuotaa jonnekin autohalliin niin yläpuolella asuville voi käydä huonosti, sama kolarissa.
Kaasusäiliö tarkastetaan jokaisen katsastuksen yhteydessä. Ei se vuodessa pysty ruostumaan ehjästä puhki. Täysin keksittyä hysteriaa. Kaasuautoille ei ole sattunut räjähdyksiä sen takia että säiliö tarkastetaan säännöllisesti ja jos näkyy merkkejä ruosteesta niin säiliö pitää vaihtaa. Aivan sama juttu kuin bensatankin kanssa.
Palataan asiaan jos Suomessa joskus tulee kaasuräjähdys. Bensa-autoja syttyy tuleen säännöllisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasusäiliö tarkastetaan jokaisen katsastuksen yhteydessä. Ei se vuodessa pysty ruostumaan ehjästä puhki. Täysin keksittyä hysteriaa. Kaasuautoille ei ole sattunut räjähdyksiä sen takia että säiliö tarkastetaan säännöllisesti ja jos näkyy merkkejä ruosteesta niin säiliö pitää vaihtaa. Aivan sama juttu kuin bensatankin kanssa.
Palataan asiaan jos Suomessa joskus tulee kaasuräjähdys. Bensa-autoja syttyy tuleen säännöllisesti.entäs kun kaasuauto joutuu kolariin ja tankki puhkeaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasusäiliö tarkastetaan jokaisen katsastuksen yhteydessä. Ei se vuodessa pysty ruostumaan ehjästä puhki. Täysin keksittyä hysteriaa. Kaasuautoille ei ole sattunut räjähdyksiä sen takia että säiliö tarkastetaan säännöllisesti ja jos näkyy merkkejä ruosteesta niin säiliö pitää vaihtaa. Aivan sama juttu kuin bensatankin kanssa.
Palataan asiaan jos Suomessa joskus tulee kaasuräjähdys. Bensa-autoja syttyy tuleen säännöllisesti.Uusilla autoilla ei ole katsastusta moneen vuoteen eikä senkään jälkeen joka vuosi. Ruoste voi olla säiliön yläpuolella minne ei näe ja jos noin nopeasti ruostuu niin Suomen oloissa se menee äkkiä puhki. Lisäksi tiivisteet voi vuotaa jne, todella vaarallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusilla autoilla ei ole katsastusta moneen vuoteen eikä senkään jälkeen joka vuosi. Ruoste voi olla säiliön yläpuolella minne ei näe ja jos noin nopeasti ruostuu niin Suomen oloissa se menee äkkiä puhki. Lisäksi tiivisteet voi vuotaa jne, todella vaarallista.
Polttoaine- ja jarruputket ruostuvat ja rapsahtelevat usein katsastuksessa poikki, kiitos tiesuolan syövyttävän vaikutuksen. Ruostehan ei kysele mitä siellä putkessa kulkee...
- Anonyymi
"Miksi rakentaa vetyverkostoa, kun vetyautoja ei ole tulossa ?"
Tämä menee just päinvastoin eli vetyautoja ei tehdä koska vetyverkoston rakentaminen on on vielä kaukana. Vetyauton rakentaminen on maailman helpointa, kyseessä on NASAn 60-luvulla kehittämä teknologia.
Se pointti on se että EU ei ole keskittynyt täysin sähköautoihin vaan myös vetyinfran rakentamista tutkitaan aktiivisesti ja siihen laitetaan EU-rahaa. Vedyllä ajaminen on vielä kaukana, mutta siihen panostetaan rahaa joka vuosi.
EU ei ole missään nimessä panostanut ainoastaan sähköautoihin. Se on harhaisen mielen tulkinta.- Anonyymi
Plussat:
Mahdollisuus tuottaa vetyä uusiutuvalla energialla CO2-neutraalisti
Polttokennoautot ovat toimivia ja hiljaisia liikennekäytössä
Ei lainkaan haitallisia paikallispäästöjä katutilassa
Tankkaus yhtä nopeaa kuin polttomoottoriautolla
Miinukset:
Kevyttä vetykaasua on vaikea kuljettaa, siirtää ja säilyttää
Jos vetyä tuotetaan fossiilisilla polttoaineilla, syntyy CO2-päästöjä
Ajoneuvokäytössä vedyllä on toistaiseksi rajoitettu toimintamatka (täyssähköauton ja polttomoottoriauton välimaastossa)
korkea valmistuskustannus, luultavasti myös hankintahinta. - Anonyymi
Juu, kukaan ei halua vetypommeja lähelleen.
- Anonyymi
kait kaasupulloja saa vielä berliinistä?
- Anonyymi
Kaikki polttomoottorit häviää.
- Anonyymi
Kaasu- ja dieselautot ovat näköjään rekisteröintilukujen valossa menneisyyttä.
- Anonyymi
Kaasuautoja on enemmän liikenteessä kuin patteriautoja.
Juuri myönnettiin tukea lähes 20 uuden kaasunjakeluaseman rakentamiseen. Lisäksi kaasukäyttöisille kuorma-autoille myönnetään hankintatukea 5000/12000 € riippuen siitä, syökö auto paineistettua vai nesteytettyä metaania.
Raskas liikenne on siirtymässä kaasuun. Niemi on ilmoittanut hankkivansa kaikki uudet kuorma-autonsa kaasukäyttöisinä ja nykyisestä kalustosta jo 25 % toimii biokaasulla. Kaasukäyttöisiä kuorma-autoja on koekäytössä monella muullakin, viimeisimpänä uutisiin pääsi Lidl.
https://www.scania.com/fi/fi/home/experience-scania/news-and-events/News/uusia-ratkaisuja-kestaviin-kaupunkikuljetuksiin/scania-13-litre-engine-a-breakthrough-for-gas-in-long-distance-transport.html
https://news.cision.com/fi/gasum/r/kaasukuorma-autojen-hankintatukilaki-hyvaksyttiin---myos-henkiloautoilijoita-hyodyttava-romutuspalkk,c3244979
https://www.volvotrucks.fi/fi-fi/trucks/alternative-fuels/gas-powered-trucks.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautoja on enemmän liikenteessä kuin patteriautoja.
Juuri myönnettiin tukea lähes 20 uuden kaasunjakeluaseman rakentamiseen. Lisäksi kaasukäyttöisille kuorma-autoille myönnetään hankintatukea 5000/12000 € riippuen siitä, syökö auto paineistettua vai nesteytettyä metaania.
Raskas liikenne on siirtymässä kaasuun. Niemi on ilmoittanut hankkivansa kaikki uudet kuorma-autonsa kaasukäyttöisinä ja nykyisestä kalustosta jo 25 % toimii biokaasulla. Kaasukäyttöisiä kuorma-autoja on koekäytössä monella muullakin, viimeisimpänä uutisiin pääsi Lidl.
https://www.scania.com/fi/fi/home/experience-scania/news-and-events/News/uusia-ratkaisuja-kestaviin-kaupunkikuljetuksiin/scania-13-litre-engine-a-breakthrough-for-gas-in-long-distance-transport.html
https://news.cision.com/fi/gasum/r/kaasukuorma-autojen-hankintatukilaki-hyvaksyttiin---myos-henkiloautoilijoita-hyodyttava-romutuspalkk,c3244979
https://www.volvotrucks.fi/fi-fi/trucks/alternative-fuels/gas-powered-trucks.htmlNesteelle hyvä jos raskaskuljetus siirtyy biokaasuun, sähkö ei onnistukaan nykyakuilla.
- Anonyymi
voiko niitä kehittää pommeiksi?
- Anonyymi
valmistus loppuu tänä vuonna kokonaan.
- Anonyymi
Loppu mikä loppu.
- Anonyymi
saksa tunnetaan jo sotien ajalta kaasuautoista...
Hitlerin kosto elää sanotaan VW autoista - Anonyymi
Onneksi kaasuautojen valmistus loppui juuri nyt
Skoda on viimeinen autovalmistaja, jolta on vielä saatavilla uusia, käyttämättömiä kaasuhybridejä. Uusia yksilöitä ei enää kuitenkaan valmista edes Skoda.
https://www.is.fi/autot/art-2000010241162.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275